Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 23 de març de 2017, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, per la qual es convoquen, per a l'any 2017, subvencions per a la realització de projectes i iniciatives en matèria de recuperació de la memòria històrica, a fi de promoure la convivència democràtica, desenvolupades per ajuntaments i mancomunitats de la Comunitat Valenciana.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8015 de 05.04.2017
Número identificador:  2017/2806
Referència Base de Dades:  002963/2017
 



RESOLUCIÓ de 23 de març de 2017, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, per la qual es convoquen, per a l'any 2017, subvencions per a la realització de projectes i iniciatives en matèria de recuperació de la memòria històrica, a fi de promoure la convivència democràtica, desenvolupades per ajuntaments i mancomunitats de la Comunitat Valenciana. [2017/2806]

Mitjançant l'Ordre 21/2016, de 19 de juliol, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, (DOCV 7837, 26.07.2016), es van establir les bases reguladores per a la concessió de subvencions destinades a projectes i iniciatives en matèria de recuperació de la memòria històrica que afavorisquen la convivència democràtica, i a projectes i iniciatives que promoguen el desenvolupament de drets i llibertats fonamentals.

En aquesta ordre es regulen tres línies d'ajudes, i aquesta convocatòria correspon a l'assenyalada com a línia 2: Ajudes destinades a subvencionar projectes i iniciatives en matèria de recuperació de la memòria històrica, a fi de promoure la convivència democràtica, desenvolupades per ajuntaments i mancomunitats de la Comunitat Valenciana.

Vist que, d'acord amb el que disposa l'article 7.4 del Decret 147/2007, de 7 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar les ajudes públiques, es constata que les subvencions de la present resolució, no estan subjectes a la notificació prevista en l'article 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea (TFUE), per no reunir tots els requisits de l'article 107.1 del Tractat, concretament, per no suposar avantatge econòmic, atés que queden exclosos els béns inventariables, tindre un impacte estrictament local i no ser activitats comercialitzables. Per tot això, no hi ha la possibilitat de falsejament de la competència que afecte els intercanvis comercials entre els estats membres.



De conformitat amb el que preveu el Decret 154/2015, de 18 de setembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, i l'article 160.4 b) de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, resolc:



Primer. Convocatòria i indicació de les bases reguladores de les subvencions

Es convoquen per a l'exercici 2017, en règim de concurrència competitiva, les subvencions per a la realització de projectes i iniciatives en matèria de recuperació de la memòria històrica, a fi de promoure la convivència democràtica, desenvolupades per ajuntaments i mancomunitats de la Comunitat Valenciana, regulades en l'Ordre 21/2016, de 19 de juliol, de 2016, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions destinades a projectes i iniciatives en matèria de recuperació de la memòria històrica que afavorisquen la convivència democràtica, i a projectes i iniciatives que promoguen el desenvolupament de drets i llibertats fonamentals, publicada en el DOCV núm.7837, de 26 de juliol de 2016.



Segon. Finançament i import de la convocatòria

La quantia de l'import global màxim destinat a finançar aquestes subvencions ascendeix a 240.000 € (dos-cents quaranta mil euros) a càrrec del capítol IV, línia de subvenció S7922000 del programa 07.02.02.112.70, de la Direcció General de Reformes Democràtiques, del pressupost de la Generalitat per a 2017.



Tercer. Objecte i condicions de la concessió de les subvencions

1. La present convocatòria té per objecte la concessió de subvencions per a la realització de projectes, i iniciatives en matèria de recuperació de la memòria històrica i democràtica valenciana, entesa com la salvaguarda, el coneixement i difusió de la història de la lluita dels valencians i valencianes pels seus drets i llibertats democràtiques en el període que comprén des de la proclamació de la Segona República, el 14 d'abril de 1931, fins a l'entrada en vigor de l'Estatut d'Autonomia, el 10 de juliol de 1982, a fi de promoure la convivència i de l'augment en la qualitat de la vida democràtica, desenvolupades per ajuntaments i mancomunitats de la Comunitat Valenciana.

2. Se subvencionaran:

1. Projectes i actuacions de commemoració o d'homenatge de persones i d'esdeveniments relacionats amb la memòria històrica i democràtica valenciana.

2. Projectes i actuacions que promoguen la difusió i la formació en matèria de memòria històrica i democràtica valenciana. Es podran incloure l'organització de congressos, simposis, jornades, seminaris i exposicions temporals, productes audiovisuals, edició de publicacions i projectes educatius.

3. Cada entitat local només podrà presentar una sola sol·licitud a la present convocatòria de subvencions, tant de manera individual com conjuntament amb altres entitats o mancomunitats. La sol·licitud podrà incloure un o més projectes o actuacions

4. Es podrà subvencionar fins a un import màxim de 15.000 € (quinze mil euros) per sol·licitud, sense que en cap cas les subvencions que es concedisquen puguen superar ni la quantitat sol·licitada ni el 85 % del pressupost presentat.

5. Les activitats que se subvencionen podran executar-se a partir de l'1 de gener de 2017 i fins a la data de límit de justificació de la subvenció establida en l'article 14 de les bases reguladores, sense esperar que la concessió de les subvencions es produïsca i sense que això prejutge la decisió que finalment s'adopte. Les activitats subvencionades hauran d'executar-se en el territori de la Comunitat Valenciana.

6. Les subvencions regulades en aquesta convocatòria seran compatibles amb qualsevol altra subvenció o ajuda per a la mateixa finalitat procedent de qualsevol Administració pública o ens públic o privat, nacional, de la Unió Europea o internacional, sempre que el conjunt de les ajudes no supere el cost total del projecte presentat. Aquesta circumstància s'haurà de comunicar a l'òrgan instructor en el moment en què es produïsca, ja siga abans o durant l'execució del projecte, aportant la corresponent resolució de concessió.



Quart. Forma i termini de presentació de les sol·licituds i documents i informació que han d'acompanyar-se

1. La presentació de sol·licituds i la documentació annexa per a l'obtenció de les subvencions regulades en la present convocatòria, es realitzarà, de forma telemàtica en el Portal de la Generalitat, www.gva.es, accedint a la «Seu Electrònica», Serveis en línia, Ciutadans, Ajudes, Beques i Subvencions,

http://www.gva.es/es/inicio/servicios_linea/sel_buscador.

Per a això, l'entitat sol·licitant haurà de disposar de firma electrònica avançada basada en un certificat reconegut, segons el que disposa el Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'administració electrònica de la Comunitat Valenciana, i expedit per la Generalitat o qualsevol altre prestador de serveis de certificació amb què la Generalitat haja firmat el conveni oportú (poden consultar-se en la pàgina web

https://sede.gva.es/es/web/sede_electronica/sede_certificados).

2. L'imprés de sol·licitud i la documentació annexa que s'exigeix en aquesta convocatòria, s'omplirà i firmarà digitalment per la persona titular de la mancomunitat de municipis o de l'alcaldia presidència de l'ajuntament, junt amb la documentació ressenyada en el punt 5 del present apartat, utilitzant l'aplicació dissenyada per a aquestes subvencions que estarà disponible en el catàleg de serveis públics interactius de la Generalitat a través de http://sede.gva.es, apartat «serveis en línia», i seleccionaran el tràmit de sol·licitud de subvenció dissenyat a aquest efecte.

La presentació de la sol·licitud porta implícita l'acceptació de les bases reguladores.

3. El termini de presentació de sol·licituds serà de vint dies hàbils comptat des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. L'incompliment del termini esmentat determinarà, automàticament, la inadmissió de la sol·licitud.

4. La presentació de la sol·licitud de subvenció comportarà l'autorització del sol·licitant perquè la Direcció General de Reformes Democràtiques obtinga directament dels òrgans administratius corresponents l'acreditació del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, prevista en els articles 18 i 19 del RLGSS, i en aquest cas les entitats no hauran d'aportar les corresponents certificacions, segons el que preveu l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (d'ara en avant, LPACAP). No obstant això, es podrà denegar aquest consentiment, si així s'assenyala expressament en el formulari de sol·licitud. En el supòsit esmentat, s'hauran d'aportar els certificats corresponents emesos per l'Agència Estatal d'Administració Tributària, la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic i la Tresoreria General de la Seguretat Social, d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social

5. Junt amb la sol·licitud es presentarà la documentació següent:

a) Un programa detallat del pla del projecte o actuació.

El programa, que en tot cas serà únic per sol·licitud, haurà d'estar subscrit per la persona titular de la presidència de la mancomunitat de municipis o de l'alcaldia presidència de l'ajuntament. I en aquest s'hauran de detallar, com a mínim, els aspectes següents:

1. Totes i cada una de les actuacions proposades, amb una descripció precisa del seu contingut.

2. Els objectius pretesos amb el desenvolupament de cada una de les activitats incloses en el programa, vinculant la seua transcendència i repercussió social amb el tipus de beneficiaris a què vagen destinades.

3. El calendari precís de compliment i els terminis d'execució previstos, tant per al programa d'activitats en el seu conjunt com per a cada una de les activitats proposades en particular.

4. Una explicació raonada i detallada de la vinculació que, segons el parer de l'entitat sol·licitant, hi haja entre el programa d'activitats presentat i l'objecte d'aquesta convocatòria.

b) Un document, degudament firmat per la persona titular de la presidència de la mancomunitat de municipis o de l'alcaldia presidència de l'ajuntament en què figure una descripció desglossada i detallada dels costos corresponents tant al pla d'actuacions en el seu conjunt, com a cada una de les actuacions en particular, d'acord amb els criteris següents:

– Si l'actuació o actuacions per a les quals es demana la subvenció no s'han realitzat encara en el moment de formalitzar la sol·licitud, haurà d'aportar-se un pressupost detallat de la despesa o factures pro forma. En aquells supòsits en què des de la Direcció General de Reformes Democràtiques es considere un pressupost com excessiu, podrà requerir-se la universitat per a aportar un nou pressupost de l'actuació o actuacions a realitzar més ajustat als preus de mercat.

– Si una part de l'actuació o actuacions per a les quals es demana la subvenció s'ha realitzat durant l'any 2017, però abans de formalitzar la sol·licitud, haurà d'aportar-se la documentació justificativa de la despesa ja realitzada, de conformitat amb el que preveu l'article 14 de les bases reguladores. Respecte a l'actuació o actuacions pendents de realitzar haurà d'aportar-se un pressupost detallat de la despesa o factures pro forma. En aquest últim supòsit, si des de la Direcció General de Reformes Democràtiques es considera el pressupost com excessiu podrà requerir-se la universitat per a aportar un nou pressupost de l'actuació o actuacions a realitzar més ajustat als preus de mercat.

c) L'imprés de domiciliació bancària a omplir en el cas de nou perceptor o canvi de compte bancari, haurà de ser subscrit per la persona que tinga la representació legal de la mancomunitat de municipis o de l'alcaldia presidència de l'ajuntament sol·licitant de la subvenció en representació de la corporació. A l'imprés de domiciliació bancària, s'adjuntarà una certificació expedida per la persona que exercisca les funcions de secretaria de la corporació local, en què s'acredite la representació que exerceix la persona titular de l'alcaldia o presidència de la mancomunitat de municipis firmant de l'imprés de domiciliació bancària.

d) Acreditació de la resolució o acord adoptat per l'òrgan competent de l'entitat local per a formular la sol·licitud de la subvenció i d'aquella on es faça constar que, en el pressupost de l'entitat local, està consignada la totalitat de l'import de les actuacions per a les quals se sol·licita la present subvenció.



Cinqué. Criteris de valoració de sol·licituds

1. La valoració dels projectes presentats aconseguirà com a màxim 25 punts i s'efectuarà d'acord amb els criteris que s'indiquen:

a) Qualitat tècnica i viabilitat econòmica del projecte, fins a 8 punts. Per a això, es tindran en compte els aspectes següents:

– L'adequació del projecte als objectius de la subvenció, fins a 1 punt.

– L'adequació de les activitats als objectius programats, fins a 1 punt.

– La coherència de les activitats proposades, fins a 1 punt.

– La metodologia i el calendari previstos, fins a 0,5 punts.

– La suficiència i capacitat dels recursos humans previstos, fins a 1 punt.

– La idoneïtat dels recursos materials i tècnics previstos, fins a 1 punt.

– La coherència, claredat i proporcionalitat del pressupost aportat, fins a 1 punt.

– L'aportació de mitjans personals i materials propis de l'entitat, fins a 1 punt.

– La disponibilitat dels permisos i autoritzacions que siguen necessàries per a l'execució de les activitats, o l'inici de la tramitació corresponent per a la seua obtenció, sempre que s'acredite, fins a 0,5 punts.



b) Col·laboració d'altres entitats i institucions, fins a 5 punts. Es tindran en compte els aspectes següents:

– La participació conjunta d'entitats i institucions en el projecte, es valorarà preferentment que siguen de distinta naturalesa jurídica, fins a 3 punts.

– El cofinançament del projecte per altres entitats, públiques o privades, si s'acredita prou, fins a 1 punt.

– Altres ajudes i col·laboracions previstes, d'acord amb els termes acreditats, fins a 1 punt.

c) Experiència, trajectòria i especialització de les entitats, fins a 5 punts. Es tindran en compte els aspectes següents:

– Les activitats realitzades en anys anteriors en matèria de recuperació de la memòria històrica i democràtica valenciana, fins a 3 punts.



– Les activitats realitzades en anys anteriors semblants a les que es presenten per a la sol·licitud de subvenció, fins a 2 punts.

d) Incidència del projecte en la societat, fins a 4 punts. Es tindran en compte els aspectes següents:

– Que estiguen clarament especificats els resultats esperats, fins a 1 punt.

– La repercussió territorial i/o internacional de les activitats programades, fins a 1 punt.

– Els potencials beneficiaris, fins a 0,5 punts.

– L'interés social i cultural del projecte, fins a 1 punt.

– L'abast de les mesures de difusió i divulgació proposades i en particular de l'experiència específica de les dones i altres col·lectius que van patir persecució o violència durant la Guerra Civil i la dictadura, fins a 0,5 punts.

e) Cofinançament del projecte o iniciativa per part de l'entitat sol·licitant, fins a 3 punts. En aquest apartat es tindrà en compte l'aportació de mitjans econòmics propis de l'entitat.

2. La puntuació mínima que han d'aconseguir els projectes per a optar a la subvenció serà de 10 punts.

3. La Comissió d'avaluació establida en l'article 6 de les bases reguladores, podrà requerir als sol·licitants l'ampliació de la informació continguda en les memòries, a fi de facilitar la millor avaluació de les sol·licituds.



Sisé. Criteris per a la determinació de la subvenció

1. Per a determinar la quantia subvencionada, es tindrà en compte l'adequació dels projectes presentats per les entitats als criteris de valoració determinats en l'apartat anterior.

Els projectes que hagen superat la puntuació de 10 punts, se subvencionaran atenent els límits continguts en la present convocatòria, les subvencions es concediran per ordre de puntuació de major a menor fins a l'esgotament dels fons previstos en aquesta convocatòria.

En cas d'empat de les sol·licituds, aquest es resoldrà per la major puntuació obtinguda en cada un dels apartats seguint l'ordre establit en el resolc cinqué d'aquesta resolució.

2. Quan es produïsca la renúncia d'algun dels beneficiaris a la subvenció, el crèdit pressupostari no aplicat podrà concedir-se sense necessitat de nova convocatòria a l'entitat sol·licitant per ordre de puntuació.

Seté. Tràmits a omplir en el procediment

1. Quan la sol·licitud no reunisca els requisits assenyalats en la legislació bàsica de procediment administratiu comú, o no s'acompanye la documentació que d'acord amb aquesta resolució resulte exigible, o es considere necessària per a resoldre, es requerirà l'entitat interessada perquè, en el termini de 10 dies hàbils, esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb indicació que, si no ho fa així, es considerarà que ha desistit de la petició, amb una resolució prèvia que haurà de ser dictada en els termes que preveu l'article de la LPACAP.

2. Els requeriments a què es fa referència en aquest resolc, així com qualsevol altre que puga realitzar-se, tindran lloc mitjançant notificació electrònica i es regirà pel que disposen els articles 53 i següents del Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'administració electrònica de la Comunitat Valenciana. Tal com disposa l'article 53 de la norma esmentada, la notificació electrònica dels actes administratius produirà efectes jurídics quan el sol·licitant (entitat local o mancomunitat) haja assenyalat aquest mitjà com a preferent, haja consentit expressament la seua utilització o quan aquesta via resulte obligatòria per a l'interessat, com és aquest cas.



De conformitat amb l'article 54 del Decret 220/2014, la pràctica de la notificació electrònica es realitzarà, amb caràcter general, per compareixença electrònica, de la manera següent:

1) El sol·licitant (entitat local o mancomunitat en aquest cas) degudament identificada, accedirà al contingut de l'actuació administrativa corresponent a través de la seu electrònica de la Generalitat. Prèviament, s'enviarà per correu electrònic a l'adreça facilitada per l'interessat, un avís de notificació, de caràcter informatiu, que li comunicarà l'existència d'una notificació dirigida a aquest, així com la direcció de la pàgina web a què ha d'accedir per a obtindre-la.

2) Aquest avís de notificació haurà d'especificar, a més de les dades que permeten la identificació de la notificació, de conformitat amb el que disposa la legislació bàsica de procediment administratiu, que transcorreguts deu dies naturals a partir de la data de la notificació, sense que tinga lloc l'accés a aquesta, equivaldrà al rebuig de la notificació als efectes previstos en la normativa legal vigent, llevat que d'ofici o a instància del destinatari es comprove la impossibilitat tècnica o material de l'accés.

3) El sol·licitant podrà accedir a la notificació electrònica amb la seua identificació personal prèvia per qualsevol dels mitjans definits en l'article 26 del Decret 220/2014. La notificació contindrà la designació de l'òrgan administratiu o entitat que efectua la notificació, la referència al tipus de document que es notifica, el número d'expedient a què es refereix, i la data i registre d'eixida.

4) Si el sol·licitant (entitat local o mancomunitat en aquest cas) accepta la notificació, podrà accedir als documents objecte d'aquesta, que també tindran format per a impressió.

5) Es deixarà constància en l'expedient administratiu de l'acceptació o rebuig de la notificació electrònica, que produirà els efectes previstos en la legislació bàsica de procediment administratiu.



Huité. Terminis de resolució i notificació

L'òrgan que resoldrà les sol·licituds de subvencions i el termini per a resoldre i notificar, són els establits en l'article 9 de les bases reguladores.

El termini màxim per a resoldre i notificar les resolucions serà de sis mesos des de la data de publicació de la present resolució de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana de conformitat amb el que disposa l'article 9 de l'Ordre 21/2016, de 19 de juliol.



En els casos en què haja de requerir-se als ajuntaments i mancomunitats de la Comunitat Valenciana interessats l'esmena de deficiències i/o aportació de documents, el termini determinat en l'apartat anterior s'entendrà suspés durant el transcurs del temps que hi haja entre la notificació del requeriment i el seu compliment efectiu pel beneficiari, a falta d'això, pel transcurs del termini concedit.



Excepcionalment, podrà acordar-se l'ampliació dels terminis esmentats en els supòsits previstos en l'article 23 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Transcorregut el termini màxim per a resoldre sense que s'haja notificat resolució expressa, les sol·licituds hauran d'entendre's desestimades per silenci administratiu, de conformitat amb el que disposa l'article 25 de la Llei 39/2015, i l'article 55 de la Llei 9/2001, de 27 de desembre, de la Generalitat, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera i d'organització de la Generalitat. Tot això sense perjuí que subsistisca l'obligació legal de l'Administració de resoldre expressament sobre la petició formulada.

La resolució per la qual es concedisquen o deneguen les subvencions es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, d'acord amb el contingut de l'article 45.1.b de la LPACAP



Nové. Recursos contra la resolució

Les resolucions adoptades sobre les sol·licituds d'aquestes subvencions posen fi a la via administrativa, i davant d'aquestes es podrà interposar potestativament recurs de reposició davant del mateix òrgan que ha dictat l'acte en el termini d'un mes, comptat des de l'endemà de la publicació, de conformitat amb el que preveuen els articles 123 i 124 de la LPACAP, o bé directament recurs contenciós administratiu davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos, comptat des de l'endemà de la publicació, de conformitat amb el que estableixen els articles 10.1 a i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. Tot això sense perjuí que s'utilitze qualsevol altra via que es considere oportuna.



Deu. Justificació de la subvenció

1. La justificació de les subvencions per part dels ajuntaments i mancomunitats beneficiàries es realitzarà d'acord amb el que estableix l'article 14 de les bases reguladores.

2. La presentació de la justificació es farà de manera telemàtica en els mateixos termes del resolc quart.

3. Es reduirà proporcionalment la subvenció en cas que la justificació de les despeses realitzats no assolisca la quantia atorgada, així com quan havent-se subvencionat una part del cost total de l'activitat, no es justifique l'import total de la despesa que suposa el desenvolupament d'aquesta activitat. La presentació extemporània de la justificació donarà lloc a la incoació d'un procediment per a deixar sense efecte l'acte de concessió de la subvenció. En tot cas es garantirà el dret de l'audiència de l'entitat local interessada.



Onze. Règim de lliurament de pagament i termini per a la justificació de la subvenció

1. El pagament de les subvencions, es realitzarà en pagament únic, després de la justificació de la despesa realitzada, mitjançant la transferència bancària al compte designat pels ajuntaments i mancomunitats beneficiaris en la seua sol·licitud.

2. El termini màxim per a la presentació de la justificació de la subvenció finalitzarà, el 14 de novembre de 2017.



Dotze. Pla de control

Els ajuntaments i mancomunitats beneficiaris quedaran sotmesos a les actuacions de control i supervisió contingudes en l'article 13 de les bases reguladores.



Contra la present resolució, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar potestativament recurs de reposició davant del mateix òrgan que ha dictat l'acte en el termini d'un mes, comptat des de l'endemà de la publicació, de conformitat amb el que preveuen els articles 123 i 124 de la LPACAP, o bé recurs contenciós administratiu davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de la publicació, de conformitat amb el que estableixen els articles 10 i 46.1 de la LJCA. Tot això sense perjuí que s'utilitze qualsevol altra via que es considere oportuna.



València, 23 de març de 2017.– La consellera de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques: Gabriela Bravo Sanestanislao.

Mapa web