Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 21 de febrer de 2022, de la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual s'acorden mesures en matèria de salut pública en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, a conseqüència de la situació de crisi sanitària ocasionada per la covid-19.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 9282 de 21.02.2022
Número identificador:  2022/1440
Referència Base de Dades:  001413/2022
 



RESOLUCIÓ de 21 de febrer de 2022, de la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual s'acorden mesures en matèria de salut pública en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, a conseqüència de la situació de crisi sanitària ocasionada per la covid-19. [2022/1440]

Antecedents de fet



L'evolució favorable de la crisi sanitària ocasionada per la covid-19 en la Comunitat Valenciana, d'acord amb l'informe de la Subdirecció General d'Epidemiologia, Vigilància de la Salut i Sanitat Ambiental de la Direcció General de Salut Pública i Addiccions de data 18 de febrer de 2022 (dades de 17 de febrer), evidència que, encara que la situació actual es caracteritza per mantindre un nivell alt de transmissió comunitària, la corba epidèmica mostra una clara tendència descendent amb un ritme de desacceleració que es va incrementant setmana rere setmana.



Assenyala el referit informe, «Tots els indicadors de nivell de transmissió, si bé encara en nivells d'alta circulació del SARS-CoV-2, mostren tendència a la baixa. La incidència acumulada a 7 dies se situa un 33 % respecte a la incidència a 14 dies i el número reproductiu bàsic està per davall d'1 el que ens indica que la corba epidèmica mantindrà la seua tendència descendent i que aquesta ona tendeix al seu control».



I continua en el seu apartat de conclusions assenyalant:

«Cal tindre en compte dos elements clau en la situació actual. En primer lloc, l'evolució de la corba epidèmica, on s'ha consolidat la tendència descendent. En segon lloc, la menor gravetat dels casos notificats, amb un impacte considerablement inferior d'hospitalització i mortalitat que en les fases prèvies de la pandèmia, a causa de la menor virulència d'Òmicron i a l'elevada cobertura de la vacunació (pauta completa 91,3 % en persones majors de 12 anys, dosis de record 96,63 % en la població entre 60 i 69 anys i 94,47 % en els majors de 70 anys, segons l'informe del Ministeri de Sanitat del 17 de febrer).



L'evidència científica indica que les diferents vacunes contra la covid-19 tenen una efectivitat molt alta per a reduir les formes moderades i greus de la malaltia, així com la letalitat. Així, d'acord amb l'anàlisi sobre l'estat de vacunació dels casos en el període de 13 de desembre de 2021 a 6 de febrer de 2022 (Ministeri de Sanitat del 17 de febrer), la incidència en persones completament vacunades és molt inferior a l'observada en no vacunades. La major diferència s'observa en persones majors de 60 anys. En el grup de 60 a 79 anys, hi ha un risc d'infecció en no vacunats 14,9 vegades major, d'hospitalització 22,5 vegades major, d'ingrés en UCI 43,2 vegades major i de defunció 27,82 vegades major respecte als vacunats. En el grup major de 80 anys, un risc d'infecció en no vacunats 9,1 vegades major, d'hospitalització 8,9 vegades major, d'ingrés en UCI 10,5 vegades major i de defunció 14,86 vegades major respecte als vacunats. No obstant això, les vacunes, encara que redueixen la probabilitat d'infecció, són menys eficaces per a evitar de manera completa la replicació del virus en la mucosa de les vies respiratòries superiors del subjecte vacunat per la qual cosa és possible la transmissió a partir de persones vacunades que s'hagen infectat fins i tot si la malaltia és lleu o asimptomàtica.



Amb l'augment de la cobertura de vacunació i la immunitat generada a partir d'infeccions naturals, es considera que la majoria de la població estiga protegida contra la covid-19 greu. Les dades mostren que la protecció s'ha mantingut fins i tot contra una variant prou diferent de les anteriors des del punt de vista antigènic per a produir altíssimes incidències en la població amb immunitat prèvia, com és la variant Òmicron.



En aquest sentit, amb l'increment de la cobertura vacunal després de la implementació de l'exigència d'una certificació acreditativa per a l'accés a determinats establiments com ja es va assenyalar en l'informe del 24 de gener, i tenint en compte l'evolució de l'ona cap al seu control amb una tendència descendent consolidada, sembla adequat alçar aquesta mesura restrictiva excepte en els centres residencials de majors donada la seua especial vulnerabilitat. En aquesta mena de centres és de vital importància restringir el màxim possible l'entrada del SARS-CoV-2 pel que qualsevol mesura encaminada a disminuir en la mesura del possible el risc de transmissió ha de ser aplicada. Atés que la mortalitat encara presenta una tendència creixent i que les defuncions se centren en la població major, seria oportú en llaures a la protecció de la salut dels residents, prorrogar la certificació acreditativa per a l'accés a aquests centres residencials fins que el nivell de transmissió comunitària descendisca a risc mitjà.

No obstant això, encara hi ha sectors de la població que continuen sent vulnerables podent desenvolupar quadres greus, com les persones d'edat avançada, les persones amb malalties subjacents greus i els immunocompromesos que no hagen desenvolupat una immunitat suficient contra el SARS-CoV-2. Els esforços han de centrar-se en la protecció d'aquestes persones amb intervencions tant farmacològiques (dosis de reforç de vacuna si és necessari i accés primerenc a tractaments antivirals) com no farmacològiques.

Per tant, cal continuar els esforços per a continuar augmentant els percentatges de cobertura vacunal i l'administració de dosi de reforç en poblacions diana, així com mantindre i emfatitzar el compliment de les mesures generals de control no farmacològiques com l'ús adequat de mascareta, especialment en interiors, la distància interpersonal, la ventilació adequada en els espais tancats i la higiene de mans.



Per a minimitzar en la mesura del possible la transmissió en l'escenari de risc actual, les mesures han de centrar-se en els espais de major risc, especialment en aquells llocs en els quals no es pot fer un ús continu de la mascareta. El mateix ha d'aplicar-se als esdeveniments que suposen aglomeracions o concentracions de persones que també tenen incrementat el risc si resulta difícil mantindre la distància interpersonal. Les mesures que s'adopten han de centrar-se en aquests aspectes buscant la proporcionalitat, la pertinència i guardant un equilibri de manera que es protegisca la salut causant el menor mal possible als ciutadans i als sectors econòmics».

Sobre la base d'aquest informe i les seues conclusions, es fonamenta la modificació de les mesures vigents en matèria de salut pública, així com deixar sense efecte l'exigència de presentació de certificat de vacunació, prova diagnòstica o certificat de recuperació covid-19 en determinats establiments, locals i espais. No obstant això cal recordar que ens trobem encara en una situació de pandèmia i han de mantindre's unes certes mesures preventives i protecció enfront del SARS-CoV-2.





Fonaments de dret



1. La Generalitat, mitjançant la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, té competència exclusiva en matèria d'higiene, de conformitat amb l'article 49.1.11 a) de l'Estatut d'Autonomia, i competència exclusiva en matèria d'organització, administració i gestió de totes les institucions sanitàries públiques dins del territori de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb l'article 54.1 del mateix text legal.



2. La Llei orgànica 3/1986, de 14 d'abril, de mesures especials en matèria de salut pública, estableix en l'article 3, que «amb la finalitat de controlar les malalties transmissibles, l'autoritat sanitària, a més de realitzar les accions preventives generals, podrà adoptar les mesures oportunes per al control dels malalts, de les persones que estiguen o hagen estat en contacte amb aquests i del medi ambient immediat, així com les que es consideren necessàries en cas de risc de caràcter transmissible».



3. L'article 26.1 de la Llei 14/1986, de 25 d'abril, general de sanitat, preveu: «En cas que existisca o se sospite raonablement l'existència d'un risc imminent i extraordinari per a la salut, les autoritats sanitàries adoptaran les mesures preventives que estimen pertinents, com la confiscació o immobilització de productes, suspensió de l'exercici d'activitats, tancaments d'empreses o les seues instal·lacions, intervenció de mitjans materials i personals i totes les altres que es consideren sanitàriament justificades».

4. La Llei 33/2011, de 4 d'octubre, general de salut pública, per part seua, estableix en l'article 54.1 que «sense perjudici de les mesures previstes en la Llei orgànica 3/1986, de 14 d'abril, de mesures especials en matèria de salut pública, amb caràcter excepcional, i quan així ho requerisquen motius d'extraordinària gravetat o urgència, l'Administració general de l'Estat i les de les comunitats autònomes i ciutats de Ceuta i Melilla, en l'àmbit de les seues competències respectives, podran adoptar les mesures que siguen necessàries per a assegurar el compliment de la llei».

5. L'article 83.2 de la Llei 10/2014, de 29 de desembre, de la Generalitat, de Salut de la Comunitat Valenciana, estableix: «Així mateix, les activitats públiques i privades que, directament o indirectament, puga derivar-se un risc per a la salut i seguretat de les persones, incloses les de promoció i publicitat, se sotmetran a les mesures d'intervenció que reglamentàriament s'establisquen».

6. La Llei 2/2021, de 29 de març, de mesures urgents de prevenció, contenció i coordinació per a fer front a la crisi sanitària ocasionada per la covid-19, d'aplicació en tot el territori nacional, estableix aquestes mesures mentre no siga declarada oficialment la finalització de la situació de crisi sanitària i assenyala que correspon a les administracions competents assegurar les normes de prevenció, d'higiene, d'aforament, organitzatives i totes aquelles necessàries per a previndre els riscos de contagi i d'aglomeracions, tant en espais tancats com en la via pública a l'aire lliure, i el seu compliment per les persones i entitats titulars d'establiments comercials, d'allotjaments, d'hostaleria, restauració, d'equipaments culturals, activitats recreatives, instal·lacions esportives i d'altres equipaments, locals, centres i llocs d'altres sectors, així com la seua observança per les entitats organitzadores d'activitats i esdeveniments.

7. L'Acord de 19 de juny de 2020, del Consell, sobre mesures de prevenció enfront de la covid-19, que segueix en vigor fins a la finalització de la crisi sanitària ocasionada per la covid-19, assenyala que cap l'adopció de mesures extraordinàries en salvaguarda de la salut pública a causa de la pandèmia per coronavirus SARS-CoV2 per part de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública. L'Acord disposa en el seu punt Seté, «…, correspon a la persona titular de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública adoptar les mesures necessàries per a l'aplicació del present acord i establir, d'acord amb la normativa aplicable i a la vista de l'evolució de la situació sanitària, totes les mesures addicionals o complementàries que siguen necessàries».





Amb base en l'exposat i de conformitat amb l'article 81.1 b) de la Llei 10/2014, de 29 de desembre, de la Generalitat, de Salut de la Comunitat Valenciana, resolc:



Primer. Mesures i obligacions generals per a la ciutadania

S'acorden les següents mesures de seguretat i higiene, en matèria de salut pública per a fer front a la crisi sanitària causada pel SARS-CoV-2, en l'àmbit de la Comunitat Valenciana:

1. Deure de cautela i protecció.

a) Tota la ciutadania haurà d'adoptar les mesures necessàries per a evitar la generació de riscos de propagació de la malaltia covid-19, així com la mateixa exposició a aquests riscos. Aquest deure de cautela i protecció serà igualment exigible a les persones i entitats titulars de qualsevol activitat o servei ordenat en aquesta resolució.

b) La ciutadania haurà de col·laborar activament en el compliment de les mesures previstes en aquesta resolució.

2. Distància de seguretat interpersonal.

Haurà de complir-se el manteniment de la distància de seguretat interpersonal establida en la Llei 2/2021, de 29 de març, de mesures urgents de prevenció, contenció i coordinació per a fer front a la crisi sanitària ocasionada per la covid-19, sempre que siga factible.

3. Ús de mascareta.

a) Les persones de sis anys en avant queden obligades a l'ús de mascaretes en els següents supòsits:

– En qualsevol espai tancat d'ús públic o que es trobe obert al públic.

– En els esdeveniments multitudinaris que tenen lloc en espais a l'aire lliure, quan els assistents estiguen drets. Si estan asseguts, serà obligatori quan no es puga mantindre una distància de seguretat d'almenys 1,5 metres entre persones, excepte grups de convivents.

– En els mitjans de transport aeri, marítim, amb autobús, metre o per ferrocarril, incloent-hi les andanes i estacions de viatgers, o en telefèric, així com en els transports públics i privats complementaris de viatgers en vehicles de fins a nou places, inclòs el conductor, si els ocupants dels vehicles de turisme no conviuen en el mateix domicili. En espais tancats de vaixells i embarcacions quan no es puga mantindre la distància de seguretat d'1,5 metres, excepte grups de convivents.



b) L'obligació continguda en l'apartat anterior no serà exigible en els següents supòsits:

– A les persones que presenten algun tipus de malaltia o dificultat respiratòria que puga veure's agreujada per l'ús de la mascareta. Per a això haurà de comptar amb un informe mèdic, en document oficial, expedit pel metge responsable de l'atenció de la patologia corresponent, en el qual s'expose objectivament i rigorosament que la persona presenta una malaltia o dificultat respiratòria incompatible amb el seu ús o que per la seua situació de discapacitat o dependència, no disposen d'autonomia per a llevar-se la mascareta, o bé presenten alteracions de conducta que facen inviable la seua utilització.

– En el cas que, per la mateixa naturalesa de les activitats, l'ús de la mascareta resulte incompatible, conformement a les indicacions de les autoritats sanitàries.

– En aquells llocs o espais tancats d'ús públic que formen part del lloc de residència dels col·lectius que allí es reunisquen, com són les institucions per a l'atenció de persones majors o amb diversitat funcional, les dependències destinades a residència col·lectiva de treballadors essencials o altres col·lectius que reunisquen característiques similars, sempre que aquests col·lectius i els treballadors que allí exercisquen les seues funcions, tinguen cobertures de vacunació contra el SARS-CoV-2 superiors al 80 % amb pauta completa i de la dosi de record, acreditat per l'autoritat sanitària competent.

Aquesta última excepció no serà aplicable als visitants externs, ni als treballadors dels centres residencials de persones majors o amb diversitat funcional, ja que en aquest cas si és obligatori l'ús de la mascareta.

– Als oradors que intervinguen en llocs tancats d'ús públic, durant l'ús de la paraula, havent de mantindre's, almenys, la distància de seguretat interpersonal d'1,5 metres.

4. Mesures de prevenció i higiene.

Amb caràcter general, i sense perjudici de les normes o protocols específics que s'establisquen en matèria de salut pública, tota la ciutadania haurà d'adoptar les següents mesures bàsiques de seguretat i higiene:

a) Adoptar la següent etiqueta respiratòria: evitar tossir directament a l'aire, fent-lo preferentment en un mocador d'un sol ús o en l'angle intern del colze i evitar tocar-se la cara, el nas i els ulls.

b) Higiene freqüent de mans amb aigua i sabó, o en defecte d'això, amb gels hidroalcohòlics.

c) Ventilació dels espais interiors.

d) Obligació de complir les indicacions d'aïllament i quarantena quan així ho indiquen els dispositius assistencials o de salut pública, així com facilitar les dades que els siguen requerits en cas de brot epidèmic.



5. Mesures relatives al consum de tabac i assimilats.

a) No es podrà fumar en la via pública, terrasses, platges o altres espais a l'aire lliure, quan no es puga respectar la distància mínima interpersonal de, almenys, 2 metres. Així mateix, tampoc es permet fumar a les terrasses dels establiments que desenvolupen activitats d'hostaleria, restauració i oci i entreteniment.

b) Aquesta limitació serà aplicable també per a l'ús de qualsevol altre dispositiu d'inhalació de tabac, pipes d'aigua, pipes o assimilats inclosos cigarrets electrònics o vapeig en espais a l'aire lliure o tancats.





Segon. Mesures i obligacions per a establiments i activitats en general



1. Amb caràcter general, les mesures i obligacions d'higiene i prevenció establides en aquest punt resolutiu, seran aplicables a tots els establiments, locals de negoci, instal·lacions i espais d'ús públic i activitats de caràcter públic.

2. Els establiments, instal·lacions, locals i espais oberts al públic hauran d'assegurar en la mesura que siga possible, que en l'organització de la circulació de persones i la distribució d'espais es respecte la distància de seguretat interpersonal d'1,5 metres. En la mesura que siga possible, s'establiran itineraris per a dirigir la circulació de la clientela i persones usuàries i evitar aglomeracions, tant a l'interior com en l'exterior, i previndre el contacte entre elles. Quan es dispose de dues o més portes o de dues o més escales, es podrà establir un ús diferenciat per a l'entrada i l'eixida, pujada i baixada, a fi de reduir el risc de formació d'aglomeracions.

La utilització dels ascensors i muntacàrregues exigeix l'ús obligatori de la mascareta per part de totes les persones ocupants.

3. La persona o entitat titular de l'activitat econòmica o, en el seu cas, el director, directora o responsable dels centres, instal·lacions, espais d'ús públic i entitats, ha d'assegurar que s'adopten les mesures de prevenció en aquests establiments. Les instal·lacions hauran de ventilar-se a través de medis naturals o mecànics, que permeten la renovació de l'aire en totes les dependències interiors.

4. En els lavabos, vestuaris, emprovadors, sales de lactància o similars, per part de la clientela, personal visitant o persones usuàries, es procurarà mantindre la deguda distància de seguretat d'1,5 metres. Haurà de reforçar-se la neteja i desinfecció dels referits espais garantint sempre l'estat de salubritat i higiene d'aquests.



Tercer. Mesures relatives a esdeveniments i celebracions amb concentració de persones i festivals de música

En la realització de qualsevol esdeveniment, celebració popular, desfilada, espectacle o qualsevol altre acte similar no inclòs en un altre punt d'aquesta resolució, s'hauran d'observar les següents regles:

1. És recomanable l'ús de la mascareta en qualsevol espai a l'aire lliure en el qual es produïsca una aglomeració de persones.

2. L'ús de la mascareta serà obligatori en els esdeveniments multitudinaris que tenen lloc en espais a l'aire lliure, quan els assistents estiguen drets. Si estan asseguts, serà obligatori quan no es puga mantindre una distància de seguretat d'almenys 1,5 metres entre persones, excepte grups de convivents.

3. En aquests esdeveniments multitudinaris, el consum de menjar i beguda quan els assistents estiguen drets es realitzarà exclusivament en la zona de restauració que s'habilite, que haurà d'estar separada de la zona de l'esdeveniment i complir amb les mesures pròpies dels establiments d'hostaleria i restauració.

Quan els assistents estiguen asseguts aquest consum de menjar i beguda es podrà realitzar en el mateix lloc quan es puga mantindre una distància de seguretat d'almenys 1,5 metres entre persones, excepte grups de convivents.

4. El ball es realitzarà amb ús obligatori de mascareta, sense possibilitat de consum d'aliments i beguda durant aquest.

5. S'hauran de prendre mesures per a reduir la possibilitat que es produïsquen aglomeracions als voltants del lloc on es desenvolupe l'activitat.

6. Es prioritzarà la venda en línia d'entrades.



Quart. Mesures relatives a establiments d'hostaleria i restauració

1. S'inclou en aquest punt a totes les activitats hostaleres i de restauració que tenen per objecte la prestació de servei de begudes i menjar elaborat per al seu consum a l'interior o exterior dels locals, entre els quals es troben, salons de banquets, restaurants, café, bar, cafeteries, establiments públics situats en zona marítim-terrestre i saló-lounge.



Així mateix, s'inclouen els serveis tipus self-service o bufet, d'acord amb les mesures de seguretat i protocols establits a aquest efecte.

2. En aquests establiments:

– L'ús de mascareta a l'interior del local serà necessari quan no s'estiga consumint.

– Es permet l'ús de la barra per al consum sempre que siga mantenint la distància interpersonal de seguretat.

– El ball es realitzarà amb ús obligatori de mascareta, sense possibilitat de consum d'aliments i beguda durant aquest.

– Es permeten les actuacions professionals de grups musicals i discjòquei, assegurant ventilació suficient i una distància de seguretat de, almenys, 2 metres entre músics i públic, en el cas de cantants i instruments de vent, així com karaokes amb ús obligatori de mascareta.



– Es respectaran les mesures generals i addicionals d'higiene.

3. En aquests establiments no està permés:

– Fumar, ni en interiors ni en terrasses.

– L'ús de qualsevol altre dispositiu d'inhalació de tabac, pipes d'aigua, pipes o assimilats inclosos cigarrets electrònics o vapeig en espais a l'aire lliure o tancats.

4. Les celebracions posteriors a qualsevol cerimònia o esdeveniment que impliquen servei d'hostaleria o restauració, en salons de banquets o en qualsevol altre establiment d'hostaleria o espai privat, s'ajustaran al regulat en aquesta matèria.



Cinqué. Mesures relatives als establiments i activitats d'oci i entreteniment

1. En aquests establiments:

– L'ús de mascareta a l'interior del local serà necessari quan no s'estiga consumint.

– El consum serà assegut en taula, si bé es permet l'ús de la barra per al consum sempre que siga mantenint la distància interpersonal de seguretat.

– El ball es realitzarà amb ús obligatori de mascareta, sense possibilitat de consum d'aliments i beguda durant aquest.

– Es permeten les actuacions esporàdiques o amateur de cant, estant també permeses les actuacions professionals de grups musicals i discjòquei, assegurant ventilació suficient, i una distància de seguretat d'almenys 2 metres entre músics i públic en el cas de cantants i instruments de vent, així com karaokes amb ús obligatori de mascareta.



– Es respectaran les mesures generals i addicionals d'higiene.

2. En aquests establiments no està permés:

– Fumar, ni en interiors ni en terrasses.

– L'ús de qualsevol altre dispositiu d'inhalació de tabac, pipes d'aigua, pipes o assimilats inclosos cigarrets electrònics o vapeig en espais a l'aire lliure o tancats.



Sisé. Mesures relatives a activitats recreatives d'atzar

En aquests establiments, qualsevol activitat assimilable a la d'hostaleria i restauració que es duga a terme, haurà de complir amb les mesures previstes en el punt de mesures relatives a establiments d'hostaleria i restauració d'aquesta resolució.



Seté. Mesures relatives a cinemes, cinemes d'estiu, teatres, amfiteatres, auditoris, sales multifuncionals, sales d'arts escèniques i circs

En els establiments que ordena aquest punt, en els supòsits de consum de menjar i beguda a l'interior de la sala, serà necessari deixar un seient lliure de distància en la mateixa fila entre persones o grup de persones no convivents.



Huité. Mesures relatives a l'activitat física i esportiva de caràcter general

1. Per a la realització d'activitat física i esportiva en els gimnasos, serà obligatori l'ús de la mascareta.

Per a la realització d'activitat física i esportiva en instal·lacions obertes i a l'aire lliure, el seu ús serà obligatori solo en zones o espais amb gran afluència de persones on no siga possible mantindre la distància de seguretat interpersonal de, almenys, 1,5 metres amb la resta de persones esportistes o vianants.

2. La pràctica esportiva, en l'àmbit dels entrenaments i competicions, professionals i no professionals, serà considerada activitat incompatible per la seua pròpia naturalesa amb l'ús de mascareta.

3. L'activitat física i la pràctica esportiva que es realitze en activitats lectives, extraescolars o complementàries durant la jornada escolar, se sotmetrà a les disposicions dels Protocols vigents a cada moment per als centres escolars, adoptats per la Conselleria competent en matèria d'educació i per la Conselleria competent en matèria de sanitat.





Nové. Mesures relatives per als esdeveniments esportius en general.

1. Ús de la mascareta.

Es reforçarà la vigilància del compliment de l'obligatorietat de l'ús de mascareta durant la permanència en l'esdeveniment (inclosa l'àrea de lavabos), quan no es puga garantir la distància de seguretat interpersonal d'1,5 metres.

2. Consum beguda i menjar.

En aquests esdeveniments, excepte consum d'aigua, el consum d'aliments i begudes es farà exclusivament en la zona de restauració que s'habilite, que haurà d'estar separada de la zona de l'esdeveniment i complir amb les mesures pròpies dels establiments d'hostaleria i restauració.

3. Tabac.

Durant la duració de l'esdeveniment i tant en espais interiors com oberts, no es permet el consum de tabac i de productes relacionats (DSLN o cigarrets electrònics i de productes a base d'herbes per a fumar).



Desé. Mesures relatives per als esdeveniments esportius multitudinaris, inclosos els de la Lliga Professional de Futbol i Lliga ACB.

1. A l'efecte d'aquest punt resolutiu desé, s'entén per esdeveniment esportiu multitudinari, tot aquell que se celebre en espai o recinte amb capacitat a partir de 5000 persones, així com els celebrats pels Equips que participen en la Lliga Professional de Futbol masculina i femenina, Lliga ACB i Lliga Femenina Endesa de Bàsquet.

2. Aforament.

La celebració d'aquests esdeveniments podrà desenvolupar-se amb un aforament de públic del 100 %, tants en espais tancats com oberts.

3. Ús de la mascareta.

Es reforçarà la vigilància del compliment de l'obligatorietat de l'ús de mascareta durant la permanència en l'esdeveniment (inclosa l'àrea de lavabos), així com en els moments d'entrada i eixida d'aquest.

S'ha de reforçar la transmissió d'aquest missatge als potencials assistents.

4. Accés.

L'organització de l'esdeveniment haurà de garantir la seguretat en l'entrada i eixida de l'esdeveniment, fixant franges horàries per a accés escalonat del públic per sectors, així com en l'eixida. I haurà d'assegurar el personal suficient que garantisca la seguretat dins i fora del lloc per a evitar aglomeracions.

5. Consum de beguda i menjar.

En aquests esdeveniments no es permetrà la venda ni el consum d'aliments i begudes, excepte el consum d'aigua.

6. Tabac.

Durant el transcurs de l'esdeveniment i tant en espais interiors com oberts, no es permet el consum de tabac i de productes relacionats (DSLN o cigarrets electrònics i de productes a base d'herbes per a fumar).

7. Recomanacions.

L'organització haurà d'establir les mesures de prevenció i control durant la planificació, desenvolupament i posterior fi de l'esdeveniment, mesures relatives a reforçar protocols de neteja i desinfecció, senyalització d'accessos i zones de pas, evitar aglomeracions, coordinació sistemes de vigilància i control, i altres establides en la present resolució i en les vigents en matèria de cautela, seguretat i higiene.



Onzé. Mesures relatives a centres de persones majors i persones amb discapacitat

1. En els centres de persones majors, s'estarà al que es disposa en l'ordenació que realitze la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, en relació amb el pla d'actuació en les residències de persones majors dependents, els centres de dia, els habitatges tutelats i els CEAM/CIM, de la Comunitat Valenciana, en el context de crisi sanitària ocasionada per la covid-19.

2. En els centres de persones amb diversitat funcional o problemes de salut mental, s'estarà al que es disposa en l'ordenació que realitze la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, en relació amb el pla d'actuació en els centres i recursos dirigits a persones amb diversitat funcional o problemes de salut mental de la Comunitat Valenciana, en el context de crisi sanitària ocasionada per la covid-19.



3. L'obertura dels centres i la represa de les activitats, en espais, referits a centres recreatius de majors o activitats en altres centres sociosanitaris, centres de dia i centres de diversitat funcional, correspondrà a les administracions competents en la matèria, de conformitat amb el que dispose per a la seua ordenació la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives.



Dotzé. Mesures de vigilància epidemiològica

1. La conselleria competent en matèria de sanitat i salut pública continuarà realitzant les funcions que li són pròpies quant a la identificació i seguiment de casos i contactes en el marc de l'Estratègia de detecció precoç, vigilància i control de covid-19.

2. Tots els centres, serveis i establiments sanitaris de la Comunitat Valenciana, tant de titularitat pública com privada, hauran de notificar els casos detectats de covid-19 a la Direcció General de Salut Pública i Addiccions, a través del Sistema Bàsic de la Xarxa Valenciana de Vigilància en Salut Pública. També hauran de facilitar tota la informació que siga requerida per l'autoritat sanitària per al control de l'epidèmia, amb la periodicitat i a través del mitjà que s'indique.



3. Els laboratoris privats de la Comunitat Valenciana que realitzen proves diagnòstiques per a la detecció de covid-19, tindran l'obligació d'estar registrats en la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, i de notificar a la Xarxa de Vigilància Microbiològica de la Comunitat Valenciana els resultats d'aquestes proves. Hauran de notificar com a mínim una vegada al dia, els casos de covid-19 confirmats, així com el resultat de les proves diagnòstiques que hagen realitzat.



Tretzé. Mesures vigents i mesures que queden sense efecte

1. En tot el no previst en aquesta resolució, i en el que siga compatible amb ella, serà aplicable en matèria de mesures de salut pública, en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, l'Acord de 19 de juny, del Consell, sobre mesures de prevenció enfront de la covid-19, en tot allò que no s'opose o haja sigut derogat (derogat l'annex I).



2. Queden sense efecte:

– La Resolució de 8 d'octubre de 2021, de la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual s'acorden mesures en matèria de salut pública en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, a conseqüència de la situació de crisi sanitària ocasionada per la covid-19, excepte el punt resolutiu desé que es manté vigent fins al dia 3 de març de 2022, inclusivament.

– La Resolució de 26 de gener de 2022, de la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual s'acorden mesures en matèria de salut pública respecte de l'accés a determinats establiments en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, a conseqüència de la situació de crisi sanitària ocasionada per la covid-19. Excepte per a l'accés a l'interior dels establiments residencials del sistema públic o privat de serveis socials, per a les visites i persones alienes a la institució, que mantindrà la seua vigència fins al 28 de febrer de 2022 inclusivament.



– La Resolució de 9 de febrer de 2022, de la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual es dona nova redacció al punt resolutiu desé, sobre mesures relatives per als esdeveniments esportius multitudinaris, lliga professional de futbol i lliga ACB, de la Resolució de 8 d'octubre de 2021, de la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual s'acorden mesures en matèria de salut pública en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, a conseqüència de la situació de crisi sanitària ocasionada per la covid-19.

– La Resolució de 10 de febrer de 2022, de la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual es dona nova redacció al punt 3 del punt resolutiu primer sobre «Ús de mascareta» de la Resolució de 8 d'octubre de 2021, de la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual s'acorden mesures en matèria de salut pública en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, a conseqüència de la situació de crisi sanitària ocasionada per la covid-19.



Catorzé. Col·laboració

Sol·licitar per al compliment de la present resolució, la col·laboració de la Delegació del Govern de la Comunitat Valenciana i dels Ajuntaments de la Comunitat Valenciana, a l'efecte de cooperació, en el seu cas, a través dels cossos i forces de seguretat i de la policia local, per al control i aplicació de les mesures adoptades.



Quinzé. Règim sancionador

L'incompliment de les mesures de la present resolució quedarà subjecte al procediment de l'activitat inspectora i al règim sancionador establit en el Decret llei 11/2020, de 24 de juliol, del Consell, de règim sancionador específic contra els incompliments de les disposicions reguladores de les mesures de prevenció davant la covid-19.





Setzé. Eficàcia

La present resolució produirà efectes des de les 00.00 hores de l'endemà a la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i mantindrà la seua eficàcia fins a nova resolució, a excepció del punt resolutiu desé que adquireix eficàcia el 4 de març de 2022.



S'adverteix que la present resolució posa fi a la via administrativa podent interposar-se recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de la seua notificació, davant la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, d'acord amb el que s'estableix en els articles 10.1 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, o recurs potestatiu de reposició davant el mateix òrgan que va dictar l'acte, en el termini d'un mes, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Tot això sense perjudici que puga interposar-se qualsevol altre recurs dels previstos en la legislació vigent.



València, 21 de febrer de 2022.– La consellera de Sanitat i Salut Pública: Ana Barceló Chico.

Mapa web