Ficha disposicion

Ficha disposicion





Convocatòria d'un procés excepcional d'estabilització pel sistema de concurs de mèrits per a cobrir una plaça de tècnic mitjà o tècnica mitjana d'aplicacions de les Corts Valencianes.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 9501 de 30.12.2022
Número identificador:  2022/12859
Referència Base de Dades:  012163/2022
 



Convocatòria d'un procés excepcional d'estabilització pel sistema de concurs de mèrits per a cobrir una plaça de tècnic mitjà o tècnica mitjana d'aplicacions de les Corts Valencianes. [2022/12859]

MESA DE LAS CORTS VALENCIANES

La Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat a l'ocupació pública estableix en la disposició final primera que: «Aquesta llei es dicta a l'empara de l'article 149.1.7 i 18 de la Constitució espanyola, que atribueixen a l'Estat la competència exclusiva en matèria de legislació laboral, sense perjudici de la seua execució pels òrgans de las comunitats autònomes; i bases del règim jurídic de les administracions públiques i del règim estatutari dels seus funcionaris. Així mateix, es dicta a l'empara de l'article 149.1.13 que estableix la competència de l'Estat en matèria de bases i coordinació de la planificació general de l'activitat econòmica.» Per tant, aquesta llei és d'aplicació directa i prevalent.

D'altra banda, la disposició addicional sisena de l'esmentada llei estableix que: «Les administracions públiques convocaran, amb caràcter excepcional i d'acord amb allò previst en l'article 61.6 i 7 del TREBEP, pel sistema de concurs, aquelles places que, reunint els requisits establits en l'article 2.1, hagueren estat ocupades amb caràcter temporal de forma ininterrompuda amb anterioritat a l'1 de gener de 2016. Aquests processos, que se realitzaran per una sola vegada, podran ser objecte de negociació en cadascun dels àmbits territorials de l'administració de l'Estat, comunitats autònomes i entitats locals i respectaran, en tot cas, els terminis establits en aquesta norma».

La Mesa de les Corts Valencianes, en la sessió del dia 31 de maig de 2022, va aprovar l'Acord 2.317/X per a l'aplicació en les Corts Valencianes de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública i l'aprovació de l'oferta pública d'ocupació de les Corts Valencianes per a l'exercici 2022 (Butlletí Oficial de les Corts Valencianes número 254/X, de 31.05.2022), el qual també modifica les ofertes públiques d'ocupació dels exercicis 2018 i 2020 i preveu que les convocatòries que es deriven de l'oferta pública d'ocupació per a l'exercici 2022 han d'aprovar-se i publicar-se abans del 31 de desembre de 2022 i han de finalitzar abans del 31 de desembre de 2024.

En aquest sentit, per tal d'atendre les necessitats de personal de la institució, en exercici de les competències que li atorga l'article 34.1 quart del reglament de la cambra (text actualitzat publicat en el Butlletí Oficial de les Corts Valencianes número 360/IX, 10.05.2019) i els articles 87 i 88.d i e de l'Estatut del personal de les Corts Valencianes (text consolidat publicat en el Butlletí Oficial de les Corts Valencianes número 320/IX, de 15.11.2018), a proposta de la Secretaria General, la Mesa de les Corts Valencianes, en la sessió del dia 22 de desembre de 2022, ha acordat, oït el Consell de Personal, amb l'acord unànime de la taula negociadora, amb un informe de l'Assessoria Jurídica i un informe previ favorable de la Intervenció de les Corts Valencianes (expedient número CV-DRH-CPU-2022-2), convocar un concurs de mèrits previst en la disposició addicional sisena de la Llei 20/2021 per a la cobertura d'una plaça de tècnic mitjà o tècnica mitjana d'aplicacions (lloc de treball de tècnic mitjà o tècnica mitjana d'aplicacions número 3505), el qual es regeix per les següents:





BASES DE LA CONVOCATÒRIA



Primera. Objecte de la convocatòria i normes generals

L'objecte d'aquesta convocatòria és la selecció de personal, mitjançant el sistema de concurs de mèrits previst en la disposició addicional sisena de la Llei 20/2021, per a la cobertura d'una plaça de tècnic mitjà o tècnica mitjana d'aplicacions (lloc de treball número 3505) vacant en la plantilla de les Corts Valencianes, del subgrup A2.

L'Acord 352/X, de 26 de novembre de 2019, de la Mesa de les Corts Valencianes, pel qual s'aprova la integració dels llocs de treball de les àrees, els serveis, els departaments, les seccions i les unitats de l'administració de les Corts Valencianes en els nous Estatuts de govern i règim interior que regulen l'organització i el funcionament de la Secretaria General, aprovats per l'Acord de la Mesa de les Corts Valencianes número 275/X, de 29 d'octubre de 2019 (Butlletí Oficial de les Corts Valencianes número 46/X, de 12.12.2019), estableix que l'esmentat lloc es troba integrat dins el Servei de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions.

Les funcions del Servei de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions es troben descrites en l'article 9 de l'Acord de la Mesa de les Corts Valencianes número 275/X, de 29 d'octubre, pel qual s'aproven els Estatuts de govern i règim interior de les Corts Valencianes que regulen l'organització i el funcionament de la Secretaria General, com també el seu organigrama (Butlletí Oficial de les Corts Valencianes número 40/X, de 20.11.2019).

La plaça convocada va ser inclosa, inicialment, en l'oferta d'ocupació pública de les Corts Valencianes corresponent a l'exercici 2018, aprovada per l'Acord de la Mesa de les Corts Valencianes número 2.633/IX, de 6 de juny de 2018 (Butlletí Oficial de les Corts Valencianes número 284, de 13.06.2018). La posterior aprovació de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública ha implicat l'aprovació de l'oferta d'ocupació pública de les Corts Valencianes corresponent a l'exercici 2022, aprovada per Acord de la Mesa de les Corts Valencianes número 2.317/X, de 31 de maig de 2022 (Butlletí Oficial de les Corts Valencianes número 254/X, de 31.05.2022) en la qual ha estat inclosa la plaça convocada, amb la corresponent modificació de l'oferta d'ocupació pública de les Corts Valencianes corresponent a l'exercici 2018.



La convocatòria es regeix pel que hi ha disposat en aquestes bases, per l'Acord de la Mesa de les Corts Valencianes número 2.317/X, per la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat a l'ocupació pública i, per a allò que no s'hi preveu, s'apliquen l'Estatut del personal de les Corts Valencianes (text consolidat) i les normes que es contemplen en la disposició final primera d'aquest estatut.

A l'efecte del que disposa l'article 45.1.b de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, amb caràcter general, es considera efectuada la notificació oportuna a les persones interessades mitjançant la publicació en els butlletins oficials que s'estableixen en aquesta convocatòria i en la pàgina web de les Corts Valencianes www.cortsvalencianes.es.

La persona que obtinga la plaça que constitueix l'objecte d'aquesta convocatòria no pot compatibilitzar-la amb l'exercici d'un segon lloc de treball, càrrec o activitat, en el sector públic, ni tampoc amb activitats de caràcter privat, tret dels supòsits d'excepció que s'estableixen en l'Estatut del personal de les Corts Valencianes (text consolidat) i la resta de disposicions vigents en matèria d'incompatibilitats que s'hi apliquen.





Segona. Requisits de les persones aspirants

1. Condicions generals

Les persones, per a ser admeses en el procés selectiu, han de reunir, d'acord amb el que disposa l'article 63 de l'Estatut del personal de les Corts Valencianes (text consolidat), els requisits següents:



a) Nacionalitat: tenir la nacionalitat espanyola o d'un estat membre de la Unió Europea, o d'algun estat al qual siga aplicable la llibertat de circulació de treballadors. Independentment de la seua nacionalitat, el o la cònjuge dels espanyols o espanyoles i de les persones nacionals d'altres estats membres de la Unió Europea. Quan així ho preveja el corresponent tractat, el o la cònjuge dels nacionals d'algun estat en els quals siga aplicable la llibertat de circulació dels treballadors, sempre que no estiguen separats de dret.

Així mateix, i amb les mateixes condicions que els cònjuges, podran participar els seus descendents i els del seu cònjuge, menors de vint-i-un anys o majors d'aquesta edat que visquen a càrrec seu.

b) Tenir complits els setze anys d'edat i no excedir, si escau, de l'edat màxima de jubilació.

c) Estar en possessió del títol de diplomatura universitària en informàtica, enginyeria tècnica en informàtica o grau universitari en enginyeria informàtica o llicenciatura en informàtica o enginyeria informàtica o equivalent o haver complit les condicions per a obtenir-lo abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds.

En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger, s'ha d'estar en possessió de la credencial que n'acredite l'homologació o, si fa el cas, del corresponent certificat d'equivalència. Aquest requisit no és aplicable a les persones aspirants que han obtingut el reconeixement de la seua qualificació professional, en l'àmbit de les professions regulades, a l'empara de les disposicions de dret de la Unió Europea.

d) No trobar-se inhabilitada per a l'exercici de la funció pública per sentència ferma.

e) No haver sigut separada, o haver-se revocat el seu nomenament com a personal funcionari interí, amb caràcter ferm, mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per sentència judicial ferma, per a l'accés al cos o l'escala de personal funcionari, o per a exercir funcions semblants a les que exercien en el cas del personal laboral, en el qual haguera sigut separada o inhabilitada. En el cas de ser nacional d'un altre estat, no trobar-se inhabilitada o en situació equivalent, ni haver sigut sotmesa a sanció disciplinària o equivalent que impedisca, en el seu estat, en els mateixos termes, l'accés a l'ocupació pública.

f) Capacitat: posseir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguen necessàries per a l'acompliment de les corresponents funcions o tasques.

g) Complir els requisits que s'estableixen en aquesta convocatòria.

2. Les persones candidates han de reunir aquests requisits en la data en què acabe el termini de presentació de sol·licituds i mantenir-los durant tot el procés selectiu fins al moment de la presa de possessió.



3. L'administració pot requerir, en qualsevol moment, les persones aspirants a fi que acrediten el compliment dels requisits exigits per a la seua participació, així com la veracitat de qualsevol dels documents que hagen d'aportar en aquest procés selectiu.

Si els requisits no són acreditats o els documents no són aportats en el termini dels deu dies hàbils següents a la notificació del requeriment, la persona aspirant queda exclosa del procés selectiu.





Tercera. Sol·licituds

1. Drets del procés selectiu

Els drets del procés selectiu són 25,00 euros i s'han d'ingressar en el compte de CaixaBank (IBAN) ES96 2100 6208 0422 0005 6041, del qual és titular les Corts Valencianes. El pagament de la taxa s'ha d'acreditar mitjançant el justificant escaient.

Estan exemptes del pagament dels drets del procés selectiu les persones següents:

– Les persones amb discapacitat igual o superior al 33 %, les quals han de presentar la certificació de la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, o òrgans competents d'altres administracions públiques, que acredite un grau de discapacitat igual o superior al 33 %, o amb qualsevol dels documentes previstos pel Reial decret 1.414/2006, d'1 de desembre, pel qual es determina la consideració de persona amb discapacitat als efectes de la Llei 51/2003, de 2 de desembre, d'igualtat d'oportunitats, no-discriminació i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat.

– Els membres de famílies nombroses de categoria especial o d'una família monoparental de categoria especial. Els membres de famílies nombroses de categoria general o d'una família monoparental de categoria general tenen una bonificació del 50 % de la taxa. En ambdós casos han d'adjuntar el títol de família nombrosa en vigor, expedit per l'òrgan competent de la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, o òrgans competents d'altres administracions públiques.

– Les aspirants que siguen víctimes d'actes de violència sobre la dona que acrediten aquesta condició mitjançant qualsevol dels mitjans de prova previstos en els articles 9.1 i 9.2 de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

– Les persones que estiguen en situació d'exclusió social i ho acredite l'òrgan competent en matèria de benestar social de l'ajuntament de residència.

En cap cas, el pagament de la taxa eximeix del tràmit de registre electrònic de la sol·licitud.

La falta de justificació de l'abonament dels drets del procés selectiu o de trobar-se exempta o amb dret a bonificació determina l'exclusió de la persona aspirant del procés selectiu.

Escau la devolució de les taxes per drets del procés selectiu únicament en els supòsits i els procediments previstos en l'article 1.2-6 de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes.



2. Presentació de sol·licituds

Qui desitge prendre part en aquest concurs de mèrits ha de presentar la sol·licitud telemàticament, adreçada a la Presidència de les Corts Valencianes, en el termini de vint dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Corts Valencianes i en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. En el cas que la publicació no siga simultània, el termini compta a partir de l'endemà de l'última de les publicacions.

La persona interessada ha de presentar la sol·licitud a través d'internet mitjançant la signatura electrònica, emplenar el formulari habilitat en la pàgina web de les Corts Valencianes www.cortsvalencianes.es i adjuntar-hi els documents en format PDF que cal aportar en virtut del que hi ha disposat en aquesta base. Si es produeix cap incidència tècnica en la presentació telemàtica de sol·licituds, cal ajustar-se al que disposa l'article 32.4 i 5 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Quan, per motius tècnics no imputables a les persones interessades a participar en el present procediment concurs de mèrits, i havent abonat la taxa corresponent de manera telemàtica, no és possible completar el procés de signatura i registre de la sol·licitud de manera electrònica i, conseqüentment, no figuren en la relació provisional de persones admeses i excloses del procés selectiu, aquelles han d'annexar, en tot cas, justificant de l'intent de la presentació i registre de la sol·licitud o la sol·licitud, i el pagament electrònic de la taxa o, si escau, el document que acredite l'aplicació de les bonificacions o exempcions corresponents, tot això, realitzat en el termini previst per a la presentació de sol·licituds.



3. Les persones aspirants han d'acompanyar a la sol·licitud:

– El justificant acreditatiu de l'abonament dels drets del procés selectiu i/o del document que acredite l'exempció o la bonificació previstes en l'apartat 1 d'aquesta base.

– Les persones aspirants que no posseïsquen la nacionalitat espanyola i tinguen dret a participar-hi han d'acompanyar a la sol·licitud, segons escaiga, els documents següents: fotocòpia compulsada del document d'identitat corresponent o passaport i de la targeta de resident comunitari o de familiar de resident comunitari en vigor o, si escau, de la targeta temporal de resident comunitari o de treballador comunitari en vigor. Així mateix, han de presentar una declaració jurada o promesa que no estan separades de dret del seu cònjuge i, si escau, còpia del corresponent tractat internacional que les habilita per a participar en el procés selectiu.

– Les persones aspirants que no tinguen nacionalitat espanyola i el coneixement del castellà no es deduïsca del seu origen, han de presentar junt amb la sol·licitud una fotocòpia compulsada del diploma d'espanyol de nivell superior com a llengua estrangera establit en el Reial decret 1.137/2002, de 31 d'octubre, o del certificat d'aptitud en espanyol per a estrangers expedit per les escoles oficials d'idiomes o fotocòpia compulsada d'una titulació acadèmica espanyola expedida per l'òrgan oficial competent al territori espanyol.

– Relació d'experiència i resta de mèrits estructurada d'acord amb l'ordre numèric en què figuren detallats els apartats del barem de mèrits inclòs en aquestes bases en l'annex I i els documents acreditatius de l'experiència i la resta de mèrits que s'hi al·leguen. Únicament es valoraran l'experiència i la resta de mèrits que puguen ser degudament acreditats fins la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. Si l'experiència i la resta de documents acreditatius de mèrits inclosos en la relació d'experiència i resta de mèrits ja consten, degudament acreditats, en el Departament de Recursos Humans de les Corts Valencianes, únicament s'han de citar en la relació sense aportar-los. La relació d'experiència i resta de mèrits té la consideració de declaració responsable en els termes previstos en l'article 69 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.

La consignació de dades falses en la sol·licitud o en la documentació aportada per les persones aspirants comporta l'exclusió del concurs de mèrits i/o la nul·litat de la plaça adjudicada, si cal, sense perjudici de les mesures legals que hi corresponguen. No es valoren els documents que continguen alguna esmena, ratllada o raspadura, llevat que es troben validats amb la signatura de qui els va emetre. Si en qualsevol moment del procés el tribunal té coneixement de manca d'algun requisit o de l'existència de dades falses en la documentació lliurada, aquest tribunal ha de requerir-ne la correcció i l'acreditació fefaent. Si no s'acredita en el termini de deu dies hàbils següents a la notificació del requeriment, el tribunal farà una proposta d'exclusió a la Mesa de les Corts Valencianes, la qual, amb les verificacions prèvies oportunes i l'audiència a la persona interessada, dictarà la resolució motivada que escaiga.



Tant el domicili com l'adreça electrònica que figuren en la sol·licitud es consideren vàlids a l'efecte de notificacions, de manera que són responsabilitat exclusiva de la persona aspirant tant els errors en la consignació d'aquests com la falta de comunicació a l'òrgan convocant de qualsevol canvi d'aquest domicili o de l'adreça electrònica.



Les persones aspirants queden vinculades a les dades que hagen fet constar en les seues sol·licituds. Únicament poden demanar modificar-les mitjançant un escrit motivat, dins del termini de presentació de sol·licituds establit en el punt 2 d'aquesta base.

La presentació d'una sol·licitud per a participar en aquesta convocatòria suposa l'acceptació d'aquestes bases i comporta la declaració responsable relativa al compliment dels requisits de la convocatòria.



Quarta. Admissió de persones aspirants

Acabat el termini de presentació de sol·licituds, per una resolució de la Presidència de les Corts Valencianes s'ha d'aprovar la llista provisional de persones admeses i excloses, que s'ha de publicar en la pàgina web de les Corts Valencianes www.cortsvalencianes.es i en el Butlletí Oficial de les Corts Valencianes, i s'ha d'assenyalar, d'acord amb l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, el termini de deu dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la llista provisional de persones admeses i excloses, d'esmena dels defectes en què haja incorregut la persona interessada o, si escau, el de reclamacions per a les persones excloses de la llista.

En tots els casos, a fi d'evitar errors i, si n'hi ha, possibilitar-ne l'esmena dins del termini i en la forma escaient, les persones aspirants han de comprovar que figuren incloses en la llista provisional de persones admeses i excloses i, a més, que els seus noms i les seues dades consten correctament en les llistes corresponents de persones admeses.

Acabat aquest termini, vistes les reclamacions i esmenats, si escau, els defectes, s'ha de dictar una resolució de la Presidència de les Corts Valencianes que aprove la llista definitiva de persones aspirants admeses i excloses del procés selectiu, la qual s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Corts Valencianes i en la pàgina web de les Corts Valencianes www.cortsvalencianes.es.



Cinquena. Procés selectiu

1. Només poden participar en el concurs de mèrits les persones que consten en la llista definitiva de persones admeses.

L'experiència i la resta de mèrits al·legats han d'haver sigut obtinguts fins a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds i únicament es computen fins aquest moment.

En cap cas es valoren com a mèrit les titulacions, o equivalències, que siguen requisit d'accés, ni aquelles que siguen necessàries per a obtenir altres titulacions que siguen superiors a altres presentades. Tampoc es valora el mateix mèrit en més d'un dels apartats del barem.



2. El procediment selectiu per a la cobertura de la plaça convocada és el concurs de mèrits, la realització del qual s'ha d'ajustar a les particularitats següents:

a) S'ha de desenvolupar en una única fase de valoració de l'experiència i de la resta de mèrits.

b) Només es valoren l'experiència i la resta de mèrits al·legats i acreditats degudament dins del termini i en la forma escaient per les persones aspirants.

c) Les persones aspirants s'ordenen de major a menor puntuació i conforme a l'ordre de prelació resultant de l'aplicació de la base 6.1 d'aquesta convocatòria.

d) La superació del procés selectiu es declara en un nombre idèntic al de places convocades.

e) Les persones aspirants que no acrediten cap mèrit són excloses del procés selectiu.

f) D'aquest procés no es deriva la constitució de cap borsa d'ocupació per al nomenament temporal de funcionaris interins. En el cas que siga necessària la provisió temporal de llocs de treball de les Corts Valencianes per mitjà del nomenament com a personal interí, es recorrerà a les llistes resultants de les proves selectives per a l'accés a places de tècnic mitjà o tècnica mitjana d'aplicacions d'aquells processos no derivats de l'aplicació de la Llei 20/2021.

3. La puntuació màxima del procés selectiu és de 100 punts, que es distribueixen d'acord amb el barem que figura en l'annex I.

La puntuació final del procés selectiu s'obté del total de punts obtingut en el barem.

A continuació es configura la llista, ordenada per puntuació de major a menor, amb la puntuació obtinguda per les persones aspirants, desglossada en els diferents apartats del barem.



Sisena. Sistema de qualificació

1. Finalitzada la valoració de l'experiència i la resta de mèrits, la qualificació final del concurs de mèrits s'obté amb la suma aritmètica de les puntuacions atorgades a cadascun dels apartats del barem, i les persones aspirants s'ordenen per la puntuació global obtinguda, de major a menor.

El tribunal ha d'exposar al públic la llista de persones aspirants, amb la puntuació obtinguda en el concurs de mèrits, desglossada en els diversos apartats del barem, i els concedirà un termini de deu dies hàbils perquè formulen, si escau, les reclamacions que estimen pertinents amb relació a l'aplicació del barem.

Resoltes les possibles reclamacions que es presenten contra la qualificació del concurs de mèrits, el tribunal, mitjançant un anunci, ha de publicar a la seu de les Corts Valencianes i en la pàgina web www.cortsvalencianes.es la llista definitiva amb la puntuació obtinguda de les persones aspirants, desglossada en els diferents apartats del barem. Aquesta publicació serveix de notificació a les persones interessades.

Seguidament, ha de publicar a la seu de les Corts Valencianes i en la pàgina web www.cortsvalencianes.es una llista en què figure la persona aspirant que, en haver assolit la puntuació més alta, supera aquest procés selectiu, amb la puntuació obtinguda desglossada en els diversos apartats del barem. Aquesta constitueix la llista definitiva de la persona aprovada a l'efecte de ser nomenada personal funcionari de carrera.

El tribunal no pot declarar que ha superat el procés un nombre de persones aspirants superior al de places convocades.

2. Quan la puntuació global obtinguda per dues o més persones aspirants és igual, s'han d'aplicar els criteris de desempat següents:

A) En primer lloc, a favor de la persona amb major antiguitat en una plaça o lloc de treball de tècnic mitjà o tècnica mitjana d'aplicacions.



B) En segon lloc, si persisteix l'empat, s'ha de dirimir per la puntuació més alta obtinguda en els distints apartats del barem del concurs de mèrits, pel mateix ordre numèric en què hi figuren relacionats, és a dir:



1.r Experiència (sumades, si escau, les puntuacions obtingudes en els diversos subapartats)

2.n Formació

3.r Titulacions acadèmiques

4.t Coneixements de valencià

5.è Coneixement d'idiomes

6.è Superació de processos selectius anteriors

C) En tercer lloc, si l'empat és entre persones de diferent sexe, s'ha de dirimir a favor del sexe infrarepresentat dins del col·lectiu de persones que formen part del cos del subgrup en qüestió en la data de publicació d'aquesta convocatòria.

D) En quart lloc, si persisteix l'empat, s'ha de dirimir per sorteig.



Setena. Tribunal

La presidència de la cambra ha d'ordenar la publicació del tribunal qualificador que ha de jutjar el concurs de mèrits en el Butlletí Oficial de les Corts Valencianes i en la pàgina web www.cortsvalencianes.es, amb una antelació mínima d'un mes abans de la data de començament de la baremació.

La Mesa de les Corts Valencianes ha de designar un tribunal amb la composició següent:

Presidència: Lletrat major o lletrada major de les Corts Valencianes o lletrat o lletrada en qui delegue.

Vocals:

– Un lletrat o una lletrada de les Corts Valencianes.

– Dues persones funcionàries de carrera de les Corts Valencianes, o de qualsevol administració o institució de la Generalitat, amb titulació igual o superior a la requerida per a les places convocades.

– Un catedràtic, catedràtica, professor o professora titular d'universitat a proposta de les universitats públiques valencianes o membres d'un cos anàleg al de la convocatòria de les Corts Generals o del parlament d'una comunitat autònoma.

Un representant del Consell de Personal, amb veu però sense vot.

Secretaria: actua com a secretari o secretària un funcionari o funcionària de carrera de les Corts Valencianes, amb veu però sense vot.

El tribunal queda constituït, a més, per les persones suplents respectives que, simultàniament amb les titulars, han de designar-se.

La composició del tribunal ha de tendir a la paritat entre dones i homes.

Totes les persones membres del tribunal han de tenir una titulació igual o superior a l'exigida per a l'accés a les places convocades.

No poden ser membres del tribunal les persones funcionàries interines, el personal eventual i les persones que han fet tasques de preparació d'opositors o opositores en els dos anys anteriors a la convocatòria.



El tribunal se sotmet a la regulació que, per al funcionament dels òrgans col·legiats, s'estableix en la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, del règim jurídic del sector públic.

Si es produeix la pèrdua de les condicions en virtut de les quals s'ha efectuat el nomenament de les persones membres del tribunal, després d'aquest, la Mesa de les Corts Valencianes pot procedir a la substitució consegüent de la persona membre de qui es tracte, la qual s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Corts Valencianes i en la pàgina web www.cortsvalencianes.es.

El tribunal pot utilitzar, sota la seua direcció, persones col·laboradores. Així mateix, pot disposar la incorporació al seu treball de persones assessores especialistes que considere convenients. Aquestes persones han de limitar l'actuació a l'exercici de la seua especialitat tècnica i en cap cas tenen vot.

Les persones membres del tribunal i les assessores han d'abstenir-se d'intervenir-hi, i poden recusar-les les persones interessades quan hi concórreguen circumstàncies previstes en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. Aquesta obligació és aplicable, així mateix, al personal col·laborador del tribunal.

El tribunal no pot constituir-se ni actuar sense l'assistència, almenys, de tres dels seus membres amb dret de vot, titulars o suplents, indistintament.

Corresponen al tribunal les funcions relatives a la determinació concreta de la qualificació de les persones aspirants, com també, en general, l'adopció de les mesures que calguen perquè es desenvolupe correctament el procés selectiu, per a la qual cosa disposa de la facultat d'interpretació d'aquestes bases.

El tribunal, a l'efecte d'indemnitzacions per assistència a les sessions, es regeix d'acord amb el que disposen les bases d'execució del pressupost de les Corts Valencianes vigent en l'exercici en curs, com també la normativa que es puga publicar per a actualitzar-la.

Per a comunicacions i qualsevol altra incidència, el tribunal té la seu al Palau de les Corts Valencianes, a la plaça de Sant Llorenç, número 4, de València.



Vuitena. Llista definitiva i presentació de documents

Finalitzat el concurs de mèrits, s'ha de fer pública la llista definitiva de la persona aspirant aprovada, amb la puntuació total, que s'ha d'elevar a la Mesa de les Corts Valencianes amb la proposta corresponent de nomenament com a funcionàries de carrera de les Corts Valencianes d'un nombre de persones aspirants igual al de les places convocades.

Aquesta llista definitiva s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Corts Valencianes i en la pàgina web de les Corts Valencianes www.cortsvalencianes.es.

La persona aspirant proposada pel tribunal per a ocupar la plaça ha de presentar en el Departament de Recursos Humans, dins del termini de vint dies hàbils comptadors a partir de publicar en el Butlletí Oficial de les Corts Valencianes la llista de la persona aprovada, els documents següents:

1) Certificat de naixement, expedit pel registre civil corresponent, o fotocòpia compulsada del DNI o document equivalent per a les persones nacionals d'altres estats a què fa referència la base segona.



2) Certificat mèdic acreditatiu de posseir la capacitat física i psíquica necessària per a l'exercici de les funcions del lloc de treball oferit.



3) Fotocòpia autenticada del títol acadèmic exigible segons el que estableix la base segona d'aquesta convocatòria o certificació acadèmica que acredite haver realitzat tots els estudis per a l'obtenció del títol. En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger, fotocòpia autenticada de la credencial que acredite l'homologació que corresponga o, si escau, del certificat d'equivalència corresponent. Aquest requisit no és aplicable a les persones aspirants que hagen obtingut el reconeixement de la seua qualificació professional, en l'àmbit de les professions regulades, a l'empara de les disposicions de dret de la Unió Europea.



4) Declaració jurada o promesa de no haver sigut separada del servei públic, o haver-se revocat el seu nomenament com a personal funcionari interí, amb caràcter ferm, mitjançant expedient disciplinari, del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se inhabilitada penalment per sentència judicial ferma, per a l'accés al cos o l'escala de personal funcionari, o per a l'exercici de la funció pública o d'aquelles pròpies de la plaça objecte de la convocatòria.



Les persones aspirants que no posseïsquen la nacionalitat espanyola han de presentar una declaració jurada o promesa de no estar sotmeses a sanció disciplinària o condemna penal que impedisca en el seu estat l'accés a la funció pública.

La persona seleccionada que, dins del termini indicat i excepte casos de força major, no presente la documentació acreditativa dels aspectes indicats, o que d'aquesta es dedueix que manca d'algun dels requisits exigits, no pot ser nomenada funcionari de carrera de l'administració de les Corts Valencianes, sense perjudici de la responsabilitat en què puga haver incorregut per falsedat en la seua sol·licitud de participació.





Novena. Nomenament i adscripció

Transcorregut el termini de presentació de la documentació i una vegada comprovada la conformitat dels documents presentats, la Mesa de les Corts Valencianes ha d'efectuar el nomenament corresponent, que s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Corts Valencianes i en la pàgina web de les Corts Valencianes www.cortsvalencianes.es i s'ha de notificar a la persona nomenada.

Aquesta ha de prendre possessió i incorporar-se al servei de les Corts Valencianes en el termini de vint dies hàbils, comptadors a partir de la notificació del nomenament.

Sempre que el tribunal haja proposat el nomenament del mateix nombre de persones aspirants que el de places convocades, i a fi d'assegurar la cobertura d'aquestes, quan hi haja alguna renúncia de les persones aspirants seleccionades, abans del seu nomenament o presa de possessió, quan alguna de les persones proposades per al nomenament no presente la documentació acreditativa del compliment dels requisits per a participar en el concurs de mèrits o se'n deduïsca que no té algun dels requisits exigits, la Mesa de les Corts Valencianes ha de requerir la llista complementària de la persona aspirant que segueix en la puntuació final a la inicialment proposada pel tribunal amb la finalitat d'efectuar-ne el nomenament com a personal funcionari de carrera.



Desena. Protecció de dades

D'acord amb la legislació, europea i espanyola, en protecció de dades de caràcter personal, les dades facilitades per les persones aspirants les han de tractar, en qualitat de responsable, les Corts Valencianes.

Aquestes dades han de ser tractades amb l'única finalitat de gestionar les sol·licituds i la participació posterior en el procés selectiu organitzat per les Corts Valencianes. Així mateix, s'utilitzen per a la gestió de les llistes de selecció.

El nom i els cognoms; quatre xifres numèriques aleatòries del document nacional d'identitat, número d'identitat d'estranger, passaport o document equivalent; l'admissió o no a aquest procés de selecció; el motiu de l'exclusió; els resultats de les diferents fases del procés selectiu; la valoració de l'experiència i la resta de mèrits; la puntuació final; l'ordre en el resultat; com també la inclusió en la llista provisional i definitiva de persones que obtinguen plaça poden ser publicats en:



– El lloc web institucional www.cortsvalencianes.es, de conformitat amb el que hi ha establit en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

– El Butlletí Oficial de les Corts Valencianes.

No obstant això, el nom i els cognoms de les persones aspirants que es troben en una situació d'especial protecció i aporten la documentació acreditativa d'aquesta s'han d'encriptar i/o codificar amb la finalitat de preservar-ne la seguretat.

La base legal per al tractament de les dades de caràcter personal de les persones aspirants, amb les finalitats anteriorment esmentades, és la signatura de la sol·licitud d'admissió al procés selectiu i amb això l'acceptació de les bases de la convocatòria. Així mateix, les Corts Valencianes estan legitimades a tractar les dades personals dels candidats basant-se en el compliment de les obligacions legals que regeixen els processos de selecció en el sector públic.

Les dades de caràcter personal aportades per les persones aspirants s'han de conservar, com a mínim, el temps necessari per a atendre possibles reclamacions i recursos del procés selectiu i, més enllà, durant el temps necessari per a complir les obligacions legals pertinents que se'n deriven. Aquestes no s'han de cedir o comunicar a tercers, excepte en els supòsits legalment previstos.

Les persones aspirants a les places oferides poden exercir els drets d'accés, rectificació, supressió i portabilitat de les seues dades, de limitació i oposició al seu tractament, com també a no ser objecte de decisions basades únicament en el tractament automatitzat de les seues dades, quan escaiga. A aquest efecte, han de presentar un escrit en el Registre de les Corts Valencianes, plaça de Sant Llorenç, número 4, 46003 València.

En l'escrit cal especificar quin d'aquests drets sol·licita que siga satisfet i, alhora, ha de mostrar o, en cas d'enviament postal, acompanyar fotocòpia del DNI o document identificatiu equivalent. En cas que actue mitjançant representant, legal o voluntari, ha d'aportar també el document que n'acredite la representació i el document identificatiu d'aquest. Així mateix, en cas de considerar vulnerat el seu dret a la protecció de dades personals, pot interposar una reclamació davant el delegat de protecció de dades de les Corts Valencianes dpdcortsvalencianes@corts.es o, si escau, davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades www.aepd.es.



Onzena. Recursos

Aquesta convocatòria, les seues bases i tots els actes administratius dictats per a desenvolupar-la, excepte les actuacions del tribunal, poden impugnar-los les persones interessades mitjançant la interposició d'un recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà que es publiquen, davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb els articles 10.1.c i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. No obstant això, pot interposar-se potestativament un recurs de reposició davant del mateix òrgan que va dictar l'acte contra el qual es recorre,, en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, o qualsevol altre recurs que s'estime procedent.

Contra els actes del tribunal es pot interposar un recurs davant la Mesa de les Corts Valencianes, en el termini d'un mes comptador a partir de l'endemà que es publique, segons el que hi ha previst en l'article 54 de l'Estatut del personal de les Corts Valencianes (text consolidat publicat en el BOCV número 320/IX, de 15.11.2018).

La Mesa de les Corts Valencianes té potestat per a completar el contingut de les bases precitades i adoptar una resolució definitiva en totes les qüestions que es deriven de l'aplicació.

Cosa que es publica perquè se'n prenga coneixement, de conformitat amb el que hi ha establit en l'article 96.1 del Reglament de les Corts Valencianes.



Palau de les Corts Valencianes

València, 22 de desembre de 2022



El president,

Enric Morera i Català



El secretari segon,

Luis Arquillos Cruz





ANNEX I.

Barem del concurs de mèrits



En el concurs de mèrits a què es refereix la base 5.3 d'aquesta convocatòria, la valoració de l'experiència i la resta de mèrits s'ha d'efectuar d'acord amb el barem següent:



I. Experiència en el sector públic: màxim 65 punts.

1.r Experiència

a) Experiència en plaça o lloc de treball d'ATS amb l'especialitat d'infermeria del treball o de DUI amb l'especialitat d'infermeria del treball en les Corts Valencianes amb vinculació temporal: 0,36/mes complet treballat.

b) Experiència en plaça o lloc de treball d'ATS amb l'especialitat d'infermeria del treball o de DUI amb l'especialitat d'infermeria del treball en qualsevol administració parlamentària amb vinculació temporal: 0,30/mes complet treballat.

c) Experiència en plaça o lloc de treball d'ATS amb l'especialitat d'infermeria del treball o de DUI amb l'especialitat d'infermeria del treball en altres administracions, entitats o institucions públiques amb vinculació temporal: 0,16/mes complet treballat.



II. Resta de mèrits: màxim 35 punts.

2.n Formació

Fins a un màxim de 15 punts, pels cursos de formació rebuts o impartits el contingut dels quals estiga relacionat amb les funcions del lloc de treball oferit, com també els cursos transversals en matèria d'igualtat i prevenció de riscos laborals, en el marc de plans de formació contínua del personal de les administracions públiques per a empleats públics independentment que qui impartisca la formació siguen les administracions públiques o les organitzacions sindicals.



Els cursos de formació rebuts en el país d'origen per nacionals d'estats membres de la Unió Europea, sempre que siguen equivalents i homologats als esmentats anteriorment, han de ser també objecte de valoració.

La formació esmentada es puntua de la manera següent:



De 100 o més hores............................. 7,50 punts

De 50 o més hores............................... 5,25 punts

De 25 o més hores............................... 3,75 punts

De 15 o més hores............................... 2,25 punts







3.r Titulacions acadèmiques

Titulacions acadèmiques oficials iguals o superiors a l'exigida en la convocatòria per a l'accés, exclosa aquesta: 2 punts per cada titulació amb un màxim de 4 punts.

4.t Coneixements de valencià: màxim 16 punts

a) Coneixement de valencià, fins a un màxim de 12 punts (només es puntua el nivell màxim aportat).

– A2 (grau oral): 1,00 punts

– B1 (grau elemental): 2,00 punts

– B2: 4,00 punts

– C1 (grau mitjà): 8,00 punts

– C2 (grau superior): 12,00 punts

b) Capacitació tècnica en valencià, fins a un màxim de 4 punts.



– Llenguatge en mitjans de comunicació: 1,00 punts

– Llenguatge administratiu: 2,00 punts

– Correcció de textos: 3,00 punts

5.è Coneixement d'idiomes

a) Coneixement d'idiomes, fins a un màxim de 3 punts (només es puntua el nivell màxim aportat en cada idioma).



Nivell A1.............................................................. 0,40 punts

Nivell A2.............................................................. 0,80 punts

Nivell B1.............................................................. 1,20 punts

Nivell B2.............................................................. 1,60 punts

Nivell C1.............................................................. 2,00 punts

Nivell C2.............................................................. 2,40 punts





6.è Haver superat anteriorment tots els exercicis d'un concurs oposició en les Corts Valencianes per a l'accés a una plaça anàloga, fins a un màxim de 5 punts.

La justificació documental de l'experiència i la resta de mèrits del barem s'ha de realitzar mitjançant qualsevol mitjà de prova admès en dret i, en particular:

– Per a serveis prestats en administracions, entitats o institucions públiques: certificació expedida per l'òrgan competent (annex I del Reial decret 1.461/1982).

– Per a títols acadèmics: original o fotocòpia compulsada.

– Per a tots els idiomes: es valora el coneixement de llengües diferents de la llengua espanyola segons els nivells especificats, el qual s'ha d'acreditar documentalment mitjançant títols, diplomes i certificats expedits per les escoles oficials d'idiomes i per les universitats espanyoles que seguisquen el model d'acreditació d'exàmens de l'Associació de Centres de Llengües d'Educació Superior (ACLES), com també tots aquells indicats en l'annex del Decret 61/2013, de 17 de maig, del Consell, pel qual s'estableix un sistema de reconeixement de la competència en llengües estrangeres a la Comunitat Valenciana, tenint-ne en compte les modificacions posteriors per una ordre de la conselleria competent en matèria d'educació. La valoració del coneixement de l'idioma s'efectua puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut en cadascun dels idiomes. Les equivalències entre els ensenyaments estan regulades en l'annex II del Reial decret 1.041/2017, de 22 de desembre, i són les següents:

Mapa web