Ficha disposicion

Ficha disposicion





Ajuntament de Rafelbunyol. Aprovació de les bases que han de regir la convocatòria per a la cobertura definitiva i en propietat de cinc places d'Auxiliar Administratiu en el marc del procés d'estabilització d'ocupació temporal conforme a la Llei 20/2021.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 9500 de 29.12.2022
Número identificador:  2022/12876
Referència Base de Dades:  012119/2022
 

  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Ajuntament
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: ofertes d'ocupació pública i oposicions
      Descriptors toponímics: Rafelbunyol



Aprovació de les bases que han de regir la convocatòria per a la cobertura definitiva i en propietat de cinc places d'Auxiliar Administratiu en el marc del procés d'estabilització d'ocupació temporal conforme a la Llei 20/2021. [2022/12876]

Mitjançant Resolució d'Alcaldia de 26 de desembre de 2022 s'han aprovat les bases que han de regir la convocatòria per a la cobertura definitiva i en propietat de cinc places d'Auxiliar Administratiu en el marc del procés d'estabilització d'ocupació temporal conforme a la Llei 20/2021.



Bases específiques que regiran les convocatòries per a proveir en propietat cinc places d'Auxiliar Administratius en la Plantilla de Personal de l'Ajuntament de Rafelbunyol, per execució de l'Oferta d'Ocupació Pública d'Estabilització de l'exercici 2021, totes elles mitjançant processos de Concurs, en aplicació de la Llei 20/2021.



BASE 1. Objecte de la convocatòria.

L'objecte de la present convocatòria és la selecció i provisió en propietat com a funcionari/a de carrera de la plantilla de personal de l'Ajuntament de Rafelbunyol, corresponent a l'Oferta d'Ocupació Pública de 2021, publicada en el BOP Núm. 102 de 30.05.2022, de la s següents places:

1. Auxiliar Administratiu/a:

· Nombre de places: 5

· Naturalesa: funcionarial

· Escala: administració general; subescala: auxiliar

· Grup: C; subgrup: C2

· Procés selectiu: concurs de mèrits

Segons el que preveu la Disposició Addicional Quarta de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública, aquesta convocatòria es durà a terme amb reducció dels terminis establits per a l'accés a la Funció Pública per tractar-se de Processos d'Estabilització de l'Ocupació Temporal del personal funcionari i laboral.



BASE 2. Normativa aplicable.

· Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a lloa reducció de la temporalitat en l'ocupació pública.

· Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, Text Refós del EBEP.

· La 4/2021, de 16 d'abril, de la Generalitat, de la Funció Pública Valenciana.

· Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana.

· La Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases de Règim Local.

· Reial decret legislatiu 781/1986, de 18 d'abril, Text Refós de les Disposicions Legals vigents en matèria de Règim Local.

· Reglament General d'Ingrés de Personal al Servei de l'Administració General de l'Estat i de Provisió de Llocs de treball i Promoció Professional dels Funcionaris Civils de l'Estat, aprovat pel Reial decret 364/1995, de 10 de març.

· Llei 39/2015 d'1 d'octubre del Procediment Administratiu Comú.



· Llei 40/2015, d'1 d'octubre, del Règim Jurídic del Sector Públic.



· Altres disposicions que li siguen aplicable.



BASE 3. Requisits dels aspirants.

Per a ser admesos en la present convocatòria, bastarà que les persones aspirants manifesten en les seues instàncies reunir tots i cadascun dels requisits exigits l'últim dia del termini de presentació de sol·licituds de participació, i mantindre els mateixos fins al moment de la presa de possessió segons l'article 56 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, i l'article 135 RDLEG. 781/1986.

Requisits per a totes les convocatòries:

Nacionalitat: Tindre la nacionalitat espanyola o d'un estat membre de la Unió Europea, o d'algun estat al qual siga aplicable la llibertat de circulació de treballadors. Independentment de la seua nacionalitat, el cònjuge de les i els espanyols i de les persones nacionals d'altres estats membres de la Unió Europea, i quan així ho preveja el corresponent tractat, el cònjuge dels nacionals d'algun estat en els quals siga aplicable la llibertat de circulació dels treballadors, sempre que no estiguen separats de dret. Així mateix, i amb les mateixes condicions que els cònjuges, podran participar els seus descendents i els del seu cònjuge, menors de vint-i-un anys o majors d'aquesta edat, que visquen a les seues expenses.

Edat: tindre setze anys i no haver aconseguit l'edat de jubilació.



Titulació Acadèmica: Estar en possessió del títol de Graduat en Educació Secundària Obligatòria o titulació equivalent (Graduat Escolar) o tindre complides les condicions per a obtindre-ho en la data en què finalitze el termini de presentació de sol·licituds i disposen del certificat que l'acredite. Les persones aspirants amb titulacions obtingudes a l'estranger hauran d'estar en possessió de la corresponent credencial d'homologació o, en el seu cas, del corresponent certificat d'equivalència, havent de presentar-lo juntament amb la instància. Aquest requisit no serà aplicable als aspirants que hagueren obtingut el reconeixement de la seua qualificació professional, en l'àmbit de les professions regulades, a l'empara de les disposicions de dret de la Unió Europea.



Capacitat. Posseir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguen necessàries per a l'acompliment de les corresponents funcions o tasques.

Habilitació. No haver sigut separat/a, o haver-se revocat el seu nomenament com a personal funcionari interí, amb caràcter ferm, mitjançant procediment disciplinari de cap administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni trobar-se inhabilitat per sentència ferma per a l'exercici de qualssevol funcions públiques o d'aquelles pròpies del cos, agrupació professional o escala objecte de la convocatòria. En el cas de personal laboral, no trobar-se inhabilitat per sentència ferma o a conseqüència d'haver sigut acomiadat disciplinàriament de manera procedent, per a exercir funcions similars a les pròpies de la categoria professional a la qual es pretén accedir.

Tractant-se de persones nacionals d'altres Estats, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent ni haver sigut sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedisca en els mateixos termes en el seu estat l'accés a l'ocupació pública.

Especificacions: Les condicions per a l'admissió a les proves hauran de reunir-se en el moment de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantenir-les durant tot el procés selectiu, fins al moment de la presa de possessió.

L'Administració podrà requerir, en qualsevol moment, a les persones aspirants, aportar la documentació original a fi que acrediten el compliment dels requisits exigits per a la seua participació, així com, la veracitat de qualsevol dels documents que hagen d'aportar en aquest procés selectiu. Si els requisits no foren acreditats o els documents no foren aportats, en el termini dels deu dies hàbils següents a la notificació del requeriment, la persona aspirant podrà quedar exclosa del procés selectiu.



BASE 4. Forma i termini de presentació de sol·licituds de participació.

Per a poder participar en la convocatòria pública, es formalitzarà electrònicament a través de la Seu Electrònica de l'Ajuntament de Rafelbunyol mitjançant la presentació d'una instància específica disponible en aquesta seu (https://rafelbunyol.sedelectronica.es), sol·licitant formar part de la present convocatòria, havent d'estar degudament emplenada. Manifestaran les persones aspirants que reuneixen totes i cadascuna de les condicions i requisits exigits en la Base Tercera, referits sempre a la data d'expiració del termini de presentació de sol·licituds, i que accepten en tots els seus extrems les presents bases.

Es redueixen a la meitat els terminis de presentació de sol·licituds de participació en el procés selectiu, segons la Disposició Addicional Quarta de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública: per tant, el termini de presentació d'instàncies serà de 10 dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació de l'anunci d'inici de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

4.3. Per a ser admès/a, a més de la instància, s'adjuntarà justificant acreditatiu d'haver ingressat els drets d'examen, que es fixen en la quantitat de: 40 €

L'abonament haurà d'efectuar-se en el compte restringit que per a tal fi té oberta aquesta Corporació en Cajamar amb IBAN ES31 3058 7075 0927 3220 0010, indicant en el concepte de l'ingrés, el NIF de la persona aspirant i la plaça a la qual s'opta «Auxiliar Administratiu/a». El resguard justificatiu d'aquest ingrés haurà d'adjuntar-se juntament amb la instància.

La falta d'abonament dels drets d'examen determinarà l'exclusió de la persona aspirant.

Juntament amb la Instància electrònica de participació s'adjuntarà la següent documentació:

· Els documents acreditatius de les condicions de capacitat i requisits exigits en la base tercera de la present convocatòria:

· En tractar-se d'una presentació electrònica mitjançant certificat digital, no serà necessari presentar escanejat el NIF. No obstant això, si per circumstàncies extraordinàries, la instància es presentara mitjançant qualsevol de les altres opcions que recull la llei 39/2015 de Procediment Administratiu comú, haurà d'aportar-se obligatòriament còpia del NIF en vigor.

· Fotocòpia del títol acadèmic exigible.

· Justificant de l'abonament dels drets d'examen.

· Declaració responsable de no haver sigut separat/dona per mitjà d'expedient disciplinari de qualsevol administració pública o ocupació pública, així com de no trobar-se inhabilitat/dona penalment per a l'exercici de les funcions públiques i declaració de no estar incurs/a en causa d'incompatibilitat prevista en la Llei 53/1984, de 26 de desembre.



· Mèrits a valorar conforme als criteris establits en aquestes Bases. Només es tindran en compte aquells mèrits que es presenten fins a l'últim dia de termini de presentació d'instàncies de participació.

Mitjançant la signatura de la instància de participació, la persona aspirant manifesta la veracitat de la documentació aportada. L'Ajuntament de Rafelbunyol podrà requerir en qualsevol moment la presentació del document original per a la seua comprovació.



BASE 5. Admissió de les persones aspirants.

5.1. Expirat el termini de presentació d'instàncies, l'Alcaldia dictarà una resolució, declarant aprovada la Llista Provisional de persones admeses i excloses. Juntament amb aquesta, es donarà a conèixer la composició del Tribunal de Selecció.

5.2. L'esmentada resolució, que es publicarà en el tauler d'anuncis de la seu Electrònica i en el Butlletí Oficial de la Província de València (BOP), indicarà el termini de 5 dies hàbils per a esmena de defectes per part dels qui hagen resultat exclosos, de conformitat amb l'article 33 i 68 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre. Així mateix, en aquest termini es podrà presentar qualsevol reclamació pertinent per part de les persones interessades.

No serà esmenable les següents incidències, per afectar el contingut essencial de la mateixa sol·licitud del sistema selectiu, al final de caducitat o a la manca d'actuacions essencials:

· No fer constar que es reuneixen tots i cadascun dels requisits de capacitat exigits a les bases.

· Presentar la sol·licitud fora del termini corresponent.

· La falta de pagament dels drets d'examen dins del termini i en la forma escaient.

Resoltes les reclamacions i esmenes, si hi haguera, l'autoritat convocant publicarà en el BOP i en el Tauler d'anuncis de la Seu Electrònica de l'ajuntament, mitjançant Resolució d'Alcaldia, les Llistes Definitives de persones admeses i excloses.

La publicació d'aquesta resolució determinarà els terminis a l'efecte de possibles impugnacions o recursos.

5.3. Contra la resolució aprovatòria de la llista definitiva, les persones interessades podran interposar recurs contenciós administratiu, en els termes de la vigent Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, previ, si és el cas, el recurs potestatiu de reposició previst en l'article 114 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre.



BASE 6. Òrgan tècnic de selecció.

Juntament amb la publicació de la Llista Provisional d'admesos i exclosos, es donarà a conèixer la composició del Tribunal de Selecció qui durà a terme l'execució del procés selectiu Aquest tribunal estarà conformat pel següent nombre de membres:

Presidència: un funcionari/a de carrera de l'Ajuntament de Rafelbunyol o de qualsevol administració local la Comunitat Valenciana.

Secretaria: un funcionari/a de carrera de l'Ajuntament de Rafelbunyol.

Vocalies: tres funcionaris/as de carrera de qualsevol administració local de la Comunitat Valenciana.

6.2. Cada nomenament implicarà també la designació d'una persona suplent amb els mateixos requisits i condicions. Es tendirà a obtindre la paritat entre dones i homes.

6.3. La composició concreta del tribunal, amb la corresponent designació de cadascun dels seus integrants, es portarà a efecte mitjançant resolució d'Alcaldia i es farà pública juntament amb la Llista Provisional d'aspirants Admesos i Exclosos.

6.4. Tots els membres del tribunal amb veu i vot hauran de comptar amb una titulació acadèmica igual o superior a la de les places convocades i pertànyer al mateix o superior grup de classificació.

6.5. Al Tribunal li correspon el desenvolupament del contingut en les presents bases, estant vinculat en la seua actuació a aquestes.

6.6. Els/les membres del tribunal hauran d'abstindre's d'intervindre, notificant-lo a l'autoritat convocant, i els/les aspirants podran recusar-los/les quan concórreguen les circumstàncies previstes, en els articles 23 i 24 de la vigent Llei 40/2015 d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic, o quan van haver fet tasques de preparació d'aspirants en els cinc anys anteriors a la publicació de la convocatòria.



6.7. El tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense la presència de la majoria dels seus membres, titulars o suplents indistintament. Les decisions s'adoptaran per majoria de vots.

6.8. Davant les actuacions del tribunal, es podrà interposar recurs d'alçada davant l'Alcaldia, en el termini d'un mes a comptar des que aquestes es van fer públiques, d'acord amb l'article 112 i 121 de la Llei de Procediment Administratiu Comú.

6.9. Els membres del Tribunal percebran en concepte d'indemnitzacions per la seua assistència, les quanties assenyalades en l'RD 462/2002, de 24 de maig, sobre Indemnització per Raó del Servei.



BASE 7. Sistema del procés selectiu: concurs

Desenvolupament de la fase de concurs (puntuació màxima 50 punts).

1. Experiència professional (puntuació màxima 30 punts)

a) Per experiència a l'Ajuntament de Rafelbunyol com a personal funcionari o laboral, en el cos, escala, grup i subgrup igual a la categoria convocada, valorant-se per mes complet o la part proporcional que corresponga en dies de servei en actiu.



S'atorgaran 0,17 punts per cada mes treballat complet de serveis efectius.

b) Per experiència en llocs de treball en altres administracions o en el Sector Públic Instrumental d'altres administracions públiques com a personal funcionari o laboral en el cos, escala, grup i subgrup igual a la categoria convocada, valorant-se per mes complet o la part proporcional que corresponga en dies de servei en actiu.



S'atorgaran 0,06 punts per cada mes treballat complet de serveis efectius.

Per a l'acreditació d'aquesta experiència s'haurà d'aportar Certificat de Serveis Prestats emés per l'Administració corresponent o bé contracte laboral, adjuntant en tot cas i de manera obligatòria, Informe de Vida Laboral.

El nombre total de dies de serveis prestats serà el que resulte de l'informe de vida laboral expedit per la Tresoreria General de la Seguretat Social o sistema alternatiu de cotització, en relació amb la informació obrant en la resta dels mitjans documentals, considerant la totalitat dels mesos com de 30 dies.

2. Coneixements i Formació (puntuació màxima 15 punts)

Es valorarà la formació acadèmica i els cursos de formació i perfeccionament el contingut del qual estiga relacionat amb les funcions de la places convocades (Auxiliar Administratiu), així com estar en possessió de titulacions acadèmiques superiors a l'exigida per a poder participar en aquesta convocatòria.

S'atorgarà la següent puntuació per aquest factor:

· Cursos de duració inferiors a 20 hores: 1 punts/curs.

· Cursos de duració igual entre 20 i 50 hores: 3 punts/curs.

· Cursos d'una duració superior a 50 hores: 5 punts/curs.

· Estar en possessió d'una titulació acadèmica superior a la requerida per a la convocatòria conforme al següent desglossament:

o Batxiller o Cicles Formatius Superiors: 5 punt per titulació. Únicament es valorarà l'aportació d'una sola titulació.

o Diplomatures universitàries, Llicenciatures o Graus Universitaris: 8 punts per titulació. Únicament es valorarà l'aportació d'una sola titulació.

o Seran incompatibles l'aportació del Batxillerat o Cicles formatius superiors amb les titulacions universitàries.

La formació s'acreditarà mitjançant còpia dels Certificats dels cursos de formació i perfeccionament, ben impartit per administracions públiques o centres privats, però que estiguen degudament relacionats amb les activitats i funcions del lloc objecte de la present convocatòria o amb la pròpia administració pública, havent d'acreditar-se el nombre d'hores formatives del curs corresponent.

Els cursos de formació sense especificació d'hores no es valoraran.



3. Coneixement de llengües oficials de la Unió Europea (màxima 1 punt)

Es valorarà únicament el nivell més alt obtingut, mitjançant acreditació d'estar en possessió del certificat expedit o homologat per les escoles oficials d'idiomes, per les universitats espanyoles que seguisquen el model d'acreditació d'exàmens de l'Associació de Centres de Llengües d'Educació Superior (ACLES), així com tots aquells indicats en l'annex del Decret 61/2013, de 17 de maig, del Consell, pel qual s'estableix un sistema de reconeixement de la competència en llengües estrangeres en la Comunitat Valenciana, i modificacions posteriors per ordre de la Conselleria competent en matèria d'educació.



S'atorgaran conformement a la següent escala:

· Certificat de nivell A2: 0,10 punts

· Certificat de nivell B1: 0,25 punts

· Certificat de nivell B2: 0,50 punts

· Certificat de nivell C1: 0,75 punts

· Certificat de nivell C2: 1,00 punts

4. Coneixement de valencià (puntuació màxima 4 punts)

Es valorarà únicament el nivell més alt obtingut, mitjançant acreditació d'estar en possessió del certificat expedit o homologat conforme al que es disposa en l'Ordre 7/2017, de 2 març, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es regulen els certificats oficials administratius de coneixements de Valencià de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, el personal examinador i l'homologació i la validació d'altres títols i certificats:



S'atorgaran conformement a la següent escala:

· Certificat de nivell A2: 1,00 punts

· Certificat de nivell B1: 2,00 punts

· Certificat de nivell B2: 2,50 punts

· Certificat de nivell C1: 3,00 punts

· Certificat de nivell C2: 4,00 punts



BASE 8. Qualificació final del procés de selecció

El sumatori de la puntuació total obtinguda en la Fase de Mèrits donarà lloc a un ordre de puntuació entre totes les persones partícips admeses.



BASE 9. Ordre de prelació d'aspirants. Constitució i funcionament de la borsa d'ocupació.

Les places vacants seran oferides sempre seguint l'ordre de prelació obtingut en la convocatòria, sense perjudici que algun dels seus integrants estiga prestant serveis en el propi Ajuntament en virtut d'un nomenament o contractació temporal; tot això amb la legítima intenció que el principi de mèrit i capacitat invista de manera plena qualsevol nomenament en les places vacants.

Del resultat final del procés selectiu, l'ajuntament constituirà una Borsa d'Ocupació per a la categoria d'Auxiliars Administratius. Podran formar part d'aquesta borsa, únicament aquelles persones que hagueren obtingut un mínim de 10 punts en la present convocatòria.

La borsa d'ocupació que es constituïsca es regularà conforme al que s'estableix en els punts següents.

a. L'ordre de prelació de les persones aspirants de la borsa de treball quedarà determinat segons la puntuació final obtinguda per cada aspirant, de major a menor.

b. Els casos d'empat tant en la designacion de les places com en la constitució de la borsa d'ocupació que es produïsquen es dirimiran de la manera següent:

· Primer: per la puntuació més elevada en la valoració d'experiència



· Segon: Formació, i de persistir l'empat, es tindrà en compte la puntuació obtinguda pels coneixements de valencià.

· Tercer: per criteri de paritat d'acord amb el pla d'igualtat de l'Ajuntament de Rafelbunyol.

· Quart: en el cas que persistisca l'empat, el mateix es dirimirà per sorteig.

c. Les crides de la borsa es realitzaran per correu electrònic o trucada telefònica segons dades aportades en la instància de participació. Les persones seleccionades disposaran d'un termini màxim de quaranta-huit hores hàbils des de la crida per a manifestar la seua acceptació o renúncia i presentar la documentació necessària per al seu nomenament. En el supòsit de no contestar en l'indicat termini, s'entendrà que rebutja l'oferta quedant en últim lloc de la borsa.

d. Abans de la signatura del nomenament, l'Ajuntament es reserva el dret a efectuar un reconeixement mèdic a la persona seleccionada, a fi de constatar la seua aptitud física per al treball, el resultat del qual podrà determinar la ineptitud d'aquesta persona i, per tant, la seua exclusió temporal o definitiva de la borsa de treball.

e. La borsa de treball derivada de les presents bases tindrà una vigència de cinc anys, podent ser prorrogada per un altre any més si resultara necessari.

f. És obligació de les persones integrants de la borsa de treball i la seua responsabilitat comunicar a l'Ajuntament la modificació de les seues dades a l'efecte de notificacions, les quals a l'efecte de crida es realitzaran per email o bé telefònicament, havent de constar les renúncies per correu electrònic.

g. En el cas que una persona aspirant siga anomenada per a treballar a l'Ajuntament i renuncie, sense causa justificada, serà exclòs/a definitivament de la borsa amb l'excepció dels supòsits de baixa mèdica, maternitat o paternitat, en els quals es conservaran les expectatives sense penalització. En aquests casos, es reservarà l'ordre de crida una vegada la persona sol·licite la seua reactivació en aquesta borsa després de finalitzar la seua situació descrita anteriorment.

h. En el cas que la renúncia siga causada per l'exercici d'un treball fora de l'Ajuntament, prèvia acreditació de la situació, la persona aspirant serà relegada a l'últim lloc de l'ordre de prelació.

i. Si el cessament en la prestació dels serveis és imputable al/a la treballadora, tal circumstància s'entendrà com una renúncia i serà eliminat/a de la borsa de treball.



BASE 10. Incidències.

El Tribunal queda facultat per a resoldre els dubtes que es presenten i prendre els acords necessaris per al bon ordre del procés selectiu, en tot el no previst en aquestes bases.



BASE 11. Vinculació de les bases.

Les presents bases vinculen a aquest Ajuntament, al Tribunal i als participants en les proves selectives, i tant la present convocatòria com quants actes administratius deriven d'aquesta i de les actuacions del Tribunal podran ser impugnats per les persones interessades en els casos, terminis i forma establida en la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.



Aquestes bases són definitives en via administrativa i contra aquestes pot interposar-se recurs contenciós administratiu davant l'ordre jurisdiccional, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la seua publicació, podent-se interposar, amb caràcter previ i potestatiu, recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha adoptat en el termini d'un mes següent al de la publicació.



BASE 12. Publicació de la convocatòria específica

Les presents bases seran publicades en el DOGV, de conformitat amb el que s'estableix en la Llei 4/2021 de la Generalitat per la qual s'aprova l'Estatut de la Funció Pública Valenciana. Tant les llistes provisionals com les definitives seran publicades en el BOP. I de conformitat amb l'article 42 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú, es fixa com a mitjà de comunicació de les publicacions que es deriven dels actes integrants d'aquest procediment selectiu, l'exposició en el tauler d'anuncis de la Seu Electrònica de l'Ajuntament de Rafelbunyol.



Rafelbunyol, 26 de desembre de 2022.– L'alcalde: Francisco Alberto López López.

Mapa web