Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 3 de maig de 2018, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es convoquen per a l'exercici 2018 subvencions per a millorar la formació i l'ocupabilitat de personal tècnic i de gestió de l'R+D+I a través de la seua contractació laboral per entitats públiques d'investigació, en el marc del Sistema Nacional de Garantia Juvenil i cofinançades pel Fons Social Europeu i la Iniciativa d'Ocupació Juvenil.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8290 de 09.05.2018
Número identificador:  2018/4415
Referència Base de Dades:  004583/2018
 



RESOLUCIÓ de 3 de maig de 2018, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es convoquen per a l'exercici 2018 subvencions per a millorar la formació i l'ocupabilitat de personal tècnic i de gestió de l'R+D+I a través de la seua contractació laboral per entitats públiques d'investigació, en el marc del Sistema Nacional de Garantia Juvenil i cofinançades pel Fons Social Europeu i la Iniciativa d'Ocupació Juvenil. [2018/4415]

Mitjançant l'Ordre 3/2018, de 7 de març, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, (DOGV 8251, 09.03.2018) s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions per a millorar la formació i l'ocupabilitat de personal tècnic i de gestió de l'R+D+I a través de la seua contractació laboral per entitats públiques d'investigació, en el marc del Sistema Nacional de Garantia Juvenil i cofinançades pel Fons Social Europeu i la Iniciativa d'Ocupació Juvenil.

L'article 8 de l'ordre esmentada disposa que el procediment de concessió per concurrència competitiva s'iniciarà d'ofici mitjançant convocatòria pública adoptada per resolució de l'òrgan competent i publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

De conformitat amb el que disposa el Decret 128/2017, de 29 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques, aquesta subvenció no necessita de notificació a la Comissió Europea per no ser-li aplicable l'apartat 1 de l'article 107 del Tractat de funcionament de la Unió Europea, ja que es tracta del foment d'activitats de formació i especialització dels recursos humans dedicats a la gestió de la investigació en entitats públiques d'investigació.



En virtut del que s'exposa i de conformitat amb l'article 160.4.b de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, vista la proposta de la directora general d'Universitat, Investigació i Ciència de data 21 de març de 2018, i de conformitat amb aquesta, resolc:



Primer. Objecte i condicions de concessió de la subvenció

1. L'objecte d'aquesta resolució és convocar per a l'exercici 2018 les subvencions, regulades en l'Ordre 3/2018, de 7 de març, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions per a millorar la formació i l'ocupabilitat del personal tècnic i de gestió de l'R+D+I, jove i qualificat, a través de la seua contractació laboral en entitats públiques d'investigació, en el marc del Sistema Nacional de Garantia Juvenil i cofinançades pel Fons Social Europeu i la Iniciativa d'Ocupació Juvenil, publicada en el DOGV número 8251, de 9 març de 2018 (bases reguladores en referències posteriors a aquesta norma).



2. A més d'afavorir l'ocupabilitat dels jóvens no ocupats, amb aquests subvencions es pretén reforçar les activitats d'investigació dels centres d'investigació públics i el rendiment d'infraestructures, equipaments cientificotècnics, laboratoris o qualsevol altra instal·lació o servei de caràcter general o d'ús comú de l'entitat, de caràcter cientificotècnic, o de gestió de la investigació.



3. La duració de les subvencions serà d'un any (12 mesos), i es podrà prorrogar fins a dos anys (24 mesos) d'acord amb l'aprovació del període d'elegibilitat del cofinançament del Programa operatiu d'ocupació juvenil. La data d'inici dels contractes vindrà determinada en la resolució de concessió.

La pròrroga, que no podrà ser superior als 12 mesos, serà sol·licitada i motivada per l'entitat beneficiària quatre mesos abans de la finalització de l'ajuda, i haurà de ser autoritzada per la persona titular de la direcció general en matèria de política científica i investigació. La concessió de qualsevol pròrroga quedarà condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en la línia corresponent del programa pressupostari 542.50.

4. El cost de contractació màxim finançable per a cada un dels contractes serà el següent, en funció de les titulacions del personal contractat:

a) 21.329,85 euros, en el cas de titulat/ada universitari/ària.

b) 19.479,81 euros en el cas de titulat/ada, en el marc de la formació professional del sistema educatiu.

Aquestes ajudes es destinaran necessàriament a finançar el salari i la quota empresarial de la Seguretat Social del personal contractat durant cada una de les anualitats, considerades independentment. En conseqüència, l'entitat beneficiària ha d'assumir la resta del cost de contractació, així com qualsevol increment retributiu corresponent a anys posteriors del personal contractat, increments de la quota empresarial de la Seguretat Social o qualsevol altra incidència.

5. La retribució mínima que ha de rebre el personal contractat i que s'haurà d'indicar en cada contracte, serà la següent, d'acord amb les titulacions:

a) 16.422,00 euros, en el cas de titulat/ada universitari/ària.

b) 15.000,00 euros, en el cas de titulat/ada, en el marc de la formació professional del sistema educatiu.

6. Els contractes cofinançats a càrrec d'aquestes ajudes seran a temps complet i incompatibles amb la vigència de qualsevol altre contracte laboral per part de la persona contractada.

7. Les condicions per a la sol·licitud, tramitació, resolució i notificació seran les establides en les mencionades bases reguladores.

8. L'acceptació d'aquestes subvencions per part de les entitats que resulten beneficiàries comporta la declaració d'aquestes de disposar de capacitat administrativa, financera i operativa suficient per a complir-ne les condicions, i implica l'assumpció de les obligacions arreplegades en la normativa nacional i de la Unió Europea que regula la gestió dels fons (FSE-YEI. POEJ 2014-2020).



Segon. Requisits de les persones sol·licitants i beneficiàries

1. Podran sol·licitar i ser beneficiàries de les subvencions convocades, les següents persones jurídiques:

a) Les universitats públiques de la Comunitat Valenciana i els seus instituts d'investigació.

b) Els parcs científics de la Comunitat Valenciana.

c) Els ens del sector públic instrumental de la Generalitat dedicats a la investigació.

d) Les institucions d'investigació de l'Administració General de l'Estat o d'altres administracions ubicades a la Comunitat Valenciana.



2. No podran obtindre la condició de beneficiàries les entitats en què concórrega alguna de les circumstàncies previstes en l'article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (LGS).





Tercer. Finançament i import de la convocatòria

1. Les subvencions que es convoquen per mitjà d'aquesta resolució es finançaran a càrrec de la línia S8233000 del programa pressupostari 542.50, Investigació, desenvolupament tecnològic i innovació, del pressupost de despeses de la Generalitat, per un import, per a l'exercici 2018, d'1.233.050,00 euros, fons susceptibles de cofinançament en un 91,89 % pel Fons Social Europeu i la Iniciativa d'Ocupació Juvenil, a través del Programa operatiu d'ocupació juvenil per al període 2014-2020.

2. La quantia corresponent a l'anualitat 2019 queda condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en el moment de la resolució de la concessió, i serà la que figure en la línia S8233000 del programa pressupostari 542.50, Investigació, desenvolupament tecnològic i innovació (R+D+I), dels corresponents pressupostos de despeses de la Generalitat per als dits exercicis.

3. Les quanties anteriorment establides podran incrementar-se amb una quantia addicional de l'import total, quan, com a conseqüència de la concurrència d'alguna de les circumstàncies previstes en l'article 58 del Reglament que desenvolupa la LGS, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, es produïsca un augment de crèdit disponible abans de la concessió de les ajudes regulades per aquesta resolució.



4. L'efectivitat de la quantia addicional queda condicionada a la declaració de disponibilitat del crèdit com a conseqüència de les circumstàncies abans assenyalades i, si és el cas, a l'aprovació prèvia de la modificació pressupostària que corresponga, en un moment anterior a la resolució de la concessió de l'ajuda.

5. En tot cas, la declaració del crèdit disponible, es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i en la web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, amb caràcter previ a la resolució de la concessió, sense que aquesta publicitat implique l'obertura de termini per a presentar noves sol·licituds, ni l'inici de nou còmput de termini per a resoldre.



Quart. Forma i termini de presentació de sol·licituds

1. La formalització de la sol·licitud per les entitats sol·licitants tindrà en compte el que disposen les bases reguladores i la present convocatòria.

2. Les sol·licituds es presentaran de forma telemàtica en el termini de 20 dies naturals des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució, degudament omplides i utilitzant l'imprés normalitzat que figura en la següent adreça d'internet: http://www.ceice.gva.es/va/web/fse.



3. Es presentarà una sol·licitud per cada una de les actuacions, que contribuïsquen al compliment dels fins previstos en l'apartat 2 del resolc primer, per als que es requerisca la contractació de personal. En cada una de les actuacions es podrà sol·licitar un màxim de tres persones a contractar.

4. Les sol·licituds han de comptar necessàriament amb la firma de la persona que tinga la representació legal de l'entitat en matèria d'investigació i del coordinador responsable de l'actuació proposada. La firma de la persona que tinga la representació legal de l'entitat podrà acreditar-se per mitjà de relació firmada de totes les sol·licituds que es presenten per a cada convocatòria. Amb les dues firmes s'autoritza i autentifica el contingut de la sol·licitud i de tota la documentació que es presente per a concórrer a aquesta convocatòria, sense perjudici de les actuacions de comprovació que sobre aquelles puga requerir l'òrgan instructor.



Cinqué. Documents i informacions que han d'acompanyar la sol·licitud

1. La sol·licitud, per a cada una de les actuacions, vindrà acompanyada de:

a) Una memòria amb la proposta d'activitats a realitzar pel personal contractat. En aquesta es descriuran les activitats a realitzar pel personal que es contracte, l'objectiu de les activitats, i una justificació de la necessitat i l'impacte de la persona contractada per aquesta subvenció en l'entitat beneficiària de l'activitat que haja de desenvolupar (necessitat a què dóna cobertura, millores que repercutiran en la investigació que es du a terme…).

b) Justificació de la millora de l'ocupabilitat del personal contractat: experiència que pot adquirir en l'activitat que duga a terme, l'interés i projecció de futur de la dita activitat, i el reconeixement que posseeix el centre on s'exerceix l'activitat.

c) Descripció del pla de formació que rebrà el personal contractat i, si és el cas, la previsió que efectue estades en centres estrangers d'investigació. Es descriuran el contingut, els mitjans i els recursos del pla, les capacitats i les competències que es preveu que adquirisquen els contractats, els mecanismes d'avaluació i monitoratge del personal, i qualsevol altre aspecte que es considere rellevant. Si en una actuació se sol·licitara més d'una persona i s'impartiren programes formatius diferents, es descriuran els diferents programes previstos.

2. La informació facilitada per les entitats sol·licitants de les subvencions ha de presentar-se d'acord amb el contingut i format dels models normalitzats que estiguen disponibles en l'adreça web: http://www.ceice.gva.es/va/web/fse.

3. Quan la sol·licitud no reunisca els requisits exigits en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPAC), o no s'adjunte la documentació que d'acord amb aquesta convocatòria siga exigible, es requerirà a l'entitat sol·licitant que en el termini de 10 dies hàbils des de l'endemà de la recepció del requeriment esmene la falta o adjunte els documents preceptius, amb l'advertiment que si no ho fa es considerarà que ha desistit de la seua sol·licitud, després de la resolució prèvia dictada en els termes que preveu la legislació administrativa. Els requeriments es notificaran mitjançant la publicació en l'adreça web de l'apartat anterior.





Sisé. Criteris de valoració

1. Les sol·licituds seran avaluades d'acord amb els criteris següents:



a) Necessitat i impacte en l'entitat beneficiària de l'activitat que haja de desenvolupar el personal contractat. Puntuació, de 0 a 4 punts.



b) Millora de l'ocupabilitat del personal contractat. Es podran valorar aspectes com ara l'experiència que poguera adquirir el personal contractat en l'activitat que duga a terme, l'interés i la projecció de futur de la dita activitat, i el reconeixement que posseïsca el centre on es desenvolupe l'activitat. Puntuació, de 0 a 4 punts.

c) Qualitat i contingut del pla de formació. Puntuació, de 0 a 2 punts.

Addicionalment, podran atorgar-se 2 punts més si el pla de formació inclou estades formatives del personal contractat en altres centres d'investigació estrangers.

2. Perquè puga proposar-se el finançament d'una sol·licitud, aquesta ha d'aconseguir una puntuació total igual o superior a 6 punts.

3. En el cas que diverses sol·licituds obtingueren la mateixa puntuació total, prevaldrà la que haguera obtingut una puntuació major en l'anterior punt b.

4. La comissió avaluadora prevista en les bases reguladores podrà demanar l'assessorament de l'Agència Valenciana d'Avaluació i Prospectiva (AVAP) o, si és el cas, de persones expertes designades per la persona titular de la direcció general en matèria de política científica i investigació d'entre investigadors d'universitats i altres centres públics d'investigació.



Seté. Concurrència i compatibilitat de les subvencions

La percepció d'aquestes subvencions és compatible amb altres ajudes, subvencions i ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol altra administració o ens públic o privat, amb les limitacions derivades de l'article 65.11 del Reglament (UE) núm. 1303/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, que estableix la incompatibilitat amb subvencions finançades amb fons estructurals i d'inversió europeus (EIE). Aquesta compatibilitat estarà condicionada al fet que l'import de les subvencions concedides no podrà ser en cap cas de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres, supere el cost de l'activitat subvencionada.



Huité. Resolució de la convocatòria

1. El termini màxim per a resoldre les subvencions convocades i la seua notificació serà de 6 mesos, segons el que estableix l'article 14 de les bases reguladores, i s'iniciarà el còmput del termini l'endemà de la finalització del termini de presentació de sol·licituds.

2. El còmput d'aquest termini el podrà suspendre l'òrgan instructor pel temps que hi haja entre la notificació del requeriment d'esmena i el seu compliment efectiu pel destinatari, o, a falta d'això, pel del termini concedit; tot això, sense perjudici del que preveu l'article 68 de la LPAC.

3. Transcorregut el termini assenyalat sense que s'haja notificat resolució expressa, les entitats podran entendre desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu, als efectes previstos en l'article 25.1a de la LPAC.



Nové. Mitjans de notificació

1. De conformitat amb el que estableix l'article 45.1b de la LPAC, l'òrgan instructor publicarà els requeriments d'esmena i la resta d'actes de tràmit en la pàgina web de la Direcció General d'Universitat, Investigació i Ciència: http://www.ceice.gva.es/va/web/fse.

2. La resolució definitiva del procediment es publicarà en la pàgina web indicada i, a més, en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Desé. Presentació de contractes i incorporació del personal

1. Les entitats beneficiàries han de formalitzar contracte laboral, d'acord amb el que estableix l'article 3.3.h de les bases reguladores, i remetre'n una còpia a l'òrgan instructor en el termini de 10 dies naturals des de la seua formalització. En el contracte s'ha d'indicar el cofinançament pel Fons Social Europeu i la Iniciativa d'Ocupació Juvenil. Així mateix, figurarà l'emblema de la Unió Europea i el lema «El Fons Social Europeu inverteix en el teu futur».

2. Junt amb els contractes, les entitats beneficiàries hauran de presentar, en format electrònic, certificat emés pel representant legal de l'entitat en què es faça constar, per a cada actuació concedida que:

a) La selecció del personal s'ha efectuat segons el que estableix l'article 3.3.h de les bases reguladores, concretant el resultat de l'avaluació efectuada, les persones candidates definitivament seleccionades i, si és el cas, fins a un màxim de tres reserves, ordenades d'acord amb la seua puntuació.

b) Totes les persones seleccionades complixen els requisits i les condicions establides per a ser contractats, segons el que estableixen els articles 4 i 5 de les bases reguladores.



Onzé. Justificació econòmica

1. La justificació de les ajudes es farà en la forma prevista en l'article 16 de les bases reguladores, i podrà donar lloc a minoració, resolució o reintegrament. Així doncs, les entitats beneficiàries, de conformitat amb allò que disposa l'article 14.b de la LGS, han d'acreditar la realització de l'activitat d'investigació i el compliment de la finalitat que determine la concessió i el gaudi de la subvenció.

2. Sense perjudici de les instruccions que puga dictar la persona titular de la direcció general competent en matèria de política científica i investigació, les entitats beneficiàries estaran obligades a presentar, en el termini que establisca la resolució de concessió de la subvenció, i com a màxim en el mes de novembre de l'anualitat d'execució d'aquesta, la documentació següent com a justificació del pagament de les subvencions rebudes:

a) Memòria de seguiment de les activitats que ha exercit el personal contractat en l'actuació i els resultats obtinguts.

b) Una relació detallada d'altres ingressos o subvencions que hagen finançat la mateixa activitat subvencionada amb aquestes ajudes, amb indicació de l'import i la seua procedència, i acreditació de la seua compatibilitat.

c) Còpies dels contractes i de les nòmines, acompanyades dels butlletins de cotització TC1 i TC2 del personal contractat.

3. En cas de realitzar-se el pagament anticipat, la resolució de concessió pot preveure la possibilitat que les entitats beneficiàries puguen presentar la documentació justificativa al febrer de l'exercici següent. En aquest cas, la resolució de concessió de la subvenció establirà les dates concretes per a la seua presentació.

4. De conformitat amb el que estableix l'article 73 del Reglament de subvencions, aprovat pel RD 887/2006, de 21 de juliol, els justificants originals presentats es marcaran amb una estampilla, indicant-hi la subvenció per a la justificació de la qual han sigut presentats i si l'import del justificant s'imputa totalment o parcialment a la subvenció.





Dotzé. Pagament de les subvencions

1. Les subvencions s'abonaran a les entitats beneficiàries en els termes que s'establisquen en la resolució de la concessió, i es podrà fer el pagament anticipat si la llei de pressupostos de la Generalitat o una altra norma ho estableix.

2. El pagament de la subvenció corresponent a la primera anualitat pressupostària del finançament dels contractes es tramitarà després de la presentació dels contractes. Els pagaments de les següents anualitats del finançament dels contractes estaran condicionats al fet que s'haja presentat prèviament la memòria de seguiment descrita en el resolc anterior i s'haja valorat positivament la labor del personal contractat.



3. Si com a resultat del seguiment, assenyalat en l'article 17 de les bases reguladores, o en el transcurs de l'anualitat de vigència de la subvenció, hi haguera una valoració negativa del rendiment del personal contractat, amb el corresponent expedient previ amb audiència a la persona interessada que determine l'incompliment de les condicions imposades amb motiu de la concessió, es deixarà aquesta sense efecte i es reduirà, si és el cas i proporcionalment a l'incompliment, la quantia corresponent a la part disfrutada de l'anualitat vigent. Si prèviament a la qualificació negativa de l'activitat investigadora s'haguera abonat la quantia corresponent a un any de contracte, en serà procedent el reintegrament des de la data en què es produïsca la resolució de la revocació de l'ajuda.



Tretzé. Obligacions de les persones beneficiàries

1. Les persones beneficiàries estan subjectes a les obligacions generals derivades de la normativa vigent sobre ajudes o subvencions públiques i, en particular, a les que fa referència l'article 14 de la LGS.



2. Les persones beneficiàries estan obligades a realitzar les activitats subvencionades en els termes de la resolució de concessió i a justificar la seua realització en els terminis establits.

3. En particular, les persones beneficiàries estan obligades a:

a) Comunicar a l'òrgan concedent qualsevol canvi que s'introduïsca en les condicions de realització de l'activitat per a la seua autorització o denegació, si és procedent.

b) Acreditar, davant de l'òrgan instructor, la realització de l'activitat o l'adopció del comportament, i també el compliment dels requisits i les condicions que determinen la concessió o el gaudi de la subvenció.



c) Facilitar les actuacions de control financer que corresponen a la Intervenció General de la Generalitat i altres òrgans de control de les institucions autonòmiques, en relació amb les subvencions concedides.



d) Comunicar a l'òrgan instructor l'obtenció de subvencions per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració o ens públic o privat de qualsevol nacionalitat, així com la utilització de fons propis, als efectes del que disposa l'article 30.4 de la LGS.



e) Aportar una declaració responsable acreditativa del compliment de les obligacions establides en la LGS.

f) Reintegrar, quan corresponga, segons el que preveu l'article 37 de la LGS, i en el termini legalment establit, els imports corresponents a les subvencions concedides, i remetre una còpia del document acreditatiu del reintegrament a l'òrgan instructor. En aquest últim cas el reintegrament identificarà necessàriament, amb claredat, l'entitat beneficiària i la denominació de l'actuació per a la qual es va atorgar la subvenció.



g) Als efectes de difusió pública, en estar les ajudes cofinançades pel Fons Social Europeu i la Iniciativa d'Ocupació Juvenil, el beneficiari estarà subjecte a les normes d'informació i publicitat que estableix el Reglament (UE) 1303/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013. Entre aquestes normes cal destacar que la concessió de la subvenció implica l'acceptació de ser inclòs en una llista d'operacions que es publicarà de forma electrònica o per qualsevol altre mitjà, en la qual figuraran els beneficiaris, l'operació finançada i l'import de l'ajuda. A més, ha de comunicar a la persona contractada que aquestes ajudes estan cofinançades pel Fons Social Europeu i, si és el cas, per la Iniciativa d'Ocupació Juvenil. Així mateix, el beneficiari estarà subjecte a les normes d'informació i publicitat arreplegades en el Reglament d'execució (UE) 821/2014, de la Comissió, de 28 de juliol de 2014, pel qual s'estableixen disposicions d'aplicació del Reglament (UE) 1303/2013, del Parlament Europeu i del Consell, pel que fa a les modalitats concretes de transferència i gestió de contribucions del programa, la presentació d'informació sobre instruments financers, les característiques de les mesures d'informació i comunicació de les operacions, i el sistema per al registre i l'emmagatzematge de dades.



h) Contractar laboralment, en el termini de 30 dies hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació de la resolució de concessió, el personal tècnic o de gestió de l'R+D+I, d'acord amb la legislació laboral vigent i amb la duració dels contractes i la retribució que corresponga, de conformitat amb el que estableix aquesta resolució de convocatòria. Per a això, han de presentar oferta d'ocupació al centre SERVEF d'ocupació corresponent, que efectuarà una preselecció entre les persones que reunisquen els requisits de l'article 4 de les bases reguladores. Per a selecció definitiva del personal a contractar, l'entitat beneficiària realitzarà el procés de selecció i contractació, d'acord amb les normes que en aquest àmbit siguen aplicables, i haurà de certificar que en el dit procés s'ha prioritzat les persones que no han rebut prèviament atenció per part del Sistema Nacional de Garantia Juvenil i que estan més pròximes a complir l'edat màxima prevista en el sistema.

i) Posar a disposició del personal contractat les instal·lacions i els mitjans materials i formatius necessaris per a l'adequat desenvolupament del seu treball, així com a garantir-los els drets i les prestacions de què disfruta el personal de l'entitat de semblant categoria.

j) Comunicar a l'òrgan concedent les renúncies, interrupcions i la resta d'incidències dels contractes finançats a càrrec de les ajudes, en el termini màxim de 10 dies hàbils a comptar des de l'endemà de la data en què es produïsquen.

k) Atés que aquestes ajudes estan cofinançades pel Fons Social Europeu i la Iniciativa d'Ocupació Juvenil, la documentació justificativa (inclosos els documents electrònics) ha de conservar-se durant un termini de tres anys a partir del 31 de desembre següent a la presentació dels comptes en què estiguen incloses les despeses definitives de l'operació, tal com es defineix en l'article 140.1 del Reglament (UE) núm. 1303/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013 (cosa que s'estima que puga tindre lloc al voltant de l'any 2025).



l) Complir els requisits que en matèria d'igualtat d'oportunitats, medi ambient i innovació social s'establisquen en el Reglament (UE) 1303/2013, el Reglament (UE) 1304/2013 i qualssevol altres normes comunitàries, estatals i autonòmiques.

m) Qualsevol altra dimanant de la normativa estatal i comunitària que siga directament aplicable.



Catorzé. Marc normatiu

1. Aquestes ajudes tenen la consideració de subvencions públiques i es regeixen per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el seu Reglament, i la resta de normativa concordant, i per la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.

2. En estar cofinançades pel Fons Social Europeu i per la Iniciativa d'Ocupació Juvenil s'ajusten igualment al Reglament (UE) 1303/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, pel qual s'estableixen disposicions comunes relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió, al Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural, i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca, i pel qual s'estableixen disposicions generals relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió, i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca, i es deroga el Reglament (CE) 1083/2006, del Consell. Així mateix, s'ajusten al Reglament (UE) 1304/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, relatiu al Fons Social Europeu i pel qual es deroga el Reglament (CE) 1083/2006, del Consell.





Quinzé. Recursos contra la convocatòria

De conformitat amb el que estableixen els articles 112, 123 i 124 de l'LPAC, i 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, la present resolució, que posa fi a la via administrativa, podrà ser recorreguda potestativament en reposició o bé es podrà plantejar directament un recurs contenciós administratiu, en els terminis i davant dels òrgans que s'indiquen a continuació:



a) El recurs de reposició ha d'interposar-se davant de l'òrgan que va dictar l'acte en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució.

b) El recurs contenciós administratiu ha de plantejar-se davant del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució.



Setzé. Entrada en vigor

La present resolució entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 3 de maig de 2018. El conseller d'Educació, Investigació, Cultura i Esport: Vicent Marzà Ibáñez.

Mapa web