Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 6 de maig de 2024, del conseller de Sanitat, per la qual es convoquen subvencions destinades al tractament de lluita contra el mosquit tigre en els municipis de la Comunitat Valenciana en l'exercici 2024.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 9846 de 10.05.2024
Número identificador:  2024/4160
Referència Base de Dades:  004157/2024
 



RESOLUCIÓ de 6 de maig de 2024, del conseller de Sanitat, per la qual es convoquen subvencions destinades al tractament de lluita contra el mosquit tigre en els municipis de la Comunitat Valenciana en l'exercici 2024. [2024/4160]

L'espècie Aedes albopictus, coneguda vulgarment com a mosquit tigre, constituïx una de les seixanta-cinc espècies de mosquits, dins dels vectors d'especial rellevància en salut pública, que es troben presents en el nostre país fins ara mateix. Té un període d'activitat molt variable segons les condicions climàtiques i en la Comunitat Valenciana cal esperar la major activitat del mosquit principalment entre els mesos de maig i novembre. El seu hàbitat més freqüent és l'urbà i periurbà, vinculat a la retenció de xicotetes quantitats d'aigua en els espais domèstics o confrontants. Les femelles ponen les larves en les parets de recipients o xicotets espais amb aigua (per exemple, en l'àmbit domèstic, cubs, abeuradors per a animals, cendrers, pitxers o plats sota els tests).



A escala municipal cal vigilar els xicotets depòsits on s'acumula l'aigua (com ara elements decoratius, estanys, etc.), les xarxes de sanejament, amb especial atenció als embornals, o els sistemes de reg, entre altres possibles focus de cria. El control del mosquit amb tractaments biocides en l'entorn urbà requerix la localització prèvia d'estos focus i l'aplicació de tractaments locals en estos seguint pautes establides. Esta tasca ha de ser desenvolupada per personal professional capacitat i amb els corresponents permisos per a l'ús i l'aplicació de productes biocides.



Per tot això, la Conselleria de Sanitat dona suport als tractaments de lluita contra el mosquit tigre, en els municipis més afectats i amb menys recursos, mitjançant els pressupostos de la Generalitat per a l'any 2024 dins del programa 413A00, codi de línia S1612, afrontant el problema en col·laboració amb la Federació Valenciana de Municipis i Províncies (d'ara en avant, l'FVMP) com a entitat col·laboradora, d'acord amb el vigent conveni de col·laboració subscrit amb la Generalitat i de conformitat amb l'Orde 4/2018, de 4 de juliol, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública (d'ara en avant, Orde 4/2018), per la qual s'establixen les bases reguladores de subvencions destinades al tractament de lluita contra el mosquit tigre en els municipis de la Comunitat Valenciana (DOGV 8333, 06.07.2018), directament o a través de les mancomunitats i consorcis en els quals estiguen integrats.

En virtut del que s'ha exposat i de conformitat amb les facultats conferides per l'article 28 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i del que s'establix en els articles 160.4.b i 166 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, resolc:



Primer. Objecte i condicions de la concessió de la subvenció

1. La present convocatòria té per objecte subvencionar als municipis de la Comunitat Valenciana, directament o a través de les mancomunitats i els consorcis en els quals estiguen integrats, la realització de la campanya per al control del mosquit tigre, que haurà d'efectuar-se necessàriament l'any 2024.

2. D'acord amb el que s'establix en la present convocatòria, es farà front a les despeses dels tractaments de lluita contra el mosquit tigre (Aedes albopictus) en els municipis de la Comunitat Valenciana on s'haja detectat la presència d'este vector o amb major risc de ser colonitzats per este.



Segon. Subvencions i finançament

De conformitat amb el que s'establix en la Llei 8/2023, de 27 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2024:

1. Les subvencions previstes en la present convocatòria es finançaran amb càrrec al programa pressupostari de la Conselleria de Sanitat 413A00, del capítol IV, codi línia comptable S1612.

2. El total de les subvencions atorgades per a estos projectes no podran superar la quantia màxima de 350.000 euros.

3. Procedència i quantia dels fons: propis: 350.000 euros. La modalitat de concessió serà la de concurrència competitiva.



Tercer. Política de competència de la Unió Europea

La present convocatòria no precisa de la seua notificació o comunicació a la Comissió Europea, no sent aplicable l'article 107 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, al no reunir tots els requisits continguts en aquest, ja que les subvencions previstes en la present convocatòria no suposen avantatges econòmics per a empreses.





Quart. Entitats sol·licitants

1. Podran accedir a les subvencions previstes en esta convocatòria els ajuntaments de la Comunitat Valenciana, les mancomunitats i els consorcis en els quals estiguen integrats, en els quals s'haja detectat la presència d'este vector (Aedes albopictus) o amb major risc de ser colonitzats per este. Els municipis en els quals s'haja detectat la presència d'este vector seran comunicats a la Federació Valenciana de Municipis i Províncies per la direcció general amb competències en matèria de salut pública de la Conselleria de Sanitat.



2. Estes entitats, a més de complir els requisits generals establits en els articles 13 i 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, hauran d'acreditar els requisits establits en article 4 de l'esmentada Orde 4/2018.

3. Així mateix, hauran de complir les previsions contingudes en la Llei 9/2003, de 2 d'abril, de la Generalitat, d'igualtat entre dones i hòmens, i en la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i hòmens, en relació amb el pla d'igualtat quan per la legislació d'aplicació els siga exigible.

4. Les subvencions regulades en esta convocatòria seran compatibles amb qualsevol altra que, per a la mateixa finalitat, siga convocada per qualsevol administració o entitat pública o privada.

5. Aquelles entitats el sistema d'admissió, la trajectòria o l'actuació de les quals siguen contraris al principi d'igualtat entre dones i hòmens no podran ser beneficiàries de la subvenció.



Quint. Sol·licituds i documentació. Forma i termini

1. Les sol·licituds es tramitaran de conformitat amb el que s'establix en les bases reguladores, i la resolució i concessió s'efectuarà en règim de concurrència competitiva, d'acord amb el que s'establix en l'article 3 de l'esmentada Orde 4/2018.

2. La sol·licitud de la subvenció, subscrita per l'alcalde/essa president/a de l'ajuntament, mancomunitat o consorci, es realitzarà exclusivament per la seu electrònica de l'FVMP https://fvmp.sedelectronica.es/, a través de l'enllaç específic habilitat a este fi en la pàgina web, havent d'ajustar-se al model de sol·licitud (annex I) i adjuntant els documents justificatius del compliment de requisits (annex II).

3. Tots els models a què fa referència la present resolució de convocatòria estan disponibles en la seu electrònica abans esmentada.

4. La presentació de la sol·licitud implica l'acceptació de les bases reguladores de l'Orde 4/2018.

5. La sol·licitud s'acompanyarà de la següent documentació:

a) Exemplar de dades de domiciliació bancària en el cas que estes no hagen sigut omplides en la sol·licitud.

b) Declaració responsable que l'entitat reunix els requisits establits en l'article 13 de la Llei 38/2003, general de subvencions, i complix les obligacions que amb caràcter general s'establixen en l'article 14 de l'esmentada llei, especialment pel que fa al compliment de les obligacions tributàries o davant de la Seguretat Social imposades per les disposicions vigents, així com trobar-se al corrent de pagament d'obligacions per reintegrament de subvencions. Per a això, l'entitat sol·licitant podrà autoritzar l'òrgan instructor perquè obtinga directament l'acreditació del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social a través de certificats telemàtics, de conformitat amb el que es disposa en el Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell, pel qual s'establixen mesures de simplificació i de reducció de càrregues administratives en els procediments gestionats per l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic. Si no s'atorga esta autorització, haurà d'aportar la documentació que acredite que es troben al corrent de les esmentades obligacions.

c) El projecte tècnic d'actuació per a la realització de la campanya, mitjançant presentació de l'annex II d'esta convocatòria, incloent-hi la següent informació proporcionada per part de l'empresa que realitzarà el tractament, en format PDF:

1. Nom de l'empresa que realitza el tractament i NIF.

2. Pla cartogràfic del terme municipal, amb senyalització descriptiva de zones i punts a tractar.

3. Pla d'aplicació, inclòs el calendari.

4. Documentació que acredite el compliment per part de l'empresa dels següents requisits:

4.1. Inscripció de l'empresa, de forma actualitzada, en el Registre oficial d'establiments i servicis biocides, segons l'Orde SCO/3269/2006 del Ministeri de Sanitat i Consum, i Decret 96/2004, del Consell, de la Generalitat Valenciana.

4.2. Disponibilitat per part de l'empresa de personal acreditat per a l'ús de biocides segons la legislació vigent.

4.3. Utilització de productes que estiguen obligatòriament inscrits en el Registre de plaguicides no agrícoles o biocides i/o en el Registre oficial de biocides del Ministeri de Sanitat, Servicis Socials i Igualtat, utilitzant preferentment productes larvicides.

4.4. Les zones seleccionades per al tractament seran, de manera preferent, urbanes i periurbanes, i inclouran el tractament dels embornals.



4.5. S'empraran les tècniques d'aplicació que minimitzen la quantitat de producte a utilitzar i el risc d'exposició a les persones i el medi ambient.

4.6. Compliment de la normativa mediambiental corresponent quan s'actue sobre zones naturals vulnerables per estar sota alguna de les figures de protecció de les incloses en la Llei d'espais protegits de la Comunitat Valenciana i espais afectats per la Xarxa Natura 2000, sent les zones d'especial protecció les d'ocells (ZEPA), els llocs d'interés comunitari (LIC) i les zones d'especial conservació (ZEC).



4.7. Valoració econòmica de la campanya.

6. El termini per a la presentació de les sol·licituds i la resta de documentació serà de 10 dies hàbils, a comptar des de l'endemà de la data de publicació de la resolució de convocatòria de la subvenció corresponent en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. La presentació fora del termini establit serà causa d'inadmissió.

7. Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds es publicarà, en la pàgina web de la Conselleria de Sanitat www.san.gva.es una relació provisional d'entitats admeses i excloses que han presentat la seua sol·licitud dins del termini i en la forma escaient.



Sext. Esmena de sol·licituds

1. L'FVMP revisarà les sol·licituds presentades perquè totes les dades i documents exigits en la convocatòria figuren en l'expedient. Quan la sol·licitud no reunisca els requisits exigits, o no s'acompanye de la documentació requerida, l'FVMP requerirà l'entitat sol·licitant, a través d'una comunicació per seu electrònica amb caràcter nominatiu i mitjançant publicació en la seu, en l'espai destinat a la convocatòria de subvencions, perquè en un termini de 10 dies esmene la falta o adjunte els documents preceptius, amb indicació que, si no ho fa així, es considerarà que desistix de la seua petició sense més. Esta publicació tindrà els efectes de la notificació atés que es tracta d'un procediment de concurrència competitiva.

2. L'esmena de la sol·licitud es realitzarà exclusivament per la seu electrònica de l'FVMP https://fvmp.sedelectronica.es/.

3. Una vegada transcorregut el termini per a esmenar, es publicarà, d'acord amb l'Orde 4/2018, en la pàgina web de la Conselleria de Sanitat www.san.gva.es la resolució definitiva d'entitats admeses i excloses.



Sèptim. Ordenació i instrucció

L'ordenació i instrucció del procediment de concessió correspon a la persona titular de la direcció general amb competències en matèria de Salut Pública.



Octau. Comissió d'avaluació i criteris de valoració

1. La comissió d'avaluació serà nomenada per la persona titular de la direcció general amb competències en matèria de Salut Pública, en el termini màxim de 10 dies a partir de l'endemà de la publicació de la present convocatòria.

2. Com a òrgan col·legiat, s'ajustarà en el funcionament al règim establit per a estos en la Llei 40/2015, de 14 d'octubre, de règim jurídic de sector públic.

3. La seua composició estarà formada per:

a) Presidència: la persona titular de la subdirecció general amb competències en matèria de sanitat ambiental, que podrà ser substituïda en els casos de vacant, absència o malaltia, per una persona tècnica del subgrup A1, d'esta subdirecció general.

b) Secretaria: una persona tècnica de l'FVMP, adscrita a la Direcció de Coordinació d'Àrees de l'FVMP, que serà substituïda, si és el cas, per una persona tècnica del subgrup A1 de l'FVMP.

c) Dos vocals: entre personal tècnic del subgrup A1 de la subdirecció general amb competències en matèria de sanitat ambiental, designada per la persona titular de la direcció general amb competències en matèria de sanitat ambiental.

d) Un vocal personal tècnic de l'FVMP, designat o designada per la persona titular de l'òrgan gestor d'esta entitat.

4. La suplència de la secretaria i de les vocalies es realitzarà amb els mateixos requisits que les persones titulars i per designació de l'òrgan immediat superior del qual depenguen.

5. La comissió d'avaluació podrà comptar amb personal tècnic assessor per a auxiliar en els treballs de la comissió.

6. La composició dels grups d'assessorament atendrà el principi de presència equilibrada de dones i hòmens.

7. La comissió d'avaluació, que actuarà com a òrgan col·legiat tindrà, entre altres, les funcions següents:

a) Una vegada rebudes les sol·licituds, procedirà a verificar que reunixen els requisits exigits i que s'acompanyen de la documentació requerida. Si no és així, es procedirà d'acord amb el que s'establix per a l'esmena de sol·licituds en l'article 5 de la present convocatòria.

b) Analitzarà i avaluarà les sol·licituds presentades, tenint en compte exclusivament la documentació aportada. Així mateix, atribuirà a cadascuna de les sol·licituds una puntuació d'acord amb els criteris que es fixen en l'article 5 de les bases reguladores de l'Orde 4/2018.

c) Una vegada avaluades les sol·licituds i d'acord amb la disponibilitat pressupostària, estendrà acta, emetrà un informe en el qual es concretarà el resultat de l'avaluació efectuada i el remetrà a l'òrgan instructor.

d) Executarà el pla de control establit en l'article 17 de l'Orde 4/2018 i emetrà un informe d'execució d'este pla que remetrà a l'òrgan instructor.

Comprovació, amb caràcter previ al pagament de la subvenció, que l'entitat beneficiària es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social.

8. Les sol·licituds presentades es valoraran per la Comissió d'Avaluació segons els següents criteris:

8.1. Per a l'atorgament de la subvenció es prioritzarà:

a) Als municipis en el terme dels quals s'haja detectat la presència del Aedes albopictus durant l'any en què es publique la resolució de convocatòria d'ajudes.

b) Als municipis de menor grandària (<20.000 habitants), segons el Cens INE de l'any anterior a la convocatòria.

c) Als municipis que realitzen la campanya de tractaments de lluita contra el mosquit tigre de manera mancomunada.

8.2. D'acord amb els citats criteris de concessió de la subvenció, s'establix el barem següent, tenint en compte que la puntuació màxima serà de 160 punts per municipi i en el cas de mancomunitats i consorcis, el càlcul dels punts corresponents serà sobre la base de la suma dels punts de cadascun dels municipis integrants en el tractament d'acord amb cadascun dels criteris de concessió:

a) Valoració vinculada a la detecció de la presència d'este vector o amb major risc de ser colonitzats per este: fins a un màxim de 50 punts.



– Presència d'este vector: 50 punts.

– Risc de ser colonitzat: 30 punts.

b) Valoració vinculada a la població: fins a un màxim de 50 punts per municipi. Nombre d'habitants (fins a 50 punts) aplicant-se la següent taula:

– Fins a 1.000 habitants: 50 punts.

– De 1.001 a 5.000 habitants: 45 punts.

– De 5.001 a 10.000 habitants: 40 punts.

– De 10.001 a 20.000 habitants: 35 punts.

– De 20.001 a 50.000 habitants: 20 punts.

– De 50.001 a 150.000 habitants: 10 punts.

– Majors de 150.000 habitants: 5 punts.

c) Valoració vinculada al projecte: fins a un màxim de 60 punts per municipi.

– Memòria descriptiva de l'activitat (fins a 30 punts): es valorarà l'abast i extensió de la campanya.

– Pressupost de l'activitat (fins a 30 punts): es valorarà el pressupost de despesa per habitant presentat per l'entitat per a la realització de l'activitat, tenint en compte l'adequació entre els diferents conceptes de despeses.



Nové. Resolució

1. L'òrgan instructor, a la vista de l'acta i de l'informe elaborat per la comissió d'avaluació, formularà la proposta de resolució provisional de concessió degudament motivada. Esta proposta es publicarà, a l'efecte de notificació, en la pàgina web de Sanitat, www.san.gva.es, concedint un termini de 10 dies hàbils, a comptar des de l'endemà d'esta publicació, per a presentar les al·legacions. Finalitzat este termini, la comissió d'avaluació examinarà les al·legacions presentades i emetrà un informe en el qual es concretarà el resultat de l'avaluació efectuada.



2. L'òrgan instructor, a la vista d'este informe, formularà la resolució definitiva de concessió.

3. La resolució de concessió definitiva tindrà els efectes i contingut previstos en l'article 25 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, serà objecte de publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, en la pàgina web de la Conselleria de Sanitat i en la Base de dades Nacional de Subvencions, d'acord amb el procediment establit en l'article 20 de la Llei 38/2003. Esta publicació tindrà l'efecte de notificació a les persones interessades, d'acord amb l'article 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

4. El termini màxim per a resoldre i notificar esta resolució serà de quatre mesos a comptar des de la data de la publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

5. Una vegada transcorregut el termini assenyalat sense haver-se notificat la resolució, s'entendrà desestimada la sol·licitud de concessió de la subvenció.

6. L'òrgan competent per a dictar les resolucions serà la persona titular de la direcció general amb competències en matèria de salut pública, que actuarà per delegació de la persona titular de la conselleria amb competències en matèria de sanitat, de conformitat amb l'article 160.5 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'hisenda pública, sector públic instrumental i subvencions.

7. Contra esta resolució, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar recurs potestatiu de reposició davant el mateix òrgan que l'haguera dictada, en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de la seua notificació, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o ser impugnada directament davant l'orde jurisdiccional contenciós administratiu.



Desé. Justificació de les subvencions i pagament. Termini i documentació

1. La justificació de les subvencions serà fins al 31 d'octubre de 2024 i es realitzarà a través de l'enllaç específic habilitat a este efecte en la pàgina web de la seu electrònica de l'FVMP https://fvmp.sedelectronica.es/.

2. Les entitats sol·licitants hauran de presentar davant de l'FVMP els documents i certificats següents:

a) Certificat de les despeses totals efectuades en relació amb l'objecte de la subvenció, així com del compliment de les obligacions per a la percepció de la quantia de la subvenció concedida, mitjançant la presentació de l'annex III, a través de l'enllaç específic habilitat a este fi en la seu electrònica de l'FVMP, https://fvmp.sedelectronica.es/, expedit per la persona titular de la secretaria de l'ajuntament o òrgan equivalent, si és el cas, de les mancomunitats o consorcis.

b) Certificat, mitjançant la presentació de l'annex IV, a través de l'enllaç específic habilitat per a això en la seu electrònica de l'FVMP, https://fvmp.sedelectronica.es/, contenint la relació detallada de les factures justificatives de la despesa, indicant els imports individuals de cadascuna i la suma total de la despesa, adjuntant a este certificat, la còpia compulsada de les factures reglamentàries, segons la normativa vigent, així com qualsevol altra documentació justificativa de la despesa.

c) Informe final de campanya, amb indicació dels resultats obtinguts, i informe emés per funcionari local competent prenent com a referència els termes reflectits en els projectes tècnics, mitjançant la presentació de l'annex V a través de l'enllaç específic habilitat a tal fi en la seu electrònica de l'FVMP, https://fvmp.sedelectronica.es/.



3. Tant les factures com la indicada documentació hauran de correspondre's amb despeses realitzades durant l'exercici 2024 i per un import equivalent al cost total de la campanya per a la qual sol·licita la subvenció.

4. De conformitat amb el que es disposa en l'article 16.3 de l'Orde 4/2018, de 4 de juliol, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, les factures podran ser substituïdes per un certificat de la persona titular de la Intervenció local en el qual consten les quantitats aplicades a l'objecte de la subvenció amb el detall exprés dels diferents conceptes subvencionats, de les unitats i dels imports parcials. Estes quantitats han de trobar-se, almenys, en situació d'obligacions reconegudes i així ha de constar en el certificat. En el cas de justificació mitjançant les factures rebudes en FACe estes hauran d'estar validades.



5. La subvenció concedida es veurà reduïda proporcionalment en el cas que la justificació de les despeses realitzades no arribe al cost total de l'actuació subvencionada.

6. La no presentació de la justificació de la despesa en el termini fixat donarà lloc a la pèrdua de la subvenció i consegüent revocació. En la tramitació del procediment es garantirà en tot cas l'audiència de la persona interessada.

7. La justificació de la subvenció haurà de complir els requisits establits en l'article 30 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

8. La quantitat màxima a percebre per cada municipi dependrà de la valoració econòmica del total de la campanya per a control del mosquit tigre, i en cap cas superarà la quantitat màxima de 15.000 euros.



9. L'import de la subvenció en cap cas podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb subvencions d'altres administracions públiques o d'altres ens públics o privats, supere el cost de l'activitat subvencionada.

10. En tot cas, amb caràcter previ al pagament de la subvenció, el beneficiari haurà de trobar-se al corrent del compliment de les seues obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social, i haurà de justificar la realització de l'activitat objecte de la present convocatòria.

11. Així mateix, de conformitat amb l'article 68 de la Llei 7/2014, de 22 de desembre, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera, i d'organització de la Generalitat, que va modificar l'article 199 de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de la Generalitat, de règim local de la Comunitat Valenciana, les entitats hauran d'acreditar estar al corrent en el compliment de l'obligació de rendició dels seus comptes anuals davant de la Sindicatura de Comptes.

12. El pagament de la subvenció es farà a través de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies (FVMP), en el termini de dos mesos, una vegada rebuts per esta els fons procedents de la Conselleria de Sanitat, i s'haja justificat per part de les entitats beneficiàries la despesa objecte de la subvenció, i després d'haver-se comprovat la documentació justificativa de la despesa total feta.



Onzé. Verificació de dades

D'acord amb el que s'establix en la disposició addicional octava de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, i en l'article 4.2 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, l'òrgan gestor podrà verificar aquelles dades manifestades per les persones interessades amb la finalitat de comprovar-ne l'exactitud.



La potestat de verificació inclou verificar la identitat de la persona sol·licitant o, si és el cas, del seu representant legal i consultar les següents dades que consten en la Base de dades nacional de subvencions (BDNS): les subvencions i ajudes que li han sigut concedides, incloses aquelles a les quals s'aplica la regla de minimis, i que la persona sol·licitant no està inhabilitada per a percebre subvencions.



Dotzé. Publicitat activa

S'hauran de complir les obligacions de publicitat derivades del que es disposa en els articles 4 i 5 de la Llei 1/2022, de 13 d'abril, de la Generalitat, de transparència i bon govern de la Comunitat Valenciana, en el capítol 2 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, i en l'article 18 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. Esta informació podrà publicar-se en el portal web de l'entitat o bé a través de la plataforma TEP – Transparència entitats privades, de GVA Oberta (https://gvaobert.gva.es/tep).



Tretzé. Protecció de dades

De conformitat amb el Reglament (UE) 2016/679, del Parlament i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques quant al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'estes dades (RGPD); la Llei orgànica 3/2018, de protecció de dades i garantia dels drets digitals (BOE 294, 06.12.2018) i altres disposicions aplicables, les dades de caràcter personal proporcionades seran tractades per la Generalitat per a procedir a la tramitació de la sol·licitud a l'empara de l'LGS. Les entitats podran exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació, oposició, supressió, portabilitat i limitació del tractament davant de la conselleria que gestione la seua ajuda, així com reclamar, si és el cas, davant de l'autoritat de control en matèria de protecció de dades, especialment quan no haja obtingut satisfacció en l'exercici dels seus drets.



Catorzé. Pla de control

1. La comprovació material de l'efectiva realització de l'activitat subvencionada es realitzarà mitjançant el corresponent pla de control que desenvolupe l'òrgan gestor de les subvencions.

2. El tipus de control serà administratiu, sobre la totalitat o una mostra de subvencions concedides en cada convocatòria, segons s'establisca en esta.

3. El control de la despesa objecte de les subvencions i subvencions esmentades correspon amb caràcter general a la direcció general amb competències en matèria de Salut Pública.

4. Les entitats beneficiàries entregaran, a requeriment de l'òrgan encarregat del control i comprovació de la despesa, la documentació precisa segons el tipus de subvenció o subvenció i quants uns altres siguen necessaris per a justificar les condicions i quantia de la despesa efectuada.



Quinzé. Efectes i recursos

1. La present resolució tindrà efectes des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

2. Contra esta resolució, que esgota la via administrativa, podrà interposar-se en el termini d'un mes un recurs potestatiu de reposició davant d'este mateix òrgan, de conformitat amb el que s'establix en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé en el termini de dos mesos un recurs contenciós administratiu, davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb el que s'establix en els articles 10 i concordants de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjuí que puga interposar-se qualsevol altre recurs que s'estime oportú.



València, 6 de maig de 2024.– El conseller de Sanitat: Marciano Gómez Gómez.

Mapa web