Ficha disposicion

Ficha disposicion





Conselleria d'Hisenda, Economia i Administració Pública. RESOLUCIÓ de 4 de maig de la secretaria autonòmica d'Administració Pública, d'aprovació del Programa de teletreball de la Direcció General de Tecnologies de la Informació



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 9850 de 16.05.2024
Número identificador:  2024/4074
Referència Base de Dades:  004557/2024
 



RESOLUCIÓ de 4 de maig de la secretaria autonòmica d'Administració Pública, d'aprovació del Programa de teletreball de la Direcció General de Tecnologies de la Informació (DGTIC), número 01/2024.

[2024/4074]

Vista la proposta de Programa de teletreball de la Direcció General de Tecnologies de la Informació (DGTIC), amb número d'expedient 01/2024, es formula la present resolució en atenció als antecedents de fet i fonaments de dret següents:



Antecedents de fet

I. Amb data 6 de març de 2024 es va registrar d'entrada en la Direcció General de Funció Pública la sol·licitud del sotssecretari de la Conselleria d'Hisenda, Economia i Administració Pública, per a iniciar el procediment d'aprovació del Programa de teletreball de la Direcció General de Tecnologies de la Informació (DGTIC), a l'empara de l'article 13 del Decret 49/2021, d'1 d'abril, del Consell, de regulació del teletreball com a modalitat de prestació de servicis del personal empleat públic de l'Administració de la Generalitat (d'ara en avant, Decret 49/2021).

II. Analitzada la proposta i la documentació presentada, comprovat si conté tots els elements i requisits previstos en el Decret 49/2021, en data 22 de març de 2024, la Direcció General de Funció Pública va requerir a l'òrgan proponent perquè esmenara la falta o adjuntara la documentació preceptiva, en el sentit indicat en l'escrit d'esmena d'eixa mateixa data.

III. Analitzada la documentació esmenada i comprovat que complix tots els elements i requisits previstos en el Decret 49/2021, en data 23 d'abril de 2024, la Direcció General de Funció Pública va subscriure una proposta de resolució d'aprovació del Programa de teletreball de la Direcció General de Tecnologies de la Informació (DGTIC).



Fonaments de dret

I. El Decret 49/2021, que regula la modalitat de prestació de servicis en règim de teletreball amb caràcter general i l'àmbit d'aplicació del qual es referix al personal funcionari i laboral de l'Administració de la Generalitat.

II. L'article 13.1 del Decret 49/2021, que establix que quan afecte llocs de treball amb adscripció orgànica i funcional en una mateixa conselleria o organisme, s'iniciarà a proposta de la corresponent sotssecretaria o òrgan competent en matèria de personal dirigida a la direcció general competent en matèria de funció pública.

III. Els apartats dos i tres de l'article 13 del Decret 49/2021, que establixen la forma de presentació de la proposta, el seu contingut i la documentació que ha d'adjuntar-se.

IV. L'article 13.4 del Decret 49/2021, que atribuïx a la direcció general amb competències en matèria de funció pública la competència per a analitzar, requerir per a la seua possible esmena i proposar la resolució que corresponga de les propostes de programes de teletreball que tramiten les sotssecretaries o òrgans competents en matèria de personal de les conselleries o organismes.

V. L'article 13.5 del Decret 49/2021, que establix que després d'haver transcorregut el termini per a l'esmena, si és el cas, la direcció general competent en matèria de funció pública elevarà la proposta de resolució en el sentit que siga procedent a la secretaria autonòmica amb competències en matèria de funció pública.

En virtut del que s'ha exposat, de conformitat amb els preceptes esmentats i altres d'aplicació general, i conforme a la proposta de resolució elevada per la Direcció General de Funció Pública, resolc:

I. Aprovar el Programa de Teletreball de la Direcció General de Tecnologies de la Informació (DGTIC), amb número d'expedient 01/2024, que s'adjunta com a annex I a esta resolució. El document complet del programa pot consultar-se en la següent pàgina web: https://intrahisenda.gva.es/es/programa-teletreball-2024

II. De conformitat amb el que es preveu en l'article 5 del Decret 49/2021, la duració serà la determinada en el programa de teletreball, que, en tot cas, serà d'un màxim d'un any prorrogable per períodes iguals, i caldrà entendre'l prorrogat pel mateix període si, una vegada arribat el venciment, l'òrgan proponent no manifesta el contrari.



III. Les persones que ocupen algun dels llocs de treball identificats en l'apartat E) del programa i que complisquen els requisits establits en l'article 4 del Decret 49/2021, podran participar voluntàriament en el programa i presentar les seues sol·licituds segons el model previst, a través del tràmit https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=23112, en el termini de deu dies comptats des de l'endemà de la publicació d'esta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Les sol·licituds es dirigiran telemàticament a la Sotssecretària de la Conselleria d'Hisenda, Economia i Administració Pública, que dictarà una resolució en el termini màxim de tres mesos des de la publicació del programa, en la qual constarà l'inici i la fi del programa de teletreball, la distribució dels dies de treball presencial i de teletreball, el personal participant i les activitats que haurà de desenvolupar de conformitat amb les fitxes d'identificació dels compromisos d'execució.



El personal que resulte seleccionat per a participar en el programa de teletreball realitzarà obligatòriament un curs de formació específic en els termes previstos en l'article 10 del Decret 49/2021. Així mateix, realitzarà una declaració responsable relativa a seguretat i salut omplint el qüestionari previst en l'article 9 del decret esmentat.



Contra la present resolució, que posa fi a la via administrativa, les persones interessades podran interposar un recurs contenciós administratiu davant del jutjat contenciós administratiu corresponent, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la seua publicació. Així mateix, amb caràcter potestatiu, podran interposar un recurs de reposició, en el termini d'un mes des de l'endemà de la publicació, davant del mateix òrgan que ha dictat la resolució.



València, 4 de maig de 2024.– La secretaria autonómica de Administración Pública: Emilia Selva Sacanelles.





ANNEX I

PROGRAMA DE TELETREBALL



CONSELLERIA D'HISENDA, ECONOMIA I ADMINISTRACIÓ PÚBLICA,

DIRECCIÓ GENERAL TECNOLOGIES DE LA INFORMACIÓ I LES COMUNICACIONS



A) Causes i objectius de la proposta, que en tot cas ha de contribuir a una organització millor del treball, que en fonamenta la implantació



La DGTIC, des de l'inici de la situació de pandèmia provocada per la SARS-COV2 (COVID-19), va fer un esforç extraordinari per a fer front a la modificació precipitada dels hàbits i les relacions dels ciutadans amb l'Administració i la necessitat de desenvolupament i creació d'aplicacions.

Esta nova forma digital, tant de treball com de relació entre l'Administració i amb els ciutadans, en el desenvolupament de les tasques habituals dels llocs de treball, ha portat també a una nova forma d'actuació en relació a la gestió dels efectius materials i de personal que lluny de finalitzar amb la situació de crisi sanitària ha vingut a consolidar-se posant de manifest els innombrables avantatges que té, ja que ha permés una visió nova en la forma de prestació dels servicis, que no sols possibilita una sèrie d'avantatges als empleats públics, sinó que, a més, s'ha pogut comprovar que ha mantingut la qualitat del servici que presta la DGTIC.

Superada ja la crisi sanitària que va accelerar esta nova modalitat d'organització i prestació de servicis, veiem com la societat actual s'enfronta a nous reptes que podrien atenuar-se gràcies al teletreball, com són la crisi energètica, la crisi ambiental, el despoblament de les zones rurals, la desigualtat d'hòmens i dones, la falta de corresponsabilitat familiar i la gestió ineficient del temps.

L'article 47 bis del Reial decret llei 29/2020, de 29 de setembre (BOE 259, 30 de setembre), introduït en el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre (BOE 61, 31 d'octubre), definix el teletreball com la modalitat de prestació de servicis a distància en què el contingut competencial del lloc de treball pot desenvolupar-se, sempre que les necessitats del servici ho permeten, fora de les dependències de l'Administració, mitjançant l'ús de tecnologies de la informació i comunicació.



Com que són les tecnologies de la informació i les comunicacions mateixes necessàries i indispensables per al desenvolupament del teletreball, la DGTIC ha de continuar sent un referent en l'impuls d'esta manera d'organització del seu personal, i així es demostra de manera fefaent que no es produïx menyscapte ni en la qualitat ni en la quantitat del treball realitzat per a afavorir el camí cap a l'economia i la societat del coneixement.

La gestió i el desenvolupament de les tecnologies de la informació i les comunicacions en el si de la Generalitat no poden quedar-se arrere en esta nova manera d'organització del treball i han d'adaptar-se a la conjuntura social i econòmica amb mètodes que permeten que avance en la cerca de la millora contínua i garantisquen la prestació adequada, eficaç i eficient dels servicis que proporciona.

Les tecnologies de la informació possibiliten una gestió dels recursos humans, que dissenyen i gestionen les mateixes TI de la Generalitat d'una manera eficaç i innovadora en l'àmbit social i més sostenible en l'ambiental i en la gestió econòmica dels recursos dedicats a les TI.



La implantació del Programa de teletreball entre els efectius de la DGTIC té com a objectius:

1. La modernització de l'organització del treball del personal empleat públic, que el fa més flexible amb l'objectiu de millorar-ne la productivitat i la competitivitat mantenint sempre l'equilibri necessari entre flexibilitat i seguretat.

2. La innovació dels mètodes de treball i l'augment de la productivitat, per la reorganització del treball redefinint objectius i avançant en l'orientació del treball als resultats, a l'avaluació del seu compliment i a la millor gestió del temps, sense reduir-ne la qualitat.

3. La motivació i satisfacció del personal, dins dels límits de l'horari al qual estiga sotmés, que permeten organitzar i planificar el temps de manera més eficient, amb més autonomia en la realització de les tasques, una millora en la qualitat de l'ocupació, i l'afavoriment de l'accés de les persones amb discapacitats als nostres llocs de treball.



4. L'estalvi de temps de trasllat i estalvi de gastos menors (transport públic, combustible, menjar fora de casa…).

5. La contribució a la millora de la mobilitat a les ciutats on exercixen les funcions reduïx els temps de desplaçament i afavorix la sostenibilitat ambiental, ja que hi ha un nombre més reduït de trasllats i es permet la possibilitat de viure en zones rurals, on es pot continuar el treball ordinari, i això millora la vida i les condicions de les comarques i els municipis de l'interior de la Comunitat, que patixen una taxa més elevada de despoblació.

6. La conciliació familiar, personal i laboral, basada en els principis d'igualtat entre dones i hòmens i de corresponsabilitat.

7. L'optimització de la utilització dels espais físics i l'estalvi energètic de l'Administració.

La Resolució de 2 de febrer de 2023, de la secretària autonòmica de Justícia i Administració Pública, d'aprovació del Programa de teletreball de la Direcció General de Tecnologies d'Informació i Comunicació de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, número 01/2023, va permetre la implantació del primer programa de teletreball de la DGTIC, que s'ha mostrat com un instrument eficaç en la consecució dels objectius que tenia marcats. Prenent com a base el primer programa, este segon programa pretén consolidar els instruments que s'han mostrat eficaços i fer les modificacions que són recomanables fruits de l'experiència.



B) Duració del programa.

Un any, prorrogable per períodes iguals.

C) Informe favorable de l'òrgan superior o directiu del qual depenguen els llocs de treball.

S'hi adjunta un informe favorable de l'òrgan superior.

D) Nombre màxim de llocs que poden participar en el Programa de teletreball

El nombre màxim de llocs que poden participar en el Programa de teletreball de la DGTIC és la totalitat dels llocs de la Direcció General que no són de lliure designació, estos són 428 en el moment actual.



Segons el que establix l'article 3 del Decret 49/2021, d'1 d'abril, del Consell, de regulació del teletreball, com a modalitat de prestació de servicis del personal empleat públic de l'Administració de la Generalitat, els llocs de treball són susceptibles de ser exercits mitjançant teletreball per ser funcions:

– Estudi i anàlisi de projectes.

– Elaboració d'informes i assessorament tècnic.

– Redacció, correcció i tractament de documents.

– Gestió de sistemes d'informació i comunicacions.

– Anàlisi, disseny i programació de sistemes d'informació i comunicacions.

– Tramitació d'expedients mitjançant aplicacions informàtiques ofimàtiques o xarxes corporatives.

E) Identificació clara i concreta de la tipologia dels llocs de treball que podrien incorporar-se al Programa de teletreball, amb la indicació de la seua adscripció orgànica i funcional o territorial.

Atés que la proposta de teletreball pot incloure la totalitat de llocs de treball de la DGTIC, s'ha considerat que la millor fórmula seria la creació de fitxes associades a perfils disponibles, en relació amb funcions / tasques / responsabilitats, dins d'un àmbit funcional determinat.



La tipologia de llocs que podrien incorporar-se al Programa de teletreball pot agrupar-se en:



Perfil directiu: Responsables de projectes TIC

En el perfil directiu s'inclouen també en este grup els llocs de treball a nivell 24 o superior fins a nivell 26, de la Direcció General, i es denominen genèricament com a responsables de projectes TIC, per a les funcions amb responsabilitat sobre els projectes, delegades per les direccions de servici que en depenen, les funcions específiques dels quals estan desenvolupades en l'Orde 4/2021, de 4 de maig, de la Conselleria d'Hisenda i Model.



Perfil del servici d'organització

S'han agrupat en este perfil els llocs de treball amb funcions específiques del Servici d'Organització, les funcions del qual estan desenvolupades en l'Orde 4/2021, de 4 de maig, de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual es desenvolupa el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, en l'article 21.

S'hi inclou la prefectura de secció, així com els tècnics d'administració general i altres llocs de treball del servici, classificats amb nivell 24 o superior (que es denominen genèricament com a responsables de gestió) i els llocs classificats com a A1 i A2 (que es denominen genèricament com a personal tècnic de gestió), adscrits al Servici d'Organització de les TIC.



Perfil del servici econòmic pressupostari

S'han agrupat en este perfil els llocs de treball amb funcions específiques del Servici Economicopressupostari, les funcions del qual estan desenvolupades en l'Orde 4/2021, de 4 de maig, de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual es desenvolupa el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, en l'article 21.

S'hi inclouen els tècnics d'administració general i altres llocs de treball del servici, classificats amb nivell 24 o superior (que es denomina genèricament com a responsables de gestió) i els llocs classificats com a A1 i A2 (que es denomina genèricament com a personal tècnic de gestió), adscrits al Servici econòmic pressupostari.



Perfil tècnic

S'han agrupat en este perfil els llocs que fan treball tècnic TIC amb les especialitzacions següents: personal tècnic de projectes TIC, personal tècnic d'execució -resolució (A1 i A2), personal tècnic especialista d'atenció a l'usuari de desenvolupament (C1) i personal tècnic d'execució i resolució sobre infraestructures i servicis transversals (C1), i duts a terme per analistes de sistemes lògics i físics, tècnics de xarxes, analistes-programadors i enginyers tècnics.

Perfil personal administratiu

S'ha agrupat en este perfil el personal de gestió administrativa, llocs de treball classificats com a C1 o C2, les funcions dels quals són de tramitació administrativa.

Nota: en l'annex II, s'ha agrupat la totalitat de la plantilla de la DGTIC que pot accedir al Programa de teletreball en cinc grups de perfils als quals se'ls han assignat fitxes de seguiment de l'activitat realitzada en la modalitat de teletreball. Cada treballador, pertanyent a un perfil, ha d'omplir una fitxa d'activitat setmanal i una altra mensual de compromisos d'execució. En els quadres que s'hi adjunten es detallen els compromisos d'execució i l'adscripció orgànica, funcional i territorial de cada lloc.

La resta dels llocs de treball que es puguen crear en un futur s'adscriuran a un dels cinc perfils que hi ha en l'àmbit de la DGTIC.

F) Distribució de la jornada setmanal del personal participant

La distribució de la jornada setmanal del personal participant ha de ser la següent:

– Els llocs de treball de lliure designació no podran prestar els seus servicis en modalitat de teletreball.

– Els llocs de treball del personal que no és de lliure designació poden prestar els seus servicis en modalitat de teletreball un dia com a màxim en la setmana natural.

El percentatge mínim que treballarà en la modalitat presencial ha de ser igual o superior al 20 % tots els dies hàbils de la setmana, de la mateixa unitat administrativa (Subdirecció General).

Tota la plantilla corresponent a una mateixa unitat administrativa (Subdirecció General) de la DGTIC coincidirà almenys un dia a la setmana en règim de treball presencial.

D'acord amb l'article 6.2 del Decret 49/2021, s'ha de registrar en l'aplicació GVCronos la prestació laboral, tant quan siga en modalitat presencial com en modalitat de teletreball.

G) Barem aplicable per a la selecció del personal

Segons el que establix el Decret 49/2021, d'1 d'abril, del Consell, de regulació del teletreball com a modalitat de prestació de servicis del personal empleat públic de l'Administració de la Generalitat, el barem que s'aplicarà a les treballadores i als treballadors que, de manera voluntària, sol·liciten participar en este programa de teletreball serà el que s'establix en l'annex V del decret esmentat.



Este barem no serà aplicable, llevat que concórreguen entre estes, quan es tracte d'empleades públiques víctimes de violència de gènere o persones víctimes de violència terrorista, que tindran prioritat absoluta per a participar en el programa corresponent de teletreball quan ho sol·liciten.

La proposta del Programa de teletreball inclou tota la plantilla de la DGTIC, sense perjuí que la prestació del servici tindrà caràcter voluntari, per la qual cosa pot no afectar el total.

H) Mitjans tecnològics necessaris per a acomplir les funcions de manera no presencial mitjançant teletreball

Qualsevol persona susceptible de teletreballar ha de disposar dels mitjans electrònics adequats, estandarditzats i normalitzats per la DGTIC. En concret, com a mínim, han de disposar de:

– Ordinador portàtil corporatiu configurat d'acord amb el lloc de treball normalitzat (d'ara en avant, PTN).

– Certificat digital d'empleat públic o personal.

– Una connexió habilitada de xarxa privada virtual (VPN, en les sigles en anglés).

I) Informe favorable de la direcció general competent en matèria de tecnologies de la informació i les comunicacions

S'hi adjunta un informe favorable de la DGTIC.

J) Termini proposat per a la presentació de sol·licituds de participació

Es dona un termini deu dies des de la publicació del Programa de teletreball en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

K) Informe d'impacte de gènere

S'hi adjunta un informe d'impacte de gènere.

Mapa web