Ficha disposicion

Ficha disposicion





Ordre de 10 d'abril de 1986, de la Conselleria de Treball i Seguretat Social, per la qual es crea el Registre de Centres Especials d'Ocupació de Disminuïts de la Comunitat Valenciana.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 376 de 14.05.1986
Referència Base de Dades:  0633/1986
 



Ordre de 10 d'abril de 1986, de la Conselleria de Treball i Seguretat Social, per la qual es crea el Registre de Centres Especials d'Ocupació de Disminuïts de la Comunitat Valenciana.

En compliment del mandat establert en la Llei 13/1982, de 7 d'abril, han estat publicats els Reials Decrets 1368/1985, de 17 de juliol i 2273/1985, de 4 de desembre, pels quals es regula la relació laboral de caràcter especial dels disminuïts que treballen en Centres Especials d'Ocupació i s'aprova el Reglament d'aquestos Centres. Per Reial Decret 286/1985, de 23 de gener, les competències de registre, finançament, seguiment i control dels esmentats Centres foren transferides a la Comunitat Valenciana, i atribuïdes a la Conselleria de Treball i Seguretat Social per Decret 7/1985, del Consell de la Generalitat Valenciana.

Per tot això cal crear el Registre dels Centres Especials d'Ocupació de disminuït de la Comunitat Valenciana, establint les condicions que han de reunir aquestos Centres per a llur qualificació i inscripció i alhora ratificar o no, la situació registral dels que fins la data estoven inscrits en el Registre del Ministeri de Treball.

Junt amb això cal fixar el procediment i control que l'Administració Autonòmica hi exercirà alhora que es deixa per a altra norma la regulació de les ajudes als Centres indicats.

En atenció d'aquests motius, i atenent a l'específica competència que té atribuïda la Conselleria:

ORDENE:

Article primer. Creació del Registre.

Es crea en la Direcció General d'Ocupació i Cooperació, el Registre de Centres Especials d'Ocupació de disminuït per a tots aquells Centres la seu i activitat dels quals se situe a la Comunitat Valenciana.

Article segon

Centres Especials d'Ocupació: Concepte, estructura i organització.

D'acord amb el que disposa l'article 42 de la Llei 23/1982, de 7 d'abril, els Centres Especials d'Ocupació, són aquells l'objetiu princial dels quals siga la realització d'un treball productiu, participant-ne regularment en les operacions del mercat, i tenint com a finalitat assegurar-hi una ocupació remunerada i la prestació de serveis d'ajust personal i social que necessiten els treballadors disminuïts, i alhora que siguen un mitjà per tal d'aconseguir l'objectiu darrer d'integració laboral, del major nombre de disminuïts en el mercat laboral ordinari.

La totalitat de la plantilla d'aquests Centres estarà constituïda per treballadors disminuïts, sense perjudici que, excepcionalment, i per no trobar-se personal idoni, s'hi puguen cobrir per personal no disminuït, determinades places imprescindibles per al desenvolupament de llur activitat. Aqueix pesonal no disminuït, haurà de ser-hi expressament autoritzat per la Direcció General d'Ocupació i Cooperació, tant pel que fa a llur nombre com als llocs que hi ocupen.

L'estructura i organització dels Centres Especials d'Ocupació s'ajustarà als de les empreses ordinàries, sense perjudici dels serveis d'ajust personal i social que hi hagen per a la integració socio-laboral dels disminuïts.

Article tercer. Qualificació i inscripció.

La creació de Centres Especials d'Ocupació exigirà llur qualificació i inscripció en el Registre de Centres que es crea en l'article primer. Perquè s'hi puguen efectuar la qualificació i inscripció, s'hauran d'acomplir els requisits següents:

1. Acreditació de la personalitat del titular, cas de tractarse de persones físiques i còpia notarial dels Estatuts del Centre si es tracte d'una persona jurídica.

2. Justificar mitjançant el corres ponent estudi econòmic les possibilitats de viabilitat i subsistència del Centre, en esguard al compliment de les seues finalitats.

3. Compromís exprés que la plantilla estará constituïda per treballadors disminuïts d'acord amb allò assenyalat en l'Article primer, amb contracte laboral escrit, subscrit amb cadascú d'ells, d'acord amb la normativa vigent en especial al que es preceptua en el Reial Decret 1368/1985, de 17 de juliol, del Ministeri de Treball i Seguretat Social, sobre la contractació dels disminuït en els Centres Especials d'Ocupació.

4. La previsió de tenir en plantilla el personal tècnic i de suport, en possessió de les titulacions professionals adequades que el personal minusvàlid necessite per a l'activitat del Centre. Hi haurà de sol·licitar expressament la contractació de personal no disminuït, especificant les funcions i tasques dels llocs de treball i acreditant la no existència en el mercat de treball, de disminuïts capacitats per a exercir-los mitjançant certificació negativa de l'Equip Multiprofessional corresponent.

Article quart. Normes de procediment.

La instància sol·licitant la qualificació i inscripció en el Registre, es presentarà davant les Direccions Territorials de Treball de la Conselleria de Treball i Seguretat Social. Es formularan en imprés oficial al qual s'acompanyarà la documentació complementària que en s'hi demane, tot això en triplicat exemplar.

Una vegada rebut l'expedient, les Direccions Territorials de Treball el revisaran i verificaran si conté tota la documentació i si aquesta és correcta, demanant a l'interessat en cas contrari perquè complete la documentació en el termini de deu dies, d'acord amb el que estableix l'article 71 de la Llei de Procediment Administratiu.

Les Direccions Territorials de Treball després de completat l'expedient, el remetran en un termini de deu dies, acompanyat del preceptiu informe a la Direcció General d'Ocupació i Cooperació per a la resolució.

La Direcció General d'Ocupació i Cooperació podrà demanar informes als organismes i entitats que estime escaients, així com verificar o sol·licitar més informació al mateix Centre si ho considera necessari, per a resoldre millor l'expedient.

Després d'examinat l'expedient, la Direcció General d'Ocupació i Cooperació hi resoldrà, notificant l'acord al Centre sol·licitant i a la Direcció Territorial Corresponent.

Article cinqué. Seguiment i control

Quan els Centres Especials d'Ocupació reben de les Administracions Públiques subvencions, ajudes o qualsevol tipus de compensacions econòmiques, qualsevulla que siga llur naturalesa, estaran obligats a presentar anualment a la Direcció General d'Ocupació i Cooperació de la Conselleria de Treball i Seguretat Social:

1. Una memòria amb els següents apartats:

-Titularitat del Centre.

-Ubicació.

-Activitat principal i complementària.

-Compliment o no, de llurs objectius econòmics i d'ajust personal i social. Causes que hi han influït.

2. Relació de la plantilla, agrupant-los per classe de disminució: física, psíquica o sensorial, i especificant per cada treballador que haja estat en plantilla en l'any, les dades següents:

-Nom i cognoms.

-Número de DNI.

-Número de Seguretat Social.

-Percentatge de disminució.

-Categorria professional.

-Data de Certificat legal de disminució.

-Data d'alta en el Centre.

-Data d'alta en la Seguretat Social.

-Data de contracte (visat INEM).

-Data de baixa en el Centre (si pertoca) i la causa.

3. Documentació econòmica.

-Balanç de situació.

-Compte d'explotació.

La Direcció General d'Ocupació i Cooperació farà el seguiment de les ajudes concedides, així com la fiscalització i inspecció.

DISPOSICIO ADDICIONAL

Contra les Resolucions denegatòries es podrà interposar els Recursos que en Dret pertoquen.

DISPOSICIO TRANSITORIA

Els Centres Especials d'Ocupació actualment inscrits en el Registre de la Unitat Administrativa del Fons Nacional de Protecció al Treball, la seu i activitat dels quals radique en la Comunitat Valenciana, hauran de sol·licitar llur inscripció en el registre esmentat en l'Article primer d'aquesta norma en el termini d'un mes des de la publicació d'aquesta Ordre, complint els mateixos requisits exigits per als de nova creació.

DISPOSICIONS FINALS

Primera

En allò no previst en aquesta norma, seran d'aplicació els Reials Decrets 1368/1985, de 17 de juliol i 2273/1985, de 4 de desembre, del Ministeri de Treball i Seguretat Social.

Segona

Aquesta Ordre entrarà en vigor l'endemà de la publicació al Diari Oficial de la Generalitat Valenciana

València, 10 d'abril de 1986.

El Conseller de Treball i Seguretat Social

MIQUEL DOMENECH I PASTOR

Mapa web