Ficha disposicion

Ficha disposicion





DECRET 155/2007, de 21 de setembre, del Consell, pel qual es regulen les ensenyances d'idiomes de règim especial en la Comunitat Valenciana i s'establix el currículum del nivell bàsic i del nivell intermedi.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 5605 de 24.09.2007
Número identificador:  2007/11678
Referència Base de Dades:  012060/2007
 



DECRET 155/2007, de 21 de setembre, del Consell, pel qual es regulen les ensenyances d'idiomes de règim especial en la Comunitat Valenciana i s'establix el currículum del nivell bàsic i del nivell intermedi. [2007/11678]

La Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació, regula en els articles 59, 60, 61 i 62 les ensenyances d'idiomes de règim especial i establix que estes ensenyances s'organitzaran en tres nivells: bàsic, intermedi i avançat.

L'article 59.1 de la Llei Orgànica 2/2006 disposa que les ensenyances de nivell bàsic tindran les característiques i l'organització que les Administracions educatives determinen.

El Reial Decret 1629/2006, de 29 de desembre, pel qual es fixen els aspectes bàsics del currículum de les ensenyances d'idiomes de règim especial regulades per la Llei Orgànica 2/2006, establix en la disposició final primera que el Reial Decret té caràcter bàsic, a excepció de la disposició addicional segona; el mencionat Reial Decret es dicta a l'empar del que disposa l'article 149.1.1ª i .30a de la Constitució Espanyola de 1978 i de l'habilitació que conferix al Govern l'artícle 6.2 de la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació, i en ús de la competència estatal per a la fixació de les ensenyances mínimes recollida expressament en la disposició addicional primera, 2.c) de la Llei Orgànica 8/1985, Reguladora del Dret a l'Educació.

El present Decret executa i desenrotlla la normativa bàsica estatal sobre la matèria curricular en l'àmbit d'exercici de les competències autonòmiques pròpies i de conformitat amb el que disposa l'artícle 6.4 de la Llei Orgànica 2/2006.

Asumint una concepció de l'educació com un aprenentatge permanent, el Decret es dirigix especialment a aquelles persones que, havent adquirit les competències bàsiques en les ensenyances de règim general, desitgen o necesiten al llarg de la seua vida adquirir o perfeccionar les seues competències en una o diverses llengües extrangeres, en valencià –com a llengua cooficial de la Comunitat Valenciana-, així com obtindre un certificat del seu nivell de competència en l'ús de les llengües. Garantitza, al mateix temps, una atenció personalitzada a l'alumnat amb necessitats educatives especials derivades de discapacitat.

El ric patrimoni de les distintes llengües i cultures constituïx un recurs molt valuós que cal protegir i desenrotllar perquè la diversitat deixe de ser un obstacle per a la comunicació i es convertisca, en canvi, en una font d'enriquiment i comprensió mútua; així, podrem satisfer les necessitats d'una Europa multilingüe al llarg de tota la vida.

Per tot això, previ dictamen del Consell Escolar Valencià, a proposta del conseller d'Educació, oït el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana i prèvia deliberació del Consell en la reunió del dia 21 de setembre de 2007,

DECRETE

Capítol I

Aspectes generals

Article 1. Objecte i àmbit d'actuació

1. El present Decret té com a objecte establir les característiques i organització de les ensenyances d'idiomes de règim especial en la Comunitat Valenciana, així com fixar el currículum del Nivell Bàsic i del Nivell Intermedi dels idiomes alemany, àrab, xinés, espanyol per a estrangers, francés, grec, anglés, italià, rus, portugués i valencià, incorporant els aspectes bàsics que establix el Reial Decret 1629/2006, de 29 de desembre, pel qual es fixen els aspectes bàsics del currículum de les ensenyances d'idiomes de règim especial regulades per la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació. El seu objecte també alcança als efectes dels certificats acreditatius de la superació de les exigències acadèmiques corresponents als diferents nivells de les ensenyances d'idiomes.

2. Este decret s'aplicarà en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana.

Article 2. Principis generals

1. Les ensenyances d'idiomes de règim especial, van dirigides a aquelles persones que, havent adquirit les competències bàsiques en les ensenyances de règim general, desitgen o necessiten al llarg de la seua vida, adquirir o perfeccionar les seues competències en una o diverses llengües estrangeres i en valencià; així com obtindre un certificat del seu nivell de competència en l'ús de les llengües.

2. Les Escoles Oficials d'Idiomes fomentaran l'estudi de les llengües oficials dels Estats membres de la Unió Europea, del valencià com a llengua pròpia de la Comunitat Valenciana i de l'espanyol com a llengua d'aprenentatge per a estrangers; així com d'altres llengües que, per raons culturals, socials o econòmiques presenten un interés especial.

3. La conselleria competent en matèria d'educació fomentarà la formació, la investigació, l'experimentació i la innovació educativa, així com l'intercanvi de materials didàctics que servisquen de suport als currículums que s'adjunten en l'annex únic, amb la finalitat de millorar la pràctica docent.

4. Les ensenyances d'idiomes estaran orientades al desenrotllament de la competència comunicativa de l'alumne i assumiran l'enfocament d'acció que adopta el Marc Comú Europeu de Referència per a les Llengües. L'aplicació del currículum fomentarà la responsabilitat i l'autonomia de l'alumne en l'aprenentatge, la competència plurilingüe i pluricultural i la dimensió intercultural, per ser aspectes que incidixen en un aprenentatge més efectiu.

Article 3. Currículum

1. S'entén per currículum el conjunt dels objectius, continguts, mètodes pedagògics i criteris d'avaluació de les ensenyances d'idiomes de règim especial.

2. De conformitat amb els articles 2 i 3 del Reial Decret 1629/2006, de 29 de desembre, pel qual es fixen els aspectes bàsics del currículum de les ensenyances d'idiomes de règim especial regulades per la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació, el Nivell Bàsic tindrà com a referència les competències pròpies del Nivell A2 del Consell d'Europa, segons es definix este nivell en el Marc Comú Europeu de Referència per a les Llengües; per la seua banda, el Nivell Intermedi tindrà com a referència el nivell B1 del mencionat Marc.

3. El currículum del Nivell Bàsic és el que s'inclou, per a cada idioma, en l'annex únic del present decret.

4. El currículum del Nivell Intermedi és el que s'inclou, per a cada idioma, en l'annex únic del present decret.

5. La conselleria competent en matèria d'educació determinarà el currículum del Nivell Avançat dels idiomes que s'impartisquen en les Escoles Oficials d'Idiomes de la Comunitat Valenciana. Este nivell tindrà com a referència les competències pròpies del Nivell B2 del Consell d'Europa, segons es definix este nivell en el Marc Comú Europeu de Referència per a les Llengües.

Article 4. Ensenyances

1. L'ensenyança d'idiomes de règim especial haurà d'ajustar-se als currículums establits per als diferents nivells que es contenen en l'annex únic del present decret.

2. La conselleria competent en matèria d'educació determinarà els idiomes i les modalitats d'ensenyança que s'impartiran en les Escoles Oficials d'Idiomes.

3. La conselleria competent en matèria d'educació podrà autoritzar en les Escoles Oficials d'Idiomes la impartició de cursos monogràfics per als nivells que es determinen, cursos de formació i actualització del professorat, així com altres ofertes formatives complementàries que responguen a una demanda social.

4. Les Escoles Oficials d'idiomes podran, en els termes que dispose la conselleria competent en matèria d'educació, organitzar i impartir cursos especialitzats per al perfeccionament de competències i idiomes, tant en els nivells Bàsic, Intermedi i Avançat com en els nivells C1 i C2 del Consell d'Europa segons estos nivells es definixen en el Marc Comú Europeu de Referència per a les Llengües.

Article 5. Trasllat de centre

1. L'alumne que es trasllade a un altre centre sense haver conclòs el curs acadèmic, haurà d'aportar una certificació acadèmica expedida pel centre d'origen, el qual remetrà al centre de destí, a petició d'este, l'expedient acadèmic de l'alumne. La matriculació es considerarà definitiva a partir de la recepció de l'expedient acadèmic per part de l'Escola de destí junt amb la comunicació de trasllat.

2. A fi de garantir la mobilitat de l'alumnat entre les distintes comunitats autònomes, la conselleria competent en matèria d'educació, regularà les condicions dels trasllats de centre en, almenys, allò que respecta a la determinació de plaçes vacants en els centres, l'incorporació de l'alumne que es traslade al curs pertinent i el pagament del preus públics establerts.

Article 6. Documents d'avaluació

1. Els documents oficials que hauran de ser utilitzats en l'avaluació per a les ensenyances d'idiomes de règim especial, de conformitat amb el que disposa l'Annex II del Reial Decret 1629/2006, de 29 de desembre, pel qual es fixen els aspectes bàsics del currículum de les ensenyances d'idiomes de règim especial regulades per la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació, seran l'expedient acadèmic i les actes de qualificació.

2. La conselleria competent en matèria d'educació establirà els models dels distints documents d'avaluació, així com el procediment per al seu ompliment. En qualsevol cas, els esmentats models hauran de contenir les dades recollides a l'annex II del Reial Decret 1629/2006, garantint-se així la uniformitat de la documentació acadèmica en tot l'Estat, de manera que permeta la mobilitat de l'alumnat.

Article 7. Autonomia pedagògica

1. La conselleria competent en matèria d'educació fomentarà l'autonomia pedagògica i organitzativa de les Escoles Oficials d'Idiomes per a afavorir la millora contínua de la qualitat educativa; de la mateixa manera, estimularà el treball en equip dels professors i impulsarà l'activitat investigadora dels mateixos a través de la seua pràctica docent.

2. Les Escoles Oficials d'Idiomes, dins del marc que establisca la conselleria competent en matèria d'educació, elaborarà el Projecte Educatiu de Centre, en el qual fixaran els objectius, les prioritats i els procediments d'actuació. Per a l'elaboració de tal projecte es tindran en compte les característiques de l'Escola, així com les necessitats educatives de l'alumnat.

3. Els departaments didàctics elaboraran les programacions didàctiques per als cursos del Nivell Bàsic, Intermedi i Avançat, seqüenciant els objectius, continguts i criteris d'avaluació establits en els corresponents currículums.

4. El professorat, a més d'avaluar el desenrotllament de les capacitats dels alumnes d'acord amb els objectius, avaluarà els processos d'ensenyança i la seua pròpia pràctica docent en relació amb la consecució dels objectius educatius del currículum. Els resultats de la dita avaluació s'inclouran en la memòria anual de l'Escola i serviran per a introduir aquells aspectes de la pràctica docent i del Projecte Educatiu de Centre que es consideren oportuns.

Capítol II

Nivell basic

Article 8. Organització

1. El Nivell Bàsic té com a finalitat utilitzar l'idioma interactiva, receptiva i productivament de forma senzilla, però adequada i eficaç, comprenent i produint textos breus, orals o escrits, sobre assumptes quotidians, amb un control limitat d'un repertori bàsic de recursos lingüístics freqüents i en llengua estàndard.

2. Les ensenyances del Nivell Bàsic en règim presencial s'organitzaran en dos cursos d'una duració de 120 hores lectives cada u.

3. Els cursos del Nivell Bàsic integraran totes les destreses comunicatives establides en el corresponent currículum que figura en l'Annex Únic del present decret.

4. Els departaments didàctics de les Escoles Oficials d'Idiomes elaboraran les programacions didàctiques dels respectius idiomes del Nivell Bàsic, seqüenciant els objectius, continguts i criteris d'avaluació establits en el corresponent currículum.

5. La conselleria competent en matèria d'educació podrà autoritzar que, en les condicions que s'establisquen i sempre que l'idioma que s'impartisca en les Escoles Oficilas d'Idiomes no coincidisca amb l'idioma cursat en els Instituts d'Educació Secundària, es puga impartir el Nivell Bàsic en els Instituts d'Educació Secundària (IES), a més de les Escoles Oficials d'Idiomes.

Article 9. Accés

1. Per a accedir a les ensenyances de Nivell Bàsic serà necessari:

a) Tindre 16 anys complits l'any en què comencen els estudis o bé

b) Ser major de 14 anys, per a seguir les ensenyances d'un idioma diferent del cursat en l'Educació Secundària Obligatòria.

2. L'alumnat podrà accedir directament al 2n curs del Nivell Bàsic sempre que complisca allò que s'ha fixat en l'apartat 1 del present article i, a més, supere una prova de valoració dels coneixements previs. La Prova de Nivell, elaborada pels departaments didàctics per a facilitar la seua uniformitat, serà convocada i desenrotllada, en les dates que determine la conselleria competent en matèria d'educació, per part de les Escoles Oficials d'Idiomes.

Article 10. Avaluació i promoció

1. La superació del primer curs del Nivell Bàsic donarà accés directe al segon curs de tal nivell.

2. L'alumne tindrà dret a cursar ensenyances en règim presencial un nombre màxim d'anys equivalent al doble dels ordenats per a l'idioma de què es tracte. Una vegada esgotats els terminis màxims previstos, l'alumne no podrà matricular-se novament de tal nivell en el mateix centre en règim presencial, excepte en el cas que –una vegada finalitzat el procés de matrícula-, el centre dispose de vacants. Una vegada esgotades totes les convocatòries, podrà inscriure's per a realitzar la Prova de Certificació.

3. Per a accedir al Nivell Intermedi des del Nivell Bàsic, l'alumne haurà de superar una Prova de Certificació que es realitzarà amb una periodicitat anual a la finalització del segon curs del Nivell Bàsic.

4. La Prova de Certificació del Nivell Bàsic haurà de ser avaluada prenent com a referència els objectius, competències i criteris d'avaluació establits per al Nivell Bàsic en els currículums dels idiomes respectius.

5. Esta Prova serà comuna per a cada un dels idiomes que s'impartisquen en les Escoles Oficials d'Idiomes de la Comunitat Valenciana, així com per a totes les modalitats d'ensenyança.

6. Per a inscriure's en la Prova de Certificació del Nivell Bàsic serà requisit imprescindible tindre setze anys complits l'any natural en què se celebren. La inscripció en les proves no exigirà haver cursat ensenyances prèvies en les Escoles Oficials d'Idiomes; en este cas, les persones que desitgen ser admeses hauran de formalitzar la matrícula i abonar les taxes corresponents.

7. Les Escoles Oficials d'Idiomes informaran complidament l'alumnat sobre les condicions de promoció i avaluació.

Article 11. Certificació

1. Per a l'obtenció del Certificat del Nivell Bàsic s'haurà de superar la Prova de Certificació. El mencionat certificat capacitarà per a accedir directament al Nivell Intermedi.

2. La Prova de Certificació serà elaborada per la conselleria competent en matèria d'educació, d'acord amb els objectius, continguts i criteris d'avaluació especificats en el present currículum.

3. El certificat acreditatiu d'haver superat el Nivell Bàsic serà expedit per la conselleria competent en matèria d'educació, a proposta de les Escoles Oficials d'Idiomes o, si és el cas, dels IES autoritzats.

4. La certificació d'este nivell tindrà com a referència les competències pròpies del nivell A2 del Consell d'Europa, segons es definix en el Marc Comú Europeu de Referència per a les Llengües.

5. Els certificats de Nivell Bàsic hauran d'incloure les dades que establix l'article 2.6 del Reial Decret 1629/2006, de 29 de desembre. Estos certificats produiran efecte en tot el territori nacional i permetran l'accés a les ensenyances del Nivell Intermedi de l'idioma per al que han sigut expedits.

Capítol III

Nivell intermedi

Article 12. Organització

1. El Nivell Intermedi té com a finalitat que l'alumnat utilitze l'idioma interactiva, receptiva i productivament, amb certa seguretat i flexibilitat, en situacions habituals i menys corrents que requerisquen comprendre i produir textos orals o escrits sobre temes generals o d'interés personal, amb un domini raonable d'un repertori ample de recursos lingüístics senzills, en una varietat formal i informal de llengua estàndard.

2. Les ensenyances del Nivell Intermedi en règim presencial s'organitzaran en dos cursos d'una duració de 120 hores lectives cada u.

3. En els idiomes àrab, xinés i japonés, la conselleria competent en matèria d'educació podrà autoritzar l'increment de la duració del Nivell Intermedi en un màxim d'un curs.

4. Els cursos del Nivell Intermedi integraran totes les destreses comunicatives establides en el corresponent currículum que figura en l'annex únic del present decret.

5. Els departaments didàctics de les Escoles Oficials d'Idiomes elaboraran les programacions didàctiques dels respectius idiomes del Nivell Intermedi, seqüenciant els objectius, continguts i criteris d'avaluació establits en el corresponent currículum.

Article 13. Accés

1. Per a accedir a les ensenyances de Nivell Intermedi de les Escoles Oficials d'Idiomes serà necessari:

a) Disposar del títol de Batxiller, que habilitarà per a accedir directament als estudis d'idiomes de Nivell Intermedi de la primera llengua estrangera cursada en el batxillerat o bé,

b) Estar en possessió del Certificat del Nivell Bàsic.

2. L'alumnat podrà accedir directament al 2n curs del Nivell Intermedi sempre que complisca allò que s'ha fixat en l'apartat 1 del present article i, a més, supere una prova de valoració dels coneixements previs. La Prova de Nivell, elaborada pels departaments didàctics per a facilitar la seua uniformitat, serà convocada i desenrotllada, en les dates que determine la conselleria competent en matèria d'educació, per part de les Escoles Oficials d'Idiomes.

Article 14. Avaluació i promoció

1. La superació del primer curs del Nivell Intermedi donarà accés directe al segon curs de tal nivell.

2. L'alumne tindrà dret a cursar ensenyances en règim presencial un nombre màxim d'anys equivalent al doble dels ordenats per a l'idioma de què es tracte. Una vegada esgotats els terminis màxims previstos, l'alumne no podrà matricular-se novament de tal nivell en el mateix centre en règim presencial, excepte en el cas que –una vegada finalitzat el procés de matrícula-, el centre dispose de vacants. Una vegada esgotades totes les convocatòries, podrà inscriure's per a realitzar la Prova de Certificació.

3. Per a accedir al Nivell Avançat des del Nivell Intermedi, l'alumne haurà de superar una Prova de Certificació que es realitzarà amb una periodicitat anual a la finalització del segon curs del Nivell Intermedi.

4. La Prova de Certificació del Nivell Intermedi haurà de ser avaluada prenent com a referència els objectius, competències i criteris d'avaluació establits per al Nivell Intermedi en els currículums dels idiomes respectius.

5. Esta Prova serà comú per a cada un dels idiomes que s'impartisquen en les Escoles Oficials d'Idiomes de la Comunitat Valenciana, així com per a totes les modalitats d'ensenyança.

6. Per a inscriure's en la Proves de Certificació del Nivell Intermedi serà requisit imprescindible tindre setze anys complits l'any natural en què se celebren les mateixes. La inscripció en les proves no exigirà haver cursat ensenyances prèvies en les Escoles Oficials d'Idiomes; en este cas, les persones que desitgen ser admeses hauran de formalitzar la matrícula i abonar les taxes corresponents.

7. Les Escoles Oficials d'Idiomes informaran complidament l'alumnat sobre les condicions de promoció i avaluació.

Article 15. Certificació

1. Per a l'obtenció del Certificat del Nivell Intermedi s'haurà de superar la Prova de Certificació. El mencionat certificat capacitarà per a accedir directament al Nivell Avançat.

2. La Prova de Certificació serà elaborada per la conselleria competent en matèria d'educació, d'acord amb els objectius, continguts i criteris d'avaluació especificats en el present currículum.

3. El certificat acreditatiu d'haver superat el Nivell Intermedi serà expedit per la conselleria competent en matèria d'educació, a proposta de les Escoles Oficials d'Idiomes.

4. La certificació d'este nivell tindrà com a referència les competències pròpies del nivell B1 del Consell d'Europa, segons es definix en el Marc Comú Europeu de Referència per a les Llengües.

5. Els certificats de Nivell Intermedi hauran d'incloure les dades que establix l'article 4.6 del Reial Decret 1629/2006, de 29 de desembre. Estos certificats produiran efecte en tot el territori nacional i permetran l'accés a les ensenyances del Nivell Avançat de l'idioma per al que han sigut expedits.

6. Amb la finalitat de seguir les recomanacions del Consell d'Europa per a l'ús del Portfolis Europeu de les Llengües, als alumnes que no obtinguen el Certificat del Nivell Intermedi se'ls podrà expedir, a petició dels mateixos, una certificació acadèmica d'haver aconseguit el domini requerit en algunes de les destreses que les proves corresponents avaluen, d'acord amb les condicions que determine la conselleria competent en matèria d'educació.

Capítol IV

Nivell avançat

Article 16. Organització

1. El Nivell Avançat té com a finalitat utilitzar l'idioma amb soltesa i eficàcia en situacions habituals i més específiques que requerisquen comprendre, produir i tractar textos orals i escrits conceptualment i lingüísticament complexos, en una varietat de llengua estàndard, amb un repertori lèxic ampli, i que versen sobre temes generals, actuals o propis del camp d'especialització del parlant.

2. Les ensenyances del Nivell Avançat en règim presencial s'organitzaran en dos cursos d'una duració de 120 hores lectives cada u.

3. Els cursos del Nivell Avançat integraran totes les destreses comunicatives establides en el corresponent currículum, pendent d'una futura aprovació.

4. Els departaments didàctics de les Escoles Oficials d'Idiomes elaboraran les programacions didàctiques dels respectius idiomes del Nivell Avançat, seqüenciant els objectius, continguts i criteris d'avaluació establits en el corresponent currículum.

Article 17. Accés

1. Per a accedir a les ensenyances de Nivell Avançat de les Escoles Oficials d'Idiomes serà necessari estar en possessió del Certificat del Nivell Intermedi.

2. L'alumnat podrà accedir directament al 2n curs del Nivell Avançat sempre que complisca allò que s'ha fixat en l'apartat 1 del present article i, a més, supere una prova de valoració dels coneixements previs. La Prova de Nivell, elaborada pels departaments didàctics per a facilitar la seua uniformitat, serà convocada i desenrotllada, en les dates que determine la conselleria competent en matèria d'educació, per part de les Escoles Oficials d'Idiomes.

Article 18. Avaluació i promoció

1. La superació del primer curs del Nivell Avançat donarà accés directe al segon curs de tal nivell.

2. L'alumne tindrà dret a cursar ensenyances en règim presencial un nombre màxim d'anys equivalent al doble dels ordenats per a l'idioma de què es tracte. Una vegada esgotats els terminis màxims previstos, l'alumne no podrà matricular-se novament de tal nivell en el mateix centre en règim presencial, excepte en el cas que –una vegada finalitzat el procés de matrícula-, el centre dispose de vacants. Una vegada esgotades totes les convocatòries, podrà inscriure's per a realitzar la Prova de Certificació.

3. La Prova de Certificació del Nivell Avançat haurà de ser avaluada prenent com a referència els objectius, competències i criteris d'avaluació establits per al Nivell Avançat en els currículums dels idiomes respectius.

4. Esta Prova serà comú per a cada un dels idiomes que s'impartisquen en les Escoles Oficials d'Idiomes de la Comunitat Valenciana, així com per a totes les modalitats d'ensenyança.

5. Per a inscriure's en la Proves de Certificació del Nivell Avançat serà requisit imprescindible tindre setze anys complits l'any natural en què se celebren les mateixes. La inscripció en les proves no exigirà haver cursat ensenyances prèvies en les Escoles Oficials d'Idiomes; en este cas, les persones que desitgen ser admeses hauran de formalitzar la matrícula i abonar les taxes corresponents.

6. Les Escoles Oficials d'Idiomes informaran complidament l'alumnat sobre les condicions de promoció i avaluació.

Article 19. Certificació

1. Per a l'obtenció del Certificat del Nivell Avançat s'haurà de superar la Prova de Certificació.

2. La Prova de Certificació serà elaborada per la conselleria competent en matèria d'educació d'acord amb els objectius, continguts i criteris d'avaluació especificats en el corresponent currículum.

3. El certificat acreditatiu d'haver superat el Nivell Avançat serà expedit per la conselleria competent en matèria d'educació, a proposta de les Escoles Oficials d'Idiomes.

4. La certificació d'este nivell tindrà com a referència les competències pròpies del nivell B2 del Consell d'Europa, segons es definix en el Marco Comú Europeu de Referència per a les Llengües.

5. Els certificats de Nivell Avançat hauran d'incloure les dades que establix l'article 4.6 del Reial Decret 1629/2006, de 29 de desembre. Estos certificats produiran efecte en tot el territori nacional.

6. Amb la finalitat de seguir les recomanacions del Consell d'Europa per a l'ús del Portfolis Europeu de les Llengües, als alumnes que no obtinguen el Certificat del Nivell Avançat se'ls podrà expedir, a petició d'ells mateixos, una certificació acadèmica d'haver aconseguit el domini requerit en algunes de les destreses que les proves corresponents avaluen, d'acord amb les condicions que determine la conselleria competent en matèria d'educació.

DISPOSICIONS ADDICIONALS

Primera. Atenció a la diversitat

1. L'alumnat amb necessitats educatives especials derivades de discapacitat degudament acreditades disposarà de les adaptacions curriculars d'accés al currículum que els possibilite o facilite el seu procés educatiu.



2. Les adaptacions curriculars necessàries només podran afectar la metodologia didàctica, a les activitats i a la priorització i temporalització dels objectius, així com als elements curriculars d'accés.

3. La conselleria competent en matèria d'Educació podrà autoritzar per a este alumnat la modificació de la duració del curs i del període de permanència màxim en cada un dels nivells.

4. En la celebració de les proves específiques que es convoquen, s'haurà d'adaptar la duració i les condicions de realització de les mateixes a les característiques de l'alumnat amb necessitats educatives especials.

Segona. Correspondència amb altres ensenyances

De conformitat amb allò que disposa l'article 62.2 de la Llei Orgánica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació, la conselleria competent en matèria d'educació facilitarà la realització de proves homologades per a obtindre la certificació oficial del coneixement de les llengües cursades pels alumnes d'educació secundària i formació professional.

DISPOSICIONS TRANSITÒRIES

Primera. Implantació de les ensenyances i incorporació a estes dels alumnes que actualment cursen ensenyances regulades pel Reial Decret 967/1988, de 2 de setembre

De conformitat amb l'article 24 del Reial Decret 806/2006, de 30 de juny, pel qual s'establix el calendari d'aplicació de la nova ordenació del sistema educatiu, establida per la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació, la implantació d'estes ensenyances es farà d'acord amb el calendari següent:

Curs acadèmic 2007-2008: s'implantaran les ensenyances dels dos cursos del Nivell Bàsic (1er., 2n.) i dels dos cursos del Nivell Intermedi (1er. I 2n.) en les Escoles Oficials d'Idiomes. Deixaran d'impartir-se les ensenyances dels cursos 1r, 2n i 3r del Cicle Elemental vigents fins al moment.

L'alumnat que haja superat el tercer curs del Cicle Elemental i dispose del Certificat Elemental accedirà directament al primer curs del Cicle Superior.

L'alumnat que no haja superat el tercer curs del Cicle Elemental, accedirà directament al segon curs del Nivell Intermedi.

Curs acadèmic 2008-2009: s'implantaran les ensenyances dels dos cursos del Nivell Avançat i deixaran d'impartir-se les ensenyances dels cursos 1er. i 2n. del Cicle Superior vigent fins al moment.

Segona. Equivalència d'estudis

Equivalències entre les ensenyances regulades pel Reial Decret 967/1998, de 2 de setembre i les ensenyances regulades pel Reial Decret 1629/2006.

El règim d'equivalències entre les ensenyances regulades pel Reial Decret 967/1998, de 2 de setembre i les ensenyances a què es referix el Reial Decret 1629/2006, de 29 de desembre, pel qual es fixen els aspectes bàsics del currículum de les ensenyances d'idiomes de règim especial regulades per la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació, són les següents:



Els alumnes que, al concloure el curs escolar 2006-2007, no superen el tercer curs del cicle elemental, s'incorporaran el curs següent (2007-2008) al segon curs del Nivell Intermedi.

El Certificat d'Aptitud i el del Nivell Avançat seràn equivalents a efectes acadèmics.

Equivalència entre les ensenyances regulades pel Reial Decret 944/2003, de 18 de juliol i les ensenyances regulades pel Reial Decret 1629/2006, de 29 de desembre.

Els alumnes que s'incorporen a estes noves ensenyances i hagen cursat estudis en una altra Administració educativa que impartix ensenyances regulades pel Decret 944/2003, de 18 de juliol, segons la Llei Orgànica de Qualitat de l'Educació, s'incorporaran a les noves ensenyances tenint en compte el que disposa l'Annex III del Reial Decret 1629/2006, de 29 de desembre, pel qual es fixen els aspectes bàsics del currículum de les ensenyances d'idiomes regulades per la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació.

Tercera. Modalitat a distància

Respecte a l'educació a distància, es podran prorrogar un any més les ensenyances anteriors d'estes característiques a les establides en este decret.

DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA

Única. Derogació normativa

Queden derogades les altres normes del mateix rang o d'un rang inferior que s'oposen al que establix este decret.

DISPOSICIONS FINALS

Primera. Desplegament normatiu

S'autoritza la conselleria competent en matèria d'educació per a dictar totes les disposicions que siguen necessàries per a la interpretació, aplicació i desplegament d'este decret.

Segona. Entrada en vigor

El present decret entrarà en vigor l'endemà de la seua publicació en el DOCV.

Valencia, 21 de setembre de 2007

El president de la Generalitat,

Francisco Camps Ortiz.

El conseller d'Educació,

Alejandro Font de Mora Turón.

<div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div>

Mapa web