Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 10 de juliol de 2019, de la Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital, per la qual es convoquen per a l'exercici 2020 subvencions per a infraestructures i equipament d'R+D+i per al període 2020-2021. Programa Operatiu FEDER Comunitat Valenciana 2014-2020.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8596 de 22.07.2019
Número identificador:  2019/7276
Referència Base de Dades:  006862/2019
 



RESOLUCIÓ de 10 de juliol de 2019, de la Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital, per la qual es convoquen per a l'exercici 2020 subvencions per a infraestructures i equipament d'R+D+i per al període 2020-2021. Programa Operatiu FEDER Comunitat Valenciana 2014-2020. [2019/7276]

Mitjançant l'Ordre 89/2016, de 22 de desembre, modificada per l'Ordre 24/2019, de 3 de juny, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport (DOGV 7945, 28.12.2016 i DOGV 8564, 06.6.2019), s'aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions per a l'adquisició d'infraestructures i equipament d'R+D+i per les universitats públiques valencianes, consorcis públics d'investigació adscrits a la Generalitat no pertanyents al sector sanitari i organismes públics d'investigació de l'Administració general de l'Estat situats a la Comunitat Valenciana.

La base quarta de la citada ordre disposa que el procediment de concessió per concurrència competitiva s'iniciarà d'ofici mitjançant una convocatòria pública adoptada per resolució de l'òrgan competent i publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

La concessió de les subvencions previstes en la present convocatòria es realitzarà en règim de concurrència competitiva, d'acord amb els principis de publicitat, transparència, objectivitat, igualtat i no-discriminació, així com d'eficàcia en el compliment dels objectius fixats per l'Administració atorgant i eficiència en l'assignació i utilització dels recursos públics, establits en l'article 8.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el seu reglament, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.

De conformitat amb el que es disposa en el Decret 128/2017, de 29 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques, la present subvenció no necessita ser notificada a la Comissió Europea per no ser-li aplicable l'apartat 1 de l'article 107 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, i perquè els beneficiaris previstos són organismes d'investigació, segons la definició de la comunicació de la comissió relativa al marc sobre ajudes estatals de recerca i desenvolupament i innovació (2014/C 198/01), publicat en el Diario Oficial de la Unión Europea C 198, de 27 de juny de 2014, i per tractar-se d'activitats primàries de caràcter no econòmic, per la qual cosa no suposa un avantatge econòmic per a una empresa ni produeix falsejament de la competència que afecte els intercanvis comercials dels estats membres de la UE.



La disposició addiccional desena de la Llei 28/2018, de 28 de desembre, de 2018, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2019 determina que, sense perjudici del que preveu l'article 41 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, D'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, i, en atenció a les particulars circumstàncies que concorren en la tramitació de subvencions i beques d'investigació, desenvolupament i innovació, les conselleries amb competència en la matèria podran iniciar la tramitació anticipada d'aquestes a partir de l'1 de març de 2019.

Per tot això, i fent ús de les facultats que em confereix el Decret 5/2019, de 16 de juny, del president de la Generalitat, pel qual es determinen el nombre i la denominació de les conselleries, i les seues atribucions, i d'acord amb el que s'estableix en l'article 160.4 b) de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions; la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, vista la proposta de la directora general d'Universitat, Investigació i Ciència de data 13 de juny de 2019 i de conformitat amb aquesta, resolc:





Primer. Objecte i condicions

1. L'objecte de la present resolució és convocar per al període 2020-2021 les subvencions per a l'adquisició d'infraestructures i equipament d'R+D+i (PO FEDER 2014-2020 Comunitat Valenciana) regulades en l'Ordre 89/2016, de 22 de desembre, i modificada per l'Ordre 24/2019, de 3 de juny, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions per a adquisició d'infraestructures i equipament d'R+D+i PO FEDER 2014-2020 Comunitat Valenciana (bases reguladores en les referències posteriors a aquesta norma).

2. Aquestes subvencions tenen caràcter pluriennal i el període d'execució de l'activitat objecte d'aquesta subvenció serà el comprés entre l'1 de gener de 2020 i el 31 de desembre de 2021, en cas que es preveja en la llei de pressupostos de la Generalitat de l'anualitat 2021 el pagament anticipat per a aquestes subvencions. En cas contrari, el període d'execució de l'activitat objecte d'aquesta subvenció serà el comprés entre l'1 de gener de 2020 i el 31 d'octubre de 2021. L'activitat objecte de subvenció haurà d'iniciar-se, ineludiblement, en l'exercici 2020.



3. Les condicions per a la sol·licitud, tramitació, resolució i notificació seran les establides en les bases reguladores.

4. Aquestes subvencions estan cofinançades, en un 50 per cent, per la Unió Europea a través del Programa Operatiu del Fons Europeu de Desenvolupament Regional de la Comunitat Valenciana 2014-2020, dins de l'eix prioritari 1 «Potenciar la investigació, el desenvolupament tecnològic i la innovació», Objectiu específic 1.1.2 «Enfortiment de les institucions d'R+D i creació, consolidació i millora de les infraestructures científiques i tecnològiques». L'activitat subvencionada haurà de respondre a la lògica d'aquest objectiu específic i tindre incidència en l'indicador de productivitat: C025 «Nombre de persones investigadores que treballen en instal·lacions d'infraestructures d'investigació millorades»; i/o en algun dels següents indicadors de resultat: R001T «Nombre de participacions en projectes finançats en el 7é PM o H2020, liderats per ens públics regionals d'R+D que han rebut fons FEDER per a la construcció d'infraestructures i/o adquisició d'equips»; R001J «Personal investigador en equivalència a jornada completa en centres d'R+D».



5. L'acceptació d'aquestes subvencions per part de les entitats que resulten beneficiàries suposa la declaració d'aquestes de disposar de capacitat administrativa, financera i operativa suficient per a complir les condicions d'aquestes, i implica l'assumpció de les obligacions recollides en la normativa nacional i de la Unió Europea que regula la gestió dels fons FEDER.



Segon. Sol·licitants

Podran sol·licitar les subvencions convocades les universitats públiques valencianes, els consorcis públics d'investigació adscrits a la Generalitat no pertanyents al sector sanitari i els organismes públics d'investigació de l'Administració General de l'Estat situats a la Comunitat Valenciana.

No podran obtindre la condició de beneficiàries les entitats en les quals concórrega alguna de les circumstàncies previstes en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.



Tercer. Finançament i import de la convocatòria

1. Les subvencions que es convoquen per al període 2020-2021 per la present resolució es finançaran amb càrrec a la línia S0104000 del programa pressupostari 542.50, «Investigació, desenvolupament tecnològic i innovació (R+D+i) amb un import estimat de 9.500.000 euros, condicionat a l'existència de crèdit adequat i suficient per a això en els pressupostos de la Generalitat per a l'any 2020. L'import global màxim per a l'exercici 2020 es farà públic, amb caràcter previ a la resolució de concessió, mitjançant una resolució de la Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital. En tot cas, aquesta publicitat no implicarà l'obertura d'un termini per a presentar noves sol·licituds, ni l'inici d'un nou còmput de termini per a resoldre.

2. La quantia corresponent a l'anualitat 2021 queda condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en el moment de la resolució de la concessió, i serà la que figure en la línia S0104000 del programa pressupostari 542.50, «Investigació, desenvolupament tecnològic i innovació (R+D+i)», del corresponent pressupost de despeses de la Generalitat per a aquest exercici.

3. Les quanties anteriorment establides podran incrementar-se amb una quantia addicional de l'import total quan, com a conseqüència de la concurrència d'alguna de les circumstàncies previstes en l'article 58 del Reglament que desplega la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, es produïsca un augment de crèdit disponible abans de la concessió de les subvencions regulades per la present resolució.

4. L'efectivitat de la quantia addicional queda condicionada a la declaració de disponibilitat del crèdit com a conseqüència de les circumstàncies abans assenyalades i, si escau, a la prèvia aprovació de la modificació pressupostària que corresponga, en un moment anterior a la resolució de la concessió de la subvenció.



Quart. Finalitat, activitat finançable i conceptes subvencionables

1. La finalitat d'aquestes subvencions és reforçar el sistema valencià d'R+D+i, mitjançant la dotació de fons a les universitats públiques valencianes, consorcis públics d'investigació no sanitaris i organismes públics d'investigació de l'Administració general de l'Estat situats a la Comunitat Valenciana per a l'adquisició i actualització d'equipaments i tecnologies d'última generació d'R+D+i, així com la possible realització d'obra nova derivada de la nova adquisició d'equipaments i tecnologies, que permeta a grups d'investigació de referència internacional de les mencionades entitats desenvolupar activitats d'investigació d'excel·lència.

2. L'activitat finançable serà la recollida en la base sisena de les bases reguladores. Així mateix, d'acord amb la base quarta, la sol·licitud de subvenció haurà de vincular-se a un projecte d'investigació d'R+D+i (per a l'execució de la qual se sol·licita l'adquisició dels equipaments i infraestructures necessaris i adequats), projecte d'investigació que haurà d'enquadrar-se en un dels eixos prioritaris de desenvolupament de l'Estratègia d'Especialització Intel·ligent per a la Investigació i Innovació a la Comunitat Valenciana (RIS3-CV), que va ser aprovada per la Comissió Delegada de Ciència, Tecnologia i Innovació del Consell el 27 de desembre de 2016 i contribuir a l'acompliment d'un o diversos dels objectius específics que s'assignen a cadascun dels tres eixos prioritaris de desenvolupament (pàgines 43 a 55 de l'estratègia esmentada abans).

3. Els conceptes subvencionables seran els recollits en la base sisena de les bases reguladores. Es consideren despeses subvencionables aquelles que de manera indubtable responguen a la naturalesa de l'activitat subvencionada, resulten estrictament necessàries i es realitzen dins del període d'execució previst en aquesta resolució de convocatòria, així com en la resolució de concessió de la subvenció. En qualsevol cas, serà aplicable el que es disposa en l'Ordre HFP/1979/2016, de 29 de desembre, per la qual s'aproven les normes sobre les despeses subvencionables dels programes operatius del Fons Europeu de Desenvolupament Regional i del Fons de Cohesió.

4. No es consideraran despeses subvencionables, a l'efecte d'aquesta convocatòria:

– La reforma d'infraestructures d'R+D+i així com la remodelació o millora d'edificis.

– El mobiliari, aparells i instrumental d'ús general, no científic.



– L'equipament per a laboratoris d'alumnes o docència en general, mobiliari d'oficina, material fungible, equips informàtics de gestió, despeses de manteniment o reparació ni assegurances de l'equipament.



5. L'import sol·licitat per a l'adquisició d'un determinat equipament haurà d'estar d'acord amb els preus de mercat per a aqueixa concreta tecnologia. En cap cas el cost d'adquisició de les despeses subvencionables podrà ser superior al valor de mercat.

6. D'acord amb el que s'estableix en les bases reguladores i la present convocatòria, la Generalitat finançarà fins al 90 % dels costos que tinguen la consideració de subvencionables. Les entitats beneficiàries hauran d'assumir, en cadascuna de les anualitats, el 10 % del cost d'adquisició dels equipaments i infraestructures. Aquest percentatge es mantindrà, en cadascuna de les anualitats, en cas que es justifique un import inferior al previst en la resolució de concessió.

7. En cap cas es consideren despeses subvencionables els impostos indirectes quan siguen susceptibles de recuperació o compensació.



8. En cas de sol·licituds que consistisquen en la renovació d'equipaments ja existents, aquesta haurà de comportar necessàriament una millora, per la qual cosa el manteniment o substitució sense increment de la qualitat queda exclòs d'aquesta convocatòria.

9. No es finançaran les taxes i impostos associats a l'adquisició dels equipaments i infraestructures sol·licitades.

10. Per a cada sol·licitud, el pressupost subvencionable en cadascuna de les anualitats d'execució de l'activitat serà superior a 100.000 euros (IVA no inclòs). Quedarà exclosa qualsevol sol·licitud associada a un projecte que en alguna anualitat presente un pressupost inferior a aquesta quantia.

No s'admetran, en un mateix projecte, diversos elements no relacionats entre si amb un cost unitari inferior a 100.000 euros. Ni tampoc s'admetrà, en el marc d'aquesta convocatòria, el fraccionament en diversos projectes o sol·licituds d'equips amb pressupost superior a 999.999 euros.

11. La quantia màxima a concedir per sol·licitud en el marc d'aquesta convocatòria i durant el període 2020-2021 no podrà ser superior a 999.999 euros (IVA no inclòs).



Cinqué. Forma i termini de presentació de sol·licituds

1. La formalització i presentació de la sol·licitud per les entitats sol·licitants tindrà en compte el que es disposa en les bases reguladores i en la present convocatòria.

2. La presentació de sol·licituds i la documentació annexa per a l'obtenció de les subvencions regulades en la present convocatòria, en els termes previstos en l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, es realitzarà únicament de forma telemàtica en la seu electrònica de la Generalitat Valenciana accedint al cercador de tràmits i serveis en la URL: https://www.gva.es/es/inicio/atencion_ciutadana/buscadores/tramites_servicios

La presentació de la sol·licitud de forma diferent a la telemàtica prevista en aquest apartat determinarà l'exclusió de la convocatòria.

3. La sol·licitud presentada telemàticament la signarà electrònicament la persona que ostente la representació legal de l'entitat, a la qual s'acompanyarà la documentació ressenyada en l'apartat resolutiu sisé de la present resolució de convocatòria.

4. El termini de presentació de sol·licituds serà el comprés entre el 16 i el 30 de setembre de 2019.

5. Les entitats sol·licitants no podran participar en aquesta convocatòria amb un projecte d'R+D+i que ja s'haja presentat i avaluat en anteriors convocatòries d'aquestes subvencions en el marc del Programa Operatiu FEDER Comunitat Valenciana 2014-2020.

6. Es presentarà una sol·licitud per cadascun dels projectes per als quals se sol·licita aquesta subvenció. Amb independència del nombre d'equipaments o infraestructures que se sol·liciten, un d'aquests haurà de correspondre necessàriament a l'exercici 2020 i tenint en compte el que es disposa en l'apartat 10 de l'apartat resolutiu anterior.

7. Només es podrà presentar una sol·licitud per projecte d'R+D+i i cada investigador o investigadora podrà donar suport a únicament a una sol·licitud. En el cas de presentació de sol·licituds en les quals per a un mateix projecte existisquen diverses sol·licituds o que una mateixa persona avale com a investigador o investigadora principal diverses sol·licituds només es considerarà vàlida l'última sol·licitud presentada en termini.



Sisé. Documents i informacions que han d'acompanyar la sol·licitud

1. La sol·licitud haurà d'anar acompanyada de la següent documentació:

a) Declaració responsable signada per la persona que ostente la representació legal de l'entitat amb les manifestacions a les quals fa referència la base quinzena de les bases reguladores. Així mateix s'inclourà una declaració responsable que l'entitat no està incursa en cap de les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiària de subvencions públiques i que es troba al corrent en el compliment de les obligacions per reintegrament que se li hagen exigit, de conformitat amb el que disposen els articles 13 i 34.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

b) Declaració comprensiva de totes les subvencions sol·licitades, concedides o percebudes amb la mateixa finalitat, que haurà d'actualitzar-se, sempre que varie la situació inicialment declarada i remetre en el termini de 10 dies a l'òrgan instructor d'aquestes subvencions.

c) Una memòria que necessàriament inclourà:

c.1) Descripció del projecte d'R+D+i i els equipaments i infraestructures que es pretenen adquirir:

– Títol del projecte d'investigació que motiva la sol·licitud.

– Àrea temàtica de l'Agència Estatal d'Investigació en el qual s'enquadra el projecte d'investigació

– Antecedents del projecte, situació actual i vigència del projecte d'investigació.

– Identificació de l'investigador/a responsable i components del grup d'investigació que desenvolupa el projecte.

– Objectiu o objectius específics de la RIS3–CV sobre els quals pretén impactar el projecte d'investigació (justificació del seu enquadrament).

– Objectius generals i específics del projecte d'investigació.

– Pla de treball, metodologia, organització i cronograma del projecte d'investigació.

– Descripció dels equipaments i les infraestructures que es pretenen adquirir. En aquesta no han de figurar marques comercials, sinó una descripció de les prestacions mínimes requerides en aquest equipament.

– Justificació de la necessitat de l'equipament o infraestructura a finançar (motivant, entre altres circumstàncies, la necessitat a la qual dona cobertura així com les millores que repercutiran en la investigació que s'està duent a terme) i el seu caràcter innovador (necessitat d'ús de l'equipament o infraestructura sol·licitada enfront d'altres equipaments alternatius que s'estiguen utilitzant, disponibilitat d'equipaments iguals o similars en la mateixa entitat, altres universitats o centres, singularitat dels equips…).

– Pressupost de despeses d'inversió a efectuar, detallat per conceptes, amb les previsions per a les diferents anualitats i l'alineació d'aquestes despeses amb els objectius del projecte d'investigació. Per a la consignació d'aquestes previsions, l'entitat beneficiària aportarà un informe econòmic en el qual es detalle el pressupost estimat i la justificació d'aquest. Caldrà annexar a aquest informe factures proforma de diferents proveïdors o documents equivalents que acrediten el cost de cadascun dels elements, juntament amb un índex enumerat d'aquests. En el supòsit d'impossibilitat de presentar diverses factures proforma per a un mateix element, l'entitat beneficiària haurà d'aportar una declaració responsable en què justifique els motius de la seua no-presentació.



En cas de sol·licituds que consistisquen en la renovació amb millora d'equipaments ja existents, s'indicarà la data de compra de l'equip existent, l'estat actual, l'estadística d'ús de l'equipament de l'últim any i es descriuran els avantatges que aporta el nou equipament respecte del qual se substituirà.

Així mateix, quan la proposta de finançament comporte la realització d'obra nova, l'entitat beneficiària haurà d'aportar un projecte tècnic emés per l'Oficina de Supervisió de Projectes de l'entitat sol·licitant o unitat tècnica equivalent sobre el contingut i abast d'aquestes, quantificat econòmicament.

c.2) Pla de difusió i transferència tecnològica dels resultats d'investigació del projecte.

c.3) Línies d'investigació beneficiades i àrees temàtiques implicades.

c.4) Detall de l'obtenció, pel grup d'investigació, de fons competitius en el 7é programa marc de la Unió Europea i en Horitzó 2020.



c.5) Retorn social i impactes esperats, concretant-se quins beneficis reportarà a la societat la subvenció sol·licitada.

c.6) Ús individual o compartit. Relació de grups d'investigació els projectes dels quals es veuran beneficiats amb l'adquisició de l'equipament o la infraestructura sol·licitada. En relació amb cadascun d'aquests, s'indicarà la denominació del projecte, la vigència, la identificació de la persona que lidera la seua execució, l'entitat a la qual pertany i la vinculació del projecte amb la subvenció sol·licitada. Caldrà especificar els beneficis que reportarà al projecte que desenvolupen la disponibilitat de l'equipament o infraestructura sol·licitada.

d) Qualitat i trajectòria del grup d'investigació.

e) Curriculum, en model normalitzat, de l'investigador/a principal (persona que actue com a responsable científic-tecnològic del projecte) així com de les altres persones integrants del grup d'investigació. Preferentment, l'entitat sol·licitant haurà d'adjuntar un model de curriculum normalitzat (CVN) de la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT).

f) Previsió de l'indicador de productivitat C025: «Nombre de personal investigador que treballa en instal·lacions d'infraestructures d'investigació millorades».

g) Documentació suport necessària per a acreditar la separació dels estats financers entre activitats econòmiques i no econòmiques. La prova de l'adequada distribució de costos, finançament i ingressos podrà consistir en la presentació dels estats financers anuals de l'entitat.



h) Les entitats participants hauran de presentar una declaració responsable signada per la persona investigadora principal sobre el compliment de la normativa vigent en matèria mediambiental i igualtat d'oportunitats. El projecte haurà d'executar-se en el marc d'un desenvolupament sostenible i de foment de la conservació, protecció i millora del medi ambient i desenvolupar-se amb un enfocament d'integració que incorpore l'objectiu de la no-discriminació i de la igualtat d'oportunitats entre dones i homes.

2. La informació facilitada per les entitats sol·licitants de les subvencions haurà de presentar-se d'acord amb el contingut i format dels models normalitzats. Els models de formularis i d'annexos es troben en la url: https://www.gva.es/es/inicio/atencion_ciudadano/buscadores/tramites_servicios

3. Quan la sol·licitud no reunisca els requisits exigits en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o no vaja acompanyada de la documentació que, d'acord amb aquesta convocatòria siga exigible, es requerirà l'entitat sol·licitant perquè en el termini de 10 dies hàbils des del següent al de la recepció del requeriment esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb l'advertiment que si no ho fa, es considerarà que ha desistit de la seua sol·licitud, prèvia resolució dictada en els termes previstos en la legislació administrativa. Els requeriments es notificaran mitjançant la seua publicació en l'adreça d'internet de l'òrgan instructor.





Seté. Criteris de valoració, quantia de les subvencions i assignació de la dotació prevista en la convocatòria

1. Les sol·licituds es prioritzaran atenent la major puntuació obtinguda, d'acord amb els criteris i el barem que es fixen en la base novena de les bases reguladores. Aquests criteris són els següents:

a) Caràcter innovador del projecte i la seua qualitat cientificotècnica, a fi de fomentar la investigació d'excel·lència, amb un màxim de 50 punts, que s'assignaran atenent:

– La definició, el contingut, la qualitat, l'originalitat, el grau de novetat i la contribució a l'avanç del coneixement del projecte d'investigació a desenvolupar; la qualitat del grup d'investigació i la seua trajectòria. Es valorarà així mateix la composició paritària d'homes i dones del grup, de 0 a 15 punts.

– El pla de treball, el cronograma del projecte d'investigació i l'adequació dels equipaments o infraestructures al projecte d'investigació a desenvolupar, i la seua viabilitat. Es valorarà l'obtenció d'ajudes, o la valoració positiva d'aquest projecte d'investigació en convocatòries de concurrència competitiva estatals d'infraestructures i equipament cientificotècnic, a l'efecte de la viabilitat del projecte d'investigació de 0 a 20 punts.

– Adequació del pressupost detallat de despeses d'inversió als objectius previstos del projecte d'investigació, de 0 a 15 punts.

b) Orientació del projecte a la transferència tecnològica, amb un màxim de 15 punts, que s'assignarà atenent:

– La transferència de resultats del projecte, de 0 a 10 punts.

– La contribució dels resultats del projecte a una transformació del model econòmic basat en el coneixement, de 0 a 5 punts.

c) Línies d'investigació que es veuran beneficiades, amb un màxim 10 punts, que s'assignarà atenent el nombre d'àrees temàtiques implicades, de 0 a 10 punts.

d) Obtenció de fons competitius en 7é Programa marc de la Unió Europea i en l'Horitzó 2020, amb un màxim 10 punts, que s'assignarà de la següent forma:

– Per cada projecte cofinançat en el qual el grup d'investigació participa a títol individual o com a soci s'assignarà 1 punt.

– Per cada projecte liderat pel grup d'investigació en el qual participen altres grups en qualitat de socis s'assignaren 2 punts.

e) Retorn social: beneficis que reportarà a la societat la inversió realitzada, de 0 a 10 punts.

f) Ús individual o compartit dels equipaments i infraestructures entre centres d'investigació o universitats, de 0 a 5 punts.

2. En cas d'empat entre la puntuació total atorgada a les sol·licituds, aquest es dirimirà a favor de la sol·licitud amb major puntuació en els criteris, d'acord amb l'ordre anteriorment establit. En cas de persistir l'empat, s'aplicaran criteris d'igualtat, de manera que en primer lloc tindran prioritat els projectes liderats per dones, i en segon lloc s'atendrà la major presència, en termes percentuals, de dones investigadores en la composició del grup que desenvolupa el projecte d'investigació.



3. La Comissió d'avaluació prevista en les bases reguladores podrà sol·licitar, per a la valoració de les sol·licituds, l'informe d'un comité de persones expertes o d'una agència d'avaluació.

4. Les subvencions es determinaran seguint l'ordre de prelació resultant de la puntuació obtinguda per cada sol·licitud en la fase de valoració. S'assignarà l'import de subvenció d'acord amb els costos subvencionables sol·licitats fins a esgotar el crèdit disponible consignat en la línia S01040000 per a cada anualitat.



Huité. Concurrència i compatibilitat de les subvencions

La percepció d'aquestes subvencions és compatible amb altres ajudes, subvencions i ingressos o recursos per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol altra administració o ens públic o privat, amb les limitacions derivades de l'article 65.11 del Reglament (UE) núm. 1303/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, que estableix la incompatibilitat amb subvencions finançades amb fons estructurals i d'inversió europeus (EIE). Aquesta compatibilitat estarà condicionada al fet que l'import de les subvencions concedides no podrà ser en cap cas de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb unes altres, supere el cost de la infraestructura o l'equip finançat.



Nové. Resolució de la convocatòria

1. El termini per a resoldre les subvencions convocades i la seua notificació serà l'establit en la base tretzena de les bases reguladores. El còmput del termini s'iniciarà l'endemà de la finalització del termini de presentació de sol·licituds.

2. Transcorregut el termini assenyalat sense que s'haja notificat una resolució expressa, les persones interessades podran considerar desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu, als efectes previstos en l'article 25.1.a de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Desé. Mitjans de notificació

1. De conformitat amb el que s'estableix en l'article 45.1.b de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, l'òrgan instructor publicarà en el seu web els requeriments d'esmena, la resolució provisional i altres actes de tràmit.



2. La resolució definitiva del procediment es publicarà, en la web indicada i, a més, en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Onzé. Justificació econòmica

1. La presentació de la justificació es realitzarà de forma telemàtica en els mateixos termes de l'apartat resolutiu cinqué.

2. La justificació de la subvenció es realitzarà en la forma prevista en la base catorzena de les bases reguladores, i podrà donar lloc a minoració, resolució o reintegrament. En tot cas comprendrà la següent documentació:

a) Memòria d'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció.

b) Memòria econòmica justificativa del cost de les activitats realitzades, que contindrà relació classificada de les despeses, amb indicació del creditor i del document, import i data d'emissió, tipus i denominació del contracte administratiu, codi de l'expedient de contractació, la descripció del procediment seguit i la forma d'adjudicació (únic criteri preu o diversos criteris) d'acord amb la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic.

S'acompanyarà una còpia completa de l'expedient del procediment de contractació tramitat i originals o còpies compulsades de les factures o documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil, els seus originals seran estampillats amb indicació de la subvenció concedida i del percentatge d'imputació. Així mateix s'aportarà una justificació acreditativa del pagament de les factures i fotografies a color dels equipaments o infraestructures adquirits on s'aprecie clarament la mesura de publicitat corresponent (etiqueta amb logotip FEDER, tanca, placa, etc.).

En cas de realització d'obra nova, l'entitat beneficiària haurà d'aportar llicència municipal d'obra nova.

c) Declaració responsable en què s'indique si s'han percebut altres fons per a la realització de les mateixes actuacions objecte d'aquestes subvencions. En cas afirmatiu, aportarà relació exhaustiva de les subvencions, ingressos o altres recursos públics o privats que puguen afectar la compatibilitat de les subvencions, indicant la procedència dels fons i el seu import, així com el percentatge d'imputació de cada subvenció a la despesa.

d) Declaració responsable en què es manifeste si l'actuació cofinançada és o no projecte generador d'ingressos, conforme al que es preveu en l'article 61.1 del Reglament (UE) núm. 1303/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013.

e) Informar sobre el nivell d'assoliment dels següents indicadors:

– Indicador de productivitat C025: «Nombre de persones investigadores que treballen en instal·lacions d'infraestructures d'investigació millorades». Cal detallar i certificar els passos seguits per al seu càlcul, d'acord amb el manual de processos i procediments de la Generalitat Valenciana, organisme intermedi del Programa operatiu FEDER de la Comunitat Valenciana 2014-2020.

– Indicador de resultat R001T: «Nombre de participacions en projectes finançats en el 7é PM o H2020, liderats per ens públics regionals d'R+D que han rebut fons FEDER per a la construcció d'infraestructures i/o adquisició d'equips».

– Indicador de comunicació: activitats dutes a terme per a la difusió com a publicacions, actes públics, visites a pàgines web i altres suports publicitaris.

3. La justificació es presentarà com a màxim l'últim dia hàbil del mes d'octubre de l'anualitat corresponent, per la qual cosa l'activitat objecte de la subvenció haurà de desenvolupar-se a partir de l'1 de gener del corresponent exercici fins a l'últim dia hàbil del mes d'octubre. No obstant això, quan la llei de pressupostos de la Generalitat o una altra norma preveja el pagament anticipat per a aquestes subvencions, el termini per a la presentació de la documentació justificativa de la subvenció serà el mes de febrer de l'anualitat següent a la de la seua execució. En aquest últim cas, el termini d'execució de l'activitat subvencionada serà el comprés entre l'1 de gener i el 31 de desembre de cada exercici.

4. Dins de cada anualitat es considerarà que la despesa ha sigut executada quan s'haja procedit, almenys, al reconeixement de l'obligació de pagament per l'entitat beneficiària.

5. S'admetran els pagaments realitzats fins al dia límit de presentació del compte justificatiu de la despesa.

6. L'entitat beneficiària haurà d'acreditar mitjançant una certificació expedida per l'òrgan competent davant l'òrgan instructor les següents qüestions:

a) Que la subvenció concedida ha sigut degudament registrada en la comptabilitat de l'entitat, de manera que siga possible la seua identificació comptable, a fi d'obtindre estats recapitulatius i detallats de totes les activitats desenvolupades.

b) Que els fons han sigut destinats a realitzar l'activitat per a la qual van ser concedits.

c) Que la documentació original acreditativa de la despesa realitzada i efectivament pagada es troba en les dependències d'aquesta, a la disposició de l'òrgan instructor, de la Intervenció General de la Generalitat i de la Sindicatura de Comptes.



Dotzé. Pagament de les subvencions

1. Per a cada anualitat, el pagament anticipat del 100 per cent de l'import de les subvencions concedides la convocatòria de les quals s'efectua per la present resolució es realitzarà si la llei de pressupostos de la Generalitat, o una altra norma, així ho estableixen. En cas contrari, el pagament s'efectuarà prèvia justificació, per les entitats beneficiàries, de la realització de l'activitat objecte de subvenció.

2. El pagament de la subvenció corresponent a la segona anualitat estarà condicionat al fet que s'haja presentat prèviament la justificació econòmica de l'anualitat anterior, així com la documentació referida en el punt resolutiu anterior.

Tretzé. Altres obligacions de les entitats beneficiàries

Les entitats beneficiàries assumeixen les següents obligacions:

a) Executar l'activitat objecte de subvenció, d'acord amb les condicions i obligacions establides en aquesta resolució de convocatòria, especialment quant a l'objecte, conceptes subvencionables, pressupost i calendari (anualitats de despesa).

b) Disposar de capacitat administrativa, financera i operativa suficient per a complir les condicions i obligacions que comporten la subvenció concedida.

c) Observar les normes europees, nacionals i autonòmiques aplicables a la gestió de l'activitat objecte de la subvenció (contractació, subvencions, etc.), a més de les normes europees, nacionals i autonòmiques de subvencionabilitat vigents, en particular l'Ordre HFP/1979/2016, de 29 de desembre, per la qual s'aproven les normes sobre les despeses subvencionables dels programes operatius del Fons Europeu de Desenvolupament Regional per al període 2014-2020.

d) Mantindre un sistema de comptabilitat diferenciat per a totes les transaccions relacionades amb les actuacions objecte de la subvenció, comptant, almenys, amb una codificació comptable adequada que permeta identificar clarament les dites transaccions i la seua traçabilitat.

e) Procedir al manteniment de l'operació en el termini que establisquen les normes sobre aquest tipus de subvencions, conforme a l'article 71 del Reglament (UE) núm. 1303/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013.

f) Acreditar, dins del termini i en la forma escaient, la realització de l'activitat que determina la concessió de la subvenció i facilitar les comprovacions encaminades a garantir la seua correcta realització, aportant a aquest efecte tota la documentació que li siga requerida en el seu procediment de verificació tant administrativa com sobre el terreny.

g) Sotmetre's a qualssevol altres actuacions de comprovació i control financer que es realitzen, d'acord amb el que s'estableix en la normativa aplicable a la gestió de les subvencions cofinançades amb fons comunitaris, aportant per a això, dins del termini i en la forma escaient, tota la informació que li siga requerida en l'exercici d'aquestes actuacions.

h) Participar en les activitats de seguiment, avaluació i control que, d'acord amb la normativa comunitària, han de realitzar les diferents autoritats i òrgans de control.

i) Donar compliment a les obligacions en matèria d'informació i comunicació regulades en l'annex XII, apartat 2.2., del Reglament (UE) núm. 1303/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, que regula les responsabilitats de les entitats beneficiàries en relació amb mesures d'informació i comunicació destinades al públic.

Per tant, les entitats beneficiàries s'asseguraran que les parts que intervenen en l'activitat subvencionada han sigut informades del cofinançament del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) i anunciaran clarament que el projecte ha sigut seleccionat en el marc del Programa Operatiu FEDER de la Comunitat Valenciana 2014-2020. Per a això, totes les mesures d'informació i comunicació relacionades amb l'actuació cofinançada (material de difusió, publicacions, anuncis en premsa, senyalització, suports multimèdia, pàgines web, etc.) que duga a terme l'entitat beneficiària així com tota la documentació justificativa de la subvenció, hauran d'incloure:

– L'emblema de la Unió Europea, de conformitat amb les característiques tècniques establides en el Reglament d'execució (UE) 821/2014 de la Comissió, de 28 de juliol de 2014.

– Així mateix, sempre que siga possible, s'incorporarà la referència al cofinançament comunitari amb el text següent:

«Actuació cofinançada per la Unió Europea a través del Programa operatiu del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) de la Comunitat Valenciana 2014-2020».

– Durant l'execució de l'operació: l'Entitat beneficiària informarà el públic del suport financer obtingut del fons FEDER de la Unió Europea, almenys a través de la seua pàgina web, i col·locant un cartell amb informació, d'una grandària mínima A3, en un lloc visible per al públic. En cas d'obra nova d'infraestructura o construcció que es beneficie d'una subvenció FEDER superior a 500.000 euros, l'entitat beneficiària haurà de col·locar, durant l'execució de l'operació, un cartell temporal de grandària significativa en l'enclavament en un lloc visible per al públic.

– Una vegada finalitzada l'operació, l'entitat beneficiària col·locarà una placa o cartell permanent de grandària significativa en un lloc visible per al públic quan es reunisquen les característiques següents:

• La contribució pública total a l'operació supere els 500.000 euros



• L'operació consistisca en la compra d'un objecte físic, en el finançament d'una nova infraestructura o en treballs de construcció.

j) Complir els requisits que en matèria d'igualtat d'oportunitats, medi ambient i innovació social s'establisquen en el Reglament (UE) núm. 1303/2013, el Reglament (UE) núm. 1301/2013 i qualssevol altres normes comunitàries, estatals i autonòmiques.

k) Acceptar la seua inclusió en una llista pública d'operacions, que serà objecte de publicació electrònica o per altres mitjans, segons el que es preveu en l'article 115.2 i en l'annex XII 1. del Reglament (UE) núm. 1303/2013, així com la seua inclusió en la Base de dades nacional de subvencions (BDNS).

l) Conservar els documents originals o còpies degudament compulsades o bé en suports de dades comunament acceptades, especialment versions electròniques de documents originals o documents existents únicament en versió electrònica; justificatius de l'actuació realitzada i l'aplicació dels fons rebuts, en la mesura que puguen ser objecte de les actuacions de comprovació i control. La disponibilitat dels documents s'ajustarà al que es disposa en l'article 140 del Reglament (UE) núm. 1303/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013.

m) Aplicar mesures antifrau eficaces i proporcionades en relació amb l'operació cofinançada, en el marc de compliment de l'article 125, apartat 4, lletra c) del Reglament (UE) núm. 1303/2013, complir la normativa en matèria de contractació pública, evitar doble finançament, les falsificacions de documents així com proporcionar informació per a la detecció de possibles «banderes roges» (senyals d'alarma/indicadors de la probabilitat que puga existir un risc).

n) Comprometre's a aportar a l'òrgan instructor la informació necessària perquè aquest puga complir les obligacions que li corresponen en el marc del Programa operatiu del Fons de Desenvolupament Regional de la Comunitat Valenciana 2014-2020 i especialment en l'elaboració dels informes d'execució anual i final corresponents.



o) Autoritzar l'Autoritat de Gestió del FEDER perquè, de conformitat amb la normativa comunitària i nacional aplicable a fons estructurals, utilitze la informació comunicada –en relació amb aquesta subvenció– per a efectuar l'anàlisi de riscos.

p) Procedir al reintegrament de les quantitats percebudes i a l'abonament de l'interés de demora corresponent des del moment del pagament de la subvenció fins al dia en què s'acorde la procedència del reintegrament, en els casos previstos en l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

q) Retornar els imports percebuts indegudament, juntament amb els possibles interessos de demora, en cas d'existència d'irregularitats que comporte la correlativa disminució de la subvenció FEDER, una vegada instruït el corresponent procediment de reintegrament per part de l'òrgan concedent de la subvenció.

r) Comunicar al Servei Nacional de Coordinació Antifrau (SNCA) aquells fets que puguen ser constitutius de frau o irregularitat (en els termes establits en la Comunicació 1/2017 de l'SNCA, de 6 d'abril, sobre la forma en la qual poden procedir les persones que tinguen coneixement de fets que puguen ser constitutius de frau o irregularitat en relació amb projectes o operacions finançats totalment o parcialment amb càrrec a fons procedents de la Unió Europea.





Catorzé. Marc normatiu comunitari

Seran aplicables les següents disposicions d'àmbit comunitari:



– Reglament (UE) núm. 1303/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013 pel qual s'estableixen disposicions comunes relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió, al Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca, i pel qual s'estableixen disposicions generals relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca, i es deroga el Reglament (CE) núm. 1083/2006, del Consell.

– Reglament (UE) núm. 1301/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013 sobre el Fons Europeu de Desenvolupament Regional i sobre disposicions específiques relatives a l'objectiu d'inversió en creixement i ocupació i pel qual es deroga el Reglament (CE) núm. 1080/2006.

– Reglament Delegat (UE) núm. 480/2014, de la Comissió, de 3 de març de 2014, que complementa el Reglament (UE) núm. 1303/2013, del Parlament Europeu i del Consell, pel qual s'estableixen disposicions comunes relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió, al Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca, i pel qual s'estableixen disposicions generals relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca.

– Qualsevol altra normativa que per la matèria li siga aplicable.



Quinze. Recursos contra la convocatòria

De conformitat amb el que s'estableix en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i en els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, contra la present resolució, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar potestativament un recurs de reposició o ser impugnada directament davant l'ordre jurisdiccional contenciós administratiu en els terminis i davant dels òrgans que s'indiquen a continuació:

a) El recurs de reposició haurà d'interposar-se davant l'òrgan que dicta el present acte, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la notificació de la present resolució.

b) El recurs contenciós administratiu haurà de plantejar-se davant el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la notificació de la present resolució.



Alacant, 10 de juliol de 2019.– La consellera d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital: Carolina Pascual Villalobos.

Mapa web