Ficha disposicion

Ficha disposicion





Extracte de la Resolució de 17 de juliol de 2020, del president de l'Institut Valencià de Cultura, per la qual es convoca la concessió d'ajudes a l'exhibició en sales de cinema de la Comunitat Valenciana en 2020



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8863 de 22.07.2020
Número identificador:  2020/5925
Referència Base de Dades:  005697/2020
 



Extracte de la Resolució de 17 de juliol de 2020, del president de l'Institut Valencià de Cultura, per la qual es convoca la concessió d'ajudes a l'exhibició en sales de cinema de la Comunitat Valenciana en 2020 [2020/5925]

BDNS (identif.): 516393.

De conformitat amb el que es disposa en els articles 17.3.b i 20.8.a de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, es publica l'extracte de la convocatòria el text complet de la qual puga consultar-se en la Base de Dades Nacional de Subvencions

http://www.pap.minhap.gob.es/bdnstrans



Primer. Beneficiàries

Podran obtenir la condició de beneficiàries d'aquestes ajudes, d'acord amb el que s'estableix en els articles 2 i 30.2 de l'Ordre de bases reguladores, les xicotetes i mitjanes empreses de qualsevol Estat membre de la Unió Europea, o de l'Espai Econòmic Europeu i agrupacions d'interés econòmic que es dediquen professionalment a l'exhibició d'obres cinematogràfiques i siguen titulars de sales de cinema situades a la Comunitat Valenciana.

Només es concedirà una ajuda per empresa sol·licitant.

No podran ser beneficiàries les persones i empreses que no es troben al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i davant la Seguretat Social en els termes establits per la Llei general de subvencions i el seu reglament, amb anterioritat a dictar-se la proposta de resolució de concessió de la convocatòria.



Segon. Objecte

L'objecte de la present resolució és convocar la concessió d'ajudes a l'exhibició en sales de cinema de la Comunitat Valenciana, amb la finalitat d'incentivar la programació d'obres cinematogràfiques valencianes i el foment i la consolidació del públic que accedeix a aquestes.

Les ajudes es concediran d'acord amb els principis de publicitat, transparència, objectivitat, igualtat i no discriminació i, mitjançant el règim de concurrència competitiva, per a contribuir a l'exhibició d'obres audiovisuals a les sales de cinema de la Comunitat Valenciana que desenvolupen la seua activitat entre l'1 de gener i el 30 de novembre de 2020, tots dos inclusivament.

Dins dels límits pressupostaris i d'acord amb els criteris establits, les presents ajudes aniran destinades a sufragar les despeses generades per les activitats d'exhibició d'obres audiovisuals en sales de cinema de la Comunitat Valenciana. Les ajudes no podran destinar-se a inversions ni a adquisicions patrimonials.



Tercer. Bases reguladores

Ordre 8/2020, de 11 de juny, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions públiques en règim de concurrència competitiva de les diferents matèries culturals integrades en l'Institut Valencià de Cultura (DOGV 8837, 17.06.2020).



Quart. Import

El pressupost de l'Institut Valencià de Cultura destinat a aquestes ajudes és d'un import global màxim de4 00.000 '.

Es concediran un màxim de 45 ajudes, amb un màxim de 8.000 euros per cada sala de cinema (pantalla) i de 50.000 euros per ajuda i beneficiari.



Cinqué. Termini de presentació de sol·licituds

El termini de presentació de sol·licituds serà de 20 dies hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació de la present convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Sisé. Sol·licitud i documentació

Les sol·licituds (annex I de la resolució) hauran d'adreçar-se a l'Institut Valencià de Cultura i es presentaran, juntament amb la documentació vinculada a aquestes, per via telemàtica a través del registre electrònic accessible des de la següent URL: http://ivc.gva.es/, per a la qual cosa l'associació sol·licitant o el seu representant hauran de disposar de qualsevol dels certificats o signatures electròniques que admet aquesta aplicació.

En cap cas seran vàlids els documents als quals s'haja d'accedir mitjançant enllaços o adreces webs, corresponents a aplicacions o plataformes d'emmagatzematge, o a serveis d'allotjament d'arxius, que es consideraran documents no presentats.

S'inclourà un índex relacionant els documents aportats. La sol·licitud i la documentació que s'hi adjunten contindran:

a) Declaració responsable de les subvencions, ajudes, ingressos o recursos sol·licitats, percebuts o concedits i pendents de percepció per altres Administracions o institucions públiques i privades per a les mateixes finalitats (inclosa en el model de sol·licitud).

b) Declaració responsables d'ajudes de minimis de l'exercici fiscal present i dels dos anteriors (inclosa en el model de sol·licitud).

c) Declaració responsable de no incórrer en cap de les prohibicions per a obtenir la condició de beneficiari, especificades en els punts 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en els termes establits en l'article 13.7 del mencionat cos legal (inclosa en el model de sol·licitud).

d) Declaració responsable de compliment de la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat, o, si escau, declaració de l'exempció d'aquesta obligació.

Si l'empresa sol·licitant té contractades persones amb discapacitat, haurà d'aportar la documentació acreditativa que aquesta contractació és anterior a l'acabament del termini per a presentar les sol·licituds d'aquestes ajudes, aportant còpia del contracte i document que acredite la discapacitat de la persona contractada.

e) Per al supòsit en què l'empresa sol·licitant es trobe inscrita en el Registre administratiu d'empreses audiovisuals de la Comunitat Valenciana: declaració responsable de la vigència de les dades contingudes en el mencionat Registre (inclosa en el model de sol·licitud).

Per al supòsit que l'empresa sol·licitant no estiga inscrita en el Registre administratiu d'empreses audiovisuals de la Comunitat Valenciana, haurà d'aportar, si és persona jurídica:

– Targeta d'identificació fiscal.

– Escriptura de constitució amb el caixetí d'inscripció en el registre públic corresponent o, si escau, certificació expedida pel titular del registre públic en què aquesta es trobe inscrita.

– Documentació acreditativa de la representació i capacitat amb la qual actua el seu representant legal.

– Alta en l'impost d'activitats econòmiques on conste la qualificació de l'activitat econòmica corresponent a l'exhibició de pel·lícules cinematogràfiques i vídeos en sales de cinema.

f) El projecte de l'activitat per al qual se sol·licita ajuda i que comprendrà un índex referit als següents continguts:

– Pressupost d'ingressos i despeses, per capítols, corresponent a l'activitat per a l'any 2020.

– Any d'obertura del cinema.

– Ubicació del cinema o cinemes.

– Nombre de sales en cada cinema.

– Mesos d'obertura a l'any.

– Dies d'obertura setmanal.

– Aforament d'espectadors per cada sala i aforament total d'espectadors.

– Característiques de l'equipament tècnic.

– Nombre de treballadors, distingint personal de gestió que inclou al personal de sala i el personal d'administració.

– Nombre d'entrades venudes i recaptació corresponent a 2019 per venda d'entrades.

– Relació de pel·lícules projectades en 2019.

– Pla d'exhibició de l'any 2020, en què figure, almenys, el nombre de pel·lícules que es preveu de projectar en 2020, total aproximat de sessions.

g) D'acord amb el que es disposa en l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en absència d'oposició expressa per part del sol·licitant, l'òrgan gestor del procediment estarà autoritzat per a obtindre directament les dades dels documents elaborats per qualsevol administració pública, excepte les dades tributàries que requerixen autorització expressa (aquestes opcions figuren en el model de sol·licitud), respecte a aquells que es proposen com a beneficiaris i que per a aquest procediment són els següents:

– Dades d'identitat (DNI o document equivalent en cas d'estrangers).

– Certificació de l'Agència Estatal d'Administració Tributària, que acredite que es troba al corrent de les seues obligacions.

– Certificació de la Tresoreria General de la Seguretat Social, que acredite que es troba al corrent de les seues obligacions.

– Certificació de la Direcció Territorial de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic corresponent, que acredite que es troba al corrent de les seues obligacions tributàries amb la Generalitat.

En cas de manifestar en l'imprés de sol·licitud l'oposició a la seua obtenció per l'Administració o no autoritzar l'accés a les dades tributàries, seran els interessats els que hagen d'aportar els esmentats documents i certificats.

h) Documentació corresponent a l'acreditació dels mèrits a l'efecte de la baremació dels criteris d'atorgament, tal com especifica el punt sisé de la present resolució.

Els mèrits que hagen de ser objecte de baremació, apareixeran ben diferenciats de la resta de documentació. Els mèrits no acreditats juntament amb la sol·licitud no es computaran.

i) El full d'autobaremació dels mèrits que s'acrediten.

En la web de l'Institut Valencià de Cultura (http://ivc.gva.es/) estaran a la disposició dels sol·licitants els formularis d'autobaremació de les diferents activitats descrites en la present convocatòria.

j) Qualsevol altra dada o document relacionat, que es considere convenient aportar.



València, 17 de juliol de 2020.– El president de l'Institut Valencià de Cultura: Vicent Marzà Ibáñez.

Mapa web