Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 28 de gener de 2015, del president de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 7459 de 05.02.2015
Número identificador:  2015/890
Referència Base de Dades:  000974/2015
 



RESOLUCIÓ de 28 de gener de 2015, del president de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE), per la qual es convoca la concessió d'instruments financers per a projectes d'I+D d'empreses en col·laboració amb universitats per a l'exercici 2015. [2015/890]

L'Estratègia de Política Industrial de la Comunitat Valenciana Visió 2020 definix cinc eixos principals d'actuació dins dels quals està prevista la posada en marxa d'accions la priorització de les quals obeïx fonamentalment a l'impacte econòmic previst, mesurat en termes de creació d'ocupació, retorn de la inversió i creixement empresarial i competitiu.



Al llarg de l'exercici 2014, la Conselleria d'Economia, Indústria, Turisme i Ocupació, a través de l'IVACE, ha impulsat diverses iniciatives i posat en marxa distintes convocatòries per a desenrotllar les accions previstes en la mencionada estratègia. Concretament, per Resolució de 5 de març de 2014 (DOCV 7230), del president de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE), es va convocar la concessió d'instruments financers per a projectes d'I+D PIME per a l'exercici 2014.

Amb l'objectiu de reforçar les actuacions de foment de la I+D+i empresarial i, al mateix temps, incrementar la transferència de coneixement i la col·laboració entre la universitat i l'empresa, es posa en marxa la convocatòria continguda en la present resolució.

La producció de coneixement de les universitats suposa el major potencial perquè les empreses desenrotllen nous productes o implanten processos innovadors. No obstant això, el grau de coneixement mutu entre empreses i universitats, i per tant la col·laboració entre ells, és millorable, especialment quan es tracta de xicotetes empreses o pertanyents a sectors tradicionals.

És per això que la present convocatòria manté els instruments habituals de suport a la I+D empresarial però introduïx una priorització per als projectes que incorporen la col·laboració mencionada.

Això es desenrotlla, com s'ha mencionat, en el marc de l'Estratègia de Política Industrial de la Comunitat Valenciana Visió 2020, de l'Estratègia d'Especialització Intel·ligent de la Comunitat Valenciana (RIS3 CV) i del Programa Operatiu FEDER CV 2014-2020.



En virtut de tot això, i de conformitat amb el que disposa l'article 4.2.i del Reglament d'Organització i Funcionament de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE), aprovat per Decret 4/2013, de 4 de gener, resolc:



Article 1. Objecte de la resolució

L'objecte d'esta resolució és establir, junt amb el que disposa l'Orde de 12 de desembre de 2006, de la Conselleria d'Empresa, Universitat i Ciència, sobre concessió d'ajudes per l'Institut de la Xicoteta i Mitjana Indústria de la Generalitat Valenciana (IMPIVA), les bases reguladores i la convocatòria per a la concessió per l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) de préstecs bonificats i subvencions vinculades a projectes d'I+D d'empreses en col·laboració amb universitats per a l'exercici 2015.

Per mitjà d'esta convocatòria d'instruments financers, l'IVACE concertarà la concessió de préstecs bonificats i concedirà subvencions a fons perdut sobre el cost dels projectes d'I+D associats al préstec.





Article 2. Objectiu de la convocatòria

La convocatòria pretén facilitar l'accés al finançament d'empreses de la Comunitat Valenciana per a la realització de projectes d'I+D i fomentar la transferència de coneixement i la col·laboració universitat-empresa. Podrà comptar amb finançament al 50 % del Programa Operatiu FEDER de la Comunitat Valenciana 2014-2020.



Article 3. Actuacions susceptibles de suport. Requisits generals dels projectes objecte del préstec bonificat-subvenció

3.1. Per projecte s'entén qualsevol iniciativa de gasto o inversió, sobre una operació o actiu concret, que s'haja de realitzar en un termini determinat i que, de forma individual o combinada, tinga un sentit empresarial, sense perjuí que eixa iniciativa puga integrar-se, en el seu contingut o en el temps, en un pla major.

3.2. Els projectes hauran d'iniciar-se després de la data de presentació de la sol·licitud de l'ajuda, de manera que la convocatòria produïsca un efecte incentivador per a l'execució dels projectes.

El compliment de l'efecte incentivador es comprovarà a través de la documentació justificativa que es presente per al pagament de la subvenció i en els termes que s'establixen en l'article 11, obligacions de les empreses beneficiàries de la present resolució.

3.3. Els projectes hauran de poder-se enquadrar en alguna de les següents actuacions susceptibles de suport:

– Investigació industrial: investigació planificada o estudis crítics encaminats a adquirir nous coneixements i aptituds que puguen ser útils per a desenrotllar nous productes, processos o servicis, o permeten millorar considerablement els ja existents.

– Desenrotllament experimental: adquisició, combinació, configuració i ús de coneixements i tècniques ja existents –d'índole científica, tecnològica, empresarial o d'un altre tipus– amb vista a l'elaboració de productes, processos o servicis nous o millorats; pot incloure també activitats de definició conceptual, planificació i documentació de nous productes, processos o servicis.

La definició exacta dels conceptes d'investigació industrial i desenrotllament experimental es troba arreplegada en l'article 2, apartats 85 i 86 del Reglament (UE) núm. 651/2014, de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajuda compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat (DO L 187, 26.06.2014), d'ara en avant, Reglament núm. 651/2014.



Quan un projecte conste de diferents activitats, cada una d'elles haurà d'enquadrar-se en alguna de les actuacions susceptibles de suport anteriors.

3.4. Els resultats dels projectes hauran de tindre impacte tangible a la Comunitat Valenciana.

3.5. Els costos subvencionables del projecte hauran d'incloure almenys un 40 % en concepte de contractació amb universitats.

El pressupost subvencionable del projecte haurà d'estar comprés entre 20.000 euros i 175.000 euros i per al seu càlcul haurà de considerar-se la suma d'imports susceptibles de subvenció. No seran presos en consideració els projectes el pressupost subvencionable dels quals no estiga inclòs entre estos límits.

3.6. Els costos associats al projecte no podran rebre simultàniament ajudes en el marc d'esta convocatòria i d'altres procedents d'altres administracions. Per a la seua comprovació haurà d'aportar-se una declaració responsable referent a altres ajudes rebudes pels mateixos gastos subvencionables, segons model previst en la memòria tècnica del projecte a què es referix l'article 6.3.1, i disponible en l'adreça d'Internet de l'IVACE http://www.ivace.es.

3.7. L'execució dels projectes no haurà de vulnerar en cap cas el principi de no discriminació per raó de sexe, raça, origen ètnic, religió, conviccions, discapacitat, edat o orientació sexual, facilitant, o almenys no impedint, l'accessibilitat per a les persones amb discapacitat. Així mateix haurà d'executar-se en el marc d'un desenrotllament sostenible i de foment de la conservació, protecció i millora del medi ambient i comptar, quan siga cofinançat per FEDER, amb un certificat que declare la no afecció del projecte a la denominada «Xarxa Natura», espai físic d'especial protecció mediambiental configurat així per la Unió Europea. L'obtenció de l'esmentat certificat es gestionarà per l'IVACE.



3.8. Només podrà presentar-se un projecte per empresa sol·licitant.

3.9. El projecte significarà un nou desenrotllament per al sol·licitant i, per tant no realitzat amb anterioritat, en tot o en part, pel sol·licitant ni tampoc per cap empresa vinculada o contractada per a la realització del projecte.



Article 4. Empreses beneficiàries

4.1. Podran acollir-se a estes ajudes les empreses, tant grans com PIME, la data de constitució de les quals siga anterior al 30 de juny de 2013. Així mateix hauran de comptar almenys amb un treballador consignat en el rebut de liquidació de cotitzacions (TC1) corresponent al segon mes anterior a la sol·licitud, sent computables a estos efectes els treballadors cooperativistes en el cas de les sol·licituds presentades per cooperatives.

La seu social o establiment de producció de l'empresa beneficiària haurà d'estar ubicat a la Comunitat Valenciana tant en el moment de desembossament del préstec com en el de la presentació de la justificació.

Queden excloses les comunitats de béns i les societats civils, així com les associacions, fundacions, administracions públiques, i en general, les entitats sense ànim de lucre.

Als efectes de la present resolució, es considerarà PIME l'entitat les característiques de la qual s'ajusten al que disposa en l'annex I del Reglament (UE) núm. 651/2014, normativa disponible en l'adreça web de l'IVACE http://www.ivace.es.

4.2. No podran obtindre la condició d'empreses beneficiàries:

4.2.1. Les empreses que reunisquen les condicions d'empresa en crisi segons es definixen en l'article 2 apartat 18 del Reglament núm. 651/2014, definició disponible en la carpeta de normativa europea de la zona de descàrregues de la web de l'IVACE http://www.ivace.es.

4.2.2. Tampoc podran ser beneficiàries aquelles empreses subjectes a una orde de recuperació pendent després d'una decisió prèvia de la Comissió que haja declarat una ajuda il·legal i incompatible amb el mercat comú.

4.3. Per a l'exercici de la seua activitat les empreses beneficiàries hauran de disposar de les autoritzacions administratives preceptives, trobar-se inscrites en els registres públics pertinents, i complir amb qualssevol altres requisits exigits per les disposicions aplicables.

4.4. En especial, les empreses beneficiàries hauran de trobar-se al corrent en el compliment de la Llei 6/2014, de 25 de juliol, de prevenció, qualitat i control ambiental d'activitats a la Comunitat Valenciana, del Reial Decret Legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei General de drets de les persones amb discapacitat i de la seua inclusió social, de la Llei Orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i hòmens, i de la Llei 9/2003, de 2 d'abril, per a la Igualtat entre dones i hòmens.



4.5. No podran obtindre la condició d'empreses beneficiàries les empreses sol·licitants en què concórrega alguna de les circumstàncies previstes en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

4.6. Serà requisit per a ser beneficiària que l'empresa siga viable econòmicament i financerament, i es considerarà que s'incomplix este requisit quan s'incórrega en almenys dos dels supòsits següents:

– Que tinga un patrimoni net negatiu en l'últim any.

– Que tinga uns resultats negatius acumulats superiors al 50 % del patrimoni net, sense considerar les pèrdues en l'últim any.

– Que l'empresa tinga pèrdues en l'últim any superiors al 35 % del patrimoni net a l'inici del mateix exercici.

Per a la seua comprovació l'empresa sol·licitant haurà d'omplir el model disponible en l'apartat de documentació annexa de la convocatòria d'Instruments financers per a projectes d'I+D d'empreses en col·laboració amb universitats, de l'enllaç Innovació i I+D de l'adreça d'Internet de l'IVACE http://www.ivace.es, relatiu a la informació dels comptes anuals de l'empresa, acompanyat d'una còpia dels comptes oficials presentats en el Registre Mercantil de l'últim exercici tancat.





Article 5. Característiques de l'instrument financer préstec bonificat-subvenció a fons perdut. Costos subvencionables

5.1 L'instrument financer en què consistixen les ajudes tindrà per objecte la concessió d'un préstec amb bonificació del tipus d'interés i d'una subvenció a fons perdut sobre el cost considerat com subvencionable del projecte.

5.2. Característiques del préstec:

Característiques del préstec:

– Quantia del préstec: 100 % dels costos subvencionables del projecte. La quantia global del préstec per projecte no superarà els 175.000 euros.

– Tipus d'interés: 0 per cent.

– Quotes d'amortització semestrals. La primera quota d'amortització es farà efectiva el 30 de setembre de 2016 i successivament cada semestre, fins al 31 de març de 2020 amb la qual es liquidarà en la seua totalitat el préstec excepte modificació d'estos terminis per altres posteriors mitjançant una resolució del director general de l'IVACE.. En conseqüència, el termini d'amortització serà de 48 mesos.

– Garanties: es podrà constituir en metàl·lic o en forma d'aval financer prestat per entitats de crèdit o per societats de garantia recíproca que haurà de cobrir tant l'import del préstec avalat com qualsevol gasto derivat de l'incompliment de l'obligació de reembossament. L'aval serà del 30 per cent de l'import del préstec.

5.3. Característiques de la subvenció a fons perdut.

– Percentatge de subvenció a fons perdut: fins al 30 % de l'import dels costos subvencionables per a PIME i fins al 20 % en cas de grans empreses, sense que la quantia de subvenció a fons perdut per projecte puga superar els 52.500 euros i els 35.000 euros respectivament.



5.4. Intensitat màxima de l'ajuda (préstec bonificat i subvenció a fons perdut) calculada en funció dels costos subvencionables: s'obtindrà per mitjà de la suma del percentatge de la subvenció bruta equivalent corresponent al préstec concedit, i del percentatge de l'ajuda concedida en forma de subvenció a fons perdut, i no podrà superar les intensitats màximes permeses per articles 25 i 28 del Reglament (UE) núm. 651/2014 per a les ajudes de i+D i innovació, incloses les primes i en cap cas podrà superar un 35 % d'intensitat màxima en el cas de PIME i un 25 % d'intensitat màxima en el cas de grans empreses.



El càlcul de la subvenció bruta equivalent s'efectuarà aplicant la metodologia prevista en la Comunicació de la Comissió relativa a la revisió del mètode de fixació dels tipus de referència i d'actualització (DO C 14 de 19 de gener 2008) i al tipus d'interés del mercat vigent en el moment de la concessió.

5.5 Es consideren costos subvencionables:

1. Servicis externs

– Cost de contractes d'investigació i desenrotllament amb universitats.

– Cost de contractes d'investigació i desenrotllament amb altres organismes d'investigació diferents de les universitats.

– Servicis d'assistència tècnica, consultoria i equivalents destinats de manera exclusiva a l'activitat d'investigació i desenrotllament.

– Registre de drets de propietat industrial derivats de l'execució del projecte.

En el cas que el beneficiari siga una PIME seran elegibles els gastos relacionats amb el registre de patents i models d'utilitat derivats de l'execució del projecte. No seran considerats els gastos relacionats amb altres patents de l'empresa o amb el registre de marques comercials o dissenys industrials:

– Costos relatius a la preparació, presentació i tramitació de la sol·licitud de registre de propietat.

– Gastos en què s'haja incorregut a fi d'obtindre la concessió o validació del dret en altres jurisdiccions (traducció, etc.).

– Costos de defensa de la validesa del dret en què s'haja incorregut amb motiu de la tramitació oficial de la sol·licitud i en eventuals procediments d'oposició.

2. Adquisició de patents i llicències

Costos de coneixements tècnics i patents adquirits o obtinguts per llicència de fonts externes a preu de mercat, sempre que l'operació s'haja realitzat en condicions de plena competència.

3. Materials

Costos de matèries primeres i altres aprovisionaments de naturalesa consumible que es deriven directament de l'activitat d'investigació i desenrotllament.

4. Personal propi

Gastos del personal investigador, del personal tècnic i del personal auxiliar (salari brut, i cost de la seguretat Social a càrrec de l'empresa) empleats en centres de treball de la Comunitat Valenciana durant el temps en què estiguen dedicats al projecte d'investigació i desenrotllament.

Es limita el cost horari subvencionable a 50 euros/hora com a màxim.

5. Amortització d'instrumental i equipament

Els gastos d'amortització d'instrumental i equipament instal·lat en centres de treball de la Comunitat Valenciana podran subvencionar-se sempre que es complisquen les condicions següents:

– Que els càlculs d'amortització s'efectuen de conformitat amb les normes de comptabilitat pertinents.

– Que el gasto es referisca exclusivament a la seua utilització en el projecte durant el període subvencionable d'este.



Article 6. Sol·licitud de l'instrument financer préstec bonificat-subvenció

Cada empresa sol·licitant haurà de presentar la documentació indicada a continuació:

6.1. Sol·licitud normalitzada

Els models de sol·licitud i la resta de documentació estaran disponibles en l'adreça d'Internet de l'IVACE: http://www.ivace.es i s'ompliran utilitzant els mitjans electrònics i/o telemàtics proporcionats per l'IVACE a través de l'esmentada adreça d'Internet.

6.2 Termini de presentació de sol·licituds:

El termini de presentació de sol·licituds al instrument financer combinat préstec bonificat-subvenció s'iniciarà el dia 12 de febrer de 2015 i finalitzarà el 25 de març de 2015, a les 14.00 hores.

6.3. Documentació que ha d'acompanyar a la sol·licitud normalitzada:

6.3.1. Memòria tècnica del projecte segons model disponible en l'adreça d'Internet de l'IVACE http://www.ivace.es. La memòria i els seus annexos serviran de referent per a aplicar els criteris de valoració per això un defectuós o deficient ompliment, o la seua difícil comprensió, generaran una minusvaloració del projecte o inclús una denegació de la sol·licitud.

6.3.2. Documentació relativa a la personalitat jurídica de l'empresa sol·licitant:

a) Quan siga una societat la inscripció de la qual en el Registre Mercantil siga obligatòria, l'IVACE obtindrà la informació relativa a la personalitat jurídica de l'empresa sol·licitant, si bé podrà requerir directament a esta la presentació d'algun document concret.

b) En el cas d'empreses sol·licitants la inscripció de les quals en el Registre Mercantil no siga obligatòria (empresaris individuals, cooperatives), s'haurà d'aportar fotocòpia dels documents següents:

– Contracte o acta de constitució i estatuts vigents.

– Poder de representació del firmant de la sol·licitud, o document equivalent segons les prescripcions legals.

– DNI si és empresari individual.

No serà necessari aportar la documentació anterior que ja estiga en poder de l'IVACE sempre que es mantinga vigent i s'aporte declaració de vigència a este efecte segons model disponible en l'adreça d'Internet de l'IVACE: http://www.ivace.es.

6.4. Lloc de presentació de sol·licituds.

6.4.1. Tant la sol·licitud com la memòria es presentaran davant del Registre Telemàtic de la Generalitat, i este emetrà automàticament un resguard acreditatiu de la seua presentació, que podrà ser arxivat o imprés per l'empresa interessada, en els termes que preveu la Llei 11/2007, de 22 de juny, d'Accés Electrònic dels Ciutadans als Servicis Públics i en el Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell de la Generalitat, pel qual s'aprova el Reglament d'Administració Electrònica de la Comunitat Valenciana. Una vegada omplit el formulari de sol·licitud des del tràmit telemàtic, s'haurà d'annexar la memòria tècnica del projecte en format electrònic.

6.4.2. Ja que la sol·licitud ha de tramitar-se necessàriament via telemàtica, només s'admetrà la presentació davant del Registre Telemàtic i sempre que estiga firmada electrònicament per mitjà d'una firma electrònica avançada basada en un certificat reconegut segons el que disposa la normativa indicada en el subapartat anterior, i expedit per la Generalitat o per qualsevol altre prestador de servicis de certificació amb què la Generalitat haja firmat l'oportú conveni, que poden consultar-se en la pàgina web

https://sede.gva.es/es/web/sede_electronica/sede_certificados

6.4.3. En el cas que per qualsevol circumstància una mateixa empresa presente diferents sol·licituds, es considerarà vàlida l'última registrada dins del termini.

6.4.4. D'acord amb el que disposa la Llei 11/2007, de 22 de juny, d'Accés Electrònic dels Ciutadans als Servicis Públics i el Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell de la Generalitat, pel qual s'aprova el Reglament d'Administració Electrònica de la Comunitat Valenciana, s'incorpora el procediment arreplegat en esta resolució a l'annex del mencionat decret, com a procediment susceptible de tramitació a través del Registre Telemàtic de la Generalitat.

6.5. La presentació de la sol·licitud comporta l'autorització a l'IVACE –excepte manifestació en contra per l'empresa sol·licitant– per a demanar els certificats que ha d'emetre l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, la Unitat recaptadora de la Hisenda Pública Valenciana i la Tresoreria General de la Seguretat Social, en els quals s'acredite que l'empresa sol·licitant es troba al corrent en les seues obligacions amb les esmentades administracions. En qualsevol cas l'IVACE podrà requerir directament a l'empresa sol·licitant si la informació obtinguda presenta alguna incidència.

6.6. Si la sol·licitud aportada és incompleta o presenta errors esmenables es requerirà l'interessat perquè en el termini de 10 dies hàbils esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb l'advertiment que si no ho fa es considerarà que ha desistit de la seua sol·licitud.



6.7. Els requeriments a què es fa referència en este article, així com qualsevol altre que puga realitzar-se per l'IVACE, s'efectuaran via telemàtica, si bé podran efectuar-se per fax o per correu electrònic o ordinari al número o a l'adreça indicada per l'empresa sol·licitant en la sol·licitud normalitzada, sempre que quede constància de la recepció per aquella.

6.8. Els requeriments, les notificacions, les comunicacions o la documentació dels procediments emesos per mitjà de firma electrònica avançada en l'àmbit de la Generalitat gaudiran de validesa i eficàcia, en els termes de l'article 45 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

6.9. L'aportació de documents en contestació als requeriments referenciats, es realitzarà a través del Registre Telemàtic en l'adreça d'Internet de l'IVACE, i són aplicables els mateixos requisits sobre la utilització de firma electrònica avançada que els arreplegats en este article.





Article 7. Instrucció i avaluació de sol·licituds. Criteris d'avaluació

7.1. L'òrgan instructor del procediment de concessió d'ajudes serà l'Àrea d'Empreses i Associacions de l'IVACE en col·laboració amb l'Àrea de Suport de l'IVACE.

7.2. L'instrument financer préstec bonificat-subvenció es concedirà davall el règim de concurrència competitiva, per mitjà d'una comparació de les sol·licituds presentades a les quals s'aplicaran els criteris de valoració fixats en este article i s'establirà una prelació segons la puntuació obtinguda respectant els límits pressupostaris disponibles.



7.3. L'òrgan instructor verificarà de cada empresa sol·licitant i dels projectes presentats el compliment dels requisits exigits en la convocatòria, i en cas de resultar conforme amb esta procedirà a l'anàlisi dels projectes presentats i a l'aplicació dels criteris del programa i, en cas de comptar amb finançament comunitari, dels criteris de selecció del Programa Operatiu PO FEDER de la Comunitat Valenciana 2014-2020. Durant este procés l'IVACE podrà convocar l'empresa sol·licitant a una entrevista a fi de verificar informació necessària per a l'avaluació de la proposta. Com a resultat de la seua actuació, l'òrgan instructor emetrà una preavaluació que serà elevada a la Comissió a què es referix l'article 8.

7.4. Prèviament a l'aplicació dels criteris de valoració, i a fi de potenciar l'èxit dels objectius de la present convocatòria, l'IVACE podrà traslladar les sol·licituds a altres actuacions o convocatòries d'ajudes per la seua major idoneïtat, amb comunicació i acceptació prèvia de l'empresa sol·licitant.

7.5. Seran criteris d'avaluació els següents:

1. Qualitat del projecte

Màxim: 35 punts. Puntuació mínima requerida: 15 punts

– Novetat del projecte: 0-15

Es valorarà l'existència d'un certificat ex ante sobre la qualificació del projecte com I+D emés per alguna entitat acreditada per ENAC (Entitat Nacional d'Acreditació), o a falta d'això, els antecedents o evidències sobre el grau de novetat del projecte a nivell mundial, europeu, nacional o Comunitat Valenciana.

– Grau d'avanç: 0-10

Es valorarà l'avanç en el coneixement científic o aplicació d'este que suposa el projecte.

– Metodologia i pla de treball: 0-5

Es valorarà la qualitat del pla de treball i de la metodologia prevista per al seu desenrotllament.

– Pressupost del projecte: 0-5

Es valorarà l'adequació del pressupost del projecte als objectius previstos i als mitjans requerits per a la seua correcta execució.

2. Viabilitat tècnica

Màxim: 15 punts

– Capacitat i experiència de l'equip de treball de l'empresa que participa en el projecte: 0-5

Es valorarà que les persones que participen en el projecte disposen de titulació adequada amb experiència consolidada en I+D

– Capacitat i experiència del grup de treball universitari i, si és el cas, d'altres organismes d'investigació o proveïdors de servicis d'assessorament que participen en el projecte: 0-10

Es valorarà la idoneïtat dels grups de treball externs que realitzen el projecte

3. Resultats/impacte esperable del projecte

Màxim: 50 punts – Llindar mínim: 15 punts

– Previsió d'explotació dels resultats: 0-20

Es valorarà l'existència d'un pla concret i viable d'aprofitament dels resultats del projecte, amb informació suficient per a la seua valoració.



– Repercussió del projecte: 0-20

S'avaluarà la repercussió econòmica i social prevista per l'aplicació del resultat del projecte, valorant especialment les previsions d'internacionalització, creixement econòmic, creació d'ocupació, efecte mediambiental i millora de la qualitat de vida.

– Alineació amb l'Estratègia d'Especialització Intel·ligent de la Comunitat Valenciana (RIS3 CV): 0-10

Es valoraran els projectes que es desenrotllen en l'àmbit de les prioritats temàtiques de l'estratègia RIS3 CV o que es recolzen en les seues àrees d'especialització tecnològica.

http://innovacion.ivace.es/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=150&Itemid=318

La no identificació en la memòria de la universitat participant en el projecte o, si és el cas, de qualsevol altre organisme d'investigació o proveïdor de servicis d'assessorament participant en este, comportarà la no valoració de l'ítem respectiu en el barem.

Així mateix, prèviament a l'adopció del compromís o firma de contracte amb la universitat o, si és el cas, organisme d'investigació o proveïdor de servicis externs, serà necessari –en el cas que supere el seu import la quantitat de 17.999.99 euros (IVA exclòs)– sol·licitar 3 pressupostos o justificar en un informe l'excepció d'esta obligació en els casos i en els termes descrits en l'article 11.a.4 d'esta resolució. Si no acredita esta forma d'actuació en el moment de presentar la sol·licitud d'ajuda, l'IVACE donarà per no identificat l'entitat implicada per la qual cosala seua participació no serà objecte de valoració.



Article 8. Concessió de l'instrument financer préstec bonificat-subvenció

Després dels actes d'instrucció i la preavaluació efectuada prèviament, els projectes seran elevats a una Comissió composta pel personal de l'IVACE que s'indica a continuació:

– President: el director general de l'IVACE.

– El cap de l'Àrea d'Empreses i Associacions.

– Un tècnic de l'Àrea d'Empreses i Associacions.

– El cap de l'Àrea de Suport.

– El cap del Servici de Fons Estructurals i Sistemes.

– La cap del Servici Jurídic.

Actuarà com a secretari un tècnic de l'Àrea de Suport, sense vot.

Podran assistir-hi, amb vot, fins a tres representants de l'àmbit empresarial, tecnològic o científic, designats pel director general de l'IVACE.

La Comissió adaptarà el seu funcionament al que establix la convocatòria i, de manera subsidiària, a les regles contingudes en el capítol II del títol II de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.



Quan el nombre de sol·licituds valorades positivament no permeta concedir el percentatge màxim d'ajuda establit en l'article 5 d'esta resolució en relació amb el pressupost disponible del programa, la Comissió podrà, o bé proposar l'assignació del percentatge màxim als projectes amb millor puntuació, o bé reduir el percentatge d'ajuda en la quantia que s'estime adequada a fi que el pressupost es repartisca entre un nombre més gran de beneficiaris. La Comissió optarà per una o altra mesura valorant l'eficàcia de la convocatòria.



En els casos de sol·licituds amb idèntica puntuació, es tindrà en compte, als efectes de resoldre l'empat, la puntuació obtinguda criteri a criteri seguint un orde decreixent, segons ítems de major ponderació, fins que es produïsca el desempat.

De les reunions de la Comissió s'elevarà l'acta al president de l'IVACE. Vista la proposta continguda en l'acta de la Comissió, el president de l'IVACE resoldrà sobre l'adjudicació de les ajudes, fixant expressament la quantia, i incorporant, si és el cas, les condicions i obligacions a què haja de subjectar-se l'empresa beneficiària.

La resolució del president de l'IVACE posarà fi a la via administrativa i el seu contingut serà notificat de forma individualitzada a cada interessat de forma telemàtica. Les subvencions concedides seran publicades en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana (DOCV) amb expressió del programa i crèdit pressupostari a què s'imputen, empresa beneficiària, subvenció concedida i finalitat o finalitats de la subvenció.



La resolució de concessió podrà incloure una relació ordenada de totes les sol·licituds que no hagen sigut estimades per sobrepassar-se la quantia màxima del crèdit fixat en la convocatòria, amb indicació de la puntuació obtinguda per cada una d'elles perquè, en cas d'augment de la dotació per generació pressupostari o alliberament de crèdit, puguen ser ateses per orde de puntuació.



Article 9. Desembossament del préstec al beneficiari

9.1. Una vegada comunicada a les empreses beneficiàries la resolució de concessió, l'IVACE, o una entitat col·laboradora, formalitzarà un document específic de condicions del préstec que comunicarà al beneficiari. En el document, el beneficiari acceptarà les condicions del préstec, inclòs el pla de venciments, i l'empresa quedarà obligada a l'execució del projecte aprovat i a l'acreditació davant de l'IVACE de l'execució del projecte d'acord amb les condicions establides en l'article 11, obligacions de les empreses beneficiàries.



9.2. Perquè es puga fer efectiu el desembossament del préstec serà necessària la presentació d'una garantia, que es podrà constituir en metàl·lic o en forma d'aval financer prestat per entitats de crèdit o per societats de garantia recíproca que haurà de cobrir tant l'import del préstec avalat com qualsevol gasto derivat de l'incompliment de l'obligació de reembossament. La garantia serà del 30 % de l'import del préstec. La presentació de la garantia podrà produir-se fins a la data límit de 9 de febrer de 2016, coincident amb la data límit de justificació del projecte. Una vegada validat l'import i el contingut de la garantia, l'IVACE, o una entitat col·laboradora, realitzarà al desembossament del préstec en el compte bancari indicat pel beneficiari.





Article 10. Amortització del préstec i cobrament de la subvenció a fons perdut

El beneficiari iniciarà l'amortització del préstec en els terminis i condicions acceptades i segons el que disposa l'apartat 2 de l'article 5. Característiques de l'instrument financer préstec bonificat-subvenció a fons perdut.

El pagament de la subvenció a fons perdut s'efectuarà una vegada l'empresa beneficiària haja tornat les quantitats i en els terminis compromesos en l'escrit d'acceptació del préstec o en les seues possibles modificacions posteriors, i estarà condicionat a l'existència de disponibilitat pressupostària en l'exercici de finalització de reintegrament del préstec.

En tot cas, l'empresa beneficiària podrà sol·licitar la cancel·lació anticipada del préstec.

La cancel·lació anticipada per incompliment de les condicions estipulades en el document d'acceptació de condicions del préstec, deixarà sense efecte totalment o parcialment la resolució de concessió de la part de subvenció a fons perdut. Així mateix l'incompliment de les condicions de devolució del préstec generarà l'obligació de tornar les quantitats indegudament rebudes i meritarà l'interés de demora previst en la Llei General de Subvencions des del moment del desembossament del préstec.



Article 11. Obligacions de les empreses beneficiàries

a) Execució i acreditació del projecte: la justificació de l'execució del projecte (gastos i pagaments) haurà de presentar-se amb data límit 9 de febrer de 2016.

a.1) L'empresa beneficiària haurà de realitzar el projecte objecte de subvenció en la forma descrita en la memòria presentada junt amb la sol·licitud normalitzada, i de manera que es complisca la finalitat de l'instrument financer, respectant els costos indicats en la notificació de concessió i pels imports que s'hi especifiquen. Si durant l'execució del projecte es produïxen circumstàncies que modifiquen este desenrotllament previst, el beneficiari procedirà de la manera següent d'acord amb la tipologia de la modificació.



Tipus de modificació Procediment i criteri d'aplicació

Modificacions de projecte que no alteren aspectes essencials o que van ser rellevants en la seua avaluació, sempre que no suposen una redistribució entre els imports recolzats per concepte de gasto superior al 20 %. No es requerix d'autorització prèvia de l'IVACE. S'haurà de justificar adequadament en la memòria justificativa d'execució del projecte perquè, a criteri de l'IVACE, puga finalment admetre's.

Modificacions de projecte que alteren aspectes essencials o que van ser rellevants en la seua avaluació. Es requerix la presentació d'una sol·licitud d'autorització prèvia en un termini màxim de 2 mesos abans de la data de justificació del projecte. Podrà autoritzar-se sempre que a juí de l'IVACE la nova valoració del projecte no modifique els criteris de concessió aplicats

Redistribució entre els imports recolzats per concepte de gasto superior al 20 % sempre que no suposen increment en l'import total de l'ajuda concedida. Es requerix la presentació d'una sol·licitud d'autorització prèvia en un termini màxim de 2 mesos abans de la data de justificació del projecte. Podrà acceptar-se sempre que a juí de l'IVACE la nova valoració del projecte no modifique els criteris de concessió aplicats

Ampliació de la data de justificació sense modificar el període d'elegibilitat dels gastos. Es requerix la presentació d'una sol·licitud d'autorització prèvia en un termini màxim de 15 dies naturals abans de la data de justificació del projecte. Podrà acceptar-se sempre que a juí de l'IVACE siga compatible amb els terminis i procediments de gestió de la convocatòria.

Qualsevol altra modificació diferent de les anteriors. Es requerix la presentació d'una sol·licitud d'autorització prèvia en un termini màxim de 2 mesos abans de la data de justificació del projecte. La seua autorització per part de l'IVACE s'estudiarà de forma individualitzada.





a.2) Quant al període subvencionable de gastos només seran tinguts en consideració els posteriors a la data de sol·licitud i fins al 31 de desembre de 2015.

a.3) En la justificació del gasto podran acceptar-se, a criteri del personal tècnic de l'IVACE, desviacions entre els diferents costos subvencionables, de manera que la disminució d'uns es compense amb l'excés en altres, si bé únicament en les circumstàncies següents:

– En els costos amb justificació superior al 80 % del que preveu la notificació, la disminució de gasto es podrà compensar fins a arribar al 100 per cent amb els excessos provinents d'altres costos en què s'haja justificat per damunt d'allò previst.

– Únicament el 20 % d'excés d'un cost podrà aplicar-se a compensar la menor justificació en altres.

– Els excessos en les partides de gasto de recursos humans no podran utilitzar-se per a compensar altres costos.

– Els costos el gasto justificat dels quals siga inferior al 80 % del que preveu la notificació d'ajuda, no admetran compensació.

– En tot cas, després d'aplicades les possibles compensacions, cap cost quedarà amb una subvenció assignada superior a la indicada en la notificació d'ajuda.

– La compensació entre costos no alterarà en cap cas la naturalesa del projecte.

Qualsevol altre plantejament en la justificació dels costos aprovats del projecte requerirà l'autorització prèvia i expressa de l'IVACE d'acord amb el que preveu l'article 11.a.1).

En tot cas, les modificacions resultants dels mecanismes de compensació detallats o aprovades per l'IVACE, no estaran en contradicció amb els requisits exigits per a l'aprovació del projecte.



a.4) Quan l'import d'un gasto subvencionable supere, IVA exclòs, la quantia de 17.999,99 euros en el supòsit de prestació de servicis per empreses de consultoria o assistència tècnica, l'empresa beneficiària haurà d'aportar en fase posterior també justificació d'haver sol·licitat –abans de la contracció del gasto– com a mínim tres ofertes de diferents proveïdors –sense vinculació entre ells– llevat que per les especials característiques dels gastos subvencionables no hi haja en el mercat suficient nombre d'entitats que el subministren o presten, i així es faça constar en un informe firmat pel representant legal que haurà de contindre almenys:

– quines van ser les característiques dels gastos que van fer impossible la localització d'un mínim de tres ofertes,

– una explicació de com es va realitzar la busca de proveïdors.

Este informe no serà admés com a justificant de la no presentació de 3 ofertes si el seu argument es basa en:

– Les característiques del proveïdor (per exemple: «proveïdor habitual», o «subministrador únic» sense que en este cas s'aporten més dades que ho acrediten).

– Les característiques genèriques del bé o servici (per exemple: «caràcter tecnològic del servici»).

– Les característiques genèriques de l'empresa o entitat beneficiària (per exemple: «política de compres implantada i aprovada per la direcció», etc.).

Així mateix hauran d'acompanyar un annex a l'informe que documente com s'ha realitzat la busca de proveïdors del bé o servici.

La selecció de les ofertes haurà de realitzar-se entre empreses de les quals almenys dos d'elles no siguen empreses associades al beneficiari i membres de la seua Junta Directiva o Consell d'Administració, ni tinguen drets de vot superiors al 50 %. La petició d'ofertes haurà de documentar-se de forma escrita, i en tot cas caldrà que vagen firmades i segellades per les respectives empreses oferents, i es consignaran les seues dades identificatives. L'elecció entre les ofertes presentades haurà de recaure en la més econòmica, i caldrà justificar en un informe l'elecció en un altre sentit.

La no presentació dels informes a què fan referència els paràgrafs anteriors, o la seua insuficiència, donarà lloc a la no consideració del cost subvencionable, amb la consegüent minoració o revocació del préstec bonificat-subvenció concedit, sense perjuí de la facultat de l'IVACE de demanar, a càrrec de l'empresa beneficiària, una taxació pericial del bé subvencionat i tornar a calcular en funció d'esta la subvenció concedida.

b) Presentació de justificants de pagament i una altra documentació requerida en el Manual d'Instruccions de Justificació d'Ajudes.

b.1.) Amb data límit de 9 de febrer de 2016 –o data posterior que puga establir-se per resolució del director general de l'IVACE– el beneficiari haurà de presentar davant de l'IVACE els justificants de gasto i pagament i la documentació requerida en el Manual d'Instruccions de Justificació d'Ajudes aprovada per resolució del director general de l'IVACE.

b.2.) Els pagaments només s'admetran si estan realitzats a través d'entitat financera, i la seua justificació es realitzarà per mitjà de la presentació de còpia de l'extracte bancari que acredite l'eixida efectiva dels fons junt amb còpia de la transferència o del xec nominatiu. Queden exclosos els pagaments realitzats en efectiu o per caixa.

b.3.) En el cas que l'orde de transferència i/o l'apunt de l'extracte bancari siguen globals i per tant estiguen referits a diversos justificants de gasto, relacionats o no amb el projecte, caldrà acompanyar una relació d'estos degudament detallada en què apareguen el destinatari, la identificació del justificant del gasto (el número de la factura o el concepte d'esta) i l'import pagat. Esta relació haurà de ser segellada per l'entitat financera.

b.4.) L'empresa beneficiària haurà d'aportar com a mínim un 60 % de justificants de gasto del projecte pagats. La presentació d'un percentatge menor donarà lloc a la revocació de l'instrument financer préstec bonificat-subvenció i al reintegrament de les quantitats percebudes i els interessos de demora des de la seua percepció, llevat que tècnicament puga considerar-se que així i tot el projecte ha sigut efectivament desenrotllat i no es declare la revocació sinó la minoració.

b.5.) El Manual d'instruccions de justificació d'ajudes podrà exigir que s'acompanyen d'un informe d'auditor o empresa inscrita en el ROAC (Registre Oficial d'Auditors de Comptes) d'acord amb l'Orde EHA/1434/2007, de 17 de maig, per la qual s'aprova la norma d'actuació dels treballs de revisió de comptes justificatius de subvencions en l'àmbit del sector públic estatal (BOE 125, 25.05.2007), així com d'un llistat de comprovació del compliment dels requisits del Manual d'instruccions de justificació d'ajudes, firmat per l'auditor i visat pel representant legal de l'empresa beneficiària.



b.6.) Documentació acreditativa del compliment de les condicions i obligacions específiques en el Manual d'instruccions de justificació d'ajudes.

c) Devolució del préstec:

El beneficiari haurà de subjectar-se als terminis i condicions de devolució del préstec en l'article 5.2 d'esta resolució i en l'escrit d'acceptació de condicions subscrit prèviament al seu desembossament.

d) Altres obligacions:

d.1) Inserir en el material divulgatiu relacionat amb la difusió del projecte el logotip d'IVACE disponible en http://www.ivace.es.

d.2) Complir les seues obligacions fiscals i amb la Seguretat Social de manera que quede acreditada esta circumstància en el moment previ a l'atorgament de l'ajuda i al del reconeixement de l'obligació per IVACE, en els termes establits en la normativa vigent en la matèria.

d.3) Conservar, en el cas que la convocatòria compte amb finançament comunitari, els documents justificatius dels gastos corresponents al projecte subvencionat durant un període de 3 anys comptador a partir del 31 de desembre següent a la data de presentació dels comptes que continguen els dits gastos.

En eixe sentit, els documents es conservaran o bé en forma d'originals o de còpies compulsades d'originals, o bé en suports de dades comunament acceptats, en especial versions electròniques de documents originals o documents existents únicament en versió electrònica. Els documents es conservaran en una forma que permeta la identificació dels interessats durant el període necessari per als fins per als que es van arreplegar les dades o per als que tracten ulteriorment. Quan els documents només existisquen en versió electrònica, els sistemes informàtics utilitzats compliran normes de seguretat acceptades que garantisquen que els documents conservats s'ajusten als requisits legals nacionals i són fiables als efectes d'auditoria.

d.4) Disposar de llibres comptables i registres diligenciats i la resta de documents degudament auditats en els termes exigits per la legislació mercantil, així com els estats comptables.

Per al cas en què finalment la present convocatòria compte amb fons FEDER, els beneficiaris i altres organismes participants en l'execució de les operacions han de mantindre un sistema de comptabilitat separat o un codi comptable adequat en relació amb totes les transaccions relacionades amb l'operació, sense perjuí de les normes de comptabilitat nacional, en eixe sentit, hauran de presentar en el compte justificatiu de la subvenció un llistat en què cada apunt que es faça d'un gasto, un pagament o un ingrés i un cobrament en el llibre diari de comptabilitat segons el Pla General Comptable (PGC), es reflectisca la quantia de l'esmentat apunt que té relació amb la subvenció concedida, reflectint, en eixe llistat, tant el número d'apunt i assentament del llibre diari com el subcompte del PGC i l'import del subcompte que correspon a la subvenció concedida, llevat que el beneficiari ja dispose d'un sistema de comptabilitat separada que permeta apreciar la traçabilitat ací referida

d.5) Actualitzar qualsevol documentació presentada que haja patit alguna modificació.

d.6) Respondre de la veracitat dels documents aportats i en general de la informació facilitada.

d.7) Facilitar a l'IVACE la informació relativa a indicadors financers, de producció i resultats, que permeten mesurar l'avanç enfront de la situació de partida descrita per l'empresa beneficiària en la memòria del projecte com a conseqüència de la seua execució.

d.8) Comunicar a l'IVACE les ajudes públiques o privades que hagen obtingut o sol·licitat (tant en forma de préstecs bonificats com de subvencions a fons perdut) per als mateixos costos subvencionables.

En cas de concurrència amb altres ajudes per als mateixos costos subvencionables, quedarà sense efecte la ja concedida per l'IVACE (tant el préstec bonificat com la subvenció a fons perdut), excepte renúncia expressa a la ja concedida per l'altra Administració.

d.9) Les empreses beneficiàries hauran d'acreditar l'efecte incentivador de l'ajuda concedida a través de la pròpia documentació justificativa, en concret, complint el requisit que les dates de facturació dels gastos subvencionables estiguen dins del període subvencionable, i mai anteriors a la data de la sol·licitud de l'ajuda. De conformitat amb allò que disposa l'article 2 apartat 23 del Reglament núm. 651/2014, els gastos derivats d'estudis de viabilitat diferents dels previstos en la sol·licitud de l'ajuda, així com la documentació preliminar o preparatòria del projecte (com puga ser l'obtenció de permisos), no suposaran l'incompliment de l'efecte incentivador, no obstant això podran ser objecte d'anàlisi individualitzada per l'IVACE als efectes de la seua verificació.



d.10) Complir les obligacions que deriven de la normativa d'aplicació especificada en l'article 14 d'esta resolució.



Article 12. Control i Verificació. Minoracions i revocacions

Tant les empreses beneficiàries com els tercers relacionats amb l'objecte de la subvenció, hauran de sotmetre's a les actuacions de comprovació, verificació i control financer de l'activitat subvencionada efectuades en qualsevol moment tant per l'IVACE com per qualsevol òrgan de l'administració central de l'Estat i de la Generalitat, o de la Unió Europea i els seus representants autoritzats, i hauran de facilitar en tot moment la informació que se sol·licite en l'exercici de les dites actuacions, i en especial posar a disposició la totalitat de documents necessaris per a una pista d'auditoria adequada.

Les verificacions abordaran els aspectes administratius, financers, tècnics i físics de les operacions, segons corresponga, i hauran d'incloure en tot cas els procediments següents:

– Verificacions administratives de tots els projectes aprovats.

– Verificacions sobre el terreny de determinats projectes que podran dur-se a terme per mostreig.

A resultes de les verificacions efectuades, l'empresa beneficiària podrà ser objecte de minoració o revocació tant si l'empresa ja ha complit amb els terminis d'amortització com si es troba en el període de devolució. En ambdós casos, haurà de restituir-se l'interés de demora corresponent de les quantitats indegudament percebudes des del moment de la seua obtenció.

Així mateix l'incompliment per les empreses beneficiàries de qualsevol de les obligacions establides en esta resolució podrà donar lloc a la minoració o a la revocació de la part de subvenció a fons perdut en funció de les circumstàncies ocorregudes i d'una valoració d'estes. En el cas que l'ajuda haja sigut ja pagada, haurà de procedir-se al reintegrament de la quantitat percebuda i dels interessos de demora des del moment del pagament de la subvenció en la forma prevista en la legislació sobre subvencions. De conformitat amb la mencionada normativa, l'incompliment de l'obligació de reintegrament tindrà entre altres efectes la impossibilitat de ser empresa beneficiària en successives convocatòries, sempre que es trobe en període executiu.





Article 13. Dotació pressupostària

El pressupost per a la concessió dels instruments financers previstos en la present resolució serà de 1,5 milions d'euros a càrrec de la línia PT055000 Finançament Empresarial i d'Instituts Tecnològics, i a càrrec de l'exercici 2015.

En totl cas es podrà incrementar el finançament quan es produïsca un augment del crèdit disponible procedent d'altres convocatòries en què s'hagen resolt sol·licituds per import inferior al gasto inicialment previst, o de les quals es deriven obligacions liquidades o reconegudes per import inferior a l'ajuda que va ser concedida al seu dia, o bé quan el mencionat augment siga conseqüència d'una generació, ampliació o incorporació de crèdit. L'efectivitat de la quantia addicional queda condicionada a la declaració de disponibilitat del crèdit, a l'aprovació de la modificació pressupostària que pertoque, i a la seua publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana amb caràcter previ a la resolució de concessió. En estos supòsits s'aprovaran les corresponents modificacions de la convocatòria que seran publicades en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana, sense necessitat d'obertura d'un termini addicional per a presentar noves sol·licituds.



Article 14. Marc normatiu

Les ajudes arreplegades en la present resolució es concediran d'acord amb el que establix:

– L'Orde de 12 de desembre de 2006, de la Conselleria d'Empresa, Universitat i Ciència, sobre concessió d'ajudes per l'Institut de la Xicoteta i Mitjana Indústria de la Generalitat Valenciana (IMPIVA).

– La Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i disposicions de desplegament.

– El Decret legislatiu de 26 juny de 1991, pel qual s'aprova el text refós de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat Valenciana.



– La concessió de les ajudes s'acollirà als articles 25 i 28 del Reglament (UE) núm. 651/2014, de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajuda compatibles amb el mercat comú en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat (DO L 187, 26.06.2014).

– La Llei 11/2007, de 22 de juny, d'Accés Electrònic dels Ciutadans als Servicis Públics.

– El Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell de la Generalitat, pel qual s'aprova el Reglament d'Administració Electrònica de la Comunitat Valenciana

– El Reglament (UE) núm. 1303/2013 del Parlament Europeu i del Consell de 17 de desembre de 2013 pel qual s'establixen disposicions comunes relatives al Fons Europeu de Desenrotllament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió, al Fons Europeu Agrícola de Desenrotllament Rural i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca, i pel qual s'establixen disposicions generals relatives al Fons Europeu de Desenrotllament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca, i es deroga el Reglament (CE) núm. 1083/2006 del Consell.

– El Reglament Delegat (UE) núm. 480/2014, de la Comissió, de 3 de març de 2014, del Parlament Europeu i del Consell pel qual s'establixen disposicions comunes relatives al Fons Europeu de Desenrotllament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió, al Fons Europeu Agrícola de Desenrotllament Rural i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca, i pel qual s'establixen disposicions generals relatives al Fons Europeu de Desenrotllament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca.



– L'Orde EHA/524/2008, de 26 de febrer, per la qual s'aproven les normes sobre els gastos subvencionables dels programes operatius del Fons Europeu de Desenrotllament Regional i del Fons de Cohesió.



– Qualsevol altra normativa que per la matèria li fora d'aplicació.



Article 15. Publicitat comunitària. Obligacions

En el cas que la present convocatòria obtinga finançament comunitari, l'empresa beneficiària s'assegurarà que les parts que intervenen en el projecte han sigut informades del cofinançament en un 50 % pel Fons Europeu de Desenrotllament Regional (FEDER) i anunciarà clarament que el projecte ha sigut seleccionat en el marc del Programa Operatiu FEDER de la Comunitat Valenciana 2014-2020. Per a complir amb este requisit, l'empresa beneficiària haurà de:

– Col·locar en els béns tangibles subvencionats adhesius identificatius de la marca FEDER en la forma establida en el Manual d'Instruccions de Justificació.

– Incloure el logotip FEDER i la declaració «Projecte cofinançat pels Fons FEDER, dins del Programa Operatiu FEDER de la Comunitat Valenciana 2014-2020» en qualsevol document relacionat amb el projecte o activitat subvencionada. La inclusió del logotip FEDER es realitzarà en qualsevol format en què estiga suportada la documentació del projecte, açò és, paper, dvd, cd, pantalla informàtica, etc.



Els logotips de FEDER es poden descarregar de la pàgina http://www.ivace.es, en la zona de descàrregues, carpeta «logotips Fons Europeus i IVACE».



Article 16. Entitats col·laboradores i assistència tècnica

L'IVACE podrà subscriure conveni o instrument jurídic amb entitats col·laboradores perquè, actuant en nom seu i pel seu compte, entregue i distribuïsca els fons a les empreses beneficiàries o perquè l'assistisquen en determinades funcions auxiliars a la gestió dels expedients, o bé per a la concessió dels avals vinculats al projecte





DISPOSICIÓ FINAL



Primera

Es faculta el director general de l'IVACE per a dictar les resolucions necessàries per al desenrotllament, eficàcia i execució de la present convocatòria.



Segona

La present resolució entrarà en vigor l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.



València, 28 de gener de 2015. El president de l'IVACE: Máximo Buch Torralva.

Mapa web