Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ 2022-RH-1349-JUR, per la qual es dona publicitat a l'acord del Consell de Govern de 14 de desembre de 2022, pel qual s'aproven les bases generals per als processos selectius de l'oferta d'ocupació pública ordinària 2022, per concurs oposició, extraordinària d'estabilització article 2 de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, per concurs oposició, i excepcional de llarga duració disposicions addicionals sisena i octava de la Llei 20/2021, per concurs.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 9498 de 27.12.2022
Número identificador:  2022/12360
Referència Base de Dades:  011885/2022
 

  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Consorci Hospitalari Provincial de Castelló
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: ofertes d'ocupació pública i oposicions



RESOLUCIÓ 2022-RH-1349-JUR, per la qual es dona publicitat a l'acord del Consell de Govern de 14 de desembre de 2022, pel qual s'aproven les bases generals per als processos selectius de l'oferta d'ocupació pública ordinària 2022, per concurs oposició, extraordinària d'estabilització article 2 de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, per concurs oposició, i excepcional de llarga duració disposicions addicionals sisena i octava de la Llei 20/2021, per concurs. [2022/12360]





El Consell de Govern del Consorci Hospitalari Provincial de Castelló celebrat el 14 de desembre de 2022, va acordar l'aprovació de les bases generals per als processos selectius de les ofertes d'ocupació pública: ordinària de l'exercici 2022, per concurs oposició, extraordinària d'estabilització article 2 de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública, per concurs oposició, i excepcional de llarga duració disposició addicional 6a i 8a de la Llei 20/2021, havent sigut negociades en Taula General de Negociació i aprovades en sessió extraordinària en data 1 de desembre de 2022.

Així mateix en l'esmentat acord es va acordar publicar íntegrament en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Joaquín Sanchis Garcia, director gerent del Consorci Hospitalari Provincial de Castelló, fent ús de les facultats atribuïdes per l'article 23 c) dels Estatuts del Consorci, segons el qual li correspon executar i fer complir els acords del Consell de Governs, resol:

Fer públic en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana el text integre de la bases generals aprovades en el Consell de Govern celebrat el 14 de desembre de 2022 relatiu a les bases generals de les ofertes d'ocupació pública.



Castelló de la Plana, 19 de desembre de 2022.– El director gerent: Joaquín Sanchis Garcia.





Bases per als processos selectius OOP ordinària per concurs-oposició, extraordinària d'estabilització art. 2 Llei 20/2021, per concurs-oposició, i excepcional de llarga duració disposició addicional 6a i 8a Llei 20/2021, per concurs, del Consorci Hospitalari Provincial de Castelló (CHPCS)



D'acord amb el que es preveu en l'article 70 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic i l'article 8 del Conveni Col·lectiu del Consorci Hospitalari Provincial de Castelló, s'aprova l'oferta d'ocupació pública ordinària per a l'exercici 2022, per a la selecció de personal laboral del Consorci Hospitalari Provincial de Castelló en els termes que s'especifiquen en la present resolució, i que seran convocats mitjançant concurs oposició, distribuïdes en torn lliure, ordinari i diversitat funcional, i promoció, interna, així com els llocs ocupats pel personal indefinit no fix per sentència que no entren en els processos d'estabilització, que seran executats de conformitat amb les previsions recollides en les disposicions de desenvolupament de la Llei 20/2021.

Així mateix determinades places de naturalesa laboral vacants s'ofereixen i seran convocats, amb caràcter excepcional i per una sola vegada, a través dels processos d'estabilització d'ocupació temporal del Consorci Hospitalari Provincial de Castelló, a l'empara del regulat i disposat en la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública, de conformitat amb les previsions contingudes en l'article 2.1 de la llei 20/2021, a través de concurs oposició, i les previsions contingudes en les disposicions addicionals sisena i octava de la Llei 20/2021, mitjançant el sistema de concurs excepcional.

El present document conté les bases generals que hauran de regir els diferents processos selectius en els termes de desenvolupament i execució acordats en la resolució de l'OOP ordinària 2022, així com les OOP's extraordinària d'estabilització i excepcional de llarga duració del CHPCS a l'empara de la Llei 20/2021 publicades en el DOGV número 9351 de 31 de maig de 2022.

Les presents bases tenen en consideració la singularitat i excepcionalitat dels processos acollits a la disposició addicional sisena i octava de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública i el seu article 2.1.

Sense perjudici del seu desenvolupament en diverses convocatòries, que podran ser-ho, per raons d'eficàcia i economia, per a un o més categories/grups professionals de personal laboral, el procés d'estabilització objecte de les presents bases generals té caràcter únic en relació amb categoria/grup, de manera coherent amb la seua condició de procés excepcional.

El procés excepcional de llarga duració mitjançant concurs es convocarà exclusivament conformement al torn de lliure accés.

Les presents bases generals s'emmarquen en la doctrina jurisprudencial del nostre Tribunal Constitucional en relació amb el dret fonamental consagrat en l'art. 23 CE, que no és sinó el dret d'accés a les funcions públiques en condicions d'igualtat i no discriminació. S'observen, d'aquesta manera, les prescripcions vigents del nostre ordenament jurídic en relació amb el principi d'igualtat de tracte entre dones i homes; així com respecte de la quota legal de reserva en favor de persones amb diversitat funcional.

Per tot això i de cara al desenvolupament de les corresponents convocatòries s'ha d'adoptar en l'àmbit de la Taula General de Negociació del Consorci Hospitalari Provincial de Castelló, amb major grau de consens possible, un acord que done projecció a les bases que han de regir els processos de les citades ofertes a fi de procedir a la seua convocatòria per a concloure els processos abans del 31 de desembre de 2024.



En aquest sentit, fruit de les negociacions dutes a terme entre el Consorci Hospitalari Provincial de Castelló i les organitzacions sindicals representades en la Taula General de Negociació d'aquesta entitat, s'estableixen les bases per als processos selectius de l'Oferta d'Ocupació Pública ordinària per concurs oposició, l'extraordinària d'estabilització, per concurs oposició, i l'excepcional de llarga duració, per concurs, del CHPCS



Base primera. Objecte i àmbit d'aplicació

Les presents bases generals tenen per objecte l'establiment dels criteris generals que han de regir les convocatòries dels processos ordinaris i els processos extraordinari d'estabilització i de l'excepcional d'ocupació temporal de llarga duració del Consorci Hospitalari Provincial de Castelló per a l'accés a la condició de personal laboral fix, d'acord amb el que es disposa en l'art. 61.7 EBEP, pel sistema de concurs oposició i de concurs de mèrits, segons els casos, de conformitat amb el que es disposa en la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública.



Aquests processos selectius es convoquen en execució de la taxa de reposició i la taxa d'estabilització prevista en l'OOP 2022 del Consorci Hospitalari Provincial de Castelló, en relació amb les places vacants, mitjançant els sistemes de concurs oposició i el sistema de concurs de mèrits, d'acord amb la Llei de pressupostos de la Generalitat Valenciana, Llei 8/2021, de 30 de desembre, l'article 2,1 i les disposicions addicionals 6a i 8a de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública, i la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic.

Tot ells sense perjudici de les condicions específiques que, en el seu cas, puguen contindre's en la corresponent convocatòria de cada procés selectiu.



Base segona. Desenvolupament dels processos selectius: OOP ordinària, caràcter extraordinari del procés d'estabilització del articulo 2,1 i excepcionalitat del procés selectiu de llarga duració: caràcter únic de les respectives convocatòries de les places disposició addicional sexta i octava.

El procés d'estabilització per a l'accés, mitjançant el sistema de concurs, té caràcter únic i comprén la totalitat de les places que, per reunir els requisits previstos en les disposicions addicionals 6a i 8a de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública, han sigut afectades a la taxa d'estabilització de l'OOP 2022 del Consorci Hospitalari Provincial de Castelló de tal forma que l'execució de les ofertes d'ocupació, en relació amb les places corresponents als diversos categories/grups professionals de personal laboral, s'esgota en les respectives convocatòries i en les bases específiques que han de regir-les.

Per raons d'economia procedimental, eficàcia i eficiència, racionalització dels recursos i vinculació legal en el compliment dels terminis d'execució de les OOP ordinària i estabilització i excepcional de llarga duració, s'adoptaran les mesures necessàries d'agilitació dels processos selectius mitjançant l'adopció de totes aquelles que resulten apropiades per al desenvolupament àgil dels processos selectius, com ara l'acumulació dels processos selectius ordinaris, extraordinaris i excepcionals en una sola i única convocatòria, que implicarà l'agrupació dels processos per categories o grups professionals, la reducció de terminis, la digitalització dels processos, entre altres.



De conformitat amb la Resolució de l'OOP ordinària i d'estabilització i excepcional de llarga duració aprovada en el CHPCS i publicada en el DOGV número 9351 de 31 de maig de 2022, es procedirà a:



2.1. Acumulació dels processos de concurs oposició: OOP ordinària i OOP estabilització article 2.1

L'execució dels processos selectius corresponents a places i llocs incloses en els annexos de la present resolució, quan el procés selectiu siga el de concurs oposició s'acumularan, realitzant-se la convocatòria d'un grup professional de manera conjunta. Així doncs, l'execució dels processos selectius corresponents a les places i llocs inclosos en l'OOP ordinària 2022, s'acumularan a la resta de processos de desenvolupament de l'OOP d'estabilització de l'article 2.1, realitzant-se la convocatòria de manera conjunta i segons els criteris establits en la normativa i disposicions de desenvolupament de la Llei 20/2021.



2.2. Convocatòria extraordinària i excepcional d'estabilització de llarga duració.

L'execució dels processos selectius corresponents a places i llocs incloses en els annexos de la present resolució, el procés selectiu de la qual siga el de les disposicions addicionals sisena i octava, seran executades amb caràcter extraordinari i excepcional, per una sola vegada, pel sistema de concurs.

2.3. Convocatòria dels processos selectius derivats de l'OOP ordinària 2022.

L'execució dels processos selectius corresponents a les places incloses en l'OOP ordinària 2022, s'acumularan amb les de la resta dels processos selectius d'estabilització, realitzant-se la convocatòria d'un grup professional de manera conjunta, segons els criteris establits en la normativa i disposicions de desenvolupament de la Llei 20/2021.





Base tercera. Publicitat de les respectives convocatòries i de quants actes es produïsquen en el si de cada procés selectiu

Les convocatòries dels processos selectius ordinari, d'estabilització, i excepcional de llarga duració, en relació amb cada categoria professional, o, en el seu cas, conjunt de categories/grup professionals, es publicaran en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana

La publicació de tots els actes i acords que es dicten en desenvolupament dels processos selectius i que estiguen previstos com a tràmit en les bases de la convocatòria es realitzarà a través del Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i/o mitjançant la seua inserció en la pàgina web del CHPCS, segons siga procedent, sent vinculant aquesta publicació a l'efecte de de el còmput de qualsevol dels terminis que estiguen establits en la corresponent convocatòria.



Base quarta. Torn d'accés i contingent de diversitat funcional

1. El procés extraordinari d'estabilització d'ocupació temporal i excepcional de llarga duració objecte de les presents bases generals serà convocat, exclusivament pel torn d'accés lliure, sense que existisca un contingent de reserva per a personal amb diversitat funcional ni un torn d'accés per promoció interna en tractar-se de processos extraordinaris i per una sola vegada.

Això sense perjudici que donada la naturalesa del procés excepcional de llarga duració, existisquen categories professionals que per les funcions atribuïdes i la seua configuració en la plantilla orgànica tinguen com a requisit per al seu acompliment estar en disposició de certificat de diversitat funcional, igual o superior al 33 %.

2. No obstant això, els qui sol·liciten participar en places d'una categoria professional que concorren en les dues convocatòries, és a dir, amb exigència de certificat de diversitat funcional i sense aquest certificat, únicament podran presentar-se per una d'elles, entenent-se que d'incomplir aquesta norma es presenten a la de la qual exigeix certificat de diversitat funcional, quedant exclosa la persona aspirant que no haja complit aquesta norma, en la convocatòria de la categoria sense certificat de diversitat funcional.

3. Les proves selectives destinades a persones amb diversitat funcional tindran idèntic contingut que les establides per a la resta dels aspirants, sense perjudici de les adaptacions i els ajustos raonables necessaris de temps i mitjans per a la seua realització, per a assegurar que les persones amb diversitat funcional participen en condicions d'igualtat.

4. En els processos selectius derivats de l'OOP ordinària, s'ha efectuat la reserva al d'un contingent no inferior al set per cent de les vacants per a ser cobertes entre persones amb diversitat funcional igual o superior al 33 %, sempre que superen els processos selectius i acrediten la seua diversitat funcional i la compatibilitat amb l'acompliment de les funcions, de manera que, progressivament s'aconseguisca el dos per cent dels efectius totals en aquesta entitat publica. La reserva del mínim del 7 % es realitza de manera que almenys el 2 % de les places oferides ho és per a ser cobertes per persones que acrediten diversitat funcional intel·lectual i la resta de contingent per als qui acrediten qualsevol altre tipus de diversitat funcional. Les places reservades per al contingent de diversitat funcional que no siguen cobertes s'incorporaran a les previstes per al torn d'accés lliure.

En aquests processos OOP ordinària, a més, a fi de fomentar la promoció interna es convoquen mitjançant procediment de promoció interna determinades places en diferents categories o grups professionals de personal laboral fix. Les convocatòries estan obertes a personal amb plaça en propietat en el Consorci Hospitalari Provincial de Castelló, funcionari de carrera o personal laboral fix, que pertanga a un grup professional o de classificació inferior o diferent categoria professional o especialitat dins del mateix grup professional, que aquell al qual aspira, i que haja estat en servei actiu o amb reserva de plaça almenys durant dos anys en el grup professional, categoria professional o especialitat des de la qual s'accedeix. Les bases específiques determinaran, si escau, quin tipus prova és exigible o de quines matèries quedaran exempts el personal que participe a través de cadascuna de les modalitats de promoció interna, sempre que es tracte de coneixements que es puguen considerar prou acreditats a través de les proves d'ingrés al cos o escala o grup professional d'origen.



La convocatòria preveurà que les places incloses en el procés de promoció interna que resulten desertes no podran acumular-se a la corresponent convocatòria de torn lliure, al no computar-se dins del límit màxim de places derivat de la taxa de reposició d'efectius, en compliment dels criteris per al càlcul d'aquesta taxa definits en la Llei general de pressupostos de l'Estat i de la Generalitat Valenciana.



Els processos de promoció interna que estan oberts al personal fix del Consorci Hospitalari Provincial de Castelló, independentment de la seua naturalesa jurídica, podran ser objecte de convocatòria independent, o de convocatòria conjunta amb els processe d'accés lliure dins de la mateixa categoria professional objecte de convocatòria.

Els processos de promoció interna es regiran per les especificacions previstes en la normativa bàsica de l'Estat aplicable al personal laboral.





Base cinquena. Normativa aplicable

Per al no previst expressament en aquestes bases s'estarà al que es disposa en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim del sector públic; Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic; Llei 30/1984, de 2 d'agost, de Mesures per a la Reforma de la Funció Pública en la part que resulte vigent; la llei 8/2021, de 30 de desembre, de pressupostos generals de la Generalitat Valenciana, i la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública. A l'efecte del compliment del Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (RGPD), de conformitat amb el regulat per la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal Garantia de Drets Digitals (LOPDGDD), i altra normativa vigent sobre la matèria, les dades contingudes en la sol·licitud seran objecte de tractament automatitzat pel CHPCS per al desenvolupament del present procés selectiu, sent el seu emplenament obligatori per a l'admissió en aquest. Es tindrà en compte el principi d'igualtat de tracte entre dones i homes pel que es refereix l'accés a l'ocupació, d'acord amb l'article 14 de la Constitució Espanyola, la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat de dones i homes, i Pla per a la igualtat entre dones i homes vigent en el moment de cada convocatòria específica.



Les presents bases han sigut sotmeses i aprovades per la corresponent Taula de Negociació del CHPCS, en sessions celebrades el 30 de novembre i 1 de desembre de 2022.



Base sexta. Requisits de les persones aspirants

Els qui aspiren a l'ingrés en Les categories/grups professionals i especialitats de personal laboral al servei del Consorci Hospitalari Provincial de Castelló, a través dels processos ordinari, d'estabilització i excepcional de llarga duració que són objecte de les presents bases generals, hauran de posseir, en el dia de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantindre durant tot el procés selectiu fins al moment de la formalització del contracte de treball com a personal laboral fix, i presa de possessió, a més dels quals establisquen les corresponents convocatòries i bases específiques, els requisits generals de participació que s'indiquen a continuació:

a) Tindre complits els setze anys i no excedir, en el seu cas, de l'edat màxima de jubilació forçosa o, en el seu cas, de l'edat màxima que s'establisca per raó de les característiques especials categoria professional i especialitat, a la qual es pretén accedir, o de la qual puga establir-se per llei.

b) Respecte a la nacionalitat, haurà de concórrer alguna de les següents circumstàncies:

– Tindre la nacionalitat espanyola.

– També podran participar, amb excepció d'aquelles ocupacions públiques que directament o indirectament impliquen una participació en l'exercici del poder públic o en la salvaguarda dels interessos generals de l'Administració convocant, en els termes regulats en la llei de funció publica autonòmica i sense perjudici del que es disposa en les normes estatals bàsiques, especial i general, llei 15/1997, de 25 d'abril, i llei 40/2015, d'1 d'octubre.

– Els nacionals dels Estats membres de la Unió Europea.

– Els i les cònjuges de les persones espanyoles i de les persones nacionals d'altres Estats membres de la Unió Europea, qualsevol que siga la seua nacionalitat, sempre que no estiguen separats de dret. Així mateix, amb les mateixes condicions, podran participar els seus descendents i els dels seus cònjuges, sempre que no existisca separació de dret i siguen menors de vint-i-un anys o majors d'aquesta edat dependents, en els termes previstos en el Reial decret 240/2007, de 16 de febrer, sobre entrada, lliure circulació i residència a Espanya de ciutadans dels Estats membres de la Unió Europea i d'altres Estats parteix en l'Acord sobre l'Espai Econòmic Europea.

– Les persones no residents a Espanya incloses en aquest apartat hauran d'acompanyar a la seua sol·licitud documente acreditatiu de les condicions que s'al·leguen.

– Les persones incloses en l'àmbit d'aplicació dels Tractats Internacionals celebrats per la Unió Europea i ratificats per Espanya en els quals siga aplicable la lliure circulació de treballadors.

– Les persones estrangeres, nacionals d'Estats no membres de la Unió Europea, que, no estant inclosos en els paràgrafs anteriors, es troben amb residència legal a Espanya, podran participar ja que es convoquen places de personal laboral.

Les persones aspirants no residents a Espanya incloses en l'apartat nacionalitat espanyola, així com la resta de persones aspirants esmentades en la resta d'apartats, hauran d'acompanyar a la seua sol·licitud, la documentació que acredite les condicions que s'al·leguen.

En el cas d'aspirants de nacionalitat i llengua diferent de l'espanyola, hauran d'acreditar coneixement suficient del castellà, mitjançant diploma d'espanyol com a llengua estrangera nivell B2 expedit per l'òrgan competent.

Queden exemptes d'aquesta acreditació les persones que acrediten estar en possessió d'una titulació acadèmica homologable, expedida per l'òrgan oficial competent en el territori espanyol.

c) No patir malaltia ni emmalaltir de limitació física o psíquica incompatible amb l'acompliment de les corresponents funcions,així com posseir la capacitat funcional per a l'acompliment de les tasques pròpies de la categoria/grup professional i especialitat de personal laboral a la qual se sol·licita accedir i de les quals es deriven del corresponent contracte, la qual s'acreditarà en el termini requerit en la convocatòria mitjançant certificat mèdic, podent ser fins i tot requerit mitjançant reconeixement mèdic realitzat pel Servei de Prevenció de Riscos Laborals del CHPCS, quedant supeditada la signatura del contracte i presa de possessió al compliment i superació d'aquest requisit.



d) No haver sigut separat/a mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol Servei de Salut, Administració pública o servei públic de l'Estat espanyol o de qualsevol altre Estat, o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni haver sigut objecte d'inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, ni per a l'accés a l'ocupació pública, amb independència de la relació jurídica d'ocupació, ni per a l'exercici de funcions similars a les exercides com a personal laboral de les quals s'haja sigut objecte de separació o inhabilitació. En el cas de persones nacionals d'altres estats, no haver sigut inhabilitat/a, per sanció o pena, per a l'exercici professional o per a l'accés a funcions o serveis públics en un estat membre de la Unió Europea, ni haver sigut separat/a, per sanció disciplinària, d'alguna de les seues administracions o serveis públics.



e) No haver sigut condemnat/per sentència ferma per algun delicte contra la llibertat i indemnitat sexual, que inclou l'agressió i abús sexual, assetjament sexual, per raó de sexe, orientació sexual i identitat de gènere, exhibicionisme i provocació sexual, prostitució i explotació sexual i corrupció de menors, així com per tràfic d'éssers humans, segons determina l'article 13 de la Llei orgànica 1/1996, de 15 de gener, de protecció jurídica del menor, de modificació parcial del Codi Civil i de la Llei d'Enjudiciament Civil.

En el moment de la signatura del contracte i presa de possessió, s'haurà d'acreditar aquesta circumstància mitjançant l'aportació d'una certificació negativa del Registre Central de delinqüents sexuals.

f) Es requereix estar en possessió o en condicions d'obtindre el títol o especialitat exigits per a l'ingrés en cada grup de titulació i en cada grup professional o plaça, d'acord amb les bases específiques de cada convocatòria, o en defecte d'això haver-hi haver abonat els drets per al seu per a la seua expedició dins del termini de presentació de sol·licituds.

S'admetran, no obstant això, aquelles que tinguen la consideració d'equivalent, homologada, reconeguda acadèmica i professionalment o que siga corresponent per a la universitat que emet la titulació de grau. En tot cas, l'equivalència haurà de ser aportada per la persona aspirant, mitjançant certificació expedida a aquest efecte, per l'organisme oficial competent

Els aspirants amb titulacions universitàries obtingudes a l'estranger hauran d'acreditar que estan en possessió de la corresponent credencial d'homologació o, en el seu cas, del corresponent certificat d'equivalència i els aspirants amb titulacions no universitàries obtingudes a l'estranger hauran d'acreditar que estan en possessió de la corresponent credencial d'homologació; a més s'adjuntarà al títol la seua traducció jurada.



g) Haver ingressat la taxa de participació, en el cas de no estar exempt/a d'aquesta.

Requisits específics: alterne diversitat funcional i alterne promoció interna.

1. Les persones aspirants que concórreguen pel contingent de reserva de diversitat funcional en les convocatòries OOP ordinària, o en les places OOP excepcional de llarga duració que així ho estableixen com a requisit, a més de reunir els requisits generals exigits en l'apartat anterior, hauran de tindre legalment reconegut i poder acreditar el reconeixement d'un grau de diversitat funcional igual o superior al 33 per cent en el dia de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantindre'l fins al moment de la formalització del contracte com a personal laboral fix; aquesta documentació acreditativa ha de trobar-se vigent a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.



Per a accedir al contingent de reserva de places de diversitat funcional intel·lectual les persones aspirants hauran de posseir i acreditar que posseeixen una diversitat funcional d'origen intel·lectual (límit/lleu o moderada) de grau igual o superior al 33 %.Aquesta documentació acreditativa ha de trobar-se vigent a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.

Aquestes circumstàncies hauran de ser acreditades mitjançant document emés per l'òrgan competent en aquesta matèria i formular tal opció de manera expressa en la sol·licitud quan les places que requereixen aquests requisits específics constitueixen un torn de diversitat funcional dins d'una convocatòria general de places a la categoria professional respecte de la qual constitueixen el torn especifique.

2. El personal que accedisca pel torn de promoció interna haurà d'ostentar la condició de personal funcionari de carrera o personal laboral fix del CHPCS que reunisca durant el termini de presentació de sol·licituds els requisits generals exposats i a més:

• Pertànyer a grup de classificació inferior, siga immediat o no, o a diferent categoria o especialitat del mateix grup que aquell al fet que aspira.

• Estar o haver estat en servei actiu o amb reserva de lloc durant, almenys, dos anys en la categoria/grup o especialitat des de la qual s'accedeix, sense necessitat que aquest temps siga ininterromput ni immediatament anterior a la convocatòria.

En el cas que la persona aspirant no complisca els requisits per a participar per aquest torn l'últim dia del termini de presentació de sol·licituds, la seua sol·licitud es traslladarà automàticament al torn lliure en el supòsits que es convoquen conjuntament.

Respecte del personal del Consorci Hospitalari Provincial de Castelló que en virtut del procés d'Homologació de llocs de treball a l'estructura de llocs de les IISS de la Conselleria de Sanitat USP, aprovat per acord del Consell de Govern del Consorci de 3 de juliol de 2017 ha vist homologada la seua plaça a una altra amb diferent denominació, s'entendrà que els serveis prestats i, en el seu cas, la situació de servei actiu i reserva de lloc, en aquells homòlegs en què els van exercir, queden referits i certificats al nou lloc al qual ha resultat homologat.



Moment en què s'ha d'acreditar el compliment dels requisits per al procés.

La documentació que acredite els requisits per a participar en el contingent de persones amb diversitat funcional, així com, a l'efecte d'exempció o minoració de la taxa de participació, ser membre de família nombrosa general o especial o de família monoparental general o especial o víctima de violència sobre la dona, serà aportada durant el termini de presentació de sol·licituds en la manera que s'especifica en la base relativa a la presentació de sol·licituds.

La resta de requisits s'acreditaran també mitjançant fotocòpia degudament compulsada en l'anvers i revers de cada document, i hauran de ser aportats dins del termini establit en la base 6.5 d'aquesta resolució, després de la superació del concurs oposició.

La diversitat funcional intel·lectual límit/lleu o moderada haurà de ser acreditada una vegada finalitze el procediment selectiu en la forma que determina les bases.



Base setena. Normes generals

1. Es convoquen proves selectives per a la provisió de 171 places vacants de personal laboral en diverses categories professionals, corresponents a l'OOP ordinària i OOP extraordinària d'estabilització i excepcional de llarga duració 2022, del CHPCS, torn lliures, va cabre diversitat funcional i alterne promoció interna, segons la resolució OOP 2022 del CHPCS publicada en el DOGV número 9351 de 31 de maig de 2022.

2. Els processos selectius es dugueren a terme mitjançant el sistema de concurs oposició, i de concurs, de conformitat amb el que s'estableix en la resolució de les OOP's 2022 del CHPCS, Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, les presents bases generals i en el seu cas, el que es preveu en cada convocatòria i bases específiques.

3. A les presents bases generals, així com als processos selectius convocats d'acord amb aquestes, els serà aplicable el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic, la normativa relativa a l'ordenació i planificació en matèria de sanitat, i la d'ordenació de les professions sanitàries en el que concerneix als grups professionals inclosos en el seu àmbit d'aplicació; així com el que es preveu en la normativa reguladora el procediment administratiu comú i altra normativa establida en la base cinquena.

4. Cada convocatòria específica haurà d'identificar el nombre de places amb referència al seu corresponent procés ordinari, d'estabilització previst en l'article 2 de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, o en la disposicions addicionals sisena i octava de la Llei.



Base octava. Gestió administrativa de la convocatòria

1. Emplenament i presentació de sol·licituds:

Les sol·licituds per a participar en aquestes proves selectives s'hauran d'emplenar per mitjans electrònics, a través de la pàgina web del Consorci, a la qual es pot accedir mitjançant l'enllaç: https://www.hospitalprovincial.es, seleccionant la Seu Electrònica, Catàleg de Tramit, emplenant el formulari de sol·licitud, d'acord amb les instruccions que també consten en aquest, previ pagament, si escau, de la taxa per drets d'examen a què es refereix la base octava, apartat 3, de la presents Bases Generals.

L'emplenament electrònic i presentació telemàtica de la sol·licitud es realitzarà d'acord amb les següents indicacions: una vegada s'haja accedit a través de l'enllaç https://www.hospitalprovincial.es, Seu Electrònica, Catàleg de Tramit, a la convocatòria d'aquest procés selectiu i a «l'emplenament de sol·licitud i taxes-Sol·licitud, haurà de seleccionar-se en «Identificació» l'opció de «Accés amb certificat», havent de disposar per a això la persona interessada d'un dels certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica, que siguen operatius en el Consorci i tindre instal·lada l'aplicació «autosignatura»,que podrà descarregar-se des de la Secció «Ajuda i Requisits» de la finestra de «Identificació».

Una vegada s'haja autenticat amb el certificat, s'accedirà al formulari de la sol·licitud per al seu emplenament i annexat de la documentació que corresponga d'entre la que s'indica en la present base octava d'aquestes Bases Generals.. Finalitzada l'emplenament del formulari,el sistema li permetrà confirmar-lo i enviar-lo mitjançant la seua signatura electrònica i li generarà un document en format pdf que haurà de guardar.

Les persones aspirants hauran d'acompanyar a les sol·licituds de participació la documentació que corresponga d'entre les que s'indiquen a continuació:

a) Justificant acreditatiu d'haver abonat la taxa per drets d'examen i, en el seu cas, la documentació acreditativa de l'exempció parcial o total del pagament d'aquesta, tot això en la forma i termes disposats en la base.

b) Els qui requerisquen adaptacions de temps i/o mitjans per a la realització de l'exercici de la fase d'oposició de què consta el procés selectiu que ho siga a través del sistema de concurs -oposició, hauran d'indicar-lo en l'apartat corresponent de la sol·licitud de participació i identificar el tipus o tipus d'adaptacions preteses que necessiten per a participar en la prova selectiva, sense que, en cap cas, l'adaptació puga consistir en l'exempció de la realització de l'exercici, havent de presentar la documentació acreditativa de la necessitat de les adaptacions sol·licitades, que haurà de ser aportada en la forma i termes establits en la present base octava en l'apartat «adaptacions de temps i/o mitjans»



Protecció de dades de caràcter personal: A l'efecte del compliment del Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (RGPD), de conformitat amb el regulat per la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal i Garantia de Drets Digitals (LOPDGDD), i altra normativa vigent sobre la matèria, les dades contingudes en la sol·licitud seran objecte de tractament automatitzat per Consorci Hospitalari Provincial de Castelló per al desenvolupament del present procés selectiu, sent el seu emplenament obligatori per a l'admissió en aquest.

Els aspirants, per als diferents actes de tràmit que es deriven del procés selectiu i que continguen dades de caràcter personal, amb la signatura de la seua sol·licitud de participació presten el seu consentiment perquè l'Administració actuant puga procedir a la publicació dels mateixos en la seua pàgina web o en qualsevol altre espai establit a aquest efecte.



Les dades personals, domicili, adreça de correu electrònic, així com qualsevol altre declarat per l'aspirant en la seua sol·licitud de participació en els processos selectius, seran considerats com els únics vàlids a l'efecte de les notificacions que, en el seu cas, hagueren de practicar-se, sent responsabilitat d'aquell la veracitat d'aquests, així com la corresponent comunicació a l'òrgan convocant de qualsevol canvi en les dades inicialment consignades

A més, les persones aspirants presentaran una declaració responsable en la qual manifesten que reuneixen tots i cadascun dels requisits exigits, referits sempre a la data d'expiració del termini de presentació de sol·licituds, havent d'acreditar-los posteriorment, en el cas que siguen seleccionats, i que s'insereix en la sol·licitud normalitzada d'inscripció.

2. El termini de presentació de sol·licituds d'aquest procés selectiu i de la documentació pertinent serà de vint dies naturals, a comptar des de l'endemà de la publicació de la corresponent convocatòria en el DOGV.



Els terminis dels actes administratius o de gestió de cada convocatòria es començaran a comptar a partir de l'endemà de la publicació oficial del corresponent acord o resolució en la pàgina web corporativa o DOGV, segons s'establisca en aquestes bases generals.

La no presentació de la sol·licitud dins del termini i en la forma escaient suposarà l'exclusió de la persona aspirant.

En el cas que es produïren incidències tècniques que impossibiliten el funcionament ordinari del sistema informàtic que serveix de suport a la tramitació d'aquest procés selectiu en qualsevol de les seues fases, es podrà dur a terme una ampliació del corresponent termini, sempre que aquest no es trobe vençut, tot això d'acord amb el que es disposa en l'article 32.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Adaptacions de temps i/o mitjans: Aquelles persones aspirants que participen pel torn o contingent de diversitat funcional, que requerisquen adaptacions de temps i/o mitjans per a la realització de les proves selectives hauran d'indicar-ho en l'apartat corresponent de la sol·licitud de participació, i identificar el tipus o tipus d'adaptacions preteses, en l'exercici únic de la fase d'oposició En cap cas l'adaptació podrà consistir en l'exempció de la realització de l'exercici.

Hauran d'adjuntar dictamen tècnic facultatiu emés per l'òrgan competent en matèria d'atenció a persones amb diversitat funcional o òrgan tècnic competent per a la qualificació del grau de diversitat funcional de qualsevol altra Administració, que acredite la necessitat de la/s adaptació/és sol·licitada/s per a la realització de les proves concretes, amb descripció detallada dels mitjans materials i humans, de les assistències i suports i de les ajudes tècniques i/o tecnologies assistides que precisen per a la realització de les proves en les quals participen, així com condicions d'accessibilitat que haja de tindre el recinte o espai físic on aquestes es desenvolupen:

1. Eliminació de barreres arquitectòniques i taula adaptada a la cadira de rodes.

2. Augment de la grandària dels caràcters del qüestionari, per dificultat de visió.

3. Necessitat d'intèrpret, a causa de sordesa.

4. Sistema braille d'escriptura, o ajuda d'una persona per ser invident.

5. Unes altres, especificant quals.

En el cas que l'adaptació sol·licitada consistisca en un temps addicional per a la realització de les proves, el certificat o dictamen de l'òrgan competent haurà d'especificar diagnostique i concretar el temps addicional sol·licitat, el qual haurà d'ajustar-se al que s'estableix en l'ordre PRE/1822/2006, de 9 de juny, per la qual s'estableixen els criteris generals per a l'adaptació de temps addicionals en els processos selectius per a l'accés a l'ocupació pública de persones amb diversitat funcional.



Els aspirants que fins i tot tenint alguna limitació, temporal o permanent, de la seua capacitat, no tinguen la consideració de persona amb diversitat funcional, hauran d'aportar certificat mèdic oficial que continga els extrems assenyalats en el paràgraf anterior.

L'aportació de la documentació acreditativa corresponent podrà fer-se durant el termini de presentació de sol·licituds o bé dins del termini d'esmena establit en les presents bases generals. A aquest efecte, s'indicarà en la Resolució per la qual s'aproven les llistes provisionals d'admesos i exclosos aquells casos en els quals la sol·licitud d'adaptació no reuneix els requisits exigits en les bases.



En el cas que la necessitat d'adaptació sorgira de forma sobrevinguda durant el desenvolupament del procés selectiu l'adaptació se sol·licitarà davant el tribunal de selecció aportant la documentació acreditativa.

Només es consideraran aquelles sol·licituds relatives a adaptacions que tinguen per objecte salvar les limitacions de l'aspirant en la realització de l'exercici, de manera que existisca una relació directa entre la diversitat funcional o limitació i el tipus de prova a realitzar i una congruència entre l'adaptació que se sol·licita i la naturalesa de l'exercici per al qual es demana, sense que aquella puga desvirtuar el sentit de l'exercici.

A aquest efecte, el tribunal podrà recaptar informe i, en el seu cas, col·laboració d'òrgans tècnics competents.

El tribunal de selecció adoptarà les mesures oportunes que permeten a els/les aspirants amb diversitat funcional, que així ho hagueren indicat en la sol·licitud i aportat la documentació acreditativa anteriorment assenyalada, poder participar en les proves selectives en igualtat de condicions que la resta dels participants.

En la Resolució per la qual s'aproven les relacions definitives d'aspirants admesos i exclosos s'aprovarà i farà pública la relació d'aspirants que han sol·licitat adaptació, indicant únicament per a cadascun d'ells la concessió o, en el seu cas, les raons de la denegació. En tot cas seran denegades aquelles sol·licituds que no aporten el certificat mèdic acreditatiu de la necessitat d'adaptació ni concreten en què consisteix l'adaptació sol·licitada.

Condicionants per motius religiosos fonamentats i certificats, en els processos de concurs oposició.

En compliment del que es disposa en l'art. 2.1 b) de la Llei orgànica 7/1980, de 5 de juliol, de Llibertat Religiosa, en relació amb l'article 12 de la Llei 24/1992, de 10 de novembre, i en general altres normes que regulen excepcions anàlegs per a altres confessions religioses, aquells/aquelles aspirants que tinguen algun impediment per a fer exàmens durant determinat/s dia/s de la setmana, hauran d'indicar-ho en la seua instància de participació en el procés selectiu, exposant el motiu i el precepte legal en el qual emparen el seu dret i la seua sol·licitud, així com quantes certificacions siguen procedents per a justificar la seua vinculació a tal impediment.



El Tribunal tindrà en consideració les al·legacions que a tal objecte es presenten a l'hora d'establir-se, per resolució de la presidència del Consorci, la data de realització de l'exercici, o, en el seu cas, a efectuar l'exercici en una hora o data diferent, sempre que no hi ha motivada causa que ho impedisca, i sempre amb la necessària subjecció a les mesures adaptatives acordades que hauran de ser assumides per la persona sol·licitant de l'excepcionalitat garantir el principi fonamental d'igualtat en l'accés a l'ocupació pública.

En qualsevol cas, aquesta adaptació no prejutja en absolut, cas de resultar seleccionada la persona sol·licitant per a la provisió definitiva o temporal d'una ocupació pública en aquest Consorci, que tals causes d'excepcionalitat hagen de ser extrapolables a l'àmbit de la seua jornada i horari de treball que hauran de ser, en qualsevol cas, les exigides i aplicables a la categoria professional i empleats públics d'aquest consorci.



Elecció de la llengua oficial en què es desitja realitzar la fase d'oposició, en els processos el sistema selectiu dels quals siga el de concurs oposició.

Les persones aspirants hauran d'emplenar en el model de sol·licitud la llengua oficial en la qual desitgen realitzar la prova corresponent a la fase d'oposició.

En cas que no emplenen aquest apartat, s'entendrà que opten per realitzar les proves en castellà.

3. Pagament de taxes per drets d'examen.

L'import de la taxa per drets d'examen així com l'entitat o entitats bancàries habilitades per a rebre els ingressos seran els que s'indiquen a continuació:

a. pagament dels drets de participació mitjançant transferència bancària al número de compte CaixaBank ES51 2100 0603 1713 0029 7811, per transferència bancària o mitjançant la passarel·la de pagament de la seu electrònica. El justificant de pagament ha d'identificar el nom i cognoms de la persona aspirant i ser aportat en la sol·licitud d'inscripció.

b. drets de participació:

Subgrup A1: 30,00 €

Subgrup A2: 25,00 €

Subgrup C1: 15,00 €

Subgrup C2: 10,00 €

Altres Agrupacions Professionals: 6,00 €

El personal que acredite la seua condició de persona amb diversitat funcional amb un grau igual o superior al 33 % estarà exempt del pagament dels drets de conforme estableix la vigent Llei de Taxes de la Generalitat Valenciana.

Així mateix estarà exempt del pagament dels drets de participació el personal que acredite la seua condició de membre de família nombrosa de categoria especial o de família monoparental de categoria especial.

També estaran exemptes del pagament de la taxa les víctimes d'actes de violència, la condició de la qual siga acreditada pels mitjans previstos en la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

El personal que acredite la seua condició de membre de família nombrosa de categoria general o de família monoparental de categoria general gaudirà d'una bonificació del 50 % dels drets de participació.

Les persones exemptes del pagament de la taxa per raons de diversitat funcional, família nombrosa, monoparental, víctimes d'actes de violència o qualsevol de les causes previstes, així com les persones beneficiàries d'alguna bonificació sobre aquest pagament, hauran de presentar certificat acreditatiu de la concurrència d'aquesta causa vàlida– ment emés per l'Administració o organisme competent a aquest efecte (o còpia autèntica del títol de família nombrosa o còpia autèntica de la documentació acreditativa del grau de diversitat funcional)

Procedirà la devolució de les taxes per drets d'examen únicament en els supòsits i procediments contemplats en l'article 1.2.6 de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de Taxes. En conseqüència, no procedirà la devolució dels drets d'examen en els supòsits d'exclusió, o no presentació en la fase d'oposició, per causa imputable a la persona aspirant.

La falta de justificació de l'abonament dels drets d'examen determinarà l'exclusió de la persona aspirant.

L'impagament de la taxa dins del termini de sol·licituds, excepte els casos d'exempció referits, suposarà l'exclusió del procés selectiu, sent únicament corregible un eventual error en l'import ingressat quan aquesta esmena de realitze dins del termini per a reclamar contra la Resolució per la qual aprova la relació provisional de persones admeses i excloses

4. Admissió i exclusió de persones aspirants

Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, el/la president a del Consorci Hospitalari Provincial de Castelló, aprovarà,mitjançant resolució, la llista provisional de persones aspirants admeses i excloses publicant-se en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, detallant nom i cognoms, número de DNI/NIE anonimitzat, torn o modalitat d'accés i, en el seu cas, causa d'exclusió. Així mateix, en la pàgina web del CHPCS mitjançant diligències, s'indicarà el número i data de DOGV en què es troben exposades al públic la llista provisional de persones aspirants admeses i excloses.

Quan les persones candidates no emplenen les opcions destinades a triar el torn d'accés seran d'ofici assignades al torn general d'accés lliure. Així mateix les persones aspirants que, havent concorregut pel torn de promoció interna o bé pel contingent de diversitat funcional en el torn lliure, no complisquen algun dels requisits exigits per a l'accés a aquestes places de reserva, seran inclosos, d'ofici, en la relació provisional i, en el seu cas, definitiva d'aspirants admesos pel torn lliure de la convocatòria, o bé pel torn al qual es trobe vinculat aquest contingent, sempre que la gerència del CHPCS tinga coneixement d'això amb anterioritat a la Resolució que aprove les corresponents relacions d'aspirants admesos, així com les d'exclosos, i a més hagen declarat en la seua sol·licitud que compleixen tots els requisits necessaris per a participar pel torn de què es tracte.



Les persones aspirants excloses expressament, així com els que no figuren en la relació d'admesos ni en la d'exclosos, disposaran d'un termini únic i improrrogable de deu dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació de l'esmentada Resolució en el DOGV, a fi d'esmenar els defectes que hagen motivat la seua exclusió o la seua no inclusió expressa, a través del mateix sistema de presentació electrònica que l'establit per a la presentació de sol·licituds.

Els qui dins del termini assenyalat no esmenen els defectes justificant el seu dret a ser admesos, seran definitivament exclosos del procés selectiu.

En tot cas, a fi d'evitar errors i, en el supòsit de produir-se, possibilitar la seua esmena dins del termini i en la forma escaient, les persones aspirants comprovaran no sols que no figuren recollides en la relació provisional de persones excloses sinó, a més, que les seues dades personals consten correctament en les relacions de persones admeses, així com, en el seu cas, l'assignació al torn o contingent.

A aquest efecte, hauran de seguir les instruccions que s'indiquen en la resolució per la qual es publica la relació provisional d'admesos i exclosos.

Una vegada finalitzat el termini d'al·legacions, examinades i resoltes les reclamacions i, si escau, esmenats els defectes, es publicarà en el DOGV la resolució definitiva de persones admeses i excloses. En aquesta resolució, i per a l'accés a categories professionals de places que hagen de ser cobertes pel sistema de concurs oposició, amb fase prèvia d'oposició, s'indicarà el lloc, la data i hora de la prova (de l'exercici corresponent a la fase d'oposició) publicació que haurà de fer-se amb una antelació mínima de 15 dies hàbils a la realització d'aquesta. Aquesta publicació servirà de notificació a les persones interessades. Així mateix, en la pàgina web del CHPCS mitjançant diligències, s'indicarà s'indicarà el número i data de DOGV en què es troben exposades al públic la llista definitiva de persones aspirants admeses i excloses.



Cadascuna de les relacions nominals d'aspirants esmentades inclourà les dades de participació desagregats per sexe, haurà de ser publicada i desagregar per sexes la dada numèrica.

En el cas que per qualsevol circumstància excepcional s'haguera de modificar el lloc, data o l'hora de celebració de l'exercici, haurà de publicar-se en el DOGV, i en la pàgina web del CHPCS.

Els errors de fet podran esmenar-se en qualsevol moment, d'ofici o a petició de l'interessat.

Totes les publicacions posteriors es faran a través del la pàgina web del CHPCS.

Contra la Resolució per la qual s'aproven les relacions definitives d'aspirants admesos i exclosos podrà interposar-se, els recursos indicats en les presents bases.

La inclusió d'aspirants en les relacions definitives d'admesos al procés selectiu no suposa en cap cas el reconeixement per part del CHPCS que els mateixos reuneixen els requisits generals o particulars exigits en la convocatòria. L'acreditació i verificació dels mateixos tindrà lloc per als aspirants que superen el procés selectiu, tal com s'indica en les presents bases.

Sense perjudici que a la finalització del procés selectiu es requerisca als qui hagen superat el mateix l'acreditació documental del compliment dels requisits de participació, en qualsevol moment del procés selectiu la direcció gerent del CHPCS, o el tribunal de selecció podran requerir als aspirants que acrediten el compliment dels requisits exigits, i de no acreditar els mateixos, acordar la seua exclusió.





Base novena. Sistema selectiu. barem i qualificació del concurs de mèrits

1. El sistema selectiu serà el de concurs oposició, per a la convocatòries corresponents a l'OOP ordinària i a l'OOP estabilització de l'article 2.1, la fase d'oposició serà del 60 % i la del concurs del 40 % (de la qual el 70 % suposarà els mèrits de serveis prestats i el 30 % el d'altres mèrits) que es regirà pel següent barem (Annex I) i criteris de desempat:



A) Mèrits professionals: màxim 28 punts

1) Serveis prestats com a personal temporal en places del Consorci Hospitalari Provincial de Castelló de la categoria professional i en el seu cas especialitat convocada, 0,38 per mes complet treballat, fins a un màxim de 28 punts (6 anys i 2 mesos).

2) Serveis prestats com a personal del Consorci Hospitalari Provincial de Castelló en categoria professional diferent a la convocada, 0,20 per mes complet treballat, fins a un màxim de 6 punts (2 anys i 6 mesos).

3) Serveis prestats com a personal temporal en l'àmbit dels centres sanitaris públics de gestió directa d'altres serveis de salut diferents al Consorci Hospitalari Provincial de Castelló, en la mateixa categoria professional i, en el seu cas, especialitat: 0.24 per mes treballat fins a un màxim de 18 punts (6 anys i 3 mesos).

4) Serveis prestats com a personal, en l'àmbit dels centres sanitaris públics de gestió directa en altres serveis de salut diferents al Consorci Hospitalari Provincial de Castelló, en categoria professional i, en el seu cas, especialitat diferent a la convocada, fins a un màxim de 4 punts a: 0,13 per mes complet treballat (2 anys i 8 mesos).



B) Altres mèrits: màxim 12 punts:

1. Superació de la fase d'oposició d'un procés selectiu de la mateixa categoria o especialitat, oferida pel Consorci Hospitalari Provincial de Castelló en els últims 15 anys immediats anteriors a la convocatòria. Màxim 1 punts.

2. Valencià: màxim de 6 punts:

Coneixement oral o A2: 2,80 punts

Grau elemental o B1: 3,60 punts

Nivell B2: 4,40 punts

Grau mitjà o C1: 5,20 punts

Grau superior o C2: 6,00 punts

3. Altres activitats formatives de la mateixa classificació (sanitària o de gestió i serveis) de la convocada, fins a un màxim de 5 punts en el total dels dos subapartats:

3.1) Activitats formatives, pels cursos de formació rebuts o impartits, en el marc de l'Acord de Formació per a l'ocupació o dels Plans de Formació contínua o continuada d'administracions públiques, universitats, entitats públiques i organitzacions sindicals, certificats per aquests., d'acord amb la següent escala:

• Per cada curs de 100 o més hores: 2,5 punts.

• Per cada curs de 50 o més hores: 1,5 punts.

• Per cada curs de 25 o més hores: 1 punts.

• Per cada curs de 15 o més hores: 0,50 punt.

A més si el curs realitzat és en matèria d'igualtat de gènere, s'addicionarà 0,15 punts per cada curs.

Per als cursos acreditats en crèdits, s'aplicarà el que es disposa en l'article 9.4 de l'Ordre 2/2020, de 2 de juny, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.

3.2) Segons grup de titulació:

Per als grups de titulació A1 i A2:

Disposar d'una altra Grau Universitari oficial igual o superior a l'exigit en la convocatòria, màster universitari oficial, una altra especialitat diferent a la requerida del mateix o superior nivell o un doctorat, relacionat amb la categoria convocada, segons la següent escala i fins a un màxim de 5 punts:

• Per cada màster universitari oficial: 2,5 punts

• Per cada grau universitari oficial igual o superior a l'exigit en la convocatòria: 2,5 punts.

• Per cada especialitat diferent a la requerida del mateix o superior nivell: 2,5 punts.

• Per tesi doctoral: 2,5 punts, o si és amb qualificació d'excel·lent «cum laude« 3 punts.

Per a la resta dels grups de titulació:

Disposar d'una altra titulació oficial igual o superior a l'exigida en la convocatòria relacionada amb les categoria convocada: 2,5 punts per cadascuna fins a un màxim de 10 punts.

Criteris de desempat:

Els empats que es produïsquen en la puntuació final del procés del concurs oposició, es dirimiran a favor dels qui compten amb major puntuació en la fase d'oposició. En cas de persistir l'empat es resoldrà aplicant els següents criteris:

1. Estar ocupant una plaça en el Consorci Hospitalari Provincial de Castelló en la mateixa categoria a la qual s'accedeix en la data de la publicació de la convocatòria.

2. Més temps de serveis prestats com a personal temporal del Consorci Hospitalari Provincial de Castelló en la mateixa categoria a la qual s'accedeix (apartat A.1 del barem).

3. Més temps de serveis prestats com a personal en plaça del Consorci Hospitalari Provincial de Castelló en categoria professional diferent a la convocada (apartat A.2 del barem).

4. Més temps de serveis prestats com a personal temporal en l'àmbit dels centres sanitaris públics diferents al Consorci Hospitalari Provincial de Castelló, en la mateixa categoria professional convocada (apartat A.3 del barem)

5. Més temps de serveis prestats com a personal, en l'àmbit dels centres sanitaris públics diferents al Consorci Hospitalari Provincial de Castelló en categoria professional diferent a la convocada (apartat A.4 del barem).

6. En cas de persistir l'empat, es tindrà en compte la major puntuació obtinguda en els mèrits inclosos en l'apartat B) «Altres mèrits», per la seua ordre.

7. En cas de persistir l'empat, es resoldrà a favor de la persona de major edat.

8. En cas de persistir l'empat, es resoldrà a favor del sexe infrarepresentat.

2. El sistema selectiu sàrria el concurs, per als corresponents a l'OOP excepcional de llarga duració de les disposicions addicionals sisena i octava, respecte als mèrits a valorar, els serveis prestats suposaran un 70 % de la puntuació total i els altres mèrits un 30 %, regint el següent barem (annex II), i criteris de desempat:



A) Mèrits professionals: màxim 70 punts

1) Serveis prestats com a personal temporal en el Consorci Hospitalari Provincial de Castelló en places de la categoria professional i en el seu cas especialitat convocada, 0,48 per mes complet treballat, fins a un màxim de 70 punts (12 anys i 2 mesos).

2) Serveis prestats com a personal del Consorci Hospitalari Provincial de Castelló en categoria professional diferent a la convocada, 0,19 per mes complet treballat, fins a un màxim de 14 punts (6 anys).



3) Serveis prestats com a personal temporal en l'àmbit dels centres sanitaris públics de gestió directa d'altres serveis de salut diferents al Consorci Hospitalari Provincial de Castelló, en la mateixa categoria professional i, en el seu cas, especialitat: 0,30 per mes treballat fins a un màxim de 46 punts (12 anys i 9 mesos).

4) Serveis prestats com a personal, en l'àmbit dels centres sanitaris públics de gestió directa en altres serveis de salut diferents al Consorci Hospitalari Provincial de Castelló, en categoria professional i, en el seu cas, especialitat diferent a la convocada, fins a un màxim de 8 punts a: 0,11 per mes complet treballat (6 anys).

B) Altres mèrits: màxim 30 punts:

1. Superació de la fase d'oposició d'un procés selectiu de la mateixa categoria o especialitat, oferida pel Consorci Hospitalari Provincial de Castelló en els últims 15 anys immediats anteriors a la convocatòria. Màxim 5 punts.

2. Valencià: màxim de 15 punts:

Coneixement oral o A2: 7 punts

Grau elemental o B1: 9 punts

Nivell B2: 11 punts

Grau mitjà o C1: 13 punts

Grau superior o C2: 15 punts

3. Altres activitats formatives de la mateixa classificació (sanitària o de gestió i serveis) de la convocada, fins a un màxim de 10 punts en el total dels dos subapartats:

3.1) Activitats formatives, pels cursos de formació rebuts o impartits, en el marc de l'Acord de Formació per a l'ocupació o dels Plans de Formació contínua o continuada d'administracions públiques, universitats, entitats públiques i organitzacions sindicals, certificats per aquests, d'acord amb la següent escala:

• Per cada curs de 100 o més hores: 5 punts.

• Per cada curs de 50 o més hores: 3 punts.

• Per cada curs de 25 o més hores: 2 punts.

• Per cada curs de 15 o més hores: 1 punt.

A més si el curs realitzat és en matèria d'igualtat de gènere, s'addicionarà 0,15 punts per cada curs.

Per als cursos acreditats en crèdits, s'aplicarà el que es disposa en l'article 9.4 de l'Ordre 2/2020, de 2 de juny, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.

3.2) Segons grup de titulació:

Per als grups de titulació A1 i A2:

Disposar d'una altra Grau Universitari oficial igual o superior a l'exigit en la convocatòria, màster universitari oficial, una altra especialitat diferent a la requerida del mateix o superior nivell o un doctorat, relacionat amb la categoria convocada, segons la següent escala i fins a un màxim de 10 punts:

• Per cada màster universitari oficial: 5 punts

• Per cada grau universitari oficial igual o superior a l'exigit en la convocatòria: 5 punts.

• Per cada especialitat diferent a la requerida del mateix o superior nivell: 5 punts.

• Per tesi doctoral: 5 punts o si és amb qualificació d'excel·lent «cum laude« 6 punts.

Per a la resta dels grups de titulació:

Disposar d'una altra titulació oficial igual o superior a l'exigida en la convocatòria relacionada amb les categoria convocada: 5 punts per cadascuna fins a un màxim de 10 punts.

Criteris de desempat:

Els empats que es produïsquen en la puntuació final del procés del concurs es dirimiran aplicant els següents criteris:

1. Estar ocupant una plaça en el Consorci Hospitalari Provincial de Castelló en la mateixa categoria a la qual s'accedeix en la data de la publicació de la convocatòria.

2. Més temps de serveis prestats com a personal temporal del Consorci Hospitalari Provincial de Castelló en la mateixa categoria a la qual s'accedeix (apartat A.1 del barem).

3. Més temps de serveis prestats com a personal en plaça del Consorci Hospitalari Provincial de Castelló en categoria professional diferent a la convocada (apartat A.2 del barem).

4. Més temps de serveis prestats com a personal temporal en l'àmbit dels centres sanitaris públics diferents al Consorci Hospitalari Provincial de Castelló, en la mateixa categoria professional convocada (apartat A.3 del barem)

5. Més temps de serveis prestats com a personal, en l'àmbit dels centres sanitaris públics diferents al Consorci Hospitalari Provincial de Castelló en categoria professional diferent a la convocada (apartat A.4 del barem).

6. En cas de persistir l'empat, es tindrà en compte la major puntuació obtinguda en els mèrits inclosos en l'apartat B) «Altres mèrits», per la seua ordre.

7. En cas de persistir l'empat, es resoldrà a favor de la persona de major edat.

8. En cas de persistir l'empat, es resoldrà a favor del sexe infrarepresentat.

3-La valoració dels mèrits de les persones aspirants, tant en els processos de concurs oposició com en els de concurs de mèrits, estaran referits al dia de publicació de la corresponent convocatòria en el DOGV, i s'efectuarà conforme al barem i puntuació que s'estableix a continuació, comuna per a tots els processos.



Base dècima. Sistema selectiu oposició concurs en els processos ordinaris i estabilització del article 2.1 de la Llei 20/2021

Els processos de selecció es realitzaran a través del sistema de concurs oposició.

Gestió del procés selectiu

Els aspirants seran convocats en crida única, encara que el mateix haja de dividir-se en diverses sessions, o una única sessió realitzada simultàniament en diferents ubicacions havent d'assistir els aspirants a la sessió/ubicació a la qual hagen sigut convocats. Seran exclosos del procés selectiu els qui no compareguen, o el facen una vegada iniciades les proves i en aquest sentit, els membres del tribunal i el personal col·laborador no permetran l'accés a l'aula de la persona que comparega una vegada conclòs la crida i tancada la porta de l'aula que li corresponga, independentment que romanguen obertes les portes d'altres aules del recinte d'examen

La no presentació d'un aspirant a l'exercici obligatoris en el moment de ser anomenat determinarà automàticament el decaïment del seu dret a participar en el mateix i en els successius, quedant exclòs en conseqüència del procediment selectiu.

Si alguna de les aspirants no poguera completar el procés selectiu a causa d'embaràs de risc o part degudament acreditats, la seua situació quedarà condicionada a la finalització del mateix i a la superació de les fases que hagueren quedat ajornades, no podent demorar-se aquestes de manera que es menyscabe el dret de la resta de les persones aspirants a una resolució del procés ajustada a temps raonables, la qual cosa haurà de ser valorat pel Tribunal, i en tot cas, la realització de les mateixes tindrà lloc abans de la publicació de la llista d'aspirants que han superat el procés selectiu.

Així mateix, seran excloses aquelles persones que no acrediten la seua identitat mitjançant l'exhibició del seu DNI o equivalent per a nacionals d'altres Estats, passaport o permís de conduir, sense que resulten admissibles les fotocòpies compulsades dels esmentats documents i tenint en compte que es podrà requerir a les persones interessades la presentació de la còpia de la seua sol·licitud de participació.

En cas de pèrdua o sostracció, robatori o extraviament, dels documents d'acreditació de la identitat de les persones aspirants, els certificats policials que facen constar aquestes circumstàncies, això és, la denúncia davant la Pública al costat d'un altre document oficial que haurà de contindre la corresponent fotografia.

L'ordre d'intervenció de les persones aspirants en les diferents fases dels processos selectius es realitzarà per ordre alfabètic de cognoms, a partir de la lletra que s'obtinga per sorteig d'acord amb la resolució de l'òrgan competent de l'Administració del Consell de l'any de cada convocatòria, i es mantindrà fins a la seua finalització.

Organització i desenvolupament de les proves selectives

El procés selectiu es desenvoluparà d'acord amb el que es preveu en les presents bases i en el seu cas, en les convocatòries específiques.

Els òrgans de selecció adoptaran les mesures necessàries per a garantir la confidencialitat del procés i l'anonimat de les proves. Els exercicis que contingueren marques o indicis que permeten, fins i tot indirectament, identificar la seua autoria seran anul·lats. Així mateix, durant el desenvolupament de la prova de la fase d'oposició, es disposarà de quant siga necessari per al seu adequat desenvolupament, per al manteniment de l'ordre i de la igualtat d'oportunitats, de la correcta identificació de les persones candidates i de la prohibició de l'ús d'instruments de telecomunicació o comunicació electrònica.

Durant la celebració de les proves, amb vista al seu adequat desenvolupament, les persones concurrents hauran d'observar, en tot moment, les instruccions tant de l'òrgan de selecció com del personal col·laborador o delegat d'aquesta. Qualsevol alteració es reflectirà en l'acta corresponent a la sessió, tenint present que l'òrgan de selecció podrà acordar la continuació d'un exercici per part d'un o una aspirant amb caràcter condicional si l'incident requerira un estudi i acord posterior de la comissió.

Aquells aspirants que requerisquen adaptacions hauran d'indicar-ho en la sol·licitud, podent sol·licitar les necessitats específiques d'adaptació i ajust de temps i mitjans que consideren oportunes per a participar en les proves selectives en condicions d'igualtat. Per a això faran constar en la sol·licitud les possibles adaptacions que precisen per a participar en les proves selectives, acompanyant el dictamen tècnic facultatiu.

L'Òrgan tècnic de selecció establirà, per a les persones amb diversitat funcional que així ho sol·liciten, les adaptacions possibles de temps i mitjans per a la realització de l'exercici. Aquestes adaptacions no podran desvirtuar el caràcter de les proves, la finalitat de les quals és valorar l'aptitud dels aspirants per a les funcions pròpies de la categoria a la qual concorren, ni podran implicar reducció ni menyscapte del nivell de suficiència exigible i en cap cas, l'adaptació podrà consistir en l'exempció de la realització de l'exercici, havent de presentar la documentació acreditativa de la necessitat de les adaptacions sol·licitades. Les mesures d'adaptació sol·licitades hauran de figurar en la sol·licitud de participació, i podran ser:

1) Eliminació de barreres arquitectòniques i taula adaptada a la cadira de rodes.

2) Ampliació del temps de duració de la prova. Per a poder portara cap aquesta mesura d'adaptació, les persones aspirants hauran d'entregar durant el termini de presentació de sol·licituds obligatòriament el certificat expedit per l'òrgan oficial competent que especifique el diagnòstic i el nombre de minuts d'ampliació que recomana.



3) Augment de la grandària dels caràcters del qüestionari, per dificultat de visió.

4) Necessitat d'intèrpret, a causa de sordesa

5) Sistema braille d'escriptura, o ajuda d'una persona per ser invident.

6) Unes altres, especificant quals.

El CHPCS, a través del Servei de Prevenció de Riscos Laborals, es podran en contacte amb les persones aspirants amb diversitat funcional, sempre que figuren les dades telefòniques i el domicili en la sol·licitud, a fi de recaptar la informació que estime pertinent sobre els extrems marcats en l'apartat corresponent de la instància, podent, si ho estima necessari, sol·licitar la col·laboració, i en el seu cas, informe d'altres organismes. A la vista de les sol·licituds i de l'informat pel Servei de Prevenció de Regs Laborals, el Tribunal Qualificador atorgarà les adaptacions de temps i mig sempre que l'adaptació guarde relació directa amb l'exercici o prova de realitzar.



Sense perjudici dels recursos ordinaris, les persones candidates podran impugnar el contingut de l'exercici en el termini de deu dies hàbils des del següent al de la seua celebració.

Les reclamacions interposades hauran d'especificar els motius de la impugnació així com detallar i acompanyar la documentació o bibliografia justificativa.

El sistema de selecció serà mitjançant concurs oposició, tant en el torn lliure com en el de promoció interna en aquelles places que així s'haja determinat en l'OOP ordinària 2022, sent la fase d'oposició de caràcter eliminatòria i de realització obligatòria, podent accedir a la fase de concurs un nombre d'aspirants superior al de places convocades, i una fase de concurs de caràcter no eliminatori.

En cap cas, la puntuació obtinguda en la fase de concurs podrà ser aplicada per a superar la fase d'oposició, no podent determinar per si mateixa el resultat del procés selectiu.

La qualificació final del procés selectiu vindrà determinada per la suma de la qualificació de la puntuació de la fase d'oposició i de l'obtinguda en la fase de concurs podent aconseguir com a màxim el total de puntuació que s'exposa a continuació.

La fase d'oposició d'aquests processos selectius estarà composta per un únic exercici de caràcter eliminatori, que consistirà a respondre a un qüestionari tipus test que versarà sobre el temari contingut en el programa corresponent a cada procés.

El contingut del programa d'aquests processos selectius tindrà un nombre total de temes, depenent del grup de titulació i torn, lliure o promoció interna, en el qual estiguen incloses les categories corresponents, d'acord amb el desenvolupament que es recull en les presents bases generals sent el següent:

TORN LLIURE.

Temari subgrup A1

Total temes: 63

Part general: 6 temes

Part normativa sanitària: 7 temes

Part específica: 50 temes

Temari subgrup A2

Total temes: 38

Part general: 6 temes

Part normativa sanitària: 7 temes

Part específica: 25 temes

Temari subgrup C1

Total temes: 35

Part general: 6 temes

Part normativa sanitària: 7 temes

Part específica: 22 temes

Temari subgrup C2

Total temes: 32

Part general: 6 temes

Part sanitària: 7 temes

Part específica: 20 temes

Temari OAP

Total temes: 27

Part general: 6 temes

Part sanitària: 4 temes

Part específica: 17 temes

PROMOCIÓ INTERNA:

Temari tècnic/a cures auxiliar infermeria (TCAE)

Modalitat A de promoció interna: els qui procedisquen de categories pertanyents als grups o subgrups de titulació iguals o immediatament inferiors i a més de la mateixa especialització funcional que les places a proveir.

Total temes: 20

Part especifica: 20 temes

Modalitat B de promoció interna: la resta d'aspirants de promoció interna.

Total temes: 27

Part normativa sanitària: 7 temes

Part especifica: 20 temes

Temari auxiliar administratiu/iva

Modalitat A de promoció interna: els qui procedisquen de categories pertanyents als grups o subgrups de titulació iguals o immediatament inferiors i a més de la mateixa especialització funcional que les places a proveir.

Total temes: 20

Part especifica: 20 temes

Modalitat B de promoció interna: la resta d'aspirants de promoció interna.

Total temes: 27

Part normativa sanitària: 7 temes

Part específica: 20 temes

Temari analista programador/a i de sistemes

Modalitat A de promoció interna: els qui procedisquen de categories pertanyents als grups o subgrups de titulació iguals o immediatament inferiors i a més de la mateixa especialització funcional que les places a proveir.

Total temes: 25

Part específica: 25 temes

Modalitat B de promoció interna: la resta d'aspirants de promoció interna.

Total temes: 32

Part normativa sanitària: 7 temes

Part específica: 25 temes

Temari tècnic/a funció administrativa

Modalitat A de promoció interna: els qui procedisquen de categories pertanyents als grups o subgrups de titulació iguals o immediatament inferiors i a més de la mateixa especialització funcional que les places a proveir.

Total temes: 50

Part específica: 50 temes

Modalitat B de promoció interna: la resta d'aspirants de promoció interna.

Total temes: 57

Part normativa sanitària: 7 temes

Part específica: 50 temes

Exercici teòric qüestionari tipus test, corresponent a la fase d'oposició:

L'exercici consistirà en la contestació per escrit, en el termini que en cada cas s'establisca, d'un qüestionari d'un número de preguntes sobre el contingut dels tots els temes que s'inclouen en l'annex per a cada subgrup professional. El qüestionari serà tipus test en forma de preguntes amb quatre respostes, de les quals només una d'elles serà la correcta.



D'aquest qüestionari, 5 de les preguntes versaran sobre el temari general i 5 sobre el temari de normativa sanitària comuna. Totes elles seran de caràcter teòric. Les preguntes restants seran tant de caràcter teòric com pràctic i versaran sobre el contingut dels temes que constitueixen el temari específic de la categoria. En el cas de la categoria OAP, meres 3 preguntes del temari general i 3 del temari sanitari i la resta de l'específic.

L'exercici tindrà com a finalitat valorar les aptituds, destreses i capacitat professional de les persones aspirants en relació a les funcions pròpies de la categoria a la qual opten.

En funció del grup de titulació en el qual estiguen incloses les categories corresponents, es determinarà el nombre de preguntes que com a mínim seran de 30 i el temps màxim de realització dels qüestionaris que no podrà ser inferior a 30 minuts, establint-se per a cada convocatòria el nombre de preguntes i el temps de realització de les quals constarà l'exercici.

La puntuació màxima de l'exercici d'oposició serà 150 punts. S'obtindrà d'acord amb les següents regles:

Les contestacions errònies es valoraran negativament amb una penalització equivalent a un terç del valor de cada contestació correcta, i Les contestacions en blanc ni puntuen ni penalitzen. La fórmula de correcció serà: respostes correctes netes = núm. d'encerts – (núm. d'errors/3).

Cada contestació vàlida rebrà una valoració de punts tal que 150/ número de preguntes, amb els tres primers decimals sense cap arrodoniment.

Es restarà el resultat de l'operació anterior/3 punts per cadascuna de les respostes incorrectes, amb els mateixos criteris respecte dels decimals, i es deixaran sense valorar les preguntes no respostes o anul·lades. L'anul·lació de respostes incorrectes s'efectuarà en els termes i criteris expressats en el qüestionari de test, i es consideraren com a contestació en blanc.

De les operacions anteriors s'obtindrà la valoració particular de l'exercici realitzat per cada aspirant. Avaluades totes les persones participants, es trobarà la mitjana aritmètica del deu per cent de persones que hagen obtingut les millors puntuacions particulars, expressada amb els tres primers decimals.

Es consideraran aprovades aquelles persones aspirants que obtinguen una puntuació igual o superior al 50 % de la mitjana aritmètica referida, amb un límit mínim de 52,5 punts. Per davall d'aqueixa puntuació no podrà considerar-se aprovat l'exercici.

Donat el caràcter de la prova, el tribunal prendrà les mesures que siguen necessàries per a garantir l'anonimat en la valoració d'aquesta, sent anul·lats tots aquells exercicis en els quals es continguera alguna marca que poguera identificar la seua autoria.

Òrgan tècnic de selecció

L'òrgan tècnic de selecció serà nomenat pel president/a del Consorci Hospitalari Provincial de Castelló, i la seua composició serà conforme amb l'article 60 del text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic. La relació nominal dels seus membres serà publicada en la pàgina web del Consorci Hospitalari Provincial de Castelló amb una antelació mínima d'un mes a la data de començament de les proves. L'òrgan tècnic de selecció estarà compost per cinc membres, havent de designar-se el mateix nombre de suplents, i constarà d'un/a president/a, un/a secretari/a i tres vocals. Els vocals hauran de posseir la titulació requerida per a l'accés a la mateixa categoria convocada, i en defecte d'això, en qualsevol cas, hauran de pertànyer al grup o, en el seu cas, subgrup de classificació professional al qual corresponga una titulació d'igual o superior nivell acadèmic a l'exigit en la respectiva convocatòria i, almenys, més de la meitat dels seus membres haurà de posseir una titulació corresponent a la mateixa àrea de coneixements



Les persones suplents nomenats per a compondre l'òrgan de selecció podran actuar indistintament en relació al respectiu titular, excepte una vegada iniciada una sessió en la qual no es podrà actuar simultàniament. En els supòsits d'absència del/la President/a titular o suplent o del/la secretari/a titular o suplent, les funcions de tots dos, seran exercides per els/les Vocals, seguint per a això l'ordre en què hagen sigut designats per la resolució de nomenament.

Donades les peculiaritats dels processos selectius emmarcats en OOP ordinària i extraordinària i la seua acumulació, el número de categories a convocar i el dels corresponents processos, així com produïda la circumstància de concurrència en el temps del desenvolupament d'ofertes d'ocupació pública d'aquesta naturalesa en tot el sector públic, que coincidiran en el desenvolupament dels processos selectius amb l'exigència d'un termini màxim de 2 anys per a la seua total resolució, i les conseqüències directes que el seu desenvolupament en paral·lel en totes les entitats públiques pot generar quant a la disponibilitat de personal fix per a integrar els òrgans tècnics de selecció, màximament en entitats com aquest Consorci la plantilla de personal del qual és molt inferior a les que doten entitats públiques de la Generalitat Valenciana, o estatals, i on, precisament per la naturalesa i finalitat d'aquests processos extraordinaris, el número de personal fix pot ser baix, en algunes categories, i la concurrència de candidats, massiva, fins i tot, i precisament, procedents d'aquesta mateixa entitat publica, el Consorci podrà adoptar mesures excepcionals amb vista a la seua constitució, com ara ampliar el número de vocals, sempre en número imparell, tribunals la composició dels quals per empleats públics fixos del Sector Públic tinguen una titulació corresponent al grup professional convocat, encara que no necessàriament de la mateixa especialització, o que incorpore personal que no siga del grup de titulació o de l'especialització en treballs de suport, secretariat, en el cas del qual la secretaria seria membre amb veu però sense vot, o crear, òrgans tècnics de selecció «ad hoc»que amb una composició ajustada al nivell de titulació de la places convocades, puga actuar com a òrgan per a diverses convocatòries o processos que guarden identitat de grup professional, o crear un únic òrgan tècnic de selecció (OTS), en aquelles categories en les quals el procés selectiu consistisca només en un concurs de mèrits,en les quals no siga necessari que el personal, empleat públic fix, siga de la mateixa categoria o grup professional, ja que al no existir cap mèrit tècnic el personal es limitaria a la constatació com a intermediari en l'aplicació del programa informàtic de barem.

Correspon a l'òrgan tècnic de selecció les funcions relatives a la determinació concreta del contingut de les proves, en els processos en els quals existisca fase d'oposició, i a la qualificació de les persones admeses, tant en la fase de l'oposició com en la fase del concurs, o exclusivament en el concurs en els processos selectius excepcionals, així com, en general, l'adopció de quantes mesures siguen precises amb vista al correcte desenvolupament de les

proves selectives. El funcionament de l'òrgan tècnic de selecció s'adaptarà al que estableix la Llei del procediment administratiu comú de les administracions públiques i altra normativa vigent.

Els òrgans de selecció hauran d'ajustar-se als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres, i tendiran, en la seua composició, a la paritat entre homes i dones, en compliment del que s'estableix en l'article 53 de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes, sempre que amb això no es contravinguen els principis de professionalitat i especialització dels seus membres.



La pertinença als òrgans de selecció serà sempre a títol individual, no podent ostentar-se aquesta en representació o per compte de ningú.



Les persones que integren les comissions de selecció hauran de guardar confidencialitat dels assumptes i les dades que es tracten en les seues sessions en totes les matèries que no siguen objecte de publicació oficial i en aquelles que fins i tot sent-ho, no s'hagueren publicat encara pels mitjans establits en la convocatòria.

Són funcions de les comissions de selecció, entre altres, les següents:

a) Gestionar i portar a terme el procés selectiu que s'establisca en cada convocatòria, fixar amb autonomia i independència funcional els seus criteris d'actuació d'acord amb les bases generals i amb les específiques de cada convocatòria, així com verificar el seu compliment.

b) Recaptar assessorament tècnic quan siga necessari.

c) Dissenyar, proposar, confeccionar i avaluar la prova en què consisteix l'exercici de la fase de posició, i qualificació dels mèrits conforme al barems de mèrits de la convocatòria, en la fase de concurs o en els processos excepcionals de concurs.

d) Les actuacions de l'òrgan de selecció hauran d'ajustar-se estrictament a les Bases de la convocatòria i a la normativa aplicable. No obstant això, el Tribunal està facultat per a resoldre els dubtes que sorgisquen durant la realització del corresponent procés selectiu, per a adoptar els acords necessaris que garantisquen el seu adequat desenvolupament, en tot el no previst en aquestes Bases, i per a resoldre els dubtes que pogueren sorgir en aplicació d'aquestes.

e) L'òrgan de selecció adoptarà les mesures precises en aquells casos que resulte necessari,de manera que els aspirants que hagueren sol·licitat adaptacions de temps i/o mitjans en la forma prevista en aquestes bases, gaudisquen de similars condicions per a la realització dels exercicis que la resta dels participants. En cap cas les adaptacions sol·licitades podran desvirtuar el caràcter de les proves selectives.

f) Els tribunals podran requerir als aspirants en qualsevol moment del procés, la documentació acreditativa dels requisits exigits en la convocatòria. En cas de constatar-se que algun dels aspirants no reuneix un o diversos dels requisits, el tribunal, prèvia audiència a l'interessat, haurà d'emetre proposta motivada d'exclusió del procés selectiu, dirigida a l'òrgan que haguera aprovat la relació definitiva d'aspirants admesos, comunicant, així mateix, les inexactituds o falsedats formulada per l'aspirant en la seua sol·licitud de participació als efectes pertinents. Contra el decret d'aquest òrgan podran interposar-se els recursos administratius que procedisquen.

g) Així mateix si el tribunal de selecció durant el desenvolupament del procés selectiu tinguera coneixement o dubtes fundats que algun dels aspirants manca de la capacitat funcional per a l'acompliment de les tasques i funcions habituals de la categoria objecte de la convocatòria, recaptarà informe preceptiu dels òrgans tècnics competents, el qual serà evacuat en el termini màxim de deu dies i tindrà el caràcter de determinant per a resoldre. D'aquesta actuació es donarà coneixement a l'interessat, a fi de que puga formular les al·legacions que estime oportunes.

h) Si del contingut del dictamen es desprén que l'aspirant manca de capacitat funcional, el tribunal, prèvia audiència de l'interessat emetrà proposta motivada d'exclusió del procés selectiu dirigida a l'òrgan convocant d'aquest. Fins que es dicte l'oportú decret per l'òrgan convocant l'aspirant podrà continuar participant condicionalment en el procés selectiu.

i) Els tribunals podran excloure a aquells opositors en les fulles dels quals figuren noms, marques o signes que permeten conéixer la identitat dels autors o duguen a terme qualsevol actuació de tipus fraudulent durant la realització dels exercicis

j) Garantir la confidencialitat i l'anonimat de les proves,a més de la igualtat d'oportunitats entre les persones aspirants.

Els òrgans de selecció podrà sol·licitar de l'autoritat convocant la designació d'experts, en qualitat d'assessors, que actuaran amb veu però sense vot. Les persones que vagen a exercir tals funcions seran nomenades per l'òrgan gestor, i els seran aplicable els mateixos requisits i condicions que a les persones integrants de les comissions. Els assessors i assessores col·laboraran amb l'òrgan de selecció exclusivament en l'exercici de les seues especialitats tècniques.

Les persones designades com a assessores hauran de guardar confidencialitat dels assumptes i les dades que es tracten en les seues sessions en totes les matèries que no siguen objecte de publicació oficial i en aquelles que fins i tot sent-ho, no s'hagueren publicat encara pels mitjans establits

Els membres de l'òrgan de selecció percebran les «assistències» que regula el Decret 24/1997, d'11 de febrer, del Govern Valencià, sobre indemnitzacions per raó del servei i gratificacions per serveis extraordinaris. que corresponguen. Així mateix, el personal que preste la seua assistència tècnica al Tribunal, d'acord amb l'art. 29 i 31 d'aquesta normativa, percebrà l'abonament de les assistències corresponents a la mateixa categoria de cada procés selectiu.

Els acords de l'òrgan de selecció es faran públics en la web del Consorci Hospitalari Provincial de Castelló.

A l'efecte de comunicacions i altres incidències, l'òrgan tècnic de selecció tindrà la seua seu en el Consorci Hospitalari Provincial de Castelló, avinguda Dr. Clara, 19, CP 12002 Castelló de la Plana.





ANNEX I



BAREM FASE DEL CONCURS PER A PROCÉS SELECTIU OFERTA D'OCUPACIÓ PÚBLICA ORDINÀRIA I D'ESTABILITZACIÓ DE L'ARTICLE 2.1 DE LA LLEI 20/2021, 28 DE DESEMBRE



A) Mèrits professionals: màxim 28 punts

1) Serveis prestats com a personal temporal en places del Consorci Hospitalari Provincial de Castelló de la categoria professional i en el seu cas especialitat convocada, 0,38 per mes complet treballat, fins a un màxim de 28 punts (6 anys i 2 mesos).

2) Serveis prestats com a personal del Consorci Hospitalari Provincial de Castelló en categoria professional diferent a la convocada, 0,20 per mes complet treballat, fins a un màxim de 6 punts (2 anys i 6 mesos).

3) Serveis prestats com a personal temporal en l'àmbit dels centres sanitaris públics de gestió directa d'altres serveis de salut diferents al Consorci Hospitalari Provincial de Castelló, en la mateixa categoria professional i, en el seu cas, especialitat: 0.24 per mes treballat fins a un màxim de 18 punts (6 anys i 3 mesos).

4) Serveis prestats com a personal, en l'àmbit dels centres sanitaris públics de gestió directa en altres serveis de salut diferents al Consorci Hospitalari Provincial de Castelló, en categoria professional i, en el seu cas, especialitat diferent a la convocada, fins a un màxim de 4 punts a: 0,13 per mes complet treballat (2 anys i 8 mesos).



B) Altres mèrits: Màxim 12 punts:

1. Superació de la fase d'oposició d'un procés selectiu de la mateixa categoria o especialitat, oferida pel Consorci Hospitalari Provincial de Castelló en els últims 15 anys immediats anteriors a la convocatòria. Màxim 1 punts.

2. Valencià: màxim de 6 punts:

Coneixement oral o A2: 2,80 punts

Grau elemental o B1: 3,60 punts

Nivell B2: 4,40 punts

Grau mitjà o C1: 5,20 punts

Grau superior o C2: 6,00 punts

3. Altres activitats formatives de la mateixa classificació (sanitària o de gestió i serveis) de la convocada, fins a un màxim de 5 punts en el total dels dos subapartats:

3.1) Activitats formatives, pels cursos de formació rebuts o impartits, en el marc de l'Acord de Formació per a l'ocupació o dels Plans de Formació contínua o continuada d'administracions públiques, universitats, entitats públiques i organitzacions sindicals, certificats per aquests., d'acord amb la següent escala:

• Per cada curs de 100 o més hores: 2,5 punts.

• Per cada curs de 50 o més hores: 1,5 punts.

• Per cada curs de 25 o més hores: 1 punts.

• Per cada curs de 15 o més hores: 0,50 punt.

A més si el curs realitzat és en matèria d'igualtat de gènere, s'addicionarà 0,15 punts per cada curs.

Per als cursos acreditats en crèdits, s'aplicarà el que es disposa en l'article 9.4 de l'Ordre 2/2020, de 2 de juny, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.

3.2) Segons grup de titulació:

Per als grups de titulació A1 i A2:

Disposar d'una altra Grau Universitari oficial igual o superior a l'exigit en la convocatòria, màster universitari oficial, una altra especialitat diferent a la requerida del mateix o superior nivell o un doctorat, relacionat amb la categoria convocada, segons la següent escala i fins a un màxim de 5 punts:

• Per cada màster universitari oficial: 2,5 punts

• Per cada grau universitari oficial igual o superior a l'exigit en la convocatòria: 2,5 punts.

• Per cada especialitat diferent a la requerida del mateix o superior nivell: 2,5 punts.

• Per tesi doctoral: 2,5 punts, o si és amb qualificació d'excel·lent «cum laude« 3 punts.

Per a la resta dels grups de titulació:

Disposar d'una altra titulació oficial igual o superior a l'exigida en la convocatòria relacionada amb les categoria convocada: 2,5 punts per cadascuna fins a un màxim de 10 punts.





ANNEX II



BAREM PER A PROCÉS SELECTIU OFERTA D'OCUPACIÓ PUBLICA EXCEPCIONAL DE LLARGA DURACIÓ DISPOSICIONS SEXTA I OCTAVA DE LA LLEI 20/2021, 28 DE DESEMBRE





A) Mèrits professionals: màxim 70 punts

1) Serveis prestats com a personal temporal en el Consorci Hospitalari Provincial de Castelló en places de la categoria professional i en el seu cas especialitat convocada, 0,48 per mes complet treballat, fins a un màxim de 70 punts (12 anys i 2 mesos).

2) Serveis prestats com a personal del Consorci Hospitalari Provincial de Castelló en categoria professional diferent a la convocada, 0,19 per mes complet treballat, fins a un màxim de 14 punts (6 anys).



3) Serveis prestats com a personal temporal en l'àmbit dels centres sanitaris públics de gestió directa d'altres serveis de salut diferents al Consorci Hospitalari Provincial de Castelló, en la mateixa categoria professional i, en el seu cas, especialitat: 0,30 per mes treballat fins a un màxim de 46 punts (12 anys i 9 mesos).

4) Serveis prestats com a personal, en l'àmbit dels centres sanitaris públics de gestió directa en altres serveis de salut diferents al Consorci Hospitalari Provincial de Castelló, en categoria professional i, en el seu cas, especialitat diferent a la convocada, fins a un màxim de 8 punts a: 0,11 per mes complet treballat (6 anys).

B) Altres mèrits: Màxim 30 punts:

1. Superació de la fase d'oposició d'un procés selectiu de la mateixa categoria o especialitat, oferida pel Consorci Hospitalari Provincial de Castelló en els últims 15 anys immediats anteriors a la convocatòria. Màxim 5 punts.

2. Valencià: màxim de 15 punts:

Coneixement oral o A2: 7 punts

Grau elemental o B1: 9 punts

Nivell B2: 11 punts

Grau mitjà o C1: 13 punts

Grau superior o C2: 15 punts

3. Altres activitats formatives de la mateixa classificació (sanitària o de gestió i serveis) de la convocada, fins a un màxim de 10 punts en el total dels dos subapartats:

3.1) Activitats formatives, pels cursos de formació rebuts o impartits, en el marc de l'Acord de Formació per a l'ocupació o dels Plans de Formació contínua o continuada d'administracions públiques, universitats, entitats públiques i organitzacions sindicals, certificats per aquests, d'acord amb la següent escala:

• Per cada curs de 100 o més hores: 5 punts.

• Per cada curs de 50 o més hores: 3 punts.

• Per cada curs de 25 o més hores: 2 punts.

• Per cada curs de 15 o més hores: 1 punt.

A més si el curs realitzat és en matèria d'igualtat de gènere, s'addicionarà 0,15 punts per cada curs.

Per als cursos acreditats en crèdits, s'aplicarà el que es disposa en l'article 9.4 de l'Ordre 2/2020, de 2 de juny, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.

3.2) Segons grup de titulació:

Per als grups de titulació A1 i A2:

Disposar d'una altra Grau Universitari oficial igual o superior a l'exigit en la convocatòria, màster universitari oficial, una altra especialitat diferent a la requerida del mateix o superior nivell o un doctorat, relacionat amb la categoria convocada, segons la següent escala i fins a un màxim de 10 punts:

• Per cada màster universitari oficial: 5 punts

• Per cada grau universitari oficial igual o superior a l'exigit en la convocatòria: 5 punts.

• Per cada especialitat diferent a la requerida del mateix o superior nivell: 5 punts.

• Per tesi doctoral: 5 punts o si és amb qualificació d'excel·lent «cum laude» 6 punts.

Per a la resta dels grups de titulació:

Disposar d'una altra titulació oficial igual o superior a l'exigida en la convocatòria relacionada amb les categoria convocada: 5 punts per cadascuna fins a un màxim de 10 punts.

Mapa web