Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDRE 21/2023, de 16 de juny, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, per la qual es convoquen proves selectives d'accés al cos superior facultatiu d'estadística, A1-04-13, cos especial, convocatòria 25/23, promoció interna, pel sistema de concurs oposició, corresponents a l'oferta d'ocupació pública de 2023 per a personal de l'Administració de la Generalitat.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 9622 de 21.06.2023
Número identificador:  2023/6971
Referència Base de Dades:  006685/2023
 



ORDRE 21/2023, de 16 de juny, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, per la qual es convoquen proves selectives d'accés al cos superior facultatiu d'estadística, A1-04-13, cos especial, convocatòria 25/23, promoció interna, pel sistema de concurs oposició, corresponents a l'oferta d'ocupació pública de 2023 per a personal de l'Administració de la Generalitat. [2023/6971]



El Decret 44/2023, de 31 de març, del Consell, d'aprovació de l'oferta d'ocupació pública de 2023, per a l'Administració de la Generalitat, conté 4 llocs de treball que corresponen al cos superior facultatiu d'estadística, A1-04-13, cos especial, promoció interna, que hauran de ser convocats mitjançant el sistema de concurs oposició.



De conformitat amb el que estableix el Decret 44/2023, i en exercici de les atribucions conferides per la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la funció pública valenciana (d'ara en avant, LFPV), i vista la proposta de la Direcció General de Funció Pública,





ORDENE



Primer

Convocar proves selectives d'accés al cos superior facultatiu d'estadística, A1-04-13, cos especial, promoció interna pel sistema de concurs oposició, per a cobrir 4 llocs de treball.



Segon

Les proves selectives es regiran pel que estableixen el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic; l'LFPV; el Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana; les altres normes de general i pertinent aplicació, i el que disposen les següents





Bases de la convocatòria



1. Objecte de la convocatòria

1.1. L'objecte d'aquesta convocatòria és la selecció de personal, mitjançant el sistema de concurs oposició, per a cobrir 4 llocs de treball que corresponen al cos superior facultatiu d'estadística, A1-04-13, cos especial, promoció interna.

D'acord amb el que s'assenyala en el Decret 44/2023, es reserva per a persones amb diversitat funcional el següent nombre de llocs: 0

D'acord amb el que s'assenyala en el Decret 44/2023, es reserva per a persones amb malaltia mental el següent nombre de llocs: 0

1.2. Els llocs del torn de promoció interna que queden sense cobrir, s'acumularan als llocs reservats, en el seu cas, per a persones amb diversitat funcional i viceversa; els llocs de malaltia mental que queden sense cobrir, incrementaran la quota de promoció interna general.



1.3. En el cas que, a conseqüència de l'execució de l'oferta o ofertes d'ocupació pública en què es fonamenta la publicació d'aquesta ordre, es convoquen, pel torn lliure, llocs idèntics als inclosos en aquesta convocatòria, només es podrà concórrer a un dels torns convocats. Serà motiu d'exclusió la presentació de sol·licituds dels dos torns, ja que només es pot optar per un dels dos.

1.4. Els llocs de treball que queden sense cobrir pel torn de promoció interna, quan finalitze el corresponent procés selectiu, s'acumularan als llocs oferits per torn lliure corresponents a la mateixa oferta o ofertes.

En tot cas, en el supòsit de places reservades a la quota de persones amb diversitat funcional i malaltia mental del torn de promoció interna que resulten desertes, aquestes s'acumularan a les quotes corresponents del torn lliure. Si resulten places desertes de la quota de malaltia mental del torn lliure, s'acumularan a la quota de persones amb diversitat funcional, i, si queda alguna plaça deserta en aquest última quota, s'acumularà al torn lliure general.

1.5. De conformitat amb la lletra f de l'apartat 2 de l'article 61 de l'LFPV, la distribució percentual dels sexes en el cos i, si és el cas, l'escala, l'agrupació professional funcionarial, l'agrupació de llocs de treball o el grup professional objecte de la present convocatòria, en la data de publicació de l'oferta corresponent, és d'un 52 % de dones i un 48 % d'homes.



2. Condicions generals de les persones aspirants

2.1. Per a l'admissió a aquestes proves selectives, les persones aspirants hauran de reunir, a més de les condicions que estableix l'article 56 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, en relació amb l'article 62, de l'LFPV, els requisits següents:



2.1.1. Ser personal funcionari de carrera de l'Administració de la Generalitat dels cossos o escales a què fa referència aquest apartat per a cada una de les modalitats i haver prestat serveis efectius durant almenys dos anys en el cos o l'escala des del qual s'accedeix, tal com estableix l'article 135 de l'LFPV.

Les modalitats d'accés a la promoció interna tindran, en cada cas, la procedència següent:

– Promoció interna vertical: prevista per al personal funcionari de carrera que ascendisca des d'un cos o escala d'un subgrup, o grup de classificació professional en el cas que aquest no tinga subgrup, a un altre superior.

– Promoció interna horitzontal: prevista per al personal funcionari de carrera que pertanga a un altre cos o escala del mateix subgrup de classificació professional.

2.1.2. Estar en possessió del títol universitari de grau o bé llicenciatura, enginyeria superior o arquitectura, o complir les condicions per a obtindre'ls abans que finalitze el termini de presentació de sol·licituds, i disposar del certificat que ho acredite

Les persones aspirants amb titulacions obtingudes en l'estranger han d'acreditar que estan en possessió de la corresponent credencial d'homologació o, si és el cas, del certificat d'equivalència corresponent. Aquest requisit no serà aplicable a les persones aspirants que hagen obtingut el reconeixement de la seua qualificació professional, en l'àmbit de les professions regulades, a l'empara de les disposicions de dret de la Unió Europea.

2.1.3. Si és el cas, podran optar als llocs reservats per a persones amb diversitat funcional les persones aspirants que complisquen els requisits anteriors i acrediten un grau de diversitat funcional igual o superior al 33 %, aspecte que han de formular expressament en la sol·licitud de participació seguint les instruccions que estableix la base 4.



Així mateix, podran optar als llocs reservats per a persones amb malaltia mental les persones aspirants que complisquen els requisits anteriors i que acrediten un grau de diversitat funcional igual o superior al 33 %, amb una valoració que derive d'una malaltia mental, aspecte que han de formular expressament en la sol·licitud de participació seguint les instruccions que estableix la base 4.

2.2. Les condicions per a l'admissió per a les proves hauran de reunir-se en el moment en què finalitze el termini de presentació de sol·licituds i mantindre's durant tot el procés selectiu, fins al moment de la presa de possessió.

2.3. L'administració podrà requerir en qualsevol moment les persones aspirants a fi que acrediten el compliment dels requisits exigits per a la seua participació, així com la veracitat de qualsevol dels documents que hagen d'aportar en aquest procés selectiu.

Si els requisits no s'acrediten o els documents no són aportats en el termini dels 10 dies hàbils següents a la notificació del requeriment, la persona aspirant podrà quedar exclosa del procés selectiu.



2.4. No podrà participar en aquest procediment selectiu el personal que ja tinga la condició de funcionari de carrera del mateix cos, escala o agrupació professional funcionarial de l'Administració de la Generalitat a la qual s'opta.





3. Accés de persones amb diversitat funcional i malaltia mental

3.1. L'òrgan tècnic de selecció (d'ara en avant, OTS) establirà per a les persones amb diversitat funcional i malaltia mental que ho requerisquen, i així ho sol·liciten en cada cas, les adaptacions necessàries per a realitzar les proves. Aquesta petició s'haurà de formular en la sol·licitud de participació en el present procés selectiu, de la forma que s'indica en la base 4 i haurà d'acreditar-se documentalment d'acord amb el que es disposa en la base 6.

3.2. Si durant el desenvolupament del procés selectiu se susciten dubtes raonables respecte a la compatibilitat funcional d'una persona inicialment admesa, l'OTS podrà sol·licitar el corresponent dictamen de la Comissió d'Estudi de la Diversitat Funcional, cas en què aquesta podrà participar condicionalment i quedarà en suspens la resolució definitiva sobre la seua admissió o exclusió, fins a la recepció d'aquest dictamen.



4. Forma i termini de presentació de sol·licituds

4.1. El termini per a presentar sol·licituds serà de 10 dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de publicar-se aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

4.2. Les sol·licituds s'han de presentar per via electrònica, d'acord amb el que estableix la normativa vigent. A aquest efecte, cal haver-se registrat per a usar el sistema d'identificació i signatura electrònica Cl@ve o tindre un certificat digital de signatura electrònica, o DNIe; omplir el formulari habilitat en el portal de l'Administració de la Generalitat https://breu.gva.es/b/stkCwJjpyZ (seleccionant convocatòria i presentació autenticada), fer el pagament telemàtic de la taxa i el registre electrònic de la sol·licitud.

La presentació electrònica requerirà el compliment successiu dels passos següents:

a) L'emplenament del formulari.

b) El pagament electrònic de la taxa corresponent.

c) El registre electrònic de la sol·licitud.

4.3. No seran admeses i, consegüentment, quedaran excloses del procés selectiu les persones que hagen abonat la taxa, però no hagen registrat la sol·licitud electrònicament, sense perjudici del que s'indica en l'apartat següent.

Quan les persones interessades a participar en aquest procediment selectiu que hagen abonat la taxa corresponent de manera telemàtica, per motius tècnics no imputables a elles, no hagen pogut completar el procés de signatura i registre de la sol·licitud de manera electrònica i, consegüentment, no figuren en la llista provisional de persones admeses i excloses a la realització de les proves, aquestes hauran d'esmenar la sol·licitud de la forma que estableix la base 6.3 d'aquesta convocatòria.



Si és el cas, les persones aspirants hauran de marcar en la sol·licitud la casella corresponent, si opten per la reserva de persones amb diversitat funcional o de malaltia mental. En cas que no s'indique, s'assignarà d'ofici al torn lliure general.

4.4. Les persones aspirants amb diversitat funcional que requerisquen mesures d'adaptació per a la realització de l'exercici, en l'emplenament de la sol·licitud han d'observar les prescripcions següents:



4.4.1. Indicar en la sol·licitud el tipus de diversitat funcional que tenen, assenyalant el que pertoque en cada cas, segons siga: (F) Física, (P) Psíquica, (S) Sensorial.

4.4.2. Concretar el tipus de mesures que necessiten, fent constar en l'apartat corresponent de la sol·licitud les que els fan falta entre les que hi figuren, i que són les següents:

1. Eliminació de barreres arquitectòniques i taula adaptada a la cadira de rodes.

2. Ampliació del temps de duració de la prova. Per a l'aplicació d'aquesta mesura, les persones aspirants hauran d'adjuntar obligatòriament un certificat expedit per l'òrgan oficial competent que especifique el temps d'ampliació que requereix, indicat en la quantitat de minuts, d'acord amb la base 6.3.

3. Augment de la grandària dels caràcters del qüestionari, per dificultat de visió.

4. Necessitat d'intèrpret, a causa de diversitat funcional auditiva.

5. Sistema Braille d'escriptura o ajuda d'una persona per invidència.



6. D'altres, especificant-ne quines en la casella corresponent.

4.5. La presentació de la sol·licitud comporta la declaració responsable relativa al compliment dels requisits de la convocatòria.

4.6. Si alguna persona aspirant és nomenada durant el transcurs d'aquest procés selectiu personal funcionari de carrera del mateix cos, escala o agrupació professional funcionarial a la qual opta, l'OTS la substituirà en la relació de persones aprovades seguint l'ordre de prelació que conste en la llista corresponent.



5. Drets d'examen i forma de pagament

5.1. Els drets d'examen seran de 27,51 euros.

5.1.1. Bonificacions.

a) La presentació de la sol·licitud de participació en les proves per mitjans telemàtics tindrà una bonificació del 10 % de la quota íntegra, que s'aplicarà de manera automàtica en efectuar el pagament, la presentació i el registre electrònic de la sol·licitud.

b) Les persones que acrediten que formen part d'una família nombrosa de categoria general o d'una família monoparental de categoria general obtindran una bonificació del 50 % de la quota íntegra, acumulable a la fixada en l'apartat anterior, per a la qual cosa hauran d'assenyalar l'apartat «Bonificacions» de la sol·licitud telemàtica, i s'aplicarà de manera automàtica quan es faça el pagament, la presentació i el registre electrònic de la sol·licitud.

5.1.2. Exempcions. Estan exemptes del pagament de la taxa:

a) Les persones que acrediten un grau de diversitat funció igual o superior al 33 %. Hi serà aplicable automàticament en fer el pagament, la presentació i el registre electrònic de la sol·licitud i assenyalar l'apartat d'«Exempcions» de la sol·licitud telemàtica.

b) Les persones que acrediten formar part d'una família nombrosa de categoria especial o d'una família monoparental de categoria especial. S'aplicarà automàticament en efectuar el pagament, la presentació i el registre electrònic de la sol·licitud, i assenyalar en l'apartat d'exempcions «Família nombrosa especial» de la sol·licitud telemàtica.

c) Les dones víctimes d'actes de violència sobre la dona que acrediten aquesta condició mitjançant qualsevol dels mitjans de prova que estableix l'article 9 de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, així com les persones que acrediten trobar-se en situació d'exclusió social mitjançant el corresponent document expedit per l'òrgan competent en matèria de benestar social de l'ajuntament de residència. S'aplicarà automàticament en efectuar el pagament, la presentació i el registre electrònic de la sol·licitud, i assenyalar l'apartat «Altres» de la sol·licitud telemàtica.

5.2. En cap cas, el pagament de la taxa eximirà del tràmit de registre electrònic de la sol·licitud.

No justificar que s'han abonat els drets d'examen o que s'ha presentat la sol·licitud dins del termini i en la forma escaient en el registre electrònic, determinarà l'exclusió de la persona aspirant.

5.3. Serà procedent la devolució de les taxes per drets d'examen en els supòsits i per mitjà dels procediments que estableix l'article 1.2.6 de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes.





6. Admissió de les persones aspirants

6.1. Les persones aspirants queden vinculades per les dades que hagen fet constar en les seues sol·licituds i només en poden sol·licitar la modificació mitjançant un escrit motivat, dins del termini que estableix la base 4.1 per a la presentació de sol·licituds.

6.2. Una vegada acabat el termini de presentació de sol·licituds, i s'haja verificat que s'ha fet el pagament dels drets d'examen, la Direcció General de Funció Pública dictarà una resolució, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, que contindrà la relació provisional de persones admeses i excloses per a la realització de les proves. El fet de constar en la llista de persones admeses no implica el reconeixement a les persones interessades que es compleixen els requisits per a participar en aquesta convocatòria.

6.3. Les persones aspirants podran, en cas d'error, d'exclusió o de no figurar en la relació provisional de persones admeses i excloses, esmenar electrònicament els defectes en què hagen incorregut en la seua sol·licitud, o realitzar les al·legacions que consideren convenients en el termini de 10 dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació de la resolució a què es refereix la base anterior, d'acord amb el que s'estableix en l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

A aquest efecte, hauran de seguir les instruccions que s'indiquen en la resolució per la qual es publique la relació provisional de persones admeses i excloses. Especialment, aquelles persones aspirants que no hagen pogut completar la presentació i registre de la sol·licitud electrònicament per motius tècnics, tal com s'estableix en la base 4.3, hauran d'annexar, en tot cas, el justificant de l'intent de la presentació i registre de la sol·licitud, o la sol·licitud i el pagament electrònic de la taxa o, si és el cas, el document que acredite l'aplicació de les bonificacions o exempcions corresponents; tot això s'ha de dur a terme en el termini establit en la base 4.1 per a la presentació de sol·licituds.

Així mateix, les persones aspirants que hagen sol·licitat d'acord amb la base 4 la mesura d'adaptació número «2. Ampliació de temps de duració de la prova» o la mesura número «6. Altres» que implique l'ús d'audiòfon, hauran d'aportar la documentació justificativa de la mesura d'adaptació sol·licitada en aquest mateix termini de 10 dies hàbils.

6.4. En tot cas, a fi d'evitar errors i, en el supòsit que se'n produïsquen, esmenar-los dins del termini i en la forma escaient, les persones aspirants comprovaran que no figuren en la llista provisional de persones excloses i, a més, que les seues dades personals i altres circumstàncies consignades en la sol·licitud consten correctament en les llistes de persones admeses.

6.5. Una vegada transcorregut el termini anterior, vistes les al·legacions i, si és el cas, esmenats els defectes, es dictarà una resolució que eleve a definitiva la relació de persones admeses i excloses per a la realització de les proves, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

6.6. En la resolució per la qual es faça pública la llista definitiva de persones admeses en aquest procediment selectiu, s'establiran, amb almenys 10 dies d'antelació, la data, el lloc i l'hora de començament del primer exercici, així com l'ordre de crida de les persones, que s'iniciarà en la lletra «Y», d'acord amb el resultat del sorteig del 2 de juny de 2023 (DOGV 9615, 12.06.2023).



7. Desenvolupament del procés selectiu

7.1. Procediment de selecció.

El procediment de selecció serà el de concurs oposició i constarà d'una fase d'oposició, de caràcter obligatori i eliminatori, i d'una fase de concurs, de caràcter obligatori.

7.2. Desenvolupament de la fase d'oposició.

La fase d'oposició constarà de dos exercicis, de caràcter obligatori i eliminatori.

7.2.1. Primer exercici

7.2.1.1. Consistirà a contestar per escrit un qüestionari de 72 preguntes que es formularan sobre el temari que consta en l'annex I.

7.2.1.2. El temps de realització de l'examen el determinarà prèviament l'OTS i en cap cas serà inferior a 60 segons per pregunta, que, en tot cas, es formularan amb 4 respostes alternatives, de les quals només una serà la correcta.

7.2.2. Segon exercici

Constarà de dues parts, que es realitzaran en una mateixa sessió, sense que, per a resoldre-les, les persones aspirants puguen utilitzar textos legislatius o material de consulta de cap mena:

– Primera part: consistirà a contestar per escrit un qüestionari de 25 preguntes teoricopràctiques sobre el temari específic, amb quatre respostes alternatives, de les que només una serà la correcta. El temps de realització, en cap cas, serà inferior a 60 segons per pregunta.



– Segona part: consistirà a respondre per escrit 5 preguntes teoricopràctiques de resposta breu sobre el temari específic.

El temps de realització del segon exercici serà determinat prèviament per l'OTS i, en cap cas, serà inferior a 100 minuts.

7.3. Qualificació.

La puntuació màxima que es pot obtindre en la fase d'oposició serà de 60 punts.

7.3.1. Primer exercici: La qualificació del primer exercici serà de 0 a 30 punts, i serà necessari obtindre un mínim de 15 punts per a superar-lo.

El nivell de coneixements mínims exigits per a aconseguir els 15 punts en l'exercici serà contestar el 50 % de respostes correctes netes. Les contestacions errònies es valoraran negativament amb una penalització equivalent a un terç del valor de cada contestació correcta i les contestacions en blanc ni puntuen ni penalitzen. La fórmula de correcció serà:

Respostes correctes netes = nre. d'encerts – (nre. d'errors / 3).

Establides les respostes correctes netes es convertiran en puntuacions finals mitjançant una distribució proporcional.

7.3.2. Segon exercici: La qualificació del segon exercici serà de 0 a 30 punts, i serà necessari obtindre un mínim de 15 punts per a superar-lo.

7.3.2.1. La primera part es qualificarà de 0 a 15 punts.

El nivell de coneixements exigits per a aconseguir els 15 punts serà contestar el 100 % de respostes correctes netes. Les contestacions errònies es valoraran negativament amb una penalització equivalent a un terç del valor de cada contestació correcta i les contestacions en blanc ni puntuen ni penalitzen, i s'hi aplicarà la fórmula de correcció i el mètode de conversió per a determinar la puntuació d'aquesta part de l'exercici, segons el que s'assenyala en l'apartat 7.3.1.

7.3.2.2. La segona part es qualificarà de 0 a 15 punts.

Es presumirà un valor idèntic a totes les preguntes, llevat que l'OTS, atesa l'extensió, la complexitat i/o la dificultat tècnica, establisca una puntuació diferent a cada una de les qüestions formulades; en aquest cas, ho comunicarà a les persones aspirants, amb caràcter previ a la realització de l'exercici.

7.4. Qualificació final de la fase d'oposició.

Per a superar la fase d'oposició, caldrà obtindre un mínim de 30 punts, puntuació que estarà determinada per la suma de les puntuacions obtingudes en els dos exercicis.

7.5. Fase de concurs.

Només podran participar en la fase de concurs les persones que hagen superat la fase d'oposició. Els mèrits al·legats s'han d'haver obtingut abans de la data de finalització del termini de presentació d'instàncies i únicament es computaran fins a aquest moment.



La puntuació màxima de la fase de concurs serà de 40 punts, que es distribuiran d'acord amb el barem que figura en l'annex II.

7.6. Puntuació final del concurs oposició.

La puntuació final del concurs oposició s'obtindrà sumant la puntuació obtinguda en les dues fases.

A continuació es configuraran les llistes que pertoquen, d'acord amb els llocs oferits en la base 1.1, ordenades per puntuació de major a menor, que s'interrompran quan el nombre de persones incloses en aquestes coincidisca amb el nombre de llocs convocats. Aquestes constituiran les llistes definitives de persones aprovades.

Quan es produïsquen empats, es dirimiran de la manera següent: s'atendrà, en primer lloc, la màxima puntuació obtinguda en el primer exercici i, si persisteix l'empat, es dirimirà a favor de la màxima puntuació obtinguda en la segona part del segon exercici. En cas de continuar l'empat, es resoldrà a favor de la màxima puntuació obtinguda en els diferents apartats del barem del concurs pel mateix ordre en el qual figuren relacionats.

Si persisteix l'empat, si és entre persones de diferent sexe, es dirimirà a favor del sexe femení en cas que aquest estiga infrarepresentat dins del col·lectiu de persones que formen part del cos, escala o agrupació professional funcionarial objecte de la present convocatòria en la data en què es publique.

Finalment, si encara persisteix l'empat, aquest es dirimirà per ordre alfabètic del primer cognom de les persones aspirants empatades; ordre que s'iniciarà per la lletra «Y», d'acord amb el resultat del sorteig del 2 de juny de 2023 (DOGV 9615, 12.06.2023).

De conformitat amb el que assenyala l'apartat 5 de l'article 18 del Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell, les persones aspirants que hagen optat per les vacants, si és el cas, reservades a persones amb diversitat funcional i tinguen una puntuació superior a l'obtinguda per altres aspirants de promoció interna, però no hagen obtingut vacant en la quota de reserva esmentat, seran incloses pel seu ordre de puntuació en el torn de promoció interna.

Així mateix, les persones aspirants que hagen optat, si és el cas, per la reserva per a persones amb malaltia mental i no hagen obtingut vacant en la quota de reserva esmentada seran incloses pel seu ordre de puntuació en el torn de promoció interna.





8. Desenvolupament de la fase d'oposició

8.1. Convocatòria per a la celebració de la fase d'oposició.

8.1.1. El primer exercici o exercici únic es realitzarà en el lloc, la data i l'hora que s'establisca en la resolució per la qual s'aprove i publique en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana la llista definitiva de persones admeses per a la realització de les proves, i haurà d'haver un termini no inferior a 10 dies hàbils entre la publicació i la data de realització de la prova.

8.1.2. L'anunci de la realització del segon exercici, si és el cas, el farà públic l'OTS a través dels mitjans que estableix la base 13, d'acord amb el que preceptua l'apartat 2 de l'article 16 del Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana. S'estableix la realització dels exercicis successius que siguen procedents en un termini que permeta que el procés finalitze en un any des de la convocatòria.

8.2. Concurrència a la crida per a la realització de la fase d'oposició.



8.2.1. Les persones admeses seran convocades per a la realització dels exercicis en crida única.

8.2.2. Perdran el seu dret quan es personen en els llocs de realització una vegada iniciades les proves o per la inassistència a aquestes, encara que es dega a causes justificades.

No obstant això, en el supòsit que hi concórrega una causa de força major, l'OTS podrà considerar les circumstàncies al·legades i admetre la persona aspirant, sempre que es posen de manifest amb la deguda antelació, que no haja finalitzat l'exercici corresponent i que aquesta admissió no menyscabe el principi d'igualtat.

Especialment, si alguna de les aspirants no pot completar el procés selectiu a causa d'embaràs de risc o part, degudament acreditat, la seua situació quedarà condicionada a la finalització d'aquest i a la superació de les fases que hagen quedat ajornades, i aquestes no podran ajornar-se de manera que es menyscabe el dret de la resta de les persones aspirants a una resolució de procés ajustada a temps raonables, cosa que haurà de ser valorada per l'OTS; en tot cas, la realització de les proves haurà de tindre lloc abans de la publicació de la llista d'aspirants que hagen superat el procés selectiu.

A les víctimes de violència de gènere se'ls aplicarà el mateix quan acrediten degudament que no poden assistir per motius de seguretat.



8.3. Regles generals per a la realització de les proves.

8.3.1. Les persones aspirants hauran d'observar les instruccions de l'OTS o del personal col·laborador durant la realització de les proves, amb vista al desenvolupament adequat d'aquestes.

Qualsevol alteració en el desenvolupament normal de les proves per part d'una persona aspirant quedarà reflectida en l'acta corresponent i l'aspirant podrà continuar el desenvolupament de l'exercici amb caràcter condicional fins que l'OTS resolga alguna cosa sobre l'incident.

8.3.2. Abans d'iniciar els exercicis, quan s'estime oportú durant el desenvolupament, en la recollida després de la finalització i sempre que ho considere convenient el personal col·laborador o l'OTS, es comprovarà la identitat de les persones aspirants mitjançant l'exhibició exclusivament de l'original del DNI, del NIE acompanyat del document nacional d'identitat del país d'origen amb foto, del passaport o del permís de conduir emés a Espanya.

8.3.3. En totes les proves, l'OTS adoptarà les mesures que siguen necessàries per a garantir l'anonimat a l'hora de valorar-les, i seran anul·lats tots els exercicis que continguen alguna marca que en puga identificar l'autoria.



9. Llistes de persones aprovades i fase de concurs

9.1. En finalitzar cada un dels exercicis, l'OTS publicarà la relació de persones que han superat la prova amb indicació del nom, cognoms, document d'identitat anonimitzat i la puntuació obtinguda. Es considerarà que han superat l'oposició únicament les persones que hagen obtingut la puntuació mínima exigida per a superar cadascun dels exercicis.



9.2. Quan acabe la fase d'oposició, l'OTS publicarà les llistes, mitjançant un anunci, amb la qualificació final de la fase d'oposició a què fa referència la base 7.4, que constituirà la llista de les persones que han superat la fase d'oposició per ordre de puntuació i que han de passar a la fase de concurs.

Es concedirà un termini de 10 dies hàbils a les persones incloses en les llistes esmentades perquè presenten, obligatòriament, el full d'autobaremació degudament omplit i tots els documents acreditatius dels mèrits que s'hi declaren, i previstos en l'annex II, degudament acreditats. Si els mèrits que s'al·leguen ja consten en el registre de personal de la Generalitat, únicament serà necessari esmentar-los en l'autobarem, sense aportar els documents corresponents. Només es valoraran els mèrits al·legats en l'autobarem.

9.3. Una vegada realitzada la valoració dels mèrits, l'OTS publicarà les llistes provisionals de persones que han superat la fase d'oposició, amb la puntuació obtinguda en la fase de concurs i desglossada en els diferents apartats del barem, i es concedirà un termini de 10 dies hàbils perquè formulen les reclamacions que consideren pertinents en relació amb la baremació.

Amb caràcter excepcional, i amb autorització prèvia de la Direcció General de Funció Pública, en els processos selectius massius en els quals el nombre de persones que han superat la fase d'oposició i, consegüentment, hagen d'aportar els mèrits corresponents a la fase de concurs, supere àmpliament el nombre de places convocades, l'OTS podrà acordar la revisió i valoració dels mèrits de les persones que, atesa la puntuació final de les dues fases, tinguen possibilitats d'obtindre plaça en el procés selectiu de què es tracte.

9.4. Resoltes les possibles reclamacions, l'OTS, mitjançant un anunci, publicarà les llistes definitives amb la puntuació obtinguda en la fase de concurs, desglossada en els diferents apartats del barem. Aquesta publicació servirà de notificació a les persones interessades, així com la relació definitiva de persones aprovades per ordre de puntuació total a què es refereix la base 7.6, d'acord amb els llocs oferits per cada quota.



En cap cas l'OTS podrà declarar que ha superat el procés selectiu un nombre superior de persones al de llocs de treball convocats, tenint en compte el que estableixen les bases 1 i 11 d'aquesta convocatòria.





10. Relació definitiva i presentació de documents

10.1. L'OTS elevarà a la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, per a publicar-les en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, la relació definitiva de persones aprovades per ordre de puntuació total perquè, en el termini de 10 dies hàbils comptats des de l'endemà de la publicació, presenten davant de la Direcció General de Funció Pública els documents següents:

a) Fotocòpia del DNI o NIE.

b) Còpia autenticada del títol acadèmic exigible segons el que estableix la base 2.1.2 de la convocatòria, o certificat acadèmic que acredite haver realitzat tots els estudis per a obtindre el títol. En el cas de titulacions obtingudes en l'estranger, còpia autenticada de la credencial d'homologació o, si és el cas, del certificat d'equivalència corresponent. Aquest requisit no serà aplicable a les persones aspirants que hagen obtingut el reconeixement de la seua qualificació professional, en l'àmbit de les professions regulades, a l'empara de les disposicions de dret de la Unió Europea.

c) Declaració jurada de no haver sigut separada o separat, o haver-se revocat el seu nomenament com a personal funcionari interí, amb caràcter ferm mitjançant un procediment disciplinari de cap administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni trobar-se inhabilitada o inhabilitat per sentència ferma per a l'exercici de qualsevol funció pública o de les pròpies del cos, agrupació professional funcionarial o escala objecte de la convocatòria. En el cas del personal laboral, no trobar-se inhabilitat per sentència ferma o a conseqüència d'haver sigut acomiadat disciplinàriament de manera escaient, per a exercir funcions similars a les pròpies de la categoria professional a la qual es pretén accedir.

Tractant-se de persones nacionals d'altres estats, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent, ni haver sigut sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedisca en els mateixos termes en el seu estat l'accés a l'ocupació pública.

d) Certificat mèdic acreditatiu de posseir la capacitat física i psíquica necessària per a l'acompliment de les funcions dels llocs de treball oferits.

e) Les persones que superen les proves selectives acreditaran els seus coneixements de valencià per mitjà de la presentació dels certificats, diplomes o títols que hagen sigut homologats per la Generalitat, o per mitjà de la realització d'un exercici específic a aquest efecte. El personal que no puga acreditar aquests coneixements haurà de realitzar els cursos de perfeccionament que, a l'efecte, es realitzaran a través de l'Institut Valencià d'Administració Pública (IVAP), en coordinació amb la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.

Segons el que preceptua la normativa, qui supere les proves selectives ha d'acreditar els seus coneixements de valencià en el corresponent Grau Mitjà o C1, amb un certificat expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.

Les persones que, en la data de presentació de la documentació requerida, estiguen en actiu i inscrites en el Registre de personal de la Direcció General de Funció Pública només hauran de justificar els apartats 10.1.b i 10.1.e, llevat que ja els tinguen acreditats i inscrits en el Registre de personal de la Direcció General de Funció Pública. En aquest cas únicament hauran de manifestar-ho per escrit davant de la Direcció General de Funció Pública, sense aportar la documentació corresponent.

10.2. Les persones que, si és el cas, superen el procés selectiu per la quota de reserva de persones amb diversitat funcional o persones amb malaltia mental, hauran de presentar, a més dels documents anteriors, la còpia autenticada del certificat de la conselleria competent o òrgans competents d'altres administracions públiques que acredite que posseeix una diversitat funcional igual o superior al 33 %, així com l'informe de compatibilitat per a l'acompliment de les tasques i funcions del lloc; en els casos de persones amb malaltia mental, aquest certificat ha d'indicar que la valoració deriva d'una malaltia mental.



10.3. Les persones que superen el procés selectiu i que van sol·licitar una de les exempcions o bonificacions de les que estableix la base 5 hauran de presentar, addicionalment, una còpia autenticada dels documents acreditatius de la concurrència d'aquesta exempció o bonificació.

10.4. Les persones seleccionades que, dins del termini indicat i excepte casos de força major, no presentaren la documentació acreditativa dels extrems indicats, o que d'aquesta es deduïra que manquen d'algun dels requisits exigits, no podran ser nomenades personal de l'Administració de la Generalitat, sense perjudici de la responsabilitat en què pogueren haver incorregut per falsedat en les seues sol·licituds de participació.

10.5. No obstant el que es disposa en els apartats anteriors, d'acord amb el que s'estableix en l'article 28 de la Llei 39/2015, l'òrgan gestor del procés selectiu podrà verificar l'exactitud de les dades declarades i l'autenticitat dels documents aportats o, si és el cas, sol·licitar-les electrònicament a través de les xarxes corporatives o d'una consulta a les plataformes d'intermediació de dades o altres sistemes electrònics habilitats a l'efecte, especialment les relatives a la condició de persona amb diversitat funcional, família nombrosa, titulació acadèmica, certificat expedit per la JQCV, llevat que la persona interessada manifeste expressament que s'oposa a la consulta de dades, marcant per a això la casella continguda en el formulari de la sol·licitud.



11. Nomenament com a personal funcionari de carrera

Quan haja transcorregut el termini de presentació de la documentació, es dictarà una resolució que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, on es procedirà al nomenament com a personal funcionari de carrera del cos, escala o agrupació professional funcionarial convocat, amb l'adjudicació prèvia d'un lloc de treball d'acord amb la puntuació obtinguda.

Amb la finalitat d'assegurar la cobertura de les places convocades, quan es produïsquen renúncies de les persones seleccionades abans del seu nomenament o presa de possessió, o en el cas que aquestes no compliren els requisits de la base 10 anterior, l'òrgan convocant podrà requerir de l'OTS una relació complementària de les persones que segueixen les propostes per al possible nomenament com a personal funcionari de carrera.



12. Òrgan tècnic de selecció

12.1. L'OTS designat per a dur a terme el procés selectiu corresponent a la present convocatòria estarà integrat per 5 persones, que tindran la titularitat de la presidència, la secretaria i 3 vocalies, i haurà de designar-se el mateix nombre de persones suplents.

12.2. La llista nominal de les persones que integren l'OTS es publicarà amb una antelació mínima d'un mes a la data de començament de les proves, mitjançant una resolució que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, en la forma que estableix la base 13.

12.3. L'OTS podrà sol·licitar la designació del personal col·laborador de caràcter administratiu o del personal col·laborador de suport tècnic que estime oportú per a realitzar adequadament les proves.

12.4. Correspon a l'OTS exercir les funcions relatives a la determinació concreta del contingut de les proves en l'oposició i a la qualificació de les persones aspirants després de fer-les, i, en general, adoptar totes les mesures que calguen amb vista a desenvolupar correctament les proves selectives.

12.5. Les persones integrants de l'OTS, així com el personal col·laborador de suport tècnic, s'hauran d'abstindre i podran ser recusades per les persones interessades quan concórreguen en aquests circumstàncies de les que estableixen els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

Així mateix, s'hauran d'abstindre les persones integrants de l'OTS que hagen fet tasques de preparació de persones aspirants en els 5 anys anteriors a la publicació d'aquesta convocatòria.

12.6. A l'efecte de comunicacions i de qualsevol altra incidència, l'OTS tindrà la seu en la Direcció General de Funció Pública, carrer de la Democràcia, 77, torre 4, 46018 València.

12.7. A l'efecte de gratificacions i indemnitzacions, l'OTS i el personal col·laborador a què fa referència l'apartat 3 es regiran pel que disposa el Decret 24/1997, d'11 de febrer, del Consell, sobre indemnitzacions per raó del servei i gratificacions per serveis extraordinaris.



12.8. El funcionament de l'OTS s'adaptarà al que estableix la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i la resta de normativa vigent, amb subjecció, quant al desenvolupament i l'execució del procediment selectiu, a les resolucions i instruccions dictades per l'òrgan gestor i altres competents en matèria de funció pública, així com als protocols establits a l'efecte de garantir la transparència i l'anonimat en la correcció d'exercicis.



13. Publicitat

Totes les resolucions dictades per l'òrgan competent, així com els acords i/o notes informatives emesos per l'OTS, es publicaran en el portal de l'Administració de la Generalitat https://breu.gva.es/b/stkCwJjpyZ (seleccionant convocatòria).



14. Recursos

14.1. La present convocatòria i tots els actes administratius que es dicten en el desenvolupament del procés selectiu posen fi a la via administrativa. Contra aquests es podrà interposar, potestativament, un recurs de reposició en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de publicar-se en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, davant del mateix òrgan que ha dictat l'acte objecte de recurs, d'acord amb el que disposen els articles 123 i 124, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o, directament, un recurs contenciós administratiu davant dels jutjats contenciosos administratius de València, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de publicar-se en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, d'acord amb el que estableixen els articles 8, 14.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Tot això, sense perjudici que les persones interessades puguen fer ús, si és el cas, de qualsevol altre que estimen procedent.

14.2. Contra els acords i actes de tràmit de l'OTS, si aquests últims decideixen directament o indirectament el fons de l'assumpte, determinen la impossibilitat de continuar el procediment o produeixen indefensió o perjudici irreparable a drets i interessos legítims, podrà interposar-se un recurs d'alçada davant de la consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, en el termini d'un mes, a partir de l'endemà de la publicació del corresponent acord, i segons el que disposen els articles 121 i 122, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



València, 16 de juny de 2023



La consellera de Justícia, Interior i Administració Pública,

GABRIELA BRAVO SANESTANISLAO



ANNEX I

Cos superior facultatiu d'Estadística, A1-04-13



TEMARI PART ESPECIAL

(Temari específic)

1. Fenòmens aleatoris. Conceptes de probabilitat. Propietats. Independència de successos. Teorema de la probabilitat total. Teorema de Bayes.

2. Variables aleatòries. Variables discretes. Funció de probabilitat i de distribució. Variables continues. Funció de densitat i de distribució. Propietats. Esperança matemàtica. Variància.

3. Distribució binomial. Distribució de Poisson. Distribució uniforme. Distribució exponencial. Propietats i aplicacions. Distribució normal. Teorema central del límit. Aplicacions.

4. Distribucions de diverses variables aleatòries. Distribucions conjuntes i marginals. Independència entre variables aleatòries. Esperança de vectors aleatoris. Esperança de sumes i productes de variables aleatòries. Covariància. Correlació. Transformacions lineals de variables aleatòries.

5. Distribució multinomial. Distribució normal multivariant. Propietats.

6. Estimació puntual. La distribució d'un estimador en el mostreig. Propietats dels estimadors.

7. Mètodes d'obtenció d'estimadors. Mètode dels moments. Mètode de màxima versemblança. Interval de confiança per a la mitjana d'una població normal.

8. Contrastos d'hipòtesis. Tipus d'errors. Hipòtesis simples i hipòtesis compostes. Lema de Neyman-Pearson. Contrast general de la raó de versemblances. Relació amb l'estimació per intervals.

9. Anàlisi de la variància. Hipòtesis bàsiques. El contrast d'igualtat de mitjanes. Contrast múltiple. Validació del model.

10. Anàlisi de components principals. Objectius. Formulació del problema, obtenció de resultats i interpretació. Anàlisi factorial. Objectius. Formulació del problema i tècniques de resolució. Relació entre tots dos mètodes.

11. L'anàlisi discriminant. L'anàlisi discriminant en poblacions normals. Classificació amb dos grups pel mètode de Fisher i extensió a més de dos grups.

12. Anàlisi de conglomerats. Mesures de distàncies i similituds. Tècniques de formació de grups: models jeràrquics aglomeratius i divisius. Mètodes no jeràrquics.

13. Números índexs. Els índexs elementals. Propietats dels índexs elementals. Índexs complexos. Propietats dels índexs complexos. Índexs de Laspeyres i Paasche. Deflació i enllaç de sèries.

14. Mostreig aleatori simple. Distribució dels estimadors en el mostreig. Variància. Estimació de la variància. Intervals de confiança dels errors. Grandària de la mostra.

15. Mostreig estratificat. Principis i usos fonamentals. Variància. Distribució de la mostra entre estrats. Estimació de la variància.

16. Mostreig per conglomerats monoetàpic i polietàpic. Principis i usos fonamentals. Principals estimadors. Variància. Estimació de la variància.

17. L'estimador lineal de regressió generalitzat (GREG). Estimadors de raó i de regressió. Estimació de les variàncies.

18. Estimació en dominis. Estimadors basats en el disseny. Aplicació dels estimadors GREG.

19. Mètodes indirectes d'estimació de variàncies. Mètode dels grups aleatoris. Mètode dels conglomerats últims. Mètode jackknife. Mètode bootstrap.

20. Regressió lineal múltiple. Hipòtesi. Estimació mínim quadràtica i per màxima versemblança. Propietats dels estimadors. Coeficient de determinació. Intervals de confiança.

21. Contrastos d'hipòtesis. L'incompliment de les hipòtesis bàsiques del model de regressió lineal múltiple. Autocorrelació i heterocedasticitat. Multicolinealitat.

22. Modelització de sèries temporals: mètodes clàssics. Ajust de corbes. Mètodes de suavitzat exponencial. Mètodes de descomposició estacional.

23. Models estacionaris. Models de mitjanes mòbils. Models autorregressius. Models autorregressius de mitjanes mòbils: ARMA (p,q). Models no estacionaris: models ARIMA (p,d,q). Identificació, estimació, contrast i predicció.

24. El model lineal general. Estimadors mínim quadràtic ordinaris. Estimador del mètode generalitzat dels moments i del mètode de màxim versemblança.

25. El model lineal generalitzat. Funcions d'enllaç i distribucions de probabilitat. Estimació màxim versemblant. Deviança.

26. El model lineal d'efectes mixtos. Plantejament general i definició d'efectes fixos i efectes aleatoris. Aplicacions a dades de panell i conglomerats.

27. La demografia. Esquema de Lexis. Anàlisi dels fenòmens demogràfics: taxes i proporcions. Anàlisi longitudinal i transversal.

28. La mortalitat general. Taxes brutes i taxes específiques. Mortalitat infantil. La mortalitat per causes i morbiditat.

29. Natalitat i fecunditat. Taxes. Intensitat i calendari. Factors que influeixen en la fecunditat. Teories sobre l'evolució de la fecunditat.



30. Els moviments migratoris. Tipus de mobilitat espacial. Migracions interiors i exteriors. Models multiregionals.

31. L'estructura de la població: piràmides de població. L'envelliment de la població. Evolució de la població: taxes de creixement.



32. Projeccions i estimacions de població. El mètode dels components. Projeccions derivades. Estimadors intercensals de població.



33. El Sistema de Comptes de la Unió Europea i la seua evolució històrica. Trets bàsics del SEC-2010. Anàlisi institucional i funcional. Les unitats estadístiques i la seua agrupació. Els fluxos i els estocs. Criteris de valoració. La successió de comptes i els principals agregats macroeconòmics.

34. El Marc Input-Output en el SEC-2010. Les taules d'origen i destinació. La taula input-output simètrica. Els comptes regionals. Els comptes trimestrals. Els comptes satèl·lits: principals característiques i comptes satèl·lits específics.

35. L'activitat estadística en la legislació valenciana: objectius, principis i garanties jurídiques. L'organització estadística de la Comunitat Valenciana. El Pla Valencià d'Estadística i els Programes Anuals de desenvolupament. Cooperació en matèria estadística.

36. La Llei 12/1989, de la Funció Estadística Pública: objectius i principis generals. Els serveis estadístics de l'Estat. L'Institut Nacional d'Estadística (INE). Òrgans de coordinació en matèria estadística. El Pla Estadístic Nacional i els Programes Anuals de desenvolupament.

37. Desenvolupament, elaboració i difusió de les estadístiques europees: Reglament (CE) número 223/2009 del Parlament Europeu i del Consell d'11 de març de 2009 relatiu a l'estadística europea (versió consolidada). El Sistema estadístic europeu (SEE). El Codi de bones pràctiques de les estadístiques europees. El Programa estadístic europeu i els Programes de treball anuals. Secret estadístic.

38. L'enquesta estadística com un procés de mesura. El qüestionari. L'entrevista. Característiques dels diferents mètodes d'entrevista: personal, telefònica, autoadministrada, mètodes mixtos; mètodes assistits per ordinador. Tipus de preguntes. Principis de redacció i ordenació de les preguntes: ús del llenguatge. Aspectes legals.

39. Programari estadístic. Característiques generals. Diferents tipus de programari estadístic i àmbits d'aplicació de cadascun d'ells. El programa estadístic R. Estructures de dades. Lectura i escriptura de fitxers. Tractament bàsic de les dades. Gràfics.

40. Control del secret estadístic. Plantejament del problema. Aplicació a microdades i a resultats en taules.

41. Normalització i qualitat estadística. Estàndards i classificacions estadístiques i territorials. Metodologies d'activitats estadístiques. Indicadors i informes de qualitat. Metadades de referència, procés i estructurals.

42. Estadístiques laborals: L'Enquesta de Població Activa. Moviment laboral registrat. Enquesta Trimestral de Cost Laboral (ETCL).

43. Estadístiques de nivell i condicions de vida. Índex de Preus de Consum (IPC). Índex de Preus de Consum Harmonitzat (IPCA). Enquesta de Condicions de Vida.

44. Estadístiques demogràfiques i socials. Padró. Censos de població i habitatges. Projeccions de població.

45. Estadístiques industrials i de serveis. Índex de Producció Industrial (IPI). Índex de Preus Industrials (IPRI). Estadístiques estructurals d'empreses. Índexs de Comerç al detall (ICM). Indicadors d'Activitat del Sector Serveis (IASS). Estadístiques turístiques.

ANNEX II

Cos superior facultatiu d'Estadística, A1-04-13, cos especial



BAREM FASE CONCURS

a) Experiència (32 punts màxim):

a.1) Experiència en llocs de treball de naturalesa funcionarial/laboral en l'Administració del Consell les competències en matèria de personal de la qual siguen exercides per la Direcció General de Funció Pública, que siguen del mateix grup o subgrup de titulació i amb funcions corresponents a les del cos i l'escala convocada: 0,15 punts per mes treballat.

a.2) Experiència en llocs de treball de l'Administració del Consell les competències en matèria de personal de la qual siguen exercides per la Direcció General de Funció Pública, que siguen diferents que preveu l'apartat a.1): 0,12 punts per mes treballat.

b) Altres mèrits (8 punts màxim):

b.1) Exàmens aprovats en processos selectius de l'Administració de la Generalitat d'aquest cos, escala o agrupació professional funcionarial que el que s'ha convocat o convocats en els 10 anys anteriors a la convocatòria o en els processos selectius de les tres últimes convocatòries quan no hi haguera hagut almenys tres processos selectius d'aquesta categoria en els últims 10 anys: 1 punt per examen fins a màxim de 3 punts.

Es comprovarà d'ofici la superació dels exercicis que procedisca. No és necessari al·legar-los ni la seua acreditació.

b.2) Tindre titulacions acadèmiques oficials iguals o superiors a la que s'exigeix en la convocatòria per a l'accés, exclòs aquest: 1 punt per cada titulació fins a un màxim de 2 punts.

b.3) Coneixement del valencià: fins a un màxim de 5 punts.

El coneixement del valencià es valorarà fins a un màxim de 5 punts, amb una acreditació prèvia d'estar en possessió del corresponent certificat expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements del Valencià, segons l'escala següent:

– Coneixement oral o A2: 1,00 punt

– Grau elemental o B1: 2,00 punts

– Nivell B2: 3,00 punts

– Grau mitjà o C1: 4,00 punts

– Grau superior o C2: 5,00 punts



La valoració del coneixement del valencià s'efectuarà puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut.

b.4) Coneixement d'idiomes comunitaris: fins a un màxim de 2 punts.

Es valorarà el coneixement de llengües oficials de la Unió Europea, diferents de la llengua espanyola segons els nivells especificats, que s'acreditarà documentalment mitjançant títols, diplomes i certificats expedits per les escoles oficials d'idiomes, per les universitats espanyoles que seguisquen el model d'acreditació d'exàmens de l'Associació de Centres de Llengües d'Educació Superior (ACLES), així com tots els que s'indiquen en l'annex del Decret 61/ 2013, de 17 de maig, del Consell, pel qual s'estableix un sistema de reconeixement de la competència en llengües estrangeres a la Comunitat Valenciana, tenint en compte les modificacions posteriors per l'ordre de la conselleria competent en matèria d'educació. El coneixement de l'idioma comunitari es valorarà fins a un màxim de 2 punts per idioma, i es tindran en compte els cursos, i les seues equivalències si es tracta de cicles de l'escola oficial d'idiomes, o de nivells o certificats segons el Marc Europeu Comú Europeu de Referència (nivell bàsic, nivell intermedi i nivell avançat), d'acord amb l'escala que es detalla en la taula adjunta al present apartat.

La valoració del coneixement de l'idioma comunitari s'efectuarà puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut en cada un dels idiomes comunitaris. Les equivalències entre els ensenyaments regulats pel Reial decret 967/1988, de 2 de setembre, i els regulats pels reials decrets 944/2003 i 1629/2006, de 29 de desembre (Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig) i per la disposició final 1a del Decret 138/2014, de 29 d'agost (Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre), són les que es detallen en la taula adjunta a aquest punt.

b.5) Formació: fins a un màxim de 2 punts pels cursos de formació rebuts o impartits, en el marc de l'Acord de formació per a l'ocupació o dels plans per a la formació contínua del personal de les administracions públiques:

De 100 hores o més: 1 punt

De 50 hores o més: 0,50 punts

De 25 hores o més: 0,25 punts

De 15 hores o més: 0,15 punts

Mapa web