Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 20 de novembre de 2017, de la Presidència de la Generalitat, per la qual es convoquen ajudes per a projectes locals d'actuació dels municipis de la Comunitat Valenciana de foment de la mobilitat urbana sostenible susceptibles de cofinançament pel PO FEDER de la Comunitat Valenciana 2014-2020.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8176 de 23.11.2017
Número identificador:  2017/10704
Referència Base de Dades:  010276/2017
 



RESOLUCIÓ de 20 de novembre de 2017, de la Presidència de la Generalitat, per la qual es convoquen ajudes per a projectes locals d'actuació dels municipis de la Comunitat Valenciana de foment de la mobilitat urbana sostenible susceptibles de cofinançament pel PO FEDER de la Comunitat Valenciana 2014-2020. [2017/10704]

Mitjançant el Decret 19/2017, de 26 d'octubre, del president de la Generalitat (DOGV 8161, 02.11.2017), s'aproven les bases reguladores per a subvencionar projectes locals d'actuació de les entitats locals de la Comunitat Valenciana susceptibles de cofinançament pel Programa operatiu FEDER de la Comunitat Valenciana 2014-2020.

De conformitat amb la base sisena aprovada en l'esmentat decret, les ajudes que regulen les bases són subvencions per concurrència competitiva, per la qual cosa el procediment de concessió ha d'iniciar-se d'ofici mitjançant convocatòria pública, adoptada per resolució de l'òrgan competent i publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

De conformitat amb el que disposa el Decret 147/2007, de 7 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques, la present ajuda no necessita ser notificada a la Comissió Europea, ja que no compleix tots els requisits de l'apartat 1 de l'article 107 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, perquè està destinada a ajuntaments i no afecta els intercanvis comercials entre els estats membres.



Per tot això, i fent ús de les facultats que s'estableixen en el Decret 151/2015, de 18 de setembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Presidència de la Generalitat i d'acord amb el que estableix la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el reglament que la desplega aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, vista la proposta del director general d'Administració local de data 16 de novembre de 2017 i de conformitat amb aquesta, d'acord amb el que disposa la Resolució de 12 de febrer de 2016, del president de la Generalitat, per la qual es deleguen determinades atribucions en distints òrgans de l'Administració de la Generalitat (DOGV 7722, 17.02.2016), resolc:



Primer. Objecte i condicions

1. L'objecte de la present resolució és convocar, per als exercicis 2018 i 2019, les ajudes regulades en el Decret 19/2017, de 26 d'octubre, del president de la Generalitat (DOGV 8161, 02.11.2017), pel qual s'aproven les bases reguladores per a subvencionar projectes locals d'actuació de les entitats locals de la Comunitat Valenciana susceptibles de cofinançament pel Programa operatiu FEDER de la Comunitat Valenciana 2014-2020.

2. Les condicions per a la sol·licitud, tramitació, resolució i notificació, són les establides en les mencionades bases reguladores.



Segon. Línia de subvenció i import

1. La present convocatòria té caràcter anticipat de conformitat amb allò que disposa l'article 41 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions i en l'Ordre de 26 de setembre de 1994, sobre tramitació anticipada d'expedients de gasto de la Conselleria d'Economia i Hisenda.



2. La convocatòria, l'import de la qual ascendeix a 7.320.000 €, té caràcter plurianual distribuint-se el mateix entre els exercicis pressupostaris 2018 i 2019 en les quanties i amb càrrec a les línies pressupostàries que anualment es determinen en el corresponent pressupost de la Generalitat, i que seran objecte de publicació anual mitjançant una resolució de la Presidència de la Generalitat. Això no obstant, l'import a subvencionar quedarà condicionat a l'existència de crèdit adequat i suficient en els pressupostos de la Generalitat per als exercicis 2018 i 2019.



3. Totes les sol·licituds relatives a la redacció i aprovació del Plans de Mobilitat Urbana Sostenible (PMUS) seran objecte de subvenció, condicionades a l'existència de crèdit adequat i suficient. La resta del crèdit disponible es distribuirà entre les sol·licituds relatives als projectes consistents en la implementació de PMUS.

4. L'import de les subvencions FEDER 2014-2020 s'estableix en un percentatge del 50 % de l'import del projecte d'actuació susceptible de ser subvencionat, i correspon l'altre 50 % de les despeses subvencionables a fons municipals.

5. L'import dels projectes locals d'actuació no pot tindre un cost elegible superior a 1.000.000 d'euros (IVA exclòs).



Tercer. Beneficiaris

En són beneficiaris, i per tant poden sol·licitar les ajudes convocades, tots els municipis de la Comunitat Valenciana que complisquen els requisits establits en les bases reguladores de les presents ajudes, en la convocatòria i la resta de normativa que els siga aplicable.



Quart. Finalitat i activitat finançable

Són finançables en l'àmbit de l'OE 4.5.1 els projectes locals d'actuació definits en l'apartat 5 de la base quarta del decret consistents en:



a) La redacció i l'aprovació de plans de mobilitat urbana sostenible (PMUS).

b) La implementació dels PMUS sempre que es troben en vigor. Les actuacions proposades han de figurar en el PMUS aprovat abans de la presentació de la sol·licitud. En concret, els projectes locals d'actuació enquadrables en aquesta implementació han de correspondre's amb qualsevol dels següents:

– Execució de vies ciclistes. És objecte d'aquesta ajuda la construcció, el condicionament o la millora de l'espai públic per a l'ús ciclista i les obres complementàries d'urbanització. Inclou, entre d'altres, carrils bici, voreres bici, ciclocarrers, pistes bici i sendes ciclables. També, la conversió en zona de vianants de carrers amb espai especialment preparat per al trànsit segur de bicicletes. Si l'actuació es concreta en un itinerari entre nuclis de població del municipi, s'haurà d'abordar com a condicionament per a ús ciclista de vials existents.

– Adquisició d'autobusos (categoria M2 i M3) nous, elèctrics, de propulsió híbrida (sempre que tinguen capacitat de tracció elèctrica al 100 % mitjançant bateries), amb pila de combustible o alimentats per gas natural o hidrogen, destinats al transport públic urbà.



Cinqué. Sol·licituds, concurrència i compatibilitat de les ajudes

1. Les sol·licituds s'han de tramitar de conformitat amb el que estableixen les bases reguladores i la seua resolució i concessió s'han d'efectuar en règim de concurrència competitiva, d'acord amb els principis de publicitat, transparència, objectivitat, igualtat i no discriminació, eficàcia en el compliment dels objectius fixats i eficiència en l'assignació i en la utilització dels recursos públics, segons el que estableixen les bases reguladores.

2. La percepció d'aquestes ajudes és compatible amb altres subvencions, ajudes i ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents tant de la Generalitat com de qualsevol altra administració o ens públic o privat, amb les limitacions derivades de l'article 65.11 del Reglament (UE) núm. 1303/2013, del Parlament Europeu i del Consell de 17 de desembre de 2013, que estableix la incompatibilitat amb ajudes finançades amb fons estructurals i d'inversió europeus (EIE). Aquesta compatibilitat està condicionada al fet que l'import de les ajudes concedides no pot ser en cap cas de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres, supere el cost del projecte finançat.



3. Juntament amb la sol·licitud ha de presentar-se una declaració comprensiva de totes les ajudes i subvencions sol·licitades, concedides o percebudes per a la mateixa finalitat, que ha d'actualitzar-se sempre que varie la situació declarada inicialment.



Sisé. Forma i termini de presentació de sol·licituds

1. La formalització i la presentació de la sol·licitud per part dels municipis sol·licitants ha de tindre en compte el que es disposa en les bases reguladores i en la present convocatòria.



2. Les sol·licituds han de ser aprovades per l'òrgan competent del municipi i formalitzades per la persona titular de la secretaria d'aquest. El termini per a la presentació de la sol·licitud serà de 22 dies hàbils, comptat des de l'endemà de la publicació de la present convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. L'incompliment d'aquest termini determinarà la inadmissió de la sol·licitud.

3. Únicament es poden presentar les sol·licituds de subvenció de forma telemàtica i formalitzar segons els models que figuren en l'adreça d'internet que s'indica a continuació: www.gva.es, accedint als apartats Administracions/Ajudes i Subvencions/Administracions locals, firmada per la persona representant del municipi.

Per a poder tramitar telemàticament la sol·licitud, s'haurà de disposar de certificat digital, ja siga de l'entitat, de la persona que ocupe la presidència de l'entitat o de qui assumisca la representació davant la Generalitat, tot això de conformitat amb les instruccions de la web de l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica (ACCV) www.accv.es.

4. Els municipis poden presentar una sol·licitud per cada un dels projectes locals que desitgen executar, entenent per projecte local d'actuació el definit en l'apartat 5 de la base quarta del decret pel qual s'aproven les bases reguladores de les presents subvencions.



5. En el cas que no es complisquen aquests requisits, les sol·licituds afectades s'inadmetran.



Seté. Termini de resolució i notificació

1. El termini per a resoldre i el de la notificació és l'establit en la base quinzena de les bases reguladores. El còmput del termini s'inicia l'endemà de la publicació de la present convocatòria.

2. Les resolucions i els actes de tràmit s'han de notificar d'acord amb el que disposa la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



Huité. Documents i informacions que s'han d'aportar amb la sol·licitud

Cada entitat sol·licitant ha de presentar, de conformitat amb el que disposa la base desena, per cada un dels projectes per als quals se sol·licita ajuda, la documentació següent:

a) Certificat de l'acord de l'òrgan competent del municipi d'aprovació de la documentació i de presentació de la sol·licitud a la convocatòria.

b) Declaració d'impacte ambiental de l'autoritat competent, si és procedent, de conformitat amb el que estableix la normativa reguladora de la matèria, o acreditació, si és el cas, d'haver-la sol·licitat.

c) Declaració responsable del municipi sobre, en el cas que existisquen, el detall de les altres subvencions rebudes o sol·licitades per a les mateixes despeses elegibles, procedents de qualsevol de les administracions o entitats públiques o privades, nacionals o internacionals, amb especificació de la quantia, la data de concessió i l'entitat atorgant.



d) Certificat d'Intervenció de la disponibilitat pressupostària o acord per òrgan municipal competent del compromís de l'habilitació pressupostària.

e) Declaració responsable que els projectes locals d'actuació (operació) compleixen els requisits i obligacions següents:

– Segueixen la lògica de l'Objectiu específic del PO FEDER de la CV OE.4.5.1. Foment de la mobilitat urbana sostenible: transport urbà net, transport col·lectiu, connexió urbana-rural, millores de la xarxa viària, transport ciclista, de vianants, mobilitat elèctrica i desenvolupament de sistemes de subministrament d'energies netes.

– Tenen incidència en l'indicador de productivitat que se li ha assignat en el Programa operatiu i/o en l'indicador de resultat.

– Incideixen en la categoria d'intervenció 043, Infraestructura i foment de transport urbà net (inclosos equips i material rodador).



– S'adeqüen amb les estratègies (ETCV 2030 Estratègia Territorial de la Comunitat Valenciana 2030) i els plans regionals, en consonància amb les disposicions normatives regionals, nacionals i comunitàries.



– Estan d'acord amb la normativa comunitària, i específicament amb la relativa als Fons Estructurals i d'Inversió Europeus, en concret:



Els articles 65 a 71 del Reglament (UE) 1303/2013 referents a subvencionabilitat de les despeses, ubicació i durabilitat de l'operació.

Regla de subvencionabilitat de les despeses per distints fons segons el que estableix l'article 65.11 del Reglament UE 1303/2013.

La normativa d'ajudes d'estat (article 107 TFUE).

Normativa mediambiental.

– Que també respecta la legislació nacional i autonòmica, especialment, que l'elegibilitat de les despeses està d'acord amb les normes sobre les despeses subvencionables dels programes operatius del Fons Europeu de Desenvolupament Regional vigents.

Tot el procediment ha de complir el Reial decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de contractes del sector públic o normativa substitutòria.

– Que l'operació respecta els principis de:

Foment de la igualtat entre dones i homes, d'acord amb el que estableix l'article 7 i l'apartat 5.3 de l'annex I del Reglament (UE) 1303/2013.

No discriminació i accessibilitat, d'acord amb allò que s'ha descrit en l'article 7 i en els apartats 5.3 i 5.4 de l'annex I del Reglament (UE) 1303/2013.

Desenvolupament sostenible, d'acord amb allò que s'ha descrit en l'article 8 i en l'apartat 5.2 de l'annex I del Reglament (UE) 1303/2013.

f) Certificat expedit per l'òrgan competent que acredite la disponibilitat del terreny i/o dels béns immobles, si és el cas, en funció de l'actuació, i també el corresponent document justificatiu de la titularitat.



g) Si l'actuació s'ha de dur a terme en el territori de la Xarxa Natura 2000, certificat que l'execució de l'actuació no està inclosa en les afectacions generals de les directrius de la Xarxa Natura 2000.



h) Qualsevol altre informe i/o autorització necessaris a fi d'executar l'actuació o dur a terme l'activitat subvencionada o acreditació d'haver-los sol·licitat.

i) Declaració responsable de la rendició de comptes de cada exercici directament a la Sindicatura de Comptes en els termes que estableix la Llei de la Generalitat Valenciana 6/1985, d'11 de maig, de sindicatura de comptes.

j) En el cas que el municipi pretenga que l'execució la duga a terme una entitat diferent de la beneficiària, tal com estableix la base segona, també serà necessari que el municipi presente la documentació acreditativa sobre la condició de medi propi i servei tècnic de l'ens corresponent, i també el document que acredite l'encàrrec de gestió.



k) Model de domiciliació bancària.

l) Memòria tècnica de l'actuació, amb un màxim de 20 pàgines. La memòria ha d'incloure com a mínim:

– Descripció, si és el cas, de l'adequació de les actuacions proposades amb estratègies o programacions d'àmbit regional.

– Descripció del territori on es desenvolupe l'actuació.

– Les actuacions enquadrades en els projectes locals d'actuació hauran de descriure la seua execució en el marc d'un desenvolupament sostenible i de foment de la conservació, protecció i millora del medi ambient, i també les mesures previstes que tinguen un impacte urbà o en zones d'afectació urbana.

– Descripció general de l'actuació, en què s'ha d'indicar, quan per la seua naturalesa procedisca, la relació de l'actuació amb cada un dels criteris de valoració determinats en la base dotzena. Aquesta descripció ha de complir els requisits de claredat i precisió suficients, atés que la seua finalitat és permetre la valoració dels projectes per part de la comissió tècnica de valoració corresponent.

– Model de gestió una vegada finalitzada l'actuació, si és procedent.

– Cost previst i finançament de cada projecte local d'actuació, ja siga amb fons propis o amb altres ajudes o subvencions, d'acord amb el que estableix l'article 19.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

– Calendari previst de desenvolupament de l'actuació.

– Personal de contractació dedicat inequívocament a l'actuació subvencionada. S'ha d'incloure informació sobre el nombre de persones, categories i la seua dedicació.

m) Segons siga el projecte local d'actuació objecte de subvenció, cal, presentar, igualment, la documentació prevista en cada un dels apartats següents:

a) Redacció i aprovació de PMUS.

1. Memòria de projecte que descriga el territori, la problemàtica de la mobilitat actual del municipi, del planejament urbanístic que la condiciona, del trànsit i, si és el cas, del transport públic vigent en el municipi i de situació en relació amb el compliment municipal de la Llei 6/2011, d'1 d'abril, de la Generalitat, de mobilitat i d'altres estratègies d'àmbit regional associades. Descripció dels objectius i efectes que s'esperen amb la seua aprovació i implementació a curt, mitjà i llarg termini.



2. Declaració firmada d'estructura i contingut mínims del PMUS.



2.1. Recopilació d'informació existent

De diverses fonts que permeta la caracterització del municipi des del punt de vista socioeconòmic, urbanístic i de mobilitat.

2.2. Treball de camp

S'han de realitzar les comprovacions in situ, aforaments i mesuraments que, en funció del municipi, permeten caracteritzar-lo en matèria de mobilitat.

2.3. Anàlisi i diagnòstic

Entre les anàlisis a realitzar han de contemplar-se com a mínim: breu introducció socioeconòmica, anàlisi territorial, anàlisi de la mobilitat (incloent el transport públic, privat, la mobilitat no motoritzada i l'estacionament) i gestió de la mobilitat.

A partir de l'anàlisi s'ha de realitzar un diagnòstic que ha d'identificar de forma clara les principals debilitats, amenaces, fortaleses i oportunitats del municipi en matèria de mobilitat urbana.

2.4. Proposta de Pla de mobilitat

Han de desenvolupar-se estratègies (de foment de la mobilitat no motoritzada, millora del transport públic, de gestió del trànsit i de reducció d'emissions de gasos d'efecte d'hivernacle, entre d'altres) que arrepleguen propostes concretes i definir per a cada una d'aquestes una fitxa d'actuació que incloga, com a mínim:

– Objectiu i descripció de la proposta

– Mapa, croquis o plànol

– Responsable de la implantació

– Pressupost

– Indicadors de seguiment

– Prioritat temporal

2.5. Procés de participació ciutadana

2.6. Model de gestió i seguiment del pla

3. Pressupost detallat del cost de redacció del PMUS.

4. Calendari de redacció del PMUS

b) La implementació dels PMUS sempre que es troben en vigor.



1. Execució de vies ciclistes.

1.1. Memòria de projecte de l'actuació, amb un màxim de 20 pàgines.

– Descripció de la problemàtica de la mobilitat actual del municipi i del planejament urbanístic.

– Síntesi del Pla de mobilitat sostenible del municipi i encaixament en aquest i en altres estratègies d'àmbit regional associades a l'actuació sol·licitada.

– Descripció de l'actuació, amb enumeració, especialment, de l'efecte en el trànsit de bicicletes en el municipi.

– La taxa o índex de motorització del municipi (vehicles motoritzats lleugers per habitant)

– La superfície del sòl urbà residencial del nucli de població municipal en què es localitza en la seua totalitat l'actuació i la població corresponent.

– Alternativament al punt anterior, i per al cas que l'actuació discórrega entre diversos nuclis de població del municipi, caldria indicar la població d'aquests nuclis (si foren d'ús dominant residencial) o els llocs de treball d'aquests (si foren d'ús industrial i de serveis):



– La longitud de l'itinerari creat.

– La longitud de vies ciclistes existents a una distància de 2 km dels punts inicial i final del tram objecte d'ajuda.

1.2. Plans (nivell d'avantprojecte)

1. De situació

2. De traçat, a una escala mínima de detall 1/2000

3. D'estructures (si és el cas) a una escala mínima de detall 1/2000

4. De secció, tipus i més representatives.

1.3. Serveis afectats

Descripció dels serveis afectats i la proposta per a la seua reposició.



1.4. Viabilitat

Justificació per l'àmbit municipal competent de la disponibilitat de terrenys i que l'actuació consistirà en el condicionament dels vials existents.

1.5. Pressupost d'execució de l'actuació

1.6. Calendari previst

1.7. Projecte

Declaració firmada comprometent-se a lliurar el projecte de via ciclista als 3 mesos de l'adjudicació i, si és el cas, el certificat que l'execució de l'actuació no està inclosa en les afectacions generals de les directrius de la Xarxa Natura 2000.

1.8. Model de gestió una vegada finalitzada l'actuació, si és procedent.

2– Adquisició d'autobusos (categoria M2 i M3) nous, elèctrics, de propulsió híbrida (sempre que tinguen capacitat de tracció elèctrica al 100 % mitjançant bateries), amb pila de combustible o alimentats per gas natural o hidrogen, destinats al transport públic urbà.



Memòria de l'actuació, que descriga les característiques tècniques dels vehicles objecte d'adquisició i que arreplegue els aspectes previstos en la memòria tècnica expressada en l'epígraf l) anterior.



Nové. Criteris de valoració de les sol·licituds

Les sol·licituds, les ha de valorar la comissió tècnica de valoració d'acord amb els criteris que es fixen en el Decret 19/2017, de 26 d'octubre, del president de la Generalitat, pel qual s'aproven les bases reguladores per a subvencionar projectes locals d'actuació de les entitats locals de la Comunitat Valenciana susceptibles de cofinançament pel Programa operatiu FEDER de la Comunitat Valenciana 2014-2020, segons la qual:

1. Actuacions consistents en la redacció i aprovació de PMUS.

Ja que es tracta d'actuacions amb un objecte definit i tipificat i de semblants característiques, en les quals el compliment de l'objectiu específic 4.5.1 queda garantit en tot cas i on no resulta eficaç ni rellevant aplicar altres criteris de comparació i ponderació de sol·licituds, sinó que ha de ser l'únic criteri d'atorgament de les ajudes el del moment de la presentació de les corresponents sol·licituds, d'acord amb l'article 165.2.f) de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.



2. La implementació dels PMUS sempre que es troben en vigor.



2.1. Execució de vies ciclistes.

A) Reducció d'emissions i tipus d'actuació. Màxim, 50 punts:

– Ràtio d'emissions evitades dividit entre cost de l'actuació. En aquesta fracció el numerador s'obté a partir de l'ús estimat de l'itinerari, calculat basant-se en la densitat de població del nucli de població municipal si aquest es troba en el medi urbà, o la població dels nuclis que connecta l'actuació si es tracta d'un itinerari internuclis. El cost de l'actuació és el cost a finançar per la present ajuda. Màxim, 30 punts.



– Prioritat dels mitjans no motoritzats enfront dels motoritzats.

S'ha de valorar d'on s'obté l'espai per al nou itinerari (a costa de terreny natural, vorera, calçada o d'altres). Màxim, 20 punts.

B) Impacte en la mobilitat. Màxim, 50 punts.

– S'ha de valorar la taxa de motorització (vehicles motoritzats lleugers per habitant) de manera que els municipis amb un major índex resulten prioritzats. Màxim, 25 punts.

– Aportació de connectivitat a la xarxa. S'ha de tindre en compte la longitud de l'itinerari proposat, i també les sinergies derivades de les vies ciclistes ja existents en les proximitats d'aquest. Màxim, 25 punts.



2.2. Adquisició d'autobusos (categoria M2 i M3) nous, elèctrics, de propulsió híbrida (sempre que tinguen capacitat de tracció elèctrica al 100 % mitjançant bateries), amb pila de combustible o alimentats per gas natural o hidrogen, destinats al transport públic urbà.



A. Reducció d'emissions i tipus d'actuació (màxim, 50 punts).

A1. Emissions de CO2 evitades (màxim, 30 punts).

Cal valorar amb major puntuació aquelles actuacions que tinguen una major ràtio entre emissions evitades/inversió elegible (t CO2/€).

– Emissions evitades superiors a 300 t CO2/inversió elegible en euros. 30 punts.

– Emissions evitades entre 100 i 300 t CO2/inversió elegible en euros. 25 punts.

– Emissions evitades entre 80 i 100 t CO2/inversió elegible en euros. 20 punts.

– Emissions evitades entre 40 i 80 t CO2/inversió elegible en euros. 15 punts.

– Emissions evitades entre 20 i 40 t CO2/inversió elegible en euros. 10 punts.

A2. Tipus de combustible (màxim 20 punts).

Cal valorar amb major puntuació els vehicles accionats per pila de combustible o hidrogen enfront dels elèctrics o híbrids i els de gas natural.

– Pila de combustible: 20 punts.

– Motorització elèctrica o híbrida: 15 punts.

– Combustible gas natural: 10 punts.

B. Impacte en la mobilitat de l'àrea afectada pel projecte. Nombre de persones afectades per la mesura (màxim 50 punts).

Cal valorar amb major puntuació els projectes que afecten una major quantitat de persones.

– Més de 500.000: 50 punts.

– De 150.000 a 500.000: 35 punts.

– Fins a 150.000: 25 punts.



Desé. Justificació econòmica

1. La justificació de l'ajuda s'ha de fer tal com es determina en la base dihuitena de les bases reguladores, i podria donar lloc a minoració, resolució o revocació.

2. La documentació a presentar per l'entitat beneficiària consisteix en:

a) Certificació de les despeses elegibles aprovades, executades i pagades pel beneficiari, segons el model que s'adjunta a aquesta convocatòria.

b) Factures o justificants amb capacitat probatòria equivalent de realització de les despeses.

c) Justificants de pagament de les despeses fetes.

d) Document de càlcul i imputació de les despeses indirectes, si és el cas.

e) Despeses de personal, si és el cas:

– Per cada persona treballadora amb participació en l'actuació s'ha de demanar un informe, firmat per la persona que assumeix la secretaria del municipi i l'esmentada persona treballadora, on consten el nombre d'hores treballades i les activitats realitzades.

– Còpies de les nòmines, TC1, TC2 i declaració de l'IRPF (o rebuts d'autònoms) de les persones treballadores que s'imputen en l'actuació, i també els corresponents justificants de pagament. Encara que en un determinat any un treballador o una treballadora només haja participat uns mesos en l'actuació, és necessària la presentació de les nòmines, TC1, TC2 i la declaració de l'IRPF de tot l'any.

– Documentació relativa al procediment de contractació utilitzat.



f) Despeses de lloguer o ús d'espais per a dur a terme activitats directament relacionades amb l'execució de l'actuació: s'ha de presentar l'acreditació de les activitats realitzades (com, per exemple, actes de les reunions, ordre del dia de les jornades, presentacions exposades segons l'activitat duta a terme, etc.).

g) Despeses d'equipament, instrumental, instal·lacions i material. Durant el procés de justificació s'ha de fer una visita a l'entitat beneficiària per a comprovar que els actius subvencionats es troben en les seues instal·lacions.

h) Amortitzacions: factura i comprovant de pagament de l'equipament, i també els seients comptables de les amortitzacions imputades a l'actuació (o bé, en el cas que l'exercici comptable encara no estiga tancat, una declaració del responsable de l'entitat que els imports imputats són els que figuraran en la seua comptabilitat).

i) Certificat de taxador independent degudament acreditat i inscrit en el corresponent registre oficial en els supòsits d'adquisició de terrenys no edificats i edificats necessaris per a l'actuació fins a un màxim del 10 % de les despeses totals elegibles de l'actuació FEDER a la qual estiga vinculada.

j) Declaració de la persona titular de la secretaria del municipi que, per a les diverses despeses que formen part de la justificació, no hi ha vinculació entre el proveïdor i l'entitat beneficiària.

k) Documentació demostrativa de les actuacions realitzades en relació amb les obligacions de publicitat que es mencionen en la base 20.2. (Publicitat externa que l'entitat beneficiària haja fet respecte de l'actuació subvencionada.)

l) Documentació acreditativa de l'aplicació dels criteris de contractació pública segons les normes comunitàries per als béns i serveis adquirits.

m) Documentació acreditativa de les ajudes, subvencions, els ingressos o recursos que concórreguen en cada un dels pagaments realitzats.

n) Qualsevol altra documentació requerida pels òrgans d'instrucció i control.



Onzé. Termini d'execució, finalització i operativitat

Només seran subvencionables les despeses generades a partir de l'1 de gener de 2018, sempre que les actuacions no hagen conclòs materialment o s'hagen executat íntegrament abans que el beneficiari presente la sol·licitud de subvenció.

Els projectes locals d'actuació han d'estar executats i pagats pels municipis beneficiaris amb data anterior al 30 d'abril de 2019.





Dotzé. Obligació d'informació i comunicació

Els municipis s'han de sotmetre a les obligacions d'informació i publicitat de les ajudes concedides.

Els municipis beneficiaris es comprometen a complir les obligacions en matèria d'informació i comunicació regulades en l'article 115.2 del Reglament (UE) 1303/2013 i en l'annex XII, apartat 2.2, que defineix les responsabilitats dels municipis beneficiaris en relació amb les mesures d'informació i comunicació destinades al públic. En concret, els municipis beneficiaris tenen l'obligació d'incorporar l'emblema de la Unió Europea i la referència al FEDER en totes les actuacions de difusió i publicitat de l'actuació objecte de subvenció. Aquesta obligació entra en vigor en el moment en què es comunique formalment als municipis beneficiaris l'aprovació de la subvenció.



Aquestes mesures s'han d'aplicar sobre qualsevol comunicació, producte o element de difusió que es genere (cartells, plaques, tríptics, guies, material tècnic o didàctic, etc.). Els models, formats i logotips estan a disposició dels municipis a la web:

http://europa.eu//about-eu/basic-information/symbols/flag/index_es.htm

http://ec.europa.eu/dgs/communication/services/visual_identity/pdf/use-emblem_es.pdf

http://ec.europa.eu/regional_policy/sources/docgener/informat/2014/visibitily_es.pdf

La guia gràfica de l'emblema europeu a:

http://publications.europa.eu/code/es/es-5000100.htm

No obstant això, si es produïa qualsevol modificació o canvi dels enllaços anteriorment al·ludits, l'òrgan gestor facilitaria les noves adreces dels distints models, formats i logotips.



Tretzé. Recursos contra la convocatòria

De conformitat amb el que estableixen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, contra la present resolució, que posa fi a la via administrativa, es pot recórrer potestativament en reposició o aquesta es pot impugnar directament davant l'ordre jurisdiccional contenciós administratiu, en els terminis i davant els òrgans que s'indiquen a continuació:

a) El recurs de reposició ha d'interposar-se davant l'òrgan que dicta el present acte, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la notificació de la present resolució.

b) El recurs contenciós administratiu ha de plantejar-se davant del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana en el termini de dos mesos a comptar des de l''endemà de la notificació de la present resolució.



València, 20 de novembre de 2017.– El president, p. d. (R 12.02.2016; DOGV 7722, 17.02.2016), el secretari autonòmic de Presidència: Andreu Ferrer Bautista.





ANNEX

Documents relacionats amb la present convocatòria



1. Sol·licitud general de subvenció.

2. Sol·licitud específica per a les actuacions següents:

2.1 Redacció i aprovació de plans de mobilitat urbana sostenible.



2.2 Actuacions relacionades amb vies de priorització de transport amb bicicleta.

2.3 Actuacions relacionades amb adquisició d'autobusos.

3. Model de domiciliació bancària.

Mapa web