Ficha disposicion

Ficha disposicion





Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic. RESOLUCIÓ de 26 d'abril de 2016, de la Secretària Autonòmica d'Hisenda per la qual s'aproven les instruccions en relació amb la tramitació de les factures en l'Administració de la Generalitat.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 7788 de 23.05.2016
Número identificador:  2016/3162
Referència Base de Dades:  003552/2016
 
  • Anàlisi jurídica

    Texto
    Texto Texto2
    Data d'entrada en vigor: 26.04.2016
    Data de fi de vigència: 15.03.2018
  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic
    Grup temàtic: Legislació
    Matèries: Organització de l'administració



RESOLUCIÓ de 26 d'abril de 2016, de la Secretària Autonòmica d'Hisenda per la qual s'aproven les instruccions en relació amb la tramitació de les factures en l'Administració de la Generalitat. [2016/3162]

La Intervenció General de la Generalitat, en compliment de l'Acord de la Comissió Delegada del Consell d'Hisenda i Pressupostos de data 10 d'octubre de 2014 que va aprovar la programació de controls financers específics per a 2015, ha presentat l'informe global del control financer específic sobre el Registre de Factures de la Generalitat.



Les conclusions de l'esmentat informe, si bé assenyalen que s'ha millorat el funcionament del Sistema quant a la inscripció de les dades de factures en el RUF, indiquen una sèrie d'aspectes que cal corregir i uniformar, en particular referits al procediment de baixa de factures en aquest i al procediment per a acreditar l'acte administratiu que constate la recepció del servei o subministrament.

Així mateix, l'obligació d'expedir i remetre factura electrònica pels proveïdors pot plantejar determinades qüestions quant a l'àmbit d'aplicació, la forma de procedir i els efectes derivats de l'incompliment de l'esmentada obligació.

Finalment, ha d'aclarir-se que en el cas de factures derivades d'un únic contracte cofinançat per diversos departaments, el procediment de gestió de la despesa pública i pagament de les obligacions exigeix individualitzar les factures als diferents destinataris amb detall de la porció de base imposable i de quota repercutida a cada un d'ells.

Totes aquestes circumstàncies aconsellen dictar les oportunes instruccions a fi de millorar i unificar els procediments i criteris en relació amb els requisits legals necessaris per a la correcta anotació de les factures en el Registre Unificat.



Instruccions



Primera. Obligació d'expedir i remetre factura electrònica

D'acord amb la disposició addicional tercera de la Llei 5/2013, de 23 de desembre, de Mesures Fiscals, de Gestió Administrativa i Financera, i d'Organització de la Generalitat, totes les factures (sense excepció) que expedisquen i remeten els proveïdors –persones jurídiques– de béns i serveis de l'Administració de la Generalitat i les seues entitats autònomes, hauran de ser factures electròniques i remetre's de conformitat amb els requisits previstos en la Llei 25/2013, de 27 de desembre, d'impuls de la factura electrònica i creació del registre comptable de factures en el sector públic i les seues normes de desplegament.

La falta de presentació electrònica de les corresponents factures determina que no puga considerar-se complida l'obligació de presentació «en forma» d'aquestes factures i que, conseqüentment, s'haja de procedir al rebuig i devolució o anul·lació de les factures en què es produïsca aquesta circumstància.

A aquest efecte, la data a considerar per a l'aplicació de l'esmentada obligació és la data d'expedició de les corresponents factures, sense que siga rellevant la data dels contractes o relacions jurídiques de què aquestes factures porten causa.

Els òrgans competents per a la tramitació de les factures, amb caràcter previ a la conformitat, han de verificar prèviament el requisit de facturació electrònica i en cas d'incompliment, rebutjar les factures pels motius que pertoquen.



Segona. Recepció de la prestació

L'acte per a acreditar la recepció o conformitat del subministrament o servei arreplegada en l'article 222 del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic haurà de contindre, en tot cas, un text en què s'especifique la conformitat que s'està prestant, la identificació i firma del responsable de la recepció, així com la data en què aquesta es va produir.



Tercera. Acreditació de la conformitat amb la factura

L'acte per a acreditar la conformitat amb la factura remesa pel proveïdor, haurà de contindre un text en què s'especifique la conformitat amb la factura d'acord amb el servei o subministrament per qui tinga la competència per a això, amb identificació del firmant i la data en què es va produir l'acte.

La conformitat assenyalada en el paràgraf anterior, es realitzarà una vegada efectuada la preassignació pressupostària de la factura, i es disposarà d'un termini màxim de sis dies hàbils des de la recepció per la unitat de destinació per a tot això.



Quarta. Tramitació de baixes RUF per factures tornades al proveïdor

En la tramitació de les baixes RUF d'aquelles factures tornades al proveïdor es requerirà deixar constància de les eixides en el Sistema RUF i conservar, si és el cas, els documents o fotocòpies corresponents, així com l'escrit pel qual es comunica el motiu de la devolució i l'acreditació de la seua efectiva recepció pel proveïdor.

La tramitació de les baixes per factures tornades al proveïdor haurà de completar-se en un termini màxim de 6 dies hàbils des de la seua entrada en RUF.



Cinquena. Correcció d'errades de gravació

En els supòsits d'errors de gravació per mitjà d'esborrament o baixa de la factura en el RUF, el nou registre haurà de respectar el número i la data de registre inicial real facilitat al proveïdor o, a falta d'això, realitzar les oportunes anotacions que permeten conéixer-los, per tractar-se d'una dada essencial als efectes de meritació i càlcul d'interessos.



Sisena. Prevenció d'inscripcions excloses de RUF

Les unitats responsables de registrar en RUF hauran d'insistir a evitar la inscripció de documents que no hagen de ser registrats en RUF per no constituir factura o document expedit per tercers, justificatiu d'operacions (entrega de béns o prestació de serveis) de les quals siga destinatària la Generalitat, o bé corresponguen a subconceptes econòmics no inclosos o exempts de ser registrats en RUF d'acord amb les relacions de subconceptes contingudes en els annexos I i II d'aquesta instrucció.





Setena. Depuració de les dades existents en el RUF

Sense perjudici d'atendre els requeriments periòdics sobre factures pendents que la Intervenció efectue en aplicació de l'article 10 de la Llei 25/2013, els coordinadors del RUF mensualment realitzaran una anàlisi de les dades existents en el Sistema, de manera que vetlaran perquè aquest arreplegue en la seua integritat les factures pendents d'aplicar, evitant duplicitats, de manera que les baixes en el RUF es reduïsquen a aquelles que són degudes a disconformitat amb les factures.



Huitena. Termini màxim de tramitació

El termini màxim des que es rep la factura en el registre competent de la conselleria o organisme autònom fins que es comptabilitza el document de proposta de pagament en el sistema comptable no podrà ser superior a 25 dies.



Novena. Factures cofinançades/compartides

Les factures derivades d'un únic contracte cofinançat per diversos departaments hauran de ser individualitzades per cada destinatari inclòs en l'expedient, és a dir, s'expediran tantes factures originals com destinataris, amb la porció de base imposable i de quota repercutida a cada un d'ells, a fi de justificar en el pressupost corresponent a cada un d'ells la despesa imputada a aquest.

En relació amb aquesta exigència, d'acord amb el TRLCSP, s'inclourà en els plecs de clàusules administratives la identificació de l'òrgan administratiu amb competències en matèria de comptabilitat pública, així com la identificació de l'òrgan de contractació i del destinatari, que hauran de constar en la factura corresponent.

En cas que no siga possible la individualització de les factures (subministraments d'electricitat, gas o aigua que comparteixen un únic comptador unes quantes conselleries o entitats) s'hauria de preveure en els pressupostos la dotació de l'import total de la facturació en el programa corresponent a Sotssecretaria (o equivalent) d'una única conselleria que responga del pagament de la factura pel seu import total.



Deu. Règim de vigència d'anteriors instruccions

La Resolució de la Secretaria Autonòmica d'Hisenda i Pressupostos per la qual es fixen els terminis per a la gestió de la facturació en l'Administració de la Generalitat de 28 de maig de 2013 conserva la seua vigència excepte en aquells aspectes que es contradiguen amb la present instrucció.



València, 26 d'abril de 2016.– La secretària autonòmica d'Hisenda: Clara Ferrando Estrella.





ANNEX I

Relació de conceptes que exigissen RUF



EC Descripció RUF

20001 Arrendaments de terrenys i béns nat. SI

20201 Arrendaments edificis i altres const. SI

20301 Arrendaments de maquinària SI

20302 Arrendaments d'instal·lacions SI

20303 Arrendaments d'utillatge SI

20401 Arrendaments de material de transport SI

20501 Arrendaments de mobiliari i efectes SI

20601 Arrendam. d'equips P. Informació SI

20801 Arrendaments d'un altre immobilitzat mat. SI

20901 Cànons SI

21001 Reparac. Terrenys, infraest. i béns nat. SI

21201 Reparac. Edificis industrials SI

21202 Reparac. Edificis administratius SI

21203 Reparac. Edificis comercials SI

21299 Reparac. d'altres edificis SI

21301 Reparac. Maquinària SI

21302 Reparac. Instal·lacions SI

21303 Reparac. Utillatge SI

21305 Reparac. Maquinària de material sanitari SI

21401 Reparac. Elements de transport SI

21405 Reparac. El. transp. de material sanitari SI

21501 Reparac. Mobiliari i efectes SI

21505 Reparac. Mob. i efec. de material sanitari SI

21601 Reparac. Equips p. de informació SI

21605 Reparac. E.P.I. de material sanitari SI

21801 Reparac. Béns situats en l' exterior SI

21901 Reparac. Altre immobilitzat material SI

22001 Material ofic. ordinari no inventariable SI

22002 Premsa, revistes, llibres i altres public. SI

22003 Material informàtic no inventariable SI

22009 Altre material d'oficina SI

22015 Material d'oficina en l'exterior SI

22101 Energia elèctrica SI

22102 Aigua SI

22103 Gas SI

22104 Combustible SI

22105 Vestuari SI

22106 Llenceria SI

22107 Productes alimentaris SI

22108 Productes farmacèutics SI

22109 Subministraments de seguretat SI

22110 Subministraments material deport. didac. i cult. SI

22111 Productes de neteja i higiene SI

22112 Sumin. reposats maquin., utill. i el. tte. SI

22113 Sumin. mat. electrònic, elèctric i com. SI

22114 Material sanitari per a consum i repos. SI

22115 Subministres en l'exterior SI

22116 Material de laboratori SI

22117 Productes Farmacèutics Hepatitis C SI

22199 Altres subministraments SI

22201 Comunicacions: Telefòniques SI

22202 Comunicacions: Postals i telegràfiques SI

22203 Comunicacions: Tèlex i telefax SI

22204 Comunicacions: Informàtiques SI

22215 Comunicacions en l'exterior SI

22299 Altres comunicacions SI

22301 Parc mòbil SI

22601 Despeses div.:Atencions protocol. i repr. SI

22602 Despeses div.:Publicitat i propaganda SI

22608 Despeses div.:Activitats culturals, dep. SI

22615 Despeses diverses en l' exterior SI

22701 Treballs realitz.: Neteja i higiene SI

22702 Treballs realitz.: Seguretat SI

22703 Treballs realitz.: Valoració i peritatges SI

22704 Treballs realitz.: Postals i missatgeria SI

22705 Treballs realitz.: Custodia, emmagatzematge SI

22706 Treballs realitz.: Processos electorals SI

22707 Treballs realitz.: Estudis i treb. tècnic. SI

22708 Treballs realitz.: Serveis de menjador SI

22715 Treballs realitzats en l'exterior SI

24001 Edic. i distribució institucional SI

24901 Altres despeses de publicacions SI

25001 Concerts asist. sanitària amb Seg. Soc. SI

25101 Concerts c. no hosp. de l'Estat SI

25102 Concrets c. no hosp. de CC.AA. SI

25103 Concerts c. no hosp. d'ens. territor. SI

25104 Concerts c. no hosp. d'ent. privades SI

25105 Concerts c. no hosp. de l'INSALUD SI

25106 Concerts c. no hosp. mútues, patr. i acc. SI

25107 Concerts d'altres entitats SI

25199 Altres concerts amb centres no hospit. SI

25201 Concerts c. hosp. de l'Estat SI

25202 Concerts c. hosp. de CC.AA. SI

25203 Concerts c. hosp. d'ens territorials. SI

25204 Concerts c. hosp. d'ent. privades SI

25205 Concerts c. hosp. de l'INSALUD SI

25206 Concerts c. hosp. de mútues, patron. SI

25207 Concerts c. hosp. d'altres entitats SI

25299 Concerts amb altres centres hospital. SI

25301 Concerts hemodiàlisis centres hosp. SI

25302 Concerts club diàlisis SI

25303 Concerts hemodiàlisis centres no hosp. SI

25399 Altres concerts d'hemodiàlisi SI

25401 Concerts litotrícies extracorpòries SI

25402 Concerts teràpia insuficiència respira SI

25403 Concerts per a tècniques diag. amb imatge SI

25499 Altres serveis amb especialistes SI

25501 Serveis concertats amb ambulàncies SI

25502 Trasllat de malalts amb altres mitjans de tte. SI

25503 Compensació amb altres empreses col·labor. SI

25504 Reintegrament de despeses per assistència san. SI

25505 Altres serveis d'assistència concertada SI

25506 Altres serv. assist. sanitària no concertada SI

48901 T. Farmàcia SI

60001 Inv. infr. i bens ús general. Terrenys SI

60201 Bens immob. patrim. històr., artíst.,cul SI

60202 Bens mobles patri. històr. artíst., cult SI

60901 Altres invers. noves en bens immobles. SI

60902 Altres invers. noves en bens mobles SI

61001 Inv. reposició infr. Terrenys d'ús g. SI

61901 Altres inv. reposició en bens immobles SI

61902 Altres inv. Reposició en bens mobles SI

62001 Terrenys i bens naturals SI

62201 Edificis industrials SI

62202 Edificis administratius SI

62203 Edificis comercials SI

62299 Altres construccions SI

62301 Maquinària SI

62302 Instal·lacions SI

62303 Elements de transport intern SI

62304 Útils i ferramentes SI

62401 Material de transport automòbil SI

62402 Material de transport ferroviari SI

62403 Material de transport naval SI

62404 Material de transport aeri SI

62499 Altre material de transport SI

62501 Mobiliari SI

62502 Equips d'oficina SI

62503 Efectes SI

62599 Altres. Mobiliari i efectes SI

62601 Equip per a processos d'informació SI

62701 Projectes complexos SI

62801 Altre immobilitzat material SI

62901 Altre immobilitzat immaterial SI

63001 Reposició: Terrenys i bens naturals SI

63201 Reposició: Industrials SI

63202 Reposició: Administratius SI

63203 Reposició: Comercials SI

63299 Reposició: Altres construccions SI

63301 Reposició: Maquinaria SI

63302 Reposició: Instil·lacions SI

63303 Reposició: El. de transport intern SI

63304 Reposició: Útils i ferramentes SI

63401 Reposició: Transport automòbil SI

63402 Reposició: Transport ferroviari SI

63403 Reposició: Transport naval SI

63404 Reposició: Transporte aeri SI

63499 Reposició: Altre material de transporte SI

63501 Reposició: Mobiliari SI

63502 Reposició: Equips d'oficina SI

63503 Reposició: Efectes SI

63599 Reposició: Altres SI

63601 Reposició: Equip per a p. d'informació SI

63701 Reposició: Projectes complexos SI

63801 Reposició: Altre immobilitzat material SI

64001 Despeses investigació científica i tèc. SI

64002 Despeses en desenvolupament tecnològic SI

64101 Concessions administratives SI

64201 Propietat industrial SI

64401 Drets de traspàs SI

64501 Aplicacions informàtiques SI

64701 Arrend. fin. equips processos informació SI

64702 Arrend. fin. de maquinària SI

64703 Arrend. fin. d'instal·lacions i utillatge SI

64704 Arrend. fin. de material de transport SI

64799 Arrend. fin. d'un altre immobilitz. material SI

64901 Altres despeses d'inv. de caràcter immat. SI











ANNEX II

Relació de conceptes mixtos



EC Descripció RUF

16203 Transport de personal Mixt

22399 Altres Mixt

22603 Despeses div.: Jurídics, contenciosos Mixt

22606 Despeses div.: Reunions, conferènc. celebr. Mixt

22607 Despeses div.: Oposicions i proves selec. Mixt

22699 Altres despeses diverses Mixt

22709 Treballs realitz.: Servei recaptació Mixt

22799 Altres treballs realitz. empres. i profes. Mixt

23001 Dietes d'alts càrrecs Mixt

23002 Dietes del personal Mixt

23003 Dietes de personal eventual Mixt

23101 Locomoció d'alts càrrecs Mixt

23102 Locomoció del personal Mixt

23103 Locomoció de personal eventual Mixt

23201 Trasllat d'alts càrrecs Mixt

23202 Trasllat del personal Mixt

23203 Trasllat de personal eventual Mixt

23301 Altres indemnitzacions Mixt

23302 Altres indemnitzacions del personal Mixt

23303 Altres indemnitzacions de personal eventual Mixt

23304 Altres indemnitzacions d'alts càrrecs Mixt

48001 T. a famílies Mixt

48601 T. Pròtesi i vehicles Mixt

60101 Infraestructures i b. destinat. a l'ús g. Mixt

Mapa web