Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDRE 14/2022, de 27 d'octubre, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, per la qual es convoquen proves selectives d'accés al cos superior tècnic d'enginyeria en informàtica de l'Administració de la Generalitat, A1-06, sector administració especial, convocatòria 6/22, promoció interna, persones amb diversitat funcional i amb malaltia mental, pel sistema de concurs oposició, corresponents a l'oferta d'ocupació pública de 2022 per a personal de l'Administració de la Generalitat.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 9460 de 31.10.2022
Número identificador:  2022/10013
Referència Base de Dades:  009486/2022
 



ORDRE 14/2022, de 27 d'octubre, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, per la qual es convoquen proves selectives d'accés al cos superior tècnic d'enginyeria en informàtica de l'Administració de la Generalitat, A1-06, sector administració especial, convocatòria 6/22, promoció interna, persones amb diversitat funcional i amb malaltia mental, pel sistema de concurs oposició, corresponents a l'oferta d'ocupació pública de 2022 per a personal de l'Administració de la Generalitat. [2022/10013]

El Decret 32/2022, de 25 de març, del Consell, pel qual s'aprova l'oferta d'ocupació pública de 2022, per a personal de l'Administració de la Generalitat, conté 52 llocs de treball del cos superior tècnic d'enginyeria en informàtica de l'Administració de la Generalitat, A1-06, sector administració especial, que es convocaran per promoció interna, persones amb diversitat funcional i amb malaltia mental, pel sistema de concurs oposició.

De conformitat amb el que estableix el Decret 32/2022, i en exercici de les atribucions conferides per la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la funció pública valenciana (d'ara en avant, LFPV), i vista la proposta de la Direcció General de Funció Pública,



ORDENE



Primer

Convocar proves selectives d'accés al cos superior tècnic d'enginyeria en informàtica de l'Administració de la Generalitat, A1-06, sector administració especial, promoció interna, persones amb diversitat funcional i personal amb malaltia mental, que es convocaran pel sistema de concurs oposició, per a cobrir 52 llocs de treball.





Segon

Les proves selectives es regiran pel que estableixen el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic; l'LFPV; el Decret 3/2017, de 13 de gener, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana; les altres normes de general i pertinent aplicació, i el que disposen les següents



Bases de la convocatòria



1. Objecte de la convocatòria

1.1. La present convocatòria té per objecte seleccionar personal, mitjançant el sistema de concurs oposició, per a cobrir 52 llocs de treball del cos superior tècnic d'enginyeria en informàtica de l'Administració de la Generalitat, A1-06, sector administració especial, promoció interna, persones amb diversitat funcional i amb malaltia mental.



D'acord amb el que assenyala el Decret 32/2022, es reservaran 3 llocs per a persones amb diversitat funcional i 1 lloc per a persones amb malaltia mental.

En l'annex III s'estableix la monografia professional d'aquest lloc de treball.

1.2. En el cas que, a conseqüència de l'execució de l'oferta o les ofertes d'ocupació pública en què es fonamenta la publicació d'aquesta ordre, es convoquen per torn lliure llocs idèntics als inclosos en aquesta convocatòria, només es podrà concórrer a un dels torns convocats, i serà motiu d'exclusió la presentació de sol·licituds als dos torns, per la qual cosa s'haurà d'optar per un d'aquests.

Així mateix, les persones que concórreguen pel torn de promoció interna hauran d'optar per una de les modalitats oferides.

1.3. Els llocs de treball que queden sense cobrir pel torn de promoció interna, després de la finalització del corresponent procés selectiu, s'acumularan als llocs oferits per torn lliure corresponents a la mateixa oferta o ofertes.

En tot cas, les places reservades als contingents de persones amb diversitat funcional i malaltia mental del torn de promoció interna que resulten desertes s'acumularan als contingents corresponents del torn lliure. Si resulten places desertes del contingent de malaltia mental del torn lliure, s'acumularan al contingent de persones amb diversitat funcional i, si queda alguna plaça deserta en aquest últim contingent, s'acumularà al torn lliure general.

1.4. De conformitat amb la lletra f) de l'apartat 2 de l'article 61 de l'LFPV, la distribució percentual en el cos i, si és el cas, l'escala, l'agrupació professional funcionarial, l'agrupació de llocs de treball o el grup professional objecte de la present convocatòria, en la data de publicació de l'oferta corresponent, és d'un 43,05 % de dones i un 56,95 % d'homes.



2. Condicions generals de les persones aspirants

2.1. Per a l'admissió a aquestes proves selectives, les persones aspirants hauran de reunir, a més de les condicions que preveu l'article 56 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, en relació amb l'article 62, de l'LFPV, els requisits següents:



2.1.1. Ser personal funcionari de carrera de l'Administració de la Generalitat dels cossos o les escales als quals es fa referència en el present apartat per a cada una de les modalitats i haver prestat serveis efectius durant almenys dos anys en el cos o l'escala des del qual s'accedeix, tal com estableix l'article 135 de l'LFPV.

Les modalitats d'accés a la promoció interna tindran, en cada cas, la procedència següent:

– Promoció interna vertical: prevista per al personal funcionari de carrera que ascendisca des d'un cos o escala d'un subgrup, o grup de classificació professional en el cas que aquest no tinga subgrup, a un altre superior.

– Promoció interna horitzontal: prevista per al personal funcionari de carrera que pertanga a un altre cos o escala del mateix subgrup de classificació professional.

2.1.2. Estar en possessió del títol universitari de grau o bé llicenciatura, enginyeria superior o arquitectura, o tindre complides les condicions per a obtindre'ls abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds i disposar del certificat que ho acredite.

Les persones aspirants amb titulacions obtingudes en l'estranger han d'acreditar que estan en possessió de la corresponent credencial d'homologació o, si és el cas, del certificat d'equivalència corresponent. Aquest requisit no serà aplicable als aspirants que hagen obtingut el reconeixement de la seua qualificació professional, en l'àmbit de les professions regulades, a l'empara de les disposicions de dret de la Unió Europea.

2.1.3. Podran optar als llocs reservats per a persones amb diversitat funcional les persones aspirants que complisquen els requisits anteriors, acrediten un grau de diversitat funcional igual o superior al 33 % i que ho formulen expressament en la sol·licitud de participació seguint les instruccions que estableix la base 4.4.

2.1.4. Podran optar als llocs reservats per a persones amb malaltia mental les persones aspirants que complisquen els requisits anteriors, acrediten un grau de diversitat funcional igual o superior al 33 % i la valoració del qual derive d'una malaltia mental, i ho formulen expressament en la sol·licitud de participació seguint les instruccions que estableix la base 4.4.

2.2. Les condicions per a l'admissió a les proves s'han de reunir en el moment de finalització del termini de presentació de sol·licituds i s'han de mantindre durant tot el procés selectiu fins al moment de presa de possessió.

2.3. L'Administració podrà requerir les persones aspirants, en qualsevol moment, perquè acrediten el compliment dels requisits exigits per a participar-hi, així com la veracitat de qualsevol dels documents que hagen d'aportar en aquest procés selectiu.

Si els requisits no foren acreditats o els documents no foren aportats en el termini dels deu dies hàbils següents a la notificació del requeriment, la persona aspirant podrà quedar exclosa del procés selectiu.

2.4. No podrà participar en aquest procediment selectiu el personal que ja tinga la condició de funcionari de carrera del cos objecte de la present convocatòria.



3. Accés de persones amb diversitat funcional i malaltia mental

3.1. L'òrgan tècnic de selecció (d'ara en avant, OTS) establirà per a les persones amb diversitat funcional i malaltia mental que ho requerisquen, i així ho sol·liciten, les adaptacions necessàries per a realitzar les proves. Aquesta petició s'haurà de formular en la sol·licitud de participació en el present procés selectiu, en la forma que s'indica en la base 4.4.

3.2. Si durant el desenvolupament del procés selectiu se susciten dubtes raonables respecte a la compatibilitat funcional d'una persona inicialment admesa, l'OTS podrà recaptar el corresponent dictamen de la Comissió d'Estudi de la Diversitat Funcional, cas en què aquesta podrà participar condicionalment i quedarà en suspens la resolució definitiva sobre la seua admissió o exclusió, fins a la recepció d'aquest dictamen.



4. Forma i termini de presentació de sol·licituds

4.1. El termini per a presentar sol·licituds serà de deu dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de publicar-se aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

4.2. Les sol·licituds s'han de presentar per via electrònica, d'acord amb el que estableix la normativa vigent. A aquest efecte, és necessari estar registrat per a l'ús del sistema d'identificació i signatura electrònica Cl@ve o tindre el certificat digital de signatura electrònica, o DNIe; omplir-ho a través del formulari habilitat en el portal de l'Administració de la Generalitat http://sede.gva.es (Cercador d'ocupació pública, descripció: 6/22, tramitar amb certificat) i fer el pagament telemàtic de la taxa.

La presentació electrònica requerirà el compliment successiu dels passos següents:

a) L'ompliment i la inscripció en línia.

b) El pagament electrònic de la taxa corresponent.

c) El registre electrònic de la sol·licitud.

4.3. No s'admetran i, consegüentment, quedaran excloses del procés selectiu les persones que hagen abonat la taxa però no hagen registrat la sol·licitud electrònicament, sense perjudici del que s'indica en l'apartat següent.

Quan, per motius tècnics no imputables a les persones interessades a participar en aquest procediment selectiu, que hagen abonat la taxa corresponent de manera telemàtica, no siga possible completar el procés de signatura i registre de la sol·licitud de manera electrònica, i, consegüentment, no figuren en la llista provisional de persones admeses i excloses a la realització de les proves, aquestes hauran d'esmenar la seua sol·licitud en la forma que preveu la base 6.3 d'aquesta convocatòria.



Les persones aspirants hauran d'indicar en la sol·licitud la casella corresponent, si és el cas, si opten per la reserva de diversitat funcional o per la reserva de malaltia mental. En cas que no ho indiquen, se les assignarà d'ofici a la promoció interna.

4.4. Els aspirants amb diversitat funcional que requerisquen mesures d'adaptació per a la realització de l'exercici, en l'ompliment de la sol·licitud, han d'observar les prescripcions següents:



4.4.1. Indicar en la sol·licitud el tipus de diversitat funcional que tenen i assenyalar el que siga procedent en cada cas, segons siga: (F) física, (P) psíquica, (S) sensorial.

4.4.2. Concretar el tipus de mesures que requerisquen i fer constar en l'apartat corresponent de la sol·licitud les que necessiten, entre les que hi figuren i que són les següents:

1. Eliminació de barreres arquitectòniques i taula adaptada a la cadira de rodes.

2. Ampliació del temps de duració de la prova. Per a l'aplicació d'aquesta mesura, les persones aspirants han de presentar, obligatòriament, un certificat expedit per l'òrgan oficial competent que especifique el diagnòstic i el temps d'ampliació que necessita, expressat en nombre de minuts.

3. Augment de la grandària dels caràcters del qüestionari per dificultat de visió.

4. Necessitat d'intèrpret, a causa de diversitat funcional auditiva.

5. Sistema Braille d'escriptura o ajuda d'una persona per invidència.



6. Altres, amb especificació de quines en la casella corresponent.



5. Drets d'examen i forma de pagament

5.1. Els drets d'examen són de 27,51 euros.

5.1.1. Bonificacions

a) La presentació de la sol·licitud de participació en les proves per mitjans telemàtics tindrà una bonificació del 10 % de la quota íntegra, que s'aplicarà de manera automàtica en efectuar el pagament, la presentació i el registre electrònic de la sol·licitud.

b) Les persones que acrediten que formen part d'una família nombrosa de categoria general o d'una família monoparental de categoria general obtindran una bonificació del 50 % de la quota íntegra acumulable a la fixada en l'apartat anterior, per a la qual cosa hauran d'assenyalar l'apartat «Bonificacions» de la sol·licitud telemàtica, i s'aplicarà de manera automàtica quan es faça el pagament, la presentació i el registre electrònic de la sol·licitud.

5.1.2. Exempcions. Estan exemptes del pagament de la taxa:

a) Les persones que acrediten un grau de diversitat funció igual o superior al 33 %. S'aplicarà automàticament en efectuar el pagament, la presentació i el registre electrònic de la sol·licitud, i marcar l'apartat «Exempcions» de la sol·licitud telemàtica.

b) Les persones que acrediten que formen part d'una família nombrosa de categoria especial o d'una família monoparental de categoria especial. S'aplicarà automàticament en efectuar el pagament, la presentació i el registre electrònic de la sol·licitud, i assenyalar en l'apartat d'exempcions «Família nombrosa especial» de la sol·licitud telemàtica.

c) Les dones víctimes d'actes de violència sobre la dona, que acrediten aquesta condició mitjançant qualsevol dels mitjans de prova que preveuen els articles 9.1 i 9.2 de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, així com les persones que acrediten trobar-se en situació d'exclusió social mitjançant el corresponent document expedit per l'òrgan competent en matèria de benestar social de l'ajuntament de residència. S'aplicarà automàticament en efectuar el pagament, la presentació, el registre electrònic de la sol·licitud i assenyalar l'apartat «Altres» de la sol·licitud telemàtica.

5.2. En cap cas, el pagament de la taxa eximirà del tràmit de registre electrònic de la sol·licitud.

La falta de justificació de l'abonament dels drets d'examen o de la presentació de la sol·licitud, dins del termini i en la forma escaient en el registre electrònic corresponent, determinarà l'exclusió de la persona aspirant.

5.3. Serà procedent la devolució de les taxes per drets d'examen en els supòsits i a través dels procediments que preveu l'article 1.2-6 de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes.





6. Admissió de les persones aspirants

6.1. Les persones aspirants queden vinculades per les dades que hagen fet constar en les seues sol·licituds i només en poden sol·licitar la modificació mitjançant un escrit motivat, dins del termini que estableix la base 4.1 per a la presentació de sol·licituds.

6.2. Acabat el termini de presentació de sol·licituds, i amb una verificació prèvia del fet que s'ha efectuat el pagament dels drets d'examen, la Direcció General de Funció Pública dictarà resolució, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, que contindrà la llista provisional de persones admeses i excloses per a la realització de les proves i distingirà, si és el cas, entre les que accedeixen pel contingent de reserva per a diversitat funcional i les que accedeixen pel contingent de reserva de malaltia mental.

6.3. Les persones aspirants podran, en cas d'error, exclusió o de no figurar en la llista provisional de persones admeses i excloses, esmenar electrònicament els defectes en què hagen incorregut en la seua sol·licitud o realitzar les al·legacions que consideren convenients en el termini de deu dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació de la resolució a què es refereix la base anterior, d'acord amb el que estableix l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

A aquest efecte, hauran de seguir les instruccions que s'indiquen en la resolució per la qual es publique la llista provisional d'admesos i exclosos. Especialment, les persones aspirants que no hagen pogut completar la presentació i el registre de la seua sol·licitud electrònicament per motius tècnics, tal com es preveu en la base 4.3, hauran d'annexar, en tot cas, el justificant de l'intent de la presentació i registre de la sol·licitud o la sol·licitud, i el pagament electrònic de la taxa o, si és el cas, el document que acredite l'aplicació de les bonificacions o exempcions corresponents; tot això, efectuat en el termini que preveu la base 4.1 per a presentar sol·licituds.

6.4. En tot cas, a fi d'evitar errors i, en el supòsit de produir-se'n, procedir a esmenar-los dins del termini i en la forma escaient, les persones aspirants comprovaran que no figuren en la llista provisional de persones excloses i, a més, que les seues dades personals i altres circumstàncies consignades en la sol·licitud consten correctament en les llistes de persones admeses.

6.5. Transcorregut el termini anterior, vistes les al·legacions i, si és el cas, esmenats els defectes, es dictarà una resolució que eleve a definitiva la llista de persones admeses i excloses per a la realització de les proves, i distingisca, si és el cas, entre les que accedisquen pel contingent de reserva per a diversitat funcional i les que accedisquen pel contingent de reserva per a malaltia mental, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

6.6. En la resolució per la qual es faça pública la llista definitiva de persones admeses al present procediment selectiu s'establiran, amb almenys deu dies d'antelació, la data, el lloc i l'hora de començament del primer exercici, així com l'ordre de crida d'aquestes, que s'iniciarà en la lletra «Q», segons el resultat del sorteig del dia 18 d'octubre de 2022 (DOGV 9454, 21 d'octubre).





7. Proves selectives

7.1. Procediment de selecció

El procediment de selecció és el de concurs oposició, i constarà d'una fase d'oposició, de caràcter obligatori i eliminatori, i d'una fase de concurs, de caràcter obligatori.

7.2. Desenvolupament de la fase d'oposició

La fase d'oposició constarà d'un exercici, de caràcter obligatori i eliminatori, que tindrà dues parts que es faran el mateix dia.

a) La primera part, que tindrà lloc al matí, consistirà a contestar per escrit un qüestionari de cent deu preguntes que, en tot cas, es formularan amb quatre respostes alternatives, de les quals només una serà la correcta, sobre la totalitat del temari que recull l'annex I.



L'OTS determinarà el temps de realització de l'examen prèviament, que en cap cas serà inferior a seixanta segons ni superior a noranta segons per pregunta.

b) La segona part, que tindrà lloc a la vesprada, consistirà a contestar per escrit un qüestionari de quaranta preguntes teoricopràctiques que, en tot cas, es formularan amb quatre respostes alternatives, de les quals només una serà la correcta, sobre la totalitat del temari que recull l'annex I.

L'OTS determinarà el temps de realització de l'examen prèviament, que en cap cas serà inferior a cent vint segons ni superior a cent huitanta segons per pregunta.

7.3. Qualificació de l'exercici

La puntuació màxima que es pot obtindre en la fase d'oposició serà 60 punts, que es distribuiran de la manera següent:

7.3.1. La qualificació de l'exercici serà de 0 a 60 punts.

a) La primera part es qualificarà de 0 a 30 punts. Caldrà obtindre 15 punts per a superar la primera part.

El nivell de coneixements mínims exigits per a aconseguir els 15 punts en l'exercici serà contestar el 50 % de respostes correctes netes. Les contestacions errònies es valoraran negativament amb una penalització equivalent a un terç del valor de cada contestació correcta i les contestacions en blanc ni puntuen ni penalitzen. La fórmula de correcció serà:

Respostes correctes netes = nre. d'encerts – (nre. d'errors / 3).

Establides les respostes correctes netes, es convertiran en puntuacions finals mitjançant una distribució proporcional.

b) La segona part es qualificarà de 0 a 30 punts. Caldrà obtindre 15 punts per a superar la segona part.

El nivell de coneixements mínims exigits per a arribar als 15 punts en l'exercici serà contestar el 50 % de respostes correctes netes. Les contestacions errònies es valoraran negativament amb una penalització equivalent a un terç del valor de cada contestació correcta i les contestacions en blanc ni puntuen ni penalitzen. La fórmula de correcció serà:



Respostes correctes netes = nre. d'encerts – (nre. d'errors / 3).

Establides les respostes correctes netes, es convertiran en puntuacions finals mitjançant una distribució proporcional.

7.3.2. Qualificació final de la fase d'oposició

Per a superar la fase d'oposició, serà necessari obtindre un mínim de 30 punts, puntuació que estarà determinada per la suma de les puntuacions obtingudes en l'exercici.

7.4. Fase de concurs

Només podran participar en la fase de concurs les persones que hagen superat la fase d'oposició. Els mèrits al·legats s'han d'haver obtingut abans de la data de finalització del termini de presentació d'instàncies i únicament es computaran fins a aquest moment.



La puntuació màxima de la fase de concurs serà de 40 punts, que es distribuiran d'acord amb el barem que figura en l'annex II.

7.5. Puntuació final del concurs oposició

La puntuació final del concurs oposició s'obtindrà sumant la puntuació obtinguda en les dues fases.

A continuació, es configuraran les llistes que siguen procedents, d'acord amb els llocs oferits en la base 1.1, ordenades per puntuació de més a menys, que s'interrompran quan el nombre de persones incloses en aquestes coincidisca amb el nombre de llocs convocats. Aquestes constituiran les llistes definitives de persones aprovades.

Quan es produïsquen empats, es dirimiran de la manera següent: s'atendrà, en primer lloc, la màxima puntuació obtinguda en el primer exercici i, si persisteix l'empat, es dirimirà a favor de la màxima puntuació obtinguda en el segon exercici. En cas de continuar l'empat, es resoldrà a favor de la màxima puntuació obtinguda en els diferents apartats del barem del concurs pel mateix ordre en el qual figuren relacionats.

En cas que persistisca l'empat, si fora entre persones de diferent sexe, es dirimirà a favor del sexe femení en cas que estiga infrarepresentat dins del col·lectiu de persones que formen part del cos, l'escala o l'agrupació professional objecte de la present convocatòria en la data en què es publique.

Finalment, si encara persistira l'empat, es dirimirà per ordre alfabètic del primer cognom de les persones aspirants empatades, ordre que s'iniciarà per la lletra «Q», segons el resultat del sorteig del 18 d'octubre de 2022 (DOGV 9454, 21 d'octubre).



De conformitat amb el que assenyala l'apartat 5 de l'article 18 del Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell, les persones aspirants que hagen optat per les vacants reservades a persones amb diversitat funcional i tinguen una puntuació superior a l'obtinguda per altres aspirants del torn de promoció interna, però no hagen obtingut vacant en el contingent de reserva esmentat, seran incloses pel seu ordre de puntuació en el torn de promoció interna.

Així mateix, les persones aspirants que hagen optat per promoció interna pel torn de persones amb malaltia mental i no hagen obtingut vacant en el contingent de reserva esmentat seran incloses pel seu ordre de puntuació en el torn de promoció interna.



8. Desenvolupament de les proves selectives

8.1. Convocatòria per a la realització de les proves

L'exercici es farà en el lloc, la data i l'hora que s'establisca en la resolució per la qual s'aprove i publique, en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, la llista definitiva de persones admeses a la realització de les proves, per a la qual cosa haurà de transcórrer un termini no inferior a deu dies hàbils des de la publicació i la data de realització de la prova.

8.2. Concurrència a les crides per a la realització de les proves



8.2.1. Les persones admeses seran convocades per a la realització de cada exercici en crida única.

8.2.2. Perdran el dret quan es personen en els llocs de realització una vegada iniciades les proves o si no hi assisteixen, encara que es dega a causes justificades.

No obstant això, en el supòsit que hi concórrega causa de força major, l'OTS podrà apreciar les circumstàncies al·legades i admetre la persona aspirant, sempre que es posen de manifest amb la deguda antelació, no haja finalitzat l'exercici corresponent i aquesta admissió no menyscabe el principi d'igualtat.

Especialment, si alguna de les aspirants no pot completar el procés selectiu a causa d'embaràs de risc o part, degudament acreditat, la seua situació quedarà condicionada a la finalització del procés i a la superació de les fases que hagen quedat ajornades, i aquestes no poden ajornar-se de manera que es menyscabe el dret de la resta de les persones aspirants a una resolució de procés ajustada a temps raonables, cosa que haurà de ser valorada per l'OTS, i, en tot cas, la realització de les proves ha de tindre lloc abans de la publicació de la llista d'aspirants que han superat el procés selectiu.

És aplicable a les víctimes de violència de gènere exactament la mateixa previsió quan acrediten degudament que no hi poden assistir per motius de seguretat.

8.3. Regles generals per a la realització de les proves

8.3.1. Les persones aspirants hauran d'observar les instruccions de l'OTS o del personal col·laborador durant la realització de les proves, amb vista al desenvolupament adequat d'aquestes.

Qualsevol alteració en el desenvolupament normal de les proves per part d'una persona aspirant quedarà reflectida en l'acta corresponent i aquesta persona aspirant podrà continuar l'exercici amb caràcter condicional fins que l'OTS resolga alguna cosa sobre l'incident.

8.3.2. Abans de l'inici de cada exercici i sempre que s'estime convenient durant el desenvolupament d'aquest, els membres de l'òrgan tècnic de selecció, el personal ajudant o assessor comprovaran la identitat de les persones admeses, mitjançant la presentació exclusivament del original del DNI, del NIE, del passaport o del permís de conduir emés a Espanya.

8.3.3. En totes les proves, l'OTS adoptarà les mesures que siguen necessàries per a garantir l'anonimat en la valoració d'aquestes i anul·larà tots els exercicis en els quals hi haja alguna marca que puga identificar-ne l'autoria.



9. Llistes de persones aprovades i fase de concurs

9.1. En finalitzar l'exercici de la fase d'oposició, l'OTS publicarà la llista de persones que han superat la prova amb la indicació del seu nom, els cognoms, el document d'identitat anonimitzat i la puntuació obtinguda, amb la distinció, si és el cas, entre les que hi van accedir pel contingent de reserva per a diversitat funcional i les que hi van accedir pel contingent reservat per a malaltia mental. S'entendrà que han superat la fase d'oposició només les persones que hagen obtingut la puntuació mínima exigida per a superar cada una de les parts de l'exercici.



9.2. Una vegada finalitzada la fase d'oposició, l'OTS publicarà les llistes amb la qualificació final de la fase d'oposició a què fa referència la base 7.4, que constituirà la llista de les persones que han superat la fase d'oposició per ordre de puntuació i que han de passar a la fase de concurs.

A les persones incloses en les llistes esmentades es concedirà un termini de deu dies hàbils perquè presenten, obligatòriament, el full d'autobaremació degudament omplit i tots els documents acreditatius dels mèrits que s'hi declaren, i previstos en l'annex II, degudament acreditats. Si els mèrits que s'al·leguen ja consten en el registre de personal de la Generalitat, únicament serà necessari esmentar-los en l'autobarem, sense aportar els documents corresponents. Només es valoraran els mèrits al·legats en l'autobarem.

9.3. Una vegada efectuada la valoració dels mèrits, l'OTS publicarà les llistes provisionals de persones que han superat la fase d'oposició amb la puntuació obtinguda en la fase de concurs, desglossada en els diferents apartats del barem, a les quals es concedeix un termini de deu dies hàbils perquè formulen les reclamacions que estimen pertinents en relació amb la baremació.

Amb caràcter excepcional, i amb autorització prèvia de la Direcció General de Funció Pública, en els processos selectius massius en els quals el nombre de persones que han superat la fase d'oposició i, consegüentment, hagen d'aportar els mèrits corresponents a la fase de concurs, supere àmpliament el nombre de places convocades, l'OTS podrà acordar la revisió i valoració dels mèrits de les persones que, atesa la puntuació final de les dues fases, tinguen possibilitats d'obtindre plaça en el procés selectiu de què es tracte.

9.4. Resoltes les possibles reclamacions, l'OTS, mitjançant un anunci, publicarà les llistes definitives amb la puntuació obtinguda en la fase de concurs, desglossada en els diferents apartats del barem. Aquesta publicació servirà de notificació a les persones interessades, així com la llista definitiva de persones aprovades pel seu ordre de puntuació total a què es refereix la base 7.6.

L'OTS no podrà en cap cas declarar que han superat el procés selectiu un nombre superior al de llocs de treball convocats, tenint en compte el que preveuen les bases 1 i 11 d'aquesta convocatòria.





10. Llista definitiva i presentació de documents

10.1. L'OTS elevarà a la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, per a publicar-les en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, les llistes definitives de persones aprovades per ordre de puntuació total perquè, en el termini de deu dies hàbils comptats des de l'endemà de la publicació, aporten davant de la Direcció General de Funció Pública els documents següents:

a) Fotocòpia del DNI o NIE.

b) Còpia autenticada del títol acadèmic exigible segons el que estableix la base 2.1.2 de la convocatòria o certificació acadèmica que acredite haver efectuat tots els estudis per a obtindre el títol. En el cas de titulacions obtingudes en l'estranger, còpia autenticada de la credencial d'homologació o, si és el cas, del certificat d'equivalència corresponent. Aquest requisit no serà aplicable als aspirants que hagen obtingut el reconeixement de la seua qualificació professional, en l'àmbit de les professions regulades, a l'empara de les disposicions de dret de la Unió Europea.

c) Declaració jurada de no haver sigut separada o separat, o haver-se revocat el seu nomenament com a personal funcionari interí, amb caràcter ferm, mitjançant un procediment disciplinari de cap administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni trobar-se inhabilitada o inhabilitat per sentència ferma per a l'exercici de qualsevol funció pública o de les pròpies del cos, agrupació professional funcionarial o escala objecte de la convocatòria. En el cas del personal laboral, no trobar-se inhabilitada o inhabilitat, per sentència ferma o com a conseqüència d'haver sigut acomiadat disciplinàriament de manera procedent, per a exercir funcions semblants a les pròpies de la categoria professional a què es pretén accedir.

Si es tracta de persones nacionals d'altres estats, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent ni haver sigut sotmeses a cap sanció disciplinària o equivalent que impedisca, en els mateixos termes i en el seu estat, accedir a l'ocupació pública.

d) Certificat mèdic acreditatiu de tindre la capacitat física i psíquica necessària per a l'acompliment de les funcions dels llocs de treball oferits.

e) Qui supere les proves selectives ha d'acreditar els seus coneixements de valencià que té mitjançant la presentació dels certificats, diplomes o títols que hagen sigut homologats per la Generalitat, o mitjançant la realització d'un exercici específic a aquest efecte. El personal que no puga acreditar aquests coneixements haurà de fer els cursos de perfeccionament que, a aquest efecte, es realitzaran a través de l'Institut Valencià d'Administració Pública (IVAP) en coordinació amb la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.

Segons el que preceptua la normativa, han d'acreditar els seus coneixements de valencià en el corresponent grau mitjà o C1, amb un certificat expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.

Les persones que, en data de presentació de la documentació requerida, estiguen en actiu i inscrites en el Registre de personal de la Direcció General de Funció Pública només hauran de justificar els apartats 10.1.b i 10.1.e, llevat que ja els tinguen acreditats i inscrits en el Registre de personal de la Direcció General de Funció Pública, cas en què únicament hauran de manifestar-ho per escrit davant de la Direcció General de Funció Pública, sense aportar la documentació corresponent.



10.2. Les persones que superen les proves selectives pel contingent de reserva de persones amb diversitat funcional hauran de presentar, a més dels documents anteriors, la còpia autenticada de la certificació de la conselleria competent o els òrgans competents d'altres administracions públiques que acredite que té una diversitat funcional igual o superior al 33 %, així com l'informe de compatibilitat per a l'acompliment de les tasques i funcions del lloc.

Les persones que superen les proves selectives pel contingent de reserva de persones amb malaltia mental hauran de presentar, a més dels documents anteriors, la còpia autenticada de la certificació de la conselleria competent o els òrgans competents d'altres administracions públiques que acredite que té una diversitat funcional de grau igual o superior al 33 % i la valoració del qual derive d'una malaltia mental, així com l'informe de compatibilitat per a l'acompliment de les tasques i funcions del lloc.

10.3. Les persones que superen les proves selectives i que van sol·licitar una de les exempcions o bonificacions de les que estableix la base 5 hauran de presentar, addicionalment, una còpia autenticada dels documents acreditatius de la concurrència d'aquesta exempció o bonificació.

10.4. Les persones seleccionades que, dins del termini indicat i excepte casos de força major, no presenten la documentació acreditativa dels punts indicats, o quan d'aquesta es deduïsca que no tenen algun dels requisits exigits, no podran ser nomenades personal de l'Administració de la Generalitat, sense perjudici de la responsabilitat en què puguen haver incorregut per falsedat en les seues sol·licituds de participació.

10.5. No obstant el que disposen els apartats anteriors, d'acord amb el que estableix l'article 28 de la Llei 39/2015, l'òrgan gestor del procés selectiu podrà verificar la realitat de les dades declarades i la veracitat dels documents aportats, o, si és el cas, recaptar-los electrònicament a través de les seues xarxes corporatives o d'una consulta a les plataformes d'intermediació de dades o altres sistemes electrònics habilitats a aquest efecte, especialment els relatius a la condició de personal amb diversitat funcional, malaltia mental, família nombrosa, titulació acadèmica, certificat expedit per la JQCV, llevat que la persona interessada manifeste expressament que no hi presta el seu consentiment, per a la qual cosa ha de marcar la casella que conté el formulari de la sol·licitud.



11. Nomenament com a personal funcionari de carrera

Transcorregut el termini de presentació de la documentació, es dictarà una resolució, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, de nomenament com a personal funcionari de carrera del cos, l'escala o l'agrupació professional funcionarial convocat, prèvia adjudicació d'un lloc de treball d'acord amb la puntuació obtinguda.



Amb la finalitat d'assegurar la cobertura de les places convocades, quan es produïsquen renúncies de les persones seleccionades abans del seu nomenament o presa de possessió, o en el cas que aquestes no compliren els requisits de la base 10 anterior, l'òrgan convocant podrà requerir a l'OTS una llista complementària de les persones que seguisquen les proposades, per al seu possible nomenament com a personal funcionari de carrera.



12. Òrgan tècnic de selecció

12.1. L'OTS designat per a portar a terme el procés selectiu corresponent a la present convocatòria estarà integrat per set persones, que tindran la titularitat de la presidència, la secretaria i cinc vocalies, i s'han de designar el mateix nombre de persones suplents.



12.2. La relació nominal de les persones que integren l'OTS es publicarà amb una antelació mínima d'un mes a la data de començament de les proves, mitjançant una resolució que es publicarà en la forma prevista en la base 13 i en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

12.3. L'OTS podrà sol·licitar la designació de personal col·laborador de caràcter administratiu o de personal col·laborador de suport tècnic que estime oportuna per a realitzar adequadament les proves.

12.4. Correspon a l'OTS exercir les funcions relatives a la determinació concreta del contingut de les proves en la fase d'oposició i a la qualificació de les persones aspirants després de fer-les, així com baremar els mèrits al·legats per aquestes en la fase de concurs i, en general, adoptar totes les mesures que calguen amb vista a desenvolupar correctament les proves selectives.

12.5. Les persones integrants de l'OTS, així com el personal col·laborador de suport tècnic, s'hauran d'abstindre i podran ser recusades per les persones interessades quan hi concórreguen circumstàncies de les que preveuen els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

Així mateix, s'hauran d'abstindre les persones integrants de l'OTS que hagen fet tasques de preparació de persones aspirants en els cinc anys anteriors a la publicació d'aquesta convocatòria.

12.6. A l'efecte de comunicacions i de qualssevol altra incidència, l'OTS tindrà la seu en la Direcció General de Funció Pública, carrer de la Democràcia, 77, torre 4, 46018 València.

12.7. A l'efecte de gratificacions i indemnitzacions, l'OTS i el personal col·laborador a què fa referència l'apartat 3 es regirà pel que disposa el Decret 24/1997, d'11 de febrer, del Consell, sobre indemnitzacions per raó del servei i gratificacions per serveis extraordinaris, modificat pel Decret 95/2014, de 13 de juny.

12.8. El funcionament de l'OTS s'adaptarà al que estableix la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i la resta de normativa vigent, amb subjecció, quant al desenvolupament i l'execució del procediment selectiu, a les resolucions i instruccions dictades per l'òrgan gestor i altres competents en matèria de funció pública, així com els protocols establits a l'efecte de garantir la transparència i l'anonimat en la correcció d'exercicis.



13. Publicitat

Totes les resolucions que dicte l'òrgan competent, així com els acords i/o les notes informatives emesos per l'OTS, es publicaran en la seu electrònica de la Generalitat, portal de l'Administració de la Generalitat (http://sede.gva.es, Cercador d'ocupació pública, descripció: 6/22), i en la pàgina web de la Direcció General de Funció Pública: http://sede.gva.es/.



14. Recursos

14.1. La present convocatòria i tots els actes administratius que es dicten en el desenvolupament del procés selectiu posen fi a la via administrativa. Contra aquests es podrà interposar, potestativament, un recurs de reposició en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de publicar-se en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, davant del mateix òrgan que ha dictat l'acte contra el qual es recorre, d'acord amb el que disposen els articles 123 i 124, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o, directament, un recurs contenciós administratiu davant dels jutjats contenciosos administratius de València, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de publicar-se en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, d'acord amb el que estableixen els articles 8, 14.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Tot això, sense perjudici que les persones interessades puguen fer ús, si és el cas, de qualsevol altre que estimen procedent.

14.2. Contra els acords i actes de tràmit de l'OTS, si aquests últims decideixen directament o indirectament el fons de l'assumpte, determinen la impossibilitat de continuar el procediment o produeixen indefensió o perjudici irreparable a drets i interessos legítims, podrà interposar-se un recurs d'alçada davant de l'Hble. consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, en el termini d'un mes, a partir de l'endemà de la publicació del corresponent acord, i segons el que disposen els articles 121 i 122, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



València, 27 d'octubre de 2022.– La consellera de Justícia, Interior i Administració Pública: Gabriela Bravo Sanestanislao.





ANNEX I

Temari per a les proves selectives d'accés al cos superior tècnic d'enginyeria en informàtica de l'Administració de la Generalitat, A1-06



Temari part especial



I. PLANIFICACIÓ, GESTIÓ, SUPERVISIÓ, QUALITAT, I ANÀLISI DE PROJECTES TIC

1. Tecnologia i desenvolupament en la societat digital. Bretxa digital. Índexs d'economia i societat digital (DESI). La Dècada Digital d'Europa: metes digitals per a 2030.

2. Plans i actuacions de l'Agenda Digital per a GVA, GEN DIGITAL 2025. Descripció, estructura i objectius dels plans.

3. La gestió dels serveis TIC: bones pràctiques en gestió dels serveis. Biblioteca d'Infraestructura de Tecnologies de la Informació: ITIL v4.

4. Bones pràctiques en la direcció de projectes: gestió de l'abast dels projectes, del cronograma, els costos, la qualitat, la comunicació, els interessats, els riscos i els canvis.

5. Planificació estratègica. Bones pràctiques àgils: Lean, Kanban, SCRUM. Escalat àgil: SAFe, LeSS, SoS.

6. Qualitat del programari: adequació funcional, eficiència, compatibilitat, usabilitat, fiabilitat, seguretat, mantenibilitat i portabilitat. Gestió de requisits. Control de versions. Integració i entrega contínues (CI/CD) Devops.

7. Bones pràctiques en testatge de programari. Fonaments. Les proves al llarg del cicle de vida: rols, nivells, tipus i tècniques de proves. Ús d'eines per a la gestió i l'automatització de les proves.





II. CIBERSEGURETAT

8. Reial decret 311/2022, de 3 de maig, pel qual es regula l'Esquema Nacional de Seguretat.

9. Metodologia MAGERIT 3.0: mètode i catàleg d'elements.

10. Desenvolupament segur d'aplicacions web: OWASP 4.0. Seguretat dels serveis en núvol. Eines IDS, IPS i AntiDDoS.

11. Gestió de ciberincidents: preparació, identificació, contenció, mitigació, recuperació i actuacions postincidents. Amenaces i vectors d'atac. Funcions d'un CERT/CSIRT.

12. Política, organització i normes de desenvolupament de la seguretat de la informació en l'Administració de la Generalitat.



III. SMARTIFICACIÓ I TECNOLOGIES DISRUPTIVES

13. Intel·ligència artificial: conceptes bàsics, tecnologies fonamentals i aplicacions pràctiques. Intel·ligència artificial distribuïda.

14. Aprenentatge automàtic (machine learning). Aprenentatge supervisat, no supervisat i per reforç. Deep Learning.

15. Processament de llenguatge natural (PLN). Aplicacions del PLN. Processament intel·ligent de documents.

16. Dades massives (big data). Captura, anàlisi, transformació, emmagatzematge i explotació de conjunts massius de dades.

17. Entorns Hadoop o similars. Bases de dades SQL i NoSQL.

18. Gestió de les dades corporatives. Magatzem de dades (Data-Warehouse). Arquitectura OLAP. Mineria de dades.

19. Governança de la dada. Metodologia DAMA (Data Management Association) per a la governança de la dada.

20. Model estratègic de la dada. Model operatiu: inventari i mapa de dades, processos i polítiques; model organitzatiu: estructura, comités de govern i rols; serveis de l'oficina de govern de la dada. Cultura de la dada.

21. Apificació: què és una API i per a què serveix. Gestió i govern d'API. Ús de les API en la transformació d'empreses i de les administracions.

22. Automatització robòtica de processos (RPA). Concepte. Processos susceptibles d'automatització en l'administració i integració en una administració. Beneficis. Plataformes existents. Components per a incorporar.

23. Cadena de blocs (blockchain). Introducció a blockchain. Xarxes privades, públiques i híbrides.

24. Aplicabilitat de blockchain. Organitzacions descentralitzades, DAO, governança. Aspectes legals i fiscals sobre blockchain.



IV. SISTEMES I LLOC DE TREBALL DIGITAL

25. El centre de dades corporatiu. Arquitectura: disseny físic i lògic, la xarxa del «core» del centre i la seguretat. Tendències: impacte ambiental, escalabilitat, automatització i gestió remota.

26. Virtualitzacció i hiperconvergència en el centre de processament de dades.

27. La computació en el núvol, models i tendències (serverless computing, edge computing, etc.).

28. Infraestructures, plataformes i programari com a servei (IaaS, PaaS i SaaS). Centre de dades definit per programari (SDDC).

29. El lloc de treball TIC en una organització: normalització, seguretat, actualització i gestió.

30. Infraestructura del lloc de treball virtual (VDI).



V. DESENVOLUPAMENT DE PROGRAMARI I COMPONENTS PER A L'ADMINISTRACIÓ ELECTRÒNICA

31. La política de protecció de dades de caràcter personal. Règim jurídic. El Reglament UE 2016/679, de 27 d'abril, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades. Principis i drets. Obligacions. El delegat de Protecció de Dades en les administracions públiques. L'Agència Espanyola de Protecció de Dades.

32. Reial decret 203/2021, de 30 de març, pel qual s'aprova el Reglament d'actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics. Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'administració electrònica de la Comunitat Valenciana.

33. Arquitectura de desenvolupament en la web. Desenvolupament web front-end. Desenvolupament web en servidor, connexió a bases de dades i interconnexió amb sistemes i serveis. Llenguatges i eines per a la utilització en xarxes globals.

34. Disseny i principals entorns de treball per al desenvolupament i la publicació d'aplicacions mòbils.

35. Accessibilitat i usabilitat de les tecnologies, productes i serveis relacionats amb la societat de la informació. W3C. Disseny universal; conceptes d'UX (user experience) i UI (user interface).

36. Arquitectura orientada a serveis (SOA). Serveis web (SOA). Descripció i descobriment de serveis. XML i JSON.

37. Model de desenvolupament d'aplicacions basat en microserveis. Arquitectura i solucions.

38. Programació low-code, no-code, contenidors dockers. Serveis REST.

39. Gestió i tractament de documents i continguts electrònics. (tecnologies CMS i DMS; portafirmes electrònic i CSV, etc.).

40. Interoperabilitat de sistemes. Esquema Nacional d'Interoperabilitat. Normes tècniques d'interoperabilitat. Interoperabilitat dels documents i expedients electrònics, i normes per a l'intercanvi de dades entre administracions públiques. Protocol d'accés a serveis mediats (SCSP). Plataforma autonòmica d'interoperabilitat (PAI).



41. Infraestructures, serveis comuns i compartits per a la interoperabilitat entre administracions públiques. Sistema d'Informació Administrativa (SIA), directori comú d'unitats orgàniques i oficines (DIR3), Sistema d'Interconnexió de Registres (SIR), Cl@ve, la Plataforma d'intermediació de dades (PID), adreça electrònica habilitada (DEH), INSIDE, ARCHIVE.

42. Identificació i signatura electrònica. Marc europeu i nacional. Certificats digitals. Claus privades, públiques i concertades. Formats de signatura electrònica. Serveis de directori. Mecanismes d'identificació i signatura biomètrics.

43. Els sistemes d'informació geogràfica. Conceptes i funcionalitat bàsics. Incorporació de la component geogràfica en els sistemes d'informació.

44. Infraestructures de dades espacials (IDE). Definició i components. Arquitectura i serveis web d'una IDE.



VI. INFRAESTRUCTURES I XARXES DE TELECOMUNICACIONS

45. Virtualització de xarxes. Xarxes definides per programari (SDN); xarxes d'àrea àmplia definides per programari (SDWan).

46. Orquestració i gestió centralitzada de dispositius de comunicacions.

47. Xarxes d'emergència. Estàndard TETRA. Arquitectura del sistema. Serveis. Seguretat. Aplicacions. Evolució i tendències per a serveis de dades en banda ampla.

48. Internet de les coses (IoT); xarxes de sensors de curt i llarg abast.

49. Smart Cities: concepte, arquitectura, solucions i govern.

50. Xarxes 5G, tecnologia bàsica i aplicacions. Programa ÚNICO-banda ampla.

51. Seguretat en les comunicacions: seguretat perimetral: firewalls NGFW i dispositius de gestió i control de trànsit; servidors i serveis d'autenticació, autorització i accounting. Seguretat en l'accés a xarxes d'usuari (NAC); seguretat sense fil;

52. Accés segur a xarxes corporatives: VPN, IPSec.





ANNEX II

Cos superior tècnic d'enginyeria en informàtica de l'Administració de la Generalitat, A1-06



BAREM FASE CONCURS



a) Experiència (32 punts màxim):

a.1) Experiència en llocs de treball de naturalesa funcionarial/laboral en l'Administració del Consell les competències en matèria de personal de la qual siguen exercides per la Direcció General de Funció Pública, que siguen del mateix grup o subgrup de titulació i amb funcions corresponents a les del cos i l'escala convocada: 0,15 punts per mes treballat.

a.2) Experiència en llocs de treball de l'Administració del Consell les competències en matèria de personal de la qual siguen exercides per la Direcció General de Funció Pública, que siguen diferents que preveu l'apartat a.1: 0,12 punts per mes treballat.

b) Altres mèrits (8 punts màxim):

b.1) Exàmens aprovats en processos selectius de l'Administració de la Generalitat del mateix cos, escala o agrupació professional funcionarial que el convocat, convocats en els 10 anys anteriors a la convocatòria o en els processos selectius de les tres últimes convocatòries quan no hi haja hagut almenys tres processos selectius d'aquesta categoria en els últims 10 anys: 1 punt per examen fins a un màxim de 3 punts.



b.2) Tindre titulacions acadèmiques oficials iguals o superiors a la que s'exigeix en la convocatòria per a l'accés, exclòs aquest: 1 punt per cada titulació fins a un màxim de 2 punts.

b.3) Coneixement del valencià: fins a un màxim de 5 punts.

El coneixement del valencià es valorarà fins a un màxim de 5 punts, prèvia acreditació d'estar en possessió del corresponent certificat expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements del Valencià, segons l'escala següent:

– Coneixement oral o A2: 1,00 punt

– Grau elemental o B1: 2,00 punts

– Nivell B2: 3,00 punts

– Grau mitjà o C1: 4,00 punts

– Grau superior o C2: 5,00 punts

La valoració del coneixement del valencià s'efectuarà puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut.

b.4) Coneixement d'idiomes comunitaris: fins a un màxim de 2 punts.

Es valorarà el coneixement de llengües oficials de la Unió Europea diferents de la llengua espanyola segons els nivells especificats, que s'haurà d'acreditar documentalment mitjançant títols, diplomes i certificats expedits per les escoles oficials d'idiomes, per les universitats espanyoles que seguisquen el model d'acreditació d'exàmens de l'Associació de Centres de Llengües d'Educació Superior (ACLES), així com tots els que s'indiquen en l'annex del Decret 61/ 2013, de 17 de maig, del Consell, pel qual s'estableix un sistema de reconeixement de la competència en llengües estrangeres a la Comunitat Valenciana, tenint en compte les modificacions posteriors per ordre de la conselleria competent en matèria d'educació. El coneixement de l'idioma comunitari es valorarà fins a un màxim de 2 punts per idioma, i es tindran en compte els cursos i les seues equivalències si es tracta de cicles de l'escola oficial d'idiomes, o de nivells o certificats segons el Marc Europeu Comú Europeu de Referència (nivell bàsic, nivell intermedi i nivell avançat), segons l'escala que es detalla en la taula adjunta a aquest apartat.



La valoració del coneixement de l'idioma comunitari s'efectuarà puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut en cada un dels idiomes comunitaris. Les equivalències entre els ensenyaments regulats pel Reial decret 967/1988, de 2 de setembre, i els regulats pels reials decrets 944/ 2003 i 1629/ 2006, de 29 de desembre (Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig), i per la disposició final 1a del Decret 138/ 2014, de 29 d'agost (Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre), són les que es detallen en la taula adjunta a aquest apartat.



b.5) Formació: fins a un màxim de 2 punts pels cursos de formació rebuts o impartits, en el marc de l'Acord de formació per a l'ocupació o dels plans per a la formació contínua del personal de les administracions públiques:

De 100 hores o més: 1 punt

De 50 hores o més: 050 punts

De 25 hores o més: 025 punts

De 15 hores o més: 015 punts





ANNEX III

Monografia professional dels llocs pertanyents al cos A1-06



1. CONTEXT

TIPUS DE TASQUES

Art. 31.1.b de la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la funció pública valenciana, LFPV, sobre grups de classificació professional:

Els llocs de treball que es classifiquen per a la provisió pel subgrup A1, amb caràcter general, tindran funcions de planificació, assessorament, gestió, inspecció, execució, control, avaluació, estudi i proposta de caràcter administratiu de nivell superior.

Art. 32.b de l'LFPV, sobre els cossos especials:

Són cossos especials els que habiliten per a exercir llocs de treball que tinguen atribuïdes funcions que […] tinguen relació amb les competències referides a un àmbit material o professional específic.



LLOCS DE TREBALL ASSOCIATS AL COS

– Des d'un punt de vista horitzontal, les àrees de treball més habituals són les referides a la planificació, gestió, supervisió, qualitat i anàlisi de projectes relatius a les tecnologies de la informació i les comunicacions (TIC); ciberseguretat; smartificació i tecnologies disruptives; sistemes i lloc de treball digital; desenvolupament de programari i components; infraestructures i xarxes de telecomunicacions, i, en general, les derivades del control de les tecnologies de la informació, les telecomunicacions, les comunicacions corporatives i la teleadministració de la Generalitat i dels seus organismes autònoms.

– Des d'un punt de vista vertical, exemples de llocs als quals solen adscriure's els funcionaris/àries pertanyents al cos superior tècnic d'enginyeria en informàtica de l'Administració de la Generalitat, A1-06, són els de tècnic/a, analista, cap de secció, cap d'unitat, cap de servei o subdirector/a general.



2. FUNCIONS I RESPONSABILITATS

MISSIÓ

Exercir les funcions de planificació, assessorament, gestió de projectes, control, coordinació, avaluació, estudi i propostes que resulten aplicables, per a garantir la màxima eficàcia i seguretat de la Generalitat i dels seus organismes autònoms amb l'ús de les tecnologies de la informació i les comunicacions.

RESPONSABILITATS

• Definició de les polítiques de la Direcció General de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DGTIC).

• Trobar solucions TIC davant de les necessitats de l'organització de la Generalitat i proposar millores substancials amb el seu ús.

• Gestió de projectes: anàlisi, proposta, disseny, estimació de costos, determinació i adquisició dels recursos necessaris, activitats de programació, seguiment de l'execució, gestió dels canvis i presentació d'informes.

• Participar, coordinar o dirigir l'equip o els equips responsables de les activitats del projecte o de la prestació de serveis de la DGTIC.

• Participar en reunions en qualitat d'expert/especialista tècnic.

• Preparar documents, informes i presentacions sobre el seu àmbit.

• Descriure, millorar i documentar els processos del seu àmbit de treball.

• Realitzar totes les funcions afins en matèria TIC de nivell superior que li siguen assignades.

• En el cas d'exercir tasques de prefectura de qualsevol nivell: supervisar, orientar i motivar les persones al seu càrrec per a la consecució de les comeses atribuïdes a la unitat administrativa en el marc d'un bon clima laboral.

3.CONEIXEMENTS I CAPACITATS PROFESSIONALS

Conéixer les institucions i normes reguladores que ordenen l'activitat i el funcionament de l'ús de les TIC per part de les administracions públiques (saber)

Conéixer els aspectes teòrics i pràctics relatius a la gestió dels recursos públics, els fonaments sobre la governança i les polítiques públiques, els sistemes de qualitat aplicables i l'entorn actual de les administracions públiques (saber)

Conéixer els fonaments tecnològics en cada una de les àrees de treball habituals, ser conscient dels efectes i el potencial que tenen, amb una profunditat que permeta exercir amb solvència les seues responsabilitats (saber)

Saber dissenyar i implantar, de manera pràctica i creativa, solucions, millores o aplicacions innovadores basades en les TIC en l'àmbit de l'Administració pública de la Generalitat i dels seus organismes autònoms (saber fer)

Manejar adequadament les fonts legals i tècniques, comprendre i redactar documents i textos corresponents a l'activitat administrativa en matèria TIC, resoldre les incidències generades en la seua tramitació i informar sobre aquestes (saber fer)

Ser capaç de treballar de manera col·laborativa, així com de dirigir equips, fixant objectius i el seu seguiment, orientant els membres de la seua unitat sobre el seu acompliment i resolent conflictes en el grup (saber fer)

Mapa web