Ficha disposicion

Ficha disposicion





CORRECCIÓ d'errades de l'Ordre 3/2020, de 6 de febrer, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per la qual es determina la competència lingüística necessària per a l'accés a la funció docent i l'exercici d'aquesta, en el sistema educatiu valencià.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8785 de 09.04.2020
Número identificador:  2020/2842
Referència Base de Dades:  003008/2020
 



CORRECCIÓ d'errades de l'Ordre 3/2020, de 6 de febrer, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per la qual es determina la competència lingüística necessària per a l'accés a la funció docent i l'exercici d'aquesta, en el sistema educatiu valencià. [2020/2842]

Advertides errades en l'Ordre 3/2020, esmentada més amunt i publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana número 8736, de 10 de febrer de 2020, és procedent realitzar les rectificacions corresponents:



La primera correcció fa referència a la redacció de la disposició transitòria primera de les versions en valencià i en castellà.



On diu:

«Primera. Registre dels certificats

S'estableix un termini de dotze mesos perquè les persones que, a l'entrada en vigor d'aquesta ordre, estiguen en procés de formació per a l'obtenció del Certificat de Capacitació per a l'Ensenyament en Valencià o el Diploma de Mestre de Valencià puguen registrar el certificat corresponent.»



Ha de dir:

«Primera. Registre dels certificats

S'estableix un termini de dotze mesos perquè les persones que, a l'entrada en vigor d'aquesta ordre, estiguen en procés de formació per a l'obtenció del Certificat de Capacitació per a l'Ensenyament en Valencià, el Diploma de Mestre de Valencià o el Certificat de Capacitació per a l'Ensenyament en Llengua Estrangera puguen registrar el certificat corresponent.»





La segona correcció correspon a una redacció no coincident de l'article 4 de la versió en valencià i la versió en castellà.



On diu:

«Artículo 4. Competencia lingüística mínima

El certificado de nivel C1 de conocimientos de valenciano de la JQCV o equivalentes, de acuerdo con la normativa vigente, será la competencia idiomática necesaria para vehicular áreas no lingüísticas en valenciano en las etapas de Educación Infantil, Educación Primaria, Educación Especial, Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, ciclos formativos de formación profesional y formación de las personas adultas.

El certificado de nivel C1 de inglés, de acuerdo con el MCERL y con el Decreto 61/2013, de 17 de mayo, del Consell, por el cual se establece un sistema de reconocimiento de la competencia en lenguas extranjeras en la Comunidad Valenciana y se crea la Comisión de Acreditación de Niveles de Competencia en Lenguas Extranjeras, será la competencia idiomática necesaria para vehicular áreas no lingüísticas en inglés, en las etapas de Educación Infantil, Educación Primaria, Educación Especial, Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, ciclos formativos de formación profesional y formación de las personas adultas.»



Ha de dir:

«Artículo 4. Competencia lingüística mínima

El certificado de nivel C1 de conocimientos de valenciano de la JQCV o equivalentes, de acuerdo con la normativa vigente, será la competencia idiomática necesaria para vehicular áreas no lingüísticas en valenciano en las etapas de Educación Infantil, Educación Primaria, Educación Especial, Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, ciclos formativos de formación profesional y formación de las personas adultas.

El certificado de nivel C1, de acuerdo con el MCERL y con el Decreto 61/2013, de 17 de mayo, del Consell, por el cual se establece un sistema de reconocimiento de la competencia en lenguas extranjeras en la Comunitat Valenciana y se crea la Comisión de Acreditación de Niveles de Competencia en Lenguas Extranjeras, será la competencia idiomática necesaria para vehicular áreas no lingüísticas en la lengua extranjera del certificado correspondiente, en las etapas de Educación Infantil, Educación Primaria, Educación Especial, Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, ciclos formativos de formación profesional y formación de las personas adultas.”





La tercera correcció correspon a la redacció de l'article 5 de les versions en valencià i en castellà.



On diu:

«Article 5. Competència didàctica del personal docent

El màster que habilita per a l'exercici de les professions de professor d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i ensenyament d'idiomes i els títols de grau que habiliten per a l'exercici de la professió de mestre en Educació Infantil i/o Primària són la formació que ha de garantir que la competència didàctica del professorat siga l'adequada per al compliment dels objectius del Programa d'educació plurilingüe i intercultural que regula la Llei 4/2018, de 21 de febrer, en l'article 27.

La conselleria competent en matèria d'educació establirà un pla de formació didàctica per a garantir la competència didàctica necessària per a impartir àrees, matèries o mòduls no lingüístics en valencià, en anglés o en altres llengües, d'acord amb l'article 26 de la Llei 4/2018, de 21 de febrer, de la Generalitat, per la qual es regula i promou el plurilingüisme en el sistema educatiu valencià.”



Ha de dir:

«Article 5. Competència didàctica del personal docent

El màster que habilita per a l'exercici de les professions de professor d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i ensenyament d'idiomes, la certificació oficial que acredita estar en possessió de la formació equivalent a l'exigida en l'article 100 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació, per a aquelles persones que, per raons derivades de la seua titulació, no puguen accedir als estudis del màster anterior, i els títols de grau que habiliten per a l'exercici de la professió de mestre en Educació Infantil i/o Primària, juntament amb els títols i certificats inclosos en la disposició transitòria huitena de la Llei Orgànica 2/2006, d'Educació, són la formació que ha de garantir que la competència didàctica del professorat siga l'adequada per al compliment dels objectius del Programa d'educació plurilingüe i intercultural que regula la Llei 4/2018, de 21 de febrer, en l'article 27.



La conselleria competent en matèria d'educació establirà un pla de formació didàctica per a garantir la competència didàctica necessària per a impartir àrees, matèries o mòduls no lingüístics en valencià, en anglés o en altres llengües, d'acord amb l'article 26 de la Llei 4/2018, de 21 de febrer, de la Generalitat, per la qual es regula i promou el plurilingüisme en el sistema educatiu valencià.»





La darrera correcció afecta la redacció de la disposició addicional primera de les versions en valencià i en castellà.



On diu:

«Primera. Ensenyament de valencià

El certificat de nivell C1 de coneixements de valencià facultarà el professorat per a impartir continguts curriculars de valencià en Educació Infantil, i l'Àrea de Valencià. Llengua i Literatura en Educació Primària, sempre que estiga en possessió de les altres titulacions o condicions administratives requerides per a impartir docència en els esmentats nivells i etapes, en desplegament de l'article 3 del Decret 62/2002, de 25 d'abril, del Govern Valencià, pel qual es regula l'acreditació dels coneixements lingüístics per a l'accés i la provisió de llocs en la funció pública docent no universitària a la Comunitat Valenciana.»





Ha de dir:

«Primera. Ensenyament de valencià

El certificat de nivell C1 de coneixements de valencià facultarà el professorat per a impartir continguts curriculars de valencià en Educació Infantil, l'Àrea de Valencià: Llengua i Literatura en Educació Primària, per a impartir el mòdul de Valencià en el cicle I i cicle II dels centres de formació de persones adultes i per a impartir la docència del valencià en els centres privats, sempre que estiga en possessió de les altres titulacions o condicions administratives requerides per a impartir docència en els esmentats nivells i etapes, en desplegament de l'article 3 del Decret 62/2002, de 25 d'abril, del Govern Valencià, pel qual es regula l'acreditació dels coneixements lingüístics per a l'accés i la provisió de llocs en la funció pública docent no universitària a la Comunitat Valenciana.»





València, 23 de març de 2020.– El conseller d'Educació, Cultura i Esport: Vicent Marzà Ibáñez.

Mapa web