Ficha disposicion

Ficha disposicion





Ordre de 15 de maig de 1992, de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència, per la qual aprova els programes de necessitats per a la redacció de projectes de construcció de centres d'Educació Infantil, Educació Primària, Educació Infantil i Primària, Educació Secundària Obligatòria i Educació Secundària completa, de titularitat de la Generalitat Valenciana.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 1815 de 30.06.1992
Referència Base de Dades:  1666/1992
 



Ordre de 15 de maig de 1992, de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència, per la qual aprova els programes de necessitats per a la redacció de projectes de construcció de centres d'Educació Infantil, Educació Primària, Educació Infantil i Primària, Educació Secundària Obligatòria i Educació Secundària completa, de titularitat de la Generalitat Valenciana.

La Llei orgànica 1/1990, d'Ordenació General del Sistema Educatiu, configura un nou model d'ensenyaments que implica un canvi en la concepció dels centres docents en què s'impartiran els ensenyaments que s'hi estableixen i, per aquest motiu, la disposició addicional setena preveu que les administracions educatives tindran competència per a fixar les condicions de transformació que calguen per tal d'adequar els actuals centres escolars a la nova xarxa de centres, incloent-hi també les adaptacions transitòries pertinents per a la seua adaptació a les noves exigències legals.

El Reial Decret- 1004/91, de 14 de juny (BOE de 27 de juny), estableix els requisits mínims dels centres que imparteixen ensenyaments en règim general de nivells no universitaris, amb la finalitat que aquests reunesquen les condicions necessàries, englobant-hi les referides a instal·lacions docents i esportives, per a garantir la qualitat dels serveis educatius.

Com a conseqüència de l'entrada en vigor de l'esmentat reial decret, queden derogats els programes de necessitats existents per als anteriors nivells educatius d'Educació Pre-escolar, Educació General Bàsica, Batxillerat i Formació Professional de primer i segon grau. A partir d'aquest moment s'estableix la preceptiva autorització per a reglamentar les especificacions tècniques en matèria arquitectònica que han de complir els centres com a resultat del desplegament i l'aplicació de la Llei Orgànica d'Ordenació General del Sistema Educatiu.

L'Administració educativa valenciana, fent ús de les competències que li són pròpies, ha elaborat els nous models per .a la redacció dels projectes dels centres públics del seu àmbit de gestió. Els esmentats models es refereixen a nivells d'Educació Infantil, Educació Primària, Educació Infantil i Primària, Educació Secundària Obligatòria i Educació Secundària completa, considerant tots aquests com els més representatius dins de la diversitat de combinacions de centres que preveu la Llei Orgànica 1/1990.

En tots els casos, la nova tipologia pretén fixar els prototipus amb caràcter de mínims i amb propòsit orientador, possibilitant, així, que els encàrrecs dels projectes concrets per a cada àmbit local incloguen certes dependències no previstes inicialment en aquests programes de necessitats.

En els nous programes de necessitats es fixen determinats espais i superfícies per a les diferents dependències i es deixa un marge suficient que permeta comptar amb la labor creativa dels autors dels projectes i amb la integració en l'entorn físic en què ha de situar-se cada nou projecte, incloent-hi la situació bioclimàtica del lloc.

En qualsevol cas, els projectes i els encàrrecs no podran infringir el que estableixen les normes de rang superior a les quals estan obligats a sotmetre's.

Els nous centres han de complir la normativa vigent sobre supressió de barreres arquitectòniques, adaptació acústica, higiene, habitabilitat i seguretat.

D'acord amb el que estableix l'article 7 del Reial Decret 1.004/1991 i fent ús de les atribucions que cm confereix l'article 35 de la Llei 5/1983, de 30, de desembre, de Govern Valencià,

ORDENE

Primer

S'aproven els programes de necessitats que s'arrepleguen en els annexos I a VI d'aquesta ordre, que serviran de base per a la redacció dels corresponents projectes de centres d'Educació Infantil, Educació Primària, Educació Infantil i Primària, Educació Secundària Obligatòria i Educació Secundària completa de la Generalitat Valenciana.

A banda de les combinacions que s'assenyalen en els annexos esmentats, es podran dur a terme altres agrupacions modulars que respectaran sempre la descripció de dependències i condicions establertes en aquesta ordre.

Segon

Els centres públics de nova planta es construiran d'acord amb aquests programes de necessitats, amb la flexibilitat necessària i suficient per a adequar-se, pel que fa a la composició i als serveis educatius complementaris, a les necessitats concretes d'escolarització de l'entorn.

Tercer

Les obres í les reestructuracions que es realitzen d'ara endavant en els centres docents públics existents s'adaptaran progressivament a allò establert en aquesta ordre.

Les obres i les reestructuracions esmentades s'entenen referides a espais didàctics interiors i no a espais exteriors o a actuacions per a la reparació, la conservació o el manteniment de l'immoble.

Aquells centres en què l'adequació als programes aprovats siga inviable, bé per la singularitat arquitectònica i funcional de l'edifici, bé per les característiques educatives d'aquests, seran objecte d'un tractament individualitzat. Es faculta la Direcció General de Centres i Promoció Educativa perquè aprove els programes de necessitats i les intervencions arquitectòniques singularitzades que necessite la problemàtica específica d'aquests centres.

Quart

Una vegada efectuada l'adequació, podrà haver centres de característiques singulars, la grandària del quals sobrepasse la capacitat de les establertes en aquesta ordre.

Cinqué

L'ús de les instal·lacions que com a conseqüència dels nous projectes s'executen i també el dels centres que progressivament s'adapten al que estableix aquesta ordre haurà de sotmetre's a les destinacions inicials que es fixen en aquesta disposició, sense perjudici d'allò que s'establesca específicament i reglamentàriament.

DISPOSICIO FINAL.

Primera

S'autoritza les direccions generals de Centres i Promoció Educativa, Ordenació i Innovació Educativa, i Règim Econòmic i de Personal per al desplegament d'aquesta ordre.

Segona

Aquesta ordre entrarà en vigor el mateix dia de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

València, 15 de maig de 1992.

El Conseller de Cultura, Educació i Ciència,

ANDREU LOPEZ I BLASCO

Veure imatge

Mapa web