Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic. RESOLUCIÓ de 26 d'abril de 2016, de la Secretària Autonòmica d'Hisenda per la qual s'aproven les instruccions en relació amb la tramitació de les factures en l'Administració de la Generalitat.
Texto | Texto2 | |
---|---|---|
Publicat en: | DOGV núm. 7788 de 23.05.2016 | |
Número identificador: | 2016/3162 | |
Referència Base de Dades: | 003552/2016 | |
-
Anàlisi jurídica
Texto Texto Texto2 Data d'entrada en vigor: 26.04.2016 Data de fi de vigència: 15.03.2018 -
Anàlisi documental
Texto Texto Texto2 Origen de disposició: Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic Grup temàtic: Legislació Matèries: Organització de l'administració
RESOLUCIÓ de 26 d'abril de 2016, de la Secretària Autonòmica d'Hisenda per la qual s'aproven les instruccions en relació amb la tramitació de les factures en l'Administració de la Generalitat. [2016/3162]
La Intervenció General de la Generalitat, en compliment de l'Acord de la Comissió Delegada del Consell d'Hisenda i Pressupostos de data 10 d'octubre de 2014 que va aprovar la programació de controls financers específics per a 2015, ha presentat l'informe global del control financer específic sobre el Registre de Factures de la Generalitat.
Les conclusions de l'esmentat informe, si bé assenyalen que s'ha millorat el funcionament del Sistema quant a la inscripció de les dades de factures en el RUF, indiquen una sèrie d'aspectes que cal corregir i uniformar, en particular referits al procediment de baixa de factures en aquest i al procediment per a acreditar l'acte administratiu que constate la recepció del servei o subministrament.
Així mateix, l'obligació d'expedir i remetre factura electrònica pels proveïdors pot plantejar determinades qüestions quant a l'àmbit d'aplicació, la forma de procedir i els efectes derivats de l'incompliment de l'esmentada obligació.
Finalment, ha d'aclarir-se que en el cas de factures derivades d'un únic contracte cofinançat per diversos departaments, el procediment de gestió de la despesa pública i pagament de les obligacions exigeix individualitzar les factures als diferents destinataris amb detall de la porció de base imposable i de quota repercutida a cada un d'ells.
Totes aquestes circumstàncies aconsellen dictar les oportunes instruccions a fi de millorar i unificar els procediments i criteris en relació amb els requisits legals necessaris per a la correcta anotació de les factures en el Registre Unificat.
Instruccions
Primera. Obligació d'expedir i remetre factura electrònica
D'acord amb la disposició addicional tercera de la Llei 5/2013, de 23 de desembre, de Mesures Fiscals, de Gestió Administrativa i Financera, i d'Organització de la Generalitat, totes les factures (sense excepció) que expedisquen i remeten els proveïdors persones jurídiques de béns i serveis de l'Administració de la Generalitat i les seues entitats autònomes, hauran de ser factures electròniques i remetre's de conformitat amb els requisits previstos en la Llei 25/2013, de 27 de desembre, d'impuls de la factura electrònica i creació del registre comptable de factures en el sector públic i les seues normes de desplegament.
La falta de presentació electrònica de les corresponents factures determina que no puga considerar-se complida l'obligació de presentació «en forma» d'aquestes factures i que, conseqüentment, s'haja de procedir al rebuig i devolució o anul·lació de les factures en què es produïsca aquesta circumstància.
A aquest efecte, la data a considerar per a l'aplicació de l'esmentada obligació és la data d'expedició de les corresponents factures, sense que siga rellevant la data dels contractes o relacions jurídiques de què aquestes factures porten causa.
Els òrgans competents per a la tramitació de les factures, amb caràcter previ a la conformitat, han de verificar prèviament el requisit de facturació electrònica i en cas d'incompliment, rebutjar les factures pels motius que pertoquen.
Segona. Recepció de la prestació
L'acte per a acreditar la recepció o conformitat del subministrament o servei arreplegada en l'article 222 del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic haurà de contindre, en tot cas, un text en què s'especifique la conformitat que s'està prestant, la identificació i firma del responsable de la recepció, així com la data en què aquesta es va produir.
Tercera. Acreditació de la conformitat amb la factura
L'acte per a acreditar la conformitat amb la factura remesa pel proveïdor, haurà de contindre un text en què s'especifique la conformitat amb la factura d'acord amb el servei o subministrament per qui tinga la competència per a això, amb identificació del firmant i la data en què es va produir l'acte.
La conformitat assenyalada en el paràgraf anterior, es realitzarà una vegada efectuada la preassignació pressupostària de la factura, i es disposarà d'un termini màxim de sis dies hàbils des de la recepció per la unitat de destinació per a tot això.
Quarta. Tramitació de baixes RUF per factures tornades al proveïdor
En la tramitació de les baixes RUF d'aquelles factures tornades al proveïdor es requerirà deixar constància de les eixides en el Sistema RUF i conservar, si és el cas, els documents o fotocòpies corresponents, així com l'escrit pel qual es comunica el motiu de la devolució i l'acreditació de la seua efectiva recepció pel proveïdor.
La tramitació de les baixes per factures tornades al proveïdor haurà de completar-se en un termini màxim de 6 dies hàbils des de la seua entrada en RUF.
Cinquena. Correcció d'errades de gravació
En els supòsits d'errors de gravació per mitjà d'esborrament o baixa de la factura en el RUF, el nou registre haurà de respectar el número i la data de registre inicial real facilitat al proveïdor o, a falta d'això, realitzar les oportunes anotacions que permeten conéixer-los, per tractar-se d'una dada essencial als efectes de meritació i càlcul d'interessos.
Sisena. Prevenció d'inscripcions excloses de RUF
Les unitats responsables de registrar en RUF hauran d'insistir a evitar la inscripció de documents que no hagen de ser registrats en RUF per no constituir factura o document expedit per tercers, justificatiu d'operacions (entrega de béns o prestació de serveis) de les quals siga destinatària la Generalitat, o bé corresponguen a subconceptes econòmics no inclosos o exempts de ser registrats en RUF d'acord amb les relacions de subconceptes contingudes en els annexos I i II d'aquesta instrucció.
Setena. Depuració de les dades existents en el RUF
Sense perjudici d'atendre els requeriments periòdics sobre factures pendents que la Intervenció efectue en aplicació de l'article 10 de la Llei 25/2013, els coordinadors del RUF mensualment realitzaran una anàlisi de les dades existents en el Sistema, de manera que vetlaran perquè aquest arreplegue en la seua integritat les factures pendents d'aplicar, evitant duplicitats, de manera que les baixes en el RUF es reduïsquen a aquelles que són degudes a disconformitat amb les factures.
Huitena. Termini màxim de tramitació
El termini màxim des que es rep la factura en el registre competent de la conselleria o organisme autònom fins que es comptabilitza el document de proposta de pagament en el sistema comptable no podrà ser superior a 25 dies.
Novena. Factures cofinançades/compartides
Les factures derivades d'un únic contracte cofinançat per diversos departaments hauran de ser individualitzades per cada destinatari inclòs en l'expedient, és a dir, s'expediran tantes factures originals com destinataris, amb la porció de base imposable i de quota repercutida a cada un d'ells, a fi de justificar en el pressupost corresponent a cada un d'ells la despesa imputada a aquest.
En relació amb aquesta exigència, d'acord amb el TRLCSP, s'inclourà en els plecs de clàusules administratives la identificació de l'òrgan administratiu amb competències en matèria de comptabilitat pública, així com la identificació de l'òrgan de contractació i del destinatari, que hauran de constar en la factura corresponent.
En cas que no siga possible la individualització de les factures (subministraments d'electricitat, gas o aigua que comparteixen un únic comptador unes quantes conselleries o entitats) s'hauria de preveure en els pressupostos la dotació de l'import total de la facturació en el programa corresponent a Sotssecretaria (o equivalent) d'una única conselleria que responga del pagament de la factura pel seu import total.
Deu. Règim de vigència d'anteriors instruccions
La Resolució de la Secretaria Autonòmica d'Hisenda i Pressupostos per la qual es fixen els terminis per a la gestió de la facturació en l'Administració de la Generalitat de 28 de maig de 2013 conserva la seua vigència excepte en aquells aspectes que es contradiguen amb la present instrucció.
València, 26 d'abril de 2016. La secretària autonòmica d'Hisenda: Clara Ferrando Estrella.
ANNEX I
Relació de conceptes que exigissen RUF
EC Descripció RUF
20001 Arrendaments de terrenys i béns nat. SI
20201 Arrendaments edificis i altres const. SI
20301 Arrendaments de maquinària SI
20302 Arrendaments d'instal·lacions SI
20303 Arrendaments d'utillatge SI
20401 Arrendaments de material de transport SI
20501 Arrendaments de mobiliari i efectes SI
20601 Arrendam. d'equips P. Informació SI
20801 Arrendaments d'un altre immobilitzat mat. SI
20901 Cànons SI
21001 Reparac. Terrenys, infraest. i béns nat. SI
21201 Reparac. Edificis industrials SI
21202 Reparac. Edificis administratius SI
21203 Reparac. Edificis comercials SI
21299 Reparac. d'altres edificis SI
21301 Reparac. Maquinària SI
21302 Reparac. Instal·lacions SI
21303 Reparac. Utillatge SI
21305 Reparac. Maquinària de material sanitari SI
21401 Reparac. Elements de transport SI
21405 Reparac. El. transp. de material sanitari SI
21501 Reparac. Mobiliari i efectes SI
21505 Reparac. Mob. i efec. de material sanitari SI
21601 Reparac. Equips p. de informació SI
21605 Reparac. E.P.I. de material sanitari SI
21801 Reparac. Béns situats en l' exterior SI
21901 Reparac. Altre immobilitzat material SI
22001 Material ofic. ordinari no inventariable SI
22002 Premsa, revistes, llibres i altres public. SI
22003 Material informàtic no inventariable SI
22009 Altre material d'oficina SI
22015 Material d'oficina en l'exterior SI
22101 Energia elèctrica SI
22102 Aigua SI
22103 Gas SI
22104 Combustible SI
22105 Vestuari SI
22106 Llenceria SI
22107 Productes alimentaris SI
22108 Productes farmacèutics SI
22109 Subministraments de seguretat SI
22110 Subministraments material deport. didac. i cult. SI
22111 Productes de neteja i higiene SI
22112 Sumin. reposats maquin., utill. i el. tte. SI
22113 Sumin. mat. electrònic, elèctric i com. SI
22114 Material sanitari per a consum i repos. SI
22115 Subministres en l'exterior SI
22116 Material de laboratori SI
22117 Productes Farmacèutics Hepatitis C SI
22199 Altres subministraments SI
22201 Comunicacions: Telefòniques SI
22202 Comunicacions: Postals i telegràfiques SI
22203 Comunicacions: Tèlex i telefax SI
22204 Comunicacions: Informàtiques SI
22215 Comunicacions en l'exterior SI
22299 Altres comunicacions SI
22301 Parc mòbil SI
22601 Despeses div.:Atencions protocol. i repr. SI
22602 Despeses div.:Publicitat i propaganda SI
22608 Despeses div.:Activitats culturals, dep. SI
22615 Despeses diverses en l' exterior SI
22701 Treballs realitz.: Neteja i higiene SI
22702 Treballs realitz.: Seguretat SI
22703 Treballs realitz.: Valoració i peritatges SI
22704 Treballs realitz.: Postals i missatgeria SI
22705 Treballs realitz.: Custodia, emmagatzematge SI
22706 Treballs realitz.: Processos electorals SI
22707 Treballs realitz.: Estudis i treb. tècnic. SI
22708 Treballs realitz.: Serveis de menjador SI
22715 Treballs realitzats en l'exterior SI
24001 Edic. i distribució institucional SI
24901 Altres despeses de publicacions SI
25001 Concerts asist. sanitària amb Seg. Soc. SI
25101 Concerts c. no hosp. de l'Estat SI
25102 Concrets c. no hosp. de CC.AA. SI
25103 Concerts c. no hosp. d'ens. territor. SI
25104 Concerts c. no hosp. d'ent. privades SI
25105 Concerts c. no hosp. de l'INSALUD SI
25106 Concerts c. no hosp. mútues, patr. i acc. SI
25107 Concerts d'altres entitats SI
25199 Altres concerts amb centres no hospit. SI
25201 Concerts c. hosp. de l'Estat SI
25202 Concerts c. hosp. de CC.AA. SI
25203 Concerts c. hosp. d'ens territorials. SI
25204 Concerts c. hosp. d'ent. privades SI
25205 Concerts c. hosp. de l'INSALUD SI
25206 Concerts c. hosp. de mútues, patron. SI
25207 Concerts c. hosp. d'altres entitats SI
25299 Concerts amb altres centres hospital. SI
25301 Concerts hemodiàlisis centres hosp. SI
25302 Concerts club diàlisis SI
25303 Concerts hemodiàlisis centres no hosp. SI
25399 Altres concerts d'hemodiàlisi SI
25401 Concerts litotrícies extracorpòries SI
25402 Concerts teràpia insuficiència respira SI
25403 Concerts per a tècniques diag. amb imatge SI
25499 Altres serveis amb especialistes SI
25501 Serveis concertats amb ambulàncies SI
25502 Trasllat de malalts amb altres mitjans de tte. SI
25503 Compensació amb altres empreses col·labor. SI
25504 Reintegrament de despeses per assistència san. SI
25505 Altres serveis d'assistència concertada SI
25506 Altres serv. assist. sanitària no concertada SI
48901 T. Farmàcia SI
60001 Inv. infr. i bens ús general. Terrenys SI
60201 Bens immob. patrim. històr., artíst.,cul SI
60202 Bens mobles patri. històr. artíst., cult SI
60901 Altres invers. noves en bens immobles. SI
60902 Altres invers. noves en bens mobles SI
61001 Inv. reposició infr. Terrenys d'ús g. SI
61901 Altres inv. reposició en bens immobles SI
61902 Altres inv. Reposició en bens mobles SI
62001 Terrenys i bens naturals SI
62201 Edificis industrials SI
62202 Edificis administratius SI
62203 Edificis comercials SI
62299 Altres construccions SI
62301 Maquinària SI
62302 Instal·lacions SI
62303 Elements de transport intern SI
62304 Útils i ferramentes SI
62401 Material de transport automòbil SI
62402 Material de transport ferroviari SI
62403 Material de transport naval SI
62404 Material de transport aeri SI
62499 Altre material de transport SI
62501 Mobiliari SI
62502 Equips d'oficina SI
62503 Efectes SI
62599 Altres. Mobiliari i efectes SI
62601 Equip per a processos d'informació SI
62701 Projectes complexos SI
62801 Altre immobilitzat material SI
62901 Altre immobilitzat immaterial SI
63001 Reposició: Terrenys i bens naturals SI
63201 Reposició: Industrials SI
63202 Reposició: Administratius SI
63203 Reposició: Comercials SI
63299 Reposició: Altres construccions SI
63301 Reposició: Maquinaria SI
63302 Reposició: Instil·lacions SI
63303 Reposició: El. de transport intern SI
63304 Reposició: Útils i ferramentes SI
63401 Reposició: Transport automòbil SI
63402 Reposició: Transport ferroviari SI
63403 Reposició: Transport naval SI
63404 Reposició: Transporte aeri SI
63499 Reposició: Altre material de transporte SI
63501 Reposició: Mobiliari SI
63502 Reposició: Equips d'oficina SI
63503 Reposició: Efectes SI
63599 Reposició: Altres SI
63601 Reposició: Equip per a p. d'informació SI
63701 Reposició: Projectes complexos SI
63801 Reposició: Altre immobilitzat material SI
64001 Despeses investigació científica i tèc. SI
64002 Despeses en desenvolupament tecnològic SI
64101 Concessions administratives SI
64201 Propietat industrial SI
64401 Drets de traspàs SI
64501 Aplicacions informàtiques SI
64701 Arrend. fin. equips processos informació SI
64702 Arrend. fin. de maquinària SI
64703 Arrend. fin. d'instal·lacions i utillatge SI
64704 Arrend. fin. de material de transport SI
64799 Arrend. fin. d'un altre immobilitz. material SI
64901 Altres despeses d'inv. de caràcter immat. SI
ANNEX II
Relació de conceptes mixtos
EC Descripció RUF
16203 Transport de personal Mixt
22399 Altres Mixt
22603 Despeses div.: Jurídics, contenciosos Mixt
22606 Despeses div.: Reunions, conferènc. celebr. Mixt
22607 Despeses div.: Oposicions i proves selec. Mixt
22699 Altres despeses diverses Mixt
22709 Treballs realitz.: Servei recaptació Mixt
22799 Altres treballs realitz. empres. i profes. Mixt
23001 Dietes d'alts càrrecs Mixt
23002 Dietes del personal Mixt
23003 Dietes de personal eventual Mixt
23101 Locomoció d'alts càrrecs Mixt
23102 Locomoció del personal Mixt
23103 Locomoció de personal eventual Mixt
23201 Trasllat d'alts càrrecs Mixt
23202 Trasllat del personal Mixt
23203 Trasllat de personal eventual Mixt
23301 Altres indemnitzacions Mixt
23302 Altres indemnitzacions del personal Mixt
23303 Altres indemnitzacions de personal eventual Mixt
23304 Altres indemnitzacions d'alts càrrecs Mixt
48001 T. a famílies Mixt
48601 T. Pròtesi i vehicles Mixt
60101 Infraestructures i b. destinat. a l'ús g. Mixt