Ficha disposicion

Ficha disposicion





Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica. RESOLUCIÓ de 17 de febrer de 2022, del director general d'Agricultura, Ramaderia i Pesca, per la qual s'estableix la convocatòria per al Pla 2022 de les ajudes destinades a la subscripció d'assegurances agràries del Pla nacional d'assegurances agràries combinades, i per la qual es desenvolupen diversos aspectes relacionats amb l'aplicació de l'ordre de bases per a la concessió de les ajudes a la subscripció d'assegurances agràries per al Pla 2022.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 9287 de 28.02.2022
Número identificador:  2022/1463
Referència Base de Dades:  001611/2022
 



RESOLUCIÓ de 17 de febrer de 2022, del director general d'Agricultura, Ramaderia i Pesca, per la qual s'estableix la convocatòria per al Pla 2022 de les ajudes destinades a la subscripció d'assegurances agràries del Pla nacional d'assegurances agràries combinades, i per la qual es desenvolupen diversos aspectes relacionats amb l'aplicació de l'ordre de bases per a la concessió de les ajudes a la subscripció d'assegurances agràries per al Pla 2022. [2022/1463]



L'Ordre 14/2015, de 23 de març, de la Conselleria de Presidència i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua, regula les subvencions de la Generalitat Valenciana a la subscripció d'assegurances agràries, del Pla nacional d'assegurances agràries combinades (DOGV 7503, 13.4.2015).

Les ajudes regulades en aquesta ordre s'adapten als requisits establits en els articles 1, 2, 6, 8, 9, 27, i 28 del Reglament (UE) núm. 702/2014, de la Comissió, de 25 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajuda en els sectors agrícola i forestal i en zones rurals compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea (DOUE L 193, 1.7.2014).

Si bé, d'acord amb l'article 1.5 de l'Ordre 14/2015, de 23 de març, la duració d'aquest règim d'ajudes a l'assegurança agrària, d'acord amb l'article 52 del Reglament (UE) núm. 702/2014, de la Comissió, de 25 de juny de 2014, és fins al 31 de desembre de 2020, l'article 1.3 del Reglament (UE) 2020/2008 de la Comissió, de 8 de desembre de 2020, pel qual es modifiquen els reglaments (UE) núm. 702/2014, (UE) núm. 717/2014 i (UE) núm. 1388/2014, pel que fa al seu període d'aplicació i altres ajustos pertinents (DOUE L 414, 09.12.2020), estableix l'aplicabilitat del Reglament (UE) núm. 702/2014, de la Comissió, de 25 de juny de 2014, fins al 31 de desembre de 2022, per la qual cosa ha d'entendre's prorrogada la duració que determina l'ordre de bases.



Amb data 15 de setembre de 2021, es va firmar el Conveni de col·laboració entre la Generalitat Valenciana, mitjançant la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, i l'Agrupació Espanyola d'Entitats Asseguradores d'Assegurances Agràries Combinades, SA (Agroseguro), per al foment de les assegurances agràries a la Comunitat Valenciana. És objecte del conveni, entre altres, promocionar la subscripció de l'assegurança agrària entre els agricultors i ramaders de la Comunitat Valenciana, regular la liquidació i pagament a Agroseguro de les subvencions a les primes de les assegurances agràries que li corresponga aportar a la Generalitat Valenciana, regular la informació i la documentació a aportar per Agroseguro i establir les bases de col·laboració entre les dues entitats. El conveni té una vigència inicial de quatre anys, i es pot acordar unànimement la seua pròrroga per un període de fins a dos anys més.

La present resolució de convocatòria per al Pla 2022 de les ajudes destinades a la subscripció d'assegurances agràries conté els percentatges de subvenció tant de base com addicionals, la gestió, el control i la convocatòria pròpiament dita.

La Comunitat Valenciana té una gran tradició en la contractació de l'assegurança agrària. És fonamental disposar d'una política d'assegurances agràries per al manteniment de les rendes d'agricultors/ores i ramaders/eres de la Comunitat Valenciana.

El foment de l'assegurança agrària és sens dubte el mitjà que permet, en molts casos, la supervivència d'agricultors/ores i ramaders/eres davant les adversitats climàtiques. La present resolució de convocatòria ve a fomentar la contractació de les assegurances agràries mantenint l'import destinat pel Consell en l'última convocatòria.

Un any més, en alguns cultius en secà, com ara olivera, cereal, vinya, ametler i cirera, i en la ramaderia, l'assegurament no és una pràctica habitual, per la qual cosa és important, a fi de garantir la rendibilitat de les explotacions agràries, secundar amb mesures d'estímul la contractació de les assegurances.

Dins de la política de suport a la qualitat dels productes agroalimentaris, es mantenen les subvencions addicionals, per a les assegurances que emparen produccions incloses en sistemes de protecció de qualitat agroalimentària com: denominacions d'origen protegides (DOP), indicacions geogràfiques protegides (IGP) i Comité d'Agricultura Ecològica de la Comunitat Valenciana (CAECV). També es mantenen les ajudes a les pòlisses associatives, contractades per entitats associatives.



Per a reforçar i potenciar la vertebració del sector agrari valencià, s'estima oportú mantindre una subvenció addicional per als agricultors i ramaders socis d'una de les organitzacions professionals agràries reconegudes oficialment a la Comunitat Valenciana.

A l'efecte del que es disposa en el Decret 128/2017, de 29 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques, les ajudes regulades en la present resolució s'adapten als requisits establits en els articles 27 i 28 del Reglament (UE) núm. 702/2014, de la Comissió, de 25 de juny de 2014. La informació resumida del règim d'ajudes ha sigut remesa a la Comissió Europea, i s'ha assignat el número de registre de l'ajuda SA.41133.

Per tot això, en virtut del que s'estableix en l'article 70 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell (modificada per la Llei 12/2007, de 20 de març), el Decret 5/2019, de 16 de juny, del president de la Generalitat, pel qual es determinen el nombre i la denominació de les conselleries, i les seues atribucions, el Decret 105/2019, de 5 de juliol, del Consell, pel qual estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat, sobre la base de les competències establides en el Decret 176/2020, de 30 d'octubre, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, i fent ús de les atribucions conferides en la disposició addicional primera de l'ordre de bases, resolc:



Primer. Percentatges de subvenció

D'acord amb el que s'estableix en l'article 3.3 de l'Ordre 14/2015, de 23 de març, de la Conselleria de Presidència i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua, per la qual es regulen les subvencions a la subscripció d'assegurances agràries del Pla nacional d'assegurances agràries combinades:



1. Línies d'agricultura.

Per a les pòlisses acollides al Pla 2022, el percentatge de subvenció aplicat exclusivament sobre la prima comercial base neta, la definició de la qual figura en l'annex IV, sense tindre en compte els recàrrecs per sinistralitat elevada, de cada pòlissa subscrita per als mòduls de les diferents línies d'assegurances agrícoles a la Comunitat Valenciana serà el següent:

Mòdul 1: 10 %

Mòdul 2: 20 %

Mòdul 3 i 3M: 25 %

Mòdul P, PO i PP: 25 %

Resta de mòduls: 20 %



2. Línies de ramaderia.

La subvenció de les línies de retirada i destrucció d'animals morts es regularan sobre la base €/cap, conformement a la distribució que figura en l'annex III.

En les línies de bestiar que inclouen garanties de vida i servei de retirada i destrucció d'animals morts en l'explotació, el percentatge de subvenció aplicat a la mena de capital vida, sobre la prima comercial base neta, una vegada deduïdes les bonificacions i descomptes establits en la contractació de l'assegurança i sense tindre en compte els recàrrecs per sinistralitat elevada, serà del 20 %. La subvenció per a la mena de capital de retirada i destrucció d'animals morts en l'explotació s'aplicarà sobre la base €/cap, conformement a la distribució establida en l'annex III.

El límit de subvenció determinat per a la mena de capital vida, haurà de tindre en compte que l'import de la subvenció d'ENESA més l'import de la subvenció de la conselleria competent en matèria d'assegurances agràries, de la mateixa mena de capital, no pot ser superior al 65 % del rebut de prima sense tindre en compte els recàrrecs per sinistralitat elevada, de la classe de capital vida. En les espècies aqüícoles, aquest límit de subvenció no podrà superar el 50 % del rebut de prima, sense tindre en compte els recàrrecs de sinistralitat elevada.

El límit de subvenció determinat per a la mena de capital de retirada i destrucció d'animals morts en l'explotació haurà de tindre en compte que l'import de la subvenció d'ENESA més l'import de la subvenció de la conselleria competent en matèria d'assegurances agràries, de la mateixa classe de capital, i no pot ser superior al 87 % del rebut de prima sense tindre en compte els recàrrecs per sinistralitat elevada, de la classe de capital de retirada i destrucció.

3. Sobre els percentatges anteriors s'aplicaran, si escau, els percentatges de les subvencions addicionals següents:

a) 10 % per als titulars de pòlisses en les parcel·les assegurades per al cultiu de què es tracte, inscrites en les denominacions d'origen protegides (d'ara en avant, DOP), indicacions geogràfiques protegides (d'ara en avant, IGP), i en el Comité d'Agricultura Ecològica de la Comunitat Valenciana (d'ara en avant, CAECV), segons les parcel·les presentades per les entitats de marques de qualitat en el termini d'un mes abans de la data d'inici de la contractació de la línia corresponent.

Les DOP, IGP i CAECV a què fa referència el paràgraf anterior són les següents:

DOP «Vins d'Utiel-Requena»

DOP «Vins Alacant»

DOP «Vins València»

DOP «Raïm de taula embossat Vinalopó»

DOP «Nispros de Callosa d'en Sarrià»

DOP «Xufa de València»

DOP «Carxofa de Benicarló»

DOP «Arròs de València»

DOP «Kaki Ribera del Xúquer»

DOP «Consell Regulador del Cava»

DOP «Oli de la Comunitat Valenciana»

DOP «El Terrerazo»

DOP «Vino de Pago de los Balagueses»

DOP «Chozas Carrascal»

DOP «Vera de Estenas»

DOP «Mangrana Mollar d'Elx».

IGP «Castelló»

IGP «Cítrics Valencians»

IGP «Cireres Muntanya d'Alacant»

Comité d'Agricultura Ecològica de la Comunitat Valenciana

b) 10 % per a les pòlisses agrícoles en les quals la persona assegurada no declare cap de les característiques que es detalla a continuació: posseir la condició d'agricultor/ora o ramader/a professional i trobar-se afiliat/ada i cotitzant al Règim Especial de Treballadors Autònoms o en el Règim Especial de la Seguretat Social, ser titular d'explotació prioritària, ser soci d'una organització o agrupació de productors constituïda a l'empara del Reglament (UE) núm. 543/2011, de la Comissió, de 7 de juny, ser jove agricultor o agricultora que l'any de contractació de l'assegurança o en algun dels quatre anteriors se li haja concedit l'ajuda a la primera instal·lació en virtut del Reglament (UE) núm. 1305/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre.



c) 20 % per a les pòlisses associatives contractades per entitats associatives d'agricultors/ores i ramaders/eres a les quals s'aplique la subvenció per Entitat Associativa concedida per ENESA, amb les característiques admeses per la Direcció General d'Assegurances i Fons de Pensions, per a l'assegurament conjunt de la producció dels seus socis.

d) 50 % per als cultius d'olivera, cereal, vinya, ametler i cirera en parcel·les de secà.

e) 15 % per als agricultors i ramaders que siguen socis d'una de les organitzacions professionals agràries reconegudes oficialment a la Comunitat Valenciana.

4. Les subvencions anteriors són compatibles entre si, excepte les del punt b, c i e, i s'aplica en aquestes la de major quantia. La resta de subvencions compatibles s'aplicaran, quan corresponga, sumant els percentatges anteriorment establits per a cada tram, sempre que no superen els límits establits en l'article 3.1 de l'Ordre 14/2015, de 23 de març, sense que puguen ser superior al 65 % del rebut de prima sense tindre en compte els recàrrecs. En el cas que la subvenció superarà aquest percentatge, es minorarà en primer lloc la subvenció autonòmica i a continuació l'estatal fins al límit fixat.





Segon. Gestió i control de pòlisses del Pla anual d'assegurances agràries

1. A l'efecte del control de les subvencions, el prenedor/la prenedora de l'assegurança en el cas de pòlisses de contractació col·lectiva o l'assegurat/ada en cas de pòlisses individuals, seran responsables de les infraccions administratives en matèria de subvencions i estaran subjectes a les sancions regulades en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, tot havent de controlar:

a) Que les persones titulars de les pòlisses acrediten amb el seu DNI o NIF segons la seua personalitat jurídica que el nom i cognoms o la raó social és coherent amb el que consta en les pòlisses, estiguen donades d'alta en l'Agència Estatal de l'Administració Tributària (d'ara en avant, AEAT) i no hagen mort amb anterioritat a la formalització de la pòlissa.

b) En el cas de les pòlisses ramaderes, cal comprovar l'existència en el Registre d'Explotacions Ramaderes de la Comunitat Valenciana (d'ara en avant, REGA) dels llibres de registre d'explotació inclosos en aquesta, així com la compatibilitat de l'espècie i del nombre d'animals assegurats, incrementats amb els coeficients de tolerància indicats en l'apartat tercer, punt 1, lletra b, amb el llibre d'explotació del ramader degudament actualitzat amb una antelació màxima de dos mesos a la formalització de la declaració de l'assegurança, o amb una declaració responsable de la persona assegurada conformada per un/una funcionari/ària de la mencionada Conselleria, aportada per la persona assegurada, d'acord amb l'annex I i l'annex II, amb una antelació màxima de dos mesos a la data de formalització de la declaració de l'assegurança, en el qual figuren les dades corresponents als llibres d'explotació registrats en el REGA amb indicació per a cadascun d'aquests de l'espècie i la capacitat registrada.

2. El prenedor/a conservarà en el seu poder els certificats esmentats en el punt anterior durant un període de quatre anys comptats a partir de 2022, i els haurà de presentar, a requeriment de la conselleria competent en matèria d'assegurances agràries, per a la verificació de la correcta aplicació de les subvencions.

3. Per al supòsit en què la conselleria competent en matèria d'assegurances agràries, a través de la web destinada a aquest efecte, proporcione als prenedors/ores la possibilitat de verificar el compliment del que s'estableix en el punt 1, lletra b, d'aquest apartat, no serà necessària l'aportació dels corresponents certificats.

4. Agroseguro presentarà les certificacions de subvencions a la conselleria competent en matèria d'assegurances agràries, utilitzant els mitjans electrònics que complisquen els requisits de firma electrònica establits per la legislació vigent. Cada càrrega de pòlisses serà sotmesa a un procés de validació previ a la seua acceptació, durant el qual es verificaran aquelles pòlisses que Agroseguro reclame la subvenció corresponent a la conselleria competent en matèria d'assegurances agràries i l'import de la subvenció reclamada. Efectuades per la conselleria competent en matèria d'assegurances agràries les comprovacions oportunes, i, en tot cas, en el termini de 60 dies naturals comptats des de la recepció de la certificació, es procedirà per la mateixa a l'acceptació o denegació expressa de les dades certificades.

5. Agroseguro col·laborarà amb la conselleria competent en matèria d'assegurances agràries en la gestió de la resolució de les incidències que aquesta detecte en la declaració de les dades que la persona assegurada ha declarat i figuren en la pòlissa. La conselleria competent en matèria d'assegurances agràries comunicarà a Agroseguro amb la major urgència possible i, en tot cas, dins del termini d'acceptació de la liquidació, les incidències detectades en la comprovació de les dades remeses per Agroseguro en cadascuna de les liquidacions presentades. Agroseguro, seguint el procediment establit, es compromet a comunicar a la persona assegurada, prenedor/a d'assegurança i entitat asseguradora les incidències detectades per la conselleria competent en matèria d'assegurances agràries, perquè, en el termini de 30 dies naturals des de la comunicació de les incidències, aporten la documentació que justifique les dades declarades en la pòlissa o rectifiquen la dada errònia que origina la incidència. Rebuda la documentació remesa per la persona assegurada, prenedora d'assegurança o entitat asseguradora, Agroseguro la remetrà a la conselleria competent en matèria d'assegurances agràries perquè determine la seua validesa o el rebuig definitiu de la subvenció inicialment reclamada.

6. L'òrgan gestor d'aquest procediment està autoritzat per a procedir a la consulta de les dades d'identitat de la persona sol·licitant o, si escau, de qui la represente legalment, i estar al corrent dels pagaments amb la Tresoreria de la Seguretat Social. No obstant això, si la persona interessada desitja oposar-se a això, és imprescindible que indique la informació concreta a la consulta de la qual s'oposa i els motius que ho justifiquen, a través del formulari que es troba en el següent enllaç: https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=15162 (impresos associats). Si s'oposa, queda obligada a aportar els documents acreditatius corresponents.

7. L'òrgan gestor del procediment ha d'estar autoritzat per la persona interessada per a poder consultar dades d'identitat fiscal, així com les dades que acrediten estar al corrent dels pagaments amb l'Agència Tributària Estatal i l'Agència Tributària Autonòmica. En cas contrari, la persona interessada haurà d'aportar els documents acreditatius corresponents.



Tercer. Gestió i controls addicionals per a les pòlisses ramaderes

1. Per a les pòlisses ramaderes, la conselleria competent en matèria d'assegurances agràries comprovarà almenys una mostra del deu per cent mitjançant la utilització del REGA, dels següents punts:

a) Que els llibres de registre d'explotació indicats en la pòlissa existeixen en el REGA i estan donats d'alta en el moment de la formalització de la pòlissa.

b) Per als llibres de registre d'explotació que superen el control anterior es verificaran les següents dades:

– La compatibilitat de l'espècie assegurada i la capacitat registrada.



– Que el nombre d'animals assegurats no supera els registrats multiplicats pels següents coeficients:

1,45 per a les espècies de bestiar oví caprí

1,35 per a les espècies equines i bovins

1,25 per a les gallines i pollastres

1,50 per a la clòtxina

1,20 per a la resta d'espècies

2. Per a les pòlisses que no superen el control anterior, la conselleria competent en matèria d'assegurances agràries comunicarà aquesta circumstància a Agroseguro, i per tant a la persona prenedora de la pòlissa, a fi que tinga coneixement de l'origen de les incidències i les esmene, d'acord amb el punt 5 de l'apartat segon.



Quart. Gestió i control de la identitat de les persones assegurades i la seua alta en l'AEAT i incloses en la base de dades CIAS com a subvencionables

1. Per a totes les pòlisses, la conselleria competent en matèria d'assegurances agràries comprovarà que la persona assegurada figure d'alta en el fitxer de contribuents de l'AEAT i que el nom o raó social és coherent amb el nom o raó social que per a aquest DNI/NIF consta en la mencionada AEAT.

2. Per a les pòlisses que no superen el control anterior, la conselleria competent en matèria d'assegurances agràries, comunicarà tal circumstància a Agroseguro, SA, i per tant al prenedor/a de la pòlissa, a fi que tinga coneixement de l'origen de les incidències i les esmenen, d'acord amb el punt 5 de l'apartat segon.

3. En cas que la persona assegurada estiga de baixa en l'AEAT per defunció esdevinguda amb posterioritat a la formalització de la declaració de l'assegurança, el prenedor/a haurà de remetre a la conselleria competent en matèria d'assegurances agràries la declaració de l'assegurança i el certificat de defunció de la persona assegurada. No seran admissibles les subvencions aplicades amb càrrec a la conselleria competent en matèria d'assegurances agràries de pòlisses en què la persona assegurada haja mort amb antelació a la formalització de la declaració de l'assegurança.

4. En cas que la persona assegurada estiga de baixa en l'AEAT, i siga una persona jurídica, el prenedor/a haurà de presentar davant la conselleria competent en matèria d'assegurances agràries la declaració d'assegurança i el certificat de baixa expedit per l'AEAT, en el qual conste la data i motiu de la baixa. No seran admissibles les subvencions aplicades, amb càrrec a la conselleria competent en matèria d'assegurances agràries, a pòlisses en què, sent la persona assegurada persona jurídica o CB, estiga donada de baixa en l'AEAT amb antelació a la formalització de la declaració de l'assegurança.

5. Totes les persones interessades que estiguen incloses en la base de dades per al control integral d'accés a subvencions (CIAS) com a subvencionables en la data d'entrada en vigor de l'assegurança agrària tindran dret a percebre les subvencions de la conselleria competent en matèria d'assegurances agràries que els corresponguen, sense perjudici de l'estipulat en els punts 3 i 4 d'aquest apartat i que els siga requerida la documentació que s'estipule per a cadascuna de les subvencions que sol·liciten.



Cinqué. Gestió i control de pòlisses amb parcel·les inscrites en DOP, IGP i CAECV

1. Per al pla 2022, els òrgans competents de les DOP, IGP i CAECV entregaran a la conselleria competent en matèria d'assegurances agràries la documentació inclosa en fitxer electrònic almenys relativa als DNI/NIF de les persones titulars inscrites en els seus respectius àmbits competencials i a les parcel·les corresponents, un mes abans de l'inici de la contractació de la línia corresponent.

2. La conselleria competent en matèria d'assegurances agràries comprovarà en una mostra representativa que el DNI/NIF i parcel·les de les persones assegurades a les quals se'ls concedisca la subvenció addicional per inscripció en DOP, IGP i CAECV figuren en la informació presentada pels òrgans competents, admetent a càrrec seu només les subvencions de les pòlisses que superen aquest control.

3. Per a les pòlisses que no superen el control anterior, la conselleria competent en matèria d'assegurances agràries comunicarà aquesta circumstància a Agroseguro, i per tant al prenedor/a de la pòlissa, a fi que tinga coneixement de l'origen de les incidències i les esmenen, d'acord amb el punt 5 de l'apartat segon.

4. El prenedor/a només aplicarà subvencions addicionals en concepte de parcel·les inscrites en DOP, IGP o CAECV, quan haja comprovat que les parcel·les assegurades figuren inscrites en la base de dades que l'òrgan competent de la DOP, IGP o CAECV ha expedit i remés amb un mes d'antelació a la data d'inici de la contractació de la línia corresponent a la conselleria competent en matèria d'assegurances agràries i aquesta, al seu torn, proporcionarà a Agroseguro, per al seu control.



Sisé. Gestió i control de pòlisses les persones titulars de les quals siguen sòcies d'una de les organitzacions professionals agràries reconegudes oficialment a la Comunitat Valenciana

1. Les organitzacions professionals agràries reconegudes oficialment a la Comunitat Valenciana entregaran a la conselleria competent en matèria d'assegurances agràries un fitxer electrònic amb els DNI/NIF de les persones sòcies titulars de pòlisses agràries o ramaderes que hagen de sol·licitar la subvenció addicional a què fa referència la lletra e del número 3 de l'apartat primer.

2. D'igual manera, en aquest fitxer electrònic incorporaran els DNI/NIF de qui sol·licite l'expedició d'un certificat de pertinença a la seua organització a l'efecte de poder sol·licitar la subvenció addicional a què fa referència el punt 1 d'aquest apartat.

3. El primer fitxer electrònic s'entregarà a la conselleria competent en matèria d'assegurances agràries en el termini de 15 dies a comptar des de l'endemà de la publicació de la present convocatòria. Posteriorment, dins dels 15 últims dies de juny, setembre i desembre, s'entregaran fitxers electrònics actualitzats únicament amb les persones sòcies que hagen sol·licitat directament la subvenció o el certificat esmentat en el punt anterior des del lliurament de l'últim fitxer electrònic.





Seté. Controls documentals

La conselleria competent en matèria d'assegurances agràries podrà sol·licitar a Agroseguro i/o a ENESA la documentació de pòlisses sobre les quals haja d'aplicar-se subvenció per a la comprovació de la veracitat de les dades. Aquests controls es realitzaran mitjançant mostrejos aleatoris o dirigits. Si dels controls i verificacions es detecta la no procedència de l'aplicació de la subvenció a les pòlisses es recuperaran les quantitats indegudament aplicades mitjançant el procediment previst en l'article 10 de l'Ordre 14/2015, de 23 de març.



Huité. Convocatòria

D'acord amb la Llei de pressupostos per a l'exercici 2022, l'import global màxim fixat per a la resolució d'expedients de la convocatòria de l'exercici 2022, de les ajudes regulades en l'Ordre 14/2015, de 23 de març, de la Conselleria de Presidència i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua, per la qual es regulen les subvencions de la Generalitat Valenciana a la subscripció d'assegurances agràries, del Pla nacional d'assegurances agràries combinades (DOGV 7503, 13.04.2015), serà el següent:



Aplicació pressupostària 12.02.01.0000.

Programa 714.20, Ordenació i Millora de la Producció Agrària.

Capítol 4.

Línia S3092.

Import global màxim: 28.500.000 €.



Nové. Increment pressupostari

De conformitat amb el que s'estableix en l'article 22.1, apartat k, de la Llei 8/2021, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2022, i en relació amb l'article 24 del Decret 77/2019, de 7 de juny, del Consell, de regulació del procediment de gestió del pressupost de la Generalitat, els imports abans esmentats tenen el caràcter d'ampliables.



Desé. Protecció de dades de caràcter personal i transparència

1. Atés que la conselleria competent en matèria d'assegurances agràries tracta dades de caràcter personal no obtingudes de la persona interessada, en compliment del que es disposa en l'article 14 del Reglament general de protecció de dades, s'informa del següent:

Nom del tractament: Ajudes en matèria agrícola, agroalimentària i desenvolupament rural de la conselleria competent en matèria d'agricultura.

Identitat del responsable del tractament: Persona titular de la sotssecretaria de la conselleria competent en matèria d'agricultura.

Finalitat del tractament: Gestionar les ajudes en matèria agrària, agroalimentària i desenvolupament rural.

Font de la qual procedeixen les dades: Les dades provenen d'ENESA, de l'entitat Agroseguro, dels òrgans competents de les denominacions d'origen protegides, indicacions geogràfiques protegides, del Comité d'Agricultura Ecològica de la Comunitat Valenciana, de l'Associació d'Usuaris de Casetes de recollida de cadàvers d'animals no bovins de la província de Castelló i de les organitzacions professionals agràries reconegudes a la Comunitat Valenciana.

Categories de dades: Nom i cognoms, DNI/NIF/document identificatiu, adreça (postal i electrònica), signatura, telèfon, edat, sexe i vida laboral. Dades acadèmiques: Titulacions. Dades de caràcter patrimonial. Dades bancàries. Dades relacionades amb els documents presentats. Dades de representació.

Exercici de drets: Pot exercitar el dret d'accés, rectificació, supressió, limitació, oposició i portabilitat de les seues dades de caràcter personal de manera presencial o telemàtica de conformitat amb el que es disposa en el següent enllaç: https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=19970.

Comunicació: la conselleria competent en matèria d'assegurances agràries cedirà a Agroseguro, SA, els fitxers electrònics amb els DNI/NIF, a què fa referència el punt 1 i 2 d'aquest apartat, a fi que el mediador/a o prenedor/a de l'assegurança puga regularitzar la sol·licitud de l'ajuda addicional a les persones sòcies titulars de pòlisses agràries o ramaderes que pertanyen a una organització professional agrària reconeguda oficialment a la Comunitat Valenciana.

Reclamacions: sense perjudici de qualsevol altre recurs administratiu o acció judicial, cada persona interessada tindrà dret a presentar una reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades si considera que el tractament de dades personals que el concerneixen infringeix la normativa en matèria de protecció de dades.

Pot obtindre informació més detallada en el següent enllaç:

http://www.agroambient.gva.es/va/registre-de-tractaments.

2. Agroseguro garantirà que la persona interessada, en el moment de contractar la pòlissa subvencionada, coneix les comunicacions de dades que es realitzaran a la conselleria, amb la finalitat de complir amb el que s'estableix en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, les bases de les ajudes i la convocatòria. Aquesta comunicació de dades està legitimada per l'article 6.1.c del Reglament general de protecció de dades, ja que és necessària per al compliment de les obligacions legals derivades de la Llei 38/2003, i resta de normativa aplicable a les subvencions.

La conselleria competent en matèria d'assegurances agràries es compromet a no utilitzar les dades de caràcter personal comunicades per Agroseguro per a cap altre fi diferent d'aquell que motiva la seua comunicació, que no és altre sinó la comprovació de la procedència o no de la subvenció a les primes corresponents en la declaració d'assegurança subscrita i el compliment de les obligacions imposades per la normativa aplicable a les subvencions.

3. En compliment de l'article 3 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, de l'article 3 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana i de l'article 18 de la Llei general de subvencions, les entitats beneficiàries d'una subvenció hauran de complir les següents obligacions de transparència:



a) En el cas d'entitats privades que perceben, durant el període d'un any, ajudes o subvencions públiques en una quantia superior a 100.000 euros o quan, almenys, el 40 % del total dels seus ingressos anuals tinguen caràcter d'ajuda o subvenció pública, sempre que aconseguisquen com a mínim la quantitat de 5.000 euros, haurà de complir les obligacions de publicitat activa recollides en el capítol II del títol I de la Llei 19/2013, de 9 de desembre. En particular, hauran de publicar en els termes previstos en els principis generals de l'article 5 d'aquesta llei la informació institucional i organitzativa de l'article 6 i l'econòmica i pressupostària de l'article 8 d'aquesta.

b) En el cas de persones jurídiques privades que perceben, durant el període d'un any, ajudes o subvencions, de l'Administració autonòmica o de qualsevol altra entitat enumerada en l'article 2 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, per import superior a 10.000 euros, haurà de donar l'adequada publicitat a aquesta, indicant almenys l'entitat pública concedent, l'import rebut i el programa, activitat, inversió o actuació subvencionada. La difusió d'aquesta informació es realitzarà preferentment a través de les corresponents pàgines web. En cas que no disposen de pàgina web on realitzar aquesta publicitat, podran complir amb aquesta obligació a través del portal que pose a la seua disposició l'òrgan concedent. Per a això, durant el període de justificació de l'ajuda concedida haurà de comunicar-lo a l'entitat concedent perquè li done publicitat en la web corresponent.

c) Sense perjudici de les obligacions previstes en els anteriors apartats, totes les persones beneficiàries de la subvenció hauran de donar l'adequada publicitat del caràcter públic del finançament de programes, activitats, inversions o actuacions de qualsevol tipus que siguen objecte de subvenció, incloent-hi el logotip de la Generalitat Valenciana en mitjans de difusió com ara cartells, materials impresos, mitjans electrònics o audiovisuals i en qualsevol altre mitjà de publicitat que es realitze de l'activitat subvencionada.



Onzé. Règim de recursos

Contra la present resolució escau el recurs de reposició davant el mateix òrgan que els va dictar, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de tindre lloc la seua notificació, de conformitat amb el que s'estableix en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé directament un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de la seua publicació, de conformitat amb el que s'estableix en els articles 10 i 46 de la Llei de la jurisdicció contenciosa administrativa.



Dotzé. Entrada en vigor

La present resolució entrarà en vigor el dia de la publicació del seu extracte en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i serà aplicable a totes les pòlisses subscrites per al Pla d'assegurances agràries combinades de 2022.



València, 17 de febrer de 2022.– El director general d'Agricultura, Ramaderia i Pesca (p. d. Ordre 14/2015, DOGV 7503): Antonio Quintana Martínez.



ANNEX I

Declaració responsable de cens ramader, i el seu reconeixement oficial, a l'efecte de la contractació de l'assegurança de recollida i destrucció de cadàvers no bovins morts en explotació (d'ara en avant, R i D no bovina).



El formulari es troba en el següent enllaç:

https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=15162

(impresos associats)





ANNEX II

Declaració responsable de cens ramader, i el seu reconeixement oficial, a l'efecte de la contractació de l'assegurança

de recollida i destrucció de cadàvers bovins morts en explotació (d'ara en avant, R i D bovina)



El formulari es troba en el següent enllaç:

https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=15162

(impresos associats)

ANNEX IV

Definicions



Prima comercial base neta. És la suma de la prima de risc recarregada i de les despeses de gestió d'Agroseguro, una vegada deduïdes les bonificacions i els descomptes, i sense tindre en compte els recàrrecs per sinistralitat elevada.



Prima de risc recarregada. És la prima de risc neta, més la prima de reassegurança del Consorci i més el recàrrec d'assegurament.



Prima de risc neta. És la prima base més les despeses de prestacions.

Mapa web