Ficha disposicion

Ficha disposicion





DECRET 299/1997, de 9 de desembre, del Govern Valencià, sobre assistència jurídica gratuïta.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 3142 de 15.12.1997
Referència Base de Dades:  4045/1997
 



DECRET 299/1997, de 9 de desembre, del Govern Valencià, sobre assistència jurídica gratuïta.

Exposició de motius

I. L'article 119 de la Constitució espanyola estableix que la justícia serà gratuïta quan la llei ho dispose i, en tot cas, respecte d'aquelles persones que acrediten insuficiència de recursos per a litigar. Aquesta previsió completa i fa possible el dret a la tutela judicial efectiva, dret fonamental que l'article 24 de la Constitució consagra.

La Llei Orgànica 6/1985, d'1 de juliol, del Poder Judicial, en l'article 20, estableix que per llei es fixaran els supòsits i el sistema d'assistència jurídica gratuïta que garanteix l'efectivitat dels drets que reconeix la Constitució. Igualment, l'article 440.2, estableix la designació de procurador i d'advocat d'ofici, amb caràcter gratuït, sempre que la intervenció en el procediment siga preceptiva i acredite la insuficiència de recursos per a litigar.

II. La llei a què fan referència la Constitució i la Llei Orgànica del Poder Judicial han estat materialitzades en la Llei 1/1996, de 10 de gener, d'Assistència Jurídica Gratuïta, que determina el contingut del dret d'assistència jurídica gratuïta i regula el procediment per al reconeixement i efectivitat.

La Llei d'Assistència Jurídica Gratuïta, així ho indica la disposició addicional primera, conté els preceptes que són dictats a l'empara de les competències que, amb el caràcter d'exclusives, atribueix l'article 149 de la Constitució espanyola a l'estat. D'aquesta manera passa amb les disposicions que incideixen en matèria de relacions internacionals, administració de justícia, legislació processal i bases del règim jurídic de les administracions públiques, i que, per això, tenen caràcter de legislació bàsica de l'estat. Però, igualment, conté preceptes que seran d'aplicació en defecte de la normativa especifica de les comunitats autònomes que han assumit l'exercici efectiu de les competències en matèria de provisió de mitjans per a l'administració de justícia.

La disposició final primera de la Llei 1/1996, estableix que el Govern elaborarà un reglament general que la desplegue, i que contindrà necessàriament:

a) Les normes d'organització i de funcionament de les comissions d'assistència jurídica gratuïta.

b) Regulació dels documents que hauran de presentar les persones que sol·liciten l'assistència jurídica gratuïta.

c) El procediment per a l'aplicació de la subvenció.

d) El sistema que determinarà les bases econòmiques i els mòduls de compensació a càrrec dels fons públics per la prestació dels serveis d'assistència jurídica gratuïta.

e) El sistema de provisió de l'assistència de peritatge gratuïta.

III. A la Generalitat Valenciana li correspon, pel que fa a l'administració de justícia, llevat de la militar, d'acord amb el que estableix l'article 39.1 de la Llei Orgànica 5/1982, d'1 de juliol, de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana, exercir totes les facultats que la Llei Orgànica del Poder Judicial i del Consell General del Poder Judicial reconeixen o atribueixen al Govern de l'estat, i concretament, la facultat d'indemnitzar les actuacions que corresponen a la defensa d'advocat i a la representació de procurador dels tribunals en el torn d'ofici davant els òrgans judicials amb seu en la Comunitat Valenciana, i l'assistència lletrada a la persona detinguda o empresonada quan el lloc de la custòdia està en el territori de la comunitat autònoma.

La previsió estatutària es va fer efectiva amb l'entrada en vigor del Reial Decret 293/1995, de 24 de febrer, pel qual es van transferir a la Generalitat Valenciana les funcions de l'administració de l'estat en matèria de provisió de mitjans materials i econòmics per al funcionament de l'administració de justícia en la Comunitat Valenciana.

Per això, la Generalitat Valenciana, a través d'aquesta norma, pretén apropar la normativa bàsica i general, que conté la Llei 1/1996 i el reglament de l'estat, a la realitat de les institucions que, a la Comunitat Valenciana, intervenen en el funcionament dels serveis d'assistència jurídica gratuïta. Aquest apropament suposa un evident benefici per als ciutadans i les ciutadanes i per a les administracions que en participen en la gestió, ja que facilita l'accés de la persona interessada a l'expedient en cada fase de tramitació i, igualment, aclarir als gestors determinats aspectes que no es concreten en la normativa de caràcter general.

Un segon benefici es deriva de l'aprovació del reglament, ja que en ser aprovat després d'un any de vigència de la Llei 1/1996 i del funcionament del nou procediment, intenta encarrilar, des de l'experiència adquirida per la pràctica diària en les comissions, en els col·legis d'advocats i de procuradors, i en l'administració autonòmica, diversos problemes i qüestions que han anat sorgint en el període de rodatge. D'aquesta manera es pretén evitar certes disfuncions que han estat detectades i que han provocat molèsties i perjudicis als ciutadans i ciutadanes interessats, i també dubtes i llacunes referides a la tramitació que han afectat les institucions gestores.

En aquest sentit hem de destacar la implantació del taló, com a nou sistema que simplifica i agilita el mode en què els professionals han d'acreditar davant del col·legi i de l'administració les actuacions professionals realitzades; consisteix a utilitzar un document únic que, correctament emplenat, i segellat per l'òrgan judicial, substitueix la diversa i incompleta documentació que s'incloïa en els expedients. Igualment, aquest procediment d'acreditació aporta majors garanties, ja que, l'esmentat taló, únicament adquirirà validesa i donarà dret a la corresponent indemnització, des del moment que siga segellat per l'òrgan judicial, cosa que sens dubte permetrà un millor control de la distribució dels fons públics adreçats a l'assistència jurídica gratuïta.

Finalment, dir que aquest reglament queda emmarcat dins d'un conjunt d'actuacions que, tenen un doble objectiu, d'una part, garantir l'accés a la justícia gratuïta de totes les persones que acrediten la insuficiència de recursos per a litigar i, d'altra part, garantir l'adequada utilització dels fons públics, que és una manera d'evitar el frau que suposa l'accés a la justícia gratuïta de les persones que no reuneixen els requisits que fixa la normativa.

IV. El Decret 4/1997, de 26 de febrer, del president de la Generalitat Valenciana, pel qual s'assignen les competències a la Presidència i a les conselleries, i el Decret 37/1997, de 26 de febrer, del Govern Valencià, pel qual s'aprova el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Benestar Social, ha estat atribuïda a la Conselleria de Benestar Social la gestió de les competències en matèria de justícia.

Per això, conforme amb el Consell Jurídic Consultiu, després de la deliberació del Govern Valencià, en la reunió que tingué lloc el dia 9 de desembre de 1997, a proposta de la consellera de Benestar Social, i fent ús de les atribucions conferides en l'article 35.c, 38 i 40 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Govern Valencià,

DECRETE

Article únic

S'aprova el Reglament d'Assistència Jurídica Gratuïta, el text del qual s'insereix tot seguit.

DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA

Les sol·licituds d'assistència jurídica gratuïta presentades anteriorment a l'entrada en vigor d'aquest decret, es regiran per la normativa vigent en el moment d'efectuar la sol·licitud.

DISPOSICIONS FINALS

Primera

S'autoritza la consellera de Benestar Social perquè dicte les disposicions necessàries per aplicar aquest decret.

Segona

Aquest decret vigirà el dia 1 de gener de 1998.

València, 9 de desembre de 1997

El president de la Generalitat Valenciana,

EDUARDO ZAPLANA HERNÁNDEZ-SORO

La consellera de Benestar Social,

MARCELA MIRÓ PÉREZ

Reglament d'Assistència Jurídica Gratuïta

Títol I

Organització i funcionament de les comissions

d'assistència jurídica gratuïta

Article 1. Àmbit territorial

1. A les ciutats d'Alacant, Castelló de la Plana i València es constituirà una comissió d'assistència jurídica gratuïta, amb competència territorial en l'àmbit de la corresponent província.

2. Les comissions, dins del corresponent àmbit territorial, exerciran les funcions i les competències que estableix la Llei d'Assistència Jurídica Gratuïta, el Reglament d'Assistència Jurídica Gratuïta, aprovat pel Reial Decret 2.103/1996, de 20 setembre, i per aquest reglament.

Article 2. Delegacions de les comissions d'assistència jurídica gratuïta

1. Per decret del Consell de la Generalitat Valenciana es podrà decidir la creació de delegacions de les comissions d'assistència jurídica gratuïta, en els casos en què el volum d'assumptes que cal tractar o altres motius justificats ho aconsellen.

2. El decret de creació determinarà l'àmbit territorial de la delegació i en fixarà la composició, en què seran representades les mateixes institucions que integren les comissions d'assistència jurídica gratuïta.

3. Les delegacions tindran les mateixes funcions que les comissions d'assistència jurídica gratuïta, i actuaran d'acord amb les directrius i els criteris generals que, per a reconéixer el dret a l'assistència jurídica gratuïta, establiran les comissions provincials, i els seran d'aplicació les regles de funcionament previstes en aquest reglament.

Article 3. Composició de les comissions d'assistència jurídica gratuïta i designació dels seus membres.

1. Les comissions d'assistència jurídica gratuïta, conformement amb l'establit per l'article 10 de la Llei d'Assistència Jurídica Gratuïta i per l'article 3 del Reglament d'Assistència Jurídica Gratuïta, aprovada pel Reial Decret 2.103/1996, de 20 de setembre, estaran presidides per un membre del ministeri fiscal, designat pel fiscal en cap de la Fiscalia del Tribunal Superior de Justícia o, si s'escau, de l'Audiència Provincial.

2. També formaran part de les comissions els vocals següents:

a) Un lletrat del Gabinet Jurídic de la Conselleria de Presidència, designat pel cap de l'esmentat gabinet.

b) Un funcionari de la Generalitat Valenciana, amb la llicenciatura en dret, escollit entre les persones que ocupen llocs de treball l'exercici del qual està reservat al personal funcionari que pertany al grup A d'administració general, serà designat per la conseller o consellera de Benestar Social

c) El degà del col·legi d'advocats de la província, o la persona lletrada en què delegue.

d) El degà del col·legi de procuradors de la província o el procurador en què delegue.

En les províncies on hi ha més d'un col·legi d'advocats o de procuradors, el seu representant serà designat de comú acord pels seus degans.

En el supòsit que els col·legis no facen la designació d'acord amb el que està establit, la farà el Consell valencià de col·legis professionals corresponent.

3. Les funcions de secretari de les comissions corresponen al vocal que representa la Conselleria de Benestar Social, esmentat en l'apartat b).

4. A fi de garantir la continuïtat dels treballs i el correcte funcionament de les comissions, cada membre nomenarà una persona suplent, inclusivament el president. Els membres titulars i suplents poden actuar indistintament.

Article 4. Dependència orgànica, suport administratiu i seu

1. Les comissions d'assistència jurídica gratuïta estan adscrites orgànicament a la Conselleria de Benestar Social de la Generalitat Valenciana.

2. La Conselleria de Benestar Social i les direccions territorials de la Conselleria, a Alacant i a Castelló de la Plana donaran el suport administratiu i el suport tècnic necessari per al funcionament de les comissions d'assistència jurídica gratuïta.

3. Les comissions d'assistència jurídica gratuïta tindran la seu en les dependències que els òrgans esmentats en l'apartat anterior posen a disposició o, si s'escau, en les seus dels òrgans jurisdiccionals situats en l'àmbit territorial.

Article 5. Informació sobre els serveis de justícia gratuïta

1. Les comissions d'assistència jurídica gratuïta disposaran de les llistes de col·legiats en exercici i adscrits als serveis d'assistència jurídica gratuïta, amb indicació de l'adreça professional i, si s'escau, de les especialitzacions per ordres jurisdiccionals o en les diverses branques jurídiques.

2. A les seus de les comissions s'exposaran les normes de funcionament, la seu i l'horari d'atenció al públic dels Serveis d'Orientació Jurídica dels col·legis d'advocats.

3. La informació a què fan referència els paràgrafs anteriors estarà a disposició de qualsevol persona interessada i semestralment els respectius col·legis l'actualitzaran.

Article 6. Funcionament

1. El funcionament de les comissions s'ajustarà al que estableix la Llei d'Assistència Jurídica Gratuïta, aquest reglament i per la regulació que per als òrgans col·legiats disposa la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

2. Les comissions d'assistència jurídica gratuïta determinaran, segons el volum d'assumptes que han de tractar, la periodicitat de les reunions.

Article 7. Indemnització per assistències

1. La concurrència a les reunions de les comissions, correctament justificada pel secretari, donarà origen a una indemnització íntegra de 10.000 PTA.

2. En cap cas no percebran més de dos indemnitzacions al mes. La persona suplent que assistirà a la comissió únicament percebrà una indemnització en els casos en què siga com a substitut i per absència del membre titular.

Article 8. Funcions

1. D'acord amb el que s'estableix en l'article 7 del Reglament d'Assistència Jurídica Gratuïta, aprovat pel Reial Decret 2.103/1996, de 20 de setembre, són funcions de les comissions d'assistència jurídica gratuïta, en els termes que estableix la Llei d'Assistència Jurídica Gratuïta, les següents:

a) Reconéixer o denegar el dret d'assistència jurídica gratuïta, amb la confirmació o la denegació, si s'escau, de les decisions provisionals que amb anterioritat han adoptat els col·legis d'advocats.

b) Revocar el dret quan hi concorren les circumstàncies que estableix l'article 19 de la Llei d'Assistència Jurídica Gratuïta.

c) Efectuar les comprovacions i demanar la informació que, durant la tramitació de les sol·licituds d'assistència jurídica gratuïta, s'estime necessària i, especialment, requerir a l'administració tributària corresponent la confirmació de l'exactitud de les dades de caràcter tributari al·legades pels sol·licitants.

d) Rebre i traslladar al jutjat o al tribunal que correspon l'escrit d'impugnació de les resolucions que, de manera definitiva, reconeguen o deneguen el dret.

e) Tramitar les comunicacions relatives a la insostenibilitat de la pretensió presentades pels advocats, d'acord amb el que estableix l'article 32 de la Llei d'Assistència Jurídica Gratuïta.

f) Supervisar les actuacions dels Serveis d'Orientació Jurídica que estableix l'article 22 de la Llei d'Assistència Jurídica Gratuïta i l'article 25 del reglament, suggerir criteris d'actuació que facen efectiva i homogènia l'aplicació de la normativa d'assistència jurídica gratuïta, actuar com a òrgans de comunicació amb els col·legis, a fi de canalitzar les queixes o les denúncies formulades a conseqüència de les actuacions relacionades amb els serveis d'assistència jurídica gratuïta, en els casos que les iniciatives no han estat plantejades directament davant dels col·legis.

Títol II

Procediment per al reconeixement del dret

d'assistència jurídica gratuïta

Article 9. Iniciació

1. El procediment per a reconéixer el dret a l'assistència jurídica gratuïta s'iniciarà sempre a instància de part, llevat del que disposa l'article 23 d'aquest reglament, mitjançant la presentació d'un model normalitzat de sol·licitud i la documentació que figura com a annex I d'aquest decret.

2. Els impresos es lliuraran en les dependències judicials i en els Serveis d'Orientació Jurídica dels col·legis d'advocats i en les seus de les comissions d'assistència jurídica gratuïta.

Article 10. Presentació de la sol·licitud

1. D'acord amb el que estableix l'article 12 de la Llei d'Assistència Jurídica Gratuïta, les sol·licituds i la documentació preceptiva, han de ser presentades en els Serveis d'Orientació Jurídica Gratuïta del Col·LEGI d'advocats del lloc en què estiga situat el jutjat o el tribunal que ha de conéixer el procés principal o davant del jutjat del domicili del sol·licitant si el procés ho haguera estat iniciat.

2. En aquest últim cas, l'òrgan judicial donarà trasllat immediatament de la petició al col·legi d'advocats territorialment competent.

3. En qualsevol cas, per poder cursar, la sol·licitud ha d'anar junt amb la documentació a què fa referència l'annex I.

4. Si la petició es fonamenta en les circumstàncies excepcionals que estableix l'article 5 de la Llei d'Assistència Jurídica Gratuïta, la sol·licitud serà presentada directament davant de la Comissió d'Assistència Jurídica Gratuïta, que resoldrà i determinarà quins dels beneficis que indica l'article 6 de l'esmentada llei, i amb quin abast, són d'aplicació al sol·licitant.

Article 11. Reparació de les deficiències

1. Els col·legis d'advocats i, si s'escau, les comissions d'assistència jurídica gratuïta, verificaran la documentació presentada i si detecten que és insuficient o que en la sol·licitud hi ha deficiències, requeriran l'interessat amb la indicació clara dels defectes advertits perquè en el termini de 10 dies els esmene; igualment, caldrà advertir el sol·licitant que, si no ho fa, se li tindrà per desistit i s'arxivarà la sol·licitud sense cap més tràmit.

2. Transcorregut el termini sense fer la reparació, el col·legi d'advocats arxivarà la petició i notificarà el fet a la comissió d'assistència jurídica gratuïta.

Article 12. Designacions provisionals

1. Analitzada la sol·licitud, i, si s'escau, esmenats els defectes advertits, si el col·legi d'advocats estima que la persona peticionària acompleix els requisits legalment establits, procedirà, en el termini de 15 dies segons el que estableix l'article 15 de la Llei d'Assistència Jurídica Gratuïta, a la designació provisional d'advocat. Aquesta designació provisional serà notificada al sol·licitant, i serà comunicada, en el mateix moment, al col·legi de procuradors perquè, en el termini de tres dies següents, designe procurador si la seua intervenció és preceptiva.

2. En aquest últim cas, el col·legi de procuradors comunicarà immediatament al col·legi d'advocats la designació feta perquè conste en l'expedient, i, també, ho notificarà al sol·licitant.

3. Feta la designació d'advocat, i si s'escau de procurador, el col·legi d'advocats tindrà un termini de tres dies per a traslladar a la comissió d'assistència jurídica gratuïta l'expedient complet i les designacions fetes, a fi de verificar i resoldre definitivament la sol·licitud.

Article 13. Absència de designacions provisionals

Si el col·legi d'advocats estima que el peticionari no compleix els requisits necessaris per obtenir el dret a l'assistència jurídica gratuïta o si la pretensió principal continguda en la sol·licitud és manifestament insostenible, que manca de fonament o per la reiteració, manifestament abusiva, comunicarà al sol·licitant en el termini de cinc dies que no ha fet el nomenament provisional d'advocat, alhora que traslladarà la sol·licitud a la comissió d'assistència jurídica gratuïta perquè aquesta resolga definitivament.

La no designació, en supòsits de sol·licituds que per la seua reiteració es consideren manifestament abusives, haurà de ser motivada.

Article 14. Reiteració de la sol·licitud

1. Si el col·legi d'advocats, en el termini de 15 dies, comptadors des de la recepció de la sol·licitud o de l'esmena, no ha fet cap de les actuacions que estableixen els articles anteriors, el sol·licitant podrà reiterar-la davant de la comissió d'assistència jurídica gratuïta.

2. Reiterada la sol·licitud, la comissió recaptarà del col·legi la immediata remissió de l'expedient junt amb un informe sobre la petició, i alhora ordenarà, si s'escau, la designació provisional de l'advocat i, si és preceptiu, del procurador.

Article 15. Instrucció del procediment

1. Rebut l'expedient, la comissió d'assistència jurídica gratuïta tindrà un termini de 30 dies per a fer les comprovacions, recaptar la informació que estime necessària per verificar l'exactitud i la realitat de les dades declarades pel sol·licitant, i dictar resolució en els termes que estableix l'article 17 de la Llei d'Assistència Jurídica Gratuïta. Així mateix, podrà demanar a l'administració tributària corresponent la confirmació de les dades de caràcter tributari que consten en la documentació presentada amb la sol·licitud, sempre que ho crega indispensable per dictar resolució. La petició d'aquesta informació es farà mitjançant un escrit signat pel secretari de la comissió.

2. Igualment, dins del termini establit en el paràgraf primer d'aquest article, la comissió podrà escoltar a la part o a les parts contràries en plet o contra les quals es pretén exercir l'acció, si són conegudes i s'estime que poden aportar dades per conéixer la real situació econòmica de la persona que sol·licita el dret. Si aquestes parts no compareixen en el transcurs dels 30 dies, la comissió continuarà la tramitació de la sol·licitud.

3. La fase d'instrucció del procediment per reconéixer el dret a l'assistència jurídica gratuïta es regirà pels principis de velocitat i sumarietat.

Article 16. Resolució

1. Fetes les comprovacions pertinents, segons l'article 17 de la Llei d'Assistència Jurídica Gratuïta i per l'article 15 del Reglament d'Assistència Jurídica Gratuïta, aprovat pel Reial Decret 2.103/1996, de 20 de setembre, la comissió dictarà la resolució i reconeixerà o denegarà el dret a l'assistència jurídica gratuïta i, en el cas de l'article 5 de la Llei d'Assistència Jurídica Gratuïta, determinarà quines de les prestacions que integren el dret són d'aplicació al sol·licitant.

2. Igualment, a l'efecte del que estableix l'apartat 10 de l'article 6 de la Llei d'Assistència Jurídica Gratuïta, si el sol·licitant a qui es reconeix el dret acredite ingressos per sota del salari mínim interprofessional, es farà esment exprés d'aquesta circumstància en la resolució.

3. La resolució estimatòria del dret implicarà la confirmació de les designacions d'advocat i, si s'escau, de procurador, efectuades provisionalment pels col·legis d'advocats i de procuradors. Si aquestes designacions no s'han produït, la comissió requerirà immediatament dels col·legis el nomenament dels professionals que defensaran i, si s'escau, representaran el titular del dret.

4. La resolució desestimatòria implicarpa que les eventuals designacions d'ofici realitzades prèviament queden sense efecte i, per tant, el sol·licitant haurà de designar advocat i procurador de lliure elecció. En aquests casos el peticionari pagarà els honoraris i els drets econòmics ocasionats pels serveis efectivament prestats pels professionals designats d'ofici amb caràcter provisional.

5. En cap cas, l'advocat no podrà reclamar al procurador designat d'ofici, el pagament dels honoraris.

Article 17. Notificacions i comunicacions

1. La resolució es notificarà en el termini comú de tres dies al sol·licitant, al col·legi d'advocats i, si s'escau, al col·legi de procuradors, també a les parts interessades, i es farà la comunicació al jutjat o al tribunal que conega del procés, o al jutge degà de la localitat si aquest no ha estat iniciat.

2. Les notificacions i comunicacions les farà el secretari de la comissió, a través dels òrgans a què correspon donar el suport administratiu i el suport tècnic a les comissions, als quals s'ha fet referència en l'apartat 2 de l'article 4 d'aquest reglament.

Article 18. Absència de resolució expressa

1. Transcorregut el termini de 30 dies, establit per a la instrucció i resolució de l'expedient, sense que la comissió resolga expressament, les decisions adoptades amb anterioritat pels col·legis d'advocats i de procuradors quedaran ratificades, amb els efectes estimatoris o desestimatoris que en cada cas corresponga.

2. Si els col·legis tampoc han adoptat cap decisió, d'acord amb l'article 13 del Reglament d'Assistència Jurídica Gratuïta, aprovat pel Reial Decret 2.103/1996, de 20 de setembre, l'absència de resolució expressa de la comissió en el termini produirà que la sol·licitud es puga entendre estimada i procedirà, a petició de l'interessat, el jutge o el tribunal que conega el procés o el jutge degà competent si la sol·licitud la va realitzar abans de la iniciació d'aquell, a requerir dels col·legis la designació d'advocat i, si s'escau, de procurador.

3. En el cas excepcional que estableix l'apartat 2 de l'article 9 del Reglament d'Assistència Gratuïta, aprovat pel Reial Decret 2.103/1996, l'absència de resolució expressa de la comissió en el termini produirà la desestimació de la sol·licitud.

Article 19. Revocació del dret

1. Quan es donen les circumstàncies previstes en el primer paràgraf de l'article 19 de la Llei d'Assistència Jurídica Gratuïta, ço és, la declaració errònia, falsejar o amagar dades per part dels sol·licitants el dret d'assistència jurídica gratuïta, que han estat determinants per al reconeixement del dret, la Comissió, a aquest efecte tindrà potestats de revisió d'ofici, declararà la nul·litat de la resolució que va reconéixer el dret, en els termes que estableix l'article 102 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú i, en conseqüència, revocarà el referit dret.

2. Revocat el dret, les persones beneficiades de la concessió procediran al pagament de tots els honoraris i drets econòmics acreditats pels professionals designats d'ofici, sense perjudici de les responsabilitats d'un altre ordre que, si s'escau, corresponguen.

3. Igualment, aquest personal beneficiari hauran de reintegrar una quantitat equivalent al cost de la resta de les prestacions obtingudes per raó de la concessió, l'administració competent podrà exigir el reembossament mitjançant el procediment administratiu de constrenyiment que estableix el Reglament General de Recaptació.

Article 20. Impugnació de la resolució

1. Les resolucions de la comissió que definitivament reconeguen o deneguen el dret, podran impugnar-se en els termes establits en l'article 20 de la Llei d'Assistència Jurídica Gratuïta.

2. Contra les resolucions de la comissió que esgoten la via administrativa i les actuacions de tràmit que determinen la impossibilitat de continuar un procediment o que produeixen indefensió, s'hi pot interposar recurs ordinari segons estableix l'article 114 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

Article 21. Requeriment judicial de designació d'advocat i de procurador

Conformement amb l'establit en l'article 21 de la Llei d'Assistència Jurídica Gratuïta, podrà l'òrgan judicial que conega el procés requerir als col·legis professionals el nomenament provisional d'advocat i procurador.

Títol III

Organització dels serveis d'assistència lletrada, defensa i representació gratuïtes

Article 22. Gestió col·legial dels serveis

1. Els consells valencians de col·legis d'advocats i de col·legis de procuradors, i els col·legis d'advocats i de procuradors, regularan i organitzaran, a través de les juntes de govern, els serveis d'assistència lletrada, defensa i representació gratuïtes, i garantiran en qualsevol cas la continuïtat, amb atenció als principis d'eficiència i funcionalitat, de distribució objectiva i equitativa dels diferents torns i mitjans i, si el cens de professionals ho permet, d'especialització per ordres jurisdiccionals.

2. Els sistemes de distribució dels diferents torns i mitjans per a la designació dels professionals d'ofici seran públics per a totes les persones col·legiades i podran ser consultats per les persones que sol·liciten el dret d'assistència jurídica gratuïta.

Article 23. Serveis d'Orientació Jurídica

1. Cada col·legi d'advocats comptarà necessàriament amb un servei d'orientació jurídica que donarà assessorament previ a les persones peticionàries del dret d'assistència jurídica gratuïta, la informació sobre el compliment dels requisits necessaris per al reconeixement i l'auxili en la redacció dels impresos normalitzats.

2. Els col·legis d'advocats adoptaran les mesures precises per facilitar l'accés dels ciutadans i de les ciutadanes als Serveis d'Orientació Jurídica i per difondre adequadament la localització de les seues dependències i funcions.

Article 24. Torn de guàrdia permanent

1. Per a prestar el servei d'assistència lletrada a la persona detinguda tots els col·legis d'advocats constituiran un torn de guàrdia permanent, de presència física o localitzable dels lletrats i que estaran a disposició de l'esmentat servei durant les 24 hores del dia.

Cada col·legi fixarà el nombre de persones lletrades que formen el torn de guàrdia permanent, prendran com a referència la mitjana d'assistències diàries realitzades en l'any anterior, i amb el criteri que, per cada lletrat, ha de fer-se una mitjana de tres assistències per guàrdia.

2. Podran quedar eximits d'aquesta obligació els col·legis d'advocats en els casos següents:

a) Si l'àmbit territorial és inferior al provincial i la mitjana d'assistències diàries, a persones detingudes o empresonades, no és superior a tres.

b) En les demarcacions dels col·legis d'advocats d'àmbit provincial en què les característiques geogràfiques especials o la situació i les distàncies dels centres de detenció, ho facen necessari.

3. L'exempció que estableix el paràgraf anterior ha de ser aprovada per a la Conselleria de Benestar Social, a proposta del Consell Valencià de Col·legis d'Advocats, i podrà fer referència a alguna partida judicial de les integrades en la demarcació territorial del col·legi d'advocats que tracte.

Article 25. Formació i especialització

Sense perjudici dels requisits generals mínims de formació, especialització i amb experiència professional anterior, que establirà el Ministeri de Justícia, per a la prestació de serveis d'assistència jurídica gratuïta, la Conselleria de Benestar Social podrà establir els requisits complementaris i d'obligat compliment per als col·legis de professionals de la Comunitat Valenciana.

Article 26. Responsabilitat patrimonial

1. D'acord amb l'establit per l'article 26 de la Llei d'Assistència Jurídica Gratuïta i per l'article 24 del Reglament d'Assistència Jurídica Gratuïta, aprovat pel Reial Decret 2.103/1996, de 20 de setembre, els danys produïts pel funcionament dels serveis col·legials d'assistència jurídica gratuïta seran rescabalats segons que estableix la Llei de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

2. L'anul·lació o modificació de les decisions adoptades pels col·legis professionals respecte a les designacions provisionals d'advocat i de procuració, acordades per les comissions d'assistència jurídica gratuïta en el moment de dictar resolució, o pels òrgans judicials que resolguen les impugnacions que estableix l'article 20 de la Llei d'Assistència Jurídica Gratuïta, no suposen en si mateixa títol d'imputació de responsabilitat als col·legis professionals.

3. La tramitació de les reclamacions d'indemnització s'ajustarà al que estableix el Reial Decret 429/1993, de 26 de març, pel qual s'aprova el Reglament dels Procediments de les Administracions Públiques en matèria de responsabilitat patrimonial, en allò que siga d'aplicació i, en qualsevol cas, amb les precisions següents:

a) La reclamació de la indemnització s'iniciarà mitjançant sol·licitud de l'interessat, que s'adreçarà i presentarà davant el col·legi que corresponga.

b) La junta de govern del col·legi, després del dictamen del Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana i de la Comissió d'Assistència Jurídica Gratuïta adoptarà la resolució final del procediment. En qualsevol cas, la resolució final ha de notificar-se a la comissió corresponent i la Conselleria de Benestar Social

Article 27. Coordinació entre els col·legis d'advocats i de procuradors

1. El reconeixement del dret d'assistència jurídica gratuïta comportarà, llevat del supòsit de renúncia que estableix l'article 28 de la Llei d'Assistència Jurídica Gratuïta, la designació d'advocat i, si s'escau, de procurador.

2. Els col·legis d'advocats i de procuradors actuaran de manera coordinada per efectuar simultàniament les designacions que siguen necessàries en cada cas, no podran actuar alhora un advocat d'ofici i un procurador lliurement escollit, o viceversa, llevat que el professional de lliure elecció renuncie per escrit a percebre els honoraris o els drets davant el titular del dret d'assistència jurídica gratuïta i davant del col·legi a què estiga inscrit.

3. En el moment de fer la sol·licitud del dret d'assistència jurídica gratuïta, o una vegada siga reconegut aquest, les persones interessades podran renunciar expressament a la designació d'advocat i de procurador d'ofici, i nomenarà lliurement els professionals de la seua confiança. Aquesta renuncia ha d'afectar simultàniament l'advocat i el procurador.

4. La renuncia posterior a la designació, que, tanmateix, ha d'afectar simultàniament l'advocat i el procurador designats d'ofici ha de ser comunicada expressament a la comissió d'assistència jurídica gratuïta i als corresponents col·legis professionals i no implicarà la pèrdua de la resta de les prestacions reconegudes en la concessió del dret d'assistència jurídica gratuïta. En aquest supòsit el beneficiari del dret haurà de reintegrar les quantitats que, amb càrrec a fons públics, hauran estat abonades als professionals designats.

5. En cap cas no es pot retribuir a més d'un advocat o procurador, per un mateix procediment judicial, i per una mateixa actuació professional, a càrrec del fons públics, llevat del cas de mort, baixa en l'exercici de la professió, i en el supòsit que estableix l'article 31 d'aquest reglament.

6. A l'efecte que estableixen els apartats anteriors, els col·legis d'advocats i de procuradors adoptaran les mesures necessàries per assegurar l'efectiva i mútua comunicació de les renúncies dels professionals a l'hora de percebre els honoraris i els drets, i de les renúncies de les persones interessades a les designacions d'ofici.

Article 28. Obligacions professionals

1. Els professionals inscrits en els serveis de justícia gratuïta desplegaran l'activitat amb llibertat i independència de criteri, però amb subjecció a les normes deontològiques i les regles i directrius que marquen el funcionament dels serveis col·legials de justícia gratuïta.

2. D'acord amb l'establit en l'apartat 2 de l'article 26 del Reglament d'Assistència Jurídica Gratuïta, aprovat pel Reial Decret 2.103/1996, de 20 de setembre, els advocats i els procuradors designats d'ofici exerciran les funcions de forma real i efectiva fins l'acabament del procediment en la instància judicial que tracte, i fins i tot durant l'execució de la sentència, si aquesta es produeix dins dels dos anys següents a la resolució judicial dictada en la instància.

Els advocats sols en ordre penal poden excusar-se de la defensa, en els termes que estableixen els paràgrafs segon i tercer de l'article 31 de la Llei d'Assistència Jurídica Gratuïta.

3. D'acord amb l'establit en l'apartat 3 de l'article 26 del Reglament d'Assistència Jurídica Gratuïta, aprovat pel Reial Decret 2.103/1996, per a prestació del servei d'assistència lletra a la persona detinguda o empresonada, no és necessari que aquestes persones acrediten amb anterioritat mancar de recursos econòmics, però l'advocat que l'assistia ha d'informar-li sobre el dret a sol·licitar l'assistència jurídica gratuïta.

Article 29. Insostenibilitat de la pretensió

1. D'acord amb l'establit en l'article 27 del Reglament d'Assistència Jurídica Gratuïta, aprovat pel Reial Decret 2.103/1996, de 20 de setembre, si l'advocat que ha sigut designat per a un procés considera insostenible la pretensió que ha motivat la sol·licitud d'assistència jurídica gratuïta, ha de comunicar-ho a la comissió d'assistència jurídica gratuïta dins dels sis dies següents a la designació, mitjançant la presentació d'un informe correctament motivat en què exposarà els arguments jurídics en què fonamenta la decisió, es tramitarà d'acord amb el que estableixen els articles 32 a 35 de la Llei d'Assistència Jurídica Gratuïta.

2. A l'efecte de l'organització dels torns, l'advocat que emetrà l'informe d'insostenibilitat mantindrà el mateix ordre de prelació que li corresponia abans de la designació, si es donen les circumstàncies que estableix l'article 34 de la Llei d'Assistència Jurídica Gratuïta.

3. Tots els col·legis d'advocats duran un registre especial en què donarà constància dels expedients tramitats amb motiu de les insostenibilitats de la pretensió formulades pels seus col·legis.

Títol IV

Subvenció i supervisió dels serveis

d'assistència jurídica gratuïta

Article 30. Subvenció

1. La Conselleria de Benestar Social, subvencionarà a càrrec de les seues dotacions pressupostàries la implantació i prestació dels serveis d'assistència jurídica gratuïta per part dels col·legis d'advocats i de procuradors.

L'import de la subvenció s'aplicarà, fonamentalment, a retribuir les actuacions professionals que estableixen els apartats de l'1 fins el 3 de l'article 6 de la Llei d'Assistència Jurídica Gratuïta, sempre que els destinataris siguen les persones que han obtingut el reconeixement exprés del dret d'assistència jurídica gratuïta.

2. Trimestralment es faran els lliuraments de les subvencions.

Article 31. Despeses de funcionament i infraestructura

1. L'import màxim de la subvenció que els col·legis i consells valencians podran adreçar a atendre les despeses derivades del funcionament operatiu dels serveis d'assistència jurídica gratuïta, de les unitats encarregades de l'assessorament i de l'orientació anteriors al procediment als ciutadans i la qualificació provisional de les pretensions sol·licitades, no pot superat en cap cas el 8% del crèdit total consignat per a aquest efecte en el pressupost de cada exercici.

2. La Conselleria de Benestar Social distribuirà, en els lliuraments anuals, aquests fons entres els col·legis i els consells, d'acord amb les necessitats, tenint en compte les característiques específiques de cada un i el volum dels assumptes.

Article 32. Gestió col·legial del la subvenció

1. La Conselleria de Benestar Social, distribuirà entre els col·legis d'advocats i de procuradors l'import de la subvenció que els corresponga, en funció del nombre d'actuacions professionals fetes i acredites per aquests davant del col·legi, durant el trimestre anterior a cada lliurament i segons el barem que estableix l'annex II d'aquest reglament.

2. Els consells valencians de col·legis i els col·legis, com a entitats col·laboradores per a la gestió de la subvenció, estaran subjectats a les regles i les obligacions que estableix la normativa per a aquests subjectes.

3. El control financer sobre els perceptors de les subvencions concedides sota l'aplicació d'aquest reglament s'efectuarà, en substitució de la intervenció anterior, per procediments d'auditoria.

Article 33. Retribució per barem

1. La retribució dels advocats i procuradors designats d'ofici es farà d'acord amb les bases econòmiques i els mòduls de compensació establits en atenció a la tipologia de procediments en què intervenen els esmentats professionals.

2. Els mòduls i les bases econòmiques de referència, que són d'aplicació a l'entrada en vigor d'aquest reglament, s'especifiquen en l'annex II. En funció de les dotacions pressupostàries, els mòduls i les bases s'actualitzaran.

Article 34. Meritació de la indemnització

1. Els advocats i els procuradors designats d'ofici meritaran la indemnització corresponent segons el barem establit en l'annex II d'aquest reglament, una vegada acrediten amb documentació i davant del respectiu col·legi la intervenció professional realitzada.

2. Si es tracta del servei d'assistència lletrada al detingut, la indemnització es meritarà una vegada finalitzada la intervenció, siga a través de la participació en un torn de guàrdia, siga mitjançant l'assistència individualitzada en els col·legis que, excepcionalment, no tenen implantat el sistema de guàrdies. En aquest últim cas, la retribució de cada lletrat per assistències, siga quin siga el nombre de fetes no pot excedir del doble de la quantitat assignada, també per dia, a cada lletrat que forma part del torn de guàrdia en els col·legis que sí en tenen establit el torn.

El lletrat que participa en un torn de guàrdia permanent atendrà fins un màxim de sis assistències diàries, i si procedeix, per necessitats del serveis superaria les sis assistències diàries, es computarà pel que fa a la retribució com una altra guàrdia, siga quin siga el nombre de guàrdies prestades.

3. Les actuacions d'un procediment penal posteriors a la primera declaració de la persona detinguda o empresonada s'hi consideraran incloses en la defensa per torn d'ofici pel que fa a la meritació de la subvenció.

4. L'acreditació documental a què fa referència el paràgraf primer d'aquest article es farà amb l'aportació, segons el model establit en l'annex III, del corresponent taló.

El taló, correctament segellat, es lliurarà als advocats i als procuradors pels corresponents col·legis, s'identificarà en aquest i en la matriu la persona que sol·licita el dret, el número d'expedient, el professional designat i la data de la designació.

Els lletrats i els procuradors han d'emplenar el taló amb les dades identificatives de l'òrgan judicial, el procediment i la fase processal aconseguida, perquè, una vegada feta l'actuació professional de què naix la meritació de la indemnització, siga segellat per l'òrgan judicial o pel centre de detenció.

Article 35. Verificació dels serveis prestats

Els col·legis han de verificar l'efectiva prestació dels serveis per part dels professionals, mitjançant l'oportuna justificació documental que conservaran a disposició dels respectius consells valencians i de l'administració, fins un màxim de cinc anys.

Article 36. Procediment d'aplicació de la subvenció

1. Durant el mes següent a la finalització de cada trimestre, els col·legis d'advocats i de procuradors remetran a la Conselleria de Benestar Social una certificació que contindrà les dades sobre el nombre i la classe d'actuacions realitzades per cada col·legi durant el trimestre anterior, junt a la justificació del cost econòmic total associat a aquests.

2. En funció de les esmentades certificacions, la Conselleria de Benestar Social, efectuarà tot seguit els lliuraments trimestrals que corresponguen, sense perjudici de les posteriors regularitzacions que calguen una vegada acomplit en la totalitat el control financer, mitjançant auditoria, d'acord amb l'article 32.3 d'aquest reglament.

Article 37. Comptes separats

1. Els col·legis d'advocats i de procuradors, han d'ingressar en comptes separats les quantitats lliurades per atendre les finalitats esmentades en la Llei d'Assistència Jurídica Gratuïta i en aquest reglament.

2. Els interessos meritats, per aquests comptes s'aplicaran a les despeses de funcionament dels serveis.

Títol V

Assistència de peritatge gratuïta

Article 38. Contingut de la prestació

1. El reconeixement del dret d'assistència jurídica gratuïta eximirà els titulars de l'obligació d'abonar les despeses derivades de les actuacions de peritatges practicades durant el procés per al qual va sol·licitar l'esmentat dret.

2. L'assistència de peritatge gratuïta es durà a terme per les persones i les entitats esmentades en l'apartat 6, de l'article 6, de la Llei d'Assistència Jurídica Gratuïta. D'aquesta manera, sols excepcionalment, podrà prestar-se assistència de peritatge gratuït per part de tècnics privats i sempre que hi concorren les circumstàncies següents:

a) La inexistència de tècnics, en la matèria que s'hi tracta, dependents dels òrgans jurisdiccionals o de les administracions públiques.

b) Resolució motivada del jutge o del tribunal per la qual s'estime pertinent la concreta actuació de peritatge.

Article 39. Pagament dels honoraris

1. El pagament dels honoraris meritats pels professionals privats esmentats en l'article anterior, anirà a càrrec de la Conselleria de Benestar Social, llevat dels casos següents:

a) Si en la sentència que esgota el procés hi ha pronunciament sobre les costes a favor del titular del dret de l'assistència jurídica gratuïta.

b) Si, guanya en el plet el titular del dret d'assistència jurídica gratuïta i no hi ha en la sentència pronunciament exprés sobre les costes, els beneficis obtinguts per aquest en el procediment superen en tres vegades la quantitat de les costes causades en la seua defensa.

2. En el supòsit que en la sentència que esgota el procés és condemnat en costes el titular del dret d'assistència jurídica gratuïta, queda obligat a abonar el peritatges realitzats pels tècnics privats, si en els tres anys següents a l'acabament del procés, arribaria a una millor fortuna.

Per efectiva aquesta obligació, és d'aplicació el procediment administratiu de constrenyiment que estableix el Reglament General de Recaptació.

Article 40. Cost econòmic de les proves de peritatge

1. Abans de fer la prova de peritatge, el tècnic privat designat segons el que estableix el paràgraf segon de l'article 6.6 de la Llei d'Assistència Jurídica Gratuïta remetrà a la Conselleria de Benestar Social, perquè siga aprovat, una previsió de la despesa econòmica d'aquesta, que inclourà necessàriament els punts següents:

a) Temps previst per realitzar la prova de peritatge i avaluació del cost per hora.

b) Despeses necessàries per a la realització

c) Còpia de la resolució judicial que donà lloc a la realització de la prova

2. La minuta d'honoraris s'ajustarà a la previsió del cost econòmic, aprovada segons el que disposa l'apartat anterior. Per a la meritació, el professional aportarà a més, els documents que acrediten el reconeixement del dret d'assistència jurídica gratuïta de qui va instar la prova de peritatge i el pronunciament de l'òrgan judicial sobre les costes generades pel procés.

Annex I

Model de sol·licitud

Sol·licitud d'assistència jurídica gratuïta

A fi d'acreditar la concurrència dels requisits legals per al reconeixement del dret d'assistència jurídica gratuïta, declare que totes les dades que alliste tot seguit són certes, completes i sense cap omissió, amb la pretensió de litigar sols per drets propis.

Igualment declare saber que:

1. Aquesta sol·licitud no suspén si mateixa el curs del procés, ja que cal sol·licitar personal a l'òrgan judicial la suspensió del transcurs de qualsevol termini que puga provocar-me indefensió o preclusió de tràmit.

2. Les meues dades seran incloses en un arxiu de caràcter automatitzat, i que seran destinataris de la informació la Comissió d'Assistència Jurídica Gratuïta i la Conselleria de Benestar Social.

3. La desestimació d'aquesta sol·licitud per la Comissió d'Assistència Jurídica Gratuïta implicarà, si s'escau, el pagament d'honoraris i de drets econòmics ocasionats per la intervenció dels professionals provisionalment designats.

4. La declaració errònia, falsa o amb amagament de dades rellevants durà a la revocació del reconeixement del dret, donarà lloc a l'obligació de pagament de les prestacions obtingudes, sense perjudici de les responsabilitats d'un altre ordre que corresponguen.

..., ... d ... d ...

Signatura

(Abans d'emplenar l'imprés llegiu atentament el contingut de la declaració i les instruccions que hi ha en l'última pàgina.)

1. Dades personals

a) Declarant

Nom:

1.r Cognom:

2.n Cognom:

NIF:

Data de naixement:

Estat civil:

Professió:

Adreça: carrer/plaça núm.

Localitat CP:

Província

Telèfon:

b) Cònjuge: (1)

Nom:

1.r Cognom:

2.n Cognom:

NIF:

Data de naixement:

Estat civil:

Professió:

Adreça: carrer/plaça núm.

Localitat: CP:

Província:

Telèfon:

c) Familiars que conviuen amb la persona que declara:

Parentiu Nom 1.r cognom 2.n cognom Edat

2. Dades econòmiques

a) Ingressos anuals per unitat familiar:

Origen (2) Import brut Concepte (3)

b) Propietats de béns immobles

Origen (2) Tipus (4) Avaluació (5) Càrregues (6)

c) Propietat de béns mobles:

Origen (2) Tipus (7) Avaluació (8)

d) Uns altres béns:

Origen (2) Descripció Avaluació

3. Altres dades d'interés (9)

4. Pretensions a defensar (10)

Òrgan judicial (11):

Situació en què es troba el procés (11):

Nom, cognoms i adreça de la part contrària:

Proves que pot aportar:

5. Documentació que ha d'adjuntar

Fotocòpia del document nacional d'identitat o passaport de la persona que sol·licita.

Fotocòpia de la tarja de residència, només si la persona que sol·licita és estrangera.

Fotocòpia del llibre de família.

Certificat d'empadronament de la persona que sol·licita i de la resta de persones amb què conviu.

Fotocòpia de les 3 últimes nòmines (12).

Certificat de liquidació de l'impost sobre la renda de les persones físiques i del patrimoni (12) o de l'impost de societats, si és una persona jurídica.

Certificat del Institut Nacional d'Ocupació de període de desocupació i de percepció de subsidis (12).

Certificat del Institut Nacional de la Seguretat Social o de l'organisme competent de què es percep una pensió (12).

Certificat de signes externs del lloc on té el domicili la persona que sol·licita.

Fotocòpia de títols de propietat de béns immobles.

Si procedeix, fotocòpia del contracte d'arrendament de l'habitatge habitual i fotocòpia de l'últim rebut.

Certificat de valors.

Fotocòpia del permís de circulació o certificat de la Direcció Provincial de Trànsit (13).

Uns altres (14).

Llegiu atentament les instruccions abans d'emplenar l'imprés.

(1) L'apartat 1.b) cal emplenar-lo únicament si és una persona casada.

(2) Cal identificar si el perceptor és el declarant, el cònjuge, els fills o uns altres familiars.

(3) Cal indicar si es tracta de salaris, de pensions per jubilació o discapacitat, baixes per incapacitat laboral transitòria, dividends de les accions o obligacions, rendes per arrendaments, beques, etcètera.

(4) Cal especificar si és l'habitatge habitual, uns altres habitatges, finques, solars, places de garatge, locals comercials, llotges, pavellons industrials, etcètera.

(5) Cal indicar quin és el seu valor en el mercat, i, si el desconeix, cal indicar el valor escripturat o el cadastral.

(6) Hipoteques o crèdits que graven el bé.

(7) Cal especificar si és cotxe, motocicleta, ciclomotor, llanxes, iots, joies, etcètera. En el cas de cotxe i motocicleta cal indicar la marca, el model i la matrícula.

(8) Cal indicar quin és el valor de mercat.

(9) En aquest apartat cal fer constar totes les dades que no han tingut cabuda en els apartats anteriors i que tenen transcendència per a l'economia familiar. Per exemple, el declarant o els familiars amb grans discapacitats declarades o demostrables, estat de la salut, obligacions que té el declarant, cost del procés, etcètera.

(10) Cal explicar la pretensió que desitja fer valer i el motiu pel qual desitja anar davant dels òrgans judicials. En el cas de separació o divorci cal indicar si és de mutu acord o no. En el cas d'execució de sentència cal indicar la data d'aquesta i adjuntar una fotocòpia.

(11) Només en el cas que és un plet del qual ja coneix un jutjat o tribunal.

(12) De totes les persones que formen la unitat familiar i de la resta de persones que hi conviuen amb la persona que sol·licita.

(13) Només en el cas de delictes contra la seguretat del trànsit.

(14) Cal descriure el document que adjunta.

Annex II

Mòduls i bases de compensació econòmica

Advocats

Assistència al detingut o empresonat

Assistència ordinària al detingut 9.000

Servei de guàrdia d'assistència 19.000

Jurisdicció penal

Procediment amb tribunal del jurat, dictat l'acte

de sobreseïment o d'obertura de judici oral 25.000

Procediment amb tribunal del jurat, dictada

la sentència o resolució que esgota el procediment 25.000

Procediment penal general, dictat l'acte

de sobreseïment o d'obertura del judici oral 20.000

Procediment penal general, dictada la sentència

o resolució que esgota el procediment 25.000

Procediment abreujat, dictat l'acte de sobreseïment

o d'obertura del judici oral 13.000

Procediment abreujat, dictada la sentència

o resolució que esgota el procediment 14.000

Procediment abreujat amb desplaçament

per a l'assistència al judici oral, dictada la sentència

o resolució que esgota el procediment 18.000

Menors, dictat l'acte d'arxiu o de compareixença 5.000

Menors, dictat l'acte de mesures o la resolució

que esgota el procediment 13.000

Vigilància penitenciària, iniciat el procediment 18.000

Jurisdicció civil

Major quantia, dictada la providència d'admissió

de demanda o de contestació 25.000

Major quantia, dictada la sentència o resolució

que esgota el procediment 15.000

Resta de procediments contenciosos, dictada la

providència d'admissió de demanda o de contestació 17.000

Resta de procediments contenciosos, dictada

de la sentència o resolució que esgota el procediment 7.000

Família, dictada la providència d'admissió

de demanda o de contestació 10.000

Família, mutu acord, dictada la sentència o resolució

que esgota el procediment 10.000

Família, contenciós, dictada la sentència o resolució

que esgota el procediment 22.000

Família, dictat l'acte que resol la modificació

de mesures 5.000

Mesures provisionals, iniciat el procediment 10.000

Jurisdicció contenciosa administrativa

Recurs contenciós administratiu,

a la formalització de la demanda o de la contestació 20.000

Recurs contenciós administratiu, dictada

la sentència o resolució que esgota procediment 10.000

Jurisdicció social

Dictada la providència d'admissió de demanda 5.000

Dictada la sentència o resolució que esgota

el procediment 15.000

Jurisdicció militar

Dictat de l'acte de sobreseïment o d'obertura

del judici oral 10.000

Dictada la sentència 20.000

Recursos

Cassació, dictat l'acte d'emplaçament

o de denegació 25.000

Empara, dictada la providència d'admissió

del recurs 25.000

Apel·lació, dictada la providència d'admissió

del recurs 15.000

Suplicació, presentat el recurs 10.000

Normes generals

Transaccions extrajudicials 75 % de la quantia

aplicable al procediment

Informe motivat de la insostenibilitat

de la pretensió 4.000

Procuradors

Jurisdicció civil

Procediment en primera instància 2.400

Apel·lació 1.000

Jurisdicció penal

Procediment en fase d'instrucció 1.500

Judici oral 1.500

Apel·lació 1.000

Annex III

1. Taló per a advocats:

NÚM. TALÓ: 001 - TALONARI: 00001

ASSISTÈNCIA JURÍDICA GRATUÏTA

Col·legi d' Advocats d __________

Sol·licitant:_____________________

______________________________

Núm. exp.C.Ab: __________________

Lletrat designat:______________

________________ , Núm. Col: ______

Data de la designació: _________

Segell del Col·legi:

Núm. TALÓ: 001 - TALONARI: 00001

ASSISTÈNCIA JURÍDICA GRATUÏTA

Col·legi d'Advocats d ____________________

Sol·licitant: _____________________ , Núm. exp.C.Ab.: ____

Lletrat designat: _____________________ , Núm. Col.: ____

Jutjat:____________________________________________

Procediment:_______________________________________

L'esmentat lletrat ha intervingut en el procediment a què s'ha fet referència, s'ha aconseguit en aquest la fase processal que consta tot seguit: (1)_________________________________________

________________________________________________.

Segell del Col·legi: Signatura i segell del secretari judicial /

responsable de les FFSSEE en el

centre de detenció :

(1) En qualsevol cas s'ha de fer constar la fase processal corresponent d'acord amb el barem aprovat pel Decret 299/1997, de 9 de desembre, del Govern Valencià



2. Taló per a procuradors:

NÚM. TALÓ: 001 - TALONARI: 00001

ASSISTÈNCIA JURÍDICA GRATUÏTA

Col·legi de Procuradors d ______________________________

Sol·licitant:_____________________

______________________________

Núm. exp.C.Proc.: _________________

Procurador dessignat:____________

__________________ , Núm. Col: ____

Data de la designació: _________

Segell del Col·legi:

Núm. TALÓ: 001 - TALONARI: 00001

ASSISTÈNCIA JURÍDICA GRATUÏTA

Col·legi de Procuradors d ____________________

Sol·licitant:___________________ , Núm. exp.C.Proc.:___

Procurador designat: __________________ , Núm. Col.: ___

Jutjat:_____________________________________________

Procediment:________________________________________

L'esmentat procurador ha intervingut procediment a què s'ha fet referència.

Segell del Col·legi: Signatura i segell del secretari judicial:

Mapa web