Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 31 de març de 2022, sobre reajustament d'anualitats, concessió i ampliació del termini de justificació de l'Ordre 5/2021, de 3 de setembre, de la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, de bases reguladores per a la concessió de les ajudes per a l'elaboració d'instruments de planejament de minimització d'impactes territorials i la seua convocatòria per a l'exercici 2021.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 9318 de 12.04.2022
Número identificador:  2022/3151
Referència Base de Dades:  003120/2022
 



RESOLUCIÓ de 31 de març de 2022, sobre reajustament d'anualitats, concessió i ampliació del termini de justificació de l'Ordre 5/2021, de 3 de setembre, de la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, de bases reguladores per a la concessió de les ajudes per a l'elaboració d'instruments de planejament de minimització d'impactes territorials i la seua convocatòria per a l'exercici 2021. [2022/3151]

Antecedents

1. Mitjançant l'Ordre 5/2021, de 3 de setembre, de la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, es van establir les bases reguladores per a la concessió de les ajudes destinades a ajuntaments de la Comunitat Valenciana per a l'elaboració d'instruments de planejament de minimització d'impactes territorials i es va convocar la concessió d'aquestes ajudes per a l'exercici 2021 (d'ara endavant Ordre 5/2021) (DOGV 9180, 23.09.2021).

L'esmentada ordre té naturalesa jurídica d'acte administratiu, en virtut del que s'estableix en l'article 160.2.b de la Llei 1/2015, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, d'ara endavant LHPV, modificat pel Decret llei del Consell 6/2021, d'1 d'abril, de mesures urgents en matèria econòmica administrativa, per a l'execució d'actuacions finançades per instruments europeus per a donar suport a la recuperació de la crisi conseqüència de la covid-19.



2. S'han presentat a la convocatòria un total de 59 sol·licituds per 26 ajuntaments de la Comunitat Valenciana amb menys de 20.000 habitants, havent sigut proposada la inadmissió de 10 sol·licituds per la comissió de valoració, per no complir algun dels requisits establits en la convocatòria.

3. Entre els dies 11.11.2021 i 19.11.2021 es va procedir, segons el que s'estableix en la base tretze de l'Ordre 5/2021, a notificar telemàticament i de forma individualitzada el requeriment d'esmena de la documentació presentada en la convocatòria, perquè els ajuntaments sol·licitants, en un termini de 10 dies hàbils, esmenaren la falta o acompanyaren els documents que es demanaven en el requeriment, la qual cosa, segons obra en l'expedient, fou formalitzada per tots ells.

4. En data 22 de desembre de 2021 es va elaborar informe per l'òrgan instructor en el qual es constata que, de la informació que obra en el seu poder, es desprén que els ajuntaments sol·licitants, excepte els relacionats com a desestimats en l'annex I d'aquesta resolució, compleixen tots els requisits necessaris per a accedir a les subvencions, d'acord amb el que s'estableix en l'article 164.f, de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, LHPV, i en la base tretze de l'Ordre 5/2021. Així mateix, s'informa sobre el procediment seguit en l'anàlisi de la documentació i sobre la fonamentació jurídica del resultat d'una valoració objectiva, en funció de la documentació presentada, i l'aplicació directa dels criteris objectius de valoració.

5. En data 22 de desembre de 2021 es va reunir la comissió de valoració, estenent-se acta en la qual consten els acords adoptats i, segons el que s'estableix en l'article 164.f, de la Llei 1/2015, de 6 febrer, LHPV, i en la base catorze.4 de l'Ordre 5/2021, la proposta de prelació de concessió de totes les sol·licituds admeses, atenent els criteris objectius establits per a la valoració en la base quinze de la mateixa ordre, indicant les que puguen rebre subvenció i la seua quantia, fins a esgotar el crèdit de la convocatòria, la llista de reserva, així com la proposta d'inadmissió d'aquelles sol·licituds que no van poder ser valorades, degudament motivada per no reunir els requisits establits en la convocatòria per a ser beneficiaris. Figura incorporat com a annex, formant part d'aquesta acta, l'informe de l'òrgan instructor, que serveix de fonament a l'adopció dels seus acords.



6. En l'acta de la Comissió consta que el nombre d'ajudes establit en la base sisena.1 apartat a per al Grup I (PEMIT amb 3 a 10 habitatges), és de 20, havent-se admés únicament 11 sol·licituds, per la qual cosa queda un romanent de noranta mil euros (90.000 €).

El nombre d'ajudes establit en la base sisena.1 apartat b per al Grup II (PEMIT amb fins a 30 habitatges), és de 14, havent sigut admeses 33. Per tant, d'acord amb el que estableix la base sisena de l'Ordre 5/2021, i tenint en compte les disponibilitats pressupostàries, no és possible finançar el total de sol·licituds admeses en el Grup II.



Atés el paràgraf segon de l'apartat 1 de la base sisena, la Comissió de valoració va procedir a reordenar la distribució de les ajudes amb vista a esgotar el crèdit existent, resultant que el romanent de noranta mil euros (90.000 €), corresponent a les 9 ajudes no sol·licitades en l'apartat a, es va assignar al GRUP II que, d'aquesta manera, passa a ampliar el nombre d'ajudes assignades a aquest grup de 14 a 20 (14 ajudes conforme a la base sisena.1 b), i 6 ajudes més per reassignació, per ser aquest el quocient entre 90.000 € i 15.000 €, import de cada ajuda d'aquest bloc).

7. La Comissió de valoració, segons el que s'estableix en la base catorze de l'Ordre 5/2021 i en el citat article 164.f LHPV, en la mateixa reunió va elevar a la Direcció General d'Urbanisme la seua proposta definitiva justificada d'inadmissió, concessió i llista de reserva de les ajudes destinades a ajuntaments de la Comunitat Valenciana, per a l'elaboració d'instruments de planejament de minimització d'impactes territorials, en la qual es concreta el resultat de l'avaluació de les sol·licituds presentades en la convocatòria.

8. En l'esmentada Ordre 5/2021, es va aprovar la despesa corresponent a les referides ajudes per un import global màxim de cinc-cents mil euros (500.000 €), amb càrrec al capítol VII, línia de subvenció S8547000, del programa 08.03.02.432.20, d'Urbanisme, del pressupost de la Generalitat per a 2021, amb la distribució següent:



Consignació inicial 500.000 Previsions de despesa Concepte

Exercici 2021 150.000 € 30 % bestreta

Exercici 2022 350.000 € 70 % pagament subv

TOTAL DESPESA 500.000 €





9. El termini de tres mesos establit en les bases reguladores per a la resolució de la convocatòria va finalitzar el 23.12.2021(base setze).

No obstant això, la llei estableix l'obligació de l'administració de dictar resolució expressa en tots els procediments i de notificar-la, qualsevol que en siga la forma d'iniciació. Concretament, en els procediments iniciats d'ofici, prescriu que el venciment del termini màxim establit sense que s'haja dictat i notificat resolució expressa, no eximeix l'administració del compliment de l'obligació legal de resoldre.



10. Havent-se produït un retard en la tramitació de l'expedient que ha portat a la impossibilitat de resoldre el mateix dins de l'esmentat termini, tenint en compte l'obligació legal de l'Administració de resoldre de manera expressa i la voluntat de resoldre aquesta convocatòria amb l'atorgament de les subvencions, i atés que la distribució de la quantitat màxima a concedir té caràcter estimat en contemplar les normes reguladores la possibilitat de pagament anticipat, s'han d'ajustar les anualitats inicialment previstes en el moment de la convocatòria i les necessitats reals en l'ordre econòmic, mitjançant l'oportú expedient de reajustament d'anualitats, d'acord amb el que es preveu en l'article 57 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, LGS, (d'ara endavant RGS).



11. El termini atorgat als beneficiaris per a presentar la documentació justificativa finalitza el 01.06.2022, segons el que es disposa en l'apartat 1 de la base dihuit.

Donat el retard de la resolució de concessió, amb la finalitat de no alterar les condicions establides en les bases reguladores, i com que les circumstàncies així ho aconsellen i amb això no es perjudiquen drets de tercer ni estava prohibit en l'Ordre 5/2021, sembla oportú i necessari ampliar el termini per a la presentació de la documentació justificativa de l'expedient de subvencions pel temps màxim permés, sense excedir de la meitat d'aquest, d'acord amb el que es disposa en l'article 70 del citat Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, RGS, i en l'article 32 de la Llei 1/2015/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPACAP).



L'Ordre 5/2021, de 3 de setembre, no preveia pròpiament un termini, sinó un terme de justificació, entenent, per al càlcul de l'ampliació del termini, que el mateix era des de l'1 de gener fins a l'1 de juny de 2022 (5 mesos). En conseqüència, s'estima oportú ampliar el termini de justificació pel temps màxim permés (2 mesos i mig), que finalitzarà el dia 15 d'agost de 2022.

Als anteriors antecedents són aplicable les següents, consideracions jurídiques:

1. En el present procediment s'han seguit els tràmits establits en l'Ordre 5/2021, de 3 de setembre, de la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de les ajudes destinades a ajuntaments de la Comunitat Valenciana per a l'elaboració d'instruments de planejament de minimització d'impactes territorials i es convoca la concessió d'ajudes per a l'exercici 2021 i, en tot allò no regulat en aquesta ordre, s'ha estat al que disposen la Llei 1/2015, de 6 de febrer, LHPV; la Llei 38/2003, de 17 de novembre, LGS, i el seu Reglament de desenvolupament (aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol); així com la legislació general d'aplicació (Llei 39/2015, d'1 d'octubre, LPACAP, i Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic).



2. L'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, LPACAP, estableix l'obligació de l'administració de resoldre de manera expressa en els termes següents:

«Article 21 Obligació de resoldre.

1. L'administració està obligada a dictar resolució expressa i a notificar-la en tots els procediments, qualsevol que en siga la forma d'iniciació.(…)

2. El termini màxim en el qual ha de notificar-se la resolució expressa serà el fixat per la norma reguladora del corresponent procediment.(…)».

Per part seua, l'article 25 del mateix cos legal prescriu:

«Article 25 bis. Falta de resolució expressa en procediments iniciats d'ofici.

1. En els procediments iniciats d'ofici, el venciment del termini màxim establit sense que s'haja dictat i notificat resolució expressa no eximeix a l'administració del compliment de l'obligació legal de resoldre, produint els efectes següents:

a) En el cas de procediments dels quals poguera derivar-se el reconeixement o, en el seu cas, la constitució de drets o altres situacions jurídiques favorables, les persones interessades que hi hagueren comparegut podran entendre desestimades les seues pretensions per silenci administratiu.»

3. En relació amb les despeses pluriennals, l'article 57 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, RGS, estableix:

«1. Podrà autoritzar-se la convocatòria de subvencions la despesa de les quals siga imputable a exercicis posteriors a aquell en què recaiga resolució de concessió.

2. En la convocatòria haurà d'indicar-se la quantia total màxima a concedir, així com la seua distribució per anualitats, dins dels límits fixats en l'article 47 de la Llei 47/2003, de 26 de novembre, general pressupostària, atés el moment en què es preveja realitzar la despesa derivada de les subvencions que es concedisquen. Aquesta distribució tindrà caràcter estimat quan les normes reguladores hagen contemplat la possibilitat dels sol·licitants d'optar pel pagament anticipat. La modificació de la distribució inicialment aprovada requerirà la tramitació del corresponent expedient de reajustament d'anualitats.

3. Quan s'haja previst expressament en la normativa reguladora la possibilitat d'efectuar pagaments a compte, en la resolució de concessió d'una subvenció pluriennal s'assenyalarà la distribució per anualitats de la quantia atés el ritme d'execució de l'acció subvencionada. La imputació a cada exercici es realitzarà prèvia aportació de la justificació equivalent a la quantia que corresponga. L'alteració del calendari d'execució acordat en la resolució es regirà pel que es disposa en l'article 64 d'aquest Reglament.»

4. D'acord amb el que es disposa en l'article 70 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, RGS:

«Article 70. Ampliació del termini de justificació.

1. L'òrgan concedent de la subvenció podrà atorgar, excepte precepte en contra contingut en les bases reguladores, una ampliació del termini establit per a la presentació de la justificació, que no excedisca de la meitat del mateix i sempre que amb això no es perjudiquen drets de tercer.

2. Les condicions i el procediment per a la concessió de l'ampliació són els establits en l'article 49 de la Llei 30/199, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

3. Transcorregut el termini establit de justificació sense haver-se presentat la mateixa davant l'òrgan administratiu competent, aquest requerirà al beneficiari perquè en el termini improrrogable de quinze dies siga presentada als efectes previstos en aquest capítol. La falta de presentació de la justificació en el termini establit en aquest apartat portarà amb si l'exigència del reintegrament i altres responsabilitats establides en la Llei general de subvencions. La presentació de la justificació en el termini addicional establit en aquest apartat no eximirà la persona beneficiària de les sancions que, conforme a la Llei general de subvencions, corresponguen.»

I en l'article 32 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, LPACAP (antic art. 49 de la Llei 30/1992):

«Article 32. 1. L'administració, excepte precepte en contra, podrà concedir d'ofici o a petició dels interessats, una ampliació dels terminis establits, que no excedisca de la meitat d'aquests, si les circumstàncies ho aconsellen i amb això no es perjudiquen drets de tercer. L'acord d'ampliació haurà de ser notificat als interessats.(...)»



5. D'acord amb el que es disposa en el punt 5 de la base setze de l'Ordre 5/2021, la notificació d'aquesta resolució a les entitats interessades es realitzarà mitjançant la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. També es realitzarà la notificació individualitzada a les sol·licituds concedides i, d'acord amb l'article 9 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana, la Generalitat haurà de publicar en el seu portal de transparència (http://www.gvaoberta.gva.es), actualitzada i estructurada, la informació relativa a les subvencions i les ajudes públiques concedides amb indicació del seu import, objectiu i finalitat, i les entitats beneficiàries.

6. Quant a la competència per a resoldre aquest procediment, és aplicable el que es preveu en l'article 160.4.a i c de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, LHPV, aquesta correspon al conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat.

Per tot allò adés exposat, vista la normativa citada, i la restant de general i pertinent aplicació, resolc:



Primer

Fer el reajustament de les anualitats a les quals s'haurà d'imputar el pagament de les subvencions convocades i regulades per l'Ordre 5/2021, de 3 de setembre, de la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, en els termes següents:



Expedient: Títol: Planejament de minimització d'impactes territorials

Objecte Redacció pels ajuntaments en els termes municipals dels quals hagen sorgit nuclis d'habitatges irregulars en sòl no urbanitzable, de l'Esborrany dels Plans Especials de minimització d'impactes territorials (PEMIT) i del Document Inicial Estratègic a què es refereixen els articles 228 a 231 del text refós de la Llei d'ordenació del territori, urbanisme i paisatge, aprovat per Decret legislatiu 1/2021, de 18 de juny

Procediment de concessió Concurrència competitiva





Aplicació pressupostària: 08.03.02.432.20.7 Línia S8547000 Urbanisme





Imports inicials Imports reajustats

IMPORT 500.000 € 500.000 €

Anualitats:

2021 150.000 € 0 €

2022 350.000 € 500.000 €



Segon

Resoldre, sobre les sol·licituds presentades en els termes dels annexos d'aquesta resolució, la inadmissió degudament motivada de les sol·licituds que no van poder ser valorades per no reunir els requisits establits en la convocatòria per a ser beneficiaris (annex I), la concessió de subvenció i la seua quantia, fins a esgotar el crèdit de la convocatòria, a les sol·licituds que han resultat beneficiàries, per la seua ordre (annex II), i la desestimació de la resta de sol·licituds en una relació ordenada que constitueix la llista de reserva de totes les que, complint amb les condicions administratives i tècniques establides en les bases reguladores per a adquirir la condició de beneficiari, no han sigut estimades per depassar-se la quantia màxima del crèdit fixat en la convocatòria, amb indicació de la puntuació atorgada a cadascuna d'elles en funció dels criteris de valoració (annex III).

Les subvencions concedides ho són per un import total de cinc-cents mil euros (500.000 €), destinats a finançar les subvencions a ajuntaments de la Comunitat Valenciana per a l'elaboració d'instruments de planejament de minimització d'impactes territorials, amb càrrec al capítol VII, línia de subvenció S8547000 del programa 08.03.02.432.20, Urbanisme, del pressupost de la Conselleria de Política territorial, Obres Públiques i Mobilitat per a l'exercici 2022.

Qualsevol ajuntament sol·licitant podrà renunciar a la subvenció concedida, de manera expressa i per qualsevol mitjà que permeta la seua constància, en el termini màxim d'un mes des de la publicació de la resolució de concessió. Quan es produïsca la renúncia d'algun dels beneficiaris a la subvenció, el crèdit pressupostari no aplicat podrà concedir-se sense necessitat de nova convocatòria a la sol·licitud següent per ordre de puntuació.

La concessió d'ajudes conforme a la present convocatòria no suposa en cap cas la presumpció que les sol·licituds subvencionades són conformes a la regulació legal de la minimització d'impactes, o als criteris interpretatius de la mateixa establits per la Direcció General d'Urbanisme. Durant la tramitació del corresponent Pla Especial de Minimització, l'òrgan substantiu (Servei Territorial d'Urbanisme) i l'òrgan ambiental autonòmic indicaran a l'ajuntament promotor si el projecte presentat és conforme amb les disposicions legals que regulen la figura. Igualment podran aquests òrgans en el transcurs del procediment, realitzar les esmenes a la sol·licitud que es consideren oportunes.



Els compromisos assumits pels beneficiaris són, a més dels generals establits per l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, LGS, la redacció dels plans especials de minimització d'impactes territorials a què es refereixen els articles 228 a 231 del text refós de la Llei d'Ordenació del Territori, Urbanisme i Paisatge, aprovat per Decret legislatiu 1/2021, de 18 de juny (TRLOTUP), tenint la consideració d'activitat subvencionable els treballs consistents en la redacció de l'esborrany de PEMIT i del DIE, amb les especificacions establides en la base huit i l'esmentat TRLOTUP. Hauran de presentar tot això en el lloc, forma i termini establit en la base deu.





Tercer

Ampliar el termini de justificació atorgat als beneficiaris de les subvencions pel temps màxim permés, sense excedir de la meitat d'aquest, que finalitzarà el dia 15 d'agost de 2022.



Quart

El pagament de les subvencions concedides es realitzarà en la forma prevista en la base dèsset, i es farà el pagament de la bestreta del 30 % de la quantitat concedida.

Amb caràcter previ al pagament, tant de la bestreta com de la subvenció, el beneficiari haurà de trobar-se al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social.

El pagament de la subvenció es realitzarà després de la justificació de la despesa realitzada, mitjançant transferència bancària al compte designat per l'entitat beneficiària en la seua sol·licitud.

La documentació justificativa haurà de presentar-se de manera telemàtica en la seu electrònica de la Generalitat (https:sede.gva.es), en el tràmit específic d'aportació de documentació a un expedient d'ajudes de la Direcció General d'Urbanisme de la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat.

Per a efectuar el pagament, les entitats beneficiàries de la subvenció hauran d'ajustar-se als requisits i formes d'acreditació establits en els articles 30 i 31 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, LGS, així com en l'article 169 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, LHPV, havent de presentar un compte justificatiu simplificat, de conformitat amb l'article 75 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, RGS; només en el supòsit de no figurar en el certificat mensual publicat en la web de la Sindicatura de Comptes, haurà de presentar certificació acreditativa d'estar al corrent en el compliment de l'obligació de rendició dels seus comptes anuals davant la Sindicatura de Comptes, segons el que es disposa en l'Acord de 21 de maig de 2015, del Consell de la Sindicatura de Comptes, relatiu a l'aprovació d'uns criteris interpretatius de l'article 199.4 i 5 de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de la Generalitat, de règim local de la Comunitat Valenciana, tal com ha sigut redactat per la Llei 7/2014, de 22 de desembre (DOGV 7548, 15.06.2015); esborrany de Pla especial i del document inicial estratègic dels plans especials de minimització d'impactes territorials (PEMIT) i un detall d'altres ingressos o subvencions que hagen finançat l'activitat subvencionada amb indicació de l'import i la seua procedència.



En el cas que la despesa realitzada per l'ajuntament beneficiari fora inferior a la quantia de la subvenció concedida, s'aplicaran les reduccions corresponents a l'import subvencionable

La no presentació de la justificació de la despesa en el termini fixat en la convocatòria donarà lloc a la pèrdua de la subvenció. La justificació incompleta o defectuosa comportarà la minoració o pèrdua de la subvenció i, si fa el cas, l'obligació de reintegrament parcial o total de les quantitats percebudes, més els interessos de demora que corresponguen.

L'òrgan concedent comprovarà els justificants que estime oportuns i que permeten obtindre prova raonable sobre l'adequada aplicació de la subvenció, i per a aquesta finalitat podrà requerir del beneficiari la remissió dels justificants de despesa seleccionada.



Cinqué

Remetre aquesta resolució per a la seua publicació en el DOGV amb caràcter urgent.



Sisé

Notificar de manera individual la present resolució als beneficiaris de les subvencions.



Aquesta resolució posa fi a la via administrativa i, contra aquesta, podrà interposar-se potestativament recurs de reposició davant d'aquest òrgan en el termini d'un mes, comptat des de l'endemà a la seua publicació, de conformitat amb el que es preveu en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; o bé, recurs contenciós administratiu davant de la sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de la publicació, de conformitat amb el que s'estableix en els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. Tot això sense perjudici que s'utilitze qualsevol altra via que es considere oportuna.



València, 31 de març de 2022.– El conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat: Arcadi España García.





ANNEX I

Sol·licituds inadmeses



Codi Causa d'inadmissió

1* Duplicitat de sol·licituds

2* Incompliment nombre d'habitatges establit en la base sisena:

3 a 50

3* Inclusió d'habitatges en sòl diferent de SNU (base setena)





Exp. Ajuntament Causa d'inadmissió Nombre d'habitatges

inclosos Sòl diferent

de SNU

14 Albalat dels Tarongers 1 1

15 Albalat dels Tarongers 2 1

16 Albalat dels Tarongers 3 1

1 Nules 2 152

5 San Miguel de Salinas 2 54

36 Catral 2 171

54 Finestrat 1 2 58

6 Rafelguaraf 3 Tot

11 Ador 1 3 Viv. nre. 6-7-8

12 Ador 2 3 Viv. nre. 6-7





1* Es presenten dues sol·licituds exactes en tot el seu contingut i extrems: Sol·licitud, Informe tècnic i impresos associats

2* La base sisena estableix que es concediran les ajudes en funció del nombre d'habitatges existents en cada nucli, entre 3 i 50, per la qual cosa les sol·licituds que incloguen menys de 3 habitatges o més de 50 habitatges en el nucli, no compleixen els requisits exigits per a participar en la convocatòria.

3* La base setena.1.b i) estableix com a requisit per a obtindre la condició de beneficiari, entre altres, que els habitatges existents en els nuclis consolidats es troben en sòl no urbanitzable, per la qual cosa les sol·licituds que incloguen habitatges situats en una altra mena de sòl no compleixen amb aquest requisit per a adquirir la condició de beneficiari.

Ref. Ordre 5/2021, de 3 de setembre, de la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de les ajudes destinades a ajuntaments de la Comunitat Valenciana per a l'elaboració d'instruments de planejament de minimització d'impactes territorials i es convoca la concessió d'ajudes per a l'exercici 2021 (DOGV 23.09.2021).

Mapa web