Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 20 de desembre de 2022, del gerent de l'Institut Valencià d'Art Modern, per la qual es convoca procés de selecció per a l'ingrés com a personal fix en el lloc de treball de l'IVAM de naturalesa laboral, número 102 director/a de seguretat, corresponent al procés d'estabilització previst en l'article 2n de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública de l'oferta d'ocupació pública de l'IVAM de 2022, Convocatòria 8/2021.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 9501 de 30.12.2022
Número identificador:  2022/12343
Referència Base de Dades:  012167/2022
 



RESOLUCIÓ de 20 de desembre de 2022, del gerent de l'Institut Valencià d'Art Modern, per la qual es convoca procés de selecció per a l'ingrés com a personal fix en el lloc de treball de l'IVAM de naturalesa laboral, número 102 director/a de seguretat, corresponent al procés d'estabilització previst en l'article 2n de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública de l'oferta d'ocupació pública de l'IVAM de 2022, Convocatòria 8/2021. [2022/12343]

L'Institut Valencià d'Art Modern (d'ara endavant IVAM) és una Entitat de Dret Públic de la Generalitat amb personalitat jurídica pròpia i amb autonomia econòmica i administrativa subjecta a l'ordenament jurídic privat per a la realització de les seues finalitats, entre els quals es troben el coneixement, foment, investigació i difusió de l'art modern i contemporani.

En el marc del desenvolupament i compliment d'aquests objectius i per a atendre les seues necessitats de personal l'IVAM convoca procés de selecció per a l'ingrés com a personal fix en el lloc de treball de l'IVAM de naturalesa laboral núm. 102 director/a de seguretat.

El lloc de treball que es convoca correspon a la taxa excepcional d'estabilització de l'Oferta d'Ocupació Pública de l'IVAM de l'any 2022 aprovada per Acord del Consell Rector de l'IVAM de data 18 de maig de 2022 autoritzada per la Direcció General de Pressupostos de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic el 23 de maig de 2022 i publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana número 9349 de data 27 de maig de 2022 (d'ara endavant DOGV).

Aquesta resolució es dicta de conformitat amb el que es disposa en l'article vuité «Provisió de llocs de treball i oferta d'ocupació pública» del II Conveni Col·lectiu del Personal Laboral al Servei de l'Administració Autonòmica, en l'article 70 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic, en la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la Generalitat, de la Funció Pública Valenciana, en la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública i en la Resolució de 27 d'abril de 2022, del conseller d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual es dicten instruccions i es disposa la publicació del VI Acord de la Comissió de Diàleg Social del Sector Públic Instrumental de la Generalitat, relatiu a criteris generals d'aplicació a les ofertes d'ocupació pública i les seues convocatòries. 



El present procés selectiu haurà d'estar resolt abans del 31 de desembre de 2024, i queda afectat per l'article 2n de la Llei 20/2021. 



La present convocatòria té en compte el principi d'igualtat de tracte entre dones i homes pel que fa a l'accés a l'ocupació, d'acord amb l'article 14 de la Constitució Espanyola, el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic i la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes.

La present convocatòria ha sigut negociada en data 14 de juny de 2022 i 7 de novembre, amb el Comitè d'Empresa de l'IVAM i aprovada pel Consell Rector de l'IVAM en dates 27 de juny i 14 de desembre de 2022.

Igualment, el Consell Rector, en la sessió de 27 de juny de 2022, ha acordat delegar la competència per a resoldre les controvèrsies que se susciten en relació amb el present procés en el gerent de l'IVAM. La present delegació de competències podrà ser revocada en qualsevol moment per l'òrgan delegant conforme a l'article 9.6 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. Sempre que es faça ús d'aquesta delegació de competències, s'haurà de fer constar expressament en la resolució o acte que s'adopte, i es consideraran dictades per l'òrgan delegant, de conformitat amb el que estableix l'article 9 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre de règim jurídic del sector públic. 



Aquesta convocatòria, a fi de facilitar l'accés a la informació, figurarà en la pàgina de l'IVAM http://www.ivam.es/becas-y-convocatorias/ i es desenvoluparà d'acord amb les següents bases. 

Per tant, i en virtut de les facultats que em confereix l'article 12. 2. c de la Llei 1/2018, de 9 de febrer, per la qual es crea l'Institut Valencià d'Art Modern, resolc:



Primer

Convocar procés de selecció per a l'ingrés com a personal fix en el lloc de treball de l'IVAM de naturalesa laboral núm. 102 director/a de seguretat per torn lliure i sistema de selecció de concurs oposició.





Segon

Publicar les bases que s'adjunten com a annex de la present resolució, les quals regiran en aquesta convocatòria. 



Tercer

La present Resolució entrarà en vigor a partir de l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. 



Contra la present resolució que posa fi a la via administrativa, els interessats podran interposar recurs potestatiu de reposició o directament, en el termini de 2 mesos, recurs contenciós administratiu davant el Jutjat contenciós administratiu de València.



València, 20 de desembre de 2022.– El gerent de l'IVAM: Sergi Pérez Serrano.





ANNEX I

CONVOCATÒRIA 8/2022



Bases



1. Objecte de la convocatòria

La present convocatòria té per objecte la selecció de personal fix, mitjançant el sistema de concurs oposició, per a cobrir el següent lloc de treball de naturalesa laboral de la Relació de llocs de treball de l'IVAM pel torn d'accés lliure:



Lloc nre.: 102

Denominació: Director/a de seguretat

Grup: C

Nivell: 16

Complemento específic: E026

Forma de provisió: Concurs

Naturalesa: Laboral

Adscripció orgànica: Subdirecció General d'Administració.

Localitat: València

Requisits: Títol oficial de batxillerat o títol de tècnic superior o certificat de professionalitat corresponent. Prova d'accés a majors de 25 anys.

Habilitació en vigor com a director de seguretat expedida pel Ministeri d'Interior.



Funcions: Sota la supervisió del subdirector/a general d'Administració:

Assegurar, vigilar, controlar i dirigir tècnicament el funcionament dels sistemes de seguretat de l'IVAM, així com els serveis de seguretat externs contractats i els serveis generals del Museu.

Coordinar els serveis de seguretat amb actuacions pròpies de protecció civil, en situacions d'emergència, catàstrofe o calamitat públic.



Elaborar, revisar, actualitzar i implementar el Pla de seguretat, el Pla d'autoprotecció i el Pla d'emergència i evacuació.

Elaborar i implementar mesures específiques de seguretat i protecció de les obres d'art.

Controlar els accessos i vigilar els espais del museu.

Gestionar i coordinar la seguretat i la salut i la prevenció de riscos laborals.



2. Naturalesa i duració del contracte:

El contracte serà de naturalesa laboral indefinit.

3. Requisits per a concórrer:

3.1. Per a ser admesos a la realització del procés selectiu els i les aspirants hauran de posseir en el dia de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantenir-se durant tot el procés selectiu, fins al moment de la formalització del contracte de treball a més dels requisits exigits en la descripció del lloc en la Base 1, els següents:



3.1.1. Tindre la nacionalitat espanyola o alguna altra que, d'acord amb el que es disposa en l'article 63 de la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la Generalitat, de la Funció Pública Valenciana permeta l'accés a l'ocupació pública.

3.1.2. Haver complit setze anys i no excedir, si s'escau, de l'edat màxima de jubilació forçosa o d'aquella una altra que puga establir-se per llei.

3.1.3. Estar en possessió o en condicions d'obtenir, a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, la titulació i els nivells d'idiomes que s'assenyala en la Base 1.

Els i les aspirants amb titulacions acadèmiques o professionals obtingudes a l'estranger hauran d'acreditar que estan en possessió de la corresponent convalidació o de la credencial que acredite, si escau, l'homologació. Aquest requisit no serà aplicable als i les aspirants que hagueren obtingut el reconeixement de la seua qualificació professional, en l'àmbit de les professions regulades, a l'empara de les Disposicions de Dret Comunitari.

En el cas dels idiomes per a acreditar l'equivalència amb els nivells del Marc Europeu de Referència i els títols acreditatius s'estarà al que es disposa en el Decret 61/2013, de 17 de maig, del Consell pel qual s'estableix un sistema de reconeixement de la competència en llengües estrangeres a la Comunitat Valenciana i es crea la Comissió d'Acreditació de Nivells de Competència en Llengua Estrangera.

Coneixement del castellà. Els i les aspirants que no posseïsquen la nacionalitat espanyola i del seu origen no es desprenga el coneixement del castellà hauran d'acreditar el coneixement de la següent forma:

– Certificat que acredite que s'ha cursat l'educació primària, secundària o el batxillerat a Espanya.

– Diploma d'Espanyol que estableix el Reial decret 1137/2002, de 31 d'octubre, pel qual es regulen diplomes d'espanyol com a llengua estrangera, o equivalent, o certificació acadèmica que acredite haver superat totes les proves dirigides a l'obtenció d'aquest. El nivell exigit serà el C1.

– Certificat d'aptitud en espanyol per a estrangers expedit per les escoles oficials d'idiomes.

En cas que no pogueren procedir a l'acreditació, hauran de realitzar obligatòriament una Prova de coneixement de l'espanyol, en la qual es comprovarà que posseeixen un nivell adequat de compressió i expressió oral i escrita en aquesta llengua. El contingut d'aquesta prova s'ajustarà al que es disposa en el Reial decret 1137/2002, de 31 d'octubre, pel qual es regulen diplomes d'espanyol com a llengua estrangera. La prova es considerarà Apta o No apta. La no superació d'aquesta prova implicarà que els i les aspirants no compleixen amb el requisit exigit en la convocatòria.

3.1.4. Posseir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguen necessàries per a l'acompliment de les corresponents funcions o tasques.

3.1.5. No haver sigut separada o separat, o haver-se revocat el seu nomenament com a personal funcionari interí, amb caràcter ferm mitjançant procediment disciplinari de cap administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni trobar-se inhabilitat per sentència ferma per a l'exercici de qualssevol funcions públiques o d'aquelles pròpies del cos, agrupació professional o escala objecte de la convocatòria. En el cas del personal laboral, no trobar-se inhabilitat per sentència ferma o a conseqüència d'haver sigut acomiadat disciplinàriament de manera procedent, per a exercir funcions similars a les pròpies de la categoria professional a la qual es pretén accedir. Tractant-se de persones nacionals d'altres Estats, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver sigut sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedisca en els mateixos termes en el seu Estat l'accés a l'ocupació pública.



3.1.6 Així mateix, els qui superen les proves selectives hauran d'acreditar, mitjançant el corresponent certificat mèdic oficial, que posseeixen les capacitats i aptituds físi-cas i psíquiques que siguen necessàries per a l'acompliment de les corresponents funcions o tasques.

3.1.7 L'aspirant seleccionat/ada per a un lloc de treball que implique contacte habitual amb menors haurà de presentar, amb caràcter previ a la contractació, certificat negatiu del Registre Central de Delinqüents Sexuals, d'acord amb el que es disposa en la normativa vigent. En cas que el certificat siga positiu o no s'aporte la contractació no es produirà.



3.2. L'òrgan tècnic de selecció (d'ara endavant OTS) establirà, per als i les aspirants amb diversitat funcional que així ho sol·liciten, les adaptacions necessàries per a la realització de les proves. A aquest efecte, els i les aspirants hauran de formular en la sol·licitud de participació en el present concurs oposició la petició corresponent a la mena de diversitat funcional: (F) Física, (P) Psíquica, (S) Sensorial. Així mateix, podran sol·licitar les mesures d'adaptació que necessiten d'acord amb la següent classificació:

1) Eliminació de barreres arquitectòniques i taula adaptada a la cadira de rodes.

2) Ampliació del temps de duració de la prova.

3) Augment de la grandària dels caràcters del qüestionari, per dificultat de visió.

4) Necessitat d'intèrpret, a causa de sordesa.

5) Sistema braille d'escriptura, o ajuda d'una persona per invident.



6) Unes altres, especificant-ne quines.

L'OTS podrà, segons el seu criteri i en qualsevol moment del procediment, sol·licitar als qui així ho hagen comunicat l'acreditació de la condició de diversitat funcional mitjançant Dictamen Tècnic Facultatiu emès per l'òrgan competent. En tot cas i de manera independent, els qui resulten seleccionats hauran de presentar, al final del procés o en qualsevol altre moment del seu desenvolupament si així se'ls requereix, certificat d'estar en possessió de la capacitat funcional necessària, tant física com psíquica o sensorial, per a exercir les tasques corresponents al lloc objecte de la corresponent convocatòria.



3.3. L'OTS podrà requerir a les persones aspirants que acrediten la veracitat dels requisits exigits per a participar, així com de tots els documents que puguen aportar en aquest procés selectiu. Si els requisits no foren acreditats en el termini de 10 dies hàbils següents a la notificació del requeriment, la persona aspirant podrà quedar exclosa del procés selectiu.



4. Proves selectives

El procediment de selecció serà el de concurs oposició, en virtut de l'article 2n de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública.

La fase d'oposició representa el 60 % de la puntuació total del concurs oposició, mentre que la fase de concurs representa el 40 % d'aquesta.

4.1. Fase d'oposició:

L'oposició constarà d'1 exercici obligatori i eliminatori

4.1.1 Únic exercici

Consistirà a contestar per escrit a un qüestionari de 80 preguntes, sobretot el temari arreplegat en l'annex I amb quatre respostes alternatives de les quals només una d'elles serà la correcta. El temps de realització de l'examen serà determinat prèviament per l'OTS i en cap cas serà inferior a 60 segons per pregunta.

No obstant això, hi haurà 5 preguntes de reserva per al supòsit de possibles anul·lacions d'aquestes.

La qualificació de l'exercici serà de 0 a 60 punts, sent necessari obtenir per a superar-lo un mínim de 30 punts. El nivell de coneixements mínims exigís per assolir els 30 punts en l'exercici serà contestar el 50 % de respostes correctes netes. Les contestacions errònies es valoraran negativament amb una penalització equivalent a un terç del valor de cada contestació correcta i les contestacions en blanc ni puntuen ni penalitzen. La fórmula de correcció serà: Respostes correctes netes = nre. d'encerts – (nre. d'errors/3). Establides les respostes correctes netes es convertiran en puntuacions finals mitjançant una distribució proporcional.

L'OTS garantirà que els i les aspirants puguen realitzar les proves selectives en qualsevol de les dues llengües oficials de la Comunitat Valenciana.

4.2. Fase de concurs

Només podran participar en la fase de concurs les persones admeses que hagen superat la fase d'oposició. Els mèrits al·legats per les persones participants hauran d'haver sigut obtinguts o computats fins a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. La puntuació màxima en la fase de concurs serà de 40 punts que es distribuiran de la següent forma:



A) Mèrits professionals relacionats amb les funcions del lloc fins a un màxim de 30 punts:

a) Serveis prestats en l'IVAM, en la mateixa categoria professional o equivalent, -mateixa classificació i funcions relacionades amb el lloc convocat– a raó de 0,40 punts per mes complet de serveis.



b) Serveis prestats en l'Administració de la Generalitat o altres ens del seu sector públic, en la mateixa categoria professional o equivalent, -mateixa classificació i funcions relacionades amb el lloc convocat– a raó de 0,15 punts per mes complet de serveis.

c) Serveis prestats en altres administracions públiques, en la mateixa categoria professional o equivalent, -mateixa classificació i funcions relacionades amb el lloc convocat– a raó de 0,15 punts per mes complet de serveis.

d) Serveis prestats en l'IVAM, en diferent categoria professional, a raó de 0,22 punts per mes complet de serveis.

L'experiència professional s'acreditarà d'acord amb els següents criteris:

Per als serveis prestats en la pròpia entitat només serà necessari aportar certificat de vida laboral que expedeix la Tresoreria de la Seguretat Social.

Els treballs per a administracions públiques i entitats de dret públic s'acreditaran aportant certificat de vida laboral i certificació oficial de l'òrgan competent.

En cap cas es valorarà l'experiència professional obtinguda en l'acompliment de llocs de treball reservat a personal eventual referit en l'article 12 Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic.



B) Mèrits acadèmics, idiomes i uns altres que no siguen requisits d'accés fins a un màxim de 10 punts:

a) Valencià: màxim de 2 punts. Només es tindrà en compte el coneixement de valencià de nivell superior a l'exigit com a requisit de participació. El coneixement del valencià s'acreditarà mitjançant la presentació d'estar en possessió del corresponent certificat expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, conformement a la següent escala:

Nivell A1: 0,30 punts

Nivell A2: 0,50 punts

Nivell B1: 0,90 punts

Nivell B2: 1,20 punts

Nivell C1: 1,50 punts

Nivell C2: 1,80 punts

Llenguatge administratiu, Llenguatge de mitjans de comunicació, correcció de textos + 0,20 per certificat

b) Idiomes comunitaris diferents a la llengua espanyola: Fins a un màxim de 2 punts, a raó de 0,40 punts per títol oficial, de conformitat amb els nivells del Marc Europeu de Referència, expedits per la universitat o Escola Oficial d'Idiomes. En l'idioma anglès sol es puntuaran els nivells superiors a l'exigit.

c) Títols acadèmics oficials d'igual o superior nivell a l'exigit com a requisit de participació, excloent aquest: 1 punt per cada titulació, amb un màxim de 2 punts.

d) Altres titulacions relacionades amb les funcions del lloc diferents de les valorades en l'apartat anterior: 1 punt per cada titulació, amb un màxim de 2 punts.

e) Cursos de formació i perfeccionament, rebuts o impartits, el contingut del qual estiga relacionat amb les funcions del lloc, convocats i homologats per qualsevol centre o organisme públic de formació fins a un màxim de 2 punts, i conformement a la següent escala:

a) De 100 o més hores, 1,5 punts.

b) De 75 o més hores, 1 punt.

c) De 50 o més hores, 0,70 punts.

d) De 25 o més hores, 0,50 punts.

e) De 15 o més hores, 0,20 punts.

f) De menys de 15 hores, 0,005 punts per hora.

En cap cas es puntuaran en el present subapartat ni en l'anterior els cursos de valencià i d'idiomes, ni els cursos pertanyents a una carrera universitària, cursos de doctorat i els dels diferents instituts de les universitats quan formen part del pla d'estudis del centre, ni els cursos derivats de processos selectius, promoció interna, plans d'ocupació i adaptació del règim jurídic a la naturalesa dels llocs que s'ocupen.



f) Altres cursos de formació i perfeccionament, rebuts o impartits, el contingut del qual estiga relacionat amb les funcions del lloc, fins a un màxim d'1 punt, i conformement a la següent escala:

a) De 75 o més hores, 1 punt.

b) De 50 o més hores, 0,70 punts.

c) De 25 o més hores, 0,50 punts.

d) De 15 o més hores, 0,20 punts

e) De menys de 15 hores, 0,005 punts per hora.

5. Puntuació final del concurs oposició

Una vegada aconseguida la condició d'Apte/a, en la fase d'oposició, l'OTS valorarà els mèrits mitjançant un barem disposat per ordre de la major puntuació obtinguda pels i les aspirants. Únicament es tindran en compte els mèrits al·legats, obtinguts i acreditats abans de finalitzar el termini de presentació de sol·licituds per a participar en aquest procés.





6. Forma i termini de presentació de sol·licituds.

Els i les aspirants que concórreguen al procés hauran de presentar la seua sol·licitud en el Registre de l'IVAM (C/ Guillem de Castro 118. València 46003. Horari 09.00 a 14.00 hores) o per alguna de les formes previstes en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

La sol·licitud es presentarà conforme al formulari que figura en l'annex II, a ella s'acompanyaran fotocòpia del DNI i curriculum vitae conforme al formulari de l'annex III.

El termini per a la presentació de les sol·licituds serà de vint dies hàbils a comptar des de l'endemà a la publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

La presentació de la sol·licitud implica l'acceptació de les presents bases.



7. Òrgan tècnic de selecció

D'acord amb l'apartat II 11 de la Resolució de 27 d'abril de 2022, del conseller d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual es dicten instruccions i es disposa la publicació del VI Acord de la Comissió de Diàleg Social del Sector Públic Instrumental de la Generalitat, relatiu a criteris generals d'aplicació a les ofertes d'ocupació pública i les seues convocatòries l'òrgan tècnic de selecció (d'ara en avant OTS) serà designat per resolució de la persona titular de la Sotssecretaria de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, i estarà integrat per:



– President/a: haurà de ser funcionari de carrera o personal laboral fix designat d'entre aquell personal de la Generalitat i el seu sector públic instrumental o d'altres administracions públiques la classificació professional de les quals siga igual o superior a la de la categoria laboral objecte de la present convocatòria i haurà de posseir una titulació corresponent a la mateixa àrea de coneixements que l'exigida en la convocatòria.

– 2 vocals: que hauran de ser funcionaris de carrera o personal laboral fix designats d'entre aquell personal de la Generalitat i el seu sector públic instrumental o d'altres administracions públiques la classificació professional de les quals siga igual o superior a la de la categoria laboral objecte de la present convocatòria i hauran de posseir una titulació corresponent a la mateixa àrea de coneixements que l'exigida en la convocatòria.

– Secretari/ària: un treballador personal laboral fix de l'IVAM la classificació del qual professional siga igual o superior a la de la categoria laboral objecte de la present convocatòria, que tindrà veu però sense vot.

En tot cas, els membres dels òrgans col·legiats de selecció no podran haver fet tasques de preparació d'aspirants en els cinc anys anteriors a la publicació de la corresponent convocatòria.

En virtut del que es disposa en el paràgraf anterior, l'òrgan tècnic de selecció de la present convocatòria ha sigut designat per resolució de la persona titular de la Sub-secretaria de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, de data 19 de desembre i és:

Titulars:

President: Juan Vicente Tolsá Esparza, Funcionari de l'Administració Especial, Escala Policia Local, Categoria Agent

Secretàri: Alberto Daniel Mata Parreño, cap de Tecnologies de la Informació i Comunicacions

Vocals:

M. Ángeles Tomás Blasco, Administrativa de l'Organisme Autonòm Universitat Popular Ajuntament de València

Francesc Ferrer Soro: Administratiu de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial, IVACE

Suplents:

President: José Serrano Navarro, Funcionari de l'Administració Especial, Escala Policia Local, Categoria Agent

Secretària: Livia Pérez Castelló, cap de gestió administrativa de l'IVAM.

Vocals:

Salvador Carbonell Martínez, cap de la Unitat de Gestió de Temps de la Diputació de València.

Emiliano García Ordoño, administratiu de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport.

Correspon a l'OTS l'execució dels processos selectius i l'avaluació de les proves i mèrits de les persones aspirants, així com l'adopció de quantes mesures siga precises amb vista al correcte desenvolupament de les proves selectives.

Les persones integrants de l'òrgan tècnic de selecció hauran d'abstenir-se i podran ser recusades pels i les aspirants quan concórreguen en ells circumstàncies de les previstes en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. Així mateix, hauran d'abstenir-se aquells membres que hagueren fet tasques de preparació dels i les aspirants en els cinc anys anteriors a la publicació d'aquesta convocatòria.

El funcionament de l'òrgan tècnic de selecció s'adaptarà al que estableix la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i altra normativa vigent.



8. Desenvolupament de les proves selectives.

8.1. Amb la finalitat de reduir les càrregues administratives els i les aspirants únicament presentaran la sol·licitud degudament emplenada que s'adjunta en annex II, fotocòpia del DNI, el curriculum vitae amb els mèrits conforme a l'annex III.

Acabat el termini de presentació de sol·licituds, prèvia verificació que es reuneixen els requisits exigits per al lloc, l'OTS dictarà resolució, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i en la web de l'IVAM, que contindrà la relació provisional de persones admeses i excloses a la realització de la prova.

Les persones aspirants podran, en el cas d'error o exclusió, esmenar els defectes en què hagen incorregut en la seua sol·licitud, o realitzar les al·legacions que tinguen per convenient en el termini de 10 dies hàbils comptats a partir del següent al de la publicació de la relació provisional de persones admeses i excloses, d'acord amb el que s'estableix en l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Transcorregut el termini anterior, vistes les al·legacions i esmenats els defectes si procedira, es dictarà resolució que elevarà a definitiva la llista de persones admeses i excloses a la realització de les proves.

Aquesta resolució es publicarà en Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i en la web de l'IVAM, i establirà així mateix la data, hora i lloc de realització de l'exercici. Aquesta resolució serà publicada amb una antelació mínima de 3 mesos a la data de celebració de l'exercici. En tot cas, el primer exercici no es realitzarà fins que hagen transcorregut un mínim de 3 mesos a comptar des de la data de la publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

L'ordre de crida de les persones admeses per a cada exercici serà per ordre alfabètic.

8.2. Les persones admeses seran convocades per a la realització de l'exercici en crida única. Quedaran perdudes el dret quan es personen en els llocs de celebració una vegada iniciades la prova o per la inassistència a aquesta, encara que es dega a causes justificades.



Així mateix, si alguna de les aspirants no poguera completar el procés selectiu a causa d'embaràs de risc o part, degudament acreditat, la seua situació quedarà condicionada a la finalització del mateix i a la superació de les fases que hagen quedat ajornades, no podent demorar-se aquestes de manera que es menyscabe el dret de la resta de les persones aspirants a una resolució del procés ajustada a temps raonables, la qual cosa haurà de ser valorat per l'òrgan tècnic de selecció i, en tot cas, la realització d'aquestes tindrà lloc abans de la publicació de la llista d'aspirants que han superat el procés selectiu. Idèntica previsió resulta d'aplicació a les víctimes de violència de gènere quan acrediten degudament que no poden assistir per motius de seguretat.



Les persones aspirants hauran d'observar en tot moment les instruccions de l'OTS o del personal ajudant o assessor durant la celebració de la prova, amb vista a l'adequat desenvolupament d'aquestes. Qualsevol alteració en el normal desenvolupament de la prova per part d'una persona aspirant, quedarà reflectida en l'acta corresponent, podent continuar aquesta persona aspirant el desenvolupament de l'exercici amb caràcter condicional fins que resolga l'òrgan tècnic de selecció sobre l'incident.

Abans de l'inici de l'exercici i sempre que s'estime convenient durant el desenvolupament d'aquest, les persones membres de l'OTS, el personal ajudant o assessor comprovaran la identitat de les persones admeses mitjançant la presentació del DNI, NIE, del passaport o del permís de conduir emès a Espanya, sense que per a aquest efecte siguen vàlides les fotocòpies compulsades d'aquests documents; així com, si s'escau, de l'exemplar per a la persona interessada de la sol·licitud d'admissió a la prova.

8.3. En la prova, l'OTS prendrà les mesures que siguen necessàries per a garantir l'anonimat en la valoració d'aquestes, sent anul·lats tots aquells exercicis en els quals es continguera alguna marca que poguera identificar la seua autoria.



9. Publicitat de les llistes

9.1. En finalitzar l'exercici de la fase d'oposició l'OTS publicarà en la pàgina web de l'IVAM, la relació de persones que han superat la prova amb expressió del seu nom, cognoms, document d'identitat anonimitzat, i la puntuació obtinguda. S'entendrà que han superat la prova únicament els i les aspirants que hagen obtingut la puntuació mínima exigida.

Els i les aspirants que no superen l'exercici quedaran exclosos del procés selectiu. Una vegada fetes públiques les llistes provisionals amb la qualificació de l'exercici, els i les aspirants disposaran d'un termini de 10 dies hàbils comptats a partir de l'endemà de la publicació dels resultats en la web de l'IVAM per a realitzar quantes al·legacions tinguen per convenient.

Transcorregut el termini de 10 dies hàbils comptats a partir de l'endemà de la publicació dels resultats en la web de l'IVAM, i una vegada revisades les al·legacions per l'OTS, es procedirà a publicar les llistes amb les qualificacions definitives obtingudes pels i les aspirants que han superat l'exercici eliminatori.

9.2. Els i les aspirants que superen la fase d'oposició hauran d'acreditar documentalment, tant els requisits com els mèrits per a la seua valoració per l'OTS, en un termini de cinc dies hàbils a comptar des del dia de la publicació de les llistes amb les qualificacions definitives obtingudes la web de l'IVAM.

9.3. Una vegada realitzat el barem de mèrits per l'OTS s'exposarà en el tauler d'anuncis de l'IVAM i en la pàgina web de l'IVAM, www.ivam.es, establint un termini de 3 dies hàbils durant els quals els i les aspirants podran presentar escrit de disconformitat que haurà d'exposar els motius. L'OTS resoldrà les reclamacions que es presenten en el termini de cinc dies hàbils després dels quals es publicarà el barem definitiu d'aquests mèrits.

9.4. La puntuació final del concurs oposició s'obtindrà sumant la puntuació obtinguda en totes dues fases. Es configurarà una llista, ordenada per puntuació de major a menor que s'interromprà quan el nombre de persones incloses en ella coincidisca amb el nombre de llocs convocats. Aquesta constituirà la llista definitiva de persones aprovades. Els casos d'empat que es produïsquen es dirimiran de la següent manera: s'atendrà, en primer lloc, a la major puntuació obtinguda en la fase d'oposició i, si persistís l'empat aquest es dirimirà per la major puntuació obtinguda en els diferents apartats del barem del concurs, pel mateix ordre en el qual figuren relacionats. En cas de persistir l'empat, s'atendrà, en tercer lloc, en favor de la persona amb diversitat funcional i si l'empat es produeix entre aquestes persones es triarà a qui tinga acreditat un major percentatge de discapacitat. En cas de persistir l'empat, es dirimirà, en quart lloc, si l'empat fora entre persones de diferent sexe, en favor del sexe que estiga infrarepresentat, dins del col·lectiu de persones que formen part del grup o categoria professional convocat. En cap cas, podrà recórrer-se a l'entrevista personal com a mitjà de desempat.



Amb els i les aspirants que no hagen resultat adjudicatàries dels llocs convocats però que hagen superat la prova selectiva es constituirà una borsa de treball ordinària i prioritària ordenada per la puntuació obtinguda en el procés de selecció de les recollides en l'apartat II.10.2.1 de la Resolució de 27 d'abril de 2022, del conseller d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual es dicten instruccions i es disposa la publicació del VI Acord de la Comissió de Diàleg Social del Sector Públic Instrumental de la Generalitat, relatiu a criteris generals d'aplicació a les ofertes d'ocupació pública i les seues convocatòries.



A aquestes bosses es podrà acudir en cas de vacant o incapacitat temporal o situació similar.

9.5. Si en qualsevol moment del procés arriba a coneixement de l'OTS que algú dels i les aspirants no posseeix la totalitat dels requisits exigits, o dels mèrits al·legats, haurà de requerir-los per a la seua acreditació. En cas de no ser acreditats en termini, quedarà exclòs del procés, prèvia indicació de les inexactituds o falsedats formulades pel sol·licitant.



10. Formalització del contracte

El present procés de selecció serà resolt pel Gerent de l'IVAM i es publicarà en el tauler d'anuncis de l'IVAM, en la pàgina web de l'IVAM, www.ivam.es, i en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

La convocatòria podrà declarar-se deserta si l'òrgan tècnic de selecció considera que cap dels i les aspirants aconsegueix la condició d'apte/a.

Conclòs el procés selectiu, l'aspirant que aconseguisca la major puntuació serà qui es contracte amb caràcter fix mitjançant contracte de duració indefinida i superació d'un període de prova de dos mesos.





11. Protecció de dades

D'acord amb el que s'estableix per la legislació de protecció de dades, s'informa els i les aspirants que les dades de caràcter personal seran tractats per a gestionar la seua candidatura i així incloure-li en el procés de selecció. A més, amb la formalització de la sol·licitud, s'informa que les dades podran ser cedits a altres administracions en cas que això resulte obligatori per disposició legal, i publicats en la web per a garantir la transparència dels resultats, tant de la llista d'admissió com, una vegada finalitzat el procés, de les acceptacions i les exclusions, emparant-se l'IVAM en el seu consentiment en emplenar i enviar el formulari i en marcar la casella acceptant la política de privacitat.



L'IVAM no cedirà les seues dades a tercers, excepte per obligació legal.

Els i les aspirants compten amb els drets d'accés, rectificació, supressió, oposició, limitació del tractament i portabilitat, respecte de les seues dades de caràcter personal, així com amb la possibilitat de revocar el seu consentiment, podent-los exercitar remetent un correu electrònic a ivam@ivam.es





ANNEX I

Temari



Tema 1. Normativa pròpia de l'IVAM. Llei 1/2018, de 9 de febrer, de la Generalitat, reguladora de l'Institut Valencià d'Art Modern (IVAM). Objecte, finalitats i funcions de l'IVAM.

Tema 2. Normativa pròpia de l'IVAM. Llei 1/2018, de 9 de febrer, de la Generalitat, reguladora de l'Institut Valencià d'Art Modern (IVAM), òrgans rectors i organització de l'IVAM.

Tema 3. L'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana. La Comunitat Valenciana. Dels drets dels valencians i valencianes.



Tema 4. L'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana. La Generalitat.

Tema 5. L'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana. Les competències

Tema 6. Llei 5/1983, de 30 de desembre, de Govern Valencià. El president i el Consell.

Tema 7. Llei 5/1983, de 30 de desembre, de Govern Valencià. De l'Administració pública de la Generalitat i de la responsabilitat dels membres del Consell i de l'Administració pública de la Generalitat.



Tema 8. Llei 9/2003, de 2 d'abril, de la Generalitat, per a la igualtat de dones i homes.

Tema 9. Els contractes del sector públic (I). Objecte i àmbit d'aplicació de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, per la qual es transposen a l'ordenament jurídic espanyol les directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014. Delimitació dels tipus contractuals. Contractes administratius i contractes privats. Perfecció i forma.



Tema 10. Els contractes del sector públic (II). Objecte, preu i quantia del contracte.

Garanties exigibles en la contractació del sector públic. Normes generals de la preparació de contractes per les administracions públiques.

Tema 11. Llei 14/2010, de 3 de desembre, de la Generalitat, d'Espectacles Públics, Activitats Recreatives i Establiments Públics i llei 6/2018, de 12 de març, de la Generalitat, de modificació de la Llei 14/2010, de 2 de desembre, de la Generalitat, d'espectacles públics, activitats recreatives i establiments públics.

Tema 12. Decret 143/2015, d'11 de setembre, del Consell, pel qual aprova el Reglament de desenvolupament de la Llei 14/2010, de 3 de desembre, de la Generalitat, d'Espectacles Públics, Activitats Recreatives i Establiments Públics i Decret 131/2018, de 7 de setembre, del Consell, de modificació del Decret 143/2015, d'11 de setembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de desenvolupament de la Llei 14/2010, de 3 de desembre, d'espectacles públics, activitats recreatives i establiments públics.

Tema 13. Reial decret 2816/1982, de 27 d'agost, pel qual s'aprova el Reglament General de Policia d'Espectacles Públics i Activitats Recreatives.

Tema 14. Reial decret 513/2017, de 22 de maig, pel qual s'aprova el Reglament d'instal·lacions de protecció contra incendis.

Tema 15. Decret 159/2017, de 6 d'octubre, del Consell, pel qual es regula la instal·lació i ús de desfibril·ladors automàtics i semiautomàtics externs fora de l'àmbit sanitari, en la Comunitat Valenciana.

Tema 16. La Llei 5/2014, de 4 d'abril, de Seguretat Privada: les empreses de seguretat privada, el personal de seguretat privada i les funcions de seguretat privada. El control administratiu de la seguretat privada.

Tema 17. Reial decret 486/1997, de 14 d'abril, pel qual s'estableixen les disposicions mínimes de seguretat i salut en els llocs de treball.



Tema 18 Decret 65/2019, de 26 d'abril, del Consell, de regulació de l'accessibilitat en l'edificació i en els espais públics.

Tema 19. El Pla de Sostenibilitat de l'IVAM.

Tema 20. Pla de Prevenció de l'IVAM.

Mapa web