Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDRE 17/2023, de 16 de juny, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, per la qual es convoquen proves selectives d'accés al cos auxiliar C2-01, cos general, torn de persones amb diversitat funcional intel·lectual, convocatòria 17/23, pel sistema d'oposició, corresponents a l'oferta d'ocupació pública de 2023 per a personal de l'Administració de la Generalitat.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 9623 de 22.06.2023
Número identificador:  2023/6961
Referència Base de Dades:  006752/2023
 



ORDRE 17/2023, de 16 de juny, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, per la qual es convoquen proves selectives d'accés al cos auxiliar C2-01, cos general, torn de persones amb diversitat funcional intel·lectual, convocatòria 17/23, pel sistema d'oposició, corresponents a l'oferta d'ocupació pública de 2023 per a personal de l'Administració de la Generalitat. [2023/6961]





El Decret 44/2023, de 31 de març, del Consell, d'aprovació de l'oferta d'ocupació pública de 2023 per a l'Administració de la Generalitat, conté 10 llocs de treball que corresponen al cos auxiliar C2-01, cos general, torn de persones amb diversitat funcional intel·lectual, que hauran de ser convocats, mitjançant el sistema d'oposició.

De conformitat amb el que estableix el Decret 44/2023, i en exercici de les atribucions que confereix la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la funció pública valenciana (d'ara en avant, LFPV), i vista la proposta de la Direcció General de Funció Pública,



ORDENE



Primer

Convocar proves selectives d'accés al cos auxiliar C2-01, cos general, torn de persones amb diversitat funcional intel·lectual, pel sistema d'oposició, per a cobrir 10 llocs de treball.



Segon

Les proves selectives es regiran pel que estableixen el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic; l'LFPV; el Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana; les altres normes de general i pertinent aplicació, i el que disposen les següents



Bases de la convocatòria



1. Objecte de la convocatòria

1.1. L'objecte d'aquesta convocatòria és la selecció de personal, mitjançant el sistema d'oposició i procés ordinari, per a cobrir 10 llocs de treball del cos auxiliar C2-01, cos general, torn de persones amb diversitat funcional intel·lectual.

1.2. De conformitat amb la lletra f de l'apartat 2 de l'article 61 de l'LFPV, la distribució percentual dels sexes en el cos i, si és el cas, l'escala, l'agrupació professional funcionarial, l'agrupació de llocs de treball o el grup professional objecte de la present convocatòria, en la data de publicació de l'oferta corresponent, és d'un 76 % de dones i un 24 % d'homes.



2. Condicions generals de les persones aspirants

2.1. Per a l'admissió a aquestes proves selectives, serà necessari complir els requisits següents:

2.1.1. Diversitat funcional: només podran participar en aquest procés selectiu aquelles persones aspirants que tinguen una diversitat funcional d'origen intel·lectual (límit/lleu o moderada) de grau igual o superior al 33 %.

La diversitat funcional intel·lectual límit/lleu o moderada haurà de ser acreditada una vegada finalitze el procediment selectiu de la forma que determina la base 10.

2.1.2. Nacionalitat: tindre la nacionalitat espanyola o d'un estat membre de la Unió Europea o d'algun estat al qual siga aplicable la llibertat de circulació de persones treballadores. Independentment de la seua nacionalitat, el cònjuge de les persones espanyoles i de les nacionals d'altres estats membres de la Unió Europea i, quan així ho establisca el tractat corresponent, el cònjuge de les persones nacionals d'algun estat on siga aplicable la llibertat de circulació dels treballadors, sempre que no estiguen separades de dret.

Així mateix, i amb les mateixes condicions que els cònjuges, hi podran participar els seus descendents i els del seu cònjuge, menors de 21 anys o majors d'aquesta edat que visquen a càrrec seu.

2.1.3. Estar en possessió títol de graduat en Educació Secundària Obligatòria, o complides les condicions per a obtindre'ls abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds i disposen del certificat que l'acredite.

Les persones aspirants amb titulacions obtingudes en l'estranger han d'acreditar que estan en possessió de la corresponent credencial d'homologació o, si és el cas, del certificat d'equivalència corresponent. Aquest requisit no serà aplicable a les persones aspirants que hagen obtingut el reconeixement de la seua qualificació professional, en l'àmbit de les professions regulades, a l'empara de les disposicions de dret de la Unió Europea.

2.1.4. Edat: haver complit 16 anys i no haver arribat a l'edat de jubilació.

2.1.5. Capacitat: posseir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguen necessàries per a l'acompliment de les corresponents funcions o tasques.

2.1.6. Habilitació: no haver sigut separada o separat, o haver-se revocat el seu nomenament com a personal funcionari interí, amb caràcter ferm, mitjançant un procediment disciplinari, d'alguna administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni trobar-se inhabilitada o inhabilitat per sentència ferma per a l'exercici de qualssevol funcions públiques o d'aquelles pròpies del cos, agrupació professional funcionarial o escala objecte de la convocatòria. En el cas de personal laboral, no trobar-se inhabilitada o inhabilitat per sentència ferma o a conseqüència d'haver sigut acomiadat disciplinàriament de manera procedent per a exercir funcions similars a les pròpies de la categoria professional a la qual es pretén accedir.

Si es tracta de persones nacionals d'altres estats, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent ni haver sigut sotmeses a cap sanció disciplinària o equivalent que impedisca, en els mateixos termes i en el seu estat, accedir a l'ocupació pública.

2.2. Les condicions per a l'admissió a les proves, hauran de reunir-se en el moment de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantindre's durant tot el procés selectiu, fins al moment de la presa de possessió.

2.3. L'Administració podrà requerir les persones aspirants, en qualsevol moment, perquè acrediten el compliment dels requisits exigits per a participar-hi, així com la veracitat de qualsevol dels documents que hagen d'aportar en aquest procés selectiu.

Si els requisits no s'acrediten o els documents no són aportats, en el termini dels 10 dies hàbils següents a la notificació del requeriment, la persona aspirant podrà quedar exclosa del procés selectiu.



2.4. No podrà participar en aquest procediment selectiu el personal que ja tinga la condició de funcionari de carrera del mateix cos, escala o agrupació professional funcionarial de l'Administració de la Generalitat a la qual s'opta.



3. Accés de persones amb diversitat funcional

3.1. L'òrgan tècnic de selecció (d'ara en avant, OTS) establirà per a les persones amb diversitat funcional que ho requerisquen, i així ho sol·liciten en cada cas, les adaptacions necessàries per a realitzar les proves. Aquesta petició s'haurà de formular en la sol·licitud de participació en el present procés selectiu, de la forma que s'indica en la base 4, i haurà d'acreditar-se documentalment d'acord amb el que es disposa en la base 6.

3.2. Si durant el desenvolupament del procés selectiu se susciten dubtes raonables respecte a la compatibilitat funcional d'una persona inicialment admesa, l'OTS podrà sol·licitar el corresponent dictamen de la Comissió d'Estudi de la Diversitat Funcional, cas en què aquesta podrà participar condicionalment i quedarà en suspens la resolució definitiva sobre la seua admissió o exclusió, fins a la recepció d'aquest dictamen.



4. Forma i termini de presentació de sol·licituds

4.1. El termini per a presentar sol·licituds serà de 10 dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de publicar-se aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

4.2. Les sol·licituds hauran de presentar-se d'una de les formes següents:

I. Via electrònica, d'acord amb el que estableix la normativa vigent. A aquest efecte, és necessari estar registrat per a l'ús del sistema d'identificació i signatura electrònica Cl@ve o posseir un certificat digital de signatura electrònica, o DNIe; emplenar a través del formulari habilitat en el portal de l'Administració de la Generalitat https://breu.gva.es/b/stkCwJjpyZ (cal seleccionar la convocatòria i presentació autenticada), i realitzar el registre electrònic de la sol·licitud.



La presentació electrònica requerirà el compliment successiu dels passos següents:

a) L'ompliment i la inscripció en línia. En l'apartat B, «Dades de la convocatòria», número 30, «Dada addicional 1» s'indicarà el tipus de diversitat funcional intel·lectual que es té, marcant amb una ics (X) el número corresponent d'acord amb la següent classificació:



«1)» per a diversitat funcional intel·lectual límit o lleu.

«2)» per a Diversitat funcional intel·lectual moderada.

b) El registre electrònic de la sol·licitud.

II. Sol·licitud presencial: podrà presentar-se la sol·licitud emplenant a través del formulari habilitat en el portal de l'Administració de la Generalitat https://breu.gva.es/b/stkCwJjpyZ (cal seleccionar la convocatòria i «Formulari inscripció») i en l'annex II. Podrà presentar-se la sol·licitud en les oficines PROP, una vegada emplenat, o en la forma prevista en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



Cal indicar en l'apartat B, «Dades de la convocatòria», número 30, «Tipus de diversitat funcional intel·lectual»» i el tipus de diversitat funcional intel·lectual que es té, marcant amb una ics (X) el número corresponent d'acord amb la següent classificació:



«1) LÍMIT/LLEU».

«2) MODERADA».

4.3. No seran admeses i, consegüentment, quedaran excloses del procés selectiu les persones que no hagen registrat la sol·licitud, sense perjudici del que s'indica en l'apartat següent.

Quan, per motius tècnics no imputables a les persones interessades a participar en aquest procediment selectiu, no siga possible completar el procés de signatura i registre de la sol·licitud de manera electrònica i, consegüentment, no figuren en la llista provisional de persones admeses i excloses a la realització de les proves, aquestes hauran d'esmenar la seua sol·licitud en la forma que estableix la base 6.3 d'aquesta convocatòria.

Quan no s'autoritze la consulta de dades, cal aportar la resolució completa de la diversitat funcional.

4.4. Les persones aspirants amb diversitat funcional que requerisquen mesures d'adaptació per a la realització de l'exercici, en l'emplenament de la sol·licitud han d'observar les prescripcions següents:



4.4.1. Indicar en la sol·licitud el tipus de diversitat funcional que tenen, assenyalant el que pertoque en cada cas: (F) física, (P) psíquica, (S) sensorial.

4.4.2. Concretar el tipus de mesures que necessiten, fent constar en l'apartat corresponent de la sol·licitud les que els fan falta entre les que hi figuren, i que són les següents:

1. Eliminació de barreres arquitectòniques i taula adaptada a la cadira de rodes.

2. Ampliació del temps de duració de la prova. Totes les persones que realitzen les proves tindran concedida l'ampliació de temps de la duració de la prova, sense la necessitat de presentar cap tipus de documentació, amb independència que marquen o no aquesta casella.

3. Augment de la grandària dels caràcters del qüestionari, per dificultat de visió.

4. Necessitat d'intèrpret, a causa de diversitat funcional auditiva.

5. Sistema Braille d'escriptura o ajuda d'una persona per invidència.



6. D'altres, especificant-ne quines en la casella corresponent.

4.5. La presentació de la sol·licitud comporta la declaració responsable relativa al compliment dels requisits de la convocatòria.

4.6. Si alguna persona aspirant és nomenada durant el transcurs d'aquest procés selectiu, personal funcionari de carrera del mateix cos, escala o agrupació professional funcionarial a la qual opta, l'OTS la substituirà en la relació de persones aprovades seguint l'ordre de prelació que conste en la llista corresponent.



5. Drets d'examen

De conformitat amb la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes, estan exemptes del pagament de la taxa les persones aspirants a participar en aquest procés selectiu.

Havent d'assenyalar-se la casella 1, persones amb grau de diversitat funcional igual o superior al 33 % de l'apartat 33. Exempcions.



6. Admissió de les persones aspirants

6.1. Les persones aspirants queden vinculades per les dades que hagen fet constar en les seues sol·licituds i només en poden sol·licitar la modificació mitjançant un escrit motivat, dins del termini que estableix la base 4.1 per a la presentació de sol·licituds.

6.2. Una vegada haja acabat el termini de presentació de sol·licituds, la Direcció General de Funció Pública dictarà resolució, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, que contindrà la relació provisional de persones admeses i excloses per a la realització de les proves.

El fet de constar en la llista de persones admeses no implica el reconeixement a les persones interessades que es compleixen els requisits per a participar en aquesta convocatòria.

6.3. Les persones aspirants podran, en cas d'error, d'exclusió o de no figurar en la relació provisional de persones admeses i excloses, esmenar electrònicament els defectes en què hagen incorregut en la seua sol·licitud, o realitzar les al·legacions que consideren convenients en el termini de 10 dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació de la resolució a què es refereix la base anterior, d'acord amb el que s'estableix en l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

A aquest efecte, hauran de seguir les instruccions que s'indiquen en la resolució per la qual es publique la relació provisional de persones admeses i excloses. Especialment, aquelles persones aspirants que no hagen pogut completar la presentació i registre de la sol·licitud electrònicament per motius tècnics, tal com s'estableix en la base 4.3, hauran d'annexar, en tot cas, el justificant de l'intent de la presentació i registre de la sol·licitud o la sol·licitud; tot això, s'ha d'haver realitzat en el termini establit en la base 4.1 per a la presentació de sol·licituds.

Així mateix, les persones aspirants que hagen sol·licitat d'acord amb la base 4 la mesura d'adaptació «6. Altres» que implique l'ús d'audiòfons, hauran d'aportar la documentació justificativa de la mesura sol·licitada en aquest mateix termini de 10 dies hàbils.

6.4. En tot cas, a fi d'evitar errors i, en el supòsit de produir-se'n, procedir a esmenar-los dins del termini i en la forma escaient, les persones aspirants comprovaran que no figuren en la llista provisional de persones excloses i, a més, que les seues dades personals i altres circumstàncies consignades en la sol·licitud consten correctament en les llistes de persones admeses.

6.5. Una vegada transcorregut el termini anterior, vistes les al·legacions i, si és el cas, esmenats els defectes, es dictarà una resolució que eleve a definitiva la relació de persones admeses i excloses per a la realització de les proves, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

6.6. En la resolució per la qual es faça pública la llista definitiva de persones admeses en aquest procediment selectiu, s'establiran, amb almenys 10 dies d'antelació, la data, el lloc i l'hora de començament del primer exercici, així com l'ordre de crida de les persones, que s'iniciarà en la lletra «Y», d'acord amb el resultat del sorteig del 2 de juny de 2023 (DOGV 9615, 12.06.2023).

6.7. Prova de coneixement del castellà per a les persones admeses que no tinguen nacionalitat espanyola.

Amb caràcter previ a la realització de les proves d'accés, les persones que no tinguen la nacionalitat espanyola i les que del seu origen es desprenga que no tenen coneixements del castellà hauran d'acreditar, mitjançant la realització d'una prova, que tenen un nivell adequat de comprensió i expressió oral i escrita d'aquesta llengua.

El contingut d'aquesta prova s'ajustarà al que disposa el Reial decret 1137/2002, de 31 d'octubre, pel qual es regulen diplomes d'espanyol com a llengua estrangera, modificat per la disposició final primera del Reial decret 1004/2015, de 6 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament que regula el procediment per a l'adquisició de la nacionalitat espanyola per residència.

La prova es qualificarà d'apte o no apte, i és necessari obtindre la valoració d'apte per a passar a fer la prova de la fase d'oposició.



Queden eximides de fer aquesta prova les persones que estiguen en possessió dels diplomes, certificats o títols acreditatius del coneixement de l'espanyol com a llengua estrangera que hagen sigut integrats en el Sistema Internacional de Certificació de l'Espanyol com a Llengua Estrangera (SICELE), pel que fa a cada un dels sis nivells, respectivament, en els diplomes d'espanyol en el corresponent nivell A1, A2, B1, B2, C1 i C2; tot això, d'acord amb el que recull la disposició addicional quarta del Reial decret 1137/2001, modificat pel Reial decret 1004/2015, anteriorment esmentats.



7. Desenvolupament del procés selectiu

7.1. Procediment de selecció.

El procediment de selecció constarà d'una única fase d'oposició de caràcter obligatori i eliminatori.

7.2. Desenvolupament de la fase d'oposició

L'oposició constarà d'un exercici únic, de caràcter obligatori i eliminatori.

A fi de garantir el màxim possible la igualtat entre totes les persones aspirants, l'òrgan tècnic de selecció configurarà un examen diferent depenent de si la persona aspirant es troba amb una diversitat funcional d'origen intel·lectual límit o lleu, o si, per contra, és una diversitat funcional d'origen intel·lectual moderada.

7.2.1. Exercici únic.

7.2.1.1. Consistirà a contestar per escrit un qüestionari de preguntes amb 3 respostes alternatives de les quals només una serà la correcta. El qüestionari estarà compost per 40 preguntes si es tracta d'una diversitat funcional d'origen intel·lectual límit o lleu i de 30 preguntes si es tracta d'una diversitat funcional d'origen intel·lectual moderada.



Les preguntes versaran sobre les matèries recollides en l'annex I. Els coneixements exigibles sobre aquestes matèries quedaran determinats i delimitats pel desenvolupament dels temes que es publicaran en la pàgina web de la Direcció General de Funció Pública en el termini d'un mes des de la publicació de la present ordre en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

7.2.1.2. El temps de realització de l'examen serà determinat prèviament per l'òrgan tècnic de selecció.

7.2.1.3. Les persones aspirants la diversitat funcional de les quals estiga certificada oficialment com de caràcter límit o lleu (als quals correspon el qüestionari compost de 40 preguntes) i, no obstant això, realitzen el qüestionari de 30 preguntes, quedaran excloses del procés selectiu quan presenten la documentació acreditativa assenyalada en la base 10.

7.3. Qualificació.

La puntuació màxima que podrà obtindre's en l'oposició serà de 60 punts:

La qualificació de l'exercici serà de 0 a 60 punts, i serà necessari obtindre un mínim de 30 punts per a superar-lo.

El nivell de coneixements mínims exigits per a aconseguir els 30 punts en la prova serà contestar el 50 % de respostes correctes. Les contestacions errònies o en blanc ni puntuen ni penalitzen. Una vegada establit el nombre de respostes correctes de cada persona aspirant, es convertiran en puntuacions finals mitjançant una distribució proporcional.

7.4. Puntuació final

Per a superar l'oposició serà necessari obtindre un mínim de 30 punts.

A continuació, es configuraran les llistes que pertoquen, d'acord amb els llocs oferits en la base 1, ordenades per puntuació de major a menor, que s'interrompran quan el nombre de persones incloses en aquestes coincidisca amb el nombre de llocs convocats. Aquestes constituiran les llistes definitives de persones aprovades.

Quan es produïsquen empats, si és entre persones de diferent sexe, es dirimirà a favor del sexe femení, en cas que estiga infrarepresentat dins del col·lectiu de persones que formen part del cos, escala o agrupació professional funcionarial, objecte de la present convocatòria en la data de la seua publicació.

Finalment, si encara persisteix l'empat, aquest es dirimirà per ordre alfabètic del primer cognom de les persones aspirants empatades; ordre que s'iniciarà per la lletra «Y», segons el resultat del sorteig del 2 de juny de 2023 (DOGV 9615, 12.06.2023).



8. Desenvolupament de la fase d'oposició

8.1. Convocatòria per a la celebració de la fase d'oposició.

L'exercici de la fase d'oposició es farà en el lloc, la data i l'hora que s'establisca en la resolució per la qual s'aprove i publique, en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, la llista definitiva de persones admeses per a la realització de les proves, i haurà de transcórrer un termini no inferior a 10 dies hàbils des de la publicació i la data de realització de la prova.

8.2. Concurrència a la crida per a la realització de la prova

8.2.1. Les persones admeses seran convocades per a la realització de l'exercici en una crida única.

8.2.2. Perdran el seu dret quan es personen en els llocs de realització una vegada iniciades les proves o per la inassistència a aquestes, encara que es dega a causes justificades.

No obstant això, en el supòsit que hi concórrega una causa de força major, l'OTS podrà considerar les circumstàncies al·legades i admetre la persona aspirant, sempre que es posen de manifest amb la deguda antelació, que no haja finalitzat l'exercici corresponent i que aquesta admissió no menyscabe el principi d'igualtat.

Especialment, si alguna de les aspirants no pot completar el procés selectiu a causa d'embaràs de risc o part, amb l'acreditació deguda, la seua situació quedarà condicionada a la finalització d'aquest i a la superació de la prova que haja quedat ajornada, i aquesta no podrà demorar-se de manera que es menyscabe el dret de la resta de les persones aspirants a una resolució del procés ajustada a temps raonables, la qual cosa haurà de ser valorada per l'OTS. En tot cas, la realització d'aquesta tindrà lloc abans de la publicació de la llista d'aspirants que han superat el procés selectiu.

A les víctimes de violència de gènere se'ls aplicarà el mateix quan acrediten degudament que no poden assistir per motius de seguretat.



8.3. Regles generals per a la realització de la prova

8.3.1. Les persones aspirants hauran d'observar les instruccions de l'OTS o del personal col·laborador durant la realització de la prova amb vista al desenvolupament adequat d'aquesta.

Qualsevol alteració en el desenvolupament normal de les proves per part d'una persona aspirant quedarà reflectida en l'acta corresponent i aquesta persona aspirant podrà continuar l'exercici amb caràcter condicional fins que l'OTS resolga alguna cosa sobre l'incident.

8.3.2. Abans d'iniciar els exercicis, quan s'estime oportú durant el desenvolupament, en la recollida després de la finalització i sempre que ho considere convenient el personal col·laborador o l'OTS, es comprovarà la identitat de les persones aspirants mitjançant l'exhibició exclusivament de l'original del DNI, del NIE acompanyat del document nacional d'identitat del país d'origen amb foto, del passaport o del permís de conduir emés a Espanya.

8.3.3. En la prova, l'OTS adoptarà les mesures que siguen necessàries per a garantir l'anonimat a l'hora de valorar-les, i seran anul·lats tots els exercicis que continguen alguna marca que en puga identificar l'autoria.



9. Llistes de persones aprovades

9.1. En finalitzar l'exercici, l'OTS publicarà la relació de persones que han superat la prova, indicant el nom, cognoms, document d'identitat anonimitzat i la puntuació obtinguda. S'entendrà que han superat la fase d'oposició únicament les persones que hagen obtingut la puntuació mínima exigida per a superar l'exercici.



9.2. Finalitzada l'oposició, l'OTS, mitjançant un anunci, publicarà les llistes definitives de persones aspirants aprovades per l'ordre de puntuació total a què es refereix la base 7.4.

En cap cas l'OTS podrà declarar que ha superat el procés selectiu un nombre superior de persones al de llocs de treball convocats, tenint en compte el que estableixen les bases 1 i 11 d'aquesta convocatòria.



10. Relació definitiva i presentació de documents

10.1. L'OTS elevarà a la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, per a publicar-les en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, la relació definitiva de persones aprovades per ordre de puntuació total perquè, en el termini de 10 dies hàbils comptats des de l'endemà de la publicació, presenten davant de la Direcció General de Funció Pública els documents següents:

a) Fotocòpia del DNI o NIE.

b) Còpia autenticada del títol acadèmic exigible segons el que estableix la base 2.1. de la convocatòria, o certificat acadèmic que acredite haver realitzat tots els estudis per a obtindre el títol. En el cas de titulacions obtingudes en l'estranger, còpia autenticada de la credencial d'homologació o, si és el cas, del certificat d'equivalència corresponent. Aquest requisit no serà aplicable a les persones aspirants que hagen obtingut el reconeixement de la seua qualificació professional, en l'àmbit de les professions regulades, a l'empara de les disposicions de dret de la Unió Europea.

c) Declaració jurada de no haver sigut separada o separat, o haver-se revocat el seu nomenament com a personal funcionari interí, amb caràcter ferm, mitjançant un procediment disciplinari de cap administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni trobar-se inhabilitada o inhabilitat per sentència ferma per a l'exercici de qualsevol funció pública o de les pròpies del cos, agrupació professional funcionarial o escala objecte de la convocatòria. En el cas del personal laboral, no trobar-se inhabilitada o inhabilitat, per sentència ferma o com a conseqüència d'haver sigut acomiadat disciplinàriament de manera procedent, per a exercir funcions semblants a les pròpies de la categoria professional a què es pretén accedir.

Si es tracta de persones nacionals d'altres estats, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent ni haver sigut sotmeses a cap sanció disciplinària o equivalent que impedisca, en els mateixos termes i en el seu estat, accedir a l'ocupació pública.

d) Certificat mèdic que es té la capacitat física i psíquica necessària per a acomplir les funcions dels llocs de treball oferits.



e) Les persones que superen les proves selectives acreditaran els seus coneixements de valencià per mitjà de la presentació dels certificats, diplomes o títols que hagen sigut homologats per la Generalitat, o per mitjà de la realització d'un exercici específic a aquest efecte. El personal que no puga acreditar aquests coneixements haurà de realitzar els cursos de perfeccionament que, a l'efecte, es realitzaran a través de l'Institut Valencià d'Administració Pública (IVAP), en coordinació amb la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.

Segons el que preceptua la normativa, qui supere la prova selectiva ha d'acreditar els seus coneixements de valencià en el corresponent grau elemental o B1, amb un certificat expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.

Les persones que, en la data de presentació de la documentació requerida, estiguen en actiu i inscrites en el Registre de personal de la Direcció General de Funció Pública només hauran de justificar els apartats 10.1.b i 10.1.e, llevat que ja els tinguen acreditats i inscrits en el Registre de personal de la Direcció General de Funció Pública. En aquest cas únicament hauran de manifestar-ho per escrit davant de la Direcció General de Funció Pública, sense aportar la documentació corresponent.

10.2. Certificat de la conselleria competent o òrgans competents d'altres administracions públiques que acredite una diversitat funcional d'origen intel·lectual de grau igual o superior al 33 %. En aquest haurà de constar expressament si la diversitat funcional d'origen intel·lectual és límit/lleu o moderada. Així com l'informe de compatibilitat per a l'acompliment de les tasques i funcions del lloc.

10.3. Les persones seleccionades que, dins del termini indicat, i excepte casos de força major, no presenten la documentació acreditativa dels aspectes indicats, o les que d'aquesta es deduïsca que manquen d'algun dels requisits exigits, no podran ser nomenades personal de l'Administració de la Generalitat, sense perjudici de la responsabilitat en què puguen haver incorregut per falsedat en les seues sol·licituds de participació.

10.4. No obstant el que es disposa en els apartats anteriors, d'acord amb el que s'estableix en l'article 28 de la Llei 39/2015, l'òrgan gestor del procés selectiu podrà verificar l'exactitud de les dades declarades i l'autenticitat dels documents aportats o, si és el cas, sol·licitar-les electrònicament a través de les xarxes corporatives o d'una consulta a les plataformes d'intermediació de dades o altres sistemes electrònics habilitats a l'efecte, especialment les relatives a la condició de persona amb diversitat funcional, família nombrosa, titulació acadèmica, certificat expedit per la JQCV, llevat que la persona interessada manifeste expressament que s'oposa a la consulta de dades, marcant per a això la casella continguda en el formulari de la sol·licitud.



11. Nomenament com a personal funcionari de carrera

Una vegada transcorregut el termini de presentació de la documentació, es dictarà una resolució, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, de nomenament com a personal funcionari de carrera del cos, l'escala o l'agrupació professional funcionarial convocat, prèvia adjudicació d'un lloc de treball d'acord amb la puntuació obtinguda.

Amb la finalitat d'assegurar la cobertura de les places convocades, quan es produïsquen renúncies de les persones seleccionades abans del seu nomenament o presa de possessió, o en el cas que aquestes no compliren els requisits de la base 10 anterior, l'òrgan convocant podrà requerir a l'OTS una llista complementària de les persones que seguisquen les proposades, per al seu possible nomenament com a personal funcionari de carrera.



12. Òrgan tècnic de selecció

12.1. L'OTS designat per a dur a terme el procés selectiu corresponent a la present convocatòria estarà integrat per 5 persones, que tindran la titularitat de la presidència, la secretaria i 3 vocalies, i haurà de designar-se el mateix nombre de persones suplents.

12.2. La llista nominal de les persones que integren l'OTS es publicarà amb una antelació mínima d'un mes a la data de començament de les proves, mitjançant una resolució que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, en la forma que preveu la base 13.

12.3. L'OTS podrà sol·licitar la designació de personal col·laborador de caràcter administratiu o de personal col·laborador de suport tècnic que estime oportuns per a l'adequada realització de les proves.

12.4. Correspon a l'OTS exercir les funcions relatives a la determinació concreta del contingut de la prova en la fase d'oposició i a la qualificació de les persones aspirants després de fer-les, i, en general, adoptar totes les mesures que calguen amb vista a desenvolupar correctament les proves selectives.

12.5. Les persones integrants de l'OTS, així com el personal col·laborador de suport tècnic, s'hauran d'abstindre i podran ser recusades per les persones interessades quan hi concórreguen circumstàncies de les que preveuen els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

Així mateix, s'hauran d'abstindre les persones integrants de l'OTS que hagen fet tasques de preparació de persones aspirants en els 5 anys anteriors a la publicació d'aquesta convocatòria.

12.6. A l'efecte de comunicacions i de qualsevol altra incidència, l'OTS tindrà la seu en la Direcció General de Funció Pública, carrer de la Democràcia, 77, torre 4, 46018 València.

12.7. A l'efecte de gratificacions i indemnitzacions, l'OTS i el personal col·laborador a què fa referència l'apartat 3 es regiran pel que disposa el Decret 24/1997, d'11, de febrer, del Consell, sobre indemnitzacions per raó del servei i gratificacions per serveis extraordinaris.



12.8. El funcionament de l'OTS s'adaptarà al que estableix la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i la resta de normativa vigent, amb subjecció, quant al desenvolupament i l'execució del procediment selectiu, a les resolucions i instruccions dictades per l'òrgan gestor i altres competents en matèria de funció pública, així com als protocols establits a l'efecte de garantir la transparència i l'anonimat en la correcció d'exercicis.



13. Publicitat

Totes les resolucions dictades per l'òrgan competent, així com els acords i/o notes informatives emesos per l'OTS, es publicaran en el portal de l'Administració de la Generalitat https://breu.gva.es/b/stkCwJjpyZ (seleccionar convocatòria).







14. Recursos

14.1. Aquesta convocatòria i tots els actes administratius que es dicten en el desenvolupament del procés selectiu posen fi a la via administrativa. Contra aquests podrà interposar-se, potestativament, un recurs de reposició en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, davant del mateix òrgan que haja dictat l'acte contra el qual s'ha recorregut, d'acord amb el que disposen els articles 123 i 124, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o, directament, un recurs contenciós administratiu davant del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, d'acord amb el que estableixen els articles 10, 14.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Tot això, sense perjudici que les persones interessades puguen fer ús, si és el cas, de qualsevol altre que estimen procedent.

14.2. Contra els acords i els actes de tràmit de l'OTS, si aquests últims decideixen directament o indirectament el fons de l'assumpte, determinen la impossibilitat de continuar el procediment o produeixen indefensió o perjudici irreparable a drets i interessos legítims, podrà interposar-se un recurs d'alçada davant de la consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, en el termini d'un mes, a partir de l'endemà de la publicació de l'acord corresponent segons el que disposen els articles 121 i 122, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



València, 16 de juny de 2023



La consellera de Justícia, Interior i Administració Pública,

GABRIELA BRAVO SANESTANISLAO







ANNEX I

Cos auxiliar C2-01, cos general, torn de persones amb diversitat funcional intel·lectual, convocatòria 17/23



Tema 1. La Constitució Espanyola de 1978.

Valors superiors i principis inspiradors. Drets i llibertats.

Tema 2. L'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana.

Estructura i contingut bàsic. L'organització territorial de la Comunitat Valenciana.

Tema 3. La Generalitat Valenciana i l'Administració de la Generalitat.

Les institucions de la Generalitat. Altres institucions de la Generalitat.

Organització de l'Administració de la Generalitat.

Tema 4. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Característiques generals. Les persones interessades en el procediment administratiu. Els registres administratius. Els actes administratius: Concepte; terminis; motivació; notificació i publicació; silenci administratiu.

Tema 5. El procediment administratiu comú. Estructura del procediment. Els recursos administratius. Òrgans administratius. La competència.

Tema 6. L'organització del personal de l'Administració de la Generalitat. Adquisició i pèrdua de la relació de servei. Drets i deures dels empleats públics.

Tema 7. La protecció de dades. Concepte, normativa i definicions bàsiques: principis drets i dades especialment protegides. El concepte d'arxiu i el dret d'accés als arxius.

Tema 8. La igualtat efectiva de dones i homes. Polítiques públiques d'igualtat.

Tema 9. Prevenció de riscos laborals: Drets i obligacions.

Tema 10. Informàtica bàsica: conceptes bàsics, components de l'ordinador i els seus perifèrics; el programari.

Tema 11. El sistema operatiu i algunes aplicacions per a treballar: encesa i apagada: introducció al Windows 10: adaptar l'ordinador: programes i documents: com organitzar la informació. Nocions bàsiques del processador de textos Microsoft Word. Full de càlcul Microsoft Excel, principals funcions i utilitats: Llibres, fulls i cel·les.

Tema 12. Internet: conceptes elementals. Google Chrome. El correu electrònic Microsoft Outlook.

El desenvolupament d'aquest temari es publicarà en la pàgina web de la Direcció General de Funció Pública en el termini d'un mes des de la publicació de la present ordre en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Mapa web