Ficha disposicion

Ficha disposicion





Ordre de 17 de febrer de 1986, per la qual es desplega el Decret del Consell de la Generalitat Valenciana 200/1985, de 23 de desembre sobre indemnitzacions per raó de servei.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 351 de 10.03.1986
Referència Base de Dades:  0301/1986
 



Ordre de 17 de febrer de 1986, per la qual es desplega el Decret del Consell de la Generalitat Valenciana 200/1985, de 23 de desembre sobre indemnitzacions per raó de servei.

Aprovat el Decret del Consell de la Generalitat Valenciana 200/1985, de 23 de desembre, sobre indemnitzacions per raó de servei, cal desplegar-lo, aclarint-ne de forma precisa els requisits per a l'aplicació concreta de cada una, així com dictant les normes mitjançant les quals han de regir-se, tant els acomptes com la justificació d'aquests.

En atenció d'aquests motius, i fent ús de l'autorització continguda en la Disposició final primera de l'esmentat Decret,

ORDENE:

PRINCIPIS GENERALS

Article 1r

1. En cap cas no seran indemnitzables aquelles comissions de servei que siguen retribuïdes expressament per qualsevol altre concepte, així com aquelles altres efectuades fora de la residència oficial d'aquell que les realitza, si l'execució ha estat sol·licitada voluntàriament pel comissionat.

2. Seran nul·les de ple dret, i per tant no indemnitzables, les autoritzacions de comissions de servei que no s'ajusten a tot allò que disposa el Decret del Consell de la Generalitat Valenciana 200/1985, de 23 de desembre (d'ara endavant Decret d'indemnitzacions) així com aquesta Ordre.

Article 2n

La facultat d'autorització de les comissions de servei a què fa referència l'article 18 del Decret d'indemnitzacions podrà ser delegada pels Secretaris Generals en els Directors Generals, sense cap limitació, així com en els Directors Territorials i Caps dels Serveis Territorials, sempre i quan les comissions es desplegaren dins del territori de la seua gestió. En qualsevol cas la delegació es considerarà referida al personal integrat en les respectives Dependències o Unitats.

Article 3r

Les comissions de servei seran autoritzades per escrit signat per l'autoritat a qui pertoque. Tanmateix, en els supòsits d'urgència i sense perjudici de la seua immediata complimentació, hom podrà ordenar aquestes comissions mitjançant via telegràfica i fins i tot telefònicament o oral.

Article 4t

En els supòsits en què un determinat col·lectiu de personal no pogués ser inclòs en cap dels grups de l'Annex I del Decret d'indemnitzacions, la Conselleria d'Economia i Hisenda, a petició de la Conselleria, Organisme o Entitat de què en depenga, l'inclourà, per assimilació, en el grup amb el qual tinga les majors similituds.

Article 5é

Els Alts Càrrecs i la resta del personal de la Generalitat subjectes al règim d'incompatibilitats de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, podrà percebre les dietes, indemnitzacions i assistències, regulades en el Decret d'indemnitzacions i en aquesta Ordre, per activitats que l'article 19 de l'esmentada Llei declara compatibles, o per aquelles altres que en el futur així fossen declarades.

Article 6é

Atesa l'alta representació, les persones incloses en el Grup primer de l'Annex I del Decret d'Indemnitzacions, podran optar entre percebre les dietes corresponents o la totalitat de les despeses realitzades, per les comissions que realitzen. En qualsevol cas percebran l'import del concepte «Altres despeses».

Article 7é

La Conselleria d'Economia i Hisenda podrà concertar amb empreses hoteleres les despeses d'hostatge; en aquests concerts s'específicarà el preu per dia per a cadascun dels grups de personal que determina l'Annex I del Decret d'indemnitzacions.

Article 8é

Tots els documents que hagen de tenir efectes justificants hauran de ser originals, i hi constaran les especificacions necessàries per tal que puguen distingir-se cada un dels conceptes pels quals corresponga el pagament de qualsevol indemnització.

Article 9é.

1. Una vegada autoritzada la comissió, s'enviarà a la Intervenció Delegada el corresponent document AD, juntament amb el document d'autorització, a fi de retenir el crèdit pressupostari adient.

2. Realitzat el servei de conformitat, segons la certificació expedida en l'imprés model de l'Annex II d'aquesta Ordre, es procedirà a liquidar les indemnitzacions, amb la fiscalització prèvia de la Intervenció Delegada.

DIETES

Article 10

1. La dieta la integren tres sumands: despeses d'hostatge, de restauració i altres despeses de difícil justificació.

a) Despeses d'hostatge: En els supòsits en què no hi haja concert amb empreses hoteleres, els imports a percebre per les esmentades despeses seran les indicades en l'Annex II del Decret d'indemnitzacions.

b) Despeses de restauració: Els imports a percebre seran els especificats en els grups corresponents de l'Annex II del Decret d'indemnitzacions.

c) Altres despeses de difícil justificació: L'import a percebre será l'assenyalat en l'Annex II del Decret d'indemnitzacions, sense subjecció en cap cas, a una altra justificació que el mateix compliment de la comissió de servei.

2. Com que la causa de la indemnització pels conceptes de despeses d'hostatge i restauració és la producció d'unes despeses derivades del compliment de les comissions de servei, quan aquestes despeses racionalment no hagen de produir-se, no es percebrà indemnització per cap d'aquests dos conceptes, ni inclús en els supòsits dels quals derive el dret a percebre despeses de viatge.

3. Hom considera que no caldrà efectuar-hi el dinar quan la comissió acabe a les quinze hores o abans, així com que no caldrà el sopar quan la comissió no es prolongue més enllà de les vint-i-dues hores.

Article 11

1. Quan la comissió tot i durar menys de vint-i-quatre hores, comporte la necessitat, tant d'efectuar les dues menjades principals, com la de pernoctar fora de la residència oficial, el comissionat tindrà el dret a la percepció de la dieta sencera.

2. Quan la comissió de servei dure menys de vint-i-quatre hores i no comporte la necessitat de pernoctar fora de la residència oficial del comissionat, aquest tindrà el dret a percebre el total de les despeses de restauració, sempre que haja d'efectuar les dues menjades principals fora del lloc de residència, i del 50% de les despeses esmentades si només ha de fer una menjada fora del domicili. En la mateixa proporció percebrà la indemnització pel concepte «Altres despeses». En cas de no efectuar cap menjada fora de la residència oficial, tant sols percebrà el 50% del concepte «Altres despeses».

3. Quan la comissió tingua una durada major de vint-iquatre hores, el comissionat percebrà les dietes corresponents als dies d'iniciació i finalització segons el que disposen els dos apartats anteriors. Per cadascun dels restants dies percebrà una dieta sencera.

4. Amb el límit corresponent als dies que dure la comissió, podran acceptar-se per a la justificació d'hostatge els rebuts de lloguer d'apartaments o alt res clases de llocs de residència, sempre i quan en la factura figuren les dades fiscals que identifiquen l'expedidor com a executor legal d'afers hotelers o llogador d'habitatges.

DESPESES DE VIATGE

Article 12

1. La compensació de les despeses de viatge cobreix les originades pel concepte de la locomoció necessària per al compliment de les comissions autoritzades, ja siga amb línies regulars de viatgers com emprant vehicles particulars. Encara que es pot utilitzar qualsevol mitjà de transport, tindrà caràcter preferent l'ús de les línies regulars, excepte quan siga en perjudici d'un millor servei.

2. Quan el desplaçament s'efectue mitjançant línies regulars, la indemnització es farà segons l'import del bitllet o passatge utilitzats, dins de les tarifes corresponents a les classes que, per als diferents grups inclosos en l'Annex I del Decret d'indemnitzacions, hom indica seguidament:

Grups 1, 2 i 3. Classe 1 ra.

Grups 4 i 5. Classe 2.na

Quan el mitjà de transport siga l'avió, sempre s'utilitzará la classe «turística».

No obstant això, en casos d'urgència, l'autoritat que ordene la comissió podrá autoritzar classes superiors quan no hi haja bitllets o passatges disponibles de la classe que pertoque, segons que estableix el paràgraf anterior.

En el cas d'utilització, per als desplaçaments, de mitjans gratuïts de la Generalitat Valenciana hom no tindrà dret a cap indemnització per despeses de viatge.

3. En el supòsit d'emprar un vehicle particular per haver-lo s'autoritzat en la realització de la comissió, les despeses de viatge només podrà acreditar-les el comissionat titular del vehicle o l'autoritzat pel propietari per al seu ús, siga quin siga el nombre de persones que l'utilitzen conjuntament.

4. Hom farà constar, en la utilització del vehicle particular, el model i la matricula d'aquest, tot podent exigir-ne la Secretaria General de la Conselleria o la Intervenció Delegada, la documentació acreditativa de la propietat o de l'autorització del propietari per a l'ús pel comissionat.

5. La indemnització per la utilització del vehicle particular es calcularà multiplicant les distàncies entre els punts de residència oficial del comissionat i de la realització de la comissió, segons taula oficial del Ministeri de Transports, Turisme i Comunicacions, pel preu/quilòmetre especificat en l'Annex III del Decret d'indemnitzacions.

Article 13.

Així mateix seran indemnitzables, com a despeses de locomoció, les següents:

a) Les despeses de desplaçament a estacions de ferrocarril o autobusos, ports i aeroports, sempre que es presenten els corresponents bitllets del mitjà de transport públic col·lectiu emprat. La utilització de taxis tan sols es podrà indemnitzar quan no hi haja servei públic col·lectiu o l'horari no coincidesca aproximadament amb el d'eixida o arribada dels viatges utilitzats. En aquest cas, així s'haurà de fer constar en l'ordre de comissió de servei.

b) Les despeses de desplaçament en taxi d'aquelles comissions a realitzar en grans centres urbans, on la utilització en resulte raonable per una més ràpida realització del servei.

c) Els de peatge d'autopistes, així com els d'ús de garatges o aparcaments públics, satisfets durant el compliment de la comissió.

d) Els suplements per cotxe-llit o llitera, segons corresponguen a personal classificat en els grups 1r, 2n i 3e i 4t i 5é, respectivament, sempre que els trajectes, per la llarga durada o l'horari del viatge, així ho aconsellen i n'haja estat autoritzat l'ús en l'ordre de comissió de servei.

INDEMNITZACIO ESPECIAL

Article 14

Les despeses d'hostatge i restauració per les comissions que es complesquen a l'estranger seran considerades com a supòsits d' indemnització especial, rescabalant-se el comissionat en la seua totalitat.

En cap circumstància no podrà ser considerat supòsit d'indemnització especial l'assistència a cursos que tinguen lloc a l'estranger.

Article 15

1. En les comissions de servei fetes a l'estranger s'indemnitzaran els total s de les despeses realitzades, amb les limitacions, quant a categories d'establiments hostatgers i de restauració, detallades tot seguit:

GRUP HOSTATGE RESTAURACIO

Primer Hotel 4 estrelles 4 forquilles.

Segon Hotel 3 estrelles 3 forquilles.

Tercer Hotel 2 estrelles 2 forquilles.

Quart Hotel 2 estrelles 2 forquifies.

Quint Hotel 1 estrella 1 forquilla.

2. No seran indemnitzables les despeses d'hostatgeria diferents als de la pròpia residència en l'establiment hoteler i la pensió alimentícia, si estigués inclosa en la factura. Així mateix tan solls seran indemnitzables les despeses de comunicacions que s'hagen fet directament i oficial amb la Conselleria autoritzadora de la comissió i per raons de servei.

3. Els comissionats percebran les quantitats especificades en l'Annex II del Decret d'indemnitzacions sense estar subjectes a justificació i pel concepte «d'Altres despeses de difícil justificació».

4. Els itineraris pel territori nacional necessaris per al trasllat a l'estranger o des d'aquest, seran indemnitzats amb les dietes corresponents i no per la totalitat de les despeses efectuades.

RESIDENCIA EVENTUAL

Article 16

1. La durada de la residència eventual no podrà excedir de sis mesos, excepte quan siga prorrogada durant el temps mínim. imprescindible per acabar el servei encomanat pel Conseller ordenant, o Autoritat superior de l'Organisme o Entitat corresponent, a petició raonada del Secretari General o càrrec anàleg, respectivament, sense que, en cap cas, puga excedir en còmput total d'un any.

2. El límit màxim d'indemnització per residència eventual serà el 80% de les dietes senceres fixades per a cada grup en l'Annex II del Decret d'indemnitzacions.

3. La tramitació de la indemnització per residència eventual será exclusiva dels Serveis Centrals de la Conselleria ordenant o de l'Organisme o Entitat que pertoque, i la quantia la fixarà el Secretari General o càrrec anàleg, respectivament.

ASSISTENCIES

Article 17

1. Amb caràcter general tan sols es pagaran assistències per la concurrència a Consells d'Administració, Juntes o Comissions quan ho siguen d'Empreses amb capital o control de la Generalitat Valenciana.

2. Les quantitats se fixaran segons el que disposen sobre la matèria els Estatuts o Reglaments, els quals hauran, en tot cas, de respectar els límits que fixe la Conselleria d'Economia i Hisenda.

3. Mai no es podrà pertànyer, a la vegada, a més de dos d'aquests Organs de Govern o Consulta de les Empreses a les quals es refereix l'apartat l anterior.

Article 18

1. Tan sols excepcionalment es pagaran assistències per la concurrència a reunions d'Organs col·legiats de la Generalitat Valenciana i els seus Organismes Autònoms.

2. Per a cobrar-les serà necessària l'aprovació del Consell, amb l'informe previ de la Conselleria d'Economia i Hisenda, emés a petició de la Conselleria de qui depén l'Organ col·legiat, o a qui estiga vinculat l'Organisme Autònom o Entitat interessada.

3. En l'informe, cas de ser favorable, la Conselleria d'Economia i Hisenda inclourà la proposta de les quantitats màximes a percebre mensualment, segons el nombre de sessions a què hom haja assistit.

4. Mai no es podrà percebre, per aquest concepte, un import mensual superior al 25% de les retribucions que corresponguen pel lloc de treball principal.

Article 19

1. Quan així ho determine la convocatòria corresponent, per formar part de Tribunals encarregats d'avaluar proves, la superació de les quals siga necessària per a l'exercici de professions o activitats o per seleccionar personal, es percebrà la indemnització pel concepte d'assistència en les quanties que s'especifiquen en l'Annex IV del Decret d'indemnitzacions i amb les limitacions a que hi fa referència l'article sisé, apartat quatre d'aquest.

2. En la convocatòria respectiva es determinarà la categoria en la qual haja de classificar-se el Tribunal, als efectes de la percepció de les assistències per part dels membres, tenint en compte el que disposa l'apartat següent.

3. La inclusió dels Tribunals en les distintes categories s'efectuarà segons els criteris següents:

a) Quan la titulació exigida per a poder optar a les proves siga la de Doctor, Llicenciat, Enginyer, Arquitecte o equivalent, el Tribunal s'inclourà en la primera categoria.

b) Quan la titulació exigida siga la d'Enginyer Tècnic,

Diplomat Universitari, Arquitecte Tècnic, Formació Professional de tercer grau o equivalent, el Tribunal s'inclourà en la segona categoria.

c) Quan la titulació exigida siga la de Batxiller, Formació Professional de segon grau o equivalent, el Tribunal s'inclourà en la tercera categoria.

d) Quan la titulació exigida siga la de Gradual Escolar, Formació Professional de primer grau o equivalent, el Tribuna s'inclourà en la quarta categoria.

e) Quan sols siga necessària la possessió del Certificat

Escolaritat, el Tribunal s'inclourà en la cinquena categoria.

Article 20

1 Mai no es podrà cobrar, per les assistències a Tribunals, un import mensual superior al 30% de les retribucions que correspoguen pel lloc de treball principal, si la durada de proves no és superior a un mes, i del 20% si és sobrepassat

ell susdit termini.

2 La percepció d'aquesta indemnització és compatible amb les dietes que puguen correspondre per desplaçaments, per a l'assistència a les sessions convocades.

Article 21

i. El personal al servei de la Generalitat Valenciana que participe com a moderador, ponent, professor, etc., en jornades, conferències: cursos o supòsits semblants organitzats per aquella, percebrà, per dia, ponència o conferència, amb la limitació determinada en l'apartat quatre de l'article sisé del Decret d'indemnitzacions, les fixades en l'Annex IV d'aquest, sense que, en cap cas, els imports mensuals a percebre per aquest concepte puguen ser superiors als que indica l'article 20 d'aquesta ordre.

2. Qui, trobant-se en les mateixes condicions de l'apartat anterior, participe com a assistent a les esmentades jornades conferències, etc., sempre que aquestes estiguen dirigides a la formació i al perfeccionament del personal al servei de la Generalitat Valenciana, tindrà el dret a la percepció de les dietes o, si de cos, d'indemnització per residència eventual, sempre i quan es complesquen les condicions que en donen lloc.

TRASLLAT DE RESIDENCIA

Article 22

1. Als efectes del naixement del dret a la percepció de les indemnitzacions que corresponguen, tindran la consideració de trasllat forçós els supòsits següents:

a) Els ordenats per les autoritats corresponents sense la petició prèvia dels interessats.

b) Els originats pels canvis de residència oficial, per supresió d'Unitats, Dependències o Centres a què pertanyen els interessats.

c) Els trasllats ocasionats pel nomenament individual del personal per a destinacions d'elecció, de provisió normal de caràcter forçós per ascens i en comissió de caràcter permanent, sense dret a dietes o indemnització de residència eventual.

d) Els trasllats per jubilació sempre que siga de caràcter forçós degut a l'edat, impossibilitat física o manca d'aptitud fins a la població indicada per l'interessat i per una sola vegada

e) La mort del funcionari en actiu, quan es realitze el trasllat dels familiars que cohabitaren amb ell fins a la població que indiquen i per una sola vegada.

Article 23

1. Les indemnitzacions per trasllat forçós poden ser de dues classes:

a) Dietes i despeses de viatge.

b) Transport de mobiliari i estris.

2. Les dietes i despeses de viatge a percebre seran aquelles que corresponguen al grup en el qual, pel lloc de treball del traslladat, percebria aquest pel compliment de comissions de servei. No obstant això, quan el trasllat siga a un lloc o càrrec inclós en un grup diferent a aquell que hom tingués fins el moment del trasllat, la indemnització es calcularà d'acord amb el grup a què corresponga la nova destinació.

3. Les dietes i despeses de viatge dels familiars amb drets d'indemnització seran del mateix grup a què corresponga el trasllat. Aquesta indemnització será l'única a percebre quan no es trasllade, materialment, el domicili familiar.

4. En el supòsit del trasllat material del domicili familiar, per a la determinació de l'import de les despeses indemnitzables de transport de mobiliari i estris es procedirà segons el que segueix:

a) La persona que haja de realitzar el trasllat presentarà en la Secretaria General de la Conselleria o de l'Organisme o Entitat respectiva, tres pressupostos, com a mínim, d'altres tantes empreses dedicades habitualment al transport de mobiliari.

b) Hom procedirà a aprovar un dels pressupostos ofertats per l'interessat, llevat del supòsit que cap d'ells resulte acceptable, en la qual circumstància podria sol·licitar un nou pressupost a una altra empresa i de resultar més avantatjós, haura d'oferir-lo a l'interessat.

c) En tot cas s'haurà de tenir en compte que seran objecte de transport indemnitzable, com a màxim, els següents metres cúbics: 24 metres cúbics per a l'interessat i 6 metres cúbics per cadascun dels restants membres de la família, amb un límit de 78 metres cúbics.

Article 24

1. El dret a aquestes indemnitzacions caducarà quan passe un any des de la data de l'ordre de destinació, si s'escau, des de la data en què s'origine, podent concedir les autoritats respectives, a instàncies dels interessats, prorrogues semestrals per un termini no superior a altres dos anys, quan hi haja entrebancs per al trasllat de la llar.

2. Els trasllats deguts a sanció imposada al funcionari no donaran dret a indemnització.

3. L'import dels drets reconeguts en aquest article poden ser avançats als funcionaris en les condicions i amb els límits establerts en aquesta Ordre.

ACOMPTES

Article 25

Aquells qui hagen estat comissionats per a la realització d'un servei fora de la seua residència oficial, podran sol·licitar l'acompte de les quantitat s aproximades que, com a indemnització, percebrien una vegada realitzada la comissió, amb subjecció a les normes següents:

a) La petició es formularà al Servei de Gestió al qual corresponga de liquidar la comissió ordenada.

b) Será document justificatiu suficient per a sol·licitar l'acompte l'ordre de servei que ordene la comissió.

c) Quan es tracte de trasllats amb dret a indemnització caldrà presentar, amb l'ordre de trasllat, el certificat en el qual conste el nou lloc de treball i grup on està inclós a efectes de la percepció de dietes, així com la declaració del nombre de persones que inclou la família amb dret a percebre indemnització.

d) Per al pagament dels acomptes autoritzats hom emprarà el model que figura com a Annex III d'aquesta Ordre, i es procedirà a l'abonament d'aquests, amb la signatura prèvia del «rebut» pel comissionat o traslladat.

Article 26

Subjectes als crèdits pressupostaris, que per a les despeses d'aquesta naturalesa figuren en els programes corresponents, així com al respecte a les normes vigents en matèria de pagaments a justificar, els Serveis de Gestió, que hagen de liquidar aquestes indemnitzacions, seran dotats de fonsa fi de poder efectuar les acomptes a les quals es refereix l'article anterior.

Article 27

Quan la comissió de servei es preveja amb una durada d'alguns mesos, s'avançaran les indemnitzacions corresponents al primer mes; quan comence un nou mes s'avançaran automàticament les indemnitzacions corresponents a cadascun d'ells. De forma excepcional i amb l'autorització expressa del Secretari General de la Conselleria o càrrec anàleg de l'Organisme o l'Entitat respectiva, podran avançar-se les indemnitzacions totals previsibles corresponets a períodos suPeriors a una mensualitat.

Article 28

En els supòsits de trasllat d'estris i mobiliari s'avançarà fins el 80% de les despeses, una vegada complits els tràmits de l'artide 23 d'aquesta Ordre.

Article 29

Mai no es concediran acomptes pel concepte d'assistència a Consells, Comissions, Juntes, Jornades, Seminaris, Cursos, etc. Tanmateix, això no impedeix l'acompte pels conceptes de dietes o despeses de viatge, en els supòsits que hi concórrega el dret a la percepció amb el de la percepció d'assistències.

JUSTIFICACIO

Article 30

Una vegada acordada la comissió de servei hom procedirà de la forma següent:

a) Hom formalitzarà l'ordre de comissió de servei segons model de l'Annex I d'aquesta Ordre, en original i dues còpies. L'original i una còpia s'afegiran, en el seu dia, com a justificants de la despesa i la tercera còpia quedarà en poder de la Unitat que tramite la susdita comissió. Estarà signada per qui li pertoque la competència de la seua ordenació, amb constància de coneixement i la conformitat del comissionat.

b) L'ordre de comissió de servei haurà de contenir, entre altres dades, l'objecte i llocs on s'haurà d'efectuar el servei, data i hora d'eixida i retorn, així com les indemnitzacions previstes per dietes i per despeses de viatge amb indicació del mitjà a emprar i els quilòmetres prevists a recórrer.

En aquesta ordre haurà de figurar, també, en el supòsit de sol·licitar-se un acompte per indemnitzacions, una valoració prèvia, tot formalitzant l'apartat corresponent, en el qual s'indicarà, entre altres, l'import que es lliura a compte.

c) Efectuat el servei, es lliurarà la certificació d'haver realitzat la comissió, segons model de l'Annex II d'aquesta Ordre, en original i dues còpies ,amb les mateixes destinacions que per a l'ordre de comissió s'indica en l'anterior apartat a). En aquesta, i amb la declaració prèvia del comissionat d'haver realitzat el servei, es certificarà la conformitat de la realització per l'Autoritat que ordenà la comissió.

d) Els Serveis d'Inspecció, Valoracions i anàlegs de les diverses Conselleries hi adjuntaran, a més, còpia o fotocòpia de les actes incoades o informes redactats durant el compliment de la comissió.

Article 31

1. Les factures originals per a la justificació de les dietes tindran un valor exclusiu de justificant, sense que l'import mai no determine la quantia de la indemnització. Si hi manca, serà suficient la certificació de l'Autoritat que ordenà la comissió, en la qual conste expressament el dia i l'hora, tant del començament, com de l'acabament d'aquella.

2. Les quantitats invertides en despeses de viatge (avió, ferrocarril, etc.) s'hauran de justificar amb documents originals. En cas de pèrdua d'aquests, tan sols seran substituïts, com a justificació, per duplicats o certificats lliurats per l'empresa que prestá el servei o per l'Agència que contratà aquest.

3. Atés que les comissions de servei a l'estranger s'indemnitzen per la despesa total realitzada, es justificaran amb les factures originals lliurades pels establiments d'hostatge i restauració emprats, sempre que estiguen classificats en la categoria que corresponga al comsissionat. Si corresponen a establiments de categoria superior a l'autoritzada s'hi faran les deduccions adients.

El tipus de canvi aplicable en la justificació serà l'oficial del dia en què s'efectue, a fi de dotar el comissionat dels corresponents fons en moneda estrangera.

Tanmateix, pels dies de trànsit pel territori espanyol, les indemnitzacions es liquidaran segons el que disposen els articles 10 i 11 d'aquesta Ordre.

4. La residència eventual es justificarà amb les factures dels establiments hostatgers emprats, tot podent-se admetre factures d'arrendament d'apartaments o altres llocs de residència, sempre que complesquen els requisits exigits en l'article 11.4 d'aquesta Ordre

5. Les indemnitzacions per assistències es justificaran mitjançant nòmina signada pels interessats, a la qual s'afegirà la documentació detallada tot seguit:

a) Certificació lliurada pel Secretari de l'Organisme, Organ, Entitat, Tribunal, Jornades, Cursos, etc., en la qual conste detalladament la concreta participació en aquests d'aquells qui estan inclosos en la nòmina, així com en la qualitat en què ho fan.

b) Certificació del Secretari de l'assistència a les reunions.

6. Els trasllats de residència, segons es tracte de persones o mobiliari o estris, es justificaran segons les formes següents:

a) Quan es tracte del trasllat de persones, les dietes i les despeses de viatge es justificaran amb les factures expedides pels establiments hostatgers o de restauració emprats per aquells qui tinguen dret a aquesta indemnització, acompanyades de certificació lliurada pel Secretari General de la Conselleria o càrrec anàleg en l'Organisme o Entitat respectiva en la qual conste el dret a la percepció dels comptadants.

b) Quan es tracte del trasllat del mobiliari i estris, es justificaran aquests amb la factura lliurada per l'empresa que haja realitzat el transport, en la qual es farà constar la signatura de conformitat de l'interessat. S'acompanyarà de la certificació lliurada pel mateix càrrec especificat en el paràgraf anterior en la qual conste que tal factura es correspon amb el pressupost que s'aprovà per a aquest fi. Si l'interessat hagués optat per realitzar el trasllat per un mitjà diferent a l'autoritzat, només se li satisfarà, com a màxim, la quantia equivalent al presssupost aprovat, tot corrent al seu càrrec l'excés que tingués lloc En aquest cas la justificació es farà adjuntant a la factura presentada per l'interessat còpia compulsada del pressupost autoritzat.

c) En el supòsit que dos cònjuges siguen traslladats a un mateix lloc, aquestes indemnitzacions les rebrà i justificarà només u d'aquests.

València, 17 de febrer de 1986.

El Conseller d'Economia i Hisenda,

ANTONI BIRLANGA I CASANOVA

Mapa web