Ficha disposicion

Ficha disposicion





DECRET 211/2018, de 23 de novembre, del Consell, pel qual es regula el sistema de carrera professional horitzontal i l'avaluació de l'exercici, del personal funcionari de l'Administració de la Generalitat.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8440 de 10.12.2018
Número identificador:  2018/11361
Referència Base de Dades:  011093/2018
 



DECRET 211/2018, de 23 de novembre, del Consell, pel qual es regula el sistema de carrera professional horitzontal i l'avaluació de l'exercici, del personal funcionari de l'Administració de la Generalitat. [2018/11361]

ÍNDEX

Preàmbul

Títol I. Carrera professional horitzontal

Capítol I. Objecte i àmbit d'aplicació

Article 1. Dret a la carrera professional horitzontal

Article 2. Objecte del decret

Article 3. Àmbit d'aplicació

Article 4. Dret d'informació

Capítol II. Definició de la carrera professional horitzontal i accés al sistema

Article 5. Definició de la carrera professional horitzontal

Article 6. Graus de desenvolupament professional

Article 7. Accés al sistema de carrera horitzontal

Capítol III. Progressió en el sistema de carrera horitzontal

Article 8. Requisits per a la progressió en el sistema

Article 9. Temps de permanència necessari per a sol·licitar la progressió

Article 10. Còmput del temps mínim de permanència

Article 11. Àrees de valoració dels subgrups A1 i A2 i grup B



Article 12. Àrees de valoració dels subgrups C1 i C2 i agrupacions professionals funcionarials

Article 13. Normes per a la valoració

Article 14. Valoració específica del desenvolupament professional del personal dels subgrups professionals A1 i A2 i del grup B

Article 15. Valoració específica del desenvolupament professional del personal dels subgrups professionals C1 i C2 i de les agrupacions professionals funcionarials

Capítol IV. Procediment per l'acces al GDP o DPCR superior

Article 16. Accés al GDP o DPCR superior

Capítol V. Complement de carrera administrativa

Article 17. Complement de carrera administrativa

Títol II. Avaluació de l'exercici

Capítol I. Sistema d'avaluació de l'exercici

Article 18. Avaluació de l'exercici

Article 19. Situacions particulars

Capítol II. Compliment d'objectius

Article 20. Compliment d'objectius col·lectius

Article 21. Equips de gestió de projectes

Article 22. Objectius col·lectius

Article 23. Compromís d'objectius

Article 24. Implicació i contribució individual a la consecució dels objectius col·lectius. Objectius individuals

Article 25. Informe de resultats

Capítol III. Professionalitat en l'exercici de les tasques assignades

Article 26. Professionalitat en l'exercici de les tasques assignades

Article 27. Acompliment efectiu de les tasques assignades

Capítol IV. Iniciativa i contribució per a la millora de la qualitat del servei públic

Article 28. Iniciativa i contribució en la millora de la qualitat del servei públic

Capítol V. Desenvolupament de coneixements

Article 29. Formació

Article 30. Formació objecte de valoració

Capítol VI. Transferència de coneixements

Article 31. Transferència de coneixements, investigació i innovació



Títol III. Organització del sistema de carrera professional horitzontal

Article 32. Comissions de seguiment, coordinació i gestió del sistema

Títol IV. Procediment electrònic

Article 33. Tramitació electrònica

Article 34. Notificació de la resolució

Disposicions addicionals

Primera. Valoració del desenvolupament professional del personal que l'1 de gener de 2015 tenia la condició de personal funcionari interí

Segona. Personal funcionari de carrera i personal funcionari interí que haja prestat serveis amb anterioritat a 1 de gener de 2015 en altres grups o subgrups de l'Administració de la Generalitat

Tercera. Personal procedent d'altres administracions públiques

Quarta. Meritació del complement de carrera administrativa

Cinquena. Personal en situacions de mobilitat entre l'Administració de la Generalitat i l'administració sanitària

Disposicions transitòries

Primera. Percepció del complement de carrera administrativa del personal que l'1 de gener de 2015 tinguera la condició de personal funcionari interí de l'Administració de la Generalitat en situació de servei actiu

Segona. Personal que l'1 de gener de 2015 tinguera la condició de personal funcionari interí de l'Administració de la Generalitat en qualsevol de les situacions previstes en l'apartat 5 de l'article 10 d'aquest decret que li resulten d'aplicació

Tercera. Personal que va accedir al sistema amb posterioritat a 1 de gener de 2015 i personal amb nomenament provisional per millora d'ocupació

Quarta. Complement temporal en els casos d'accés a un altre cos

Cinquena. Procediment per a la percepció del complement de carrera administrativa del personal que l'1 de gener de 2015 tenia la condició de personal funcionari interí o funcionari de carrera en les circumstàncies de la disposició addicional segona, en actiu a l'entrada en vigor d'aquest decret.

Sisena. Reconeixement de la retribució del complement de carrera administrativa al personal que no es trobe en actiu a l'entrada en vigor d'aquest decret i personal funcionari de carrera en situació d'excedència voluntària per interès particular

Setena. Implantació progressiva del sistema d'avaluació de l'exercici

Vuitena. Implantació progressiva del sistema de carrera

Disposició derogatòria

Única. Derogació normativa i taula de vigències

Disposicions finals

Primera. Desenvolupament normatiu

Segona. Entrada en vigor

Annex I. Barem grups i subgrups A1, A2 i B personal funcionarial



Annex II. Barem grups i subgrups C1, C2 i APF personal funcionarial





PREÀMBUL



L'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana, en el seu article 9.2, reconeix el dret de la ciutadania per tal que les administracions públiques de la Generalitat tracten els seus assumptes de manera equitativa i imparcial i en un termini raonable, i a gaudir de serveis públics de qualitat.

D'una altra part, el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic (TREBEP), que té el caràcter de norma estatal bàsica per a totes les administracions públiques espanyoles, regula la carrera professional del personal, contenint un conjunt d'elements que permeten a cada administració conformar el seu propi esquema de carrera en funció de la seua estructura i necessitats.

Per a la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana la carrera professional horitzontal és un conjunt d'expectatives de progrés per al personal empleat públic que busca incentivar-ne el coneixement expert. L'avaluació de l'exercici és una eina essencial dins del model. La formació i actualització dels coneixements, la implicació amb els objectius i finalitats de l'administració pública, seran una exigència per a les empleades i els empleats públics i seran objecte d'avaluació, anàlisi i valoració.





El Decret 186/2014, de 7 de novembre, del Consell, pel qual es regula el sistema de carrera professional horitzontal i l'avaluació de l'exercici del personal funcionari de carrera de l'Administració de la Generalitat -aplicable també al personal laboral fix, en virtut d'acord de la CIVE de 12 de novembre de 2014-, va constituir el punt de partida per a la posada en marxa, en l'àmbit de l'Administració de la Generalitat, d'ambdues figures. D'una banda, la configuració d'un sistema de carrera professional horitzontal i l'avaluació de l'exercici a l'efecte de la progressió en aquest sistema; i per una altra, l'establiment del component retributiu associat a aquesta progressió, el complement de carrera administrativa.

Mitjançant Decret 93/2017, de 14 de juliol, del Consell (DOGV 19 de juliol), es va modificar el Decret 186/2014, amb la finalitat d'introduir un model de carrera professional horitzontal que incorporara tot el temps treballat per cada persona empleada pública de caràcter fix, a l'última situació en actiu que aquesta tinguera, de forma proporcional entre el grup o subgrup en el qual s'està en actiu, i el grup, subgrup o agrupació professional funcionarial en el qual tinga serveis prestats.



La Sentència núm. 803/2015, de 21 de desembre, del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, confirmada per la Sentència del Tribunal Suprem 402/2017, de 8 de març, estima parcialment el recurs interposat per l'Associació d'interins de la Generalitat contra el Decret 186/2014, declarant la nul·litat de determinats articles i disposicions d'aquest, quant exclouen el personal funcionari interí amb més de cinc anys d'antiguitat, de la possible percepció del complement retributiu de carrera professional. En el mateix sentit conclouen les posteriors sentències del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana 175/2017, de 29 de març i 213/2017, de 21 d'abril, ambdues fermes per no haver estat recorregudes.

La fonamentació jurídica de les sentències parteix de l'anàlisi de la regulació del Decret 186/2014, afirmant-hi que en establir la carrera professional horitzontal que suposa el reconeixement individualitzat del desenvolupament professional aconseguit pel personal funcionari de carrera de l'Administració de la Generalitat, s'ajusta a les previsions de l'EBEP, i de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, i cap retret legal per contravindre el dret intern no se li pot efectuar, per l'exclusió dels funcionaris interins de la carrera professional. Tampoc la regulació legal, atès que es tracta de diferents categories d'empleats públics, no vulnera en principi l'article 14 de la Constitució Espanyola, i això des d'una perspectiva constitucional no comunitària. Qüestió diferent, i que és a la qual s'ha de donar resposta, és si existeixen raons objectives d'acord amb la Directiva 1999/70, que justifiquen les diferències entre les retribucions per carrera professional del personal funcionaris de carrera i del interí, quan aquest últim compte almenys amb una antiguitat de 5 anys.

Per a acomplir l'execució d'aquestes sentències és necessari, doncs, modificar el Decret 186/2014, per a habilitar-hi la possibilitat que el personal funcionari interí, quan haja superat els cinc anys d'antiguitat, puga, complint els mateixos requisits que s'estableixen per al personal funcionari de carrera, sol·licitar i veure reconegut el seu dret a percebre un complement de carrera, retrotraient els efectes d'aqueixa possibilitat al moment en què aquesta es va materialitzar per al referit personal funcionari de carrera, amb els consegüents efectes econòmics. Això suposa retrotraure's al moment de l'entrada en vigor del decret i donar-ne nova redacció a determinats articles, per a estendre al personal funcionari interí amb més de 5 anys d'antiguitat els drets que es reconeixien únicament a les i els funcionaris de carrera. D'altra banda, tenint en compte que el text que es va aprovar en 2014 va ser modificat pel Decret 93/2017, de 14 de juliol, cal incorporar en la redacció d'aquest últim, amb efectes també de la seua entrada en vigor, les modificacions pertinents per a la inclusió en el seu àmbit d'aplicació del personal funcionari interí amb més de 5 anys d'antiguitat.



El que es persegueix, doncs, per a l'execució de les sentències, és tornar al moment de l'entrada en vigor del Decret 186/2014 i, a partir d'aquell, donar al personal funcionari interí el mateix tractament que se li va donar al personal funcionari de carrera.

D'acord amb tot l'anterior, donada la complexitat d'una modificació normativa, s'ha optat per l'elaboració d'un decret en el qual de forma més clara i senzilla, es refonga tota la regulació relativa a la carrera professional del personal funcionari de l'Administració de la Generalitat, una vegada valorada la seua oportunitat i conveniència, i acceptant el suggeriment del Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana.



En aquest decret, i en execució de sentència, es dona al personal funcionari interí el mateix tractament que se li va donar al personal funcionari de carrera, però això comporta el manteniment de les efectivitats econòmiques i administratives previstes en els dos decrets que es deroguen amb aquest decret, ja que en cas contrari, es podrien generar situacions en les quals s'atorgaria al personal funcionari interí un millor tractament que al de carrera, amb el consegüent greuge per a aquest últim.

Ha de tindre's en compte que el decret originari era ja una norma complexa, que contemplava dos règims diferents d'accés a la carrera, un dels quals s'aplicava transitòriament i amb caràcter retroactiu. I que aqueix decret va ser modificat al juliol de 2017, i es va establir des d'aqueix moment altre sistema de reconeixement de carrera. És sobre aqueixa successió de diferents règims sobre la que recau la sentència que declara la nul·litat en part del decret, la qual cosa comporta la necessitat d'arbitrar mesures retroactives que estenguen al personal interí la possibilitat d'accedir a la carrera professional, però en les mateixes condicions que ho ha fet el personal funcionari, això és, a través dels diferents sistemes vigents en el temps i amb idèntica efectivitat.

Com a conseqüència de l'exposat, es deroguen de forma expressa el Decret 186/2014, de 7 de novembre i el Decret 93/2017, de 14 de juliol, però es mantenen els efectes econòmics i administratius de cadascun d'ells en la disposició addicional quarta d'aquest decret.

El decret ha estat objecte del tràmit de consulta pública a través del portal web, de conformitat amb el que es disposa en l'article 133 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i en la seua redacció s'han tingut en compte els principis de bona regulació continguts en l'article 129 del citat text legal.

Alhora, ha estat objecte de la negociació preceptiva amb la representació sindical, de conformitat amb el que s'estableix en l'article 37 del TREBEP i 154 de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana, d'ara endavant LOGFPV.

Aquesta disposició està inclosa en el Pla normatiu de l'Administració de la Generalitat per a l'any 2018.

En conseqüència, a proposta de la consellera de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, en virtut del que es disposa en l'article 28.c de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de la Generalitat, del Consell, conforme amb el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana, el Consell, amb la deliberació prèvia, en la reunió del 23 de novembre de 2018,





DECRETE



TÍTOL I

Carrera professional horitzontal



CAPÍTOL I

Objecte i àmbit d'aplicació



Article 1. Dret a la carrera professional horitzontal

1. Es reconeix el dret del personal funcionari de carrera de l'Administració de la Generalitat a promocionar professionalment a través de la modalitat de carrera horitzontal que es regula en aquest decret, de conformitat amb el que es disposa en la normativa bàsica de l'Estat en matèria de funció pública, i en la de funció pública valenciana.

2. El personal funcionari interí de l'Administració de la Generalitat tindrà dret a la percepció de la retribució corresponent al complement de carrera administrativa que corresponga, segons el temps de serveis prestats, sempre que complisca amb els requisits previstos en aquesta norma.



Article 2. Objecte del decret

1. Aquest decret té per objecte la regulació del sistema de carrera professional horitzontal del personal funcionari de carrera de l'Administració de la Generalitat, així com el sistema d'avaluació de l'exercici, als exclusius efectes de la seua valoració per a la progressió en l'esmentat sistema.

2. També es regula el dret a la percepció de la retribució corresponent al complement de carrera administrativa que corresponga al personal funcionari interí, així com el sistema d'avaluació de l'exercici, als exclusius efectes de la seua valoració per a la corresponent progressió.



3. L'avaluació de l'exercici del treball realitzat quant a les seues repercussions i resultats sobre la formació, sobre les retribucions complementàries referides al complement d'activitat professional, i en relació amb la provisió dels llocs de treball, es regularan en la normativa referida a selecció de personal i provisió de llocs de treball, sistema retributiu i formació.



Article 3. Àmbit d'aplicació

1. Aquesta norma serà aplicable al personal funcionari de l'Administració de la Generalitat, la gestió del qual correspon a la direcció general competent en matèria de funció pública.

Igualment, en els termes previstos en la disposició addicional tercera, s'aplicarà al personal funcionari de carrera d'altres administracions públiques que, mitjançant qualsevol sistema de provisió, ocupe llocs de treball de l'Administració de la Generalitat.

2. No serà aplicable al personal funcionari al servei de:

a) Les Corts

b) Les institucions de la Generalitat previstes en l'article 20.3 de l'Estatut d'Autonomia

c) L'Administració de Justícia

d) Les universitats públiques de la Comunitat Valenciana

e) Les administracions locals situades en el territori de la Comunitat Valenciana.



Article 4. Dret d'informació

El personal funcionari inclòs en l'àmbit d'aplicació d'aquest decret, tindrà dret a conèixer, en qualsevol moment, la situació del seu expedient i, en particular, la puntuació de cadascun dels elements de valoració. L'Administració facilitarà aquest accés a través dels mitjans electrònics establits a l'efecte, de conformitat amb el que es preveu en la normativa vigent.





CAPÍTOL II

Definició de la carrera professional horitzontal i accés al sistema



Article 5. Definició de la carrera professional horitzontal

1. La carrera professional horitzontal suposa el reconeixement individualitzat del desenvolupament professional aconseguit pel personal funcionari de carrera de l'Administració de la Generalitat, sense necessitat de canviar de lloc de treball, com a conseqüència de la valoració de la seua trajectòria i actuació professional, i dels coneixements adquirits i transferits.

Aquest reconeixement es farà efectiu a través de la progressió en cadascun dels cossos i agrupacions professionals funcionarials, en l'estructura de graus de desenvolupament professional (GDP) establida. La progressió aconseguida en cada cos serà irreversible excepte per aplicació de la sanció de demèrit prevista en la regulació del règim disciplinari.

2. El personal funcionari interí de l'Administració de la Generalitat tindrà dret a la percepció del mateix complement retributiu que percep el personal funcionari de carrera per a cadascun dels GDP, quan concórrega en el citat personal interí, el temps necessari de permanència previst en l'article 9, així com la valoració positiva dels objectius fixats en els articles 11 i 12 d'aquest decret.

A l'efecte d'aquest decret, la denominació del dret a la percepció del complement retributiu a què es refereix el paràgraf anterior és la de DPCR.



Article 6. Graus de desenvolupament professional

1. S'estableix un sistema de carrera professional horitzontal amb quatre graus.

2. Els GDP que componen la carrera professional horitzontal són:

a) GDP I

b) GDP II

c) GDP III

d) GDP IV.

3. Els DPCR seran equivalents als GDP.



Article 7. Accés al sistema de carrera horitzontal

1. El dret d'accés al sistema de carrera horitzontal o a la percepció del complement de carrera administrativa en el cas del personal funcionari interí, naix en el moment de l'adquisició de la condició de funcionària o funcionari de carrera o interí en un determinat cos o agrupació professional funcionarial de l'Administració de la Generalitat. Aquest personal quedarà adherit al sistema, de forma automàtica, des de la presa de possessió i una vegada realitzats els tràmits previs pertinents, sempre que no manifeste formalment la seua renúncia, mitjançant el model normalitzat que serà aprovat per la conselleria competent en matèria de funció pública.

El procediment es regirà, quant a terminis, efectes econòmics i administratius de la resolució i efectes del silenci, pel que es preveu en l'article 16 d'aquest decret per a l'accés al GDP o DPCR superior del personal funcionari.

2. La renúncia podrà efectuar-se tant abans com en qualsevol moment posterior a la presa de possessió i implicarà la pèrdua permanent del GDP o DPCR reconeguts, així com els drets econòmics associats a aquests des del mes següent a la data de la resolució per la qual es declare que s'ha produït la renúncia.

3. El personal funcionari que accedisca a un altre cos o agrupació professional funcionarial, d'acord amb els sistemes d'accés o de provisió previstos en la normativa vigent, serà enquadrat directament en el GDP o li serà reconegut el DPCR que li corresponguera. El temps de permanència en diferents grups o subgrups es computarà d'acord amb el que es preveu en l'article 10.1 d'aquest decret.





CAPÍTOL III

Progressió en el sistema de carrera horitzontal



Article 8. Requisits per a la progressió en el sistema

1. La progressió en el sistema de carrera horitzontal s'efectuarà mitjançant l'ascens consecutiu a cadascun dels GDP previstos en aquest decret.

2. Per a sol·licitar l'ascens al GDP superior es requerirà un temps mínim d'exercici professional, continuat o interromput, en el GDP immediatament inferior, així com l'obtenció de la puntuació mínima establida, en cada cas, en la valoració específica que es requerisca per a accedir al corresponent GDP, segons el grup o subgrup de classificació professional, d'acord amb aquest decret i la normativa de desenvolupament.

3. Els mèrits de les àrees de valoració hauran d'obtindre's durant el període de temps comprés entre el reconeixement del GDP immediatament anterior i el que es pretén accedir.

4. En cap cas, no podran valorar-se o tindre's en compte més d'una vegada els mateixos mèrits per a l'accés a diferents graus de desenvolupament professional, ni per a la progressió en altres cossos o agrupacions professionals funcionarials.

5. Aquestes previsions resulten d'aplicació per a la progressió en el DPCR.



Article 9. Temps de permanència necessari per a sol·licitar la progressió

D'acord amb el que es disposa en l'article anterior, serà requisit perquè el personal funcionari puga sol·licitar la valoració dels mèrits establits per al GDP o DPCR superior, acreditar el temps mínim de permanència en el grau de desenvolupament professional o DPCR immediatament inferior que, en cada cas, s'estableix a continuació:

1. GDP o DPCR I: 5 anys des de la presa de possessió a què es refereix l'article 7.1.

2. GDP o DPCR II: 5 anys en el GDP o DPCR I.

3. GDP o DPCR III: 6 anys en el GDP o DPCR II.

4. GDP o DPCR IV: 6 anys en el GDP o DPCR III.



Article 10. Còmput del temps mínim de permanència

1. Per a computar el temps mínim de permanència es tindrà en compte el temps en situació de servei actiu, en llocs de treball adscrits al cos o agrupació professional funcionarial corresponent.



En el cas que, durant el temps mínim de permanència previst en l'article anterior, la persona interessada haja estat en situació de servei actiu en cossos o agrupacions professionals funcionarials pertanyents als diferents grups o subgrups de titulació, el temps mínim de permanència es computarà de forma proporcional, segons el grup o subgrup en el qual haja estat en actiu. Per a això, s'acumularà el temps treballat prèviament en llocs de treball d'un altre grup o subgrup, multiplicant-lo pel factor que li corresponga, segons el quadre següent:





Grups/subgrups anteriors



Grups actuals A1 A2 B C1 C2 APF

A1 1 0,65 0,50 0,42 0,33 0,25

A2 1 1 0,77 0,64 0,51 0,38

B 1 1 1 0,83 0,67 0,50

C1 1 1 1 1 0,80 0,60

C2 1 1 1 1 1 0,75

APF 1 1 1 1 1 1







2. El temps de serveis prestats mitjançant nomenament provisional per millora d'ocupació, en llocs de treball adscrits a cossos diferents del de pertinença, computarà a l'efecte de carrera professional en el grup o subgrup del lloc en el qual estiga adscrit en millora d'ocupació.



Per al personal que tinga reconegut un GDP o DPCR i passe a exercir un lloc de treball d'un grup o subgrup superior mitjançant nomenament provisional per millora d'ocupació, el temps en el grup o els grups inferiors es recalcularà, aplicant el que es disposa en l'apartat 1 d'aquest article.

3. Cada vegada que es produïsca una modificació en la prestació de serveis, de sis mesos o més, que done lloc a l'aplicació de les regles de l'apartat 1, a sol·licitud de la persona interessada, es tornarà a recalcular el temps transcorregut des de l'inici.

4. Els serveis prestats en llocs de treball d'un col·lectiu professional que haguera estat objecte d'una reclassificació mitjançant un pla d'ordenació de personal, que suposara el pas a un grup o subgrup superior, s'entendran prestats en aquest últim sense l'aplicació dels factors de ponderació previstos en l'apartat 1 d'aquest article.

5. S'entendrà com a temps de treball efectiu, a l'efecte del còmput del temps mínim de permanència, el temps transcorregut en alguna de les següents situacions administratives:

a) Serveis especials.

b) Serveis en altres administracions públiques.

c) Excedència voluntària per raó de violència de gènere.

d) Excedència voluntària per cura de familiars.

e) Excedència forçosa.



Article 11. Àrees de valoració dels subgrups A1 i A2, i grup B

Als efectes de la valoració dels mèrits necessaris per a la progressió en el sistema de carrera dels subgrups A1 i A2 i grup B, s'estableixen les següents àrees de valoració:

1. Àrea A. Compliment d'objectius: es valorarà l'assoliment dels objectius assignats a l'equip de gestió de projecte al qual es pertany, així com la implicació i contribució individual del personal en la seua consecució i, si escau, el grau de compliment dels objectius individuals que tinguera assignats.

2. Àrea B. Professionalitat en l'exercici de les tasques assignades: es valorarà la competència en el desenvolupament de les tasques assignades, així com l'exercici efectiu d'aquestes.

3. Àrea C. Iniciativa i contribució per a la millora de la prestació del servei públic: es valorarà la participació voluntària en iniciatives destinades a millorar l'eficàcia i eficiència de la gestió del servei públic i de l'atenció a la ciutadania, així com la participació en grups de millora de la qualitat dels serveis públics.

4. Àrea D. Desenvolupament de coneixements: es valorarà la formació rebuda relacionada amb la pràctica professional.

5. Àrea E. Transferència de coneixements: es valorarà la participació i col·laboració en la docència, així com la participació i col·laboració en la investigació i en la innovació en matèries relacionades amb les funcions exercides.



Article 12. Àrees de valoració dels subgrups C1 i C2, i agrupacions professionals funcionarials

A l'efecte de la valoració dels mèrits necessaris per a la progressió en el sistema de carrera dels subgrups C1 i C2 i agrupacions professionals funcionarials, s'estableixen les següents àrees de valoració:



1. Àrea A. Compliment d'objectius: es valorarà l'assoliment dels objectius assignats a l'equip de gestió de projecte al qual es pertany, així com la implicació i contribució individual del personal en la consecució dels mateixos i, si escau, el grau de compliment dels objectius individuals que tinguera assignats.

2. Àrea B. Professionalitat en l'exercici de les tasques assignades: es valorarà la competència en el desenvolupament de les tasques assignades, així com l'exercici efectiu d'aquestes.

3. Àrea C. Iniciativa i contribució per a la millora de la prestació del servei públic: es valorarà la participació voluntària en iniciatives destinades a millorar l'eficàcia i eficiència de la gestió del servei públic i de l'atenció a la ciutadania, així com la participació en grups de millora de la qualitat dels serveis públics.

4. Àrea D. Desenvolupament i transferència de coneixements: es valorarà la formació rebuda relacionada amb la pràctica professional, així com la participació i col·laboració en la docència, en matèries relacionades amb les funcions exercides.



Article 13. Normes per a la valoració

1. La valoració de les àrees compliment d'objectius, professionalitat en l'exercici de les funcions assignades, i iniciativa i contribució per a la millora de la prestació del servei públic, s'obtindrà com a conseqüència de l'aplicació dels sistemes d'avaluació de l'exercici previstos en el títol II.

2. La valoració de les àrees desenvolupament de coneixements i transferència de coneixements o, si escau, desenvolupament i transferència de coneixements, s'efectuarà conforme a l'oportú barem que es continga en les disposicions de desenvolupament d'aquesta norma, i en el qual es tindran en compte les diferències en l'accés a aquesta activitat.



Article 14. Valoració específica del desenvolupament professional del personal dels subgrups professionals A1 i A2 i del grup B

A més del temps de permanència previst en l'article 9 per a accedir a cadascun dels GDP, per al progrés al següent GDP es requerirà haver obtingut la puntuació mínima que es determine en desenvolupament d'aquest decret, en la suma de la puntuació de les àrees de valoració corresponents, d'acord amb el barem i la distribució prevista en l'annex I d'aquest. Aquesta puntuació mínima en cap cas no podrà ser superior a 75 punts.



Article 15. Valoració específica del desenvolupament professional del personal dels subgrups professionals C1 i C2 i de les agrupacions professionals funcionarials

Per al progrés al següent GDP, a més del temps de permanència previst en l'article 9, es requerirà haver obtingut la puntuació mínima que es determine en desenvolupament d'aquest decret, en la suma de la puntuació de les àrees de valoració corresponents, d'acord amb el barem i la distribució prevista en l'annex II d'aquest decret. Aquesta puntuació mínima en cap cas no podrà ser superior a 75 punts.







CAPÍTOL IV

Procediment per a l'accés al GDP o DPCR superior



Article 16. Accés al GDP o DPCR superior

1. Quan el personal funcionari considere que està en condicions d'accedir al següent GDP o DPCR, podrà sol·licitar a la conselleria competent en matèria de funció pública l'inici del corresponent procediment de valoració de mèrits i accés al GDP o DPCR superior.



2. L'Administració haurà de resoldre i notificar en un termini de sis mesos, des que tinguera entrada la sol·licitud de valoració de mèrits i accés al GDP o DPCR superior.

3. Els efectes econòmics i administratius es reconeixeran des del dia que es complisquen els requisits per a l'accés al següent GDP o DPCR, sempre que s'haja presentat la sol·licitud per la persona interessada. Si la sol·licitud s'efectua durant els tres mesos posteriors al compliment dels requisits exigits per al progrés, els efectes econòmics i administratius es retrotrauran a la data del compliment d'aquests requisits.



4. Si la sol·licitud s'efectua una vegada transcorreguts els tres mesos posteriors al compliment dels requisits, els efectes econòmics i administratius seran els de la data de sol·licitud.

5. El personal funcionari que es trobe en alguna de les situacions previstes en l'article 10.5 d'aquest decret, tindrà dret a accedir o a progressar en el sistema, només a efectes administratius, d'acord amb el que es disposa en aquest article, si bé l'accés o progressió esmentat no podrà tindre efectes econòmics fins al moment en què es produïsca el reingrés al servei actiu de la persona interessada.

6. En els casos previstos en l'apartat anterior, si la sol·licitud es formalitza amb posterioritat al reingrés i dins del termini dels tres mesos posteriors a aquest, els efectes econòmics i administratius seran des de la data del reingrés, sempre que s'hi compliren els requisits. Si la sol·licitud fora posterior a aquest termini, els efectes seran des de la sol·licitud.





CAPÍTOL V

Complement de carrera administrativa



Article 17. Complement de carrera administrativa



1. El reconeixement del grau de desenvolupament professional en el sistema de carrera horitzontal comportarà la percepció mensual del complement de carrera administrativa previst en la normativa reguladora d'aquesta matèria.

Les quanties previstes per a cada exercici dels graus de desenvolupament professional que corresponen a cada grup o subgrup professional en cada tram seran les establides anualment per a aquells en les lleis de pressupostos de la Generalitat.

2. El personal funcionari interí tindrà dret a la percepció del complement de carrera administrativa previst en l'apartat primer en els mateixos termes que el personal funcionari de carrera.





TÍTOL II

Avaluació de l'exercici



CAPÍTOL I

Sistema d'avaluació de l'exercici



Article 18. Avaluació de l'exercici

1. El sistema d'avaluació de l'exercici del personal funcionari previst en aquest títol, té per objecte la valoració del compliment d'objectius i la professionalitat en l'exercici de les tasques assignades, així com la iniciativa i la contribució en la millora de la prestació del servei públic, com a elements que han de ser considerats per a l'ascens en el sistema de carrera horitzontal establit.

2. Els procediments d'avaluació estan subjectes als principis de transparència, objectivitat, imparcialitat i no-discriminació i s'aplicaran sense menyscapte dels drets del personal comprés en l'àmbit d'aplicació d'aquesta norma.

Article 19. Situacions particulars

1. Es considerarà que la valoració del compliment d'objectius, així com de la professionalitat en l'exercici de les funcions assignades, ha estat igual a la mitjana del compliment d'objectius en l'àmbit de l'Administració de la Generalitat, en la proporció corresponent, durant el temps en què el personal funcionari es trobe en alguna de les situacions següents:

a) Permís per acció sindical

b) Permís per raons de maternitat, paternitat, adopció o acolliment



c) Permís o excedència voluntària per raó de violència de gènere

d) Serveis especials

e) Servei en altres administracions públiques

f) Excedència voluntària per cura de familiars

g) Excedència forçosa

2. El personal funcionari de carrera de l'Administració de la Generalitat, en comissió de serveis en una Administració diferent d'aquesta, serà enquadrat en el GDP que li corresponga, de conformitat amb el procediment i requisits previstos en les disposicions addicionals i transitòries d'aquest decret.

Aquest personal percebrà l'import corresponent al GDP reconegut en ocasió de la seua incorporació a un lloc de treball en l'Administració de la Generalitat.

Respecte a la valoració del compliment d'objectius, així com de la professionalitat en l'exercici de les funcions assignades, serà aplicable l'apartat anterior d'aquest article.

3. Mitjançant ordre de la conselleria competent en matèria de funció pública es determinaran els efectes i les conseqüències de les situacions d'incapacitat temporal del personal funcionari de l'Administració de la Generalitat.





CAPÍTOL II

Compliment d'objectius



Article 20. Compliment d'objectius col·lectius

L'avaluació del compliment d'objectius tindrà en compte l'assoliment dels assignats a l'equip de gestió de projecte (d'ara endavant, EGP) en el qual estiga integrat, així com la implicació i contribució individual en la consecució d'aquests objectius col·lectius o, si escau, el grau de compliment dels objectius individuals que tinguera assignats.





Article 21. Equips de gestió de projectes

1. S'entén per EGP, a l'efecte d'aquesta norma, qualsevol tipus d'agrupació de personal, del mateix o de diferents cossos o agrupacions professionals funcionarials, a la qual s'encomana la realització d'un conjunt de tasques coordinades i interrelacionades per al compliment d'un objectiu específic. Els EGP poden coincidir, o no, amb l'estructura d'òrgans o unitats administratives.

2. Correspon a l'òrgan competent en matèria de personal de cada conselleria o organisme, mitjançant resolució, determinar la distribució de tot el seu personal funcionari en equips de gestió de projectes per a l'adequat desenvolupament i compliment de la seua planificació estratègica, així com, de no correspondre amb òrgans o unitats administratives, designar les persones responsables dels referits projectes. Així mateix, mitjançant resolució conjunta dels òrgans competents en matèria de personal respectius, podran constituir-se equips de gestió a proposta conjunta de diverses conselleries.

3. El personal pot estar assignat, durant un mateix any, a més d'un EGP, bé de forma consecutiva, per haver canviat d'EGP durant l'any, o bé de forma concurrent, per treballar simultàniament en diversos projectes.



Article 22. Objectius col·lectius

1. La valoració de l'assoliment dels objectius que s'establisca per als corresponents equips de gestió de projectes, serà assignada individualment a tots els seus integrants, amb independència del cos o agrupació professional funcionarial a què pertanguen i del lloc de treball que exercisquen.

2. Els objectius poden ser de dos tipus:

a) Objectius de millora del servei públic: les línies d'acció estratègica de millora del servei públic, relacionades amb l'acció de govern, a les quals hauran d'ajustar-se els projectes a desenvolupar pels EGP seran fixades mitjançant acord del Consell. Correspon a la Comissió de Seguiment de la Carrera Professional Horitzontal determinar l'ajust de les accions dissenyades per les EGP a les línies d'acció estratègiques aprovades.

b) Objectius específics dels EGP: són els assignats per l'òrgan promotor en relació amb les funcions que tenen atribuïdes. Els objectius hauran de ser susceptibles de quantificació numèrica per al seu posterior seguiment evolutiu durant l'any.



Article 23. Compromís d'objectius

Els objectius assignats als equips de gestió de projectes seran reflectits anualment en un document de compromís d'objectius (DOCO), el model normalitzat del qual serà aprovat per la conselleria competent en matèria de funció pública. El DOCO serà subscrit per les persones responsables d'aquests, i haurà de ser comunicat a tots els seus integrants, de manera que el personal funcionari puga adequar la seua actuació per a l'eficaç assoliment dels objectius als quals queda vinculat.





Article 24. Implicació i contribució individual a la consecució dels objectius col·lectius. Objectius individuals

1. L'avaluació de la implicació i contribució individual del personal funcionari en els objectius col·lectius de l'EGP es realitzarà per part de la persona responsable d'aquest. A l'efecte, haurà d'emplenar per cadascun dels membres del seu equip un qüestionari normalitzat el model del qual serà aprovat per la conselleria competent en matèria de funció pública.

2. Quan es considere convenient l'assignació d'objectius individuals en el marc dels objectius col·lectius propis de l'Equip de Gestió de Projecte, hauran de formalitzar-se en el Document de Compromís Individual (DOCI), el model del qual serà aprovat per la conselleria competent en matèria de funció pública, i subscriure's per la persona responsable de l'EGP i el personal funcionari afectat. En aquest cas, l'avaluació per la implicació i contribució individual d'aquest personal en la consecució dels objectius col·lectius, prevista en l'apartat anterior, vindrà referida al grau de compliment dels objectius individuals assignats.





Article 25. Informe de resultats

Conclòs el termini assenyalat en el DOCO, la persona responsable haurà d'elaborar un informe final de resultats en el qual farà constar el grau de compliment dels objectius. Aquest informe serà remès a l'òrgan competent per a la valoració final dels resultats obtinguts, que haurà de notificar-se individualment a totes les persones integrants de l'EGP vinculades als resultats de l'avaluació.





CAPÍTOL III

Professionalitat en l'exercici de les tasques assignades



Article 26. Professionalitat en l'exercici de les tasques assignades

1. La valoració de la professionalitat en l'exercici de les tasques assignades es basarà en la competència amb què el personal funcionari de l'Administració de la Generalitat desenvolupa les activitats, que són reconegudes per aquesta com un dels elements essencials del seu lloc de treball, activitats que contribueixen a produir els serveis que són el nucli de la gestió de l'organització.

2. Aquesta avaluació es realitzarà sobre les capacitats, coneixements i habilitats en l'exercici de les tasques del lloc de treball.

3. A l'efecte, les persones titulars de les diferents unitats administratives, en el nivell acordat en cada conselleria, organisme o entitat, emplenaran, per a cada funcionària i funcionari d'aquesta, un qüestionari normalitzat el model del qual serà aprovat per la conselleria competent en matèria de funció pública. Les o els titulars de les unitats corresponents, al seu torn, seran valorades pel seu superior jeràrquic, podent crear-se comitès d'avaluació en aquells àmbits que es determinen.



Article 27. Acompliment efectiu de les tasques assignades

Es valorarà l'ocupació efectiva del lloc de treball, introduint un factor de correcció en funció de l'absentisme injustificat originat en el període de temps de referència, d'acord amb els sistemes del seu mesurament establits per l'Administració, de conformitat amb les previsions de la normativa reguladora d'aquest que s'aprove.







CAPÍTOL IV

Iniciativa i contribució per a la millora

de la qualitat del servei públic



Article 28. Iniciativa i contribució en la millora de la qualitat del servei públic

1. Es valorarà la participació voluntària en programes de qualitat, així com en grups d'experts, equips de treball per a la modernització i, en general, la iniciativa i, si escau, desenvolupament d'activitats o propostes que contribuïsquen a la millora de la qualitat del servei públic i de l'atenció a la ciutadania.

2. Així mateix, es valorarà en aquest apartat, en els termes previstos en la normativa de desenvolupament, la participació en el programa «Tutorització del valencià» previst en el Pla de Foment del Coneixement i de l'Ús del Valencià en l'Administració de la Generalitat, amb la finalitat de transmetre els coneixements oficials de valencià que tinga reconeguts la tutora o el tutor a la persona tutoritzada que no en té.





CAPÍTOL V

Desenvolupament de coneixements



Article 29. Formació

1. S'entén per formació el conjunt d'activitats que, a través de l'aprenentatge planificat, tenen com a objectiu el manteniment i la millora de la competència professional, amb la finalitat de contribuir a millorar el servei públic, el desenvolupament professional del personal empleat públic i la consecució dels objectius estratègics de l'organització.

2. L'Institut Valencià d'Administració Pública (d'ara endavant, IVAP) és l'òrgan competent per a establir, organitzar i desenvolupar l'acció formativa, coordinant les actuacions que en aquesta matèria s'atribueixen a altres òrgans de l'Administració.



Article 30. Formació objecte de valoració

1. Es valoraran els cursos de formació convocats, impartits o homologats per l'IVAP, o per altres escoles de formació de personal empleat públic.

2. Els cursos o màsters realitzats en les universitats es valoraran sempre que guarden relació amb l'acció de l'Administració Pública en l'exercici de les seues competències.

3. Es valoraran, també, els cursos organitzats per les organitzacions sindicals i altres entitats promotores, a l'empara dels acords de formació per a l'ocupació de les administracions públiques.





CAPÍTOL VI

Transferència de coneixements



Article 31. Transferència de coneixements, investigació i innovació



1. S'entendrà per innovació i transferència del coneixement el conjunt d'activitats realitzades pel personal dirigides tant a la difusió del coneixement tècnic i organitzatiu, com a la investigació, divulgació i desenvolupament en matèries pròpies dels diferents àmbits professionals de l'Administració Pública.

2. Seran objecte de valoració en concepte de transferències de coneixements, entre altres, les següents activitats desenvolupades pel personal funcionari:

a) Docència, definida com l'acció d'impartir formació a personal de l'Administració de la Generalitat i a altres empleades i empleats públics dins de les accions formatives organitzades per escoles o instituts de formació de personal empleat públic. S'inclouen cursos impartits tant sota la modalitat presencial, com en formació en línia.



b) Tutoria, entesa com una modalitat de transferència de coneixement la finalitat de la qual és formar en l'exercici de competències professionals al personal de la mateixa administració, bé de manera individual o grupal.

c) Coordinació o participació en grups de treball per a l'elaboració i posada en pràctica d'un projecte professional sobre una temàtica d'interès per a l'administració.

3. Investigació i innovació: es valorarà la direcció o participació en treballs de recerca, innovació o qualitat relacionades amb l'activitat professional o institucional.

4. Difusió del coneixement. Serà objecte de valoració la participació en congressos, jornades i conferències relacionades amb l'activitat professional i institucional, així com les publicacions relacionades amb l'àmbit de l'administració pública, tant en format digital com en paper.







TÍTOL III

Organització del sistema de carrera professional horitzontal



Article 32. Comissions de seguiment, coordinació i gestió del sistema



1. Per al seguiment, coordinació i gestió del sistema de carrera horitzontal de l'Administració de la Generalitat i de l'avaluació de l'exercici, s'estableixen les comissions següents:

a) La Comissió de Seguiment de la Carrera Professional Horitzontal.

b) La Comissió Tècnica de Coordinació de la Carrera Professional Horitzontal.

c) Les comissions tècniques de Gestió de la Carrera Professional Horitzontal.

2. La composició, així com el seu règim de funcionament, s'establiran en les normes reglamentàries de desenvolupament d'aquest decret.

3. En les comissions referides en aquest article es garantirà la participació d'una persona en representació de cadascuna de les organitzacions sindicals presents en les meses corresponents a l'àmbit d'aplicació d'aquest decret, en els termes que es determine reglamentàriament.







TÍTOL IV

Procediment electrònic



Article 33. Tramitació electrònica

El personal funcionari inclòs en l'àmbit d'aplicació d'aquest decret, presentarà les seues sol·licituds d'accés o progressió, bé en el sistema de carrera professional horitzontal, bé en el dret a la percepció del complement de carrera, a través de l'aplicació informàtica habilitada a l'efecte.





Article 34. Notificació de la resolució

La notificació de les resolucions d'enquadrament, progressió o percepció de complement retributiu del personal funcionari inclòs en l'àmbit d'aplicació d'aquest decret, es produirà amb la consulta d'aquesta resolució a través de l'aplicació informàtica.

L'accés a l'aplicació permetrà la impressió de la resolució i guardarà registre del dia i hora d'aquest accés, que serà considerat, amb caràcter general, com a data de notificació.

Es podrà accedir a l'aplicació mitjançant correu gva, certificat digital o qualsevol altre sistema d'autenticació segura, disponible en aqueix moment en l'aplicació.







DISPOSICIONS ADDICIONALS



Primera. Valoració del desenvolupament professional del personal que l'1 de gener de 2015 tenia la condició de personal funcionari interí

La valoració específica del desenvolupament professional dels serveis prestats en qualsevol administració pública, per part del personal que l'1 de gener de 2015 tenia la condició de personal funcionari interí de l'Administració de la Generalitat, a l'efecte de la percepció de la retribució corresponent al complement de carrera administrativa, s'efectuarà de conformitat amb el que es disposa en les disposicions transitòries d'aquest decret.



Segona. Personal funcionari de carrera i personal funcionari interí que haja prestat serveis amb anterioritat a 1 de gener de 2015 en altres grups o subgrups de l'Administració de la Generalitat

1. El personal funcionari interí que sol·licite la percepció del DPCR que li correspon en el grup o subgrup en el qual estava en actiu l'1 de gener de 2015, i haja prestat serveis en altres grups o subgrups de l'Administració de la Generalitat, podrà sol·licitar, a més, el reconeixement del DPCR que poguera correspondre-li amb la finalitat de percebre el complement compensatori per la diferència entre ambdues quanties, prevista en l'apartat 3 d'aquesta disposició. Els requisits i procediment per a la percepció del DPCR en tots dos grups o subgrups seran els que regeixen amb caràcter general.

2. El personal funcionari de carrera que va sol·licitar l'accés al GDP que li corresponia en el grup o subgrup en el qual estava en actiu l'1 de gener de 2015, i que havia prestat serveis com a personal funcionari interí en altres grups o subgrups de l'Administració de la Generalitat, podrà sol·licitar, a més, el reconeixement del GDP que poguera correspondre-li, amb la finalitat de percebre el complement compensatori per la diferència entre ambdues quanties, prevista en l'apartat 3 d'aquesta disposició. Els requisits i procediment per a aquest accés inicial en els GDP en tots dos grups o subgrups, seran els que regeixen amb caràcter general.

3. El personal a què es refereixen els dos apartats anteriors percebrà, amb caràcter absorbible, un complement retributiu compensatori d'aquesta quantia, fins que se li reconega un GDP o un DPCR en el cos o agrupació professional funcionarial en el qual preste serveis, que tinga assignada una quantia igual o superior a la que percep.

4. Qui no puga sol·licitar l'accés en un GDP o la percepció del DPCR en el grup o subgrup en el qual està en actiu, per no complir els requisits previstos en aquest decret, podrà sol·licitar el reconeixement del que li correspondria en altres grups o subgrups de l'Administració de la Generalitat, en els quals va prestar serveis com a funcionari interí o de carrera, a fi de percebre un complement compensatori per l'import de la quantia corresponent al GDP en el qual s'enquadraria o del DPCR que li corresponguera. Quan li siga reconegut el GDP I o el DPCR I en el grup o subgrup en el qual estiga en actiu, s'aplicarà el que es preveu en l'apartat anterior. Els requisits i procediment per a aquest accés inicial seran els que regeixen amb caràcter general.

5. Aquest personal veurà regularitzats els períodes a què es refereixen els punts anteriors de conformitat amb el quadre de l'article 10, amb efectes administratius de 20 de juliol de 2017 i econòmics d'1 de setembre de 2017.



Tercera. Personal procedent d'altres administracions públiques

1. Sense perjudici de les especificitats contingudes en aquest decret:

a) Al personal que accedisca a la condició de funcionària o funcionari de carrera de l'Administració de la Generalitat, mitjançant concurs de mèrits, se li reconeixerà la progressió aconseguida en el sistema de carrera horitzontal de la seua administració o universitat pública d'origen, d'acord amb el principi de reciprocitat i en els termes previstos en el corresponent conveni de col·laboració.

b) El personal d'altres administracions públiques o universitats públiques que exercisca llocs de treball en l'Administració de la Generalitat, mitjançant altres sistemes de provisió de llocs de treball, tindrà dret a la percepció del complement de carrera professional horitzontal de l'Administració de la Generalitat, pel temps que haja prestat serveis en aquesta. Així mateix, podrà percebre el complement de carrera administrativa que, si escau, tinguera reconegut en la seua administració d'origen, d'acord amb el principi de reciprocitat i en els termes previstos en el corresponent conveni de col·laboració.

2. Les previsions d'aquesta disposició tindran efectes econòmics i administratius des de l'entrada en vigor d'aquest decret.



Quarta. Meritació del complement de carrera administrativa

1. La meritació del complement de carrera administrativa corresponent al GDP o al DPCR reconegut, tindrà efectes de l'1 de gener de 2015, d'acord amb el que es disposa en la disposició transitòria vuitena d'aquest decret.

2. L'adaptació del GDP o del DPCR al nou sistema de carrera professional, que es va produir per l'entrada en vigor del Decret 93/2017, de 14 de juliol, del Consell, tindrà efectes administratius del 20 de juliol de 2017 i econòmics d'1 de setembre de 2017.



Cinquena. Personal en situacions de mobilitat entre l'Administració de la Generalitat i l'administració sanitària

1. Quan el personal de gestió sanitària passe a exercir un lloc de treball de l'Administració de la Generalitat, el grau de desenvolupament professional que tinga reconegut per la conselleria amb competències en matèria de sanitat en virtut del seu sistema de carrera o desenvolupament professional, serà abonat per l'Administració de la Generalitat.



2. El temps de serveis prestat pel personal de l'Administració de la Generalitat en llocs de gestió sanitària serà computable a l'efecte de la progressió en el sistema de carrera.





DISPOSICIONS TRANSITÒRIES



Primera. Percepció del complement de carrera administrativa del personal que l'1 de gener de 2015 tinguera la condició de personal funcionari interí de l'Administració de la Generalitat en situació de servei actiu

1. Per a la percepció del DPCR i la superació favorable de l'avaluació inicial de l'exercici del treball realitzat, el personal que l'1 de gener de 2015 tinguera la condició de personal funcionari interí de l'Administració de la Generalitat, i es trobe en situació de servei actiu en la data de finalització del termini previst en l'apartat 3 de la disposició transitòria cinquena, caldrà que acredite que en aquella data complia amb els requisits següents:

a) Tindre reconeguda l'antiguitat establida en l'apartat 2 d'aquesta disposició, en grups o subgrups d'igual classificació professional que la del grup o subgrup des del qual s'accedeix, d'acord amb les dades que consten anotades en el Registre de Personal de l'Administració de la Generalitat.

b) Posseir algun dels mèrits següents:

1r. Certificat, com a mínim, de grau mitjà de coneixement del valencià expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.

2n. Haver accedit, a través dels sistemes de promoció interna o plans d'ocupació, a un grup de titulació superior o a un cos o escala d'un grup o subgrup professional superior, dins de l'àmbit de l'Administració de la Generalitat, en els deu anys anteriors a l'1 de gener de 2015.

3r. Haver cursat un mínim d'hores de formació i perfeccionament en els deu anys anteriors a l'1 de gener de 2015, en cursos que hagen estat convocats o homologats per qualsevol centre o organisme oficial de formació de personal empleat públic, d'acord amb les equivalències següents:

Subgrup A1.50 hores

Subgrup A2.40 hores

Subgrup B: 40 hores

Subgrup C1.30 hores

Subgrup C2.20 hores

A.P.F.: 15 hores

A l'efecte seran vàlids els cursos o màsters realitzats en les universitats, sempre que guarden relació amb l'acció de l'administració pública en l'exercici de les seues competències.

4t. Haver participat com a docent un mínim d'hores, en els deu anys anteriors a l'1 de gener de 2015, en cursos de formació i perfeccionament que hagen estat convocats o homologats per qualsevol centre o organisme oficial de formació de personal empleat públic, d'acord amb les equivalències següents:

Subgrup A1.50 hores

Subgrup A2.40 hores

Subgrup B: 40 hores

Subgrup C1.30 hores

Subgrup C2.20 hores

A.P.F.: 15 hores

5è. Títol d'un idioma comunitari, que siga com a mínim el certificat B1 del Marc Europeu Comú de Referència per a les Llengües o les equivalències legalment establides, expedit per les escoles oficials d'idiomes o per alguna de les universitats i centres previstos en el Decret 61/2013, de 17 de maig, del Consell, pel qual s'estableix un sistema de reconeixement de la competència en llengües estrangeres en la Comunitat Valenciana.

6è. Publicacions relacionades amb l'administració pública, la gestió del servei públic o l'atenció a la ciutadania, amb dipòsit legal i editades per un organisme públic, en els deu anys anteriors a l'1 de gener de 2015.

7è. Participació en projectes d'investigació competitius i presentació de ponències i comunicacions en congressos científics en els deu anys anteriors a l'1 de gener de 2015.

8è. Estar en possessió d'una titulació acadèmica superior o d'una segona titulació acadèmica, igual a la necessària per a l'accés al grup o subgrup professional de la persona interessada.

2. La percepció del complement de carrera administrativa en cadascun dels graus de DPCR es realitzarà en funció dels anys d'antiguitat del personal, d'acord amb el quadre següent:



Antiguitat Graus de DPCR

5 anys DPCR I

10 anys DPCR II

16 anys DPCR III

22 anys DPCR IV



Les disposicions que es dicten en desenvolupament d'aquest decret regularan com s'assigna el romanent de temps que puga produir-se quan, després de l'inici de la percepció del complement de carrera administrativa, en el DPCR corresponent, reste una fracció de temps de serveis prestats que no haja pogut ser tinguda en compte, per constituir un període de temps inferior al necessari per a progressar al grau superior.



3. El personal funcionari interí de l'Administració de la Generalitat que l'1 de gener de 2015 tinguera l'antiguitat requerida conforme a l'apartat 2 d'aquesta disposició, però no acreditara la possessió d'algun dels mèrits establits en l'apartat 1.b, sol·licitarà la percepció del complement de carrera professional en el termini previst en la disposició transitòria cinquena, se li reconeixerà amb caràcter provisional el DPCR que li corresponga, sense efectes econòmics i se li concedirà el termini d'un any, a comptar des que va finalitzar el termini de presentació de sol·licituds, per a obtindre i acreditar els mèrits necessaris. Una vegada acreditats els mèrits, els efectes seran de la data d'acreditació. Superat el termini d'un any sense haver acreditat els mèrits corresponents, es mantindrà el reconeixement del DPCR amb caràcter provisional fins que s'acrediten aquests; arribat el cas, es dictarà resolució favorable a la percepció del complement de carrera administrativa, amb efectes de la data en què s'acrediten els mèrits.



4. Conforme al que es disposa en l'article 8.4 d'aquest decret, els mèrits al·legats per a fer efectiva la percepció del complement de carrera professional no podran valorar-se o tindre's en compte, de nou, per a la percepció del DPCR superior.



Segona. Personal que l'1 de gener de 2015 tinguera la condició de personal funcionari interí de l'Administració de la Generalitat en qualsevol de les situacions previstes en l'apartat 5 de l'article 10 d'aquest decret que li resulten d'aplicació

1. En el cas del personal interí que es trobe en qualsevol de les situacions relacionades en l'article 10 que li siguen d'aplicació, el reconeixement del dret al DPCR es produirà mitjançant sol·licitud, en el moment de la incorporació al seu lloc de treball, sempre que, en aquesta data, aquest personal complisca els requisits establits en la disposició transitòria primera.

2. La previsió continguda en l'apartat 3 de la disposició transitòria primera serà aplicable al personal funcionari interí que s'incorpore al seu lloc de treball conforme al que es preveu per la present disposició, que tinguera l'antiguitat requerida conforme a l'apartat 2 de la disposició transitòria primera, però no acreditara la possessió d'algun dels requisits relacionats en aquesta. El termini per a l'obtenció dels citats requisits serà d'un any a comptar des de la data del reingrés.





Tercera. Personal que va accedir al sistema amb posterioritat a l'1 de gener de 2015 i personal amb nomenament provisional per millora d'ocupació

El personal que va accedir al sistema amb posterioritat a l'1 de gener de 2015 i el personal amb nomenament provisional per millora d'ocupació, podrà sol·licitar la revisió del seu enquadrament inicial de conformitat amb les previsions d'aquest decret.



Quarta. Complement temporal en els casos d'accés a un altre cos

1. El personal funcionari de carrera que accedisca a un altre cos mitjançant els sistemes d'accés o de provisió de llocs previstos en la normativa vigent i que, com a conseqüència d'això i en aplicació a les regles de l'article 10.1 d'aquest decret, adquirisca un GDP la quantia del qual fora inferior a la del complement de carrera que venia percebent, veurà incrementat el nou complement de carrera amb un complement temporal per import equivalent a la diferència entre el que venia percebent abans de l'accés al nou cos, i el que genere com a conseqüència d'aquest accés, sempre que haja exercit el lloc d'aquest cos almenys dos anys. L'esmentat complement temporal tindrà caràcter absorbible i deixarà de percebre's en el moment en què es reconega a la persona interessada un GDP amb complement de carrera administrativa de quantia igual o superior.

2. Aquesta previsió serà aplicable al personal funcionari interí quan obtinga el dret a la percepció del DPCR.



Cinquena. Procediment per a la percepció del complement de carrera administrativa del personal que l'1 de gener de 2015 tenia la condició de personal funcionari interí o funcionari de carrera en les circumstàncies de la disposició addicional segona, en actiu a l'entrada en vigor d'aquest decret

1. La tramitació i instrucció del procediment per a la percepció del DPCR o el GDP corresponent, previst en les disposicions transitòries, primera, segona i tercera, s'efectuarà de conformitat amb el que s'estableix en la present disposició i en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, amb les particularitats dels apartats següents.

2. La direcció general competent en matèria de funció pública dictarà una resolució d'inici del procediment, que serà publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

3. En el termini d'un mes, comptat a partir de l'endemà de la publicació de l'esmentada resolució, el personal funcionari de l'Administració de la Generalitat inclòs en l'àmbit d'aplicació d'aquest decret, que es trobara en actiu haurà d'accedir a l'aplicació informàtica a la qual es refereix l'article 33.

4. Els qui no formulen la seua sol·licitud per aquesta via, seran objecte de tractament homogeni d'ofici per la direcció general competent en matèria de funció pública en els termes previstos en l'apartat 11 de la present disposició, una vegada finalitzat el procés de la resta de personal.

5. Aquesta aplicació informàtica assignarà provisionalment el DPCR o el GDP que corresponga a la persona sol·licitant, de conformitat amb l'antiguitat que consta en el Registre de Personal i establirà el llistat dels mèrits obrants en aquest.

6. La persona haurà d'optar pel mèrit amb el qual desitja ser enquadrat d'aquells previstos en la disposició transitòria primera.1.b. En cas de no manifestar cap opció o d'indicar-ne vàries, s'enquadrarà amb els mèrits que figuren inscrits en Registre de Personal amb l'ordre de prelació previst en la referida disposició transitòria primera.



7. Quan es considere que el DPCR o el GDP assignat provisionalment no és correcte, o bé es desitge al·legar algun mèrit diferent dels que apareixen en el llistat dels inscrits en Registre de Personal, es podran presentar les al·legacions que s'entenguen pertinents a través del procediment electrònic previst en aquest decret. Juntament amb les al·legacions, es podrà adjuntar la documentació acreditativa corresponent, a la qual haurà d'acompanyar-se, necessàriament, una declaració responsable en la qual es faça constar l'autenticitat de la documentació que es remet.

L'Administració podrà requerir la persona interessada, en qualsevol moment, a fi que aporte l'original de la documentació al·legada.



Si no s'acompanyara la documentació que resulte necessària per a la resolució en el termini de deu dies, des que es van efectuar les al·legacions, se li declararà desistida del procediment iniciat, i serà enquadrada d'ofici per la direcció general competent en matèria de funció pública en els termes de l'apartat 11 d'aquesta disposició.

8. Si, per contra, tant el DPCR o el GDP assignat provisionalment, com el mèrit que desitja al·legar per a l'enquadrament, s'entén que són els correctes, es confirmarà la sol·licitud a través de l'aplicació informàtica, la qual guardarà registre del dia que serà considerat com la data de sol·licitud a tots els efectes.

9. En el cas que existisquen diverses sol·licituds, s'entendrà vàlida la presentada en últim lloc.

10. Dins del mateix termini a què es refereix l'apartat 3 d'aquesta disposició, el personal podrà renunciar a l'adhesió a la percepció del DPCR o GDP.

11. Transcorregut aquest termini sense que s'haguera presentat sol·licitud ni renúncia, el personal funcionari serà enquadrat en el DPCR o GDP corresponent, atesos els mèrits que figuren inscrits en el Registre de Personal de l'Administració de la Generalitat amb l'ordre de prelació previst en la disposició transitòria primera 1.b.

12. La direcció general que ostente les competències en matèria de funció pública dictarà resolució, en la qual es reconeixerà al personal funcionari de carrera o interí el GDP o DPCR que escaiga en cada cas, i la notificarà, en el termini màxim de sis mesos a comptar des de l'endemà d'aquell en què finalitze el termini previst en l'apartat 2 d'aquesta disposició.



Sisena. Reconeixement de la retribució del complement de carrera administrativa al personal que no es trobe en actiu a l'entrada en vigor d'aquest decret i al personal funcionari de carrera en situació d'excedència voluntària per interès particular

1. El reconeixement del DPCR o GDP que puga correspondre al personal que haja prestat serveis en l'Administració de la Generalitat com a personal funcionari, es realitzarà per la direcció general competent en matèria de funció pública a sol·licitud de la persona interessada, i se'n retrotrauran els efectes econòmics a la data en la qual es complien els requisits per al seu reconeixement, d'acord amb la normativa que resulte d'aplicació a cada moment del període al qual s'estenga l'aplicació retroactiva.

2. La tramitació del reconeixement previst en l'apartat anterior es realitzarà a través del procediment electrònic previst en aquest decret.



3. El personal funcionari de carrera de l'Administració de la Generalitat en situació d'excedència voluntària per interès particular podrà sol·licitar accedir al sistema en la data en la qual es produïsca el seu reingrés al servei actiu.



Setena. Implantació progressiva del sistema d'avaluació de l'exercici



L'Administració de la Generalitat implantarà progressivament el sistema de valoració dels mèrits previst en aquest decret. A l'efecte, en l'últim trimestre de cada any, la direcció general competent en matèria de funció pública aprovarà un pla anual d'avaluació, prèvia negociació amb les organitzacions sindicals representades en la Mesa Sectorial de Funció Pública i la CIVE, que desenvoluparà i implantarà de forma gradual les àrees de valoració previstes en els articles 11 i 12 o, si escau, l'element o elements a valorar d'aquestes, així com la puntuació mínima necessària per a poder accedir al GDP o DPCR superior, fins a la implantació completa del sistema previst en aquest decret.



Si el pla anual d'avaluació no estiguera aprovat en finalitzar l'últim trimestre de l'any, es considerarà automàticament prorrogada la vigència de l'anterior.



Vuitena. Implantació progressiva del sistema de carrera

1. S'estableix un període transitori d'implantació progressiva del sistema, que tindrà una durada de tres exercicis pressupostaris a comptar des de l'1 de gener de 2015.

2. Durant aquest període transitori es percebran els següents percentatges de l'import del complement de carrera administrativa assignat anualment per al grup, subgrup o agrupació professional funcionarial al qual es pertanga:

a) Entre l'1 de gener i el 31 de desembre de 2015:

1r. Personal de les agrupacions professionals funcionarials: el 15 % del complement.

2n. Personal del subgrup C2: el 12 % del complement.

3r. Personal del subgrup C1 i B: el 10 % del complement.

4t. Personal dels subgrups A2 i A1: el 9 % del complement.

b) Entre l'1 de gener i el 31 de desembre de 2016, un 33 % més del complement del grup, subgrup o agrupació professional funcionarial reconegut al qual es pertanga.

c) Entre l'1 de gener i el 31 de desembre de 2017, el restant fins a aconseguir el 100 % del total del complement reconegut.





DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA



Única. Derogació normativa i taula de vigències

1. Queda derogat el Decret 186/2014, de 7 de novembre, del Consell, pel qual es regula el sistema de carrera professional horitzontal i l'avaluació de l'exercici, del personal funcionari de carrera de l'Administració de la Generalitat; i el Decret 93/2017, de 14 de juliol, del Consell, pel qual es modifica el Decret 186/2014, de 7 de novembre, del Consell, pel qual es regula el sistema de carrera professional horitzontal i l'avaluació de l'exercici del personal funcionari de carrera de l'Administració de la Generalitat i s'estableix el procediment d'adaptació al nou sistema de carrera professional.

2. No obstant això, es mantindran en vigor, en tant no s'opose al present decret i entenent que quan se cita el personal funcionari de carrera ha d'incloure així mateix el personal funcionari interí, les ordres i resolucions següents:

a) Ordre 19/2014, de 12 de novembre, de la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública, per la qual es regula el procediment electrònic per a l'accés al sistema de carrera professional horitzontal.

b) Ordre 2/2015, de 3 de desembre, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, per la qual es desenvolupa el sistema d'avaluació de l'exercici, així com l'accés i el procediment de progressió dins del sistema de carrera professional horitzontal del personal empleat públic de caràcter fix de l'Administració de la Generalitat.

c) Resolució de 22 de desembre de 2014, de la Direcció General de Recursos Humans, per la qual s'aprova el Pla Anual d'Avaluació per a l'ascens en el sistema de carrera professional horitzontal l'any 2015.



d) Resolució de 15 de desembre de 2015, de la Direcció General de Funció Pública, per la qual s'aprova el Pla anual d'avaluació per a l'ascens en el sistema de carrera professional horitzontal l'any 2016.



e) Resolució de 22 de desembre de 2016, de la Direcció General de Funció Pública, per la qual s'aprova el Pla anual d'avaluació per a l'ascens en el sistema de carrera professional horitzontal l'any 2017.



f) Resolució de 19 de desembre de 2017, de la Direcció General de Funció Pública, per la qual s'aprova el Pla anual d'avaluació per a l'ascens en el sistema de carrera professional horitzontal l'any 2018.







DISPOSICIONS FINALS



Primera. Desenvolupament normatiu

Es faculta la persona titular de la conselleria competent en matèria de funció pública per a dictar quantes disposicions siguen necessàries per al desenvolupament i aplicació d'aquest decret.



Segona. Entrada en vigor

Aquest decret entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 23 de novembre de 2018



El president de la Generalitat

XIMO PUIG I FERRER



La consellera de Justícia, Administració Pública,

Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques

GABRIELA BRAVO SANESTANISLAO

Mapa web