Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 29 d'abril de 2021, de la Direcció General d'Agricultura Ramaderia i Pesca, per la qual es convoquen les ajudes previstes en l'Ordre 6/2018, de 5 de febrer, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, i les seues modificacions, per la qual s'aproven les bases reguladores de les ajudes indemnitzatòries per a l'erradicació i el control del bacteri de quarantena Xylella fastidiosa.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 9077 de 06.05.2021
Número identificador:  2021/4606
Referència Base de Dades:  004107/2021
 



RESOLUCIÓ de 29 d'abril de 2021, de la Direcció General d'Agricultura Ramaderia i Pesca, per la qual es convoquen les ajudes previstes en l'Ordre 6/2018, de 5 de febrer, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, i les seues modificacions, per la qual s'aproven les bases reguladores de les ajudes indemnitzatòries per a l'erradicació i el control del bacteri de quarantena Xylella fastidiosa. [2021/4606]

L'Ordre 6/2018, de 5 de febrer, modificada per l'Ordre 25/2018, de 9 de novembre, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, que estableixen les bases reguladores de les ajudes indemnitzatòries per a l'erradicació i el control del bacteri de quarantena Xylella fastidiosa.

En l'articulat de la dita ordre es disposa que la direcció general competent en sanitat vegetal convocarà anualment l'ajuda, i s'especificaran per a cada any en la convocatòria els imports globals màxims pels quals es podran concedir indemnitzacions, i les línies i capítols dels pressupostos generals de la Generalitat als quals es carregarà cada grup d'indemnitzacions.

L'article 166.b de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, exigeix que en la convocatòria de subvencions s'indiquen les línies de subvencions que les financen i l'import global màxim destinat a aquestes.



Per això, tal com apareix previst en la Llei 4/2020, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2021, a fi de convocar les ajudes per a l'exercici 2021 i establir el procés de sol·licitud i tramitació de les ajudes esmentades es publica la present resolució.



A l'efecte del que es disposa en el Decret 128/2017, de 29 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques, les ajudes regulades en la present resolució s'adapten als requisits establits en els articles 27 i 28 del Reglament (UE) núm. 702/2014, de la Comissió, de 25 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajuda en els sectors agrícola i forestal i en zones rurals compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea (DOUE L193, 01.07.2014). A més, el Reglament 2020/2008, de la Comissió, de 8 de desembre de 2020, pel qual es modifica, entre altres, el Reglament (UE) 702/2014, ha prorrogat l'aplicació de l'esmentat Reglament fins al 31.12.2022. La informació resumida del règim d'ajudes ha sigut remesa a la Comissió Europea, i se li ha assignat el número de registre de l'ajuda SA 49856.



I en virtut del que s'estableix en l'article 70 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell (modificada per la Llei 12/2007, de 20 de març), i l'article 160 de la Llei 1/2015, i sobre la base de les competències establides en el Decret 176/2020, de 30 d'octubre, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, així com per l'article 122 del Decret 105/2019, de 5 de juliol, del Consell, pel qual s'estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat, en ús de les atribucions conferides en la disposició final primera de l'ordre de bases, resolc:



Primer. Convocatòria

1. Es convoquen per a l'exercici pressupostari 2021 les indemnitzacions regulades en l'Ordre 6/2018, de 5 de febrer, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, modificada per l'Ordre 25/2018, de 9 de novembre, de la mateixa conselleria, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les ajudes indemnitzatòries per a l'erradicació i el control del bacteri de quarantena Xylella fastidiosa.

2. L'import global màxim fixat per a la resolució d'expedients indemnitzatoris de la convocatòria de l'exercici 2021 de les indemnitzacions regulades en les ordres citades anteriorment, serà el següent:

Aplicació pressupostària: 12.02.01.0000.

Programa 714.80, Ordenació i millora de la producció agrària.

Capítol 4

Línia S2349000. Millorar la sanitat vegetal

Import global màxim: 50.000 €



Aplicació pressupostària: 12.02.01.0000.

Programa 714.80, Ordenació i millora de la producció agrària.

Capítol 7

Línia S1938000. Millorar la sanitat vegetal

Import global màxim: 500.000 €



Segon. Increment pressupostari

Els imports abans esmentats es podran incrementar sense necessitat d'una nova convocatòria en els casos i amb les condicions establides en l'art. 11 del Decret 77/2019, de 7 de juny, del Consell, de regulació del procediment de gestió del pressupost de la Generalitat (DOGV 8592, 16.07.2019) així com en l'article 58, apartat 2, del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.



Tercer. Baremació

Per a les indemnitzacions es tindran en compte els imports que fixa l'annex 1 de l'Ordre 6/2018, de 5 de febrer, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, per la qual s'aproven les bases reguladores de les ajudes indemnitzatòries per a l'erradicació i el control del bacteri de quarantena Xylella fastidiosa.





Quart. Terminis

El termini de presentació de sol·licituds serà des de l'endemà de la publicació de la convocatòria fins al 31 d'octubre de 2021.

Per al material vegetal que s'haja destruït abans de la publicació de la present convocatòria, es tindrà en compte el que estableix la disposició addicional tercera de l'Ordre 6/2018, de 5 de febrer, subvencionabilitat d'actuacions anteriors a les publicacions de les convocatòries específiques.



Cinqué. Presentació de sol·licituds

1. Les sol·licituds i la documentació que les acompanya es presentaran preferentment en els registres dels òrgans administratius als quals es dirigisquen, i es podran presentar també en qualsevol dels registres previstos en la legislació reguladora del procediment administratiu comú.



2. Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, així com les persones sol·licitants que, no estant obligades a això, opten per aquesta via, presentaran les sol·licituds telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat en el següent URL: http://www.gva.es/es/proc18932



Si algun dels subjectes als quals fa referència l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, presenta la seua sol·licitud presencialment, es requerirà la persona interessada perquè l'esmene a través de la seua presentació electrònica. A aquest efecte, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en la qual haja sigut realitzada l'esmena. Una vegada presentada la sol·licitud, en cas de voler aportar documents a aquest procediment s'haurà de fer a través de l'enllaç http://www.gva.es/es/proc18536

3. En cas de presentació telemàtica, les sol·licituds han de signar-se amb el certificat digital de la persona física o jurídica que presenta la sol·licitud o, si és el cas, amb el certificat digital de qui la represente.

Així mateix, els restants documents que s'adjunten, quan siga procedent, hauran d'anar signats electrònicament per qui siga competent per a això.

4. D'acord amb el que s'estableix en la disposició addicional octava de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, i en l'article 4 de la Llei 40/2015, d'octubre, l'òrgan gestor podrà verificar aquelles dades manifestades per les persones interessades amb la finalitat de comprovar l'exactitud.

L'òrgan gestor del procediment ha d'estar autoritzat per la persona interessada per a poder consultar dades d'estar al corrent dels pagaments amb l'Agència Tributària, estatal i autonòmica, i les dades d'identitat fiscal davant l'Agència Estatal de l'Administració Tributària. En cas contrari, l'interessat haurà d'aportar els documents acreditatius corresponents.

L'òrgan gestor d'aquest procediment està autoritzat per a procedir a la consulta de la següent informació: identitat del sol·licitant o, en el seu cas, del seu representant legal, dades d'estar al corrent amb la Tresoreria de la Seguretat Social i dades del cadastre. No obstant això, si l'interessat desitja oposar-se a això, és imprescindible que indique la informació concreta a la consulta de la qual s'oposa i els motius que ho justifiquen. Si s'hi oposa, està obligat a aportar els documents acreditatius corresponents.

5. El procediment administratiu derivat d'aquesta norma comporta el tractament de dades de caràcter personal en el marc del qual es disposa en el Reglament (UE) 2016/679, del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques quant al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades, i en la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

La informació relativa al tractament de les dades de caràcter personal està disponible en el Registre d'Activitats de Tractament publicat en la pàgina web de la conselleria competent en matèria d'agricultura/medi ambient. En concret, la informació bàsica del tractament és la següent:



– Nom del tractament: Ajudes en matèria agrícola, agroalimentària i desenvolupament rural de la conselleria competent en matèria d'agricultura.

– Identitat del responsable del tractament: persona titular de la sotssecretaria de la conselleria amb competències en matèria d'agricultura.



– Finalitat del tractament: gestionar les ajudes en matèria agrària, agroalimentària i desenvolupament rural.

– Exercici de dret: pot exercitar el dret d'accés, rectificació, supressió, limitació, oposició i portabilitat de les seues dades de caràcter personal de manera presencial o telemàtica de conformitat amb el que preveu l'enllaç següent: http://www.gva.es/es/proc19970.

– Reclamacions: sense perjudici de qualsevol altre recurs administratiu o acció judicial, qualsevol persona interessada té dret a presentar una reclamació en l'Agència Espanyola de Protecció de Dades si considera que el tractament de dades personals que el concerneixen infringeix la normativa en matèria de protecció de dades.

– Pot obtindre'n informació més detallada en l'enllaç següent: http://www.agroambiente.gva.es/es/registre-de-tractaments.

6. Quan la persona sol·licitant, o el seu representant legal, aporte dades de caràcter personal de terceres persones en el procediment administratiu, tindrà l'obligació d'informar sobre els punts següents:



– La comunicació d'aquestes dades a l'Administració per al tractament en l'àmbit de les seues competències i d'acord amb les finalitats del procediment.

– La possibilitat que l'Administració realitze consultes relacionades amb les seues dades per a comprovar, entre altres aspectes, la veracitat. Si aquesta consulta requereix autorització per llei de les persones les dades de les quals es consultaran, la persona sol·licitant, o el seu representant legal, haurà d'haver obtingut aquesta autorització, que estarà disponible, a requeriment de l'Administració, en qualsevol moment.

– Del dret d'oposició que l'assisteix al fet que l'Administració tracte les seues dades, cas en el qual haurà de comunicar aquesta oposició a l'Administració als efectes oportuns.

7. En compliment de l'article 3 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, de l'article 3 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana i de l'article 18 de la Llei General de Subvencions, les entitats beneficiàries d'una subvenció hauran de complir les següents obligacions de transparència: en el cas d'entitats que perceben, durant el període d'un any, ajudes o subvencions, de l'administració autonòmica o de qualsevol altra entitat enumerada en l'article 2 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, per import superior a 10.000 euros, haurà de donar l'adequada publicitat a aquesta, indicant almenys l'entitat pública concedent, l'import rebut i el programa, activitat, inversió o actuació subvencionada. La difusió d'aquesta informació es realitzarà preferentment a través de les corresponents pàgines web. En cas que no disposen de pàgina web on realitzar aquesta publicitat, podran complir amb aquesta obligació a través del portal que pose a la seua disposició l'òrgan concedent. Per a això, durant el període de justificació de l'ajuda concedida haurà de comunicar-lo a l'entitat concedent perquè li de publicitat en el web corresponent.





Sisé. Règim de recursos

Contra la present resolució, serà procedent el recurs de reposició davant del mateix òrgan que els va dictar, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà a aquell en què tinga lloc la notificació, de conformitat amb el que s'estableix en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé directament un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de la publicació, de conformitat amb el que s'estableix en els articles 10 i 46 de la Llei de la jurisdicció contenciosa administrativa.



Seté. Entrada en vigor

La present resolució entrarà en vigor el dia de la publicació del seu extracte en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 29 d'abril de 2021.– El director general d'Agricultura, Ramaderia i Pesca (p. d. Ordre 6/2018, 05.02.2018; DOGV 8236, 16.02.2018): Antonio Quintana Martínez.

Mapa web