Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDRE 23/2018, de 27 de desembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores i es determina el programa de formació per a l'ocupació per a la realització d'accions formatives destinades prioritàriament a persones ocupades.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8453 de 28.12.2018
Número identificador:  2018/12281
Referència Base de Dades:  011776/2018
 



ORDRE 23/2018, de 27 de desembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores i es determina el programa de formació per a l'ocupació per a la realització d'accions formatives destinades prioritàriament a persones ocupades. [2018/12281]

Article 1. Objecte

Article 2. Tipologia i durada dels programes de formació

Article 3. Entitats beneficiàries

Article 4. Obligacions de l'entitat beneficiària

Article 5. Persones participants

Article 6. Obligacions de l'alumnat i causes d'exclusió

Article 7. Determinació de la subvenció

Article 8. Instrucció

Article 9. Criteris de valoració de sol·licituds

Article 10. Proposta de resolució i tràmit d'audiència

Article 11. Resolució de concessió i circumstàncies modificadores

Article 12. Subcontractació dels programes formatius

Article 13. Normes sobre la impartició dels cursos

Article 14. Control, seguiment i supervisió

Article 15. Avaluació de l'eficàcia i impacte de la formació

Article 16. Avaluació de la qualitat de la formació

Article 17. Certificació de la formació

Article 18. Elegibilitat de la despesa, justificació i liquidació econòmica de les subvencions

Article 19. Bestreta de la subvenció

Article 20. Liquidació i reintegrament de les subvencions

Article 21. Ajudes a l'alumnat participant en situació de desocupació

Article 22. Gestió

Article 23. Normativa aplicable

Disposició addicional única. Dispensa de l'obligació de notificació



Disposició final primera. Facultats de la Direcció General del Servei Valencià d'Ocupació i Formació

Disposició final segona. Entrada en vigor

Annex únic a les bases reguladores. Accions de teleformació no certificable







PREÀMBUL



En l'exercici de la iniciativa legislativa i la potestat reglamentària, es considera oportú per part d'aquesta Administració actuar d'acord amb els principis de necessitat, eficàcia, proporcionalitat, seguretat jurídica, transparència i eficiència, per la qual cosa és procedent justificar tot seguit l'adequació de l'ordre als motius esmentats:

En aplicació dels principis de necessitat i eficàcia, les raons d'interés general que justifiquen de dictar d'aquesta ordre, esdevenen de l'aplicació de l'article 10 del text refós de la Llei d'ocupació, aprovat pel Reial decret legislatiu 3/2015, de 23 d'octubre, en el qual s'estableix que l'Estratègia Espanyola d'Activació per a l'Ocupació s'ha d'articular entorn de l'eix Formació, entre altres. Aquí s'inclouen les actuacions de formació professional per a l'ocupació, destinades a l'aprenentatge, a la formació, requalificació o al reciclatge professional i de formació en alternança amb l'activitat laboral, inclosos els programes públics d'ocupació i formació. Aquests permeten a les persones beneficiàries adquirir competències o millorar la seua experiència professional, per a assolir una qualificació més gran i facilitar la inserció laboral d'aquestes.

Tenint en compte els canvis normatius que han determinat la publicació anterior de les ordres que modifiquen l'Ordre 8/2015, de 23 de novembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores i es determina el programa de formació per a l'ocupació per a la realització d'accions formatives destinades prioritàriament a persones ocupades, es considera procedent publicar la present Ordre. Aquesta, d'una banda, consolida les modificacions aportades per totes elles, i, per una altra banda, atesa la necessitat de conducta a la simplificació i racionalització de les determinacions regulades en aquestes, posa a la disposició de les persones i entitats interessades un sol text comprensiu de tots els canvis anteriors i actuals.

La formació per a l'ocupació té, entre les seues finalitats, proporcionar a les persones treballadores, tant a les aturades com a les ocupades, la formació que puguen necessitar al llarg de la vida laboral, a fi que obtinguen els coneixements i les pràctiques adequades als requeriments que, a cada moment, necessiten les empreses, i que contribuïsca al desenvolupament d'una economia basada en el coneixement, que permeta optimitzar la millora de la capacitació, millora de l'ocupabilitat professional i promoció individual de treballadors i treballadores.



Constitueixen principis generals de la formació destinada a persones treballadores ocupades: el protagonisme dels agents socials en el seu desenvolupament; la unitat de mercat de treball i la llibertat de circulació dels treballadors i treballadores en el desenvolupament de les accions formatives, tant dins del territori espanyol com en l'àmbit de la Unió Europea; i la consideració d'aquesta formació com a instrument essencial per a garantir la formació al llarg de la vida.

La Llei orgànica 5/2002, de 19 de juny, de les qualificacions i de la formació professional, estableix que l'aprenentatge permanent és un element essencial en la societat del coneixement. Inclou aquesta llei, dins de l'àmbit de la formació professional, entre altres ensenyances, les orientades a la formació de les persones treballadores ocupades en les empreses, que permeten l'adquisició i l'actualització permanent de les competències professionals.

La Llei 30/2015, de 9 de setembre, per la qual es regula el Sistema de Formació Professional per a l'Ocupació en l'àmbit laboral, i prèviament el Reial Decret llei 4/2015, de 22 de març, per a la reforma urgent del Sistema de Formació Professional per a l'Ocupació en l'àmbit laboral ha escomés una reforma integral del sistema que garanteix l'interés general i la necessària estabilitat i coherència que el sistema necessita. Els objectius estratègics se centren a afavorir la creació d'ocupació estable i de qualitat; contribuir a la competitivitat empresarial; garantir el dret a la formació laboral; i oferir garanties d'ocupabilitat i promoció professional de les persones treballadores.



La mencionada llei determina de forma expressa el desenvolupament reglamentari de determinats continguts recollits en aquesta, a més del seu desenvolupament amb caràcter general. A aquest efecte s'ha publicat el Reial decret 694/2017, de 3 de juliol, pel qual es desplega la Llei 30/2015, de 9 de setembre, reguladora del Sistema de Formació Professional per a l'Ocupació en l'àmbit laboral. No obstant això, aquest desenvolupament reglamentari no s'esgota en aquest reial decret, ja que per a determinats aspectes es considera més adequada la seua regulació mitjançant les ordres ministerials corresponents, a les quals es remet per al seu desplegament aquesta norma, i que resultaran aplicables quan s'aproven i entren en vigor.

Fins que no es desplegue aquest reial decret, respecte d'aquelles matèries que necessiten un desenvolupament posterior, resultarà aplicable la normativa recollida en el Reial decret 395/2007, de 23 de març, pel qual es regula el subsistema de formació professional per a l'ocupació, en matèria de formació d'oferta i s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions públiques destinades al seu finançament, i l'Ordre TAS/718/2008, de 7 de març que el desplega.

El Pla Estratègic de subvencions, aprovat pel Servei Valencià d'Ocupació i Formació 2017-2019, inclou entre els seus objectius estratègics la millora de la qualificació de les persones, tant les desocupades com les ocupades, a través d'una formació que els capacite per a l'exercici qualificat de les professions i l'accés a l'ocupació, i també permetre'ls compatibilitzar la formació amb la pràctica professional en el lloc de treball, mitjançant la formació en alternança amb l'ocupació. Una formació que responga a les necessitats, tant les presents com les futures, de les persones i del teixit productiu de la Comunitat Valenciana, a fi d'incrementar la qualitat formativa. Així mateix, entre els objectius operatius estableix la necessitat de millorar la qualificació professional i la inserció professional de les persones amb especials dificultats d'inserció en el món laboral, a través dels programes públics ocupació i formació dirigits a millorar la qualificació professional i la inserció professional de les persones amb especials dificultats d'inserció en el món laboral.

El Reial decret 34/2008, de 18 de gener, regula els certificats de professionalitat, i cadascun dels corresponents annexos dels reials decrets que regulen els diversos certificats de professionalitat, publicats en funció de la família professional en la qual s'enquadren, estableixen per a la impartició d'aquests els requisits que ha de complir el personal formador, els espais, instal·lacions i equipaments necessaris per a la realització de les accions formatives, i també l'adquisició de la competència professional corresponent, els criteris d'accés dels alumnes, el contingut i característiques dels mòduls de pràctiques professionals no laborals (formació en centre de treball) i l'avaluació contínua de l'alumnat.



La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, regula els requisits de concessió i justificació de les subvencions concedides en l'Administració de l'Estat. En aquesta llei es recullen articles que tenen caràcter bàsic, per la qual cosa són aplicables a la normativa en aquesta comunitat autònoma i, conseqüentment, a aquesta ordre de convocatòria.

De conformitat amb el que s'estableix en la redacció vigent de l'Ordre TAS/718/2008, de 7 de març, el procediment de concessió de les subvencions públiques destinades a finançar l'execució dels programes de formació d'àmbit estatal dirigits prioritàriament a les persones ocupades s'ha d'iniciar d'ofici, mitjançant una convocatòria pública de l'òrgan competent de la respectiva comunitat autònoma, que ha de ser publicada en el diari oficial corresponent i de les disposicions que resulten aplicables d'acord amb el que es determina en les disposicions transitòries de la Llei 30/2015, de 9 de setembre, per la qual es regula el Sistema de Formació Professional per a l'Ocupació en l'àmbit laboral.



D'una altra part, l'experiència acumulada en el desenvolupament de les successives convocatòries corresponents a la iniciativa de formació d'oferta aconsella, en l'actual conjuntura de crisi econòmica, centrar la gestió en criteris d'eficiència i economia en l'assignació i control dels recursos públics. Amb aquesta finalitat, es va publicar en el DOGV de 27 de desembre de 2017 la Resolució de 14 de desembre de 2017, de la Direcció General del Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per la qual s'aprova el Manual de justificació econòmica de les subvencions públiques de les diferents accions formatives de formació professional per a l'ocupació.

Amb la mateixa finalitat, s'incloïen en la valoració de les sol·licituds presentades criteris que prenen en consideració el major o menor grau d'execució d'actuacions subvencionades en anteriors convocatòries per la mateixa entitat, o la desviació de la valoració tècnica calculada en la fase de liquidació respecte de l'obtinguda per a l'aprovació del pla en el procés de valoració de sol·licituds.

Així mateix, s'adequa la relació de sectors susceptibles de formular programes de formació a aquells que es considera que mostren un comportament més positiu per a intentar potenciar-los a través de la formació, amb l'objectiu d'aconseguir que aquests programes tinguen una major incidència en els sectors afectats, i tractar d'anticipar d'aquesta manera la formació al nou model productiu.

Finalment, alineant-se amb els objectius establits en el Pla Anual de Política d'Ocupació, integrats, al seu torn, en els diferents àmbits de l'Estratègia espanyola d'activació per a l'ocupació, aquesta ordre té per finalitat la millora efectiva de l'ocupabilitat de la societat valenciana, per millorar la qualificació professional dels treballadors al llarg de tota la vida laboral i que aquesta responga a les necessitats dels sectors econòmics valencians presents i futurs.

Les presents bases es dicten en ús de les competències d'autoorganització de la Generalitat i de les especialitats de procediment administratiu derivades d'ella d'acord amb el que es determina en l'article 49.1.1a i 3a de l'Estatut d'Autonomia, i també aquelles el desenvolupament de les quals estiga reservat a les comunitats autònomes d'acord amb la legislació bàsica estatal en matèria de subvencions continguda en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

D'acord amb tot això, la present ordre es considera l'instrument més adequat per a garantir la consecució dels principis de necessitat i eficàcia, i també el de proporcionalitat, ja que conté la regulació imprescindible per a atendre l'interés general protegit.



A fi de garantir el principi de seguretat jurídica, la iniciativa normativa s'exerceix de manera coherent amb la resta de l'ordenament jurídic, nacional i de la Unió Europea, esmentat en els paràgrafs anteriors, per a generar un marc normatiu estable, predictible, integrat, clar i de certitud, que facilite el seu coneixement i comprensió i, en conseqüència, l'actuació i presa de decisions de les persones i empreses.



En aplicació del principi de transparència, es possibilita l'accés senzill, universal i actualitzat a la normativa en vigor i els documents propis del seu procés d'elaboració, en els termes establits en l'article 7 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern;

En aplicació del principi d'eficiència, l'ordre evita càrregues administratives innecessàries o accessòries i racionalitza, en la seua aplicació, la gestió dels recursos públics.

Com a l'ordre afecta les despeses o ingressos públics presents o futurs, la seua aplicació queda supeditada al compliment dels principis d'estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera.

Per tots aquests motius, en ús de les facultats que em confereix la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell i el Decret 104/2017, de 2 1 de juliol, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, conformement amb el Consell Valencià de Formació Professional i amb l'opinió del Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana





ORDENE



Article 1. Objecte

1. Aquesta ordre té per objecte l'aprovació de les bases reguladores de les ajudes per a la realització de programes de formació destinats almenys en un 70 % a persones treballadores en empreses o centres de treball situats en la Comunitat Valenciana o treballadores autònomes residents en aquesta i en un 30 % com a màxim a persones treballadores desocupades residents també en la Comunitat Valenciana. A aquest efecte, la consideració com a ocupats o desempleats, la determina la situació laboral en què es troben a l'inici de la formació.



2. La concessió de les subvencions s'ha de fer en règim de concurrència competitiva, respectant els principis d'objectivitat, igualtat, transparència i publicitat, per a centres o entitats de formació acreditats o inscrits.

D'acord amb el que es determina en l'article 20.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en aplicació dels principis recollits en la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, la Base de Dades Nacional de Subvencions ha d'operar com a sistema nacional de publicitat de les subvencions.

3. Aquestes ajudes són incompatibles amb unes altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals.

4. A l'efecte de facilitar i garantir el compliment dels terminis establits en aquesta Ordre i en les convocatòries que es dicten en aplicació d'aquesta, es declara inhàbil el mes d'agost a l'efecte del còmput de terminis. No obstant això, la presentació de la documentació justificativa per part de les entitats, en cap cas podrà sobrepassar el 30 de setembre del corresponent exercici.



Article 2. Tipologia i durada dels programes de formació.

1. Tipus de programes:

a) Sectorials: Els programes de formació sectorials es componen d'accions formatives dirigides a la formació de persones treballadores, amb la finalitat de desenvolupar accions formatives d'interés general per a un determinat sector i per a satisfer necessitats específiques de formació d'aquest. Les accions específiques d'aquests programes també poden dirigir-se al reciclatge i a la requalificació de personal procedent de sectors en situació de crisi.

b) Transversals: Els programes de formació transversals estan compostos per accions formatives dirigides a obtenir competències transversals en diversos sectors de l'activitat econòmica que han de ser objecte d'atenció prioritària per a donar resposta a les tendències identificades i afavorir l'ocupabilitat i mobilitat intersectorial de les persones treballadores, prenent com a base l'informe anual i l'escenari pluriennal determinats en els articles 4 i 5 de la Llei 30/2015, de 9 de setembre, respectivament.

Així mateix, aquests programes podran incloure accions formatives dirigides a l'obtenció de les competències clau per a l'accés als certificats de professionalitat de nivell 2 o de nivell 3.

c) Economia social: A fi d'atendre les necessitats formatives de les persones treballadores de l'economia social, aquestes podran participar en els programes de formació sectorials i transversals contemplats en els apartats anteriors a) i b).

d) Els treballadors autònoms: A fi d'atendre les necessitats formatives dels treballadors autònoms, aquests podran participar en els programes de formació sectorials i transversals contemplats en els anteriors apartats a) i b).



2. Tipus d'accions formatives, que en tot cas hauran d'estar incloses en el Catàleg d'especialitats del Servei Públic d'Ocupació Estatal (d'ara endavant SEPE):

a) Accions formatives no vinculades a l'obtenció de certificats de professionalitat que responguen a les necessitats de competències específiques dels diferents sectors productius i també de competències transversals a aquests, incloses les requerides pel treball autònom i de l'economia social.

b) Accions formatives vinculades a l'obtenció de certificats de professionalitat, complets o d'oferta modular, que responguen als requeriments de qualificació professional en els diferents sectors productius i també de qualificacions professionals transversals a aquests.



c) Accions formatives vinculades amb competències clau de nivell 2 o de nivell 3 dirigides al compliment dels requisits d'accés als certificats de professionalitat d'aquests nivells, sempre que figuren en les necessitats identificades en els àmbits de negociació col·lectiva sectorial estatal.

3. En cada convocatòria es determinaran les accions formatives que es poden sol·licitar per a aqueixa convocatòria, indicant durada i modalitat d'impartició. En el cas que les accions formatives es referisquen a un certificat de professionalitat, podrien programar-se els mòduls i/o unitats formatives d'aquestes.

A l'efecte de la programació formativa es consideren àrees prioritàries les dirigides a anticipar les necessitats de qualificació del sistema productiu i també a cobrir les necessitats actuals i les orientades al desenvolupament dels sectors més innovadors i/o amb millors perspectives d'ocupació o necessitats vinculades amb els sectors productius que tinguen regulacions específiques, de conformitat amb el que establisquen sobre aquest tema l'informe anual i l'escenari pluriennal establits en els articles 4 i 5 de la Llei 30/2015, de 9 de setembre, respectivament.

Fins que no s'elaboren els mencionats documents i d'acord amb el que es determina en la disposició transitòria segona de la Llei 30/2015, de 9 de setembre, per la qual es regula el sistema de formació professional per a l'ocupació en l'àmbit laboral, tindran així mateix la consideració de prioritàries aquelles relacionades amb les competències d'idiomes, ofimàtica i tecnologies de la informació i comunicació, coneixements financers, jurídics i del funcionament de les administracions públiques, i també aquelles altres que es considere oportú incloure atenent les necessitats detectades.

4. Almenys el 30 % de l'alumnat de cada programa haurà de rebre accions de tipus presencial en exclusiva.

5. Els programes de formació s'organitzaran per a grups (cursos) amb un mínim de 10 participants. Aquests grups (cursos) no podran superar, en cap moment, el nombre de participants per als quals l'aula estiga acreditada o inscrita en l'especialitat o especialitats a impartir.

6. Els programes de formació s'han d'ajustar al que s'estableix en l'article 19 i següents del Reial decret 694/2017, de 3 de juliol, pel qual es desplega la Llei 30/2015, de 9 de setembre, reguladora del Sistema de Formació Professional per a l'Ocupació en l'àmbit laboral i en aquests haurà d'especificar-se la modalitat d'impartició.

7. Quan es tracte de formació conduent a l'obtenció de certificats de professionalitat, haurà d'adequar-se a la normativa reguladora d'aquests, establida en el Reial decret 34/2008, de 18 de gener, pel qual es regulen els certificats de professionalitat i en l'Ordre ESS/1897/2013, de 10 d'octubre, que el desplega, i els centres de formació hauran d'estar acreditats per a la impartició de la corresponent modalitat per l'administració laboral competent.

8. La impartició dels cursos de formació únicament es podrà iniciar a partir de la notificació de la resolució de concessió de la subvenció.





Article 3. Entitats beneficiàries.

1. Poden ser entitats beneficiàries d'aquestes ajudes els centres o entitats de formació acreditats o inscrits a data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, sense perjudici del que es determina en l'article 11.4 d'aquesta Ordre en relació amb els canvis de domicili d'impartició.

Així mateix, en el cas que una entitat sol·licite una acció formativa no certificable, inclosa en el Catàleg d'especialitats del SEPE, i manque de la preceptiva inscripció, haurà d'aportar, juntament amb la sol·licitud d'ajudes, una declaració responsable signada per qui tinga la representació de l'entitat sobre el compliment dels requisits exigits per a la seua inscripció en el registre i la disposició d'instal·lacions i recursos humans suficients que garantisquen la seua solvència tècnica per a impartir la formació, tant la teòrica com la pràctica, i també la qualitat d'aquestes, conformement amb el que es disposa en l'article 15 de la Llei 30/2015, de 9 de setembre, per la qual es regula el sistema de formació professional per a l'ocupació en l'àmbit laboral.

Aquestes inscripcions s'han d'aplicar únicament en el cas que l'entitat resulte beneficiària, i tindran una vigència limitada a la de la mateixa durada de la impartició de les accions formatives subvencionades. La falta d'acreditació o inscripció prèvia o de presentació de la mencionada declaració responsable, determinaria l'anul·lació de l'acció formativa i, si escau, de l'entitat afectada.

En les mateixes condicions establides en els paràgrafs anteriors i d'acord amb el que es determina en l'article 11.3 de la LGS, les societats civils i les comunitats de béns podran ser beneficiàries de les subvencions regulades en aquesta Ordre. Les societats civils, quan tinguen personalitat jurídica pròpia, hauran d'acreditar-ho documentalment. En el cas que aquestes societats manquen de personalitat jurídica pròpia, i les comunitats de béns en tot cas, hauran de fer constar expressament, tant en la sol·licitud com en la resolució de concessió, els compromisos assumits per cada membre de l'agrupació, i també l'import de la subvenció a aplicar per cadascun d'ells. En qualsevol cas, haurà de nomenar-se una persona representant o apoderada única de l'agrupació, amb poders bastants per a complir les obligacions que, com beneficiaria, corresponen a l'agrupació. No podrà dissoldre's l'agrupació fins que haja transcorregut el termini de prescripció previst en els articles 39 i 65 de la LGS.

2. Les convocatòries han de regular la forma i el termini en què hauran de presentar-se les sol·licituds.

3. Les convocatòries d'ajudes que es dicten a l'empara d'aquestes bases reguladores, podran limitar el nombre de sol·licituds d'ajudes a presentar per a cada tipus de programa per les entitats que participen en aquesta.



Article 4. Obligacions de l'entitat beneficiària.

A més de les recollides en l'article 4 de l'Ordre TAS/718/2008, de 7 de març, i altra normativa aplicable, són obligacions de les beneficiàries:

1) Complir en la impartició de les accions formatives les prescripcions que els siguen aplicables en virtut de disposició legal o reglamentària, inclosa l'obligació d'impartir la formació en els espais i amb els mitjans formatius acreditats per a tal finalitat.

2) Facilitar i coresponsabilitzar-se en el seguiment de la participació de les persones beneficiàries, de l'aprenentatge i la seua avaluació, i també en la investigació de metodologies i eines necessàries per a la posada al dia del sistema de Formació per a l'Ocupació en l'àmbit laboral.

3) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, mentre que puguen ser objecte d'actuacions de comprovació i control durant un període mínim de sis anys.

4) Acceptar la seua inclusió en la llista d'entitats beneficiàries que es publicarà d'acord amb el que es determina en l'article 18.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i donar a conéixer de forma inequívoca que es tracta d'una acció subvencionada pel Servei Valencià d'Ocupació i Formació i, si escau, el Ministeri d'Ocupació i Seguretat Social (SEPE), de conformitat amb les instruccions i els models que a aquest efecte subministre la direcció general competent en matèria de formació per a l'ocupació, d'acord amb el que es determina en el número 4 del mateix article.

5) Mantenir les exigències tecnicopedagògiques, d'instal·lacions, equipament i mitjans humans tingudes en compte per a l'acreditació/la inscripció de l'especialitat.

6) Comprovar que les persones participants disposen dels requisits d'accés, o de les competències clau per a realitzar l'acció formativa en funció dels requeriments d'aquesta.

7) Portar compte separat de la subvenció concedida, obrint els subcomptes necessaris d'ingressos i despeses per cada acció subvencionada, i assignant en els subcomptes de despeses, si escau, la part corresponent de despeses comunes imputada a l'acció subvencionada. En el cas d'entitats subjectes a comptabilitat pública, aquesta obligació s'ha d'adequar als sistemes de comptabilització corresponents.

8) Informar a les persones interessades que vulguen participar-hi sobre la correspondència de l'acció formativa amb un certificat de professionalitat (CP) o una acreditació parcial acumulable (APA), si escau.

9) No percebre cap quantitat de les persones participants.

10) Acreditar que està al corrent de les seues obligacions tributàries i davant la Seguretat Social tant a la data de concessió com a la de pagament.

11) Acreditar no ser deutora per resolució ferma de procedència de reintegrament enfront de l'administració pública, tant a la data de concessió com a la de pagament.

12) Comunicar a l'òrgan concedent l'obtenció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos que financen les activitats subvencionades.



13) En el cas que les convocatòries establisquen un percentatge de cofinançament comunitari, cal recaptar dels participants de l'actuació les dades necessàries per al compliment de les obligacions derivades de l'article 125.2 d) i e) del Reglament 1303/2013 i article 5 i els annexos I i II del Reglament 1304/2013, tots dos del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013.

14) Subscriure en relació amb l'alumnat tant desocupat com ocupat, una pòlissa d'assegurança d'accident, amb caràcter previ a l'inici de l'acció formativa, que s'ajustarà tant al període de durada teòric-pràctic de l'acció formativa, com al seu horari diari, i s'han de cobrir les despeses d'accident in itinere, els riscos derivats de les visites de l'alumnat a empreses o altres establiments que s'organitzen en suport al desenvolupament de les accions formatives.

a) L'assegurança ha de cobrir, segons siga el cas, tot el període formatiu i el mòdul de formació pràctica vinculat als certificats de professionalitat, si escau.

b) Aquesta pòlissa haurà de cobrir els danys que en ocasió de l'execució de la formació es produïsquen pels participants, i queda el Servei Valencià d'Ocupació i Formació exonerat de qualsevol responsabilitat sobre aquest tema. A aquest efecte la pòlissa d'assegurament de la responsabilitat civil enfront de tercers es considera com a despesa relativa a l'execució de l'acció formativa.

c) Es podrà optar per subscriure una pòlissa d'assegurança col·lectiva, amb les indicacions ja exposades, que cobrisca tot l'alumnat desocupat del projecte aprovat.

d) En cap cas, un participant podrà iniciar una acció formativa o un mòdul de formació pràctica sense que s'haja subscrit la pòlissa d'assegurança d'accidents que ha de contenir com a mínim les següents cobertures:

1) Defunció per accident.

2) Invalidesa absoluta i permanent per accident.

3) Invalidesa permanent parcial per accident, que ha de ser la que corresponga segons barem.

4) Assistència sanitària per accident amb cobertura equivalent a la de l'assegurança escolar.

Les convocatòries podran establir límits quant a les quanties.

15) En el cas d'accions formatives (especialitats) vinculades a certificats de professionalitat, complir tot el que s'estableix en el Reial decret 34/2008, pel qual es regulen els certificats de professionalitat, i l'Ordre ESS/1897/2013 que el desplega.

16) Complir la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat o, si escau, l'exempció d'aquesta obligació, d'acord amb el que s'estableix en el Decret 279/2004, de 17 de desembre, del Consell de la Generalitat (DOGV 4907, 21.12.2004).

17) Quan l'entitat beneficiària de la subvenció, siga una persona jurídica privada, i la quantia en concepte d'ajudes o subvencions rebudes de l'administració autonòmica o de qualsevol altra entitat enumerada en l'article 2 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana, durant el període d'un any, siga per un import superior a 10.000 euros, haurà de donar l'adequada publicitat a aquesta, indicant almenys l'entitat pública concedent, l'import rebut i el programa, activitat, inversió o actuació subvencionada. La difusió d'aquesta informació s'ha de fer preferentment a través de les corresponents pàgines web. En cas que no disposen de pàgina web on realitzar aquesta publicitat, hauran de complir amb aquesta obligació a través del portal que pose a la seua disposició la Generalitat.



Article 5. Persones participants.

1. En els programes de formació subvencionats amb càrrec a aquesta ordre, el percentatge d'alumnat treballador ocupat haurà de ser almenys del 70 % dels participants en aquests programes.

L'alumnat desocupat participant en un programa de formació haurà d'estar inscrit com a aturat en els centres SERVEF d'ocupació, i hauran de suposar un màxim del 30 % de l'alumnat participant en el programa.



Les persones interessades hauran de sol·licitar la seua participació en les accions formatives (especialitats) oferides en els diferents programes de formació, utilitzant per a això l'imprés de sol·licitud que podrà obtenir-se a través de la pàgina web www.labora.gva.es

Les convocatòries hauran de regular la forma i el termini en què hauran de presentar-se les sol·licituds.



2. La selecció de l'alumnat participant s'ha de fer per l'entitat beneficiària i tindran prioritat les dones i els col·lectius vulnerables següents:



a) Les víctimes de violència de gènere.

b) Persones amb diversitat funcional.

c) Persones amb baix nivell de qualificació.

d) Persones de més de 45 anys.

e) Persones desempleades de llarga durada.

f) Persones treballadores amb contracte a temps parcial o amb contracte temporal.

g) Persones treballadores de les petites i mitjanes empreses.

h) Les persones titulars i beneficiàries de la renda valenciana d'inclusió.

i) Les persones que encapçalen famílies monoparentals.





Així mateix tindran prioritat les persones treballadores contractades a l'empara de l'article 7 del Reial Decret llei 3/2012, de 10 de febrer, de mesures urgents per a la reforma del mercat laboral, en el qual es regula la transformació dels contractes en pràctiques, de relleu i de substitució en indefinits.

A l'efecte de facilitar el compliment del que es determina en el segon paràgraf de l'article 6.2 del Reial decret 34/2008, de 18 de gener, pel qual es regulen els certificats de professionalitat, en relació amb la realització de forma consecutiva de, com a mínim, una unitat formativa per any, es prioritzarà en la selecció de l'alumnat aquelles persones que en l'exercici anterior hagueren participat en el desenvolupament d'alguna unitat formativa de manera que es facilite a aquests l'accés a la certificació del mòdul formatiu i l'acreditació de la unitat de competència corresponent.

L'acreditació dels mencionats punts s'adjuntarà a la justificació econòmica, mitjançant l'aportació d'un certificat de la persona que exercisca la representació legal de l'entitat.

3. Quan es tracte de formació certificable, un cop finalitzat el procés de selecció, s'estendrà acta que signaran la persona responsable del procés i la persona que tinga la representació legal de l'entitat beneficiària, on constaran les següents dades: persones preseleccionades, presentades a les proves, si escau, amb el seu resultat, seleccionades i reserves. S'inclourà manifestació expressa que les persones candidates seleccionades compleixen els requisits formatius i professionals per a cursar amb aprofitament l'acció formativa, en els termes establits en l'article 20 del Reial decret 34/2008. De totes aquestes incidències es deixarà constància en la mencionada acta. En el termini de 5 dies hàbils es remetrà una còpia de l'acta a la direcció general competent en matèria de formació per a l'ocupació.

4. Les sol·licituds de participació de l'alumnat i la documentació relativa al procés de selecció seran custodiades per les entitats beneficiàries, que la posaran a la disposició de l'Administració quan els siga requerida.

5. En tot cas, l'entitat beneficiària ha de ser la responsable de la selecció i també de comprovar que les persones participants disposen dels requisits d'accés o de les competències clau per a realitzar l'acció formativa en funció dels requeriments d'aquesta.

6. Les convocatòries podran establir límits quant al nombre màxim de grups (cursos) en els quals podrà participar l'alumnat, amb excepció de la formació dirigida a l'obtenció d'un certificat de professionalitat.



7. D'acord amb el que s'estableix en l'article 14.2.c de la Llei 30/2015, de 9 de setembre, els treballadors pertanyents a la plantilla de qualsevol entitat de formació que impartisca formació professional per a l'ocupació, en cas d'actuar com a beneficiària o proveïdora de l'oferta formativa per a persones treballadores ocupades, podran participar en les accions formatives que aquella gestione fins a un límit del 10 per cent del total de participants programats sense superar, en cap cas, el límit del 10 per cent del personal en plantilla. A aquests efectes es prendrà en consideració el nombre de persones actual en la plantilla de l'entitat, sempre que hagueren estat incloses en aquesta, durant un període igual o superior a 9 mesos.

8. Així mateix, d'acord amb el que es determina en l'article 31.2 del Reial decret 694/2017, de 3 de juliol, pel qual es desenvolupa la Llei 30/2015, de 9 de setembre, reguladora del Sistema de Formació Professional per a l'Ocupació en l'àmbit laboral, el personal empleat públic podrà participar en els programes de formació transversals amb el límit de fins a un 10 per cent del total de participants de cada programa.





Article 6. Obligacions de l'alumnat i causes d'exclusió.

1. L'alumnat està obligat a:

a) Assistir a les classes de forma regular i contínua i seguir amb aprofitament l'acció formativa.

b) No simultaniejar cursos de formació per a l'ús de caràcter presencial quan superen les 40 hores setmanals, encara que existisca compatibilitat horària.

c) Autoritzar el Servei Valencià d'Ocupació i Formació per a consultar la seua vida laboral, a l'efecte de control del compliment de les condicions establides en l'ordre.

2. Causes d'exclusió de l'alumnat:

a) La falta d'aprofitament o l'obstaculització del normal desenvolupament del curs, amb el vistiplau previ del personal tècnic de Formació.



b) Simultaniejar cursos de formació per a l'ús de caràcter presencial quan superen les 40 hores setmanals, en aquest cas, l'exclusió s'aplicarà als cursos als quals s'haguera incorporat de forma més recent.



c) No presentar l'autorització per a consultar la vida laboral o revocar-la una vegada presentada.



Article 7. Determinació de la subvenció.

1. Per a fixar la quantia de la subvenció, s'aplicaran els següents mòduls econòmics màxims (cost per participant i hora de formació) segons la modalitat d'impartició de la formació:

a) Presencial: 8 euros.

b) Quan es tracte d'accions formatives de la modalitat Teleformació: 5 euros.

c) Mixta: S'aplicaran els mòduls corresponents a les hores de formació presencial o teleformació que tinga la concreta acció formativa considerada aplicant els mòduls expressats en les lletres a) i b) anteriors.



2. La subvenció vindrà determinada pel pressupost establit i s'adjudicarà a les entitats beneficiàries, seguint l'ordre de puntuació obtinguda d'acord amb els criteris de valoració establits en l'article 9 de les presents bases, fins que s'esgote el crèdit pressupostari assignat. A aquest efecte per als programes establits en l'article 2.1.a, programes sectorials, l'adjudicació de les subvencions es farà independentment per a cadascun dels sectors convocats.



3. Quan es produïsca la renúncia d'alguna de les beneficiàries, el crèdit pressupostari no aplicat podrà concedir-se, sense necessitat de nova convocatòria, a l'entitat sol·licitant o sol·licitants següents a aquella, per ordre de puntuació.

4. Per a la determinació del finançament addicional per a les ajudes a l'alumnat desocupat i amb discapacitats, es calcularà sobre la base de les ajudes concedides per aquests conceptes en l'última convocatòria resolta, import que en cap cas s'ha de considerar integrant del seu patrimoni.



Article 8. Instrucció

1. El procediment de concessió de les ajudes s'ha de tramitar en règim de concurrència competitiva, dins dels crèdits anuals destinats a això, i s'inicia d'ofici mitjançant una convocatòria publica realitzada pel director general del Servei Valencià d'Ocupació i Formació, que serà publicada al Diari Oficial de la Generalitat Valenciana de conformitat amb el que disposa l'article 9 de l'Ordre TAS/718/2008, de 7 de març, per la que se desenvolupa el Reial decret 395/2007, de 23 de març.

Les sol·licituds es presentaran en la forma i dins del termini que establisca la corresponent convocatòria, en la qual així mateix s'especificarà la documentació acreditativa dels requisits per a obtenir la subvenció.

L'òrgan instructor del procediment ha de ser el Servei de Gestió de Programes de Formació per a l'Ocupació, les sol·licituds seran sotmeses a una fase d'instrucció en la qual es verificarà el compliment dels requisits exigits, podent-se recaptar de les entitats sol·licitants l'aportació addicional de quanta documentació es precise per a acreditar l'exacte compliment de les condicions exigides en les convocatòries i assegurar que es disposa de les dades necessàries per a la seua correcta valoració.



D'acord amb el que es determina en l'article 68 de la llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions publiques, en el supòsit que la sol·licitud presentada no complisca els requisits exigits o la documentació aportada amb caràcter obligatori, continguera errors o fora insuficient, l'òrgan instructor requeriria l'entitat sol·licitant perquè, en el termini de deu dies hàbils, esmenés la falta o aportació els documents preceptius, amb indicació que, si així no ho feia, es consideraria que ha desistit de la seua petició, tot en acabant de la resolució que haurà de ser dictada en els termes establits en l'article 21 de la mateixa llei.

2. No s'admetran pas les sol·licituds presentades per una entitat per a un determinat programa o sector, quan prenent en consideració la liquidació obtinguda en l'última convocatòria en la qual haguera resultat beneficiària en el mateix programa o sector, de les tres últimes publicades, haguera incorregut en algun dels següents suposats:

a) Haver justificat de conformitat una quantia inferior al 35 % de la subvenció concedida inicialment.

b) Haver obtingut en la valoració tècnica calculada en la fase de liquidació de la subvenció una disminució superior a un 25 %, en relació amb l'obtinguda per a l'aprovació del pla en el corresponent procés de valoració de sol·licituds.

3. D'acord amb el que s'estableix en l'article 22 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, l'òrgan col·legiat en el procediment de concessió de subvencions sotmeses al règim de concurrència competitiva ha de ser la Comissió de Valoració, els components de la qual seran designats per la persona que exercisca la direcció del servei responsable de la instrucció, que assumirà les funcions de presidència, o persona que la substituïsca. La designació dels membres de la Comissió de Valoració s'ajustarà als principis de composició i presència equilibrada d'homes i dones en aplicació de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva d'homes i dones, sempre que siga possible en atenció als recursos humans dels que es disposen.



Vocals: Cinc tècnics/ques del Servei de Gestió de Programes de Formació per a l'Ocupació.

Secretaria: L'ha d'ocupar una persona designada de les anteriors per la Comissió de Valoració.

4. A la vista de la documentació de l'expedient i després de la ponderació dels criteris de valoració, l'òrgan col·legiat emetrà un informe motivat en el qual es concrete el resultat de l'avaluació.

5. Després d'haver fet les valoracions s'emetrà un llistat provisional de valoració on quedarà reflectida la puntuació obtinguda en cada ítem de valoració i la puntuació final de cadascuna de les sol·licituds que compleixen tots els requisits necessaris per a ser beneficiàries d'aquestes subvencions. Aquest llistat es publicarà en la pàgina web www.labora.gva.es, a fi que puguen fer les al·legacions corresponents en el termini de 10 dies. Així mateix es remetrà un avís a l'adreça de correu electrònic que figure en l'expedient, on s'informarà de la mencionada publicació. La falta de pràctica de l'avís no impediria mai que la publicació es considerara vàlida plenament des de la seua data.

Una vegada ateses aquestes al·legacions l'òrgan col·legiat ha d'emetre les corresponents actes motivades en les quals es concrete el resultat definitiu de la valoració amb indicació dels factors o criteris tinguts en compte en la valoració i la seua aplicació concreta en els annexos corresponents. Les llistes de valoració annexes a aquestes actes s'han de publicar en la pàgina web www.labora.gva.es i inclouran les puntuacions obtingudes en cada ítem de valoració i la puntuació final obtingudes per les sol·licituds que compleixen tots els requisits necessaris per a ser beneficiari/ària de les subvencions contemplades en la corresponent convocatòria, sense que siguin possibles al·legacions a aquest.



Article 9. Criteris de valoració de sol·licituds

La valoració de les sol·licituds té per objectiu l'anàlisi i la determinació de la qualitat de les diferents sol·licituds presentades. En tot cas, es prendran en consideració les condicions que l'entitat complisca en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, que hauran de mantenir-se com a mínim fins que s'acabe el període màxim d'execució de les accions formatives.



La valoració de les sol·licituds s'ha de fer d'acord amb els següents criteris:



A) ADEQUACIÓ DE L'OFERTA FORMATIVA A les ACCIONS/ÀREES PRIORITÀRIES 65 punts

1. Alumnat en accions prioritàries/alumnat total X 50 50 punts

Els apartats següents seran acumulables a l'anterior, sense que es puguen superar els6 5 punts en total.

No obstant això en cas d'alumnat susceptible de ser puntuat en 2 dels apartats següents solament puntuarà en el que atorgue una major puntuació.

2. Alumnes en accions prioritàries dirigides a l'obtenció d'una acreditació parcial acumulable que no comporte capacitació professional/alumnes totals X 5 5 punts

3. Alumnes en accions prioritàries dirigides a l'obtenció de certificat de capacitació professional (carnet professional)/alumnes totals X 10 10 punts

4. Alumnes en accions prioritàries dirigides a l'obtenció de certificat de professionalitat complet/alumnes totals X 15 15 punts





B) CAPACITAT ACREDITADA DE L'ENTITAT SOL·LICITANT PER A DESENVOLUPAR EL PROGRAMA DE FORMACIÓ:



Accions formatives de formació per a l'ocupació dirigides a persones ocupades realitzades. A aquests efectes, es prendrà en consideració la suma dels resultats de la segona i tercera convocatòria anteriors a la que s'estiguera valorant. 15 punts

L'entitat va realitzar entre 1 i 20 accions formatives (grups) 5

L'entitat va realitzar entre 21 i 40 accions formatives (grups) 10

L'entitat va realitzar més de 4 0 accions formatives (grups) 15





D'acord amb el que es determina en l'article 4.5 d'aquesta ordre, les entitats han de mantenir les exigències tecnicopedagògiques, d'instal·lacions, equipament i mitjans humans tingudes en compte per a l'acreditació/inscripció de l'especialitat, de tal forma que quede totalment assegurada la solvència tècnica de l'entitat sol·licitant.



C) ABAST DEL PROGRAMA

Es valorarà el nombre de treballadors participants en el programa sol·licitat 20 punts

Entre 30 i 60 participants 4

Entre 61 i 90 participants 6

Entre 91 i 120 participants 8

Entre 121 i 180 participants 12

Entre 181 i 270 participants 16

Més de 270 participants 20





D) IMPLANTACIÓ TERRITORIAL A LA COMUNITAT VALENCIANA 10 punts

L'entitat té centres acreditats o inscrits en una província de la Comunitat Valenciana. 3

L'entitat té centres acreditats o inscrits en dues províncies de la Comunitat Valenciana, ha programat i adquireix l'obligació de formar almenys un 20 % dels alumnes en cada província on existisca centre acreditat o inscrit. A l'efecte de compliment d'aquesta condició, en el cas de teleformació, es tindrà en compte el lloc de residència de l'alumnat. 6

L'entitat té centres acreditats o inscrits en tres províncies de la Comunitat Valenciana, ha programat i adquireix l'obligació de formar almenys un 20 % dels alumnes en cada província on existisca centre acreditat o inscrit. A l'efecte de compliment d'aquesta condició, en el cas de teleformació, es tindrà en compte el lloc de residència de l'alumnat. 10





E) Aplicació de normes de qualitat:

Es valoraran en aquest apartat els certificats que acrediten la gestió de la qualitat en el desenvolupament de la formació i el tractament de dades, amb la següent puntuació:

· Per estar en possessió d'un certificat de qualitat en vigor, ISO9001 l'abast del qual incloga l'activitat en matèria de formació per a l'ocupació o EFQM (certificat d'Excel·lència Europea 200 + o superior): 16 punts.

· Per estar en possessió de Certificat SGSI de seguretat de la informació (ISO 27001): 4 punts.

Els punts assignats per cada certificat de qualitat seran acumulatius fins al màxim de 20 punts.



F) Aplicació de mesures de Responsabilitat Social.

S'acreditaran d'acord amb el que estableix la convocatòria corresponent.

IS. Inclusió social.

Es valorarà amb un màxim de 10 punts un percentatge igual o superior al 20 % de persones amb diversitat funcional (1), persones afectades amb trastorn mental greu o molt greu, persones en situació o risc d'exclusió social i dones víctimes de violència de gènere, incloses en les plantilles de les entitats sol·licitants, els percentatges inferiors al 20 % es valoraran proporcionalment d'acord amb la següent fórmula:





Nombre de persones actualment en la plantilla de l'entitat, pertanyents als mencionats col·lectius, que hagueren estat incloses en aquesta, durant un període igual o superior a 9 mesos durant l'exercici anterior. X 50

Nombre de persones actualment en la plantilla de l'entitat, que hagueren estat incloses en aquesta, durant un període igual o superior a 9 mesos durant l'exercici anterior.





(1) Grau igual o superior al 33 %.



MH. Igualtat entre dones i homes.

En aquest apartat es valoraran les accions positives que garantisquen i promoguen la igualtat de dones i homes fins a un màxim de 10 punts, d'acord amb la distribució que s'exposa a continuació, en cas contrari, es puntuarà amb 0 punts:

. En l'escriptura de constitució o en els estatuts de l'entitat inscrits en el registre corresponent, figura com a objectiu de la mateixa de treballar a favor de la igualtat d'homes i dones o en cas que l'entitat no dispose d'escriptura de constitució o estatuts ha aportat declaració responsable a aquests efectes. Les entitats subjectes al règim de funció pública en matèria de personal, compleixen aquest requisit per prescripció legal (1 punt).

– L'entitat acredita disposar d'un pla d'igualtat, visat per l'òrgan competent, subscrit per les organitzacions sindicals d'acord amb el que es determina en l'article 45 i següents de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes. D'acord amb el que es determina en la disposició addicional única del Decret 133/2007, de 27 de juliol, del Consell, sobre condicions i requisits per al visat dels Plans d'Igualtat de les Empreses de la Comunitat Valenciana, les empreses o organitzacions participades majoritàriament amb capital públic (empreses públiques autonòmiques, provincials i municipals) hauran d'elaborar un Pla d'Igualtat, així mateix visat per l'òrgan competent.



En el cas d'empreses en les quals no existisquen obligació legal, s'haurà d'aportar el Pla aprovat, amb la signatura de les parts subscriptores, visat com cal per l'òrgan competent. Per a les entitats subjectes al règim de funció pública en matèria de personal, es considerarà que compleixen aquest tràmit després de l'aportació del Pla (9 punts.).



G) Disminució de la puntuació en la valoració tècnica.

DP: En el cas que la puntuació de la valoració tècnica obtinguda en un determinat programa o sector, calculada en la fase de liquidació d'una determinada convocatòria, comporte una disminució respecte de l'obtinguda per a l'aprovació del pla en el procés de valoració de sol·licituds del mateix programa sector i convocatòria, s'aplicaria doncs una reducció sobre la puntuació obtinguda en l'actual procés de valoració.



A aquests efectes, es prendran en consideració els resultats de la liquidació de la tercera convocatòria anterior a la que s'estiguera valorant i en el cas que el resultat retorne decimals s'arredoniran a la baixa.



Quan l'interval de desviació siga igual o inferior a 5 punts percentuals, no es reduirà la puntuació. A partir d'una desviació igual o superior a 6 punts percentuals i igual o inferior a 25 punts percentuals s'aplicarà una reducció d'1 punt per cada punt percentual que s'iniciarà amb -1 punt quan la desviació siga de 6 punts percentuals i finalitzarà amb -20 punts quan la desviació siga de 25 punts percentuals, d'acord amb la següent taula:



Tram Interval de desviació Reducció a aplicar per cada punt percentual Interval de reducció de punts

1 De 0 % a 5 % 0 0

2 De 6 % a 25 % 1 De -1 a– 20





No obstant això, en les tres convocatòries immediatament posteriors a la publicació de la present Ordre s'aplicaran les reduccions que es relacionen a continuació, sobre el mateix programa o sector en el qual s'hagueren produït, corresponents a la tercera convocatòria anterior a cadascuna d'elles i arredonint a la baixa els decimals, si escau:



Quan l'interval de desviació siga igual o inferior a 10 punts percentuals, no es reduirà la puntuació. Quan l'interval de desviació siga igual o superior a 11 punts percentuals i igual o inferior a 25 punts percentuals s'aplicarà una reducció d'1 punt per cada punt percentual d'acord amb la següent taula:



Tram Interval de desviació Reducció a aplicar per cada punt percentual Interval de reducció

de punts

1 De 0 % a 10 %. 0 0

2 D'11 % a 25 % 1 De -1 a -15





Puntuació màxima total 150 Punts



En relació amb els apartats E i F, en tractar-se de documentació voluntària, solament es valorarà la documentació que aporte, adjunta, l'entitat amb la sol·licitud.

En cas d'empat entre dos o mes projectes, es resoldrà a favor del projecte que haja obtingut major puntuació en els apartats A, B, C, F, D i E, per aquest ordre, i si encara així persistira l'empat s'atendria al número d'ordre de l'expedient.



Article 10. Proposta de resolució i tràmit d'audiència.

1. A la vista de la instrucció practicada es formularà proposta de resolució provisional, de la qual es donarà audiència a l'entitat sol·licitant en el cas que l'import de la subvenció proposat siga inferior al sol·licitat. En el termini de deu dies aquella entitat podrà acceptar i reformular el programa de formació a la quantitat proposada o, formular les al·legacions que estime oportunes. En tot cas la reformulació haurà de respectar l'objecte, condicions i finalitat de la subvenció, i també les condicions previstes per a cada programa en l'article 2.



2. Tenint en compte l'al·legat per l'entitat sol·licitant en el tràmit d'audiència i la reformulació del programa de formació, si escau, l'òrgan instructor formularà la proposta de resolució definitiva.



3. En el cas que quedaren sol·licituds presentades a l'empara de la corresponent convocatòria, valorades positivament d'acord amb el procediment establit, i que no pogueren ser ateses per falta de disponibilitat pressupostària, aquestes es constituirien en llista de reserva ordenada com cal, i elles podrien ser resoltes favorablement en la mesura en què es dispose de crèdit en la línia pressupostària i tipus de programa corresponent com a conseqüència de major dotació pressupostària o renúncies a subvencions concedides, d'acord amb el que es determina en els articles d'aquesta ordre.

4. Les convocatòries d'ajudes que es dicten a l'empara d'aquestes bases reguladores podran limitar l'import màxim que es pot concedir i/o el nombre màxim de grups (cursos) que es pot aprovar en aquesta per a cada sol·licitant.



Article 11. Resolució de concessió i circumstàncies modificatives.

1. A la vista de la proposta de resolució definitiva, la Direcció General del Servei Valencià d'Ocupació i Formació o l'òrgan en qui delegue ha de resoldre el procediment.

El termini per a resoldre i notificar la resolució del procediment ha de ser de sis mesos, comptats des de l'endemà de la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds. Si ha transcorregut aquest termini i no s'ha dictat cap resolució, la sol·licitud s'entendrà desestimada per silenci administratiu.

2. A la resolució de concessió s'ha d'annexar el programa de formació corresponent, les seues condicions d'execució, i també les accions formatives (especialitats) a desenvolupar i l'alumnat que cal formar. Així mateix contemplarà una quantia addicional amb l'import de les ajudes corresponents al número teòric d'alumnat desocupat i amb discapacitats que puguen assistir al programa de formació subvencionat, import que en cap cas es consideraria integrant del seu patrimoni.



3. D'acord amb el que es determina en l'article 13.2 de l'Ordre TAS/718/2008, una vegada recaiguda la resolució de concessió, les entitats beneficiàries en poden sol·licitar la modificació, que ha de ser única durant tot el període d'execució, haurà de fonamentar-se en circumstàncies sobrevingudes durant el termini d'execució de l'activitat subvencionada i formalitzar-se amb caràcter immediat al seu esdeveniment i, en tot cas abans de la finalització del termini d'execució esmentat.



L'execució de la modificació proposada només podrà ser iniciada a partir del moment en què es notifique la resolució aprovatòria. En aquestes modificacions no es podrà incloure cap acció formativa (especialitat) no contemplada en la sol·licitud inicial, ni comportaran canvis en la modalitat d'execució i hauran de respectar les condicions que van determinar el càlcul de la valoració tècnica de la sol·licitud i qualsevol altre límit o condició indicats expressament en la resolució. Les sol·licituds que no respecten els límits esmentats seran denegades.

Les sol·licituds de modificació se sotmetran a l'òrgan instructor i seran resoltes per l'òrgan concedent de la subvenció. En tot cas, la modificació només podrà autoritzar-se si no danya drets de tercers.

L'òrgan concedent ha de dictar una resolució que accepte o denegue la modificació proposada en el termini d'un mes des de la data en què la sol·licitud haja tingut entrada en el registre de l'òrgan competent per a la seua tramitació. Una vegada transcorregut aquest termini sense haver-se notificat resolució expressa, la sol·licitud podrà entendre's desestimada.

4. Sense perjudici de l'anterior, les entitats podran sol·licitar, canvis en el domicili d'impartició. L'òrgan concedent podrà autoritzar els canvis, amb l'informe previ del personal tècnic de formació i proposta de la Subdirecció General de Formació Professional per a l'Ocupació o de la Direcció del Servei de Gestió de Programes de Formació per a l'Ocupació, indistintament. A aquests efectes, en el cas de formació no certificable inclosa en el Catàleg d'Especialitats del SEPE haurà de presentar-se la corresponent sol·licitud d'inscripció amb la declaració responsable, adjunta, sobre la solvència tècnica.

El canvi de domicili d'impartició només podrà realitzar-se a partir del moment en què es notifique l'autorització.

5. Estaran subjectes en el deure de comunicació dels canvis de les condicions d'impartició aprovades per a cada acció (especialitat), relatius al nombre d'alumnes, calendari, horari i professorat. Aquests canvis seran efectius i es podran aplicar a partir del moment en què el personal tècnic de formació els valide en l'aplicació informàtica corresponent.





Article 12. Subcontractació dels programes formatius

D'acord amb el que es determina en l'article 19.3 del Reial decret 694/2017, de 3 de juliol, pel qual es desplega la Llei 30/2015, de 9 de setembre, per la qual es regula el Sistema de Formació Professional per a l'Ocupació en l'àmbit laboral, la impartició de les accions formatives contingudes en els programes assenyalats en aquesta ordre, l'han de fer les entitats de formació acreditades i/o inscrites. Aquestes entitats no poden subcontractar pas amb tercers l'execució de l'activitat formativa que els haja sigut adjudicada. A aquest efecte, la contractació per l'entitat adjudicatària del personal docent per a la impartició de la formació no es considerarà mai subcontractació. Per contractació de personal docent s'entén exclusivament la contractació de persones físiques.



Article 13. Normes sobre la impartició dels cursos

1. La gestió d'aquestes ajudes correspon al Servei de Gestió de Programes de Formació per a l'Ocupació i també encara als Serveis Territorials de Formació per a l'Ocupació de la província.

2. Per a l'execució del corresponent programa, es tindrà en compte el que es determina als apartats 4, 5, 6 i 7 de l'article 17 de l'Ordre TAS/718/2008 i en la Llei 30/2015, de 9 de setembre, per la qual es regula el Sistema de Formació Professional per a l'Ocupació en l'àmbit laboral, en el Reia Decret 694/2017, de 3 de juliol, que la desplega, i tota altra normativa de desenvolupament i aplicació.

3. En tot cas, l'execució dels programes s'iniciarà durant l'exercici pressupostari corresponent a cada convocatòria i haurà de finalitzar en el termini que s'hi fixe, que en tot cas ha de ser dins de l'exercici pressupostari següent.

4. No podrà iniciar-se cap curs que tinga com a finalitat donar accés a carnets professionals o altres activitats o professions regulades sense comptar prèviament amb la pertinent autorització administrativa, quan siga preceptiva d'acord amb la normativa corresponent.

5. La gestió de l'execució i justificació del programa formatiu s'efectuarà a través de l'aplicació informàtica establida a aquest efecte.

6. Les entitats beneficiàries han de remetre a l'òrgan gestor una «comunicació d'inici» de la formació que desenvoluparan, almenys 4 dies naturals abans de l'inici de cadascun dels grups (cursos), especificant lloc, data i horari de la seua realització, utilitzant la corresponent aplicació informàtica. Així mateix, en aquest mateix termini es comunicarà la relació nominal del professorat o personal tutor, que acreditarà en la forma de l'article 13 del Reial decret 34/2008, de 18 de gener, pel qual es regulen els certificats de professionalitat i l'article 29 de l'Ordre ESS/1897/2013, de 10 d'octubre, que ho desenvolupa, el compliment dels requisits establits per a aquest personal quan es tracte de formació certificable. En el cas que es produïsca una incorporació posterior d'un altre docent, es comunicarà en el termini de tres dies naturals.



7. Es comunicarà la relació de participants que inicien el grup (curs), en els tres primers dies lectius. Abans d'arribar al 25 % de la durada de l'acció formativa, l'entitat podrà incorporar alumnat fins a completar el nombre que fixe la resolució de concessió, i substituir les baixes amb noves altes. Quan es tracte d'accions formatives vinculades a certificats de professionalitat, únicament s'admetrà la substitució, sempre que no s'haja superat aquest percentatge, si es produeix durant els primers cinc dies lectius des de l'inici de l'acció formativa. Si es produïren abandons amb posterioritat, s'admetrien disminucions per acció formativa de fins a un 10 % del nombre de participants que les hagueren tirat endavant. Tot l'alumnat participant haurà d'estar donat d'alta en l'aplicació informàtica de gestió.



8. La falta de comunicació en els terminis esmentats o l'incompliment de les condicions establides en els anteriors apartats implicarà que el corresponent grup (curs) es considere no realitzat, llevat que aquesta omissió es dega a causes imprevistes, justificades com cal i per descomptat comunicades en el moment en què es produïsquen.



Article 14. Control, seguiment i supervisió.

1. Amb el suport tècnic que a tal fi puga recaptar-se, l'òrgan gestor realitzarà actuacions de seguiment i control en temps real i ex post.



D'igual forma, les entitats beneficiàries estaran sotmeses a les actuacions de fiscalització de la resta d'organismes de la Generalitat, estatals i comunitaris aplicables.

2. La Direcció General competent en matèria de formació per a l'ocupació, podrà recaptar i revisar la documentació justificativa de les despeses efectivament realitzades corresponents a les accions formatives (especialitats) de cada programa formatiu.



Article 15. Avaluació de l'eficàcia i impacte de la formació.

La Direcció General competent en matèria de formació per a l'ocupació podrà realitzar una avaluació externa respecte de les accions de formació, gestionades a través dels programes de formació d'àmbit de la Comunitat Valenciana, tant pel que fa a la seua planificació (detecció de necessitats, definició d'objectius i organització de les accions) com a la seua execució (eficàcia, eficiència i impacte de la formació), amb la finalitat d'extraure conclusions que puguen servir per a introduir millores en el funcionament de la formació dirigida prioritàriament a persones ocupades, sense perjudici de les accions legals que puguen resultar procedents a la vista de la referida avaluació externa.





Article 16. Avaluació de la qualitat de la formació.

En tot cas, les entitats beneficiàries han de fer una avaluació i control de la qualitat de les accions formatives que executen sobre una mostra representativa de, com a mínim, el 5 % dels grups als quals s'haja impartit la formació, incloses les pràctiques. Aquesta activitat podrà ser exercida per personal no docent. Els resultats d'aquesta avaluació, les ha d'aportar l'entitat beneficiària, juntament amb la justificació de despeses.

Sense perjudici de la utilitat que aquestes avaluacions tenen per a les entitats beneficiàries i els centres o institucions que imparteixen la formació, el Servei Valencià d'Ocupació i Formació podrà requerir informació complementària, amb la finalitat d'analitzar la qualitat de les accions de formació desenvolupades en el marc dels programes de formació regulats en aquesta Ordre. En el cas de formació conduent a l'obtenció de certificats de professionalitat, l'avaluació, seguiment i control de la qualitat de la formació, s'ha de fer en els termes i amb el contingut previst en el Reial decret 34/2008 de 18 de gener, pel qual es regulen els certificats de professionalitat i en l'Ordre ESS/1897/2013, de 10 d'octubre, que ho desenvolupa.



Article 17. Certificació de la formació.

El Servei Valencià d'Ocupació i Formació, un cop presentada la petició telemàtica per part de les entitats beneficiàries, expedirà el certificat individualitzat d'aprofitament de l'alumnat que haja superat el curs o algun dels seus mòduls, amb detall dels mòduls superats i la seua durada. Així mateix es consignaran les dades de registre del certificat.

L'entitat beneficiària ha de comunicar a l'alumnat que té a la seua disposició els mencionats diplomes en el termini màxim d'un mes, a partir de la data de recepció d'aquests.

Si el curs es correspon totalment o parcialment amb un Certificat de Professionalitat, s'emetrà amb la sol·licitud prèvia de l'alumnat davant la direcció general competent en matèria de formació per a l'ocupació el Certificat de Professionalitat o l'Acreditació Parcial Acumulable de les unitats de competència que corresponguen. A aquest efecte el centre que impartisca l'acció formativa ha de presentar davant aquest òrgan, en un termini no superior a tres mesos des de la finalització, les actes d'avaluació signades i els documents on es reflectisquen els resultats d'aquesta, amb el contingut que es determina en el Reial decret 34/2008, de 18 de gener, i en l'Ordre ESS/1897/2013, de 10 d'octubre, que el desplega.



Article 18. Elegibilitat de la despesa, justificació i liquidació econòmica de les subvencions.

1. Fins que s'establisquen els mòduls econòmics i els costos finançables, hom ha d'aplicar als programes formatius l'Ordre TAS/718/2008, per la qual es desplega el Reial decret 395/2007, de 23 de març, regulador del subsistema de formació professional per a l'ocupació, en matèria de formació d'oferta, i s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions destinades al seu finançament.



L'entitat beneficiària ha d'aportar un informe econòmic on es fonamente que els costos imputats a l'acció formativa s'ajusten al valor de mercat relacionat directament amb la modalitat i la formació que es vol impartir. Aquest informe podrà ser valorat per un equip tècnic de l'òrgan instructor amb la finalitat d'apreciar motivadament si els costos aportats van d'acord o no amb els valors de mercat, tal com estableix l'article 33 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (d'ara endavant LGS).

Els costos subvencionables han de respondre a costos reals, efectivament realitzats, pagats i justificats mitjançant factures o documents comptables de valor probatori equivalent i que s'hagen realitzat durant el període d'execució de l'actuació.

2. Es consideraran costos directes:

a) Retribucions del personal docent: s'inclouen les retribucions del personal docent tant extern com intern, i poden incloure-hi salaris, assegurances socials, dietes i despeses de locomoció i, en general, tots els costos imputables a la persona esmentada en l'exercici de les activitats d'impartició.

b) Despeses d'amortització d'equips didàctics i plataformes tecnològiques. L'amortització ha de ser calculada amb els criteris acceptats en les normes de comptabilitat. Podrà incloure's el lloguer o arrendament financer d'aquests, exclosos els seus interessos, suportats en el període d'execució de les accions formatives.

c) Despeses d'adquisició de mitjans i materials didàctics.

d) Despeses en béns consumibles emprats en la realització de les accions formatives, incloent el material de protecció i seguretat.

Les despeses dels tres apartats anteriors hauran de presentar-se desglossats com cal per acció formativa i s'imputaran pel nombre de participants en el cas d'ús individual dels equips o plataformes, en un altre cas s'imputaran per hores d'utilització.

e) Despeses de lloguer, arrendament financer, exclosos els seus interessos, o amortització de les aules, tallers i altres superfícies utilitzades en desenvolupament de l'acció. Les despeses d'amortització es calcularan segons normes de comptabilitat acceptades generalment, i ací es pot aplicar el mètode d'amortització segons les taules aprovades pel Reglament de l'Impost de Societats. Aquestes despeses han de presentar-se desglossades escaientment per acció formativa i s'imputaran pel període de durada de l'acció i l'espai utilitzat en el cas de locals. Per aquest concepte seran imputables les despeses que es produïsquen tant en el període d'impartició del curs com en la setmana anterior al seu començament, a l'efecte de possibilitar el procediment de selecció de l'alumnat.

f) Despeses d'assegurances d'accidents dels participants. Aquestes despeses hauran de presentar-se desglossades com cal per acció formativa i la seua imputació es farà pel nombre de participants.

g) Les despeses de publicitat per a l'organització i difusió de les accions formatives. El Servei Valencià d'Ocupació i Formació, a través de la seua pàgina web ha d'establir les mides, el color i disposició dels logotips que es podran utilitzar-hi, que se subjectarà únicament a l'obligació de comunicació prèvia. Per a la resta de formats publicitaris ha de ser necessària l'autorització prèvia per a comprovar que s'adeqüen a la normativa aplicable. Aquestes despeses han de presentar-se ben desglossades per acció formativa, i cal que es comuniquen.

3. Es consideren costos associats:

a) Costos de personal de suport, tant d'intern com d'extern, necessaris per a la gestió i execució de l'activitat formativa. Per aquest concepte seran imputables les despeses que es produïsquen tant en el període d'impartició del curs com en els 30 dies anteriors al seu inici i els 30 dies posteriors a la seua finalització. L'entitat beneficiària aportarà, d'acord amb les instruccions que li seran comunicades abans de l'inici de l'acció formativa, control d'assistència amb comunicats horaris al personal de suport.

b) Altres costos: Llum, aigua, calefacció, missatgeria, correu, neteja i vigilància, associats a l'execució de l'activitat formativa.

Els costos associats hauran d'imputar-se per l'entitat beneficiària a l'activitat subvencionada en la part que raonablement corresponga d'acord amb principis i normes de comptabilitat generalment admeses i, en tot cas, en la mesura en què tals costos corresponguen al període en què efectivament es va realitzar l'activitat.

Aquests costos associats s'entendran referits al pla en el seu conjunt, a exclusió dels costos previstos en l'apartat següent, per als quals les convocatòries podran establir els termes i condicions de la seua realització, imputació i justificació. No obstant això, si en aquestes no es disposara cap altra cosa, la seua imputació i justificació es referirà així mateix al pla en el seu conjunt.

La suma dels costos associats no podrà superar pas el 10 per cent dels costos justificats correctament de l'activitat formativa.

4. Es consideraran altres costos:

a) Costes d'auditoria: En el cas de resultar obligatòria la seua presentació, per aquest concepte es podrà imputar fins al 2 % de la subvenció concedida o de la modificada, si escau, per al programa formatiu, excloses les ajudes a l'alumnat fins al límit de 15.000 euros.

b) Avaluació i control de la qualitat de la docència: Aquest concepte només ha de ser elegible si s'ha especificat expressament en el projecte que acompanya a la sol·licitud i en els seus mateixos termes. Aquesta activitat no podrà ser exercida per personal que haja impartit docència en la mateixa acció formativa. Per aquest concepte s'admetrà com a màxim el 5 % de la subvenció concedida o de la modificada, si escau.

5. Cost de les ajudes a l'alumnat participant en situació de desocupació.

6. En el cas de resultar obligatòria la presentació telemàtica de la documentació justificativa de la subvenció per aplicació del que es determina en l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 de juliol del procediment administratiu comú de les administracions públiques i sempre que en la convocatòria es preveja, seran justificables els costos de l'informe d'auditor l'abast del qual ha de ser únicament garantir l'autenticitat dels fitxers electrònics dels justificants de despesa i de la documentació acreditativa del pagament, que s'incorporaran al tràmit telemàtic de justificació. És a dir, factures i justificants de pagament conformen un fitxer electrònic i l'auditor signarà aquest fitxer a l'efecte d'acreditar que són imatges fidels dels originals. La relació classificada de les despeses i inversions de l'activitat, s'ha de fer utilitzant l'aplicació informàtica que, si cal, es facilite.

7. En cap cas es permetrà la compensació entre els conceptes subvencionats.

8. El compte justificatiu s'ha de presentar a través de l'aplicació informàtica que es facilitarà, si s'escau.

9. Les ajudes a l'alumnat es justificaran d'acord amb el que es determina en l'article 22 de la present ordre.

10. Quan la quantia subvencionada siga superior a 100.000 euros, per a justificar i tot seguit fer la liquidació final de la subvenció, l'entitat beneficiària haurà d'emplenar i remetre a l'òrgan gestor un compte justificatiu amb aportació d'informe d'auditor, conformement amb el que s'estableix en l'article 74 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, i d'acord amb l'Ordre EHA/1434/2007, de 17 de maig.



La revisió de la memòria econòmica per la persona auditora abastarà la totalitat de les despeses fetes en la realització de les activitats subvencionades, i consistirà a comprovar els punts recollits en l'article 3.2.b de l'Ordre EHA/1434/2007, de 17 de maig, esmentada anteriorment. A més, a l'efecte del que es determina en l'article 73 del RLGS, comprovarà que l'entitat beneficiària ha estampillat l'original dels justificants fent constar el número d'expedient i la quantia imputada.



El compte justificatiu, juntament amb l'informe de l'Auditor, s'ha de remetre en el termini màxim de dos mesos a partir de la finalització del corresponent programa, sense perjudici del que es determina en l'article 1.4 d'aquesta ordre i sense que en cap cas es puga sobrepassar el 30 de setembre del corresponent exercici. Després d'haver transcorregut aquest termini sense que s'haguera efectuat la presentació de la indicada documentació, s'aplicaria el que es determina per a aquests casos en l'article 70.3 del Reglament de la Llei general de subvencions, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.

En aquest compte s'han d'incloure els següents documents:

a) Certificat d'execució del programa de Formació, signat per la persona que tinga la representació legal de l'entitat beneficiària, que ha de ser generat per l'aplicació informàtica corresponent.

b) Certificat de costos, signat per la persona que ostente la representació legal de l'entitat beneficiària, que ha de ser generat per l'aplicació informàtica corresponent

c) En el cas que l'entitat beneficiària impute despeses de personal de suport, hauria d'aportar, d'acord amb les instruccions que li seran notificades abans de l'inici del programa formatiu, el control d'assistència amb parts horaris d'aquest personal, juntament amb una memòria justificativa dels treballs realitzats per aquest.

d) Declaració d'altres costos associats, si n'hi ha, que ha de ser generat per l'aplicació informàtica corresponent.

e) Llistat d'imputacions per acció formativa (especialitat) i grup (curs), entitat beneficiària, que ha de ser generat per l'aplicació informàtica que es designe.

f) Certificat positiu o negatiu sobre percepció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals, signat per la persona que tinga la representació legal de l'entitat beneficiària.

g) Memòria relativa a les actuacions d'avaluació i control, signat per la persona que tinga la representació legal de l'entitat beneficiària.



h) Presentar les tres ofertes de diferents proveïdors d'acord amb el que es determina en l'article 31.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, modificada per Llei 14/2011, d'1 de juny, de la Ciència, la Tecnologia i la Innovació. Quan l'elecció del proveïdor no recaiga en l'oferta econòmica més avantatjosa haurà de justificar-se expressament en una memòria que respon a criteris d'eficiència i economia.

i) Justificant de devolució al Servei Valencià d'Ocupació i Formació de la quantia de la subvenció no utilitzada si la quantitat justificada fora inferior a la bestreta rebuda, l'ingrés de la qual s'haurà d'efectuar mitjançant xec o transferència bancària al compte número 0049-1827-81-2410382871, el titular del qual és el Servei Valencià d'Ocupació i Formació, i s'ha d'identificar el número d'expedient.

j) Identificació del subcompte d'ingressos on es comptabilitza la subvenció concedida. Relació de subcomptes de despeses utilitzades per a la gestió de la subvenció.

Tots aquests documents hauran de ser segellats per la persona responsable de l'auditoria que haja revisat el compte justificatiu.

L'informe d'auditoria ha de cobrir el contingut que figura en l'annex III de la Resolució de 18.03.2011, del Servei Públic d'Ocupació Estatal, publicada en el BOE número 76, de 30.03.2011.

11. Quan la quantia subvencionada siga inferior als 100.000 euros, es presentarà, en el termini màxim de dos mesos a partir de la finalització del corresponent programa, el compte justificatiu amb tot el contingut estipulat en l'article 72 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei general de subvencions. Per al còmput d'aquest termini, el mes d'agost es considera inhàbil, no obstant això, la presentació en cap cas podrà sobrepassar el 30 de setembre del corresponent exercici. Després d'haver transcorregut aquest termini sense que s'haguera efectuat la presentació de la indicada documentació, s'ha d'aplicar el que es determina per a aquests casos en l'article 70.3 del mateix text reglamentari.

12. L'òrgan gestor expedirà, si escau, els certificats de comprovació i aprovació de la documentació justificativa de la despesa, i també la proposta de pagament de les bestretes i de les liquidacions.



Article 19. Bestreta de la subvenció.

D'acord amb el que es determina en el segon paràgraf de l'article 6.8 de la Llei 30/2015, de 9 de setembre, per la qual es regula el Sistema de Formació Professional per a l'ocupació en l'àmbit laboral, es podrà avançar a l'entitat beneficiària, amb caràcter previ a l'inici de l'activitat formativa (una vegada notificada la data en què s'iniciarà aquesta), fins a un 25 per cent de l'import concedit i fins a un 35 per cent addicional una vegada acreditat l'inici de l'activitat formativa, sense perjudici del que es determina en la Llei de pressupostos de la Generalitat.



La beneficiària haurà de depositar la garantia (aval bancari) a favor del Servei Valencià d'Ocupació i Formació, excepte en els supòsits d'exempció d'aquesta obligació legalment establits, per import igual a la quantitat a anticipar, en el corresponent servei territorial de la conselleria competent en matèria d'hisenda. Una vegada obtinguda la carta de pagament acreditativa del depòsit, haurà de ser presentada per la beneficiària en el Servei de Gestió de Programes de Formació per a l'Ocupació, com a requisit previ i indispensable per al pagament anticipat.



Les garanties es cancel·laran per acord de l'òrgan concedent en els següents casos:

1. Una vegada comprovada de conformitat l'adequada justificació de la bestreta.

2. Quan s'hagueren reintegrat les quantitats anticipades.

D'acord amb el que es determina en l'article 19.5 de la Llei general de subvencions, els rendiments financers que es generen pels fons lliurats a les entitats beneficiàries no incrementaran de cap de les maneres l'import de la subvenció concedida, en raó a l'escassa quantia d'aquests i la dificultat de la seua aplicació a les activitats subvencionades i del seu seguiment i control.

Abans que cobre l'entitat beneficiària haurà d'acreditar, mitjançant declaració responsable, que es troba al corrent de les seues obligacions per reintegrament de subvencions, en virtut del que es determina en l'article 34.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.



Article 20. Liquidació i reintegrament de les subvencions.

1. Les subvencions atorgades a l'empara d'aquesta ordre podran ser objecte de reintegrament total o parcial, comprés l'interés de demora des del moment de l'abonament d'aquelles fins hui en què s'acorde la procedència del reintegrament, en els supòsits establits en els apartats 1 i 2 de l'article 37 de la Llei general de subvencions, desplegats en els articles 91 i següents del seu reglament, i en els d'incompliment de les obligacions establides en aquesta ordre.

2. D'acord amb el resultat de la revisió de la documentació justificativa de despeses realitzada segons el que s'estableix en l'article 18, es procedirà a la liquidació de la subvenció inicialment concedida o de la modificada, si calia (d'ara endavant la subvenció), amb excepció de l'ajuda a l'alumnat en l'ordre i pels conceptes establits en el present apartat, de manera que cadascun dels ajustos o minoracions s'aplicaria sobre l'import resultant del qual li antecedeix. En el cas que s'haguera concedit alguna bestreta, la liquidació resultant podria determinar la procedència del reintegrament total o parcial de la quantitat anticipada:



1r. Ajustament de la subvenció a les circumstàncies reals d'execució:

a) Ajustament per alumnat: Quan l'entitat beneficiària, d'acord amb el que es determina en l'article 11.3 d'aquesta ordre, haja redistribuït el nombre de l'alumnat participant, i disminuït el nombre utilitzat per al càlcul de la subvenció, caldrà ajustar la subvenció a les circumstàncies reals d'execució.

b) Ajustament per hores: Així mateix, en el cas que s'haguera produït una disminució sobre el nombre d'hores d'impartició que van determinar el càlcul de la subvenció, hom l'haurà d'ajustar a les circumstàncies reals d'execució.

2n. Minoració per descertificació de grups (cursos): La falta de comunicació de l'inici dels grups (cursos) i l'execució dels no inclosos en la resolució de concessió o no autoritzats, d'acord amb el que es determina en l'article 11.3 d'aquesta ordre, determina la minoració de la subvenció per l'import del grup (curs) corresponent.

3r. Minoració per incompliments de percentatges de col·lectius: Les minoracions per aquest concepte es realitzaran quan es produïsca l'incompliment dels compromisos adquirits per l'entitat quant a la distribució dels col·lectius de persones desocupades, ocupades. Aquesta minoració s'ha de fer de manera proporcional a l'incompliment.

4t. Minoració per justificació incorrecta o insuficient dels costos elegibles: La quantia resultant dels ajustos i de les minoracions anteriors determina el límit dels costos correctament justificats i en el cas que la quantia d'aquests fora menor, es minoraria la subvenció per la diferència entre ambdues.

5t. Minoració per superar el límit de costos associats: Els costos associats, els ha d'imputar l'entitat beneficiària a l'activitat subvencionada en la part que corresponga raonablement, d'acord amb principis i normes de comptabilitat admeses generalment, i, en tot cas, en la mesura en què els tals costos corresponguen al període en què efectivament es va realitzar l'activitat. La suma dels costos associats no podrà superar el 10 per cent del cost total de l'activitat formativa realitzada i justificada conformement.

3. Han de ser causes específiques de revocació de la subvenció concedida o modificada i, si escau, de reintegrament d'aquesta:

a) Percebre per qualsevol concepte alguna quantia o remuneració de l'alumnat participant en l'acció subvencionada.

b) La falsedat de les dades contingudes en el compte justificatiu de despeses.

c) No impartir l'acció formativa (especialitat) en una aula prèviament acreditada o inscrita.

d) Qualsevol altre motiu que perjudique la finalitat última per la qual la subvenció haja sigut concedida.

e) I també, suposa en qualsevol cas la pèrdua del dret al cobrament de la subvenció i de reintegrament d'aquesta que la subvenció siga destinada a la realització d'una activitat, o al compliment d'una finalitat, que manifestament supose un greuge o menyspreu cap als senyals d'identitat del poble valencià, definits en les lleis.

Tot això sense perjudici del que es determina en la LGS i en la Llei 30/2015, de 9 de setembre, per la qual es regula el sistema de formació professional per a l'ocupació en l'àmbit laboral quant a infraccions i sancions administratives en matèria de subvencions.

Les quantitats a reintegrar tindran la consideració d'ingressos de dret públic de naturalesa no tributària, i cal aplicar-hi, a l'efecte del càlcul, l'interés legal dels diners en els termes establits en l'article 38 de la LGS.

4. La Direcció General del Servei Valencià d'Ocupació i Formació, o òrgan en qui delegue, ha de dictar resolució en el termini de 12 mesos des de la data de l'acord d'inici, i ha d'exigir-ne, si molt convé, el reintegrament.



Article 21. Ajudes a l'alumnat participant en situació de desocupació.

L'alumnat desocupat que assistisca a algun dels programes de formació subvencionats amb càrrec a aquesta ordre ha de percebre en concepte d'ajuda de transport, tot després de demanar-ho, 15 euros per dia d'assistència.

Les persones desocupades amb diversitat funcional, amb un grau reconegut igual o superior al 33 %, percebran addicionalment una beca de 9 euros per dia d'assistència. En aquest cas l'alumnat haurà d'aportar-ne l'acreditació mitjançant el corresponent certificat emés per l'administració competent.



Article 22. Gestió

D'acord amb el que es determina en l'article 28 de l'Ordre TAS/718/2008, de 7 de març, les entitats beneficiàries han de col·laborar en la gestió de les beques i ajudes a l'alumnat participant.

La Direcció General competent en matèria de formació per a l'ocupació ha de lliurar a les referides entitats l'import de les ajudes corresponents al nombre teòric d'alumnat participant desocupat i amb discapacitats que puguen assistir al programa de formació que hom ha subvencionat, import que en cap cas es considerarà integrant del seu patrimoni.

Les entitats deuran:

1. Comprovar que l'alumnat que accedeix a aquestes ajudes es troben inscrit, en situació de desocupació, en el Servei Valencià d'Ocupació i Formació en el moment de l'inici del grup (curs).

2. Depositar la quantitat transferida en concepte d'ajudes/de beques, en un compte separat de titularitat de l'entitat col·laboradora i comunicar al Servei de Gestió de Programes de Formació per a l'ocupació el número d'aquest compte.

3. Comprovar que l'alumnat desocupat amb algun tipus de discapacitat l'acredita mitjançant el certificat corresponent emés per l'administració competent.

4. Comprovar els dies d'assistència al corresponent grup (curs).



5. Entregar a l'alumnat beneficiari els fons que els corresponguen en concepte d'ajuda de transport i/o beca, segons els dies assistits i justificats.

6. Constitueix causa de pèrdua del dret a percebre les ajudes el fet d'incórrer en més de tres faltes d'assistència no justificades al mes en cada acció formativa.

7. Justificar dins del termini de presentació del compte justificatiu, davant el Servei de Gestió de Programes de Formació per a l'ocupació, la correcta utilització dels fons rebuts per a ajudes de transport i beques a l'alumnat desocupat. Per a això hauran de presentar una memòria en la qual es reculla la relació de l'alumnat beneficiari, la fitxa de control dels dies d'assistència al grup (curs), ajudes i/o beques abonades i el concepte d'aquestes, i hauran d'emplenar i de signar els documents generats per l'aplicació informàtica.

8. Dins del mateix termini, l'entitat haurà d'ingressar en el compte que s'establisca en cada convocatòria a favor del Servei Valencià d'Ocupació i Formació, identificant el número d'expedient, dels romanents no aplicats, i acreditar-ho davant el mateix òrgan.



9. La resolució de liquidació inclourà la quantia considerada correctament justificada segons el que es determina en els apartats anteriors i la procedència de la minoració o reintegrament, si escau, de la quantia justificada de manera incorrecta o insuficient.



Article 23. Normativa aplicable

La present ordre es dicta a fi de concretar o desenvolupar, en l'àmbit competencial de la Comunitat Valenciana, tot el que es determina en la normativa estatal aplicable en general, que a continuació es relaciona:

La Llei 30/2015, de 9 de setembre, per la qual es regula el sistema de formació professional per a l'ocupació en l'àmbit laboral.

Reial decret 694/2017, de 3 de juliol, pel qual es desenvolupa la Llei 30/2015, de 9 de setembre, per la qual es regula el Sistema de Formació Professional per a l'Ocupació en l'àmbit laboral.

Les disposicions vigents del Reial decret 395/2007, de 23 de març, pel qual es regula el subsistema de formació professional per a l'ocupació, en matèria de formació d'oferta i s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions públiques destinades al seu finançament. L'Ordre TAS/718/2008, de 7 de març que el desplega.

La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i la seua normativa de desplegament.

Així mateix quan es tracte de formació conduent a l'obtenció de certificats de professionalitat, s'ha d'aplicar supletòriament el Reial decret 34/2008, de 18 de gener, pel qual es regulen els certificats de professionalitat i l'Ordre ESS/1897/2013, de 10 d'octubre, que el desplega.





DISPOSICIÓ ADDICIONAL



Única. Dispensa de l'obligació de notificació

1. Amb caràcter general, aquestes ajudes són compatibles amb el Mercat comú d'acord amb l'article 107.1 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea i queden dispensades de l'obligació de notificació establida en l'article 108.3 del Tractat i de comunicar d'acord amb el que es determina en l'article 3.4 del Decret 128/2017, de 29 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques, ja que no compleixen tots els requisits del mencionat article 107.1, pel fet que no suposen cap avantatge econòmic per a una empresa ni falsegen la competència: no afecten pas els intercanvis comercials entre els estats membres.



2. En relació amb la subvenció d'accions formatives per a persones ocupades, aquestes accions van dirigides a tots els sectors, empreses o produccions sense discriminació. D'altra banda, la formació és totalment externa, no està expedida per l'empresa a la qual presta els seus serveis la persona treballadora, ni participa en res de l'organització d'aquesta formació. La persona treballadora assisteix a les accions a sol·licitud personal, no abona cap import i assisteix als cursos fora de l'horari de treball o compatibilitza la seua assistència amb aquest, sense perjudici que així ho acorde amb l'empresa.

3. Quant a l'eventual avantatge que poguera beneficiar a les entitats prestadores de les accions formatives, la compensació per la realització d'aquestes no suposaria cap avantatge econòmic per a l'entitat prestadora del servei, que es realitza en condicions normals de mercat i es fa a preus de referència de mercat.

4. Per tot això, no compleixen el requisit de l'avantatge econòmic per a una empresa, ni afavoreix només a determinades empreses o produccions, ni amb el falsejament de la competència afectant els intercanvis comercials entre els estats membres.





DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA



Única. Derogació normativa

Queda derogada l'Ordre 8/2015 de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la que s'aproven les bases reguladores i es determina el programa de formació per a l'ocupació per a la realització d'accions formatives dirigides prioritàriament a persones ocupades.

Així mateix, queden derogades quantes disposicions del mateix o inferior rang s'oposen al disposat en aquesta ordre.





DISPOSICIONS FINALS



Primera. Facultats de la Direcció General del Servei Valencià d'Ocupació i Formació.

Es faculta la Direcció General del Servei Valencià d'Ocupació i Formació per a dictar les instruccions i adoptar les mesures que considere oportunes per a l'execució i aplicació de la present ordre, i també per a modificar els terminis establits en aquesta, amb caràcter excepcional, quan concórreguen circumstàncies ben motivades; la mencionada modificació de terminis quan tinga caràcter general haurà de publicar-se en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (d'ara endavant DOGV).



Així mateix, es faculta perquè mitjançant resolució, que ha de ser publicada en el DOGV, puga, sense necessitat d'obrir un nou termini de presentació de sol·licituds, redistribuir els crèdits inicialment previstos en la convocatòria per a un determinat exercici, i en el cas que en el pressupost d'aquest exercici existira crèdit disponible, incrementar les dotacions econòmiques per a adjudicar ajudes a altres projectes presentats a l'empara de la convocatòria i que reunint tots els requisits, inicialment no pogueren ser finançats per insuficiència de crèdit per a això. La resolució d'aquests nous projectes exigirà l'informe previ de la respectiva comissió de valoració, i la proposta de l'òrgan instructor.





Segona. Entrada en vigor

Aquesta disposició de caràcter general entrarà en vigor el mateix dia de la seua publicació en el DOGV.



València, 27 de desembre de 2018



El conseller d'Economia Sostenible,

Sectors Productius, Comerç i Treball,

RAFAEL CLIMENT GONZÁLEZ







ANNEX ÚNIC A LES BASES REGULADORES

Accions de formació no certificable



Requisits tècnics de la plataforma de teleformació i del contingut virtual d'aprenentatge per a especialitats formatives no dirigides a l'obtenció de certificats de professionalitat en la modalitat de teleformació





1. Requisits tècnics de la plataforma de teleformació

La plataforma de teleformació que es faça servir per a impartir accions formatives no conduents a l'obtenció de certificats de professionalitat ha de complir els següents requisits tècnics:

– Compatibilitat amb els estàndards SCORM i IMS.

– Rendiment, entés com a nombre d'alumnes que suporte la plataforma, velocitat de resposta del servidor a les persones usuàries, i temps de càrrega de les pàgines Web o de descàrrega d'arxius, que permeta:



– Suportar un nombre d'alumnes equivalent al nombre total de participants en les accions formatives que estiga impartint el centre o entitat de formació, per garantir així un hostalatge mínim igual al total de l'alumnat d'aquestes accions, considerant un nombre de persones usuàries concurrents del 40 % d'aqueix alumnat.

– Disposar de la capacitat de transferència necessària perquè no es produïsca efecte retard en la comunicació audiovisual en temps real, sinó que ha de tindre el servidor en què s'allotja la plataforma una amplada de banda mínima de 100 Mbps, suficient en baixada i pujada.

– Funcionament 24 hores al dia, els 7 dies de la setmana.

– Compatibilitat tecnològica i possibilitats d'integració amb qualsevol infraestructura informàtica o sistema operatiu, base de dades, navegador d'internet dels més usuals o servidor web, havent de ser possible utilitzar les funcions de la plataforma amb complements (plug-in) i visualitzadors compatibles. Si es requerira la instal·lació addicional d'algun suport per a funcionalitats avançades, la plataforma hauria de facilitar l'accés a aquest sense cost.

– Integració d'eines i recursos necessaris per a gestionar, administrar, organitzar, dissenyar, impartir i avaluar accions formatives a través d'internet, que dispose, específicament, de les següents:

Eines que faciliten la col·laboració i la comunicació entre tots els alumnes, tant de caràcter asíncron (fòrums, taulers, correu, llistes, etc.), com de síncron (sistema de missatgeria, xat, videoconferència, etc.).



Eines de desenvolupament, gestió i integració de continguts.

Eines de seguiment formatiu, control del progrés de l'alumnat i avaluació de l'aprenentatge.

Eines d'administració i gestió de l'alumnat i de l'acció formativa.



– Disposar del desenvolupament informàtic a través del qual el Servei Valencià d'Ocupació i Formació, de manera automàtica, realitze el seguiment i el control de les accions formatives impartides, conformement amb al model de dades i protocol de transmissió establits en l'annex II i en la pàgina web d'aquest organisme, a fi d'auditar l'activitat dels centres i entitats de formació i avaluar la qualitat de les accions formatives.

Per a poder realitzar tal seguiment, el Servei Valencià d'Ocupació i Formació, amb la periodicitat que determine, es connectarà automàticament amb les plataformes de teleformació, per la qual cosa les mateixes hauran de comptar amb els desenvolupaments informàtics que possibiliten tals accions de seguiment (protocol de connexió SOAP).

Sense perjudici de tot això, i de cara al seguiment puntual de les accions formatives de certificat de professionalitat que s'impartisquen, ha de ser preceptiu proporcionar al Servei Valencià d'Ocupació i Formació una adreça (amb les seues corresponents credencials) d'accés a la plataforma, amb permís d'administrador, però sense possibilitat de modificar dades.

– Nivells d'accessibilitat i interactivitat que com a mínim complisquen les prioritats 1 i 2 de la Norma UNE 139803:2012 o posteriors actualitzacions, segons s'estipula en el capítol III del Reial decret 1494/2007, de 12 de novembre.

– El servidor la plataforma de teleformació ha de complir els requisits establits en la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, per la qual cosa el responsable d'aquesta plataforma ha d'identificar la localització física del servidor i la formalització del que s'estableix sobre transferències internacionals de dades en els articles 33 i 34 d'aquesta Llei orgànica i en el títol VI del Reglament de desenvolupament d'aquesta, aprovat pel Reial decret 1720/2007, de 21 de desembre.

– Incloure la imatge institucional del Servei Valencià d'Ocupació i Formació i de les entitats que designe, amb les pautes d'imatge corporativa que s'establisquen.

– Disponibilitat d'un servei d'atenció a persones usuàries que proporcione suport tècnic i mantinga la infraestructura tecnològica i que, de forma estructurada i centralitzada, atenga i resolga les consultes i les incidències tècniques de l'alumnat. El servei, que hauria d'estar disponible per a l'alumnat des de l'inici fins a la conclusió de l'acció formativa, ha de mantenir un horari de funcionament de matí i de vesprada; haurà de ser accessible mitjançant telèfon i missatgeria electrònica, i no podrà superar un temps de demora en la resposta superior a 2 dies laborables.





2. Requisits tècnics del contingut virtual d'aprenentatge

Per a garantir la qualitat del procés d'aprenentatge de l'alumnat, el contingut virtual d'aprenentatge de les especialitats formatives no destinades a l'obtenció de certificats de professionalitat mantindrà una estructura i funcionalitat homogènia que complisca els següents requisits:

– Com a mínim, que estiga establit en el corresponent programa formatiu que conste en el fitxer d'especialitats formatives de l'article 20.3 del Reial decret 395/2007, de 23 de març, i estiga associat a l'especialitat formativa per a la qual se sol·licita inscripció.



– Estar referit tant als coneixements com a les destreses pràctiques i habilitats recollides en els objectius d'aprenentatge dels mencionats programes formatius, de manera que en el seu conjunt permeta aconseguir els resultats d'aprenentatge determinats.

– Organitzar-se a través d'índexs, mapes, taules de contingut, esquemes, epígrafs o titulars de fàcil discriminació i seqüenciació pedagògica de tal manera que es permeta la comprensió i retenció.



– No ser merament informatiu, sinó que promoga l'aplicació pràctica a través d'activitats d'aprenentatge (autoavaluables o valorades per la persona tutora-formadora), rellevants per a la pràctica professional, que servisquen per a verificar el progrés de l'aprenentatge de l'alumnat, fer un seguiment de les dificultats d'aprenentatge i prestar-los el suport adequat.

– No ser exclusivament textuals, incloent variats recursos (necessaris i rellevants), tant d'estàtics com d'interactius (imatges, gràfics, àudio, vídeo, animacions, enllaços, simulacions, articles, fòrum, xat, etc.). de forma periòdica.

– Puga ampliar-se o ser complementat mitjançant diferents recursos addicionals als quals l'alumnat puga accedir i consultar a voluntat.



– Donar lloc a resums o síntesis i a glossaris que identifiquen i definisquen els termes o vocables bàsics, rellevants o claus per a la comprensió dels aprenentatges.

– Avaluar la seua adquisició quan es produïsca o s'acabe l'acció formativa a través d'activitats d'avaluació (exercicis, preguntes, treballs, problemes, casos, proves, etc.), que permeta mesurar el rendiment o l'acompliment de l'alumnat.

Mapa web