Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDE 3/2011, de 8 de novembre, de la Conselleria de Turisme, Cultura i Esport, per la qual s'aproven les bases reguladores i el procediment per a la concessió d'ajudes econòmiques destinades a la promoció de l'ús del valencià en l'àmbit festiu.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 6655 de 21.11.2011
Número identificador:  2011/11716
Referència Base de Dades:  011732/2011
 



ORDE 3/2011, de 8 de novembre, de la Conselleria de Turisme, Cultura i Esport, per la qual s'aproven les bases reguladores i el procediment per a la concessió d'ajudes econòmiques destinades a la promoció de l'ús del valencià en l'àmbit festiu. [2011/11716]

Índex

Preàmbul

Article 1. Objecte

Article 2. Beneficiaris

Article 3. Accions i costos subvencionables

Article 4. Disponibilitat pressupostària

Article 5. Règim normatiu i compatibilitat de les ajudes

Article 6. Òrgan competent per a la gestió

Article 7. Convocatòria, presentació de sol·licituds i termini

Article 8. Documentació i informació que s'ha d'aportar

Article 9. Comissió Tècnica

Article 10. Instrucció del procediment i quantia de la subvenció



Article 11. Resolució de les sol·licituds

Article 12. Obligacions dels beneficiaris

Article 13. Finançament de les activitats i causes de reintegrament

Article 14. Justificació i forma de pagament

Article 15. Règim d'infraccions i sancions

Disposició derogatòria única

Disposició final primera. Desplegament

Disposició final segona. Entrada en vigor



PREÀMBUL



La Llei Orgànica 1/2006, de 10 d'abril, d'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana, determina l'oficialitat del valencià i atorga especial protecció i respecte a la seua recuperació.

La Llei 4/1983, de 23 de novembre, de la Generalitat Valenciana, d'Ús i Ensenyament del Valencià, indica que el Consell de la Generalitat fomentarà les manifestacions culturals, les artístiques i la promoció i edició del llibre amb un tractament i consideració especials si es realitzen en valencià i que el Govern Valencià assumirà la direcció tècnica i la coordinació del procés de promoció de l'ús del valencià i, per tant, està facultat per a prendre mesures que en fomenten l'ús.



Com a conseqüència dels manaments legals, el Consell ve desplegant una sèrie d'actuacions conduents a fer més present el valencià com a llengua de comunicació i de cultura entre els valencians i les valencianes i a complir, en definitiva, el compromís que té assumit la Generalitat en la defensa del patrimoni cultural i, especialment, en la recuperació del valencià.

Una de les actuacions realitzades és la promoció d'activitats dirigides al foment de l'ús del valencià en el món associatiu relacionat amb les festes populars.

A la Comunitat Valenciana hi ha una llarga tradició de l'existència d'associacions cíviques de caràcter cultural que tenen una gran importància i, per tant, molta incidència social, són aquelles vinculades directament a les activitats relacionades amb les festes populars i tradicionals.

La Generalitat ha previst en els pressupostos anuals una línia pressupostària destinada a la promoció del valencià en l'àmbit festiu.



Les ajudes econòmiques o subvencions són una tècnica de foment i de col·laboració entre les administracions i els particulars per a la gestió d'interés públic.

Per tot això, segons els preceptes de l'article 17 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions (LGS), de la disposició final primera del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, que aprova el Reglament (RGS), de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat Valenciana, text refós aprovat per Decret Legislatiu de 26 de juny de 1991, del Decret 24/2009, de 13 de febrer, del Consell, sobre la forma, l'estructura i el procediment d'elaboració dels projectes normatius de la Generalitat, en virtut de les facultats que em són conferides per l'article 28 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, vista la proposta de la directora general de Patrimoni Cultural, de 4 de novembre de 2011, i de conformitat amb esta,



ORDENE



Article 1. Objecte

L'objecte de la present orde és establir les bases i regular el procediment que regiran les convocatòries d'ajudes econòmiques destinades a la promoció de l'ús del valencià en l'àmbit festiu.

Les bases i el procediment d'esta orde constituïxen el text normatiu a què s'hauran d'acollir els destinataris del règim d'ajudes que s'hi establix.



Article 2. Beneficiaris

1. Podran optar a les ajudes les associacions i comissions de festes, legalment constituïdes, radicades en qualsevol municipi de la Comunitat Valenciana.

2. No podran obtindre la condició de beneficiàries de les subvencions aquelles entitats en les quals concórrega alguna de les circumstàncies següents:

a) Haver sigut condemnades mitjançant sentència ferma a la pèrdua de la possibilitat d'obtindre subvencions o ajudes públiques.

b) Haver sol·licitat la declaració de concurs voluntari, haver sigut declarades insolvents en qualsevol procediment, trobar-se declarades en concurs llevat que en este haja adquirit eficàcia un conveni, estar subjectes a intervenció judicial o haver sigut inhabilitades segons la Llei 22/2003, de 9 de juliol, Concursal, sense que haja conclòs el període d'inhabilitació fixat en la sentència de qualificació del concurs.

c) Haver donat lloc, per causa de la qual hagueren sigut declarades culpables, a la resolució ferma de qualsevol contracte realitzat amb l'Administració.

d) Estar incursa la persona física, la persona administradora de les societats mercantils o aquelles que tinguen la representació legal d'altres persones jurídiques, en algun dels supòsits de la Llei 5/2006, de 10 d'abril, de conflictes d'interessos de membres de Govern i alts càrrecs d'administració, de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'Incompatibilitats del Personal al Servici de les Administracions Públiques, o tractar-se de qualsevol dels càrrecs electes regulats en la Llei Orgànica 5/1985, de 19 de juny, del Règim Electoral General, en els termes establits en esta o en la normativa de la Comunitat Valenciana.



e) No trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries o davant de la Seguretat Social segons la normativa vigent.

f) Tindre la residència fiscal en un país o territori qualificat reglamentàriament com a paradís fiscal.

g) No trobar-se al corrent del pagament d'obligacions per reintegrament de subvencions.

h) Haver sigut sancionada mitjançant resolució ferma amb la pèrdua de la possibilitat d'obtindre subvencions, segons la LGS, o la Llei 58/2003, de 17 de desembre, General Tributària.

i) No podran accedir a la condició de beneficiàries les agrupacions previstes en el segon paràgraf de l'apartat 3 de l'article 11 de la LGS quan concórrega alguna de les prohibicions anteriors en qualsevol dels seus membres.

j) En cap cas no podran obtindre la condició de beneficiàries de les subvencions les entitats incloses en les causes de prohibició previstes en els apartats 5 i 6 de l'article 4 de la Llei Orgànica 1/2002, de 22 de març, reguladora del dret d'associació.

k) Tampoc no podran obtindre la condició de beneficiàries les entitats respecte de les quals s'haja suspés el procediment administratiu de la inscripció per trobar-se indicis racionals d'il·licitud penal, en aplicació d'allò que disposa l'article 30.4 de la Llei Orgànica 1/2002, mentres no es dicte resolució judicial ferma en virtut de la qual puga practicar-se la inscripció en el registre corresponent.



Article 3. Accions i costos subvencionables

1. Les ajudes van dirigides a premiar i subvencionar l'edició en valencià dels llibres de les festes en què participa l'entitat.

2. En cada convocatòria, s'haurà d'especificar per a quines festes i quins són els premis i les quantitats de la subvenció corresponent.

3. Els llibres objecte de subvenció hauran de reunir les següents característiques:

a) Estar escrits en valencià.

b) Estar editats per l'associació sol·licitant.

c) Disposar del corresponent depòsit legal.

d) Tindre una tirada mínima de 200 exemplars.

e) Hauran de fer constar, en les crèdits del llibre, la col·laboració de la Generalitat segons el que indique la convocatòria anual corresponent.

4. No seran subvencionables:

a) Els llibres editats o coeditats per ajuntaments i entitats privades.



b) Les fotocòpies enquadernades en forma de llibre.



Article 4. Disponibilitat pressupostària

La Generalitat finançarà les ajudes a càrrec del programa 422.50, Promoció i Ús del Valencià, del pressupost de la Generalitat. Durant els exercicis en què la present orde romanga en vigor, es publicaran en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana (DOCV) les oportunes convocatòries, les línies i l'import de les ajudes consignades en el pressupost.



Article 5. Règim normatiu i compatibilitat de les ajudes

1. El procediment per a la concessió d'estes ajudes es tramitarà en règim de concurrència competitiva, segons establix l'article 22.1 de la Llei 38/2003, General de Subvencions (LGS).

2. A estes ajudes s'aplicaran les bases reguladores d'esta convocatòria, els preceptes bàsics de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, la disposició final primera del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, que aprova el Reglament (RGS), la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat Valenciana, text refós aprovat per Decret Legislatiu de 26 de juny de 1991, així com el Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell, pel qual s'establixen mesures de simplificació i de reducció de càrregues administratives en els procediments gestionats per l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic.



3. Les ajudes que es concedisquen d'acord amb el que preveu esta orde, segons l'article 3.3 del Decret 147/3007, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques (DOCV núm. 5596, 11.09.2007), estan exemptes del requisit de notificació a la Comissió Europea i són compatibles amb el mercat comú, atés que les subvencions que s'atorgaran van dirigides a entitats que no exercixen activitat econòmica i, per tant, queden excloses de l'aplicació del principi d'incompatibilitat amb el mercat comú formulat per l'article 107, apartat 1, del Tractat de Funcionament de la Unió Europea (TFUE).



Article 6. Òrgan competent per a la gestió

L'òrgan competent per a la gestió d'esta orde és la persona titular de l'òrgan que tinga atribuïdes les competències en matèria de Política Lingüística.



Article 7. Convocatòria, presentació de sol·licituds i termini

1. La conselleria amb competències en matèria de política lingüística convocarà anualment els premis i les subvencions corresponents en el DOCV.

2. Les instàncies, que s'hauran d'ajustar al model que figurarà com a annex en les respectives convocatòries, s'hauran de dirigir a l'òrgan competent en matèria de política lingüística, i s'hauran de presentar, amb la informació i la documentació requerida en les presents bases i, si és el cas, en la corresponent convocatòria, en el registre general de la conselleria competent en matèria de política lingüística, en els registres de les direccions territorials d'Alacant, Castelló o València, o per qualsevol dels mitjans establits en l'article 38 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

En cas de presentar-la en una oficina de correus, s'haurà de fer en sobre obert perquè la instància siga datada i segellada abans de ser certificada i, en tot cas, s'haurà d'ajustar als requisits establits en l'article 31 del Reial Decret 1.829/1999, de 3 de desembre, pel qual s'aprova el reglament que regula la presentació dels servicis postals, d'acord amb la Llei 24/1998, de 13 de juliol, del Servici Postal Universal i de Liberalització dels Servicis Postals.

3. El model de sol·licitud i de documents relatius a estes ajudes estarà disponible en la pàgina web de la Generalitat.

4. Una vegada s'incorpore este procediment a l'annex del Decret 18/2004, de 13 de febrer, del Consell, de creació del Registre Telemàtic de la Generalitat i regulació de les notificacions telemàtiques de la Generalitat, o normativa que el substituïsca, les entitats interessades podran efectuar la presentació de la sol·licitud d'ajuda i de la resta de documentació a aportar, davant del Registre Telemàtic de la Generalitat per mitjà de firma electrònica avançada basada en un certificat reconegut, en els termes previstos en la respectiva convocatòria.

5. El termini de presentació d'instàncies es fixarà en la corresponent convocatòria en el DOCV. Si a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria, en el termini de sis mesos, no hi ha una resolució i comunicació expressa sobre la sol·licitud, es considerarà que ha sigut desestimada.



Article 8. Documentació i informació que s'ha d'aportar

Amb la finalitat de facilitar la simplificació administrativa, les declaracions responsables, les autoritzacions i l'aportació d'informació i de documentació estaran incorporades en el model de sol·licitud de les convocatòries anuals.

En complimentar el model de sol·licitud, caldrà aportar:

1. Informació sobre les dades identificatives: núm. CIF, núm. Registre d'Associacions de la Generalitat de l'entitat, núm. DNI de la persona sol·licitant, de l'acreditació de la representativitat, així com l'adreça postal i telemàtica a l'efecte de comunicacions i notificacions.

2. Fotocòpia dels estatuts de l'associació per a aquelles entitats que no estiguen inscrites en el Registre d'Associacions de la Generalitat.

3. Imprés de manteniment de tercers per a pagaments de la Generalitat.

4. Declaracions responsables. Per a simplificar la presentació de documentació, l'entitat facilitarà la informació requerida a través de les declaracions responsables següents:

Sobre la veracitat de les dades que s'aporten en la sol·licitud i l'assumpció de responsabilitats en cas de la seua inexactitud.

Sobre el compliment dels requisits de la convocatòria.

Sobre que els llibres presentats reunixen totes les característiques que s'indiquen en l'article 3.3 de les bases reguladores de la convocatòria.

De no estar sotmés a cap prohibició per a obtindre la condició de beneficiari, de les assenyalades en l'article 13 de la LGS.

5. Autoritzacions. Per afavorir l'agilització administrativa, l'entitat sol·licitant podrà atorgar l'autorització a la conselleria convocant a través del model de sol·licitud. En cas de no firmar-les, l'entitat haurà d'aportar la documentació acreditativa del compliment dels aspectes següents:

Obtindre de forma telemàtica o electrònica les dades pertinents que estiguen en poder de la Tresoreria General de la Seguretat Social, de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària i de la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública.

La consulta de les dades en el sistema de verificació de dades de l'entitat i de la persona sol·licitant.

Enviar informació i notificació referida a l'expedient per mitjans telemàtics i electrònics.

6. Si la sol·licitud es premiada per una quantitat que supera els 1.803,03 €, s'haurà d'acompanyar amb els certificats d'estar al corrent de les obligacions tributàries de l'Estat, de la Comunitat Valenciana i de la Seguretat Social, abans de la resolució dels premis segons allò previst en els articles 22, 23 i 24 del Real Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, General de Subvencions. Si s'ha firmat l'autorització que figura en el model de sol·licitud, els certificats d'estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social seran sol·licitats per la conselleria convocant a la Tresoreria General de la Seguretat Social, a l'Agència Estatal de l'Administració Tributària i a la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública.



No obstant això, la persona sol·licitant podrà optar, en el moment de la sol·licitud, per denegar expressament l'autorització a la conselleria convocant, la qual cosa comportarà que quedarà obligada a presentar ella mateixa els certificats.

La presentació de sol·licituds per a optar a les ajudes comporta l'acceptació de les condicions de la convocatòria.

Quan la sol·licitud no complisca els requisits establits en la present orde o no s'aporte la informació i la documentació que, d'acord amb esta, siga exigible, de conformitat amb el que preveu l'article 71 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, es requerirà l'entitat interessada perquè, en un termini de 10 dies, esmene la falta o aporte la informació o els documents preceptius, amb indicació que, si no ho fan així, es considerarà que desistix de la seua petició, després de la resolució, que haurà de ser dictada en els termes que preveu l'article 42 de la citada llei.



Article 9. Comissió Tècnica

1. L'òrgan competent per a la instrucció del procediment de concessió és la unitat administrativa amb competències en matèria de política lingüística.

2. Les sol·licituds seran valorades per una comissió tècnica que, com a òrgan col·legiat, es regirà pel règim previst per als òrgans col·legiats en el capítol II, del títol II, de la Llei 30/1992, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.



3. La composició de la Comissió Tècnica serà establida en la corresponent convocatòria anual.



Article 10. Instrucció del procediment i quantia de la subvenció

Per a l'ordenació, l'informe i la distribució de les subvencions entre les sol·licituds, la Comissió Tècnica aplicarà els procediments i els criteris següents:

1. Es procedirà a valorar cada sol·licitud amb l'aplicació de criteris referits a la quantitat i qualitat del text, al contingut literari, a la publicitat en valencià i a la quantitat d'exemplars editats. En la convocatòria anual s'indicarà la quantitat de premis, el barem de la puntuació que se li atorgarà a cada criteri i la quantitat de subvenció per a cada premi.



2. Seguidament, en aplicació dels criteris establits i amb la valoració corresponent a totes les sol·licituds que hagen complit els requisits de la convocatòria, s'elaborarà una llista ordenada per la puntuació obtinguda.



Article 11. Resolució de les sol·licituds

Atenent els criteris indicats, la Comissió Tècnica elaborarà l'informe i la proposta pertinent que, l'òrgan instructor, presentarà a l'òrgan competent per a la gestió de la convocatòria.

Vista la proposta, la persona titular de l'òrgan competent per a la gestió de la convocatòria resoldrà la concessió i la quantitat de la subvenció.

La resolució serà publicada en el DOCV, a l'efecte del que disposa l'article 18 de la LGS.



Article 12. Obligacions dels beneficiaris

Les entitats beneficiàries de les subvencions tindran les obligacions següents:

1. Realitzar l'activitat que fonamenta la subvenció i justificar-la adequadament segons indiquen estes bases i la convocatòria corresponent.



2. Comunicar conselleria convocant altres ajudes i subvencions obtingudes d'altres organismes, així com els altres recursos o ingressos per a la mateixa finalitat. La comunicació s'haurà d'efectuar en conéixer les aportacions i, en tot cas, amb anterioritat a la justificació de l'aplicació que s'ha donat als fons percebuts.

3. Les entitats que hagen rebut un premi superior a 1.803,03 € hauran d'acreditar, amb anterioritat a dictar-se la proposta de resolució i del pagament de la subvenció, que es troben al corrent de les obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social.

4. Estar sotmeses a les actuacions de comprovació i de control financer que corresponen a la Intervenció General, a la qual aportaran la documentació que els siga requerida.

5. Disposar dels llibres comptables, registres diligenciats i d'altres documents degudament auditats, en els termes exigits per la legislació mercantil i sectorial aplicable a l'entitat beneficiària, amb la finalitat de garantir l'adequat exercici de les facultats de comprovació i de control.

6. Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, en la mesura que podran ser objecte de les actuacions de control i de comprovació.

7. Procedir al reintegrament dels fons percebuts en els supòsits indicats en l'article 37 de la LGS.

8. Les entitats beneficiàries hauran de donar l'adequada publicitat del caràcter públic del finançament de l'edició del llibre subvencionat, per a la qual cosa hauran de fer constar, en els crèdits dels llibres subvencionats, la col·laboració de la Generalitat.

L'incompliment de les anteriors obligacions serà causa de l'exigència de les responsabilitats o sancions corresponents segons la legislació vigent i especialment en el títol IV, capítols I i II de la LGS.





Article 13. Finançament de les activitats i causes de reintegrament

1. En aplicació de l'article 19.3 de la LGS, l'import de les subvencions en cap cas no podrà ser de tal quantitat que, aïlladament o en concurrència amb subvencions, o ajudes d'altres administracions públiques, d'altres ens públics o privats o d'altres ingressos, supere el cost de l'activitat que ha de realitzar el beneficiari.

2. Serà procedent el reintegrament en els casos indicats en l'article 37 de la LGS.



Article 14. Justificació i forma de pagament

La realització de l'activitat subvencionada es considerarà justificada amb la publicació en el DOCV de la resolució de concessió de la subvenció, atés que per a obtindre el premi s'ha d'haver presentat el llibre convenientment editat.

La subvenció concedida es lliurarà, d'una sola vegada, mitjançant transferència bancària, a partir de la resolució de concessió realitzada per l'òrgan competent en matèria de Política Lingüística.



Article 15. Règim d'infraccions i sancions

El règim sancionador en la matèria regulada en esta orde serà l'establit en el títol IV de la LGS.



DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA



Única

Queden derogades totes les disposicions del mateix rang o d'un rang inferior que s'oposen al que disposa esta orde.



DISPOSICIONS FINALS



Primera. Desplegament

S'autoritza la persona titular de l'òrgan directiu competent en matèria de política lingüística a dictar les instruccions, a interpretar i a adoptar les mesures que considere convenients per a l'aplicació de la present orde, així com a la resolució de les subvencions, per delegació del titular de la conselleria amb competències en matèria de política lingüística.





Segona. Entrada en vigor

Esta orde entrarà en vigor l'endemà de ser publicada en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.



València, 8 de novembre de 2011



La consellera de Turisme, Cultura i Esport,

Lola Johnson Sastre.

Mapa web