Ficha disposicion

Ficha disposicion





Ordre de 30 de juliol de 1993, del Conseller de Sanitat i Consum, per la qual regula el procediment per a l'obtenció de la certificació sanitària de les ambulàncies i la seua dotació de farmaciola mèdica.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 2108 de 22.09.1993
Referència Base de Dades:  2221/1993
 



Ordre de 30 de juliol de 1993, del Conseller de Sanitat i Consum, per la qual regula el procediment per a l'obtenció de la certificació sanitària de les ambulàncies i la seua dotació de farmaciola mèdica.

El Decret 44/1993, de 22 de març, del Govern Valencià, pel qual regula el transport sanitari terrestre en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, en el seu article deu, estableix que totes les ambulàncies independentment del seu règim de servei, han de comptar amb la certificació sanitària, com a requisit previ a l'obtenció de l'autorització de transport sanitari.

Aquesta ordre desplega. determinats aspectes del Decret 44/1993, tant pel que fa al procediment per a l'obtenció de la certificació sanitària, com al subministrament i reposició de medicaments de farmaciola a les ambulàncies que així se'ls haja preceptuat. Per tot això i en virtut de l'autorització conferida per la disposició final primera del Decret 44/1993,

ORDENE

Article primer

Aquesta ordre serà aplicable a tots els tipus d'ambulàncies, definits en l'article setè del Decret 44/1993, de 22 de març, pel qual es regula el transport sanitari. terrestre en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana.

Article segon

Per delegació del Secretari General de la Conselleria de Sanitat i Consum, s'atribueix la competència per a l'atorgament, renovació i, si escau, revocació de la certificació sanitària, als directors territorials de Sanitat i Consum de Castelló, València i Alacant, en virtut del que disposa l'article tretze del Decret 44/1993, de 22 de març.

Article tercer

Les sol·licituds de certificació sanitària, en forma d'instància dirigida al director territorial, es presentaran a la direcció territorial de Sanitat i Consum de la província corresponent. En les sol·licituds s'haurà d'incloure les dades que figuren en el model que s'adjunta en l'annex I.

Article quart

Les sol·licituds de certificació sanitària s'acompanyaran amb:

1. Documentació acreditativa de la personalitat jurídica del titular de l'ambulància i, si escau, de la representació que tinga el sol·licitant:

- Si la titularitat és de persona física:

- Fotocòpia del DNI.

- Si la titularitat és de persona jurídica-

- Fotocòpia de l'escriptura de constitució de la societat.

- Fotocòpia de l'atorgament de poders al sol·licitant.

2. Acreditació de la propietat i dependència jurídica de l'ambulància.

3. Identificació i memòria descriptiva de les característiques tècnico- sanitàries i d'equipament de l'ambulància, justificatius que s'hi compleixen els requisits, que, per a cada tipus, estableixen els annexos del Decret 44/1993, de 22 de març.

4. Llista nominal del personal que prestarà els serveis en l'ambulància, les seues funcions, la seua destinació i el seu horari, ajustada al que s'estableix, per a cada tipus, en els annexos del Decret 44/1993, de 22 de març.

5. Fotocòpies compulsades de la titulació i dels permisos de conduir del personal que hi prestarà els serveis.

6. Documentació acreditativa que l'empresa titular del servei compleix els requisits que estableix l'article 9 del Decret 44/1993.

7. Documentació acreditativa de la vinculació del titular de l'ambulància amb l'entitat subministradora dels medicaments de la farmaciola mèdica, contemplada en l'annex III del Decret 44/1993, d'acord amb allò establert en l'article vuité d'aquesta ordre.

Els apartats 3 i 4 podran ser substituïts pel qüestionari corresponent, degudament emplenat, dels que s'adjunten en l'annex II d'aquesta ordre.

Article cinqué

Procediment de certificació sanitària:

Primer. La Direcció Territorial de Sanitat i Consum examinarà la sol·licitud i la documentació que l'acompanya i si observa que no reuneix els requisits establerts, requerirà al peticionari perquè, en el termini de deu dies, repare la falta o hi acompanye els documents preceptius, tot indicant que, si no fera així, s'entendrà que desisteix de la seua petició i s'arxivarà aquesta sense més tràmits.

Segon. A la vista de la documentació completa, els serveis de la direcció territorial de Sanitat i Consum emetran un informe en què es reflectirà el compliment per part del vehicle i l'empresa dels requisits que s'estableixen en el Decret 44/1993, de 22 de març, i en aquesta ordre. .

Tercer. A la vista de l'expedient complet i de la proposta que li efectuen els. seus serveis, el director territorial de Sanitat i Consum emetrà la certificació sanitària prèvia, o la denegarà. Les denegacions de certificació sanitària prèvia seran sempre motivades.

Quart. Després de concedida i notificada a l'interessat la certificació sanitària prèvia, aquest disposarà d'un termini de quinze dies, comptadors des de l'endemà de recepció de la notificació, per a sol·licitar a la direcció territorial de Sanitat i Consum data, hora i lloc per a la inspecció del vehicle. Aquest termini podrà ser ampliat, a petició del titular i per motius justificats, fins a un termini màxim d'un mes.

Cinqué. La certificació sanitària prèvia caducarà si no se sol·licita la inspecció en el termini marcat en l'apartat anterior.

Sisé. Realitzada la inspecció, i comprovat per la direcció territorial si el vehicle compleix els requisits establerts, s'alçarà acta en què es reflecteixen els esmentats extrems.

Seté. A la vista de l'acta d'inspecció, el director territorial de Sanitat i Consum resoldrà la concessió o denegació de la certificació sanitària, requisit indispensable per a sol·licitar l'autorització de transport sanitari de la Direcció General de Transports de la Conselleria d'Obres Públiques, Urbanisme i Transports. La certificació sanitària tindrà una vigència de dos anys, renovable. La denegació de la certificació sanitària haurà de ser sempre motivada.

Article sisè

Procediment per a la renovació de la certificació sanitària:

Primer. La sol·licitud de renovació de la certificació sanitària haurà de realitzar-se en la forma que s'estableix en l'article tercer d'aquesta ordre, en els últims trenta dies de vigència de la certificació anterior o quan el titular de la ambulància hi vaja a introduir canvis o modificacions substancials. Transcorregut el dit termini sense demanar la seua renovació, haurà de sol·licitar-se nova certificació sanitària.

Segon. Junt amb la sol·licitud de renovació de la certificació sanitària se sol·licitarà data, hora i lloc per a la realització de la inspecció de l'ambulància, que haurà de fer-se dins dels quinze dies següents al de la sol·licitud.

Tercer. Realitzada la inspecció pels serveis territorials de Sanitat i Consum, s'alçarà acta en què es reflectesca si l'ambulància continua complint els requisits que van permetre la seua certificació sanitària.

Quart. A la vista de la dita acta el director territorial de Sanitat i Consum resoldrà la concessió o denegació de la renovació, la vigència de la qual serà anual. Si la resolució fos delegatòria, haurà de ser sempre motivada.

Article seté

Les direccions territorials de Sanitat i Consum comunicaran les certificacions sanitàries, concedides o denegades, al mateix temps que a l'interessat, a la Secretaria General de la Conselleria de Sanitat i Consum, mitjançant còpia de la resolució adoptada pel director territorial en cada cas.

Cada direcció territorial mantindrà posada al dia una base de dades, d'àmbit províncial, dels expedients de certificació sanitària tramitats d'acord amb les instruccions que reben de la Secretaria General de la Conselleria de Sanitat i Consum.

Article vuitè

Primer. L'equipament de la farmaciola mèdica de l'annex III, apartat III (medicaments) del Decret 44/1993, de 22 de març, serà subministrat i reposat mitjançant vinculació a qualsevol entitat legalment autoritzada per a la custòdia, conservació i dispensació de medicaments, designat pel titular de l'ambulància, després de prèvia acceptació del responsable d'aquesta. Tot això haurà d'acreditar-se documentalment davant la direcció territorial, i s'identificarà en cada cas l'ambulància objecte del subministrament, d'acord amb allò preceptuat en l'article quart, apartat set d'aquesta ordre. La resolució de certificació sanitària inclourà l'autorització de la farmaciola.

Segon. La reposició dels medicaments de la farmaciola mèdica, l'efectuarà l'entitat subministradora, després de la comprovació dels justificants d'ús que emetrà el personal sanitari encarregat del servei.

Tercer. El titular de l'ambulància haurà de comunicar el canvi d'entitat encarregada del subministrament i reposició dels medicaments de la farmaciola mèdica, en un termini no superior als deu dies següents les que es produirà aquell, acreditant idèntics requisits als que van motivar la seua autorització.

Article nové

Les resolucions dictades pels directors territorials de Sanitat i Consum podran ser objecte de recurs ordinari davant el Secretari General de la Conselleria de Sanitat i Consum.

DISPOSICIO TRANSITORIA

Les renovacions de la certificació sanitària de les ambulàncies en servei en el moment de l'entrada en vigor del Decret 44/1993, de 22 de març, es trametran seguint en tot l'establert en aquesta ordre, tret d'allò relatiu al compliment dels requisits establerts en els annexos del decret, per a la qual cosa disposen del termini establert per la disposició transitòria del mencionat decret.

DISPOSICIONS FINALS

Primera

El Secretari General de la Conselleria de Sanitat i Consum està facultat per a desplegar i executar aquesta ordre.

Segona

Aquesta ordre entrarà en vigor l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

València, 30 de juliol de 1993

EL Conseller de Sanitat i Consum,

JOAQUIN COLOMER SALA

Veure annex

Mapa web