Ficha disposicion

Ficha disposicion





Vicepresidència Segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica. RESOLUCIÓ de 26 d'abril de 2021, de la Direcció General d'Innovació Ecològica en la Construcció, per la qual es convoquen per a 2021 les subvencions a projectes, obres i investigació aplicada i desenvolupament de producte, d'impuls a la transició ecològica i innovació en l'entorn construït. Pla IRTA d'impuls a la innovació i investigació aplicada per a la transició ecològica en l'arquitectura.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 9076 de 05.05.2021
Número identificador:  2021/4511
Referència Base de Dades:  004026/2021
 



RESOLUCIÓ de 26 d'abril de 2021, de la Direcció General d'Innovació Ecològica en la Construcció, per la qual es convoquen per a 2021 les subvencions a projectes, obres i investigació aplicada i desenvolupament de producte, d'impuls a la transició ecològica i innovació en l'entorn construït. Pla IRTA d'impuls a la innovació i investigació aplicada per a la transició ecològica en l'arquitectura. [2021/4511]





Mitjançant l'Ordre 6/2020, de 24 de setembre, de la Vicepresidència Segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, s'aproven les bases reguladores de concessió de subvencions a projectes, obres i investigació aplicada i desenvolupament de producte, d'impuls a la transició ecològica i innovació en l'entorn construït. Pla IRTA d'impuls a la innovació i investigació aplicada per a la transició ecològica en l'arquitectura (DOGV 8915, 29.09.2020).

El Decret 5/2019, de 16 de juny, pel qual es determinen el nombre i la denominació de les conselleries i les seues atribucions, en relació amb el Decret 105/2019, de 5 de juliol, del Consell, pel qual s'estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat, article 53, atribueix a la Direcció General d'Innovació Ecològica en la Construcció, entre altres, les funcions en matèria de foment de l'ecodisseny, sistemes de gestió ambiental i petjada ambiental, competència reiterada en l'article 14 del Decret 240/2019, de 25 d'octubre, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Vicepresidència Segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica i recollida amb més concreció en l'article 5 de l'Ordre 2/2020, de 3 de febrer, de desplegament del decret esmentat.



En virtut d'això, i d'acord amb el que es disposa en la Resolució de 2 d'agost de 2019, del vicepresident segon i conseller d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, sobre delegació de l'exercici de competències en determinats òrgans de la Conselleria, que en el punt tercer, apartat 8, delega la convocatòria d'ajudes i subvencions indicades en el títol X de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, en la direcció general competent en l'àmbit de les respectives matèries i amb el programa pressupostari corresponent assignat, resolc:





Primer. Convocatòria

1. Es convoquen, per al 2021, subvencions per a cofinançar projectes i obres, de nova planta i rehabilitació, així com iniciatives d'investigació aplicada i desenvolupament de producte que fomenten la incorporació de mesures sostenibles i potencien la transferència tecnològica i la innovació aplicada com a valor afegit en l'entorn construït, mitjançant l'impuls de demostradors.

2. Les actuacions subvencionables contribuiran a la transició ecològica de l'arquitectura i donaran suport a la lluita contra el canvi climàtic, apostant per la innovació com a catalitzador d'una sostenibilitat entesa en termes mediambientals, socials i econòmics, a través de mesures com les que es defineixen en la base primera de l'annex de l'Ordre 6/2020, de 24 de setembre, de la Vicepresidència Segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica (DOGV 8915, 29.09.2020).



Aquestes actuacions hauran de vetlar per la imprescindible hipocarbonització de l'entorn construït i la necessària transformació dels espais que habitem en llocs que promoguen l'equitat i el benestar d'una manera responsable amb el medi ambient i les persones. A més, han d'incorporar, en la mesura que siga possible, solucions innovadores que requerisquen ser validades en un entorn real i convertir l'actuació en un demostrador viu que fomente la transferència de coneixement.

S'estableixen, per a fer-ho, tres programes:

a) Programa 1: projectes.

Subvencions per a l'elaboració i redacció de projectes que fomenten la incorporació de mesures sostenibles en l'entorn construït i potencien la transferència de coneixement i la innovació aplicada com a valor afegit mitjançant l'impuls de demostradors que contribuïsquen a la transició ecològica de l'arquitectura i a la generació d'espais inclusius i resilients davant dels reptes que afrontem, en un escenari assenyalat per l'emergència climàtica i sanitària.



b) Programa 2: obres.

Subvencions per a l'execució d'obres que contribuïsquen a un canvi de paradigma necessari incorporant mesures sostenibles i potenciant la transferència tecnològica i la innovació aplicada com a catalitzadors d'una transició ecològica necessària dels espais que habitem, des del disseny a la gestió, i que actuen com a demostradors d'un model de construcció respectuós amb el medi ambient i les persones.



Serà subvencionable únicament l'execució de les unitats d'obra que s'adeqüen als criteris i a l'àmbit d'aplicació de l'Ordre 6/2020.



c) Programa 3: investigació aplicada i desenvolupament de producte.

Subvencions per a finançar projectes d'investigació aplicada i desenvolupament en matèria d'arquitectura i sostenibilitat a fi de tindre un impacte positiu en la societat i el medi ambient, enfortir les capacitats del teixit innovador vinculat amb el sector i afavorir la generació de nous productes, tecnologies, models o sistemes que contribuïsquen a la descarbonització de l'hàbitat i permeten contribuir a incrementar la resiliència del nostre territori. Aquest programa pretén estimular l'aplicació de coneixement i fomentar la cultura d'innovació i creativitat i facilitar la col·laboració entre agents generadors i especialistes en la transferència de coneixement.

En aquesta convocatòria, per al programa 3, s'estableixen les següents àrees d'interés, àmbits d'actuació i objectius de caràcter prioritari:

Repte 1: sistemes de monitoratge, gestió i sensibilització.

Repte 2: desenvolupament de materials sostenibles que incorporen els principis d'economia circular.

Repte 3: desenvolupament de sistemes de construcció sostenible i solucions de prefabricació.

Repte 4: sistemes de foment de l'autonomia i la integració.

Repte 5: sistemes de flexibilització en l'habitatge.

Repte 6. Desenvolupament de l'aplicació de la palla d'arròs en la construcció juntament amb l'impuls a la bioconstrucció.

En la mesura que siga possible, s'ha d'afavorir que els projectes finançats a través d'aquest programa puguen ser assajats en entorns reals en el marc del Pla IRTA, cosa per la qual es podran incorporar els costos derivats d'aquests assajos com a despeses protegibles. En aquest sentit, els projectes i les obres concurrents al Pla podrien actuar com a «sandbox» o espai de testatge en entorn real dels productes desenvolupats mitjançant el tercer programa, i facilitar així el contacte entre iniciatives.

3. Aquesta convocatòria es regula mitjançant l'Ordre 6/2020, de 24 de setembre, de la Vicepresidència Segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica (DOGV 8915, 29.09.2020), per la qual s'estableixen les bases reguladores de la concessió de subvencions a projectes, obres i investigació aplicada i desenvolupament de producte, d'impuls a la transició ecològica i innovació en l'entorn construït. Pla IRTA d'impuls a la innovació i investigació aplicada per a la transició ecològica en l'arquitectura.

4. Per als programes 1 i 2, seran subvencionables els projectes i obres d'actuacions urbanes i/o d'edificació arreplegades en l'art. 2, apartat 1.a, de la Llei 38/1999, de 5 de novembre, d'ordenació de l'edificació, tant de rehabilitació com d'obra nova.

5. Els projectes arquitectònics hauran de complir amb la normativa de compliment obligat vigent en el moment de la data de visat. No seran subvencionables les actuacions que no complisquen amb aquest requisit.



6. Es podrà subvencionar la redacció dels projectes o l'execució d'obres ja finalitzades de les quals la data de redacció dels projectes d'execució o la data d'acabament de les obres per a què se sol·liciten les ajudes siga posterior a 1 any anterior a la data de publicació de la resolució de convocatòria de les ajudes publicada en el DOGV. En el cas del programa 3, no es preveu la subvenció dels projectes finalitzats amb anterioritat a la publicació de la resolució de les ajudes en el DOGV.



7. Per al programa 1: projectes, els projectes d'execució hauran d'haver-se redactat en el termini màxim d'1 any, comptat a partir de l'endemà de la data de publicació en el DOGV de la resolució de concessió de les ajudes.

8. Per al programa 2: obres, les obres hauran d'haver finalitzat en el termini màxim de 2 anys, comptats a partir de l'endemà de la data de publicació en el DOGV de la resolució de concessió de les ajudes.

9. Per al programa 3: investigació aplicada i desenvolupament de producte, les iniciatives s'han de desenvolupar en el termini màxim d'1 any, comptat a partir de l'endemà de la data de publicació en el DOGV de la resolució de concessió de les ajudes.





Segon. Finançament de les ajudes

1. El finançament de les ajudes regulades en l'ordre esmentada per a aquesta convocatòria s'ha de fer a càrrec de l'aplicació pressupostària 14.03.02.431.60.7, de la línia S1719000, «Foment de pràctiques innovadores. Pla IRTA d'impuls a la innovació i a la investigació aplicada a la transició ecològica de l'entorn construït», del capítol VII del pressupost de la Generalitat per a 2021, o l'equivalent en els exercicis subsegüents 2022 i 2023.

2. La quantia total màxima global de les ajudes que es podrà concedir en aquesta convocatòria serà inicialment d'1.667.410,00 euros. Aquest import es determina a partir de la disponibilitat pressupostària de la línia referida, de fons propis no condicionats de la Generalitat. L'abonament, tenint en compte la diversitat temporal de les actuacions subvencionables i segons el que es disposa en l'article 3 de l'ordre de bases reguladores, se subjectarà a una execució pressupostària desenvolupada en 3 anualitats amb la dotació econòmica següent.



Exercici pressupostari 2021: 972.410,00 euros

Exercici pressupostari 2022: 295.000,00 euros

Exercici pressupostari 2023: 400.000,00 euros





La dotació que s'ha fixat en cadascuna de les línies pressupostàries per als exercicis 2022 i 2023 és un import que no excedeix el 70 % i el 60 %, respectivament, del pressupost establit per a aquestes línies en la Llei de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2021, d'acord amb el que disposa l'article 40.3 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions. Les anualitats corresponents a exercicis futurs quedaran condicionades a l'existència de crèdit adequat i suficient en els corresponents pressupostos de la Generalitat.



3. L'import total convocat s'assigna a les modalitats d'inversió previstes en la base primera de les bases reguladores, per al programa 1, el programa 2 i el programa 3, d'acord amb la següent distribució:



a) Programa 1. Projectes: 400.000,00 euros.

i. Projectes redactats en la data de la sol·licitud, com a màxim 1 any abans a la data de publicació d'aquesta convocatòria d'ajudes en el DOGV.

ii. Projectes no iniciats o en procés de redacció que, en tot cas, hauran de redactar-se, com a màxim, en el termini màxim d'1 any comptat a partir de l'endemà de la data de publicació en el DOGV de la resolució de concessió de les ajudes.

b) Programa 2. Obres: 900.000,00 euros.

i. Obres executades en la data de la sol·licitud, com a màxim 1 any abans a la data de publicació d'aquesta convocatòria d'ajudes en el DOGV.

ii. Obres no iniciades o en procés d'execució que, en tot cas, hauran de finalitzar-se, com a màxim, en el termini de 2 anys comptats a partir de l'endemà de la data de publicació en el DOGV de la resolució de concessió de les ajudes.

c) Programa 3. Investigació aplicada: 367.410,00 euros.

i. Projectes d'investigació que, en tot cas, hauran de finalitzar-se, com a màxim, en el termini d'1 any comptat a partir de l'endemà de la data de publicació en el DOGV de la resolució de concessió de les ajudes.

ii. Projectes de desenvolupament de producte que, en tot cas, hauran de finalitzar-se, com a màxim, en el termini d'1 any comptat a partir de l'endemà de la data de publicació en el DOGV de la resolució de concessió de les ajudes.



Programa 1. Projectes 400.000,00 euros

i. Projectes redactats. 200.000,00 euros

ii. Projectes no iniciats o en procés de redacció. 200.000,00 euros

Programa 2. Obres 900.000,00 euros

i. Obres executades. 450.000,00 euros

ii. Obres no iniciades o en execució. 450.000,00 euros

Programa 3. Investigació aplicada 367.410,00 euros

i. Projectes d'investigació. 183.705,00 euros

ii. Desenvolupament de producte. 183.705,00 euros





4. En funció de l'import d'ajuda sol·licitat en programa o subprograma, i a fi de poder atendre el nombre més gran possible de sol·licituds, la distribució estimativa del punt anterior es podrà redistribuir proporcionalment entre els programes o subprogrames que resulten deficitaris, sense necessitat d'una nova convocatòria, sempre que es tinga excedent en la dotació d'algun. No obstant això, aquesta redistribució definitiva es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana amb caràcter previ a la resolució de concessió, sense que tal publicitat implique l'obertura de termini per a presentar noves sol·licituds ni l'inici d'un nou còmput de termini per a resoldre, i no modificarà el termini de justificació.

5. Les subvencions s'assignaran separadament per a cada programa per ordre de puntuació, fins que s'exhaurisca l'import convocat en cadascuna. En el cas que la modalitat no exhaurisca l'import convocat, es podrà assignar el disponible a l'altra modalitat.

6. Cada persona o entitat sol·licitant únicament podrà presentar una sol·licitud per convocatòria, independentment del programa.

7. Se subvencionarà fins a un percentatge màxim de la despesa elegible subvencionable de l'actuació sol·licitada segons la base segona de l'Ordre 6/2020, de 24 de setembre, de la Vicepresidència Segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, segons els següents criteris, i es prioritzaran les accions promogudes per la iniciativa pública que perseguisquen el benestar comunitari:

Per als programes 1 i 2:

a) En el cas d'iniciatives públiques de projectes en l'àmbit de l'arquitectura que suposen el foment de la transició ecològica de l'entorn construït que desenvolupen entitats locals, l'import màxim de cofinançament s'establirà en funció de la grandària del municipi segons les xifres de població oficials publicades per l'Institut Nacional d'Estadística en l'última revisió del padró prèvia a la data de presentació de la sol·licitud, i serà:

– Municipis de més de 50.000 habitants: 75 % de la despesa elegible subvencionable.

– Municipis de menys de 50.000 habitants i més de 3.000 habitants que no es troben en risc de despoblament segons l'Agència Valenciana Antidespoblament (AVANT): 85 % de la despesa elegible subvencionable.

– Municipis de menys de 3.000 habitants o que es troben en risc de despoblament segons l'Agència Valenciana Antidespoblament (AVANT): 95 % de la despesa elegible subvencionable.

b) Actuacions dutes a terme per organitzacions no governamentals o entitats sense ànim de lucre per a projectes i/o obres d'ús comunitari, i aquelles actuacions, promogudes per altres entitats, en matèria d'habitatge protegit o en les quals s'acrediten raons d'interès públic, social, econòmic o humanitari, o unes altres degudament justificades, l'import de la subvenció serà del 70 % de la despesa elegible subvencionable.



c) En els altres projectes i obres d'iniciativa privada en què no s'acrediten cap de les raons exposades anteriorment i la finalitat de les quals siga educativa, residencial pública, esportiva, cultural o sanitària, i l'ús siga comunitari, l'import de la subvenció serà del 60 % de la despesa elegible subvencionable.

d) En iniciatives privades amb les mateixes finalitats de l'apartat anterior, d'ús individual, l'import de la subvenció serà del 50 % de la despesa elegible subvencionable.

Per al programa 3:

a) En el cas d'iniciatives públiques de projectes d'investigació i desenvolupament de producte que suposen el foment de la transició ecològica de l'entorn construït que siguen desenvolupats per entitats públiques, l'import màxim de la subvenció serà del 100 % de la despesa elegible subvencionable.

b) En projectes d'investigació i desenvolupament de producte desenvolupats per organitzacions no governamentals o entitats sense ànim de lucre, l'import de la subvenció serà del 75 % de la despesa elegible subvencionable.

c) En projectes d'investigació i desenvolupament de producte d'iniciativa privada l'import de la subvenció serà del 50 % de la despesa elegible subvencionable.

8. Les quanties màximes segons els programes seran:

a) En el programa 1 (projectes) se subvencionarà fins a un percentatge màxim de la despesa elegible subvencionable de l'actuació segons la base segona i la base cinquena de l'Ordre 6/2020, de 24 de setembre, i per a:

i. Iniciatives públiques de projectes, l'import màxim de la subvenció no podrà ser superior a 50.000 euros ni inferior a 2.000,00 euros, sempre que tots estiguen degudament justificats.

ii. Iniciatives d'organitzacions no governamentals, entitats sense ànim de lucre o altres entitats, en què s'acrediten raons d'interés públic, social, econòmic o humanitari, etc. de l'actuació, l'import màxim de la subvenció no podrà ser superior a 30.000,00 euros ni inferior a 2.000 euros, sempre que tots estiguen degudament justificats.



iii. Iniciatives privades de projectes d'ús comunitari, l'import no podrà ser superior a 20.000 euros ni inferior a 2.000 euros, sempre que tots estiguen degudament justificats.

iv. Iniciatives privades de projectes d'ús privat, l'import no podrà ser superior a 5.000,00 euros ni inferior a 2.000 euros, sempre que tots estiguen degudament justificats.

b) En el programa 2 (obres), se subvencionarà fins a un percentatge màxim de la despesa elegible subvencionable de l'actuació segons la base segona i la base cinquena de l'Ordre 6/2020, de 24 de setembre, i per a:

i. Iniciatives públiques d'obres, no podrà ser superior a 80.000 euros ni inferior a 5.000,00 euros, sempre que tots estiguen degudament justificats.

ii. Iniciatives d'organitzacions no governamentals, entitats sense ànim de lucre o altres entitats, en què s'acrediten raons d'interés públic, social, econòmic o humanitari, etc. de l'actuació, l'import màxim de la subvenció no podrà ser superior a 60.000,00 euros ni inferior a 5.000,00 euros, sempre que tots estiguen degudament justificats.



iii. Iniciatives privades de projectes d'ús comunitari, l'import no podrà ser superior a 40.000,00 euros ni inferior a 5.000,00 euros, sempre que tots estiguen degudament justificats.

iv. Iniciatives privades de projectes d'ús privat individual, l'import no podrà ser superior a 10.000,00 euros ni inferior a 5.000,00 euros, sempre que tots estiguen degudament justificats.

c) En el programa 3 (investigació aplicada), se subvencionarà fins a un percentatge màxim de la despesa elegible subvencionable de l'actuació segons la base segona i la base cinquena de l'Ordre 6/2020, de 24 de setembre, i per a:

i. Iniciatives públiques d'investigació aplicada i desenvolupament de producte, l'import màxim de la subvenció no podrà ser superior a 50.000 euros ni inferior a 2.000 euros, sempre que tots estiguen degudament justificats.

ii. Iniciatives d'organitzacions no governamentals o entitats sense ànim de lucre, l'import màxim de la subvenció no podrà ser superior a 30.000,00 euros ni inferior a 2.000 euros, sempre que tots estiguen degudament justificats.

iii. Iniciatives privades d'investigació aplicada i desenvolupament de producte, no podrà ser superior a 20.000 euros ni inferior a 2.000 euros, sempre que tots estiguen degudament justificats.

9. La quantia màxima que poden percebre les entitats que, si és el cas, resulten beneficiades per l'atorgament de la subvenció no podrà superar en cap cas la despesa total de l'actuació, IVA exclòs.



10. Segons el que disposa l'art. 31.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, no es consideren despeses subvencionables els impostos indirectes quan siguen susceptibles de recuperació o compensació. L'Impost sobre el Valor Afegit només podrà ser subvencionable quan la persona beneficiaria acredite que no fa la compensació d'aquest impost.

11. L'actuació disposarà de les llicències necessàries i requerides per les administracions corresponents.

12. La quantia màxima establida en l'apartat segon podrà incrementar-se amb una quantia complementària de l'import total, per un eventual augment sobrevingut en el crèdit disponible, que possibilite una resolució complementària de la concessió de la subvenció que incloga sol·licituds que, encara complint tots els requisits, no hagen sigut beneficiàries per esgotament del mateix segons l'article 11 del Decret 77/2019, de 7 de juny, del Consell, de regulació del procediment de gestió del pressupost de la Generalitat, apartat 6.

L'efectivitat d'aquesta quantia queda condicionada a la declaració de disponibilitat del crèdit com a conseqüència de les circumstàncies abans assenyalades i, si escau, a la prèvia aprovació de la modificació pressupostària que procedisca, en un moment anterior a la resolució complementària de la concessió de l'ajuda.



Tercer. Condicions de concessió de les ajudes

1. El procediment de concessió d'aquestes subvencions serà el de concurrència competitiva.

2. Respecte a les condicions particulars dels projectes, les obres i els projectes d'investigació aplicada i desenvolupament de producte objecte d'ajudes, i de les persones beneficiàries i perceptores, cal atindre's al que es disposa en les bases tercera i sisena de l'Ordre 6/2020, de 24 de setembre, de la Vicepresidència Segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica (DOGV 8915, 29.09.2020).

3. Per al programa 1 i 2, podrà ser beneficiària d'aquestes subvencions qualsevol persona física o jurídica, de naturalesa pública o privada, que aposte per la sostenibilitat i la innovació aplicada en la construcció, per a projectes i obres en l'àmbit de la Comunitat Valenciana que complisquen les condicions establides en la base sisena de l'ordre de bases.



4. Per al programa 3, les següents persones jurídiques podran tindre la condició d'entitats beneficiàries, sempre que la seua seu social o el centre de desenvolupament d'activitat es trobe radicat a la Comunitat Valenciana, complisquen els requisits exigits en cada cas i aposten per la sostenibilitat i la innovació aplicada en projectes d'investigació i/o desenvolupament de producte, en l'àmbit de l'arquitectura, com ara:

– Universitats públiques o privades integrades en la Xarxa d'Universitats Valencianes per al Foment de la Investigació, del Desenvolupament i la Innovació (RUVID).

– Centres tecnològics inscrits en el registre de centres regulat pel Reial decret 2093/2008, de 19 de desembre, pel qual es regulen els centres tecnològics i els centres de suport a la innovació tecnològica d'àmbit estatal i es crea el registre d'aquests centres.

– Organismes públics d'investigació definits en l'article 47 de la Llei 14/2011, d'1 de juny, de la ciència, la tecnologia i la innovació.



– Altres centres públics d'R+D+I dependents o vinculats a les administracions públiques o els seus organismes.

– Altres entitats privades sense ànim de lucre que realitzen activitat d'R+D i generen coneixement científic o tecnològic.

– Empreses i organismes d'investigació amb capacitat de promoure projectes i solucions tecnològiques.

5. Per al programa 3, s'hauran de complir els següents requisits:

– Els projectes finançats han de ser executats per equips d'investigació dirigits per un/a o dos investigadors principals (IP). En el cas que la sol·licitud es presente amb dos IP, tots dos / totes dues tindran la mateixa consideració amb caràcter general, inclosa la valoració dels mèrits que acrediten la capacitat cientificotècnica per a liderar el projecte en el procés d'avaluació, encara que només un/a serà el/la interlocutor/a amb la DGIEC. Els/Les IP i les persones que componen l'equip d'investigació seran els principals responsables dels objectius i tasques del projecte.

– Les entitats sol·licitants han de ser propietàries o copropietàries dels resultats de valoració que es pretenguen valorar o transferir mitjançant aquesta actuació. En cas que el sol·licitant siga copropietari dels resultats d'investigació, la suma del percentatge de propietat que li corresponga més el percentatge d'altres organismes d'investigació copropietaris situats a la Comunitat Valenciana haurà de presentar el 25 % o més de la propietat dels resultats d'investigació.

6. Els projectes i les obres (programa 1 i 2) podran estar finalitzats en el moment de la sol·licitud, però, en tot cas, hauran d'haver-se finalitzat com a màxim 1 any abans a la data de publicació en el DOGV d'aquesta convocatòria de les ajudes.

En el cas de projectes i obres en execució:

– Per al programa 1 (projectes), els projectes en redacció hauran d'haver-se finalitzat com a màxim en el termini d'1 any comptat a partir de l'endemà de la data de publicació en el DOGV de la resolució de concessió de les ajudes.

– Per al programa 2 (obres), les obres en execució hauran d'haver-se acabat com a màxim en el termini de 2 anys comptats a partir de l'endemà de la data de publicació en el DOGV de la resolució de concessió de les ajudes.

7. Els projectes d'investigació aplicada i/o desenvolupament de producte (programa 3), hauran d'haver-se finalitzat com a màxim en el termini d'1 any comptat a partir de l'endemà de la data de publicació en el DOGV de la resolució de concessió de les ajudes.

8. Les dates de finalització de les actuacions s'han de justificar mitjançant:

– Programa 1. Projectes: la data de la finalització de la redacció del projecte s'ha de justificar mitjançant el visat del col·legi de professional corresponent o l'informe de l'oficina de supervisió de projectes en el cas que no requerisca visat col·legial per ser un projecte d'una administració.

– Programa 2. Obres: la data de la finalització de l'execució de l'obra s'ha de justificar mitjançant el certificat final d'obra.



Quart. Actuacions subvencionables

1. Seran despeses subvencionables totes les despeses que, de manera inequívoca, responguen a la naturalesa de l'actuació i estiguen directament relacionades amb l'objecte de l'actuació de foment de la transició ecològica en l'entorn construït i impuls a la innovació, indicats en la base segona de l'ordre de bases, i s'efectuen dins del termini establit, i d'acord amb la normativa aplicable a cada tipus de despesa.



2. A l'efecte del programa 2 (obres), del pressupost protegible només es consideren despeses o costos subvencionables els que poden incloure's en el pressupost d'execució material de l'obra. Per això, el pressupost d'execució material s'ha de prendre com a pressupost de la inversió, excloent-hi, per tant, altres conceptes com les despeses generals, els honoraris tècnics, el benefici industrial, l'IVA i altres impostos i taxes per la concessió de llicències administratives o altres figures tributàries, sense perjudici que es facen constar en el pressupost del document tècnic que s'aporte. En qualsevol cas, serà subvencionable únicament l'execució de les unitats d'obra que s'adeqüen als criteris i a l'àmbit d'aplicació de l'Ordre 6/2020, de 24 de setembre, de la Vicepresidència Segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica (DOGV 8915, 29.09.2020) i els que establisca aquesta convocatòria.



3. A l'efecte del programa 3 (investigació aplicada), el finançament podrà aplicar-se als conceptes definits en la base segona de l'Ordre 6/2020, de 24 de setembre, de la Vicepresidència Segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica (DOGV 8915, 29.09.2020), especificant que dins dels costos directes es detallen els següents conceptes:

a. Despeses de personal empleat en centres de la Comunitat Valenciana, sempre que estiga dedicat al desenvolupament del projecte, incloent-hi salaris i quotes de la Seguretat Social. Les despeses de personal podran referir-se a doctors o doctores, persones titulades universitàries i personal tècnic i auxiliar.

b. Despeses de contractes de desenvolupament experimental amb centres tecnològics o d'investigació destinats exclusivament al projecte.

c. Despeses de serveis externs de consultoria i assistència tècnica destinades exclusivament al projecte.

d. Despeses d'adquisició de coneixements tècnics adquirits i obtinguts per llicència de fonts externes en condicions de plena competència.



e. Despeses de registre de drets de propietat industrial o intel·lectual derivades de l'execució del projecte.

f. Despeses d'inversió en equipament científic lleuger i altre material inventariable necessari per al desenvolupament de les activitats. Se n'exclouen els dispositius informàtics d'ús genèric. En cas que l'instrumental i el material no s'utilitzen en tota la vida útil per al projecte, únicament es consideraran subvencionables els costos d'amortització corresponents a la duració del projecte.

g. Despeses de material fungible i subministraments similars que es deriven directament del projecte. Se n'exclou material d'oficina i consumibles informàtics.

h. Despeses de publicació i difusió en àmbits empresarials dels resultats directament relacionats amb el projecte.

i. Despeses de desplaçament i allotjament de personal amb motiu de les activitats del projecte. Les despeses de viatge que s'imputen han d'estar limitades pels imports establits en el Decret 24/1997, d'11 de febrer, del Govern Valencià, sobre indemnitzacions per raó del servei i gratificacions per serveis extraordinaris i les seues respectives modificacions.

j. Despeses de serveis externs de consultoria destinades a garantir la transferència dels resultats del projecte.

k. Cost de l'informe d'auditoria sobre els comptes justificatius de la despesa del projecte.

l. Si és el cas, els tributs abonats efectivament per l'entitat beneficiària. En cap cas es consideren despeses subvencionables els impostos indirectes quan siguen susceptibles de recuperació o compensació ni els impostos personals sobre la renda.

En concepte de costos indirectes, les entitats beneficiàries podran imputar un percentatge de fins al 15 % dels costos totals vàlidament justificats. Els costos indirectes són despeses generals assignades a l'actuació, però que, per la naturalesa que tenen, no poden imputar-se de manera directa. Els costos indirectes podran calcular-se, sense necessitat d'aportar justificants de despesa, mitjançant l'aplicació d'un percentatge fix que s'especificarà en la convocatòria sobre els costos totals de l'actuació vàlidament justificats.



Cinqué. Sol·licitud, terminis i tramitació

1. La sol·licitud s'ha d'atindre al que indique la base novena de l'Ordre 6/2020, de 24 de setembre, de la Vicepresidència Segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica (DOGV 8915, 29.09.2020), per la qual s'aproven les bases reguladores de la concessió de subvencions per a projectes, obres i investigació aplicada i desenvolupament de producte, d'impuls a la transició ecològica i innovació en l'entorn construït, i aquesta convocatòria.

2. S'aproven el model de sol·licitud i els documents que s'adjunten com a annexos.

3. Cada persona o entitat sol·licitant només podrà presentar una única sol·licitud en cada convocatòria, independentment del programa de subvenció. En el cas que un mateix sol·licitant presente diverses sol·licituds per a una mateixa convocatòria, únicament es considerarà vàlida l'última presentada dins del termini.

4. Podrà ser compatible la sol·licitud d'una entitat a dues subvencions en diferents convocatòries per a diferents programes d'una mateixa actuació. És a dir, el projecte d'una actuació (programa 1) podrà haver sigut objecte de subvenció en una convocatòria i ser subvencionada l'execució de la seua obra (programa 2) en la següent convocatòria, fins a un import màxim de subvenció total acumulat de 80.000,00 euros per a persones o entitats privades, i de 120.000,00 euros per a entitats públiques.

5. Les sol·licituds de subvenció es podran presentar de forma telemàtica i s'han de formalitzar segons els models que figuren en l'adreça d'internet que s'indica amb el següent URL: http://habitatge.gva.es/va/web/arquitectura/pla-irta signada per la persona o entitat sol·licitant, segons l'imprés normalitzat.

Per a poder tramitar telemàticament la sol·licitud, cal disposar de certificat electrònic, tot això de conformitat amb les instruccions previstes en la pàgina web de l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica (ACCV) www.accv.es.

El termini finalitzarà el dia 1 de juny de 2021. Si, en el termini de sis mesos a partir de la finalització de la presentació de sol·licituds, no hi ha hagut cap resolució ni notificació expressa sobre la sol·licitud, s'entendrà que ha sigut desestimada.

Quan la persona sol·licitant siga una persona física, podrà optar entre la tramitació electrònica i la presencial. En cas de triar aquesta última, les sol·licituds i la resta de documentació hauran de presentar-se en el Registre General de la Vicepresidència Segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, ORVE DIR 3 A10026758, en el de les seues direccions territorials o a través dels mitjans establits en la legislació sobre el procediment administratiu comú de les administracions públiques, i s'han d'acompanyar de la documentació assenyalada en la base novena de l'Ordre 6/2020, de 24 de setembre, de la Vicepresidència Segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica (DOGV 8915, 29.09.2020).

6. En cas d'enviament per correu certificat, la presentació de la sol·licitud en l'oficina de correus corresponent haurà de fer-se d'acord amb el que es disposa en l'article 31 del Reial decret 1829/1999, de 31 de desembre, pel qual s'aprova el reglament pel qual es regula la prestació dels serveis postals, en desplegament del que s'estableix en la Llei 24/1998, de 13 de juliol, del Servei Postal Universal i de liberalització dels serveis postals, en sobre obert, a fi que l'exemplar destinat a la Vicepresidència Segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica siga datat i segellat abans de ser certificat. En cas que la sol·licitud no estiga datada i segellada per l'oficina de Correus corresponent, s'entendrà com a data vàlida de presentació la que aparega en l'entrada de registre de la Vicepresidència Segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica.



7. Qui tinga la representació legal en cada cas d'acord amb la normativa d'aplicació ha de subscriure les sol·licituds.



8. En la documentació que cal presentar juntament amb la sol·licitud cal atindre's al que indique la base novena de l'Ordre 6/2020, de 24 de setembre, de la Vicepresidència Segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica (DOGV 8915, 29.09.2020), en concret:

a) Per al programa 1 i 2:

i. La documentació tècnica, avantprojecte o projecte tècnic, haurà d'estar signada amb data anterior a la finalització del termini de presentació de sol·licituds, no acceptant-se documentació tècnica que no complisca el present requisit. La signatura haurà de ser digital per a la tramitació telemàtica.

ii. El dossier tècnic, que haurà d'estar signat amb data anterior a la finalització del termini de presentació de sol·licituds, haurà d'esmentar expressament l'estudi i avaluació dels camps d'interés arreplegats en la base primera de l'ordre especificant i, si és el cas, justificant cadascuna de les mesures disposades en relació amb els criteris de l'apartat seté d'aquesta convocatòria, indicant-hi:

1. Indicadors dels objectius de sostenibilitat i innovació arreplegats en el projecte.

2. Resum de l'actuació en mode panell, maquetat en un full DIN A4 en què s'han d'incloure les imatges i la documentació gràfica més representativa i el text explicatiu. Aquest full ha de conformar la portada del dossier tècnic.

iii. Currículum resumit de la trajectòria de l'equip redactor del projecte, la qualificació i l'experiència, amb una extensió màxima de 3 DIN A4:

1. Experiència en redacció i direcció de projectes eco relacionats amb la innovació ecològica en la construcció:

a) S'haurà d'acreditar l'experiència de l'equip redactor/director de l'actuació mitjançant certificats de bona execució de redacció/direcció de projectes eco. En aquests certificats s'ha d'especificar: el tipus d'obra que es va redactar o va executar, el lloc, la data d'inici i de fi, l'import, la signatura, el segell d'empresa/client i la data.

b) Haurà de poder-se acreditar que l'experiència aportada siga de les persones que pertanyen a l'equip interdisciplinari redactor/director, mitjançant la signatura d'una declaració responsable a aquest efecte.

c) S'entén com a projecte eco el projecte d'execució que supere la normativa de compliment obligat en matèria de sostenibilitat o eficiència energètica.

2. Titulacions acadèmiques i formació específica de l'equip interdisciplinari indicades en la base segona i títols de màster oficials o títols propis universitaris i de formació específica directament relacionats amb la sostenibilitat, la transició ecològica i/o el medi ambient en la construcció.

a) S'haurà d'acreditar que tota la documentació aportada siga de les persones que pertanyen a l'equip interdisciplinari redactor/director del projecte, mitjançant la signatura d'una declaració responsable a aquest efecte.

b) S'hauran d'aportar certificats de màsters oficials, títols propis universitaris i de formació específica en sostenibilitat, innovació, eficiència energètica, circularitat, etc. directament relacionats amb les àrees d'interés de l'ordre de bases o convocatòria. No es tindran en compte cursos de duració inferior a 25 h.

iv. En cas del programa 1, per a projectes d'execució no iniciats o en procés de redacció en el moment de presentació de la sol·licitud, s'haurà d'aportar un avantprojecte de les actuacions, redactat en format digital, que haurà d'estar signat amb data anterior a la finalització del termini de presentació de sol·licituds i que ha de constar de la següent documentació:

1. Memòria descriptiva, en què cal incloure: els antecedents i condicionants de partida, l'emplaçament i l'entorn, les normatives d'aplicació, inclosa la urbanística, la justificació de la solució adoptada, la descripció general de l'actuació, la descripció de l'edifici, el programa de necessitats i l'ús característic de l'actuació.

2. Memòria constructiva. Descripció general de les característiques constructives previstes i els paràmetres que en determinen l'elecció: sistema estructural, envolupant, compartimentació, acabats, instal·lacions i equipament.

3. Plans de planta, alçats i seccions (a escala).

4. Resum de pressupost. Valoració aproximada de l'execució material de l'obra projectada per capítols.

b) En el cas del programa 3 (investigació aplicada).

i. Dossier tècnic/memòria descriptiva, signat, amb data anterior a la finalització del termini de presentació de sol·licituds, pel responsable del projecte d'investigació i/o desenvolupament de producte, que haurà d'esmentar expressament l'estudi i l'avaluació dels camps d'interés arreplegats en la base primera de l'ordre indicant-hi:

1. Objectius i indicadors.

2. Calendari previst d'execució d'objectius, per anualitats. Caldrà indicar expressament el resultat del projecte que es pretén obtindre, en cadascuna de les fases de justificació, especificant per anualitats el pressupost en què es preveu l'execució.

3. Resum en mode panell, maquetat en un full DIN A4 en què s'han d'incloure les imatges i la documentació gràfica més representativa i el text explicatiu. Aquest full ha de conformar la portada del dossier tècnic.

L'absència de descripció detallada del contingut del dossier/memòria o pressupost del projecte implicarà, en funció de la naturalesa, una puntuació més baixa en l'avaluació del projecte, una reducció del pressupost presentat o la denegació de l'ajuda sol·licitada.

ii. Currículum resumit de la trajectòria de l'equip proponent, qualificació i experiència, amb una extensió màxima de 3 DIN A4, en què cal indicar els mèrits curriculars rellevants (beques, estades a l'estranger, publicació d'articles científics, treballs presentats en congressos), a més de:

1. Experiència en projectes d'investigació en l'àmbit de la innovació ecològica en la construcció.

a) S'haurà d'acreditar l'experiència de l'investigador principal i col·laboradors mitjançant certificats d'altres projectes d'investigació i/o desenvolupament de producte. En aquests certificats cal especificar: el tipus de projecte, el lloc, la data d'inici i de fi, l'import, la signatura, el segell d'empresa/client i la data.

b) S'haurà de poder acreditar que l'experiència aportada siga d'una persona que pertany a l'equip d'investigació mitjançant la signatura d'una declaració responsable a aquest efecte.

2. Titulació i formació aportada rellevant de l'equip investigador que concorde amb els àmbits d'investigació i desenvolupament en matèria d'arquitectura.

a) S'haurà d'acreditar que tota la documentació aportada siga d'una persona que pertany a l'equip investigador del projecte, mitjançant la signatura d'una declaració responsable a aquest efecte.

b) S'hauran d'aportar còpies escanejades de certificats de la formació indicada anteriorment. No es tindrà en compte formació de duració inferior a 25 h.

9. En el termini de 15 dies, des de l'endemà de la finalització del termini de presentació de sol·licituds, es publicarà la llista completa de les sol·licituds en la web de la conselleria competent en matèria d'innovació ecològica en la construcció i en el tauler d'anuncis dels serveis territorials competents en matèria d'innovació ecològica en la construcció que a aquest efecte s'habiliten, i s'indicaran les que estan completes, les incompletes -assenyalant la documentació que falta per aportar o esmenar- i les no admeses a tràmit; aquestes publicacions tindrà el caràcter de notificació a l'efecte de computar el termini per a esmenar o completar la sol·licitud presentada, que serà de 10 dies des de la publicació de la llista de sol·licituds esmentada abans.

En el cas que, per motius justificats, no es poguera publicar aquesta llista en el termini assenyalat en la convocatòria, es comunicarà en la web esmentada la nova data de publicació.

10. Després de la comprovació de l'existència de la documentació requerida, el comité tècnic de valoració procedirà a l'avaluació de les sol·licituds.

11. Completada la documentació, les sol·licituds presentades que complisquen els requisits exigits s'ordenaran de major a menor puntuació, per programes i subprogrames, atesos els criteris de baremació inclosos en l'Ordre 6/2020, de 24 de setembre, i s'elaborarà la llista de sol·licituds que resultaran adjudicatàries de les ajudes, en què figurarà l'import de la subvenció, que s'atorgarà segons el que es regula en l'ordre de bases fins a exhaurir la partida pressupostària corresponent.





Sisé. Criteris de valoració de les sol·licituds

1. Segons el que es disposa en la base desena de l'Ordre 6/2020, de 24 de setembre, de la Vicepresidència Segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica (DOGV 8915, 29.09.2020), les sol·licituds que complisquen els requisits establits en l'ordre de bases i en aquesta convocatòria seran valorades i puntuades.

2. Un projecte o actuació només podrà ser subvencionat quan la puntuació obtinguda en la valoració arribe a una qualificació mínima de 60 punts en la puntuació tècnica, dels quals almenys 28 punts siguen puntuació relativa a sostenibilitat, en el cas dels programes 1 i 2, i 35 punts a la valoració cientificotècnica, en el cas del programa 3.



3. Únicament podran ser valorades les qüestions amb coherència en tota la documentació tècnica, bé en el projecte o memòria, en el dossier tècnic o en l'autoavaluació de l'actuació aportada. No es valoraran els criteris en què hi haja incongruències entre els documents anteriors.



4. Per a determinar la prioritat de les sol·licituds presentades, es valoraran d'acord amb els criteris descrits en la base desena de l'ordre de bases. L'assignació de recursos es farà de manera que s'assigne fins al màxim de la subvenció establida en la base segona, per ordre de prioritat segons la puntuació obtinguda per cada proposta, fins a exhaurir els recursos disponibles en cada programa o subprograma. En cas d'empat en la puntuació entre dues sol·licituds o més, tindran prioritat les que hagen obtingut una puntuació més alta en els apartats referents a innovació.

5. La tramitació dels expedients correspondrà a la Direcció General d'Innovació Ecològica en la Construcció, amb mitjans propis o a través d'una entitat col·laboradora de les que es preveuen en l'article 12 i següents de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, en el seu àmbit d'actuació, que haurà de comprovar el compliment de les condicions imposades en les bases reguladores per a adquirir la condició de persona beneficiària i, assistida pels òrgans de la Generalitat competents per raó de la matèria, en funció de l'àmbit sectorial de cada projecte d'actuació, també ha de comprovar que les sol·licituds contenen tota la documentació necessària. En cas de documentació incompleta, es requerirà les persones interessades perquè ho esmenen en un termini no superior a deu dies, amb l'advertiment que, si no ho fan, se'ls tindrà per desistits de la seua sol·licitud, d'acord amb el que es disposa en l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.





Seté. Procediment per a l'atorgament de la subvenció

1. En aplicació dels criteris de valoració establits en l'ordre de bases i amb la valoració corresponent de totes les sol·licituds que hagen complit els requisits, s'elaborarà una llista ordenada per programa i subprograma per la puntuació obtinguda i amb la quantia econòmica que es pot percebre segons el criteri establit en la base desena de l'Ordre 6/2020, de 24 de setembre, de la Vicepresidència Segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica (DOGV 8915, 29.09.2020).



2. Obtindran la condició de persona beneficiària seguint l'ordre descendent en la relació esmentada per la puntuació obtinguda fins a l'exhauriment de la dotació econòmica en cada programa i/o subprograma.



3. S'indicarà: la persona beneficiària, el títol del projecte d'actuació/investigació, la despesa total de l'actuació, la despesa elegible subvencionable, l'import de la subvenció (import atorgat en funció de les característiques del sol·licitant i l'actuació segons l'article segon d'aquesta convocatòria) i el percentatge de cofinançament (percentatge en funció de les característiques del sol·licitant i l'actuació segons l'article segon d'aquesta convocatòria aplicable sobre la despesa elegible subvencionable).

En el programa 1 i en el programa 3, la despesa total de l'actuació i la despesa elegible subvencionable coincideixen, ja que tots dos corresponen als costos de redacció del projecte d'execució o de desenvolupament del projecte d'investigació aplicada o desenvolupament de producte, respectivament, i podran incloure totes les despeses que, de manera inequívoca, responguen a la redacció o desenvolupament dels projectes i hi estiguen directament relacionats.

En el programa 2, la despesa total de l'actuació correspon al pressupost d'execució material de la totalitat de l'obra o actuació i la despesa elegible subvencionable correspon a la part del pressupost d'execució material que es refereix a les unitats d'obra que s'adeqüen als criteris i l'àmbit d'aplicació de l'Ordre 6/2020.



4. També s'inclouran la llista de les sol·licituds que queden en llista de reserva i la llista en què figuren les sol·licituds denegades, degudament motivada.



Huité. Termini de resolució, notificació i recursos

1. El termini màxim per a resoldre i publicar la resolució de les subvencions serà de sis mesos comptats a partir de la publicació d'aquesta resolució de convocatòria. Transcorregut el termini sense que s'haja dictat i publicat resolució expressa, les persones sol·licitants podran entendre desestimada la seua sol·licitud.

2. Atesos els criteris indicats, el comité tècnic elaborarà l'informe i la proposta pertinent, que l'òrgan instructor presentarà a la persona titular de la Direcció General d'Innovació Ecològica en la Construcció.



3. Vista la proposta, la persona titular de la Direcció General d'Innovació Ecològica en la Construcció resoldrà la concessió i la quantitat de la subvenció, que s'haurà de comunicar en el termini màxim de deu dies a partir del moment de la resolució de concessió.

4. La resolució de les ajudes es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Aquesta publicació substituirà la notificació individual de la resolució, d'acord amb el que s'estableix en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Posteriorment, es remetrà a les entitats beneficiàries el document d'acceptació corresponent, que haurà de ser retornat degudament signat i escanejat, en el termini de deu dies hàbils, a través de correu electrònic.

5. Contra la resolució de les ajudes, que posarà fi a la via administrativa, es podrà interposar un recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació, d'acord amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o interposar directament un recurs contenciós administratiu davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de la publicació, d'acord amb el que s'estableix en els articles 10.1.a, i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.





Nové. Publicacions i difusió

1. Les persones beneficiàries i participants en el projecte i desenvolupament de les actuacions es comprometen a esmentar, en qualsevol publicació o mitjà de difusió, que les actuacions han gaudit d'una subvenció concedida per la Vicepresidència Segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica. La difusió d'aquesta informació s'ha de fer preferentment a través de les pàgines web corresponents.

2. En tots els materials que s'utilitzen per a la difusió de les actuacions subvencionades haurà de figurar visiblement el logotip de la Generalitat Valenciana – Vicepresidència Segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, de manera que permeta identificar l'origen de la subvenció. Els interessats podran sol·licitar a l'òrgan instructor un original d'aquest logotip.

3. D'acord amb el que es disposa en l'article 3 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de Transparència, Bon Govern i Participació Ciutadana de la Comunitat Valenciana, s'haurà de donar la publicitat adequada a aquestes ajudes, indicant almenys l'entitat pública concedent, l'import rebut i el programa, l'activitat, la inversió o l'actuació subvencionat.



4. En el programa 2 (obres), durant el transcurs de les obres, la persona beneficiaria haurà de col·locar un cartell, en un lloc visible, en què s'indique que estan subvencionades per la Vicepresidència Segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica amb crèdit del Pla IRTA. Les característiques del cartell s'han de facilitar en concedir-se la subvenció.

En el cas que es tracte d'una obra el projecte de la qual haja sigut subvencionat pel programa 1 (projectes), la persona beneficiaria també haurà de col·locar un cartell amb les característiques indicades anteriorment.

5. Respecte a la cessió dels drets de propietat intel·lectual, s'haurà de tindre en compte la normativa sobre la matèria, especialment el Reial decret legislatiu 1/1996, de 12 d'abril, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de propietat intel·lectual, i es regularitzen, s'aclareixen i s'harmonitzen les disposicions legals vigents sobre la matèria. A aquest efecte, els autors dels projectes i les memòries científiques de les actuacions subvencionades donen per cedits, amb caràcter no exclusiu, els drets de propietat intel·lectual de l'actuació subvencionada, amb caràcter indefinit i per a tots els països del món, amb la finalitat que la Generalitat Valenciana puga difondre-les per qualsevol mitjà.

6. La Direcció General d'Innovació Ecològica en la Construcció difondrà les actuacions més rellevants que hagen sigut objecte de subvenció pel Pla IRTA a través del portal web del Repositori de bones pràctiques impulsat per aquesta mateixa direcció general.



Desé. Justificació i pagament de la subvenció

1. El pagament de les subvencions concedides s'efectuarà després d'una justificació o resolució per pagaments anticipats de la persona titular de la Direcció General d'Innovació Ecològica en la Construcció.

2. La documentació justificativa de la realització de l'activitat subvencionada ha de complir amb el que s'estableix en la base dotzena de l'Ordre 6/2020, de 24 de setembre.

3. Amb caràcter general, el pagament de la subvenció s'ha de fer després d'una justificació per l'entitat beneficiària de la realització de l'activitat objecte de l'Ordre 6/2020, de 24 de setembre, de la Vicepresidència Segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica (DOGV 8915, 29.09.2020), segons estableix l'article 171.1 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.

4. Per al programa 1 i 2, en el cas de les sol·licituds presentades amb el projecte o l'obra acabada, la documentació del compte justificatiu s'ha de presentar juntament amb la sol·licitud, i s'entendrà que en el tràmit de la sol·licitud d'ajudes se'n sol·licita simultàniament l'abonament.



5. Per al programa 2 (obres) i el programa 3 (investigació aplicada), i segons els termes de l'article 171.4 de la llei esmentada, es podran efectuar pagaments fraccionats, fins i tot en els casos en què l'entitat beneficiària haja sol·licitat la bestreta prevista en aquest apartat. En aquest últim supòsit els pagaments fraccionats s'aplicaran a l'import pendent de la subvenció després de la justificació de l'aplicació efectiva de l'import anticipat.

Al seu torn, d'acord amb l'article 171.2 de la llei esmentada, per al programa 2 (obres) i programa 3 (investigació aplicada), en el cas de la presentació de justificació fraccionada per part de l'entitat beneficiària, el termini de justificació per a aquests pagaments fraccionats finalitzarà el 15 de novembre de cada anualitat.

Excepte causes justificades degudament, les quantitats no certificades de l'anualitat corresponent provocaran la minoració de la subvenció, i l'obligació d'executar l'obra completa subsistirà, d'acord amb el projecte aprovat.

6. L'import que s'haurà de pagar a la persona beneficiària de l'ajuda serà el percentatge que corresponga del cost real de la inversió efectivament realitzada en funció de les certificacions de les obres executades i aprovades. En el cas que es produïsca una baixa en la contractació i l'import pagat per la persona beneficiaria siga inferior, de la mateixa manera i en la mateixa proporció, aquesta baixa s'ha de reflectir en la subvenció que es pagarà. En qualsevol cas, la quantitat que s'ha de pagar no podrà superar l'import de la subvenció aprovada inicialment.



Qualsevol modificació o reajustament en els terminis d'execució de les actuacions, segons els terminis establits en la documentació en el moment de la sol·licitud, s'ha de posar en coneixement de la Direcció General d'Innovació en la Construcció, per escrit, en el moment en què se'n tinga coneixement, i amb anterioritat a la finalització del termini de justificació de l'anualitat.

7. No obstant això, es realitzarà un pagament anticipat, ajustat als termes que estableix la Llei 4/2020, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2021 (DOGV 8987, 31.12.2020), en l'article 44, apartat 12. b, en què es permet lliurar iniciatives de manera anticipada, una vegada concedides inicialment, fins al 50 % de l'import, per a les subvencions de naturalesa de capital, en l'àrea d'impuls a la transició ecològica i innovació en l'entorn construït que contribuïsquen a la millora de les condicions dels espais habitats, quan es tracte de:



a) Iniciatives públiques de projectes que suposen el foment de la transició ecològica de l'entorn construït que duguen a terme entitats públiques en l'àmbit de l'arquitectura.

b) Actuacions dutes a terme per organitzacions no governamentals o entitats sense ànim de lucre per a projectes o programes vinculats a les àrees d'acció social.

c) Amb caràcter excepcional, altres actuacions en què s'acrediten raons d'interés públic, social, econòmic o humanitari, o d'altres degudament justificades.

Al seu torn, es realitzarà un pagament anticipat ajustat als termes de l'article 171.3.b de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, del 30 % de la quantitat concedida, en la resta dels casos no contemplats en el paràgraf anterior, segons redacció del número 2 de l'article 8 del Decret Llei 6/2021, d'1 d'abril, del Consell, de mesures urgents en matèria econòmic-administrativa per a l'execució d'actuacions finançades per instruments europeus per a donar suport a la recuperació de la crisi conseqüència de la Covid-19.

Només en el cas que aquests pagaments anticipats requerisquen la constitució de garanties de conformitat amb l'article 171.5 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions i conforme a la base tretzena de l'Ordre 6/2020, de 24 de setembre, es podrà optar voluntàriament a l'abonament d'aquest pagament anticipat en la mateixa sol·licitud de subvencions o renunciar a ell.

8. El termini de presentació de la documentació justificativa de la realització de l'activitat subvencionada quedarà obert amb la publicació de la resolució de concessió de la subvenció i finalitzarà el 15 de novembre de l'exercici pressupostari en vigor. Les persones concessionàries de la subvenció de les obres l'execució de les quals es desenvolupe en diverses anualitats hauran de certificar i justificar la inversió amb anterioritat al 15 de novembre de cada exercici.

9. En el cas de les sol·licituds presentades sense tindre el projecte d'execució o l'obra finalitzada en el moment, la part beneficiària haurà de presentar la justificació de la subvenció, una vegada acabat el projecte o l'obra i abans que vença el termini d'u any, per al programa 1 (projectes), i de dos anys, per al programa 2 (obres), comptats a partir de l'endemà de la data de publicació en el DOGV de la resolució de la concessió d'ajudes. De la mateixa manera, en el cas del programa 3, la persona beneficiària haurà de presentar la justificació una vegada acabat el projecte i sempre abans d'un any des de l'endemà de la publicació en el DOGV de la resolució de la concessió.

10. Serà requisit per al pagament que les entitats locals acrediten estar al corrent en el compliment de l'obligació de rendició dels seus comptes anuals davant de la Sindicatura de Comptes, d'acord amb el que s'estableix en l'article 199.4 de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de la Generalitat, de règim local de la Comunitat Valenciana.

11. D'acord amb l'article 70.3 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, una vegada transcorregut el termini màxim establit per a la justificació sense que s'haja presentat davant de l'òrgan administratiu competent, es requerirà a l'entitat beneficiària que, en el termini improrrogable de quinze dies hàbils, la presente. La falta de presentació de la justificació en el termini establit en aquesta base comporta la revocació de l'ajuda i l'exigència de les responsabilitats establides en la Llei general de subvencions.

12. La presentació de la justificació en el termini addicional que estableix aquest apartat no eximeix a l'entitat beneficiària de les sancions que hi corresponguen d'acord amb la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.

13. El compliment de l'objecte i la finalitat de la subvenció no ha de dependre únicament de la realització i justificació d'un percentatge mínim de despesa reconeguda en la concessió de l'ajuda, sinó que ha d'anar lligat al compliment de resultats.

14. En finalitzar el projecte/obra, l'òrgan instructor, amb la col·laboració del comité tècnic, procedirà a examinar la documentació aportada. Aquest comité tècnic emetrà l'informe corresponent sobre el grau d'execució del projecte subvencionat, amb la valoració tècnica dels resultats, que servirà de suport per a l'informe final i previ al pagament efectiu de la subvenció que haurà d'emetre la direcció general amb competència en matèria d'innovació ecològica en la construcció.



15. Una vegada justificada la realització de les accions subvencionades i revisada la justificació de les despeses, l'òrgan competent per a resoldre tornarà a calcular la subvenció basant-se en l'informe sobre el grau d'execució del projecte subvencionat i podrà minorar la quantia adjudicada inicialment, si és el cas, per a ajustar-la a l'execució de les accions i a les despeses elegibles justificades correctament, sempre sense desvirtuar l'objecte subvencionat i la finalitat perseguida per l'actuació cofinançada.

16. El pagament s'haurà d'efectuar mitjançant transferència al compte bancari propi que indique l'entitat beneficiària.



Onzé. Compliment de la política de la competència de la Unió Europea

Les entitats beneficiàries que es consideren empreses o assimilades, a l'efecte del compliment del Reglament de la Unió Europea 1407/2013, hauran d'aportar una declaració de minimis; a més, hauran d'aportar una altra declaració responsable de les beneficiàries últimes, sobre altres ajudes rebudes per als mateixos costos subvencionables o amb ajuda estatal per a la mateixa mesura de finançament de risc, a fi de comprovar que no se superen els límits de l'apartat 2 de l'article 5 del Reglament.



Dotzé. Accés als models normalitzats i als tràmits electrònics d'aquest procediment

Tots els impresos a què es fa esment en aquesta convocatòria estaran a la disposició de les entitats interessades en la seu electrònica o el portal institucional de la Generalitat en internet, a través de https://sede.gva.es i en qualsevol oficina PROP. També s'hi podrà accedir en l'adreça web: http://www.habitatge.gva.es/va/web/arquitectura/pla-IRTA





Tretzé. Especificació dels òrgans competents per a la tramitació i resolució

Els òrgans competents per a la tramitació i resolució d'aquest procediment són els següents:

a) Instrucció del procediment: l'òrgan instructor és la Direcció General d'Innovació Ecològica en la Construcció de què depenen la Subdirecció General d'Innovació Ecològica en la Construcció i el Servei d'Innovació Ecològica en la Construcció.

b) Gestió del procediment: el comité tècnic de valoració el formen funcionaris de la Direcció General d'Innovació Ecològica en la Construcció amb mitjans propis o a través de mitjans externs amb una entitat col·laboradora de les que es preveuen en l'article 12 i següents de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003.

c) Resolució del procediment: Direcció General d'Innovació Ecològica en la Construcció.



Catorzé. Delegació

Es delega en la persona titular de la Direcció General d'Innovació Ecològica en la Construcció la facultat de resoldre la concessió i la denegació d'aquestes ajudes i se l'autoritza perquè, en l'àmbit de les seues competències, adopte les resolucions pertinents per a l'execució d'aquesta resolució.



Quinzé. Règim de recursos

Aquesta resolució posa fi a la via administrativa i contra la resolució es podrà recórrer potestativament en reposició o bé plantejar directament un recurs contenciós administratiu en els terminis i davant dels òrgans que s'indiquen a continuació.

a) El recurs de reposició s'haurà d'interposar davant del Vicepresident Segon i conseller d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, d'acord amb el que es disposa en l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

b) El recurs contenciós administratiu s'haurà de plantejar davant del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, d'acord amb el que s'estableix en els articles 8.3, 25.1 i 46.1 de la Llei de la jurisdicció contenciosa administrativa.



València, 26 d'abril de 2021.– La directora general d'Innovació Ecològica en la Construcció (p. d. R 02.08.2019, del vicepresident segon i conseller d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica): Nuria Materredona Desantes.

Mapa web