Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 5 de febrer de 2024, de la Universitat Miguel Hernández d'Elx, per la qual es convoca el procés selectiu per a l'accés al grup C, subgrup C1, sector administració especial, escala tècnica bàsica d'informàtica, amb denominació especialista tècnic o tècnica informàtics, perfil aplicacions, mitjançant el sistema de concurs, referència 24/1931.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 9788 de 14.02.2024
Número identificador:  2024/1005
Referència Base de Dades:  001375/2024
 



RESOLUCIÓ de 5 de febrer de 2024, de la Universitat Miguel Hernández d'Elx, per la qual es convoca el procés selectiu per a l'accés al grup C, subgrup C1, sector administració especial, escala tècnica bàsica d'informàtica, amb denominació especialista tècnic o tècnica informàtics, perfil aplicacions, mitjançant el sistema de concurs, referència 24/1931. [2024/1005]

Amb la finalitat d'atendre les necessitats de personal d'administració i serveis d'aquesta universitat, encarregada del servei públic de l'educació superior, d'acord amb les competències que li són atribuïdes en l'article 3.2 de la Llei orgànica 2/2023, de 22 de març, del sistema universitari, en relació amb l'article 91 d'aquesta, així com en els Estatuts de la Universitat Miguel Hernández d'Elx, aprovats pel Decret 208/2004, de 8 d'octubre (DOGV 13 d'octubre) del Consell de la Generalitat Valenciana, modificats pel Decret 105/2012, de 29 de juny, del Consell;

Tenint en consideració que l'article 61.6 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, disposa que els sistemes selectius de funcionaris de carrera són els d'oposició i concurs oposició com a regla general alternativa i només en virtut de llei es pot aplicar, amb caràcter excepcional, el sistema de concurs;



Vista la Llei 31/2022, de 23 de desembre, de pressupostos generals de l'Estat per a l'any 2023, que ha quedat prorrogada per a l'anualitat 2024, la qual en l'article 20 estableix que les places no cobertes durant l'execució d'una convocatòria es poden convocar novament sempre que no hagen transcorregut més de tres anys des de la publicació de l'oferta d'ocupació pública que les haja autoritzades;

Vista la Resolució Rectoral 03177/2023, DOGV núm. 9720 de 8 de novembre de 2023, per la qual es declaren deserts els llocs F51083 i F52116;

Vista la Resolució Rectoral del 25 de març de 2021 (DOGV 29.03.2021) per la qual s'aprova l'oferta d'ocupació pública, per a l'any 2021, de places de personal funcionari d'administració i serveis de la Universitat Miguel Hernández d'Elx;

En virtut de l'acord d'aprovació dels barems que han de regir en els procediments de concurs per a l'accés a la funció pública, per la taxa addicional per a l'estabilització d'ocupació temporal, subgrup C1, del personal d'administració i serveis de la Universitat Miguel Hernández d'Elx aprovat pel Consell de Govern amb data de 27 d'octubre de 2022 i l'aclariment realitzat aprovat pel Consell de Govern amb data de 28 de novembre de 2022;

Aquest rectorat acorda convocar un concurs per a l'ingrés en l'escala tècnica bàsica d'informàtica de la Universitat Miguel Hernández d'Elx, segons les següents:



Bases de la convocatòria



Primera. Normes generals

1.1. Es convoquen dos llocs pel sistema de concurs per a l'accés a l'escala tècnica bàsica d'informàtica, amb denominació especialista tècnic/a informàtic/a, grup C, subgrup C1.

1.2. A la present convocatòria li són aplicables la Llei orgànica 2/2023, de 22 de març, del sistema universitari; el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic; la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la funció pública valenciana; la disposició transitòria única del Decret llei 12/2022, de 23 de setembre, del Consell, pel qual es modifica la Llei 4/2021, de 16 d'abril; els Estatuts de la Universitat Miguel Hernández d'Elx, aprovats pel Decret 208/2004, de 8 d'octubre (DOGV 13 d'octubre), del Consell de la Generalitat Valenciana, modificats pel Decret 105/2012, de 29 de juny, del Consell; el que disposa la present convocatòria i qualsevol altra normativa de d'aplicació general.



Atesa la Llei 7/2023, de 26 de desembre, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera, i d'organització de la Generalitat, i per a garantir el compliment del termini de finalització d'aquest procés selectiu d'estabilització derivat de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública, abans del 31 de desembre de 2024 i sobre la base del caràcter excepcional d'aquest, per al lloc convocat, no cal i, per tant, no es realitzarà, cap concurs previ entre els qui ja tinguen la condició de personal funcionari de carrera.

De conformitat amb l'article 61.2.f de la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la Generalitat, de la funció pública valenciana, es fa constar que la distribució percentual de personal en l'escala tècnica bàsica d'informàtica és de: 90,91 % homes i 9,09 % dones.

1.3. D'acord amb el que preveu l'article 91 de la Llei orgànica 2/2023, de 22 de març, del sistema universitari, aquesta convocatòria es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), i un extracte es publicarà en el Boletín Oficial del Estado (BOE), i aquesta publicació és la que es prendrà com a referència a l'efecte del còmput de terminis per a la presentació d'instàncies i documentació acreditativa dels mèrits que s'han de valorar.

La resta de resolucions administratives derivades d'aquesta convocatòria es publicaran únicament en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Els actes del tribunal de selecció es publicaran en el Butlletí Oficial de la Universitat Miguel Hernández d'Elx, i seran vinculants, si és el cas, a l'efecte de la valoració del concurs, així com per a l'inici del còmput de qualsevol dels terminis que estiguen establits i siguen aplicables, segons el que disposen les bases de la present convocatòria.



Segona. Requisits dels aspirants

2.1. Per a ser admés en el procés selectiu, els aspirants han de reunir els requisits següents:

2.1.1. Tindre la nacionalitat espanyola o alguna altra que, conforme al que disposa l'article 63 de la Llei 4/2021 de la funció pública valenciana, permeta l'accés a l'ocupació pública.

2.1.2. Haver complit els setze anys i no excedir, si és el cas, l'edat màxima de jubilació forçosa o una altra que es puga establir per llei.



2.1.3. Estar en possessió del títol de Batxiller, Formació Professional de Segon Grau o el seu equivalent, o complir els requisits per a obtindre'l en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds de participació. En cas de titulacions obtingudes a l'estranger, cal estar en possessió de la credencial que n'acredite l'homologació dins del termini de presentació d'instàncies. En cas que es requerisca un títol específic, les persones interessades l'han de declarar en el formulari d'inscripció, en l'apartat «Altre títol acadèmic exigit en la convocatòria».

2.1.4. Posseir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que calguen per a l'acompliment de les corresponents funcions o tasques.



2.1.5. No haver sigut separat del servei com a personal funcionari de carrera o haver-se'n revocat el nomenament com a personal funcionari interí amb caràcter ferm mitjançant procediment disciplinari, ni trobar-se inhabilitat per sentència ferma per a l'exercici de qualssevol funcions públiques, i la resta de consideracions establides en l'apartat d de l'article 62 de la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la Generalitat, de la funció pública valenciana.

2.1.6. Haver abonat la taxa a què es refereix la base 3.3, excepte trobar-se en algun dels supòsits d'exempció d'aquesta, conforme a la base 3.5.

2.1.7. No pertànyer com a personal funcionari de carrera a la mateixa escala objecte de la convocatòria. Aquest requisit s'ha d'acreditar annexant com a documentació a la sol·licitud una declaració jurada signada per l'interessat en què es faça constar aquesta circumstància.

2.2. Tots els requisits enumerats en la base 2.1, han de complir-se en el dia de la finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantindre'ls fins al moment de la presa de possessió com a funcionari de carrera.

2.3. El mes d'agost és inhàbil a l'efecte del còmput de terminis en aquest procediment administratiu de gestió pròpia, en el qual la resolució correspon a la Universitat, en virtut de l'article 3 de la Llei orgànica 2/2023, de 22 de març, del sistema universitari.







Tercera. Sol·licituds

3.1. En virtut de la resolució rectoral publicada en el Butlletí Oficial de la Universitat Miguel Hernández d'Elx amb data de 4 d'octubre de 2021, per la qual s'incorporen els procediments de selecció de PAS al catàleg de procediments i serveis electrònics de la Universitat Miguel Hernández d'Elx, i per consegüent la tramitació per mitjans electrònics exclusiva i obligatòria per a les persones interessades en aquests tràmits, s'ha de presentar una sol·licitud de participació adreçada al rector de la Universitat Miguel Hernández d'Elx, en el termini de deu dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació de l'extracte d'aquesta convocatòria en el Boletín Oficial del Estado, a través de la Seu Electrònica en el portal https://sede.umh.es/procedimientos/, triant l'opció «SELECCIÓ PAS-Funcionari de carrera», o per mitjà de la url: https://universite.umh.es/espacio-opositor.



3.2. A la sol·licitud s'ha d'unir la documentació següent:

a) Una fotocòpia del document nacional d'identitat; els aspirants que no posseïsquen la nacionalitat espanyola i tinguen dret a participar han de presentar una fotocòpia del document que n'acredite la nacionalitat i, si és el cas, els documents que acrediten el vincle de parentiu i el fet de viure a expenses o estar a càrrec del nacional d'un altre estat amb el qual tinguen aquest vincle. Així mateix, han de presentar la declaració d'aquest que no està separat de dret del seu cònjuge i, si és el cas, del fet que l'aspirant viu a les seues expenses o està al seu càrrec.

b) Si és el cas, el document justificatiu d'exempció o bonificació de taxes.

c) Documentació fefaent acreditativa dels mèrits professionals i acadèmics conforme a aquestes bases.

Les titulacions acadèmiques han de justificar-se mitjançant títols originals o certificats expedits, bé pels centres oficials on s'hagen superat els corresponents estudis, bé pels propis òrgans gestors de personal al·ludits en l'anterior apartat.

d) Declaració jurada signada per l'interessat en què faça constar que no pertany com a personal funcionari de carrera a la mateixa escala objecte de la convocatòria.

3.3. Els drets de participació són els corresponents a la plaça convocada, en aquest cas 15,00 €. El pagament s'ha d'efectuar mitjançant targeta bancària de manera telemàtica a través de la plataforma que està inclosa en la Seu de manera simultània a la presentació de la instància de participació.

3.4. S'admeten còpies simples en la documentació presentada per la Seu Electrònica. Per això, en la sol·licitud d'inscripció a la convocatòria, consta la declaració responsable següent perquè siga signada per la persona aspirant:

«D'acord amb l'article 69 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, la persona que subscriu declara, sota la seua responsabilitat, que totes les dades i documents que acompanyen la present sol·licitud són verídics, que compleix els requisits que estableixen les bases de la convocatòria i la normativa vigent, que es troba en possessió de la documentació que així ho acredita, i que queda a la disposició de la Universitat per a la comprovació, control i inspecció que es consideren oportuns. La inexactitud, falsedat o omissió, de caràcter essencial, en qualsevol dada, manifestació o document que s'hi adjunte o incorpore a la present sol·licitud determinarà la impossibilitat de continuar amb la tramitació corresponent, sense perjudici de les responsabilitats penals, civils o administratives que siguen pertinents.»

La no declaració d'aquest punt comporta l'exclusió definitiva en la convocatòria.

Les dades relatives a les circumstàncies personals i administratives dels concursants, així com les concernents als mèrits que hi al·leguen, s'han de presentar en el termini establit per a la presentació d'instàncies, cal acreditar-les degudament, i han de ser les que en efecte corresponguen a la data de finalització de presentació de sol·licituds de participació.

Es pot afegir més documentació relativa als mèrits, sempre dins de termini de presentació d'instàncies, per mitjà de l'aplicació Espai Opositor. A l'aplicació es pot accedir de les maneres següents:



– Per mitjà de la url: https://universite.umh.es/espacio-opositor

– O bé per mitjà del botó «Tramitar» de qualsevol dels procediments de selecció PAS publicats en la Seu Electrònica.

Si els interessats fan ús del dret que els assisteix de no presentar documentació que ja estiga en poder de l'administració convocant, han de fer referència expressa a quin expedient i a quina documentació en concret es refereixen, així com en quina unitat o circumstàncies es pot localitzar.

3.5. Conforme al que estableix l'article 18.1-2 de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes, estan exempts del pagament de la taxa establida en la base 3.3:

a) Els aspirants amb una discapacitat igual o superior al 33 %. Per a gaudir d'aquesta exempció s'ha d'adjuntar la certificació de la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives o òrgans competents d'altres administracions públiques, que acredite discapacitat igual o superior al 33 %.

b) Els membres de famílies nombroses de categoria especial o de famílies monoparentals de categoria especial. Per a gaudir-ne l'exempció s'ha d'adjuntar a la sol·licitud la fotocòpia de la documentació oficial en vigor que acredite la condició esmentada.

c) Les víctimes d'actes de violència sobre la dona que acrediten aquesta condició mitjançant qualsevol dels mitjans de prova previstos en l'article 9.1 i 9.2 de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

d) Les persones que estiguen en situació d'exclusió social i aquesta s'acredite per l'òrgan competent en matèria de benestar social de l'ajuntament de residència.

e) Així mateix, estan exempts del pagament de la taxa establida en la base 3.3, les persones que figuren com a demandants d'ocupació durant el termini, almenys, d'un mes anterior a la data de la convocatòria. Per a gaudir-ne l'exempció és requisit que no hagen rebutjat, en el termini referit, cap oferta d'ocupació adequada ni s'hagen negat a participar, excepte causa justificada, en accions de promoció, formació o reconversió professional i que, així mateix, manquen de rendes superiors, en còmput mensual, al salari mínim interprofessional. La certificació relativa a la condició de demandant d'ocupació, amb els requisits previstos en la llei, s'ha de sol·licitar en la corresponent oficina del Servei Públic d'Ocupació Estatal (SEPE). Quant a l'acreditació de les rendes, s'acredita amb una declaració escrita de la persona sol·licitant en la qual s'afirme que no es perceben rendes superiors al salari mínim interprofessional. Ambdós documents s'han d'adjuntar inexcusablement a la sol·licitud de participació en aquestes proves selectives, de conformitat amb el que disposa l'article 17 de la Llei 50/1998, de 30 de desembre, de mesures fiscals, administratives i de l'ordre social.



Així mateix, conforme al que estableix en l'article 18.1-6 de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes, gaudeixen d'una bonificació del 50 % de la taxa, els membres de famílies nombroses de categoria general o de famílies monoparentals de categoria general.

Els qui, no tenint dret a exempció, no abonen la taxa durant el termini de presentació de sol·licituds seran exclosos del procediment.

L'impagament de la taxa no és corregible durant el termini d'esmena de deu dies hàbils.

Els qui en la sol·licitud de participació al·leguen estar exempts del pagament de la taxa per drets d'examen, però no complisquen els requisits per a gaudir de l'exempció, quedaran exclosos del procés selectiu. Aquesta causa d'exclusió no serà corregible mitjançant l'abonament de la taxa durant el termini posterior de deu dies hàbils. I això s'entendrà sense perjudici de la responsabilitat en la qual puga incórrer l'interessat per falsedat en la seua sol·licitud.

3.6. Els mers errors de fet de la sol·licitud que es puguen corregir com a tals es poden esmenar en qualsevol moment, d'ofici o a petició de l'interessat.

3.7. La informació bàsica sobre la protecció de dades és la següent:



Responsable: Universitat Miguel Hernández d'Elx

Finalitat: gestió de la selecció de personal aspirant a un lloc de treball en la Universitat Miguel Hernández d'Elx, així com la gestió de la provisió de llocs de treball. Publicació de llistats d'admesos i exclosos, realització de proves selectives, llistat d'aprovats i valoració de mèrits, d'acord amb la normativa aplicable.

Legitimació: exercici de poders públics conferits al responsable del tractament (art. 6.1.e RGPD) i obligacions legals (art. 6.1.c RGPD).

Cessions/transferències internacionals: Publicitat en els processos de selecció en els butlletins oficials oportuns i aquells que siguen obligatoris per ministeri de la llei. No es preveuen transferències internacionals de dades.

Drets: Accedir, rectificar i suprimir les dades personals, així com altres drets, com s'explica en la informació addicional.

Més informació:

https://serviciopas.umh.es/files/2021/07/segunda-capa-procesos-selectivos_v4_bilig%C3 %BCe.pdf

S'informa que, a fi de garantir la transparència, es procedirà a la publicació en la pàgina web o en qualsevol altre espai establit a aquest efecte, de les dades de caràcter personal necessàries per als actes de tràmit així com les publicacions de les qualificacions obtingudes en les diferents proves que es deriven del procés selectiu.

Les dades personals, domicili, adreça de correu electrònic, telèfon, així com qualsevol altra declarada pel participant en la seua sol·licitud en aquest procés selectiu, són considerades com les úniques vàlides a l'efecte de les notificacions que, si és el cas, s'hagen de practicar, i n'és responsabilitat seua la veracitat, així com la comunicació corresponent a l'òrgan convocant de qualsevol canvi en les dades inicialment consignades.

En cas d'haver de realitzar alguna notificació individual, s'ha de fer per mitjans electrònics mitjançant compareixença en la Seu Electrònica de la UMH. L'avís de la posada a la disposició de la notificació s'enviarà a l'adreça de correu electrònic i/o telèfon mòbil indicats per l'interessat.



Quarta. Admissió d'aspirants

4.1. Expirat el termini de presentació d'instàncies, el rector de la Universitat Miguel Hernández d'Elx dictarà la resolució, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, que contindrà la relació provisional d'admesos i exclosos, amb indicació de la causa d'exclusió.

4.2. Els aspirants, en cas d'error o exclusió, poden esmenar els defectes en què hagen incorregut en la seua sol·licitud, o realitzar les al·legacions que consideren convenients, i disposen, per a això, d'un termini de deu dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Les persones que hagen d'esmenar errors o causes d'exclusió ho han de fer a través de la Seu Electrònica, en el propi expedient electrònic, que es troba en «Els meus tràmits/Els meus expedients», punxant en «Detall» de l'expedient, opció «Esmenar/altres tràmits».

En cap cas, aquest termini es pot utilitzar per a presentar la documentació acreditativa de mèrits que no s'haja presentat en el termini de presentació d'instàncies.

4.3. En qualsevol cas, a fi d'evitar errors i per a possibilitar-ne l'esmena dins del termini i en la forma escaient, els aspirants han de comprovar fefaentment no sols que no figuren en la relació d'exclosos, sinó que, a més, els seus noms consten correctament en la relació d'admesos pertinent.

Els aspirants que dins del termini assenyalat no esmenen l'exclusió o no al·leguen l'omissió seran definitivament exclosos de la participació en el concurs i es considerarà que n'han desistit per no haver-ho fet dins del termini concedit.

4.4. Conclòs aquest termini, s'elevarà a definitives les llistes d'admesos i exclosos mitjançant resolució, que es publicarà, igualment, en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Aquesta publicació servirà de notificació a l'efecte d'impugnacions i recursos.

És causa d'exclusió, a més de l'incompliment del que estableixen aquestes bases, no abonar, en el termini de presentació d'instàncies, les taxes de participació.

4.5. En qualsevol moment del procés selectiu, si el tribunal té coneixement que algun dels aspirants no posseeix la totalitat dels requisits exigits per la present convocatòria, amb l'audiència prèvia de l'interessat, ha de proposar-ne l'exclusió al rector de la Universitat, i comunicar-li, així mateix, les inexactituds o falsedats formulades per l'aspirant en la sol·licitud d'admissió al procés selectiu als efectes que siguen procedents.

Contra l'exclusió de l'aspirant, s'hi pot interposar un recurs d'alçada davant de la mateixa autoritat indicada en el paràgraf anterior.





Cinquena. Tribunals

5.1. Els membres del tribunal i els seus assessors se subjecten en el seu règim i funcionament al que estableixen l'article 15 i següents de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, a les causes generals d'abstenció i recusació contingudes en la llei esmentada i al que preveu l'article 67 de la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la funció pública valenciana.

5.2. Amb anterioritat a l'inici del concurs, si fora el cas, es publicarà la resolució amb el nomenament dels nous membres del tribunal en substitució dels qui n'hagen perdut la condició.

5.3. Amb la convocatòria prèvia de la presidenta o el president, es constituirà el tribunal, que requerirà l'assistència de la presidenta o el president i la secretària o el secretari, i la de la meitat, almenys, dels seus membres titulars o suplents.

5.4. Durant el procés selectiu, el tribunal resoldrà tots els dubtes que puguen sorgir en l'aplicació d'aquestes normes, així com el que s'haja de fer en els casos no previstos.

5.5. A l'efecte de comunicació i altres incidències, el tribunal té la seu en el Servei de Personal Tècnic, de Gestió i d'Administració i Serveis (edifici Rectorat i Consell Social) d'aquesta universitat.



5.6. Els membres del tribunal percebran les gratificacions per assistències fixades en les Normes d'execució i funcionament establides en els pressupostos anuals de la Universitat Miguel Hernández d'Elx.



5.7. Els membres del tribunal qualificador són nomenats pel rector, atés el que disposen l'article 67 de la Llei 4/2021 de la funció pública valenciana i concordants del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, mitjançant una resolució que es farà pública en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Sisena. Procediment de selecció

6.1. El procediment de selecció dels aspirants és el de concurs amb una puntuació màxima de 100 punts. Per a la superació del concurs la persona aspirant ha d'obtindre una puntuació mínima de 25 punts en total. Els elements que es valoren i la distribució de la puntuació és la següent:

A) Mèrits professionals (màxim 60 punts)

Es puntua l'experiència professional de la persona interessada fins a la data de finalització del termini de presentació d'instàncies, d'acord amb el següent:

– Temps de serveis prestats en la Universitat Miguel Hernández d'Elx, amb relació contractual laboral o funcionarial en la mateixa categoria o escala que la convocada, a un valor 0,020 punts/dia, fins a un màxim de 60 punts.

– Temps de serveis prestats en altres universitats públiques, amb relació contractual laboral o funcionarial en categoria o escala equivalents a la convocada, a un valor 0,008 punts/dia, fins a un màxim de 60 punts.

– Temps de serveis prestats en altres administracions públiques, amb relació contractual laboral o funcionarial en categoria o escala equivalents a la convocada, a un valor de 0,004 punts/dia fins a un màxim de 60 punts.

L'experiència professional s'ha d'acreditar d'acord amb els criteris següents:

– Els treballs per a la Universitat Miguel Hernández d'Elx i altres universitats i administracions públiques s'han d'acreditar sempre aportant el certificat de serveis prestats o full de serveis de la universitat/administració corresponent, que ha de contindre els períodes de serveis prestats, escala/categoria, subgrup de titulació i tipus de règim jurídic o classe de personal/empleat públic. El certificat o full de serveis ha de contindre les dades necessàries enumerades per a valorar-lo correctament, per la qual cosa si l'interessat no el presenta en aquests termes no s'hi podrà fer cap esmena i el tribunal no estarà obligat a valorar-lo.



– A més, s'ha d'aportar la certificació oficial de períodes de cotització al Règim General de la Seguretat Social (informe de vida laboral) dins del grup de cotització 5.

– En cap cas es valoren els serveis prestats com a personal eventual.



B) Mèrits acadèmics (màxim 40 punts)

Es puntua la formació rebuda per la persona interessada, conforme als apartats redactats a continuació, fins a la data de la publicació de l'extracte d'aquesta convocatòria en el BOE.

B.1. Cursos de formació i perfeccionament (fins a un màxim de 8 punts)

B.1.1. Es valoren els cursos de formació i perfeccionament impartits en l'àmbit de la Universitat Miguel Hernández d'Elx específics de la plaça que es convoca, així com aquells cursos integrats en els plans de formació del personal d'administració i serveis de la Universitat Miguel Hernández d'Elx, cursats per l'interessat, a 0,040 punts per hora, amb un mínim de 3 hores. Als cursos específics que superen les 100 hores se'ls assignarà la puntuació màxima de 4 punts.



Igualment es consideren formació específica els cursos de prevenció de riscos laborals, així com els que tinguen contingut en matèria d'igualtat de gènere i diversitat.

B.1.2. Es valoren els cursos de formació i perfeccionament, específics i relacionats amb el perfil de la plaça que es convoca, convocats o homologats per altres administracions públiques o per centres o organismes públics o entitats de reconegut prestigi cursats per l'interessat, a 0,008 punts per hora, amb un mínim de 3 hores. Als cursos que superen les 100 hores se'ls assignarà la puntuació màxima d'1,5 punts.



En cap cas es puntuen en el present subapartat els cursos de valencià i d'idiomes, ni els cursos pertanyents a una carrera universitària, cursos de doctorat i els dels diferents instituts de les universitats quan formen part del pla d'estudis del centre ni els cursos derivats de processos selectius, promoció interna, plans d'ocupació i adaptació del règim jurídic a la naturalesa dels llocs que s'ocupen.



Només es valoren aquests cursos si han sigut impartits per centres oficialment reconeguts, o si estan homologats per un organisme públic competent en el marc de programes de formació contínua, de formació ocupacional o de formació d'empleats públics, i la persona aspirant ha d'acreditar aquest aspecte.

Es consideren a aquest efecte els cursos de formació contínua impartits per les organitzacions sindicals i que es troben inclosos dins dels respectius acords amb l'Administració.

Respecte als cursos que tinguen diverses edicions, només es valora l'última edició d'aquest curs.

B.2. Valencià (fins a un màxim de 5 punts)

El coneixement del valencià es valora, amb l'acreditació prèvia d'estar en possessió del certificat corresponent expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, o per la Universitat Miguel Hernández d'Elx, o per altres universitats valencianes, així com per escoles oficials d'idiomes, fins a un màxim de 5 punts. Només es valora la de major nivell acreditat.

Nivell A1: 0,800

Nivell A2: 1,600

Nivell B1: 2,400

Nivell B2: 3,200

Nivell C1: 4

Nivell C2: 5

Les equivalències d'estudis establides d'acord amb la legislació actual, respecte als nivells de certificació de competència lingüística en valencià, són les que publica l'Ordre 7/2017, de 2 de març, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es regulen els certificats oficials administratius de coneixements de valencià de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, el personal examinador i l'homologació i la validació d'altres títols i certificats.



B.3. Idiomes comunitaris (fins a un màxim de 5 punts)

El coneixement de l'idioma comunitari es valora, amb l'acreditació prèvia d'estar en possessió del certificat corresponent, amb un màxim de 5 punts, d'acord amb l'escala següent. Només es valora la de major nivell acreditat.

Nivell A1: 0,800

Nivell A2: 1,600

Nivell B1: 2,400

Nivell B2: 3,200

Nivell C1: 4

Nivell C2: 5

Les equivalències d'estudis establides d'acord amb la legislació actual, respecte als nivells de certificació de competència lingüística, són les que publiquen l'Ordre 93/2013, d'11 de novembre, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per la qual es modifica l'annex únic denominat «Certificats i diplomes que acrediten la competència en llengües estrangeres» del Decret 61/2013, de 17 de maig, i el Decret 242/2019, de 25 d'octubre, d'establiment dels ensenyaments i del currículum d'idiomes de règim especial en la Comunitat Valenciana.



Els cursos d'idiomes comunitaris convocats o homologats per la Universitat Miguel Hernández es valoren amb la mateixa puntuació que els anteriors.

Per a valorar aquests idiomes en cap cas es consideren els cursos superats d'idiomes inclosos en els plans d'estudis reglats, així com aquells que es consideren cursos de formació.

B.4. Altres titulacions (fins a un màxim de 10 punts)

Es valora un títol oficial de nivell igual o superior a l'exigit per a accedir al subgrup objecte de la convocatòria, excepte el que hi va servir de base, de la manera següent:

– 5 punts per un segon títol oficial del mateix nivell a la plaça convocada o de nivell superior no universitari.

– 10 punts per títol oficial universitari.

En aquest apartat només es puntuen les titulacions diferents a les requerides per a presentar-se al lloc. En cap cas es valora una titulació sense el certificat oficial acreditatiu corresponent. Per a això, el candidat ha d'aportar i acreditar no sols el títol que vulga fer valdre en aquest apartat, sinó que també ha d'aportar la titulació requerida per a presentar-se al lloc. Això és, ha de presentar i acreditar ambdues titulacions.



B.5. Superació de procediments selectius en la Universitat Miguel Hernández d'Elx

Es valora haver superat la fase d'oposició dels procediments selectius, les referències dels quals es detallen a continuació, per a l'accés a l'escala tècnica bàsica d'informàtica, a raó de 0,75 punts per convocatòria, fins a un màxim de 12 punts:

– Resolució de 22 de febrer de 2018, referència 0433/18

– Resolució de 22 de febrer de 2018, referència 0434/18

– Resolució de 12 de setembre de 2018, referència 1913/18

– Resolució de 26 de febrer de 2019, referència 0481/19

– Resolució de 12 de febrer de 2020, referència 2020/0301

– Resolució de 9 de juliol de 2020, referència 2020/22683

– Resolució de 9 de juliol de 2020, referència 2020/22685

– Resolució de 20 de juliol de 2020, referència 2020/24299

– Resolució de 20 de juliol de 2020, referència 2020/24341

– Resolució de 27 d'octubre de 2021, referència 2021/78727

– Resolució de 28 d'octubre de 2022, referència 22/175935

– Resolució de 28 d'octubre de 2022, referència 22/175942

– Resolució de 28 d'octubre de 2022, referència 22/177389

– Resolució de 28 d'octubre de 2022, referència 22/177391

– Resolució de 28 d'octubre de 2022, referència 22/177395

– Resolució d'1 de desembre de 2022, referència 22/197160

Aquests punts els valora d'ofici el tribunal amb la informació que li aporte el Servei de Personal Tècnic, de Gestió i d'Administració i Serveis.

Tota la documentació acreditativa de mèrits està sotmesa a terminis preclusius, i s'ha de presentar dins del termini requerit, sense que es puga fer cap esmena respecte de la documentació no aportada.

En cas de noves obertures de terminis, els mèrits es valoren amb els efectes de la primera publicació.

Resolució d'empats

Els empats es resolen atesa la puntuació obtinguda en l'apartat «Temps de serveis prestats en la Universitat Miguel Hernández d'Elx, amb relació contractual laboral o funcionarial en la mateixa categoria o escala que la convocada». Si persisteix l'empat, s'atendrà la puntuació global obtinguda en l'apartat «Mèrits professionals». Si persisteix l'empat, es realitzarà un sorteig.

6.2. Una vegada realitzada la valoració pel tribunal, es publicarà en el Butlletí Oficial de la Universitat Miguel Hernández d'Elx la llista provisional de valoracions del concurs, que reflectirà una relació comprensiva de la totalitat del personal concursant ordenada de major a menor puntuació total, amb indicació per a cadascun de la puntuació obtinguda segons el barem i concedirà un termini de deu dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació perquè les persones interessades formulen les reclamacions i esmenes que estimen pertinents en relació amb la seua baremació.

Resoltes aquestes, es publicarà l'acta amb la llista definitiva de valoracions del concurs ordenada de major a menor puntuació total i que establirà un termini per a l'elecció dels llocs per part del personal aspirant.

6.3. En cas que es convoque més d'un lloc, les persones aspirants han de presentar el llistat d'ordre de preferència de llocs», a través de l'aplicació Espai Opositor https://universite.umh.es/espacio-opositor/, i presentar-lo per registre electrònic en un termini de cinc dies hàbils. Per a això, el tribunal haurà publicat prèviament el llistat dels nombres de llocs vacants, si és el cas.

Si la persona interessada no triara suficients números de llocs, arribat el seu torn, se li n'assignaria un d'ofici.

Si la persona interessada desitja realitzar alguna esmena a un llistat de preferències ja presentat, pot fer-ho dins del termini de presentació i ha de fer una sol·licitud íntegra que substituirà la presentada. El tribunal valora únicament l'última sol·licitud presentada, que anul·la les anteriors.

Transcorregut el termini, es publicarà una proposta de provisió de llocs provisional que serà exposada al públic durant tres dies hàbils en el Butlletí Oficial de la Universitat Miguel Hernández d'Elx, dins del termini de la qual les persones interessades poden formular reclamacions.

Transcorregut el termini referit i resoltes les reclamacions presentades, el tribunal formularà la proposta de relació definitiva de provisió de llocs amb indicació de la persona proposada perquè siga nomenada com a funcionària, el núm. de lloc, la puntuació total i la destinació definitiva, que es publicarà en el Butlletí Oficial de la Universitat Miguel Hernández d'Elx.

6.4. Perdran els drets derivats de la seua participació en aquest concurs els aspirants que no sol·liciten plaça dins del termini i conforme al procediment que s'hi establisca, així com aquells als quals, per la puntuació aconseguida, no corresponga cap plaça d'entre les convocades o que no assolisquen la puntuació mínima fixada en aquest procediment.

6.5. Per a confeccionar aquesta relació se sumaran les puntuacions obtingudes per cada aspirant en el concurs. A continuació, s'ordenaran per ordre de puntuació de major a menor, i la relació s'interromprà quan el nombre d'aspirants coincidisca amb el nombre de places convocades, sense que en cap cas puga contindre un nombre superior al de places convocades.

6.6. No obstant l'anterior, i amb la finalitat d'assegurar la cobertura de les vacants convocades, sempre que els òrgans de selecció hagen proposat el nomenament del mateix nombre d'aspirants que el de vacants convocades, quan es produïsquen renúncies o concórrega alguna de les causes de pèrdua de la condició de personal funcionari en les persones proposades abans del seu nomenament o presa de possessió, l'òrgan convocant pot requerir, a l'òrgan de selecció, la relació complementària d'aspirants que arriben a la puntuació mínima que s'hi estableix i que seguisquen les persones proposades per al seu possible nomenament com a personal funcionari de carrera.

En cas que el nombre d'aspirants fora inferior al de places convocades, les sobrants es declararan desertes.



Setena. Relació definitiva d'aspirants que han superat el procés selectiu

Finalitzat el procés selectiu, la Universitat farà pública en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana la relació definitiva d'aspirants que han superat el procés selectiu i que seran proposats perquè siguen nomenats com a funcionaris, per ordre de puntuació aconseguida, confeccionada segons el que preveu la base 6.5 de la present convocatòria, que en cap circumstància podrà ser superior al de places convocades.



D'aquesta convocatòria, no se'n constituirà borsa de treball.



Huitena. Presentació de documents i nomenament de funcionaris

8.1. En el termini de deu dies hàbils comptadors des de l'endemà d'aquell en què es van fer públiques en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana les llistes definitives d'aspirants que han superat el procés selectiu, els opositors han de presentar els documents que figuren en aquest punt 8.1 en el Registre General de la Universitat o en els registres auxiliars dels centres de gestió de campus.

Així mateix, els documents es poden presentar en les oficines d'assistència en matèria de registre, que estan connectades al Sistema d'Interconnexió de Registres, i que es pot consultar en la url següent:

https://administracion.gob.es/pagFront/atencionCiudadana/oficinas/encuentraOficina.htm

Documents que cal presentar-hi:

a) Document nacional d'identitat en vigor. Per als aspirants que no posseïsquen la nacionalitat espanyola, fotocòpia del document que n'acredite la nacionalitat i, si és el cas, els documents que acrediten el vincle de parentiu i el fet de viure a expenses o estar a càrrec del nacional d'un altre estat amb el qual tinguen aquest vincle. Així mateix, han de presentar una declaració jurada o promesa d'aquest del fet que no està separat de dret del seu cònjuge i, si és el cas, del fet que l'aspirant viu a les seues expenses o està al seu càrrec.

b) Títol acadèmic exigible segons la present convocatòria, o certificació acadèmica que acredite haver realitzat tots els estudis per a obtindre'l i, si és el cas, haver efectuat el pagament de taxes corresponent per a expedir-lo. En cas de titulacions obtingudes a l'estranger, s'ha de presentar, a més del títol corresponent, la credencial que n'acredite l'homologació.

c) Declaració de no haver sigut separat mitjançant expedient disciplinari de qualsevol administració o càrrec públic, així com de no trobar-se inhabilitat penalment per a l'exercici de les funcions públiques, segons el model que figura com a annex II. Els aspirants la nacionalitat dels quals no siga l'espanyola, a més, han d'efectuar la declaració de no estar sotmesos a cap sanció disciplinària o condemna penal que impedisca, en el seu estat, l'accés a la funció pública, segons el model que figura com a annex III d'aquesta convocatòria.

d) Certificat mèdic acreditatiu de no patir cap malaltia o defecte físic o psíquic que impedisca l'acompliment de les funcions corresponents.

e) Els aspirants que hagen fet valdre la seua condició de persones amb discapacitat han de presentar la certificació de la Conselleria de Benestar Social o òrgan competent d'altres administracions públiques que acredite aquesta condició, així com la seua capacitat per a exercir les tasques i funcions corresponents.

f) Acreditació de qualsevol altre requisit establit en la base 2.1 no previst en els apartats anteriors.

8.2. Els qui tinguen la condició de funcionaris de carrera de la Universitat Miguel Hernández d'Elx estan exempts de justificar documentalment les condicions i els altres requisits ja provats per a obtindre el seu anterior nomenament.

Si és personal funcionari de carrera d'una altra administració pública, ha de presentar la certificació del ministeri o organisme del qual depenga per a acreditar aquesta condició, amb expressió del nombre i import dels triennis que tinga acreditats, així com la data del seu compliment.

8.3. Els qui dins del termini fixat i excepte els casos de força major no presenten la documentació o de l'examen d'aquesta es deduïra que manca d'algun dels requisits assenyalats en la base 2.1, no podran ser nomenats funcionaris i quedaran anul·lades les seues actuacions, sense perjudici de la responsabilitat en què hagen incorregut per falsedat en la sol·licitud inicial. La plaça no ocupada per l'aspirant que incórrega en els supòsits detallats en aquesta base quedarà vacant, i es procedirà conforme al que disposa la base 6.6.

8.4. Per resolució del rector, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, es procedirà al nomenament del personal com a funcionari de carrera de la Universitat Miguel Hernández d'Elx.



8.5. La presa de possessió dels aspirants aprovats serà efectuada en el termini d'un mes comptador des de la data de publicació del seu nomenament en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

8.6. Quan un aspirant no prenga possessió de la plaça que se li haja adjudicat en el termini indicat, perdrà tots els drets derivats de la seua participació en el concurs, llevat que es dega a causa justificada així apreciada per l'òrgan convocant.



Novena. Consulta via telemàtica

La present convocatòria i els actes que se'n deriven que requerisquen publicació poden ser consultats, a efectes purament informatius, en el lloc web de la Universitat Miguel Hernández d'Elx l'adreça de la qual és http://serviciopas.umh.es/ca/, de conformitat amb el que disposa l'article 45.1.b de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



Desena. Norma final

Contra la convocatòria, les seues bases i tots els actes administratius que se'n deriven, que esgoten la via administrativa, s'hi pot interposar un recurs contenciós administratiu davant del Jutjat Contenciós Administratiu d'Elx en el termini de dos mesos comptadors a partir de l'endemà de publicar-se, de conformitat amb el que estableixen l'article 114, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, l'article 38.4 de la Llei orgànica 2/2023, de 22 de març, del sistema universitari i l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i potestativament s'hi pot interposar un recurs de reposició en el termini d'un mes comptador a partir de l'endemà de la publicació de la present resolució, davant del rector, de conformitat amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



Davant de les actuacions del tribunal relatives a l'acta de baremació de mèrits, es pot presentar un escrit de reclamacions i esmenes en el termini de deu dies davant del mateix tribunal. Per a fer-ho, les persones han d'accedir a través de la Seu Electrònica, al propi expedient electrònic, que es troba en «Els meus tràmits/Els meus expedients», punxant en «Detall» de l'expedient, opció «Esmenar/altres tràmits».

Contra la resta de les actuacions del tribunal, s'hi pot interposar el recurs d'alçada previst en l'article 121 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de les publicacions o notificacions. El recurs s'hi pot interposar davant de l'òrgan que va dictar l'acte que s'impugna o davant del rector com a òrgan competent per a resoldre'l.

Tots els actes de notificació dels procediments que s'inicien a conseqüència d'admetre els anteriors recursos, es faran, amb text íntegre, en el Butlletí Oficial de la Universitat Miguel Hernández d'Elx, i amb ressenya indicativa en el Butlletí Oficial de la Província d'Alacant.





Elx, 5 de febrer de 2024. El rector: Juan José Ruiz Martínez.







ANNEX I

Places vacants núm.: F51083 i F52116







ANNEX II

Declaració que han de presentar tots els aspirants aprovats



Sr./Sra. ... amb domicili en ... i document nacional d'identitat número ... declara, a l'efecte de ser nomenat/ada funcionari/ària de l'escala tècnica bàsica d'informàtica, que no ha sigut separat/ada del servei de cap de les administracions públiques i que no es troba inhabilitat/ada penalment per a l'exercici de funcions públiques.

Elx, ... de/d' ... de ...







ANNEX III

Declaració que han de presentar, a més, tots els aspirants aprovats la nacionalitat dels quals no siga l'espanyola



Sr./Sra.... amb domicili en ... i document d'acreditació de nacionalitat número ... declara, a l'efecte de ser nomenat/ada funcionari/ària de l'escala tècnica bàsica d'informàtica, que no està sotmés/esa a cap sanció disciplinària o condemna penal que impedisca, en el seu estat, l'accés a la funció pública.

Elx, ...de/d' ... de ...

Mapa web