Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDRE 22/2022, de 27 d'octubre, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, per la qual es convoquen proves selectives d'accés al cos superior tècnic d'enginyeria industrial de l'Administració de la Generalitat, A1-12, sector administració especial, convocatòria 16/22, torn lliure general, pel sistema d'oposició, corresponents a l'oferta d'ocupació pública de 2022 per a personal de l'Administració de la Generalitat



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 9460 de 31.10.2022
Número identificador:  2022/10071
Referència Base de Dades:  009494/2022
 



ORDRE 22/2022, de 27 d'octubre, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, per la qual es convoquen proves selectives d'accés al cos superior tècnic d'enginyeria industrial de l'Administració de la Generalitat, A1-12, sector administració especial, convocatòria 16/22, torn lliure general, pel sistema d'oposició, corresponents a l'oferta d'ocupació pública de 2022 per a personal de l'Administració de la Generalitat [2022/10071]

El Decret 32/2022, de 25 de març, del Consell, pel qual s'aprova l'oferta d'ocupació pública de 2022, per a personal de l'Administració de la Generalitat, conté 6 llocs de treball del cos superior tècnic d'enginyeria industrial de l'Administració de la Generalitat, A1-12, sector administració especial, torn lliure general, que hauran de ser convocats, pel sistema d'oposició.

De conformitat amb el que estableix el Decret 32/2022, i en exercici de les atribucions conferides per la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la funció pública valenciana (d'ara en avant, LFPV), i vista la proposta de la Direcció General de Funció Pública,





ORDENE



Primer

Convocar proves selectives d'accés al cos superior tècnic d'enginyeria industrial de l'Administració de la Generalitat, A1-12, sector administració especial, torn lliure general, pel sistema d'oposició, per a cobrir 6 llocs de treball.



Segon

Les proves selectives es regiran pel que estableixen el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic; l'LFPV; el Decret 3/2017, de 13 de gener, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana; les altres normes de general i pertinent aplicació, i el que disposen les següents



Bases de la convocatòria



1. Objecte de la convocatòria

1.1. La present convocatòria té per objecte la selecció de personal, mitjançant el sistema d'oposició, per a cobrir 6 llocs de treball del cos superior tècnic d'enginyeria industrial de l'Administració de la Generalitat, A1-12, sector administració especial, torn lliure general.

1.2. En el cas que, com a conseqüència de l'execució de l'oferta o ofertes d'ocupació pública en què es fonamenta la publicació d'aquesta ordre, es convoquen, pel torn de promoció interna, llocs idèntics als inclosos en aquesta convocatòria, només es podrà concórrer a un dels torns convocats. Serà motiu d'exclusió la presentació de sol·licituds dels dos torns, ja que només es pot optar per un dels dos.

1.3. Els llocs de treball que queden sense cobrir pel torn de promoció interna, després de la finalització del corresponent procés selectiu, s'acumularan als llocs oferits per torn lliure corresponents a la mateixa oferta o ofertes.

1.4. De conformitat amb la lletra f de l'apartat 2 de l'article 61 de l'LFPV, la distribució percentual en el cos i, si és el cas, l'escala, l'agrupació professional funcionarial, l'agrupació de llocs de treball o el grup professional objecte de la present convocatòria, en la data de publicació de l'oferta corresponent, és d'un 33,33 % de dones i un 66,67 % d'homes.



2. Condicions generals de les persones aspirants

2.1. Per a l'admissió a aquestes proves selectives, serà necessari complir els requisits següents:

2.1.1. Nacionalitat: tindre la nacionalitat espanyola o d'un estat membre de la Unió Europea o d'algun estat al qual siga aplicable la llibertat de circulació de persones treballadores. Independentment de la seua nacionalitat, el cònjuge de les i els espanyols i de les persones nacionals d'altres estats membres de la Unió Europea, i quan així ho establisca el corresponent tractat, el cònjuge dels nacionals d'algun estat en els quals siga aplicable la llibertat de circulació de les persones treballadores, sempre que no estiguen separats de dret.

Així mateix, i amb les mateixes condicions que els cònjuges, hi podran participar els seus descendents i els del seu cònjuge, menors de vint-i-un anys o majors d'aquesta edat que visquen a càrrec seu.

2.1.2. Edat: haver complit setze anys i no haver arribat a l'edat de jubilació.

2.1.3. Estar en possessió del títol d'enginyeria industrial o grau més màster que habilite per a l'exercici de la professió d'enginyeria industrial o complir les condicions per a obtindre'ls abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds i disposar del certificat que ho acredite.

Les persones aspirants amb titulacions obtingudes a l'estranger hauran d'estar en possessió de la credencial d'homologació corresponent o, si és el cas, del certificat d'equivalència corresponent. Aquest requisit no serà aplicable a les persones aspirants que hagen obtingut el reconeixement de la seua qualificació professional, en l'àmbit de les professions regulades, a l'empara de les disposicions de dret de la Unió Europea.

2.1.4. Capacitat: posseir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguen necessàries per a l'acompliment de les corresponents funcions o tasques.

2.1.5. Habilitació: no haver sigut separada o separat, o haver-se revocat el seu nomenament com a personal funcionari interí, amb caràcter ferm, mitjançant un procediment disciplinari, d'alguna administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni trobar-se inhabilitada o inhabilitat per sentència ferma per a l'exercici de qualssevol funcions públiques o d'aquelles pròpies del cos, agrupació professional funcionarial o escala objecte de la convocatòria. En el cas de personal laboral, no trobar-se inhabilitada o inhabilitat per sentència ferma o a conseqüència d'haver sigut acomiadat disciplinàriament de manera procedent per a exercir funcions similars a les pròpies de la categoria professional a la qual es pretén accedir.

Tractant-se de persones nacionals d'altres estats, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent ni haver sigut sotmeses a sanció disciplinària o equivalent, que impedisca en els mateixos termes en el seu estat l'accés a l'ocupació pública.

2.2. Les condicions per a l'admissió per a les proves hauran de reunir-se en el moment en què finalitze el termini de presentació de sol·licituds i mantindre's durant tot el procés selectiu, fins al moment de la presa de possessió.

2.3. L'Administració podrà requerir, en qualsevol moment, les persones aspirants a fi que acrediten el compliment dels requisits exigits per a participar-hi, així com la veracitat de qualsevol dels documents que hagen d'aportar en aquest procés selectiu.

Si els requisits no foren acreditats o els documents no foren aportats en el termini dels deu dies hàbils següents a la notificació del requeriment, la persona aspirant podrà quedar exclosa del procés selectiu.



2.4. No podrà participar en aquest procediment selectiu el personal que ja tinga la condició de funcionari de carrera del cos objecte de la present convocatòria.



3. Accés de persones amb diversitat funcional

3.1. L'òrgan tècnic de selecció (d'ara en avant, OTS), establirà per a les persones amb diversitat funcional que ho requerisquen, i així ho sol·liciten, les adaptacions necessàries per a la realització de les proves. Aquesta petició s'haurà de formular en la sol·licitud de participació en el present procés selectiu, en la forma que s'indica en la base 4.4.

3.2. Si durant el desenvolupament del procés selectiu se susciten dubtes raonables respecte a la compatibilitat funcional d'una persona inicialment admesa, l'OTS podrà recaptar el corresponent dictamen de la Comissió d'Estudi de la Diversitat Funcional, cas en què aquesta podrà participar condicionalment i quedarà en suspens la resolució definitiva sobre la seua admissió o exclusió, fins a la recepció d'aquest dictamen.

4. Forma i termini de presentació de sol·licituds

4.1. El termini per a presentar sol·licituds serà de deu dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de publicar-se aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

4.2. Les sol·licituds es presentaran per via electrònica, d'acord amb el que s'estableix en la normativa vigent. A aquest efecte, cal haver-se registrat per a usar el sistema d'identificació i signatura electrònica Cl@ve o tindre un certificat digital de signatura electrònica, o DNIe; omplir el formulari habilitat en el portal de l'Administració de la Generalitat http://sede.gva.es (cercador d'ocupació pública, descripció: 16/22, tramitar amb certificat) i fer el pagament telemàtic de la taxa.



La presentació electrònica requerirà el compliment successiu dels següents passos:

a) L'ompliment i la inscripció en línia.

b) El pagament electrònic de la taxa corresponent.

c) El registre electrònic de la sol·licitud.

4.3. No seran admeses i, consegüentment, quedaran excloses del procés selectiu les persones que hagen abonat la taxa, però no hagen registrat la sol·licitud electrònicament, sense perjudici del que s'indica en l'apartat següent.

Quan, per motius tècnics no imputables a les persones interessades a participar en aquest procediment selectiu, que hagen abonat la taxa corresponent de manera telemàtica, no siga possible completar el procés de signatura i registre de la sol·licitud de manera electrònica i, consegüentment, no figuren en la llista provisional de persones admeses i excloses a la realització de les proves, aquestes hauran d'esmenar la seua sol·licitud en la forma que preveu la base 6.3 d'aquesta convocatòria.



4.4. Els aspirants amb diversitat funcional que requerisquen mesures d'adaptació per a efectuar l'exercici, en l'ompliment de la sol·licitud han d'observar les prescripcions següents:



4.4.1. Indicar en la sol·licitud el tipus de diversitat funcional que tenen i assenyalar el que siga procedent en cada cas, segons siga: (F) física, (P) psíquica, (S) sensorial.

4.4.2. Concretar el tipus de mesures que requerisquen i fer constar en l'apartat corresponent de la sol·licitud les que necessiten, entre les que hi figuren i que són les següents:

1. Eliminació de barreres arquitectòniques i taula adaptada a la cadira de rodes.

2. Ampliació del temps de duració de la prova. Per a l'aplicació d'aquesta mesura, les persones aspirants hauran d'adjuntar obligatòriament, certificat expedit per l'òrgan oficial competent que especifique: el diagnòstic i el temps d'ampliació que precisa, indicat en nombre de minuts.

3. Augment de la grandària dels caràcters del qüestionari, per dificultat de visió.

4. Necessitat d'intèrpret, a causa de diversitat funcional auditiva.

5. Sistema Braille d'escriptura o ajuda d'una persona per invidència.



6. Altres, amb l'especificació de quines en la casella corresponent.



5. Drets d'examen i forma de pagament

5.1. Els drets d'examen seran de 27,51 euros.

5.1.1. Bonificacions

a) La presentació de la sol·licitud de participació en les proves per mitjans telemàtics tindrà una bonificació del 10 % de la quota íntegra, que s'aplicarà de manera automàtica en efectuar el pagament, la presentació i el registre electrònic de la sol·licitud.

b) Les persones que acrediten que formen part d'una família nombrosa de categoria general o d'una família monoparental de categoria general obtindran una bonificació del 50 % de la quota íntegra acumulable a la fixada en l'apartat anterior, per a la qual cosa hauran d'assenyalar l'apartat <Bonificacions> de la sol·licitud telemàtica, i s'aplicarà de manera automàtica quan es faça el pagament, la presentació i el registre electrònic de la sol·licitud.

5.1.2. Exempcions. Estan exemptes del pagament de la taxa:

a) Les persones que acrediten un grau de diversitat funcional igual o superior al 33 %. Hi serà aplicable automàticament en realitzar el pagament, la presentació i registre electrònic de la sol·licitud i assenyalar l'apartat d'<Exempcions>de la sol·licitud telemàtica.

b) Les persones que acrediten que formen part d'una família nombrosa de categoria especial o d'una família monoparental de categoria especial. S'aplicarà automàticament en efectuar el pagament, la presentació i el registre electrònic de la sol·licitud, i assenyalar en l'apartat d'exempcions <Família nombrosa especial> de la sol·licitud telemàtica.

c) Les dones víctimes d'actes de violència sobre la dona, que acrediten aquesta condició mitjançant qualsevol dels mitjans de prova que estableixen els articles 9.1 i 9.2 de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, així com les persones que acrediten trobar-se en situació d'exclusió social mitjançant el corresponent document expedit per l'òrgan competent en matèria de benestar social de l'ajuntament de residència. S'aplicarà automàticament en efectuar el pagament, la presentació i el registre electrònic de la sol·licitud, i assenyalar l'apartat «Altres» de la sol·licitud telemàtica.

5.2. En cap cas, el pagament de la taxa eximirà del tràmit de registre electrònic de la sol·licitud.

La falta de justificació de l'abonament dels drets d'examen o de la presentació dins del termini i en la forma escaient en el registre electrònic corresponent de la sol·licitud, determinarà l'exclusió de la persona aspirant.

5.3. Serà procedent la devolució de les taxes per drets d'examen en els supòsits i per mitjà dels procediments que preveu l'article 1.2-6 de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes.



6. Admissió de les persones aspirants

6.1. Les persones aspirants queden vinculades per les dades que hagen fet constar en les seues sol·licituds i només en poden sol·licitar la modificació mitjançant un escrit motivat, dins del termini que estableix la base 4.1 per a la presentació de sol·licituds.

6,2. Una vegada acabat el termini de presentació de sol·licituds, i amb la verificació prèvia que s'ha realitzat el pagament dels drets d'examen, la Direcció General de Funció Pública dictarà una resolució, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, que contindrà la relació provisional de persones admeses i excloses per a la realització de les proves.

6.3. Les persones aspirants podran, en cas d'error, exclusió o de no figurar en la relació provisional de persones admeses i excloses, esmenar electrònicament els defectes en què hagen incorregut en la seua sol·licitud, o realitzar les al·legacions que tinguen per convenient en el termini de deu dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació de la resolució a què es refereix la base anterior, d'acord amb el que s'estableix en l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

A aquest efecte, hauran de seguir les instruccions que s'indiquen en la resolució per la qual es publique la relació provisional d'admesos i exclosos. Especialment, aquelles persones aspirants que no hagen pogut completar la presentació i registre de la seua sol·licitud electrònicament per motius tècnics, tal com es preveu en la base 4.3, hauran d'annexar, en tot cas, justificant de l'intent de la presentació i registre de la sol·licitud, o la sol·licitud i el pagament electrònic de la taxa o, si és el cas, el document que acredite l'aplicació de les bonificacions o exempcions corresponents; tot això, realitzat en el termini previst en la base 4.1 per a la presentació de sol·licituds.

6.4. En tot cas, a fi d'evitar errors i, en el supòsit que se'n produïsquen, procedir a esmenar-los dins del termini i en la forma escaient, les persones aspirants comprovaran que no figuren recollides en la llista provisional de persones excloses i, a més, que les seues dades personals i altres circumstàncies consignades en la sol·licitud consten correctament en les llistes de persones admeses.

6.5. Una vegada transcorregut el termini anterior, vistes les al·legacions i, si és el cas, esmenats els defectes, es dictarà una resolució que eleve a definitiva la relació de persones admeses i excloses per a la realització de les proves, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

6.6. En la resolució per la qual es faça pública la llista definitiva de persones admeses en el present procediment selectiu s'establiran, amb almenys deu dies d'antelació, la data, el lloc i l'hora de començament del primer exercici, així com l'ordre de crida d'aquestes, que s'iniciarà en la lletra <Q>, segons el resultat del sorteig del dia 18 d'octubre de 2022 (DOGV 9454, 21 d'octubre).

6.7. Prova de coneixement del castellà per a les persones admeses que no tinguen nacionalitat espanyola

Amb caràcter previ a la realització de les proves d'accés, les persones que no tinguen la nacionalitat espanyola i les que del seu origen es desprenga que no tenen coneixements del castellà hauran d'acreditar, mitjançant la realització d'una prova, que tenen un nivell adequat de comprensió i expressió oral i escrita d'aquesta llengua.

El contingut d'aquesta prova s'ajustarà al que disposa el Reial decret 1137/2002, de 31 d'octubre, pel qual es regulen diplomes d'espanyol com a llengua estrangera, modificat per la disposició final primera del Reial decret 1004/2015, de 6 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament que regula el procediment per a l'adquisició de la nacionalitat espanyola per residència.

La prova es qualificarà d'apte o no apte, i és necessari obtindre la valoració d'apte per a passar a fer la prova d'oposició.

Queden eximides de fer aquesta prova les persones que estiguen en possessió dels diplomes, certificats o títols acreditatius del coneixement de l'espanyol com a llengua estrangera que hagen sigut integrats en el Sistema Internacional de Certificació de l'Espanyol com a Llengua Estrangera (SICELE), pel que fa a cada un dels seus sis nivells, respectivament, en els diplomes d'espanyol en el corresponent nivell A1, A2, B1, B2, C1 i C2; tot això, d'acord amb el que recull la disposició addicional quarta del Reial decret 1137/2001, modificat pel Reial decret 1004/2015, anteriorment esmentats.



7. Proves selectives

7.1. Procediment de selecció

El procediment de selecció és el d'oposició, i constarà d'una única fase d'oposició de caràcter obligatori i eliminatori.

7.2. Desenvolupament dels exercicis de l'oposició

L'oposició constarà de dos exercicis, de caràcter obligatori i eliminatori.

7.2.1. Primer exercici

7.2.1.1. Consistirà a contestar per escrit un qüestionari de cent vint preguntes, sobre la totalitat del temari recollit en l'annex, de les quals quaranta-huit preguntes versaran sobre les matèries comunes recollides en la «part general» i altres setanta-dues es formularan sobre el temari específic denominat «part especial».

7.2.1.2. El temps de realització de l'examen el determinarà prèviament l'OTS i en cap cas serà inferior a 60 segons per pregunta, que, en tot cas, es formularan amb quatre respostes alternatives de les quals només una serà la correcta.

7.2.2. Segon exercici

Constarà de dues parts, que es realitzaran en una mateixa sessió, sense que, per a resoldre-les, les persones aspirants puguen utilitzar textos legislatius o material de consulta de cap tipus:

– Primera part: consistirà a contestar per escrit un qüestionari de vint-i-cinc preguntes teoricopràctiques sobre el temari específic, amb quatre respostes alternatives, de les que només una serà la correcta. El temps de realització, en cap cas, serà inferior a 60 segons per pregunta.



– Segona part: consistirà a respondre per escrit cinc preguntes teoricopràctiques de resposta breu sobre el temari específic.

El temps de realització del segon exercici serà determinat prèviament per l'OTS i, en cap cas, serà inferior a 100 minuts.

7.3. Qualificació dels exercicis

La puntuació màxima que es podrà obtindre en la d'oposició serà de 60 punts, que es distribuiran de la manera següent:

7.3.1. Primer exercici: La qualificació del primer exercici serà de 0 a 30 punts, i serà necessari obtindre un mínim de 15 punts per a superar-lo.

El nivell de coneixements mínims exigits per a arribar als 15 punts en l'exercici serà contestar el 50 % de respostes correctes netes. Les contestacions errònies es valoraran negativament amb una penalització equivalent a un terç del valor de cada contestació correcta i les contestacions en blanc ni puntuen ni penalitzen. La fórmula de correcció serà:



Respostes correctes netes = nre. d'encerts – (nre. d'errors / 3).

Establides les respostes correctes netes es convertiran en puntuacions finals mitjançant una distribució proporcional.

7.3.2. Segon exercici:

La qualificació del segon exercici serà de 0 a 30 punts, i serà necessari obtindre un mínim de 15 punts per a superar-lo.

7.3.2.1. La primera part es qualificarà de 0 a 15 punts.

El nivell de coneixements exigits per a aconseguir els 15 punts serà contestar el 100 % de respostes correctes netes. Les contestacions errònies es valoraran negativament amb una penalització equivalent a un terç del valor de cada contestació correcta i les contestacions en blanc ni puntuen ni penalitzen, i s'hi aplicarà la fórmula de correcció i el mètode de conversió per a determinar la puntuació d'aquesta part de l'exercici, segons el que s'assenyala en l'apartat 7.3.1.

7.3.2.2. La segona part es qualificarà de 0 a 15 punts.

Es presumirà un valor idèntic a totes les preguntes, llevat que l'OTS, atesa l'extensió, la complexitat i/o la dificultat tècnica, establisca una puntuació diferent a cada una de les qüestions formulades; en aquest cas, ho comunicarà a les persones aspirants, amb caràcter previ a la realització de l'exercici.

7.4. Qualificació final

Per a superar l'oposició serà necessari obtindre un mínim de 30 punts, puntuació que estarà determinada per la suma de les puntuacions obtingudes en els dos exercicis.

7.5. Puntuació final

La puntuació final de l'oposició s'obtindrà sumant la puntuació obtinguda en els dos exercicis de què consta l'oposició.

A continuació es configuraran les llistes que pertoquen, d'acord amb els llocs oferits en la base 1.1, ordenades per puntuació de major a menor, que s'interrompran quan el nombre de persones incloses en aquestes coincidisca amb el nombre de llocs convocats. Aquestes constituiran les llistes definitives de persones aprovades.

Quan es produïsquen empats, es dirimiran de la manera següent: s'atendrà, en primer lloc, la màxima puntuació obtinguda en el primer exercici i, si persistira l'empat, es dirimirà a favor de la màxima puntuació obtinguda en el segon exercici. En cas de continuar l'empat, es resoldrà a favor de la màxima puntuació obtinguda en la segona part del segon exercici, i finalment a favor de la màxima puntuació obtinguda en la primera part del segon exercici.

En cas de persistir l'empat, si fos entre persones de diferent sexe, es dirimirà a favor del sexe femení, en cas que estiga infrarepresentat dins del col·lectiu de persones que formen part del cos, escala o agrupació professional, objecte de la present convocatòria en la data de la seua publicació.

Finalment, si encara persisteix l'empat, aquest es dirimirà per ordre alfabètic del primer cognom de les persones aspirants empatades, i s'iniciarà l'ordre esmentat per la lletra <Q>, d'acord amb el resultat del sorteig celebrat el dia 18 d'octubre de 2022 (DOGV 9454, 21 d'octubre).



8. Desenvolupament de les proves selectives

8.1. Convocatòria per a la realització de les proves

8.1.1. El primer exercici es farà en el lloc, la data i l'hora que s'establisca en la resolució per la qual s'aprove i publique, en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, la llista definitiva de persones admeses a la realització de les proves, per a la qual cosa haurà de transcórrer un termini no inferior a deu dies hàbils des de la publicació i la data de realització de la prova.

8.1.2. L'anunci de la realització del segon exercici, si és el cas, el farà públic l'OTS a través dels mitjans que estableix la base 13, d'acord amb el que preceptua l'apartat 2 de l'article 16, del Decret del Consell 3/2017, de 13 de gener, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana. S'estableix la realització dels exercicis successius que siguen procedents, en un termini que permeta que el procés finalitze en un any des de la convocatòria.

8,2. Concurrència a les crides per a la realització de les proves

8.2.1. Les persones admeses seran convocades per a la realització de cada exercici en crida única.

8.2.2. Perdran el seu dret quan es personen en els llocs de realització una vegada iniciades les proves o per la inassistència a aquestes, encara que es dega a causes justificades.

No obstant això, en el supòsit que hi concórrega causa de força major, l'OTS podrà apreciar les circumstàncies al·legades i admetre la persona aspirant, sempre que es posen de manifest amb la deguda antelació, no haja finalitzat l'exercici corresponent i aquesta admissió no menyscabe el principi d'igualtat.

Especialment, si alguna de les aspirants no pot completar el procés selectiu a causa d'embaràs de risc o part, degudament acreditat, la seua situació quedarà condicionada a la finalització del procés i a la superació de les proves que hagen quedat ajornades, i aquestes no poden ajornar-se de manera que es menyscabe el dret de la resta de les persones aspirants a una resolució de procés ajustada a temps raonables, cosa que haurà de ser valorada per l'OTS, i, en tot cas, la realització de les proves ha de tindre lloc abans de la publicació de la llista d'aspirants que han superat el procés selectiu.

Idèntica previsió resulta d'aplicació a les víctimes de violència de gènere quan acrediten degudament que no poden assistir per motius de seguretat.

8.3. Regles generals per a la realització de les proves

8.3.1. Les persones aspirants hauran d'observar les instruccions de l'OTS o del personal col·laborador durant la realització de les proves, amb vista al desenvolupament adequat d'aquestes.

Qualsevol alteració en el desenvolupament normal de les proves per part d'una persona aspirant quedarà reflectida en l'acta corresponent i aquesta persona aspirant podrà continuar el desenvolupament de l'exercici amb caràcter condicional fins que l'OTS resolga alguna cosa sobre l'incident.

8.3.2. Abans de l'inici de cada exercici i sempre que s'estime convenient durant el desenvolupament d'aquest, els membres de l'òrgan tècnic de selecció, el personal ajudant o assessor comprovaran la identitat de les persones admeses, mitjançant la presentació exclusivament del original del DNI, del NIE, del passaport o del permís de conduir emés a Espanya.

8.3.3. En totes les proves, l'OTS adoptarà les mesures que siguen necessàries per a garantir l'anonimat en la valoració d'aquestes, i seran anul·lats tots els exercicis que continguen alguna marca que en puga identificar l'autoria.



9. Llistes de persones aprovades

9.1. En finalitzar cada un dels exercicis de l'oposició, l'OTS publicarà la relació de persones que han superat la prova amb indicació del nom, cognoms, document d'identitat anonimitzat i la puntuació obtinguda. S'entendrà que han superat l'oposició únicament les persones aspirants que hagen obtingut la puntuació mínima exigida per a superar cada un dels exercicis.

9.2. Finalitzada l'oposició, l'òrgan tècnic de selecció, mitjançant un anunci, publicarà les llistes definitives de persones aspirants aprovades per l'ordre de puntuació total a què es refereix la base 7.5.

L'OTS no podrà en cap cas declarar que han superat el procés selectiu un nombre superior al de llocs de treball convocats, tenint en compte el que preveuen les bases 1 i 11 d'aquesta convocatòria.





10. Relació definitiva i presentació de documents

10.1. L'OTS elevarà a la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, per a publicar-les en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, les llistes definitives de persones aprovades per ordre de puntuació total perquè, en el termini de deu dies hàbils comptats des de l'endemà de la publicació, aporten davant de la Direcció General de Funció Pública els documents següents:

a) Fotocòpia del DNI o NIE.

b) Còpia autenticada del títol acadèmic exigible segons el que estableix la base 2.1.3 de la convocatòria o certificació acadèmica que acredite haver efectuat tots els estudis per a obtindre el títol. En el cas de titulacions obtingudes en l'estranger, còpia autenticada de la credencial d'homologació o, si és el cas, del certificat d'equivalència corresponent. Aquest requisit no serà aplicable a les persones aspirants que hagen obtingut el reconeixement de la seua qualificació professional, en l'àmbit de les professions regulades, a l'empara de les disposicions de dret de la Unió Europea.

c) Declaració jurada de no haver sigut separada o separat, o haver-se revocat el seu nomenament com a personal funcionari interí, amb caràcter ferm, mitjançant un procediment disciplinari de cap administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni trobar-se inhabilitada o inhabilitat per sentència ferma per a l'exercici de qualsevol funció pública o de les pròpies del cos, l'agrupació professional o l'escala objecte de la convocatòria. En el cas del personal laboral, no trobar-se inhabilitat per sentència ferma o a conseqüència d'haver sigut acomiadat disciplinàriament de manera escaient, per a exercir funcions similars a les pròpies de la categoria professional a la qual es pretén accedir.



Tractant-se de persones nacionals d'altres estats, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent ni haver sigut sotmeses a sanció disciplinària o equivalent, que impedisca en els mateixos termes en el seu estat l'accés a l'ocupació pública.

d) Certificat mèdic acreditatiu de tindre la capacitat física i psíquica necessària per a l'acompliment de les funcions dels llocs de treball oferits.

e) Qui supere les proves selectives ha d'acreditar els coneixements que té de valencià mitjançant la presentació dels certificats, diplomes o títols que hagen sigut homologats per la Generalitat, o mitjançant la realització d'un exercici específic a aquest efecte. El personal que no puga acreditar aquests coneixements haurà de realitzar els cursos de perfeccionament que, a l'efecte, es realitzaran a través de l'Institut Valencià d'Administració Pública (IVAP), en coordinació amb la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.

Segons el que preceptua la normativa, qui supere les proves selectives ha d'acreditar els seus coneixements de valencià en el corresponent grau mitjà o C1, amb un certificat expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.

Les persones que, en la data de presentació de la documentació requerida, estiguen en actiu i inscrites en el Registre de personal de la Direcció General de Funció Pública només hauran de justificar els apartats 10.1.b i 10.1.e, llevat que ja els tinguen acreditats i inscrits en el Registre de personal de la Direcció General de Funció Pública. En aquest cas únicament hauran de manifestar-ho per escrit davant de la Direcció General de Funció Pública, sense aportar la documentació corresponent.

10.2. Les persones que superen les proves selectives i que van sol·licitar una de les exempcions o bonificacions de les que estableix la base 5 hauran de presentar, addicionalment, una còpia autenticada dels documents acreditatius de la concurrència d'aquesta exempció o bonificació.

10.3. Les persones seleccionades que, dins del termini indicat i excepte casos de força major, no presentaren la documentació acreditativa dels extrems indicats, o que d'aquesta es deduïra que manquen d'algun dels requisits exigits, no podran ser nomenades personal de l'Administració de la Generalitat, sense perjudici de la responsabilitat en què pogueren haver incorregut per falsedat en les seues sol·licituds de participació.

10.4. No obstant el que es disposa en els apartats anteriors, d'acord amb el que s'estableix en l'article 28 de la Llei 39/2015, l'òrgan gestor del procés selectiu podrà verificar la realitat de les dades declarades i la veracitat dels documents aportats o, si és el cas, aconseguir-les electrònicament a través de les seues xarxes corporatives o d'una consulta a les plataformes d'intermediació de dades o altres sistemes electrònics habilitats a l'efecte, especialment les relatives a família nombrosa, titulació acadèmica, certificat expedit per la JQCV, llevat que la persona interessada manifeste expressament que no hi presta el seu consentiment, marcant per a això la casella continguda en el formulari de la sol·licitud.



11. Nomenament com a personal funcionari de carrera

Una vegada transcorregut el termini de presentació de la documentació, es dictarà la resolució, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, i es procedirà al nomenament com a personal funcionari de carrera del cos, l'escala o l'agrupació professional convocat, prèvia adjudicació d'un lloc de treball d'acord amb la puntuació obtinguda.

Amb la finalitat d'assegurar la cobertura de les places convocades, incloent-hi entre aquestes les possibles acumulacions del torn de promoció interna, quan es produïsquen renúncies de les persones seleccionades abans del seu nomenament o presa de possessió, o en el cas que aquestes no compliren els requisits de la base 10 anterior, l'òrgan convocant podrà requerir de l'OTS una relació complementària de les persones que seguisquen a les propostes per al possible nomenament com a personal funcionari de carrera.



12. Òrgan tècnic de selecció

12.1. L'OTS designat per a dur a terme el procés selectiu corresponent a la present convocatòria estarà integrat per cinc persones, que tindran la titularitat de la presidència, la secretaria i tres vocalies, i haurà de designar-se el mateix nombre de persones suplents.

12.2. La llista nominal de les persones que integren l'OTS es publicarà amb una antelació mínima d'un mes a la data de començament de les proves, mitjançant una resolució que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, en la forma que preveu la base 13.

12.3. L'OTS podrà sol·licitar la designació de personal col·laborador de caràcter administratiu o de personal col·laborador de suport tècnic que estime oportuna per a realitzar adequadament les proves.

12.4. Correspon a l'OTS exercir les funcions relatives a la determinació concreta del contingut de les proves en l'oposició i a la qualificació de les persones aspirants després de fer-les i, en general, adoptar totes les mesures que calguen amb vista a desenvolupar correctament les proves selectives.

12.5. Les persones integrants de l'OTS, així com el personal col·laborador de suport tècnic, s'hauran d'abstindre i podran ser recusades per les persones interessades quan hi concórreguen circumstàncies de les que preveuen els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

Així mateix, s'hauran d'abstindre les persones integrants de l'OTS que hagen fet tasques de preparació de persones aspirants en els cinc anys anteriors a la publicació d'aquesta convocatòria.

12.6. A l'efecte de comunicacions i de qualsevol altra incidència, l'OTS tindrà la seu a la Direcció General de Funció Pública, carrer de la Democràcia, 77, torre 4, 46018 València.

12.7. A l'efecte de gratificacions i indemnitzacions, l'OTS i el personal col·laborador a què fa referència l'apartat 3 es regiran pel que disposa el Decret 24/1997, d'11 de febrer, del Consell, sobre indemnitzacions per raó del servei i gratificacions per serveis extraordinaris, modificat pel Decret 95/2014, de 13 de juny.

12.8. El funcionament de l'OTS s'adaptarà al que estableix la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i la resta de normativa vigent, amb subjecció, quant al desenvolupament i l'execució del procediment selectiu, a les resolucions i instruccions dictades per l'òrgan gestor i altres competents en matèria de funció pública, així com als protocols establits a l'efecte de garantir la transparència i l'anonimat en la correcció d'exercicis.



13. Publicitat

Totes les resolucions que dicte l'òrgan competent, així com els acords i/o les notes informatives que emeta l'OTS, es publicaran en la seu electrònica de la Generalitat, portal de l'Administració de la Generalitat (http://sede.gva.es, cercador d'ocupació pública, descripció: 16/22), i en la pàgina web de la Direcció General de Funció Pública.





14. Recursos

14.1. La present convocatòria i tots els actes administratius que es dicten en el desenvolupament del procés selectiu posen fi a la via administrativa. Contra aquests podrà interposar-se, potestativament, un recurs de reposició en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de publicar-se en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, davant del mateix òrgan que ha dictat l'acte objecte de recurs, d'acord amb el que disposen els articles 123 i 124, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o, directament, un recurs contenciós administratiu davant del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de publicar-se en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, d'acord amb el que estableixen els articles 10, 14.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Tot això, sense perjudici que les persones interessades puguen fer ús, si és el cas, de qualsevol altre que estimen procedent.

14.2. Contra els acords i actes de tràmit de l'OTS, si aquests últims decideixen directament o indirectament el fons de l'assumpte, determinen la impossibilitat de continuar el procediment o produeixen indefensió o perjudici irreparable a drets i interessos legítims, podrà interposar-se un recurs d'alçada davant de la consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, en el termini d'un mes, a partir de l'endemà de la publicació del corresponent acord, i segons el que disposen els articles 121 i 122, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



València, 27 d'octubre de 2022



La consellera de Justícia, Interior i Administració Pública

GABRIELA BRAVO SANESTANISLAO.



ANNEX

Cos superior tècnic d'enginyeria industrial de l'Administració de la

Generalitat, A1-12,



TEMARI PART GENERAL

(Matèries comunes)



A. DRET CONSTITUCIONAL.

1. La Constitució Espanyola de 1978. Títol preliminar. Títol primer, Dels drets i deures fonamentals.

2. La Constitució Espanyola de 1978. Títol II, la Corona. Títol III, de les Corts Generals. Capítol I, De les cambres. Capítol II, De l'elaboració de les lleis. Títol X, De la reforma constitucional.

3. La Constitució Espanyola de 1978. Títol IV, Del Govern i l'Administració. Títol V, De les relacions entre el Govern i les Corts Generals.

4. La Constitució Espanyola de 1978. Títol VI, Del Poder judicial. Títol IX, Del Tribunal Constitucional.

5. La Constitució Espanyola de 1978. Títol VIII, De l'organització territorial de l'Estat. Capítol I, Principis generals. Capítol III, De les comunitats autònomes.



B. DRET AUTONÒMIC.

6. L'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana. Títol primer, La Comunitat Valenciana. Títol II, Dels drets dels valencians i valencianes. Títol III, La Generalitat. Títol IV, Competències.



7. La Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell. Títol I, Del president de la Generalitat. Títol II, Del Consell. Capítol I, Composició. Capítol II, Les atribucions. Capítol III, Del funcionament. Capítol VI, La iniciativa legislativa, els decrets legislatius i la potestat reglamentària del Consell. Títol III, Relacions entre el Consell i Les Corts.

8. La Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell. Títol II, Del Consell. Capítol IV, De la conselleria i dels consellers. Capítol V, Estatut personal dels consellers. Títol IV, De l'Administració pública de la Generalitat. Títol V, De la responsabilitat dels membres del Consell i de l'Administració Pública de la Generalitat.

9. La Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector instrumental i de subvencions. Títol I, De l'àmbit d'aplicació i organització del sector públic de la Generalitat. Capítol I, Àmbit d'aplicació i organització del sector públic. Títol II, Dels pressupostos de la Generalitat. Capítol III, Contingut, elaboració i estructura. Títol IX, Sector públic instrumental de la Generalitat. Títol X, Subvencions.





C. LA UNIÓ EUROPEA

10. Característiques de l'ordenament jurídic de la Unió Europea. Fonts del dret de la Unió Europea. Tractats constitutius. Actes jurídics de la Unió. Els reglaments. Les directives.



D. DRET ADMINISTRATIU

11. La Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. Títol preliminar. Capítol I, Disposicions generals.

12. La Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. Títol preliminar. Capítol II, Els òrgans de les administracions públiques.

13. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Títol preliminar. Disposicions generals. Títol I, Dels interessats en el procediment. Títol II, De l'activitat de les administracions públiques.

14. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Títol III, Dels actes administratius. Títol VI, De la iniciativa legislativa i la potestat per a dictar reglaments i altres disposicions.

15. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Títol IV, De les disposicions sobre el procediment administratiu comú.

16. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Títol V, De la revisió dels actes en via administrativa.

17. La Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. Títol preliminar. Capítol III, Principis de la potestat sancionadora. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Procediment per a l'exercici de la potestat sancionadora.

18. La Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic. Títol preliminar. Capítol I, Disposicions generals: objecte i àmbit d'aplicació. Capítol II, Contractes del sector públic. Secció 1a, Delimitació de tipus contractuals. Llibre primer, Configuració general de la contractació del sector públic i elements estructurals dels contractes. Títol III, Objecte, pressupost base de licitació, valor estimat, preu del contracte i la seua revisió. Llibre segon, Dels contractes de les Administracions Públiques. Títol I, Capítol I, Secció 1a, De la preparació dels contractes de les administracions públiques.



E. FUNCIÓ PÚBLICA

19. El text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic. Títol primer, Objecte i àmbit d'aplicació. Títol II, Personal al servei de les administracions públiques. Títol III, Drets i deures. Codi de conducta dels empleats públics. Títol VI, Situacions administratives. Títol VII, Règim disciplinari.

20. La Llei 4/ 2021, de 16 d'abril, de la funció pública valenciana. Títol primer. Objecte, principis i àmbit d'aplicació de la Llei. Títol III, Personal al servei de les administracions públiques. Títol V, Naixement i extinció de la relació de servei. Títol VI, Drets, deures i incompatibilitats del personal empleat públic. Títol VII, Provisió de llocs i mobilitat. Títol VIII, Promoció professional. Títol IX, Situacions administratives. Títol X, Règim disciplinari. Títol XI, Representació, negociació col·lectiva i participació institucional.



21. El Decret 42/2019, de 22 de març, del Consell, de regulació de les condicions de treball del personal funcionari de l'Administració de la Generalitat.

22. El Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana.



F. TEMES TRANSVERSALS

23. La Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes. Títol preliminar, Objecte de la Llei. Títol I, El principi d'igualtat i la tutela contra la discriminació. Títol II, Polítiques públiques per a la igualtat. La Llei 9/2003, de 2 d'abril, de la Generalitat, per a la igualtat de dones i homes.

24. La Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere. Títol preliminar. Títol I, Mesures de sensibilització, prevenció i detecció. Títol II, Drets de les dones víctimes de violència de gènere.

25. Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern. Títol preliminar. Títol I, transparència de l'activitat pública. Llei 1/2022, de 13 d'abril, de la Generalitat, de transparència i bon govern de la Comunitat Valenciana.





TEMARI PART ESPECIAL

(Matèries específiques)



1. Llei d'indústria. El Registre integrat industrial i el seu reglament. El reglament de la infraestructura de qualitat i seguretat industrial. Organismes de control a la Comunitat Valenciana.

2. La Directiva de serveis i la seua transposició. Especial referència a la regulació industrial i energètica. Règim d'accés a les activitats industrials: normativa relativa al lliure accés de les activitats de serveis i el seu exercici. El visat col·legial obligatori. Normativa en matèria de garantia d'unitat de mercat. Millora de la regulació i competència.



3. Conformitat de la producció en relació amb les directives de nou enfocament. Plantejament global. Responsabilitat pels danys causats per productes industrials. Normalització, acreditació i avaluació de conformitat. Marcatge CE de productes. Control dels productes industrials. Organismes notificats. Vigilància de mercat.

4. Professions regulades en els reglaments de seguretat industrial. Obtenció de carnets i habilitacions professionals. Normativa europea, estatal i autonòmica per al reconeixement de qualificacions professionals. Acreditació de certificats de competència.

5. Règim d'inspeccions, infraccions i sancions en les lleis sectorials industrials, energètiques i mediambientals: Especial referència a les lleis d'indústria, sector elèctric, sector d'hidrocarburs, energia nuclear i avaluació ambiental.

6. La Llei del sector elèctric: estructura, disposicions generals, ordenació del subministrament, sostenibilitat econòmica i financera del sistema elèctric i gestió econòmica i tècnica del sistema elèctric. La producció d'energia elèctrica en la Llei del sector elèctric. La regulació de les activitats de producció d'energia elèctrica a partir d'energies renovables, cogeneració i residus.

7. La regulació de les condicions administratives, tècniques i econòmiques de l'autoconsum d'energia elèctrica. L'emmagatzematge d'energia elèctrica: regulació i tecnologies. Les comunitats d'energies renovables.

8. La regulació del transport i la distribució d'energia elèctrica en la Llei del sector elèctric. La planificació de la xarxa de transport i de les de distribució. Accés i connexió a les xarxes. Peatges d'accés a les xarxes de transport i distribució d'energia elèctrica. Previsió de càrregues. Drets d'extensió. Connexions de servei. Coordinació amb la normativa urbanística. Els conflictes de distribuïdors de zona. Xarxes de distribució tancades.

9. El subministrament als usuaris i gestió de la demanda elèctrica i la qualitat del subministrament elèctric en la Llei del sector elèctric i el seu desplegament reglamentari. La defensa del consumidor en els sectors energètics en l'ordenament jurídic comunitari i espanyol. Resolució de reclamacions i discrepàncies en matèria de facturació, qualitat de servei i drets d'extensió de xarxes i connexions.

10. Règim jurídic i tècnic aplicable a l'autorització administrativa d'instal·lacions de generació, producció, autoconsum, transport, distribució, línies directes i instal·lacions privades d'energia elèctrica. La declaració d'utilitat pública i el procediment d'expropiació aplicable a les instal·lacions esmentades. Coordinació amb la normativa mediambiental i urbanística.

11. El Decret llei 14/2020, de 7 d'agost, del Consell, de mesures per a accelerar la implantació d'instal·lacions per a l'aprofitament de les energies renovables per l'emergència climàtica i la necessitat de la urgent reactivació econòmica.

12. Planificacions i estratègies generals i sectorials en matèries energètica i climàtica europea, nacional i autonòmica en els horitzons 2030 i 2050. El marc normatiu 2030 de la UE en matèria d'energia (paquet d'hivern de la UE). El Pla eòlic de la Comunitat Valenciana.



13. Normativa europea, nacional i autonòmica sobre estalvi i eficiència energètica: Instal·lacions tèrmiques en els edificis. Instal·lacions d'il·luminació en interior i exterior. Normativa europea i nacional sobre ecodisseny de productes industrials.

14. Normativa europea, nacional i autonòmica sobre certificació energètica d'edificis. Auditories energètiques. Proveïdors de serveis i empreses de serveis energètics. Promoció de l'eficiència del subministrament d'energia.

15. Regulació del sector d'hidrocarburs. L'exploració, investigació i explotació d'hidrocarburs en el dret comunitari, la Llei del sector d'hidrocarburs i el seu desplegament normatiu d'aplicació. Regulació mediambiental, d'ordenació territorial i urbanística d'aplicació a aquestes activitats a la Comunitat Valenciana. Els gasos renovables amb finalitats energètics: especial referència a l'hidrogen i el biogàs.



16. Normativa europea, nacional i autonòmica relativa a l'avaluació d'ambiental de programes i projectes: aplicació a establiments i instal·lacions industrials i energètiques.

17. Normativa relativa a la prevenció, qualitat i control ambiental d'activitats a la Comunitat Valenciana. Instruments d'intervenció ambiental. La regulació europea, nacional i autonòmica sobre emissions de gasos d'efecte d'hivernacle.

18. La Llei d'ordenació del territori, urbanisme i paisatge de la Comunitat Valenciana i el seu desplegament reglamentari: aplicació a establiments i instal·lacions industrials i energètiques.

19. Normativa europea, nacional i autonòmica reguladora de les activitats d'emmagatzematge, transport, distribució, comercialització i subministrament de combustibles gasosos. Regulació tècnica aplicable als combustibles gasosos per canalització. Empreses de serveis relacionades amb l'activitat.

20. Normativa nacional i autonòmica relativa a instal·lacions de productes petrolífers. Regulació d'instal·lacions de distribució al detall de carburants i combustibles en instal·lacions de venda al públic. Instal·lacions per a subministrament a vehicles. Instal·lacions petrolíferes per a ús propi. Recuperació de vapors de gasolina. Empreses de serveis relacionades amb l'activitat.

21. Legislació bàsica sobre mineria: la Llei de mines i el Reglament general per al règim de la mineria. La regulació dels aprofitaments de recursos de les seccions A, B, C i D. La compatibilitat dels aprofitaments.

22. Regulació internacional, comunitària, nacional i autonòmica en matèria d'instal·lacions nuclears i radioactives. Distribució competencial. El Consell de Seguretat Nuclear. Els residus radioactius. Salvaguardes, protecció física i responsabilitat civil per danys nuclears. Protecció civil i risc nuclear i radiològic.

23. Normativa nacional i autonòmica reguladora dels emmagatzematges de productes químics. Empreses de serveis relacionades amb l'activitat.

24. Normativa nacional i autonòmica sobre el control dels riscos inherents als accidents greus en els quals intervinguen substàncies perilloses. Coordinació amb la resta d'autoritzacions i altres figures d'intervenció administrativa en matèria industrial.

25. El reglament sobre condicions tècniques i garanties de seguretat en línies d'alta tensió i les seues instruccions tècniques complementàries. Especificacions particulars d'empreses de transport i distribució d'electricitat i projectes tipus. Empreses de serveis relacionades amb l'activitat.

26. El reglament sobre condicions tècniques i garanties de seguretat d'alta tensió (centrals elèctriques, subestacions, centres de transformació) i les seues instruccions tècniques complementàries. Especificacions particulars d'empreses de transport i distribució d'electricitat i projectes tipus. Empreses de serveis relacionades amb l'activitat.



27. El reglament electrotècnic per a baixa tensió i les seues instruccions tècniques complementàries. Empreses de serveis relacionades amb l'activitat.

28. Normativa europea, nacional i autonòmica reguladora dels aparells d'elevació: ascensors, grues torre i grues mòbils autopropulsades. Empreses de serveis relacionades amb l'activitat.

29. Normativa nacional i autonòmica reguladora sobre seguretat en màquines.

30. Normativa nacional i autonòmica reguladora dels equips de pressió. Disseny, fabricació, comercialització, instal·lació i utilització dels equips de pressió. Empreses de serveis relacionades amb l'activitat.



31. Normativa nacional i autonòmica reguladora de les instal·lacions frigorífiques. Empreses de serveis relacionades amb l'activitat.

32. Normativa nacional i autonòmica sobre instal·lacions de protecció contra incendis i seguretat contra incendis en establiments industrials. Empreses de serveis relacionades amb l'activitat.

33. Normativa nacional relativa a homologació de vehicles i els seus components. Reformes d'importància de vehicles.

34. Normativa bàsica sobre centres tècnics de tacògrafs i limitadors de velocitat. Tallers de reparació de vehicles automòbils. Catalogació d'un vehicle com a històric. Laboratoris i entitats de serveis relacionades amb l'activitat.

35. Règim jurídic sobre la prestació de la inspecció tècnica de vehicles. Xarxa d'estacions ITV a la Comunitat Valenciana. Autorització i condicions de funcionament de les estacions d'inspecció tècnica de vehicles. El procediment d'inspecció tècnica de vehicles.



36. Normativa internacional i nacional relativa al transport de mercaderies peribles per carretera i al transport de mercaderies perilloses per carretera. Normativa internacional i nacional relativa a seguretat en contenidors.

37. Normativa nacional i autonòmica relativa a metrologia legal. El control metrològic de l'Estat. Registre de control metrològic. Distribució competencial. Règim sancionador.

38. Verificació periòdica d'instruments subjectes a metrologia legal. Organismes autoritzats de verificació metrològica. Condicions de prestació del servei de verificació periòdica a la Comunitat Valenciana, autorització i control administratiu.

39. Normativa relativa a objectes fabricats amb metalls preciosos i el seu control.

40. Política industrial de la Unió Europea. Estratègia industrial europea. Un nou model d'indústria. La indústria europea: present i futur. Factors fonamentals de la transformació industrial d'Europa. Ensenyaments extrets de la crisi de la covid-19. Resiliència del mercat únic. Reforç de l'autonomia estratègica oberta de la UE. Acceleració de la doble transició: ecològica i digital.

41. Política d'investigació, desenvolupament tecnològic i innovació a la Unió Europea, Espanya i la Comunitat Valenciana. Programa Horitzó Europa. Marc legal. El Sistema Valencià d'Innovació: estructura i interrelacions. Estratègia d'Especialització Intel·ligent per a la Investigació i Innovació a la Comunitat Valenciana.

42. Estratègia de política indústria Espanya 2030. Espanya circular 2030. L'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial: marc normatiu, funcions i objectius.

43. Normativa sobre gestió, modernització i promoció de les àrees industrials de la Comunitat Valenciana. Entitats de gestió i modernització de les àrees industrials. Classificació i mapa de les àrees industrials. Modernització i promoció exterior de les àrees industrials classificades. Registre autonòmic d'entitats de gestió i modernització de les àrees industrials. Classificació de les àrees industrials i enclavaments tecnològics de la Comunitat Valenciana. Declaració de municipi industrial estratègic i de municipi logístic estratègic.

44. El concepte d'empresa, el seu objecte i contingut. Aspectes juridics bàsics de l'empresa. Formes juridiques. La capacitat legal, tècnica i economicofinancera de les empreses en els sectors energètics i industrials en la regulació espanyola. Els estats financers de l'empresa: Balanç de situació, compte de pèrdues i guanys, memòria, estat de canvis en el patrimoni net i estat de fluxos efectiu. La insolvència de l'empresa.



45. El pla d'inversions. La definició del projecte d'inversió. Inversió inicial, costos rellevants, el valor dels diners en el temps, tipus d'interés, fluxos de caixa anuals i taxa de descompte. Criteris econòmics de decisió per a l'acceptació de projectes d'inversió i la seua priorització en escenaris sense incertesa i amb incertesa.

Mapa web