Ficha disposicion

Ficha disposicion





Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació. RESOLUCIÓ de 14 de febrer de 2024, de la directora general de Personal Docent, per la qual es convoca un procediment selectiu de nomenament de directores i directors de centres docents públics de titularitat de la Generalitat Valenciana.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 9791 de 19.02.2024
Número identificador:  2024/1319
Referència Base de Dades:  001513/2024
 



RESOLUCIÓ de 14 de febrer de 2024, de la directora general de Personal Docent, per la qual es convoca un procediment selectiu de nomenament de directores i directors de centres docents públics de titularitat de la Generalitat Valenciana. [2024/1319]

La Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre (LOMLOE), modifica la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (LOE), i preveu en el capítol IV del títol V el marc per a la direcció dels centres públics. En particular, establix els criteris bàsics de selecció del director o directora mitjançant un procés en el qual participen la comunitat educativa i l'Administració educativa. A este efecte, la Llei orgànica determina que la selecció haurà d'efectuar-se mitjançant concurs de mèrits entre el professorat funcionari de carrera que impartisca algun dels ensenyaments encomanats al centre i de conformitat amb els principis d'igualtat, publicitat, mèrit i capacitat.

L'article 134.1 de l'esmentada llei orgànica establix els requisits per a la candidatura a director o directora, entre els quals es troba la presentació d'un projecte de direcció que incloga, entre altres, els objectius, les línies d'actuació i l'avaluació d'este.

D'altra banda, l'article 135 de la mateixa llei establix que la selecció del director o directora serà decidida democràticament pels membres d'una comissió d'acord amb els criteris establits per les administracions educatives i valorant especialment les candidatures del professorat del centre. Així mateix, la comissió tindrà en compte la valoració objectiva dels mèrits acadèmics i professionals acreditats per les persones aspirants i la valoració del projecte de direcció presentat per la persona aspirant, el qual haurà d'orientar-se a aconseguir l'èxit escolar de tot l'alumnat i haurà d'incloure, entre altres, continguts en matèria d'igualtat entre dones i hòmens i la no discriminació i prevenció de la violència de gènere.

Així mateix, establix, en l'apartat 6 de l'article 135, que prèviament al seu nomenament les persones que resulten seleccionades en el procediment hauran de superar un programa de formació sobre competències per al desenvolupament de la funció directiva. En el mateix apartat es determina que s'establiran les excepcions que corresponguen a les persones aspirants que hagen realitzat cursos de formació d'estes característiques abans de la presentació de les seues candidatures o acrediten experiència en l'exercici de la funció directiva amb avaluació positiva.



La Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre (LOMLOE), modifica la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (LOE), i preveu, en l'article 136, que el nomenament del director o directora tindrà una duració de quatre anys, renovable per períodes d'igual duració. Per a poder optar a la renovació serà necessari que el treball del director o directora haja sigut avaluat positivament, mitjançant criteris i procediments que hauran de ser públics i objectius i que inclouran els resultats de les avaluacions individualitzades. Així mateix, s'establix la possibilitat de fixar un límit màxim per a la renovació.

D'altra banda, l'esmentada llei orgànica també regula els aspectes essencials del nomenament i cessament de la resta dels membres de l'equip directiu dels centres educatius. Estos hauran de ser triats d'entre el professorat amb destinació en el centre i a proposta de les direccions dels centres corresponents, prèvia informació al claustre del professorat i al consell escolar del centre.

Tenint en compte l'Orde 21/2019, de 30 d'abril, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es regula l'organització i el funcionament de les escoles infantils de primer cicle de titularitat pública, l'equip educatiu de les escoles infantils assumirà totes les funcions o atribucions que esta resolució atribuïx al claustre del professorat.

Finalment, respecte al procediment de nomenament de directores o directors, l'article 137 preveu un procediment singular per al nomenament extraordinari de director o directora.

El Decret 252/2019, de 29 de novembre, del Consell, de regulació de l'organització i el funcionament dels centres públics que impartixen ensenyaments d'Educació Secundària Obligatòria, Batxillerat i Formació Professional, i el Decret 253/2019, de 29 de novembre, del Consell, de regulació de l'organització i el funcionament dels centres públics que impartixen ensenyaments d'Educació Infantil o d'Educació Primària, concreten aspectes de la selecció, nomenament, cessament i suplències de l'equip directiu.

El Decret 80/2017, de 23 de juny, del Consell, pel qual es regula l'actuació, el funcionament i l'organització de la Inspecció educativa de la Comunitat Valenciana, establix, en l'article 3, entre les funcions de la Inspecció educativa la de participar en l'avaluació del sistema educatiu i dels elements que l'integren.

En el curs escolar 2023/2024 conclou l'exercici de la funció directiva de determinats directors i directores de centres educatius, perquè acaba el període per al qual van ser nomenats o per altres causes de cessament previstes en la normativa, com són la renúncia, la jubilació o els trasllats, entre altres. És procedent, per tant, convocar el procediment per a cobrir estos llocs conforme al que s'establix en la Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre, que modifica la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació.

En la tramitació d'esta resolució s'ha complit el que es preveu en l'article 37 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, i l'article 182 i següents de la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la Generalitat, de la funció pública valenciana.

L'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques determina, sobre «el dret i l'obligació de relacionar-se electrònicament amb les administracions públiques», que en tot cas els empleats de les administracions públiques, per als tràmits i actuacions que realitzen amb estes per raó de la seua condició d'empleat públic, estaran obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics en la forma en què determine reglamentàriament cada administració.

Per tant, la Direcció General de Personal Docent, fent ús de les funcions que li atribuïx el Decret 136/2023, de 10 d'agost del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació (DOGV 9661/14.08.2023), resol convocar procediment selectiu per al nomenament de directores i directors de centres docents públics conformement a les següents bases:





Primera. Objecte i àmbit d'aplicació

1.1. Esta resolució té per objecte convocar el procediment de selecció i nomenament de directores i directors d'escoles infantils, col·legis d'Educació Infantil i Primària, centres d'Educació Especial, instituts d'Educació Secundària, centres de Formació de Persones Adultes, conservatoris i escoles oficials d'idiomes, dependents de l'Administració educativa de la Generalitat en els quals a partir del 30 de juny de 2024 es produïsquen vacants en este càrrec, tant per fi del període de mandat com per qualsevol de les causes de cessament previstes en la normativa vigent.

1.2. Els centres amb vacant, als quals podran optar les persones aspirants, es detallen en els annexos I-a), I-b) i I-c) d'esta convocatòria:



– Annex I-a): escoles infantils; centres d'Educació Infantil i/o Primària; centres d'Educació Especial i centres de Formació de Persones Adultes.

– Annex I-b): instituts d'Educació Secundària.

– Annex I-c): conservatoris professionals de Música o Dansa, i escoles oficials d'idiomes.



Segona. Principis generals

La selecció per al nomenament de les directores i directors de centres docents no universitaris de titularitat de la Generalitat Valenciana s'efectuarà mitjançant procediment selectiu entre el personal docent funcionari de carrera que impartisca, o haja impartit, qualsevol dels ensenyaments autoritzats en estos com a funcionària o funcionari de carrera durant un període d'almenys cinc anys. La selecció es realitzarà de conformitat amb els principis d'igualtat, publicitat, mèrit i capacitat.



El concurs de mèrits constarà de dos fases.

En la primera fase es valorarà el projecte de direcció, que recollirà els objectius i actuacions de les persones candidates en relació amb el projecte educatiu del centre. El projecte de direcció estarà orientat a aconseguir l'èxit escolar de tot l'alumnat i haurà d'incloure, entre altres, continguts en matèria d'inclusió educativa, d'igualtat entre hòmens i dones, la no discriminació i la prevenció de la violència de gènere.

En la segona fase es valoraran els mèrits al·legats per les persones que hagen presentat la seua candidatura a la direcció del centre. Així mateix, es valorarà de manera especial l'avaluació de la pràctica docent i l'experiència prèvia en un equip directiu de les persones aspirants. La selecció es realitzarà valorant especialment les candidatures del professorat del centre.



Tercera. Requisits de participació i projecte de direcció

3.1. Per a ser admeses en el concurs de mèrits, les persones aspirants hauran de posseir en el dia de finalització del termini de presentació de sol·licituds, a més dels requisits generals establits per al personal funcionari, els requisits específics següents:

a) Tindre una antiguitat d'almenys cinc anys com a personal funcionari de carrera en la funció pública docent.

b) Haver exercit funcions docents com a funcionari o funcionària de carrera, durant un període d'almenys cinc anys, en qualsevol dels ensenyaments dels quals oferix el centre al qual s'opta.

c) Haver superat el programa de formació sobre competències per al desenvolupament de la funció directiva, de manera prèvia al seu nomenament. Les candidatures que disposen del certificat acreditatiu d'haver superat el curs de formació o d'actualització de competències directives per al desenvolupament de la funció directiva que establix el Reial decret 894/2014 estaran exemptes de la superació del programa. Les candidatures que no disposen de la formació requerida, en la data de la publicació d'esta resolució, hauran de participar en el programa de formació sobre competències per al desenvolupament de la funció directiva que, per a este fi, organitzarà la Subdirecció General de Formació del Professorat en el primer semestre de 2024 i en el qual tindran prioritat en l'accés. En ambdós casos la formació requerida haurà d'estar registrada en el compte de formació de la persona candidata amb anterioritat al 20 de juny de 2024.

d) Presentar un projecte de direcció diferenciat per a cadascun dels centres sol·licitats que incloga, entre altres, els objectius, les línies d'actuació i l'avaluació d'este, conforme a l'annex II d'esta convocatòria, així com els noms de les persones proposades per a exercir els òrgans unipersonals de govern del centre.

e) Tindre registrat el requisit lingüístic aquelles persones candidates que no tinguen destinació definitiva en el centre al qual opten. Estes persones hauran de tindre registrat en el compte de formació del professorat el requisit lingüístic corresponent a cada cos docent per a l'exercici de la docència segons la normativa vigent. Este registre haurà de realitzar-se abans del 20 de juny de 2024.

Tot això sense perjudici que, segons el que es disposa en la disposició transitòria única de l'Ordre 90/2013, de 6 de novembre, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, i de conformitat amb el que s'estableix en la disposició transitòria primera de l'Ordre 35/2018, de 22 d'agost, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, i la Resolució de 4 de maig de 2023, de la Direcció General de Personal Docent, els funcionaris o funcionàries dependents de la Generalitat Valenciana que no reunisquen este requisit lingüístic puguen optar a la direcció en centres docents públics de localitats de predomini lingüístic castellà.

f) No tindre nomenament com a directora o director de centre més enllà de la data posterior a l'1 de juliol de 2024, excepte si este nomenament s'ha produït amb caràcter extraordinari en aplicació del que es disposa en la base dotzena d'esta resolució.

3.2. Si no hi ha aspirants que reunisquen tots els requisits, podran participar en la convocatòria i es valoraran les sol·licituds a la direcció d'aquell personal funcionari que no tinga el que s'establix en les lletres a i b de l'apartat anterior sempre que opten a centres de la següent tipologia:

– Centres incomplets d'Educació Infantil.

– Escoles infantils.

– Centres incomplets d'Educació Primària (CEP) o d'Infantil i Primària (CEIP).

– Instituts d'Educació Secundària amb menys de huit unitats.

– Conservatoris professionals de Música o Dansa amb menys de huit docents.

– Escoles oficials d'idiomes amb menys de huit docents.

– Centres de formació de persones adultes amb menys de huit docents.

3.3. Tots els requisits que, en cada cas, haja de complir la persona aspirant hauran de posseir-se fins a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds de participació en la present convocatòria, a excepció del que s'establix en els apartats c) i e) del requisit 3.1.



Quarta. Presentació telemàtica, terminis i documentació

4.1. A l'efecte de presentació de sol·licituds i com a plataforma de tramitació de la documentació que regula esta convocatòria, el lloc web corresponent serà: https://ovidoc.edu.gva.es/ (d'ara en avant, OVIDOC). Les persones aspirants que participen en este procediment hauran de realitzar la sol·licitud a través de l'esmentada plataforma, en la qual podran sol·licitar fins a un màxim de dos centres, per orde de prioritat, dels que figuren en els annexos I-a), I-b) o I-c).

4.2. A esta sol·licitud s'adjuntarà la documentació escanejada que acredite estar en possessió dels requisits establits en la base 3.1 d'esta convocatòria, sempre que esta no estiga ja en poder de l'Administració.



A la plataforma OVIDOC s'accedirà mitjançant el certificat de firma digital corresponent, sent per tant necessari disposar de la corresponent firma digital per a realitzar este tràmit.

L'emplenament de la sol·licitud mitjançant este sistema generarà un número identificador que donarà validesa i unicitat al procediment.

Si per diferents motius les persones aspirants presenten diverses sol·licituds telemàtiques de participació, únicament es tindrà en compte l'última presentada, per la qual cosa només s'entendrà per acceptada una sol·licitud telemàtica per participant.

No es tindran en compte les sol·licituds presentades per esta via que no completen el procés de presentació fixat, del qual s'obtindrà un número de sol·licitud en un document descarregable en format PDF, que haurà de conservar la persona interessada a fi d'acreditar la presentació dins del termini i en la forma corresponent.

Juntament amb la sol·licitud hauran d'adjuntar la documentació següent:

a) Un exemplar del projecte de direcció per cadascun dels centres als quals s'aspira, ajustat al que s'establix en l'annex II d'esta convocatòria.

b) El full d'autobaremació, degudament omplit, conforme al model de l'annex IV d'esta convocatòria.

c) El full d'autoavaluació, degudament omplit, conforme al model de l'annex V d'esta convocatòria.

4.3. La Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre (LOMLOE), que modifica la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (LOE), i establix en els articles 127.c i 129.f que el consell escolar i el claustre del professorat tenen la competència de conéixer les candidatures a la direcció i els projectes de direcció presentats pels candidats. Per a este fi, les persones aspirants hauran de presentar, en la secretaria de cadascun dels centres als quals opten, dos exemplars del projecte de direcció relatiu a eixe centre, acompanyats d'una còpia de la sol·licitud de participació en la convocatòria, en el termini de cinc dies hàbils després de finalitzar el termini de presentació d'instàncies. Finalitzat este termini, i amb la finalitat de garantir que la comunitat educativa tinga accés a la consulta d'estos projectes, la direcció del centre informarà en el termini de 24 hores de l'espai físic i virtual on estaran disponibles estos documents.

Els centres facilitaran als qui ho sol·liciten, a partir de l'endemà de la publicació d'esta convocatòria, la consulta dels documents del centre, especialment el projecte educatiu, les normes d'organització i funcionament i aquells elements de la programació general anual que no continguen dades de caràcter personal. Per a això habilitaran un espai i un horari que no interferisca en el normal desenvolupament de les activitats del centre. En tots els casos, la secretaria dels centres vetlarà perquè este procés de consulta complisca la normativa vigent sobre protecció de dades.

4.4. El termini de presentació de sol·licituds serà de 10 dies hàbils comptats a partir de l'endemà de la publicació d'esta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Quinta. Admissió d'aspirants

5.1. Una vegada conclòs el termini de presentació de sol·licituds, la direcció territorial d'Educació, Universitats i Ocupació corresponent farà pública la relació provisional de persones admeses i excloses en el procés de selecció, amb indicació del centre per al qual les persones han sigut admeses, i indicant, si és el cas, les causes d'exclusió.



Esta publicació s'efectuarà en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació (https://ceice.gva.es).

Les persones aspirants excloses disposaran d'un termini de set dies naturals, comptats a partir de l'endemà de la publicació de les llistes provisionals de persones admeses i excloses, per a poder sol·licitar a través d'OVIDOC que s'esmene el defecte que haja motivat la seua exclusió. No obstant això, la falta de presentació del projecte de direcció, dins del termini de presentació de sol·licituds no serà corregible a diferència dels requisits de participació previstos en la base tercera, apartat 3.1, i determinarà l'exclusió del procediment. D'altra banda, la incorrecta presentació del projecte de direcció, atenent el que s'ha indicat en el paràgraf final de l'annex II, no comportarà la seua exclusió en les llistes definitives de les persones admeses.

5.2. Transcorregut este termini, les reclamacions presentades seran acceptades o denegades per resolució de la direcció territorial corresponent per la qual es declaren aprovades les llistes definitives de persones admeses i excloses, que seran publicades de manera anàloga a les llistes provisionals.

5.3. El fet de figurar en la relació de persones admeses no pressuposa que se'ls reconega la possessió dels requisits exigits en la present convocatòria. En qualsevol moment del procés, se'ls podrà requerir aquella documentació que servisca per a comprovar que complix els requisits del lloc al qual aspira. Quan de la seua revisió s'esdevinga que un candidat o candidata no posseïx algun dels requisits, prèvia audiència de la persona interessada, perdrà tots els drets que puguen derivar-se de la seua participació en este procediment selectiu.





Sexta. Comissions de selecció

6.1. Es constituirà una comissió de selecció en cadascun dels centres docents públics no universitaris en els quals haja de realitzar-se el procés de selecció.

6.2. La comissió de selecció de cada centre estarà integrada pels membres següents:

a) Una inspectora o inspector d'educació, que serà proposat per la inspectora o inspector cap de la direcció territorial corresponent al centre, que actuarà com a presidenta o president de la comissió.

b) Dos vocals en representació de l'Administració educativa de la Generalitat:

– Una persona en representació de la direcció territorial corresponent.

– Una directora o director en actiu en centres docents, que impartisca els mateixos ensenyaments que aquell en què es desenvolupa el procediment de selecció, amb un o més períodes d'exercici amb avaluació positiva del treball desenvolupat. El director o directora serà designat per la direcció territorial i exercirà les seues funcions de direcció en un centre docent públic que no participe en este procés de selecció.

La persona representant de l'Administració educativa de menor edat actuarà com a secretària de la comissió de selecció.

Les persones de la comissió designades mitjançant els apartats a i b del punt 6.2 seran comunes a totes les comissions del mateix nivell i règim de cada direcció territorial, excepte en el cas que el nombre d'aspirants o el de centres amb vacant, aconselle nomenar més d'una comissió per nivell i règim.

c) A més, la comissió de selecció estarà integrada per altres sis vocals en representació del centre docent, distribuïts de la manera següent:

– Tres representants del claustre de professors, elegides o elegits per este en sessió extraordinària i segons les atribucions que assigna a l'esmentat claustre l'apartat e de l'article 129 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, modificada per la Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre.

– Tres representants, per elecció, entre el personal membre del consell escolar del centre que no siguen del sector del professorat. Seran designats amb els criteris següents:

1) En els centres d'Educació Secundària i Formació Professional, almenys un haurà de ser representant de l'alumnat o del sector de les famílies. No obstant això, en representació de l'alumnat no podran participar l'alumnat dels dos primers cursos de l'Educació Secundària Obligatòria, d'acord amb el que es disposa en l'article 126.5 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, modificada per la Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre.

2) En els centres d'Educació de Persones Adultes, ensenyaments artístics i ensenyaments d'idiomes, almenys un haurà de ser representant de l'alumnat.

3) A les escoles infantils, centres d'Educació Infantil i Primària i centres específics d'Educació Especial, almenys un haurà de ser representant del sector de les famílies.

6.3. Seran funcions de les comissions de selecció:

– Comprovar els requisits a què es referix la base tercera de la present convocatòria i sol·licitar, en cas necessari, aquella documentació que servisca per a verificar que el candidat o candidata complix els requisits del lloc al qual aspira, d'acord amb allò establert en l'apartat 3.3.

– Convocar els candidats o candidates per a la defensa dels projectes de direcció presentats.

– Avaluar i qualificar el projecte de direcció presentat per cada candidatura, conforme al model de l'annex II d'esta convocatòria i els criteris establits en l'apartat 7.2.3 d'esta resolució.

– Valorar els mèrits acreditats per les persones aspirants, de conformitat amb el barem de l'annex III d'esta resolució.

– Elaborar les llistes provisionals de les candidatures, amb les puntuacions obtingudes, i publicar-les en els llocs corresponents.

– Resoldre les reclamacions presentades a les puntuacions provisionals i elevar a la direcció territorial d'Educació, Universitats i Ocupació corresponent la relació definitiva de participants seleccionats.



6.4. Cada titular de la direcció convocarà, en el termini màxim de nou dies hàbils, comptats a partir de la publicació de la llista definitiva de persones admeses, una reunió extraordinària del claustre de professorat i del consell escolar per a comunicar les candidatures admeses i donar a conéixer els respectius projectes de direcció per a l'emissió dels corresponents informes, d'acord amb el que es preveu en la base 7.2.2. En esta convocatòria, la direcció del centre haurà de fer públic l'espai físic i virtual on estarà disponible el projecte de direcció presentat per cada candidat o candidata, de manera que els membres d'estos òrgans col·legiats puguen consultar-los. En la mateixa sessió s'elegiran els vocals corresponents d'ambdós òrgans i un suplent per cada vocal, que formaran part de la comissió de selecció de manera què cada elector triarà, de entre els candidats, un número igual al dels representants a elegir.

La falta d'elecció o designació de representants del claustre de professors o del consell escolar per a la comissió de selecció no impedirà la seua constitució.

6.5. Després de la publicació de les llistes definitives, les direccions territorials d'Educació, Universitats i Ocupació nomenaran les persones representants de l'Administració educativa, titulars i suplents, que formaran part de la comissió de selecció. Estos nomenaments es comunicaran a cada centre i es publicaran en la pàgina web de la Conselleria.



La direcció de cadascun dels centres traslladarà, mitjançant la plataforma habilitada per a això, al president o presidenta de la comissió una còpia de les actes del claustre de professorat i del consell escolar, en les quals figuraran els vocals, els titulars i els suplents que formaran part de la comissió de selecció, corresponents a ambdós òrgans.

6.6. Les comissions de selecció tindran la seua seu oficial en el mateix centre i la seua actuació finalitzarà amb la conclusió del procediment per al qual han sigut constituïdes. Els funcionaris i funcionàries docents que participen en este procés de selecció, en cap cas podran formar part de les comissions de selecció. Tampoc podran formar part de la comissió de selecció les persones que figuren en els projectes de direcció com a membres de l'equip directiu.

6.7. La constitució i funcionament de les comissions de selecció, així com el règim d'abstenció i recusació aplicable als seus membres, es regiran pel que s'establix en els articles 15 a 18 i 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. En cas que es produïsquen empats en l'adopció d'acords, el president els dirimirà amb el seu vot de qualitat.

6.8. En tot cas, per a la vàlida constitució i funcionament de la comissió de selecció, serà imprescindible que estiguen presents la meitat més un dels seus membres, sempre que entre ells estiguen presents el president o presidenta i el secretari o secretària de la comissió. Les decisions es prendran per majoria simple.



Sèptima. Procediment de selecció

7.1. La selecció es realitzarà de conformitat amb els principis generals enunciats en la base segona d'esta convocatòria i en dos fases diferenciades.

7.2. En la primera fase es valorarà el projecte de direcció, que recollirà els objectius i línies d'actuació de la persona candidata en relació amb el projecte educatiu del centre. El projecte de direcció estarà orientat a aconseguir l'èxit escolar de tot l'alumnat i haurà d'incloure, entre altres, continguts en matèria d'inclusió educativa, d'igualtat entre hòmens i dones i la no discriminació i prevenció de la violència de gènere.

7.2.1. Valoració de la pràctica docent i directiva per la Inspecció educativa.

La Inspecció educativa aportarà a la comissió de selecció l'informe d'avaluació de la funció docent i, si és el cas, l'informe d'avaluació de l'exercici de càrrecs directius exercits durant el curs 2023/2024.



El contingut de l'informe normalitzat de la Inspecció educativa sobre l'avaluació de la funció docent i directiva és el que establix l'annex VI d'esta resolució.

Per a realitzar l'avaluació, la Inspecció educativa realitzarà les actuacions necessàries i podrà concertar entrevistes amb membres de la comunitat educativa del centre que la conduïsquen a una millor avaluació. Així mateix, podrà obtindre informació dels òrgans administratius competents en relació amb l'exercici de les competències que la normativa vigent atribuïx als directors i directores dels centres educatius.



L'informe de la Inspecció educativa es realitzarà a través de la plataforma informàtica que s'habilite a este efecte i el remetrà a la comissió de selecció. Els diferents indicadors s'hauran d'expressar en els termes «positiu» o «no positiu». El sentit d'este informe serà favorable quan la persona candidata obtinga una valoració positiva en tots els àmbits i indicadors objecte de valoració de cadascuna de les parts de l'informe. En cas que el resultat global de l'avaluació siga desfavorable s'haurà de precisar i justificar els motius en l'apartat d'observacions.



7.2.2. Valoració dels projectes de direcció per part del claustre de professorat i del consell escolar.

Una vegada publicada la relació definitiva de candidatures admeses a participar en el procés de selecció, en el termini de nou dies hàbils es convocarà el claustre de professorat en el qual cada candidata o candidat farà una defensa del seu projecte de direcció i respondrà a les qüestions que se li plantegen sobre este tema. Tot seguit, s'estendrà acta, en la qual es faran constar les diverses intervencions realitzades i la votació sobre si el projecte o projectes són adequats o convenients per al centre.



Dins d'este termini, i amb posterioritat a la realització de la reunió del claustre de professorat establit en el paràgraf anterior, el consell escolar del centre celebrarà una sessió extraordinària a la qual hauran d'assistir els candidats o candidates per a exposar i defensar el seu projecte, responent a les qüestions que se li plantegen sobre este tema; s'analitzaran els projectes de direcció i es tindrà en compte l'acta del claustre de professorat. En conseqüència, es durà a terme una valoració de cadascun dels projectes presentats que s'expressarà amb els termes «favorable» o «desfavorable». El resultat d'esta valoració serà favorable quan la majoria dels vots emesos hagen sigut favorables. En cas que algun d'estos siga desfavorable, haurà d'estar justificat, indicant les manques o aspectes negatius de la persona candidata i del seu projecte.



Si el director o la directora del centre concorre al procés selectiu, s'abstindrà de presidir i participar en estes sessions, tant del claustre de professorat com del consell escolar, i únicament assistirà a l'efecte de la defensa del projecte presentat. S'aplicarà en estos casos el règim de suplències establit en l'article 13 del Decret 252/2019, de 29 de novembre, del Consell, de regulació de l'organització i el funcionament dels centres públics que impartixen ensenyaments d'Educació Secundària Obligatòria, Batxillerat i Formació Professional, i en l'article 14 del Decret 253/2019, de 29 de novembre, del Consell, de regulació de l'organització i el funcionament dels centres públics que impartixen ensenyaments d'Educació Infantil o d'Educació Primària. Si això no és possible, presidirà l'òrgan col·legiat el membre representant del sector docent de major edat.

El vot del professorat del claustre de professorat, així com el dels representants que integren el consell escolar serà directe, secret i no delegable.

Durant els dos dies hàbils següents, comptats des de la finalització del termini establit per a la celebració de les reunions del claustre de professorat i del consell escolar, el president de la comissió de selecció sol·licitarà, mitjançant la plataforma habilitada per a això, les actes de les sessions dels òrgans col·legiats en les quals hauran de constar les dades dels vocals titulars i suplents que formaran part de la comissió de selecció que es constituirà en cada centre, així com les intervencions realitzades i el resultat de les votacions. El president de la comissió aportarà les actes a la plataforma informàtica que s'habilite per a això.



7.2.3. Valoració del projecte de direcció per la comissió de selecció.

La comissió de selecció valorarà, en primer lloc, el projecte de direcció de les persones aspirants que es troben destinades en el centre educatiu al qual opten en el curs acadèmic 2023/2024. En absència d'estes candidatures o en el cas que cap d'estes persones supere la primera fase del procediment, la comissió de selecció valorarà els projectes de les persones candidates amb destinació en un altre centre.



La comissió de selecció valorarà els projectes de direcció presentats i defensats pels candidats aplicant els criteris d'avaluació que es detallen a continuació:

– Qualitat i viabilitat del projecte: plantejament dels objectius bàsics, línies d'actuació, avaluació d'este i propostes de millora, incloent-hi els projectes d'innovació, el projecte lingüístic, el pla de normalització lingüística i els plans de millora dels aprenentatges orientats a aconseguir l'èxit escolar de tot l'alumnat i la reducció de l'abandonament i del fracàs escolar. Així mateix, dins del pla de convivència del centre, el projecte estarà especialment sensibilitzat amb els objectius d'igualtat i convivència, no discriminació i prevenció de la violència de gènere, que explicaran les diferents actuacions que es duran a terme a través del projecte esmentat. Valoració: fins a 16 punts.

– Adequació del projecte de direcció a les característiques del centre i al seu entorn educatiu: característiques del centre i dels ensenyaments que impartix, característiques de l'alumnat, atenció a la diversitat i inclusió educativa, entorn social, econòmic i cultural, tasques relacionades amb la coeducació i la prevenció de la violència de gènere, plans d'acollida, relacions del centre amb la comunitat educativa i altres institucions. Valoració: fins a 12 punts.

– Organització i gestió interna del centre: organització de l'equip directiu, distribució de funcions i tasques, gestió econòmica i de recursos humans, coordinació i formes de participació dels òrgans de coordinació docent, relacions amb els òrgans de participació en el control i la gestió del centre i, en general, iniciatives per a la participació de la comunitat educativa i afavorir recursos per al clima de convivència en el centre. Així com la capacitat de lideratge mostrat per la candidata o el candidat. Valoració: fins a 12 punts.

En cas que el projecte de direcció assenyalat en este apartat no s'haja presentat o es demostre el seu plagi, de manera total o parcial, se li atorgarà una valoració de 0 punts.

Cada comissió de selecció citarà, per orde alfabètic del primer cognom, les persones candidates a la direcció del centre per a l'exposició i defensa del projecte de direcció. La citació, que serà única per a tots els candidats i candidates, es publicarà en el tauler d'anuncis del centre i en la seua pàgina web amb una antelació mínima de 48 hores, i indicarà el lloc, la data i l'hora en què els candidats hauran de presentar-se.

Les persones candidates hauran d'identificar-se davant de la comissió de selecció mitjançant la presentació de document acreditatiu de la seua identitat: Document nacional d'identitat o passaport i, si és el cas, targeta d'identitat d'estranger o estrangera.

Les persones candidates que no compareguen en este acte quedaran excloses del procediment, excepte casos de força major degudament justificats i estimats per la comissió de selecció. En cas d'estimar-se la causa al·legada, la presidència fixarà una nova data i hora per a la segona i última crida de la candidata o candidat afectats, i ho publicarà en el tauler d'anuncis de la seu d'actuació de la comissió i en la pàgina web del centre.

El candidat o candidata disposarà d'un màxim de 30 minuts per a l'exposició i explicació de les característiques més rellevants del projecte. A continuació, i per un temps màxim de 15 minuts, el candidat o candidata defensarà el projecte responent a les qüestions i fent els aclariments que li sol·liciten els membres de la comissió.



El projecte de direcció es valorarà de 0 a 40 punts. La puntuació del projecte s'obtindrà calculant la mitjana aritmètica de la puntuació atorgada per cadascun dels membres de la comissió. No obstant això, quan en la qualificació total d'este projecte hi haja una diferència de 15 punts sencers més entre les puntuacions atorgades pels membres de la comissió, seran excloses la qualificació màxima i la mínima, i es continuarà excloent puntuacions fins que no es done esta diferència. Finalment es calcularà la puntuació mitjana entre les qualificacions restants.



En el cas que un candidat o candidata obtinga un informe desfavorable de la Inspecció educativa o que el seu projecte tinga un informe desfavorable del consell escolar, la comissió de selecció li podrà atorgar una puntuació inferior a 20 punts per este motiu, sempre que siga decidit pels 2/3 dels membres presents.

La puntuació mínima que han d'obtindre els candidats i candidates, en esta primera fase, és de 20 punts. Les persones aspirants que no aconseguisquen esta puntuació mínima quedaran excloses del procés de selecció.

Per tant, si una vegada qualificats els projectes de direcció només un d'estos és valorat, com a mínim, amb 20 punts, serà procedent proposar la persona aspirant com a persona candidata seleccionada. Si més d'un projecte de direcció obté una qualificació de 20 o més punts, serà procedent baremar els mèrits dels corresponents candidats i candidates.

7.2.4. Règim d'abstencions

Segons el que s'establix en l'article 19.3.c de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, no podran abstindre's en les votacions previstes en esta convocatòria les persones que, per la seua qualitat d'autoritats o personal al servici de les administracions públiques, tinguen la condició de membres nats d'òrgans col·legiats, en virtut del càrrec que exercixen.

Sense perjudici d'això, el personal docent que concórrega al procés com a aspirants a la selecció com a directores o directors s'abstindran de participar en les votacions previstes en el claustre i, si és el cas, en el consell escolar, per tindre interés personal en l'assumpte de què es tracta.

També seran aplicables els motius d'abstenció que establix l'article 23 de la Llei 40/2015, tenint en compte que en cap cas es considerarà que els docents proposats com a membres de l'equip directiu de la persona aspirant concorren en el motiu d'abstenció explicitat en l'apartat a de l'article 23 de l'esmentada Llei 40/2015.



7.3. Segona fase del procediment selectiu

En la segona fase del procediment de selecció es valoraran, si és el cas, els mèrits al·legats per les persones que hagen presentat la seua candidatura a la direcció del centre.

Per a la valoració dels mèrits, la comissió de selecció aplicarà el barem que consta en l'annex III d'esta convocatòria. Únicament es valoraran els mèrits de les persones aspirants que hagen sigut admeses al procediment selectiu, i sempre que s'haja presentat la documentació acreditativa d'estos, conforme al que s'establix en l'esmentat annex. La puntuació màxima global en la valoració dels mèrits no podrà excedir en qualsevol cas 40 punts. (Els mèrits es remetran mitjançant la plataforma habilitada per a això al president o presidenta de la comissió abans de la celebració de la sessió).

7.4. Una vegada realitzada la valoració dels mèrits de les persones aspirants, la comissió de selecció procedirà a obtindre la puntuació, que serà la suma de la valoració obtinguda en el projecte de direcció i en l'avaluació dels mèrits.

7.5. En cas de produir-se empats, estos es resoldran atenent successivament els criteris següents:

a) Major puntuació obtinguda en la valoració del projecte de direcció.

b) Major nombre de vots favorables en el consell escolar.

c) Millor valoració en el claustre sobre l'adequació del projecte al centre.

d) Major puntuació en els apartats del barem de mèrits, per l'orde en què estos apareixen en l'annex III de la convocatòria.



e) Major puntuació en els subapartats del barem de mèrits, per l'orde en què estos apareixen en l'annex III de la convocatòria.

7.6. Les comissions publicaran, en les seues respectives seus d'actuació, les puntuacions provisionals aconseguides per les persones aspirants en cadascun dels apartats del procés.

En el termini de cinc dies hàbils, comptats a partir de l'esmentada publicació, les persones aspirants podran presentar, en les secretaries dels centres corresponents, les reclamacions que estimen pertinents a la puntuació assignada, mitjançant un escrit dirigit a la comissió de selecció.

7.7. Una vegada estudiades les reclamacions presentades a les puntuacions provisionals, les comissions de selecció resoldran sobre estes i elevaran a la direcció territorial d'Educació, Universitats i Ocupació, per a la publicació en la pàgina web de la Conselleria (https://ceice.gva.es/), la relació definitiva de candidatures seleccionades, una per centre, i prèvia comprovació que les candidatures complixen els requisits fixats en la convocatòria. En el cas que un candidat o candidata haja obtingut la major puntuació per a diversos centres, se'l proposarà per al que haja consignat en primer lloc en la sol·licitud de participació.



7.8. Contra la resolució d'aprovació de les llistes definitives per la direcció territorial d'Educació, Universitats i Ocupació, la persona interessada podrà interposar un recurs d'alçada davant de la directora general de Personal Docent de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de ser notificada, de conformitat amb el que s'establix en els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

7.9. Amb la publicació en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació (https://ceice.gva.es/) de les llistes de persones seleccionades, provisionals o definitives segons el cas, s'entendrà efectuat el tràmit de notificació a les persones interessades.

7.10. Totes les actuacions de la comissió de selecció de cada centre hauran de realitzar-se i haver finalitzat abans del 24 de juny de 2024.



Octava. Desistiment i renúncia

8.1. Només es podrà desistir de la petició de prendre part en el concurs abans que finalitze el termini de presentació de sol·licituds.

8.2. Així mateix, podrà desistir-se de la participació en el concurs o renunciar al lloc adjudicat quan transcórreguen més de dotze mesos entre la convocatòria i la resolució del concurs.



Novena. Nomenament de les persones aspirants seleccionades

9.1. Una vegada comprovat que totes les persones aspirants reunixen els requisits generals i específics de participació establits en esta convocatòria, la Direcció General de Personal Docent aprovarà l'expedient del procediment selectiu, i el publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

El nomenament i la presa de possessió es realitzaran amb efectes de l'1 de juliol de 2024. La Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre (LOMLOE), modifica la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (LOE), i establix en l'article 136.1 que la duració del mandat és de quatre anys.

9.2. Les persones que, conclòs el procés de selecció, hagen resultat seleccionades, seran nomenades directores o directors per la direcció territorial d'Educació, Universitats i Ocupació corresponent a l'àmbit del centre.

9.3. En el cas que el nomenament com a director o directora d'un centre corresponga a una persona funcionària amb destinació definitiva en un altre centre, es formalitzarà una comissió de servicis per al centre en què exercirà la direcció. Si no té destinació definitiva, es formalitzarà destinació provisional en el centre corresponent.



Desena. Nomenament i cessament dels altres components de l'equip directiu

10.1. La Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre (LOMLOE), modifica la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació (LOE), i establix en l'article 131.4 que el director o directora, prèvia comunicació al claustre de professorat i al consell escolar, formularà proposta de nomenament i cessament a l'Administració educativa dels càrrecs de cap d'estudis i secretari o secretària d'entre el professorat amb destinació en este centre. Per a este fi, el director o directora, prèvia comunicació al claustre de professorat i al consell escolar, formularà a la corresponent direcció territorial d'Educació, Universitats i Ocupació la proposta de nomenament dels càrrecs del seu equip directiu, d'entre els membres del claustre de professorat en situació de servici actiu, preferentment amb destinació definitiva en el centre, procurant la representació ponderada o, en defecte d'això, equilibrada d'hòmens i dones. Esta proposta haurà de coincidir amb la que conste en el projecte de direcció presentat a l'inici del procediment, excepte circumstàncies extraordinàries que valorarà i, si és el cas, estimarà la direcció territorial corresponent.

10.2. Si durant el període de mandat del director o directora queda vacant el càrrec d'algun dels integrants de l'equip directiu, la direcció efectuarà la corresponent proposta a la direcció territorial d'Educació, Universitats i Ocupació a l'efecte del seu nomenament amb caràcter extraordinari, entre el professorat amb destinació definitiva en el centre.



10.3. Tots els membres de l'equip directiu seran nomenats pel mateix període de temps que la direcció i cessaran en les seues funcions al final del seu mandat, quan deixen de prestar servicis en el centre, quan es produïsca el cessament del director o directora o si és objecte d'alguna de les circumstàncies esmentades en les lletres b, c i d de la base tretzena.

10.4. En cas que el director o directora no efectue les propostes corresponents o les persones proposades no complisquen els requisits establits, la direcció territorial d'Educació, Universitats i Ocupació nomenarà les persones més idònies, previ informe de la direcció i de la Inspecció educativa.



Onzena. Renovació del nomenament de director o directora

11.1. Al final dels quatre anys, els directors i directores que vulguen continuar un altre mandat en l'exercici del càrrec podran sol·licitar la renovació per un altre període d'igual duració.

11.2. La renovació podrà sol·licitar-se només en dos ocasions, i sempre prèvia avaluació positiva del treball desenvolupat al final de cadascun dels períodes de nomenament, oït el consell escolar. Els criteris i procediments d'esta avaluació seran públics.

11.3. Transcorregut el període inicial més les dos renovacions, el director o directora haurà de participar de nou en un concurs de mèrits per a tornar a exercir la funció directiva.



Dotzena. Nomenament amb caràcter extraordinari

12.1. En absència de candidatures, quan la comissió corresponent no haja seleccionat cap persona aspirant, o en el cas de centres de nova creació, la direcció territorial d'Educació, Universitats i Ocupació corresponent, oït el consell escolar, i vist l'informe de la Inspecció educativa, nomenarà director o directora, per un període d'un any, un funcionari o funcionària de carrera que impartisca docència en algun dels ensenyaments dels que oferix el centre.



12.2. Preferentment, el nomenament de director o directora amb caràcter extraordinari es realitzarà entre el personal funcionari de carrera del mateix centre.



Tretzena. Cessament del director o directora

La Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre (LOMLOE), modifica la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (LOE), i establix en l'article 138, els supòsits per al cessament del director o directora. D'acord amb això, el cessament del director o directora es produirà en les següents causes:

a) Finalització del període per al qual va ser nomenat o nomenada i, si és el cas, de la pròrroga d'este.

b) Renúncia motivada acceptada per la direcció territorial d'Educació, Universitats i Ocupació corresponent.

c) Incapacitat física o psíquica sobrevinguda.

d) Revocació motivada per la direcció territorial d'Educació, Universitats i Ocupació a iniciativa pròpia o a proposta motivada del consell escolar, per incompliment greu de les funcions inherents al càrrec de direcció. En tot cas, la resolució de revocació s'emetrà després de la instrucció d'un expedient contradictori, prèvia audiència a la persona interessada i oït el consell escolar del centre.



Catorzena. Celebració de reunions, votacions i entrevistes

Les reunions del claustre, del consell escolar, o les reunions de les comissions de selecció, així com les entrevistes necessàries per al desenvolupament del procés de seleccions de les direccions dels centres previstes en esta resolució o qualsevol altra reunió o entrevista necessària, podran realitzar-se telemàticament.

Els centres establiran els procediments per a la realització de les votacions necessàries de manera que es garantisquen les mesures sanitàries establides per la normativa vigent i la seua realització conforme al que s'establix en esta resolució i el que es preveu en el pla de contingència del centre.



Quinzena. Desenvolupament i interpretació

Correspon a la Direcció General de Personal Docent el desenvolupament, interpretació i execució del procediment de selecció convocat per esta resolució, amb plena subjecció a les seues bases i a la normativa vigent.



Setzena. Tractament de dades de caràcter personal

1. El desenvolupament del procediment convocat mitjançant esta resolució comporta el tractament de dades de caràcter personal, per la qual cosa s'apliquen les mesures i garanties regulades en la normativa en matèria de protecció de dades, especialment el Reglament (UE) 2016/679, del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques quant al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'estes dades (RGPD), i la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

2. En compliment del que disposa l'article 13 de l'RGPD, la informació en matèria de protecció de dades és la següent:

a) Responsable del tractament: Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació. Avinguda de Campanar, 32. 46015 València. Correu electrònic: protecciodedadeseducacio@gva.es.

b) Delegació de Protecció de Dades de la Generalitat. Passeig de l'Albereda, 16. 46010 València. Correu electrònic: dpd@gva.es.

c) Finalitat del tractament: gestionar el procediment selectiu de nomenament de directores i directors de centres docents públics dependents de la conselleria.

d) Les bases de legitimació general aplicables al tractament de dades són les previstes en els apartats c i e de l'article 6.1 de l'RGPD (l'interés públic i l'obligació legal), en relació amb les normes específiques que regulen este procediment.

e) Quan la persona sol·licitant, o el seu representant legal, aporte dades de caràcter personal de terceres persones en el procediment administratiu, tindrà l'obligació de fer-los-ho saber en els termes que establix la present clàusula.

f) Persones destinatàries de les dades: en funció de les diferents fases del procediment, la relació de les persones participants en el procés serà objecte de publicació en la pàgina web de la conselleria (https://ceice.gva.es/) i/o en el DOGV.

No obstant això, es podrà procedir, d'ofici o a instàncies de la persona interessada, a fer anònimes les dades d'aquelles persones que es troben en una situació de protecció especial que puga veure's agreujada per la publicació de les seues dades personals, en particular, quan es tracte de víctimes de violència de gènere o altres formes de violència contra la dona.

g) Les dades personals no seran objecte de transferències internacionals.

h) El responsable podrà efectuar, en l'exercici de les seues competències, les verificacions necessàries per a comprovar l'exactitud de les dades declarades per la persona interessada que estan en poder de les administracions públiques.

i) De conformitat amb l'article 13.2 de l'RGPD, totes les dades personals sol·licitades a través dels formularis i la documentació vinculada són necessàries per a poder tramitar el procediment en les diferents fases. La falta de comunicació d'estes dades a la Conselleria comportarà les conseqüències previstes per l'ordenament jurídic.

j) Termini de conservació de dades: les dades personals es conservaran durant el temps necessari per a complir la finalitat per a la qual se sol·liciten i pels terminis establits en les normes vigents per a complir obligacions i responsabilitats legals, i seran suprimides d'acord amb el que es preveu en la normativa d'arxius i documentació.

k) La persona interessada té dret a sol·licitar a la persona responsable del tractament l'accés, la rectificació i la supressió de les seues dades de caràcter personal, així com la limitació o oposició tant al tractament d'estes dades com a no ser objecte de decisions individuals automatitzades, de manera presencial o telemàtica, de conformitat amb el que s'indica en la pàgina següent: https://www.gva.es/va/proc19970.

l) A més de qualsevol altre recurs administratiu o acció judicial, si la persona interessada considera no atesos els seus drets o vulnerat el tractament de les seues dades personals, pot reclamar davant de la Delegació de Protecció de Dades, de manera presencial o telemàtica, de conformitat amb el que s'indica en la pàgina següent: https://www.gva.es/proc22094. A més, existix la possibilitat de reclamar davant de l'Agència Espanyola de Protecció de Dades, tal com es descriu en la pàgina web https://www.aepd.es/.

La present resolució posa fi a la via administrativa, i contra esta podrà interposar-se un recurs potestatiu de reposició davant de la Direcció General de Personal Docent de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació, en el termini d'un mes, a comptar de l'endemà de la publicació, d'acord amb el que es disposa en els articles 112, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o, directament, un recurs contenciós administratiu davant del jutjat contenciós competent, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la data de la publicació, de conformitat amb el que s'establix en els articles 8, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.





València, 14 de febrer de 2024.– La directora general de Personal Docent: Sonia Amelia Sancho de Vicente.









ANNEX II

Projecte de direcció



El projecte inclourà, almenys, els aspectes següents:

a) Descripció i anàlisi de les característiques més rellevants del centre.

Dins de l'anàlisi, s'assenyalaran aquells aspectes que, segons el parer de la persona aspirant, siguen positius, i els principals problemes i reptes en l'organització i el funcionament del centre, així com propostes de millora.

b) Objectius bàsics que es pretenen aconseguir amb l'exercici de la funció directiva en relació amb:

– Gestió dels recursos humans, i repartiment de les càrregues horàries de manera equilibrada, resolució de conflictes, estratègies de comunicació i treball en equip, així com capacitat d'arribar a consens.

– Convivència escolar, igualtat, prevenció i resolució de conflictes en el centre, creació i funcionament de comissions de mediació o convivència, i prevenció de la violència de gènere.

– La participació de la comunitat educativa en la vida del centre.

– Les mesures per a reduir el fracàs escolar i l'absentisme.

– Les mesures relacionades amb la inclusió educativa.

– Altres qüestions que considere la persona candidata.

c) Línies d'actuació i plans concrets que permeten la consecució dels objectius.

Es farà referència als projectes i plans del centre educatiu establits en els corresponents reglaments orgànics i funcionals i instruccions d'inici de curs, i les propostes de millora corresponents.



També podrà incorporar, a tall d'exemple;

– Estratègies bàsiques sobre l'organització i la gestió del centre.

– Plantejaments pedagògics i propostes de millora en relació amb els processos d'ensenyament i l'aprenentatge de l'alumnat.

– Criteris en relació amb les activitats complementàries i extraescolars.

– Altres punts importants per al centre o el seu context soci-educatiu.

d) Composició de l'equip directiu.

S'inclourà breu currículum de cada un dels membres. És imprescindible la proposta, almenys, de la direcció d'estudis i la secretaria del centre.

e) Procediments d'avaluació de la gestió directiva i del mateix projecte.

Es valorarà la concreció en indicadors o paràmetres, estratègies i calendari d'aplicació.

f) Qualsevol altre aspecte que l'aspirant considere rellevant.

El document tindrà una extensió màxima de 30 pàgines DIN A-4, escrites a doble espai, amb lletra “Arial” (no s'admetrà cap altra tipologia d'Arial) i amb un cos de lletra de 12 punts, sense comprimir. A este efecte, i si és el cas, no comptaran la portada i contraportada, índex ni els possibles annexos al cos principal del document, que no podran ser objecte de valoració. En el cas d'utilitzar taules o gràfics, l'interlineat podrà ser senzill.

Així mateix, l'incompliment de qualsevol dels requisits del projecte recollits en este annex II, excepte en aquells casos en què la direcció territorial haja eximit motivadament a la candidatura d'alguns dels requisits que ha de reunir l'equip directiu, no serà corregible per l'interessat o la interessada una vegada vençut el termini de presentació d'instàncies, encara que no comportarà l'exclusió del procés.

Mapa web