Ficha disposicion

Ficha disposicion





Institut Valencià de Finances. CORRECCIÓ d'errades de l'Acord de 23 de gener de 2019, del Consell General, pel qual s'aproven les normes generals reguladores per a l'atorgament de finançament bonificat a determinats projectes empresarials.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8515 de 27.03.2019
Número identificador:  2019/2922
Referència Base de Dades:  002839/2019
 



CORRECCIÓ d'errades de l'Acord de 23 de gener de 2019, del Consell General, pel qual s'aproven les normes generals reguladores per a l'atorgament de finançament bonificat a determinats projectes empresarials. [2019/2922]

Advertits errors en la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana número 8487, de 15 de febrer de 2019, de l'Acord de 23 de gener de 2019, del Consell General, pel qual s'aproven les normes generals reguladores per a l'atorgament de finançament bonificat a determinats projectes empresarials, es procedeix a la correcció:





S'afig l'apartat 6 a l'article 1 de les normes generals amb el literal següent:

1.6. De conformitat amb el que disposa l'article 1 del Reglament (UE) núm. 651/2014, de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajudes compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108, del Tractat (DO L 187 de 26.6.2014), no s'aplicarà a les mesures d'ajudes regulades en aquestes normes generals a:

a) Les ajudes concedides en el sector dels productes de la pesca i l'aqüicultura, cobert pel Reglament (UE) núm. 1379/2013, del Parlament Europeu i del Consell, a excepció de les ajudes a la formació, les ajudes per a l'accés de les pimes al finançament, les ajudes en l'àmbit de la investigació i el desenvolupament, les ajudes a la innovació en favor de les pimes, les ajudes als treballadors desfavorits i als treballadors amb discapacitat, les ajudes regionals a la inversió a les regions ultres perifèriques i els règims d'ajudes regionals de funcionament.



b) Les ajudes concedides en el sector de la producció agrícola primària, a excepció de les ajudes a la inversió a les regions ultres perifèriques, els règims d'ajudes regionals de funcionament, les ajudes per a serveis de consultoria en favor de les pimes, les ajudes al finançament de risc, les ajudes de recerca i desenvolupament, les ajudes a la innovació en favor de les pimes, les ajudes per a la protecció del medi ambient, les ajudes a la formació i les ajudes als treballadors desfavorits i als treballadors amb discapacitat.

c) Les ajudes concedides en el sector de la transformació i comercialització de productes agrícoles, en els casos següents:

i) Quan l'import de l'ajuda es determine en funció del preu o de la quantitat d'aquests productes adquirits a productors primaris o comercialitzats per les empreses interessades.

ii) Quan l'ajuda se supedite a la seua transmissió, total o parcial, als productors primaris.

d) Les ajudes destinades a facilitar el tancament de mines de carbó no competitives, tal com es preveuen en la Decisió 2010/787/UE, del Consell.

e) Les categories d'ajudes regionals esmentades en l'article 13.

Quan una empresa opere en els sectors exclosos, previstos en els paràgrafs corresponents a les lletres a), b) o c), i en sectors inclosos en l'àmbit d'aplicació del Reglament (UE) núm. 651/2014 de la Comissió, de 17 de juny de 2014, aquest s'aplicarà a les ajudes concedides en relació amb aquests últims sectors o activitats, sempre que els centres gestors garantisquen, a través de mitjans apropiats, com la separació d'activitats o la distinció de costos, que les activitats dels sectors exclosos no es beneficien de les ajudes concedides de conformitat amb el Reglament (UE) núm. 651/2014, de la Comissió, de 17 de juny de 2014.



El Reglament (UE) núm. 651/2014, de la Comissió, de 17 de juny de 2014, tampoc s'aplicarà:

a) Als règims previstos en les seccions 1 (a excepció de l'article 15), 2, 3, 4, 7 (a excepció de l'article 44) i 10 del capítol III del reglament esmentat, si el pressupost anual mitjà en ajudes estatals és superior a 150 milions d'euros; a partir de sis mesos després de l'entrada en vigor; la Comissió podrà decidir que el reglament esmentat continue aplicant-se a qualsevol d'aquests règims d'ajudes durant un període més llarg, després d'haver examinat el pla d'avaluació pertinent notificat per l'Estat membre a la Comissió, en el termini de 20 dies hàbils a partir de l'entrada en vigor d'aquest règim.

b) A les modificacions dels règims previstos en l'apartat anterior, diferents de les modificacions que no puguen afectar la compatibilitat del règim d'ajudes de conformitat amb el reglament esmentat o que no puguen afectar de forma significativa el contingut del pla d'avaluació aprovat.

c) A les ajudes a activitats relacionades amb l'exportació, concretament les ajudes directament vinculades a les quantitats exportades, les ajudes a l'establiment i funcionament d'una xarxa de distribució o les ajudes a altres costos corrents vinculats a l'activitat exportadora.



d) A les ajudes condicionades a la utilització de productes nacionals en lloc d'importats.

e) Als règims d'ajudes que no excloguen explícitament el pagament d'ajudes individuals a empreses que estiguen subjectes a una ordre de recuperació pendent després d'una decisió prèvia de la Comissió que haja declarat una ajuda concedida pel mateix Estat membre il·legal i incompatible amb el mercat interior, a excepció dels règims d'ajudes destinats a reparar els perjudicis causats per determinats desastres naturals.

f) A les ajudes a empreses en crisis, a excepció dels règims d'ajudes destinats a reparar els perjudicis causats per determinats desastres naturals, els règims d'ajudes per a la creació d'empreses i els règims d'ajudes regionals de funcionament, a condició que aquests règims no tracten les empreses en crisi més favorablement que la resta d'empreses.



g) A les ajudes estatals que comporten, per si mateixes, per les condicions inherents a aquestes o pel seu mètode de finançament, una infracció indissociable del dret de la Unió, en particular:

a) Les mesures d'ajuda la concessió de la qual estiga supeditada a l'obligació que el beneficiari tinga la seua seu en l'Estat membre pertinent o que estiga establit predominantment en aquest Estat membre; no obstant això, s'autoritza el requisit de disposar d'un establiment o d'una sucursal en l'Estat membre que concedeix les ajudes en el moment en què es facen efectives.

b) Les mesures d'ajuda la concessió de la qual estiga supeditada a l'obligació que el beneficiari utilitze béns de producció nacional o serveis nacionals.

c) Les mesures d'ajuda que restringisquen la possibilitat que els beneficiaris exploten els resultats de la investigació, el desenvolupament i la innovació en altres estats membres.



Es suprimeixen els apartats 5.1.h i 5.1.i de les normes generals.



En l'apartat 30.3 de les normes generals on diu:

30.3. De conformitat amb el que preveu l'article del Reglament (UE) núm. 651/2014, de la Comissió, les ajudes regionals només es concediran a les zones assistides de la Comunitat Valenciana segons el mapa d'ajudes regionals vigent en aplicació de l'article 107, apartat 3, lletra c) del Tractat de funcionament de la Unió Europea. I en relació amb això, les ajudes a grans empreses només es concediran per a una inversió inicial en favor d'una nova activitat econòmica a la zona de què es tracte. Respecte de les pimes, les ajudes podran concedir-se per a qualsevol forma d'inversió inicial.



Ha de dir:

30.3. De conformitat amb el que preveu l'article del Reglament (UE) núm. 651/2014, de la Comissió, les ajudes regionals només es concediran a les zones assistides de la Comunitat Valenciana segons el mapa d'ajudes regionals vigent en aplicació de l'article 107, apartat 3, lletra c) del Tractat de funcionament de la Unió Europea. I en relació amb això, les ajudes a grans empreses només es concediran per a una inversió inicial en favor d'una nova activitat econòmica a la zona de què es tracte. Respecte de les pimes, les ajudes podran concedir-se per a qualsevol forma d'inversió inicial, i no únicament per aquelles que suposen una nova activitat econòmica a la zona que es tracte.



Els llindars no podran ser eludits per mitjà de la divisió artificial dels projectes d'ajuda.



A l'article 31 on diu:

Article 31. Requisits dels projectes d'inversió

31.1. Els projectes d'inversió susceptibles de rebre finançament bonificat hauran de reunir, a més dels establits en l'article 2, els requisits següents:

a) El projecte ha de ser viable des del punt de vista tècnic, econòmic, financer, mediambiental i laboral. I a aquest efecte es presentarà un informe de viabilitat que tracte aquests aspectes.

b) Els actius adquirits han de ser nous, excepte per a les pimes o en el cas de l'adquisició d'un establiment en situació de tancament.



c) Els costos d'adquisició de béns d'equip de segona mà seran subvencionables sempre que complisquen els requisits següents:

c.1. Que conste una declaració de la part venedora sobre l'origen dels béns i sobre que aquests no han sigut objecte de cap subvenció nacional o comunitària.

c.2. Que el preu no siga superior al valor de mercat i siga inferior al cost dels béns nous similars, i aquests extrems s'acreditaran mitjançant certificació d'entitat taxadora independent.

d) La inversió ha de respondre a una composició equilibrada entre els seus diferents conceptes, d'acord amb l'activitat de què es tracte i d'acord amb el que establisca la convocatòria.

e) Els projectes de creació d'un establiment i d'ampliació de la capacitat d'un establiment existent hauran de comportar la creació de nous llocs de treball. La creació de nous llocs de treball en l'establiment objecte de la subvenció complirà els termes següents:



e.1. Que es referisca a l'activitat a la qual es destina la inversió.

e.2. Que la creació d'aquests es produïsca en el període transcorregut des de la sol·licitud fins a la finalització del període de vigència de la concessió.

e.3. Les modalitats contractuals hauran de correspondre, necessàriament, a contractes indefinits, tant a temps complet com a temps parcial, per als quals s'establirà l'equivalència corresponent.

e.4. En el cas de cooperatives de treball associat, societats anònimes laborals i societats limitades laborals, es computaran com a llocs de treball els corresponents als socis que treballen.



f) Tots els projectes han de mantindre els llocs de treball creats i els que tenia abans de fer la inversió, durant 3 anys després de la finalització del termini de vigència.

g) En el cas d'ajudes concedides per a una transformació fonamental en el procés de producció, els costos subvencionables hauran de superar l'amortització dels actius relatius a l'activitat que es modernitzarà en els tres exercicis fiscals anteriors. En el cas d'ajudes concedides per a una diversificació d'un establiment existent, els costos subvencionables hauran de superar, com a mínim, el 200 % del valor comptable dels actius que es reutilitzen, registrats en l'exercici fiscal anterior a l'inici dels treballs.

h) Una vegada completada, la inversió haurà de mantindre's a la zona beneficiària almenys durant cinc anys, o almenys durant tres anys en el cas de pimes. Això no impedirà la substitució d'instal·lacions o equips que han quedat obsolets o s'han avariat dins d'aquest període, sempre que l'activitat econòmica es mantinga a la zona de què es tracte durant el període mínim pertinent.

i) En allò no previst en els punts anteriors, caldrà ajustar-se a allò que disposa l'article 14 del Reglament (UE) núm. 651/2014, de la Comissió.



Deu dir:

Article 31. Requisits dels projectes d'inversió

31.1. Els projectes d'inversió susceptibles de rebre finançament bonificat hauran de reunir, a més dels establits en l'article 2, els requisits següents:

a) El projecte ha de ser viable des del punt de vista tècnic, econòmic, financer, mediambiental i laboral. I a aquest efecte es presentarà un informe de viabilitat que tracte aquests aspectes.

b) Els actius adquirits han de ser nous, excepte per a les pimes o en el cas de l'adquisició d'un establiment en situació de tancament.



c) Els costos d'adquisició de béns d'equip de segona mà seran subvencionables sempre que complisquen els requisits següents:

c.1. Que conste una declaració de la part venedora sobre l'origen dels béns i sobre que aquests no han sigut objecte de cap subvenció nacional o comunitària.

c.2. Que el preu no siga superior al valor de mercat i siga inferior al cost dels béns nous similars, i aquests extrems s'acreditaran mitjançant certificació d'entitat taxadora independent.

d) La inversió ha de respondre a una composició equilibrada entre els seus diferents conceptes, d'acord amb l'activitat de què es tracte i d'acord amb el que establisca la convocatòria.

e) Els projectes de creació d'un establiment i d'ampliació de la capacitat d'un establiment existent hauran de comportar la creació de nous llocs de treball. La creació de nous llocs de treball en l'establiment objecte de la subvenció complirà els termes següents:



e.1. Que es referisca a l'activitat a la qual es destina la inversió.

e.2. Que la creació d'aquests es produïsca en el període transcorregut des de la sol·licitud fins a la finalització del període de vigència de la concessió.

e.3. Les modalitats contractuals hauran de correspondre, necessàriament, a contractes indefinits, tant a temps complet com a temps parcial, per als quals s'establirà l'equivalència corresponent.

e.4. En el cas de cooperatives de treball associat, societats anònimes laborals i societats limitades laborals, es computaran com a llocs de treball els corresponents als socis que treballen.



f) Tots els projectes han de mantindre els llocs de treball creats i els que tenia abans de fer la inversió, durant 3 anys després de la finalització del termini de vigència.

g) En el cas d'ajudes concedides per a una transformació fonamental en el procés de producció, els costos subvencionables hauran de superar l'amortització dels actius relatius a l'activitat que es modernitzarà en els tres exercicis fiscals anteriors. En el cas d'ajudes concedides per a una diversificació d'un establiment existent, els costos subvencionables hauran de superar, com a mínim, el 200 % del valor comptable dels actius que es reutilitzen, registrats en l'exercici fiscal anterior a l'inici dels treballs.

h) Una vegada completada, la inversió haurà de mantindre's a la zona beneficiària almenys durant cinc anys, o almenys durant tres anys en el cas de pimes. Això no impedirà la substitució d'instal·lacions o equips que han quedat obsolets o s'han avariat dins d'aquest període, sempre que l'activitat econòmica es mantinga a la zona de què es tracte durant el període mínim pertinent.

i) No obstant el que es disposat en l'article 16 d'aquestes normes, el beneficiari de les ajudes d'aquesta modalitat haurà d'aportar una contribució financera mínima del 25 % dels costos subvencionables, bé a través dels seus propis recursos, bé mitjançant finançament extern exempt de qualsevol tipus d'ajuda pública.

j) En les ajudes concedides a l'empara del present capítol, el beneficiari haurà de confirmar que no s'ha traslladat a l'establiment en el qual tindrà lloc la inversió inicial per a la qual se sol·licita l'ajuda en els dos anys anteriors a la sol·licitud de l'ajuda i comprometre's a no fer-ho durant un període de dos anys des que s'haja completat la inversió inicial per a la qual se sol·licita l'ajuda.

k) En allò no previst en els punts anteriors, s'ajustarà al que es disposa a l'article 14 del Reglament (UE) núm. 651/2014 de la Comissió.



València, 21 de març de 2019.– El secretari del Consell General de l'Institut Valencià de Finances: Manuel Illueca Muñoz.

Mapa web