Ficha disposicion

Ficha disposicion





Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural. RESOLUCIÓ de 17 de gener de 2018, del director general d'Agricultura, Ramaderia i Pesca, d'admissió i d'exclusió de les sol·licituds de finançament proposades per les comunitats de regants de la Comunitat Valenciana interessades en el finançament d'operacions de modernització de regadius en el marc del Programa de desenvolupament rural de la Comunitat Valenciana 2014-2020.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8218 de 23.01.2018
Número identificador:  2018/543
Referència Base de Dades:  000728/2018
 



RESOLUCIÓ de 17 de gener de 2018, del director general d'Agricultura, Ramaderia i Pesca, d'admissió i d'exclusió de les sol·licituds de finançament proposades per les comunitats de regants de la Comunitat Valenciana interessades en el finançament d'operacions de modernització de regadius en el marc del Programa de desenvolupament rural de la Comunitat Valenciana 2014-2020. [2018/543]





L'Ordre 11/2017, de 21 de març, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, regula el procés de selecció de les inversions proposades per les comunitats de regants de la Comunitat Valenciana interessades en el finançament d'operacions de modernització de regadius en el marc del Programa de desenvolupament rural de la Comunitat Valenciana 2014-2020. En la dita ordre s'estableixen els criteris de selecció d'inversions amb l'objectiu d'incrementar la rendibilitat de les explotacions de regadiu de la Comunitat Valenciana, alhora que es disminueix el consum d'aigua, la redotació de cultius infradotats, la disminució del cost de cultiu o la disminució de la contaminació.

La Resolució de 30 de juny de 2017, del director de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària, que va convocar les comunitats de regants de la Comunitat Valenciana perquè presentaren les sol·licituds per al finançament de les dites operacions, va establir el termini de presentació de les dites sol·licituds en 30 dies naturals des de l'endemà de la publicació en el DOGV de la dita resolució.

Finalitzat el termini i a la vista de la proposta de la comissió avaluadora sobre les sol·licituds presentades en el dit termini, s'ha establit la prelació entre aquestes d'acord amb els requisits d'admissibilitat, criteris de preferència i baremació establits en els apartats segon i sisé de l'annex de l'Ordre 11/2017.

Vist que totes les sol·licituds que han superat els requisits d'admissibilitat compleixen almenys un criteri de preferència, vista la puntuació obtinguda per cada una de les propostes i vist l'import màxim d'aportació pública establit en l'Ordre 11/2017.

La present resolució es dicta per delegació de l'AVFGA, tal com estableix l'Acord de 26 d'abril de 2012, pel qual es deleguen les funcions d'autorització de pagaments de fons FEADER, resolc:



Apartat primer

S'admeten les sol·licituds mencionades en l'annex I d'aquesta resolució.



Apartat segon

S'acorda l'exclusió de les sol·licituds mencionades en l'annex II d'aquesta resolució per no complir les condicions d'admissibilitat, d'acord amb les causes que allí s'indiquen.



Apartat tercer

D'acord amb el que disposa el punt de l'apartat octau, punt 2, de l'annex de l'Ordre 11/2017, les comunitats de regants, les sol·licituds de les quals hagen sigut admeses hauran de presentar un projecte tècnic en el termini de sis mesos a comptar des de l'endemà de la seua notificació, en aquest cas, publicació en el DOGV tal com assenyala l'apartat quint, punt 1, de la Resolució de 30 de juny de 2017, del director de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària.

El contingut dels projectes s'ajustarà al que disposa l'article 123 del Reial decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de contractes del sector públic.

No s'admetran projectes que incloguen obres diferents de les sol·licitades ni un pressupost d'obra superior al que figure en la memòria.

Les comunitats de regants aportaran dues còpies del projecte tant en suport digital (PDF), com en suport paper. S'aportaran els corresponents fitxers oberts amb la informació del projecte en els formats originals o propis dels programes amb què s'hagen generat els dits documents. En tot cas, caldrà ajustar-se al que estableix l'Ordre 9/2016, de 22 d'abril, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, per la qual s'estableix el format digital per a la presentació de projectes tècnics.

La documentació aportada també inclourà els continguts i documents següents:

– Descripció i justificació de l'obra a realitzar amb la indicació de les dimensions d'aquesta, superfície i nombre d'agricultors afectats pel projecte.

– Plans amb la superfície de l'entitat, de situació de l'obra, de planta i seccions així com dels detalls constructius necessaris per a la definició de l'obra. La cartografia de l'àmbit territorial de l'entitat i la zona d'actuació ha de tindre les característiques següents:

Sistema de referència ETRS89, solució per a Espanya i Portugal.

Sistema de projecció UTM zones 30N.

La cartografia s'arreplegarà en format SHP.

– Mesuraments i pressupostos parcials de cada una de les unitats d'obres i preu descompost d'aquests.

– Estudi agronòmic, firmat per tècnic competent en Agronomia, en el qual es justifiquen les necessitats d'aigua per a reg dels distints cultius i terres que permeten justificar el dimensionament hidràulic i qualsevol altre càlcul contingut en el projecte.

– Estudi de seguretat i salut o estudi bàsic de seguretat i salut, segons el que disposa el Reial decret 1627/1997, de 24 d'octubre.



Si les actuacions estan entre les sotmeses a tramitació davant de l'òrgan mediambiental, hauran de disposar de les corresponents autoritzacions ambientals definides tant en el Decret 162/1990, de 15 d'octubre, de la Generalitat Valenciana, pel qual s'aprova el reglament per a l'execució de la Llei 2/1989 d'impacte ambiental, com en la Llei estatal 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental.



Els titulars dels projectes de preses, embassaments i basses, als quals s'aplique el que disposa el Reial decret 9/2008, d'11 de gener, pel qual es modifica el Reglament del domini públic hidràulic, aprovat pel Reial decret 849/1986, d'11 d'abril, hauran de complir, abans de l'aprovació del projecte, els requisits establits per l'article 367 de l'esmentat reglament, als efectes de la presentació de la sol·licitud de classificació. Les sol·licituds de classificació de preses i basses hauran de dirigir-se a la Direcció General d'Agricultura, Ramaderia i Pesca.



Si la zona d'actuació afecta alguna de les incloses en el Catàleg de zones humides de la Comunitat Valenciana o al domini públic hidràulic, haurà de presentar-se l'autorització de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural o de l'organisme de conca, respectivament.

Els projectes estaran firmats per tècnic competent. En el cas dels enginyers tècnics agrícoles hauran d'especificar l'especialitat.

El projecte inclourà un annex amb el detall de càlcul dels indicadors específics relacionats en l'apartat huité de l'annex de l'Ordre 11/2017, en què determinarà per a cada un el seu valor inicial abans del projecte, el seu valor estimat en la situació final i l'impacte estimat per diferència entre l'estat final i l'inicial. Així mateix per al càlcul dels indicadors específics se seguirà la Guia orientativa per a l'obtenció dels indicadors específics de la submesura Inversions en infraestructures públiques de regadiu, prevista en el Marc Nacional de Desenvolupament Rural 2014-2020.

El projecte desenvoluparà els annexos d'eficiència energètica i de fertirrigació comunitària en el cas que s'hagen inclòs en la sol·licitud inicial. Si no existeix prèviament, el projecte haurà d'incloure, com a part de la inversió, un sistema de mesurament que permeta mesurar l'ús d'aigua corresponent a la inversió objecte de l'ajuda.



Apartat quart

Serà obligació de la comunitat de regants l'obtenció de tots els permisos i les autoritzacions que siguen necessaris per a l'emissió dels certificats de viabilitat i disponibilitat de terrenys i l'acta de replantejament previ de les obres, requisits necessaris per a la licitació de les obres.



Apartat cinqué

Els projectes seran objecte de supervisió en els casos previstos en l'article 125 del text refós de la Llei de contractes del sector públic.



Una vegada informat el projecte pel Servei de Supervisió de Projectes, serà aprovat per la direcció general competent en matèria de regadius i es comunicarà a la comunitat de regants l'import del cost total inicial de l'obra.

El cost total inicial de l'obra serà la suma del preu base de licitació dels contractes tant de l'obra com de les assistències tècniques a la direcció d'obra i coordinació de seguretat i salut.

L'Ordre 11/2017 fixa el termini màxim per a realitzar l'ingrés abans del 30 de juny de 2019.



Apartat sisé

La Direcció General d'Agricultura, Ramaderia i Pesca dictarà les instruccions pertinents per a la millor aplicació del que es disposa en aquesta resolució.



Les resolucions que posen fi a la via administrativa, seran notificades als interessats. Es podrà interposar recurs potestatiu de reposició davant de la persona titular de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la notificació, de conformitat amb el que estableix l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé directament recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la notificació, de conformitat amb el que estableixen els articles 8.3, 25.1 i 46.1 de la Llei de la jurisdicció contenciosa administrativa.





València, 17 de gener de 2018.– El director general d'Agricultura, Ramaderia i Pesca: Roger Llanes Ribas.

Mapa web