Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDRE 11/2022, de 27 d'octubre, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, per la qual es convoquen proves selectives d'accés al cos superior tècnic d'administració general de l'Administració de la Generalitat, A1-01, sector administració general, convocatòria 3/22, torn lliure general, persones amb diversitat funcional i malaltia mental, pel sistema d'oposició, corresponents a l'oferta d'ocupació pública de 2022 per a personal de l'Administració de la Generalitat.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 9460 de 31.10.2022
Número identificador:  2022/10010
Referència Base de Dades:  009483/2022
 



ORDRE 11/2022, de 27 d'octubre, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, per la qual es convoquen proves selectives d'accés al cos superior tècnic d'administració general de l'Administració de la Generalitat, A1-01, sector administració general, convocatòria 3/22, torn lliure general, persones amb diversitat funcional i malaltia mental, pel sistema d'oposició, corresponents a l'oferta d'ocupació pública de 2022 per a personal de l'Administració de la Generalitat. [2022/10010]



El Decret 32/2022, de 25 de març, del Consell, pel qual s'aprova l'oferta d'ocupació pública de 2022, per a personal de l'Administració de la Generalitat, conté 80 llocs de treball del cos superior tècnic d'administració general de l'Administració de la Generalitat, A1-01, sector administració general, torn lliure general, persones amb diversitat funcional i malaltia mental, que es convocaran mitjançant el sistema d'oposició.

De conformitat amb el que estableix el Decret 32/2022, i en exercici de les atribucions que confereix la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la funció pública valenciana (d'ara en avant, LFPV), i vista la proposta de la Direcció General de Funció Pública,





ORDENE



Primer

Convocar proves selectives d'accés al cos superior tècnic d'administració general de l'Administració de la Generalitat, A1-01, sector administració general, torn lliure general, persones amb diversitat funcional i malaltia mental pel sistema d'oposició, per a cobrir 80 llocs de treball.



Segon

Les proves selectives es regiran pel que estableixen el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic; l'LFPV; el Decret 3/2017, de 13 de gener, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana; les altres normes de general i pertinent aplicació, i el que disposen les següents





Bases de la convocatòria



1. Objecte de la convocatòria

1.1. La present convocatòria té per objecte la selecció de personal, mitjançant el sistema d'oposició, per a cobrir 80 llocs de treball del cos superior tècnic d'administració general de l'Administració de la Generalitat, A1-01, sector administració general, torn lliure general, persones amb diversitat funcional i malaltia mental.

D'acord amb el que assenyala el Decret 32/2022, es reservaran 5 llocs per a persones amb diversitat funcional i 2 llocs per a persones amb malaltia mental.

En l'annex II s'estableix la monografia professional d'aquest lloc de treball.

1.2. Els llocs de torn lliure general que queden sense cobrir s'acumularan als llocs reservats per a persones amb diversitat funcional i viceversa. En el supòsit que llocs de malaltia mental queden sense cobrir, aquests incrementaran els de torn lliure general.

1.3. En el cas que, com a conseqüència de l'execució de l'oferta o ofertes d'ocupació pública en què es fonamenta la publicació d'aquesta ordre, es convoquen, pel torn de promoció interna, llocs idèntics als que inclou aquesta convocatòria, només es podrà concórrer a un dels torns convocats i serà motiu d'exclusió la presentació de sol·licituds als dos torns, ja que només es pot optar a un dels dos.



1.4. Els llocs de treball que queden sense cobrir pel torn de promoció interna, després de la finalització del corresponent procés selectiu, s'acumularan als llocs oferits per torn lliure corresponents a la mateixa oferta o ofertes.

En tot cas, les places reservades als contingents de persones amb diversitat funcional i malaltia mental del torn de promoció interna que resulten desertes s'acumularan als contingents corresponents del torn lliure. Si resulten places desertes del contingent de malaltia mental del torn lliure, s'acumularan al contingent de persones amb diversitat funcional, i, si queda alguna plaça deserta en aquest últim contingent, s'acumularà al torn lliure general.

1.5. De conformitat amb la lletra f de l'apartat 2 de l'article 61 de l'LFPV, la distribució percentual en el cos i, si és el cas, l'escala, l'agrupació professional funcionarial, l'agrupació de llocs de treball o el grup professional objecte de la present convocatòria, en la data de publicació de l'oferta corresponent, és de 58,73 % de dones i 41,27 % d'homes.





2. Condicions generals de les persones aspirants

2.1. Per a l'admissió a aquestes proves selectives, caldrà complir els requisits següents:

2.1.1. Nacionalitat: tindre la nacionalitat espanyola o d'un estat membre de la Unió Europea o d'algun estat al qual siga aplicable la llibertat de circulació de treballadors. Independentment de la seua nacionalitat, el cònjuge de les i els espanyols i de les persones nacionals d'altres estats membres de la Unió Europea, i, quan així ho preveja el corresponent tractat, el cònjuge dels nacionals d'algun estat en què siga aplicable la llibertat de circulació dels treballadors, sempre que no estiguen separats de dret.

Així mateix, i amb les mateixes condicions que els cònjuges, hi podran participar els seus descendents i els del seu cònjuge, menors de vint-i-un anys o majors d'aquesta edat que visquen a càrrec seu.

2.1.2. Edat: haver complit setze anys i no haver arribat a l'edat de jubilació.

2.1.3. Estar en possessió del títol universitari de grau o bé llicenciatura, enginyeria superior o arquitectura, o tindre complides les condicions per a obtindre'ls abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds i disposar del certificat que ho acredite.

Les persones aspirants amb titulacions obtingudes a l'estranger hauran d'estar en possessió de la credencial d'homologació corresponent o, si és el cas, del certificat d'equivalència corresponent. Aquest requisit no serà aplicable als aspirants que hagen obtingut el reconeixement de la seua qualificació professional, en l'àmbit de les professions regulades, a l'empara de les disposicions de dret de la Unió Europea.



2.1.4. Capacitat: tindre les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguen necessàries per a exercir les corresponents funcions o tasques.

2.1.5. Habilitació: no haver sigut separada o separat, o haver-se revocat el seu nomenament com a personal funcionari interí, amb caràcter ferm, mitjançant un procediment disciplinari, d'alguna administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni trobar-se inhabilitada o inhabilitat per sentència ferma per a l'exercici de qualssevol funcions públiques o d'aquelles pròpies del cos, agrupació professional funcionarial o escala objecte de la convocatòria. En el cas de personal laboral, no trobar-se inhabilitada o inhabilitat per sentència ferma o a conseqüència d'haver sigut acomiadat disciplinàriament de manera procedent per a exercir funcions similars a les pròpies de la categoria professional a la qual es pretén accedir.

Si es tracta de persones nacionals d'altres estats, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent ni haver sigut sotmeses a cap sanció disciplinària o equivalent que impedisca, en els mateixos termes i en el seu estat, accedir a l'ocupació pública.

2.1.6. Podran optar als llocs reservats per a persones amb diversitat funcional les persones aspirants que complisquen els requisits anteriors i acrediten un grau de diversitat funcional igual o superior al 33 %, aspecte que han de formular expressament en la sol·licitud de participació seguint les instruccions que estableix la base 4.

Podran optar als llocs reservats per a persones amb malaltia mental les persones aspirants que complisquen els requisits anteriors i acrediten un grau de diversitat funcional igual o superior al 33 % i la valoració del qual derive d'una malaltia mental, aspecte que han de formular expressament en la sol·licitud de participació seguint les instruccions que estableix la base 4.

2.2. Les condicions per a l'admissió per a les proves hauran de reunir-se en el moment en què finalitze el termini de presentació de sol·licituds i mantindre's durant tot el procés selectiu, fins al moment de la presa de possessió.

2.3. L'Administració podrà requerir, en qualsevol moment, les persones aspirants a fi que acrediten el compliment dels requisits exigits per a participar-hi, així com la veracitat de qualsevol dels documents que hagen d'aportar en aquest procés selectiu.

Si els requisits no foren acreditats o els documents no foren aportats en el termini dels deu dies hàbils següents a la notificació del requeriment, la persona aspirant podrà quedar exclosa del procés selectiu.



2.4. No podrà participar en aquest procediment selectiu el personal que ja tinga la condició de funcionari de carrera del cos objecte de la present convocatòria.



3. Accés de persones amb diversitat funcional i malaltia mental

3.1. L'òrgan tècnic de selecció (d'ara en avant, OTS) establirà per a les persones amb diversitat funcional i malaltia mental que ho necessiten i així ho sol·liciten les adaptacions necessàries perquè facen les proves. Aquesta petició s'haurà de formular en la sol·licitud de participació en el present procés selectiu, en la forma que s'indica en la base 4.4.



3.2. Si durant el desenvolupament del procés selectiu se susciten dubtes raonables respecte a la compatibilitat funcional d'una persona inicialment admesa, l'OTS podrà recaptar el corresponent dictamen de la Comissió d'Estudi de la Diversitat Funcional, cas en què aquesta podrà participar condicionalment i quedarà en suspens la resolució definitiva sobre la seua admissió o exclusió, fins a la recepció d'aquest dictamen.



4. Forma i termini de presentació de sol·licituds

4.1. El termini per a presentar sol·licituds serà de deu dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de publicar-se aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

4.2. Les sol·licituds s'han de presentar per via electrònica, d'acord amb el que estableix la normativa vigent. A aquest efecte, cal estar registrat per a usar el sistema d'identificació i signatura electrònica Cl@ve o tindre un certificat digital de signatura electrònica, o DNIe; omplir a través del formulari habilitat en el portal de l'Administració de la Generalitat http://sede.gva.es (cercador d'ocupació pública, descripció: 3/22, tramitar amb certificat) i fer el pagament telemàtic de la taxa.



Les persones aspirants hauran d'indicar en la sol·licitud l'opció triada per a la realització dels exercicis, per a la qual cosa han d'assenyalar la casella 1 de la dada addicional 2 per a la «part especial: opció matèries jurídiques» i la casella 2 per a la «part especial: opció matèries econòmiques». Si no s'hi indica l'opció desitjada, s'assignarà d'ofici la casella 1, «part especial: opció matèries jurídiques».

La presentació electrònica requerirà el compliment successiu dels passos següents:

a) L'ompliment i la inscripció en línia.

b) El pagament electrònic de la taxa corresponent.

c) El registre electrònic de la sol·licitud.

4.3. No seran admeses i, consegüentment, quedaran excloses del procés selectiu les persones que hagen abonat la taxa, però no hagen registrat la sol·licitud electrònicament, sense perjudici del que s'indica en l'apartat següent.

Quan, per motius tècnics no imputables a les persones interessades a participar en aquest procediment selectiu, que hagen abonat la taxa corresponent de manera telemàtica, no siga possible completar el procés de signatura i registre de la sol·licitud de manera electrònica i, consegüentment, no figuren en la llista provisional de persones admeses i excloses a la realització de les proves, aquestes hauran d'esmenar la seua sol·licitud en la forma que preveu la base 6.3 d'aquesta convocatòria.



Les persones aspirants hauran d'indicar en la sol·licitud la casella corresponent, si és el cas, si opten per la reserva de diversitat funcional o per la reserva de malaltia mental. En cas que no s'indique, s'assignarà d'ofici al torn lliure general.

4.4. Els aspirants amb diversitat funcional que requerisquen mesures d'adaptació per a efectuar l'exercici, en l'ompliment de la sol·licitud han d'observar les prescripcions següents:

4.4.1. Indicar en la sol·licitud el tipus de diversitat funcional que tenen i assenyalar el que siga procedent en cada cas, segons siga: (F) física, (P) psíquica, (S) sensorial.

4.4.2. Concretar el tipus de mesures que requerisquen i fer constar en l'apartat corresponent de la sol·licitud les que necessiten, entre les que hi figuren i que són les següents:

1. Eliminació de barreres arquitectòniques i taula adaptada a la cadira de rodes.

2. Ampliació del temps de duració de la prova. Per a aplicar aquesta mesura, les persones aspirants hauran d'acompanyar, obligatòriament, un certificat expedit per l'òrgan oficial competent que especifique: el diagnòstic i el temps d'ampliació que necessita, expressat en nombre de minuts.

3. Augment de la grandària dels caràcters del qüestionari per dificultat de visió.

4. Necessitat d'intèrpret, a causa de diversitat funcional auditiva.

5. Sistema Braille d'escriptura o ajuda d'una persona per invidència.



6. Altres, amb l'especificació de quines en la casella corresponent.



5. Drets d'examen i forma de pagament

5.1. Els drets d'examen seran de 27,51 euros.

5.1.1. Bonificacions

a) La presentació de la sol·licitud de participació en les proves per mitjans telemàtics tindrà una bonificació del 10 % de la quota íntegra, que s'aplicarà de manera automàtica en efectuar el pagament, la presentació i el registre electrònic de la sol·licitud.

b) Les persones que acrediten que formen part d'una família nombrosa de categoria general o d'una família monoparental de categoria general obtindran una bonificació del 50 % de la quota íntegra acumulable a la fixada en l'apartat anterior, per a la qual cosa hauran d'assenyalar l'apartat «Bonificacions» de la sol·licitud telemàtica, i s'aplicarà de manera automàtica quan es faça el pagament, la presentació i el registre electrònic de la sol·licitud.

5.1.2. Exempcions. Estan exemptes del pagament de la taxa:

a) Les persones que acrediten un grau de diversitat funció igual o superior al 33 %. S'aplicarà automàticament en efectuar el pagament, la presentació i el registre electrònic de la sol·licitud, i assenyalar l'apartat «Exempcions» de la sol·licitud telemàtica.

b) Les persones que acrediten que formen part d'una família nombrosa de categoria especial o d'una família monoparental de categoria especial. S'aplicarà automàticament en efectuar el pagament, la presentació i el registre electrònic de la sol·licitud, i assenyalar en l'apartat d'exempcions «Família nombrosa especial» de la sol·licitud telemàtica.

c) Les dones víctimes d'actes de violència sobre la dona, que acrediten aquesta condició mitjançant qualsevol dels mitjans de prova que preveuen els articles 9.1 i 9.2 de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, així com les persones que acrediten trobar-se en situació d'exclusió social mitjançant el corresponent document expedit per l'òrgan competent en matèria de benestar social de l'ajuntament de residència. S'aplicarà automàticament en efectuar el pagament, la presentació i el registre electrònic de la sol·licitud, i assenyalar l'apartat «Altres» de la sol·licitud telemàtica.

5.2. En cap cas, el pagament de la taxa eximirà del tràmit de registre electrònic de la sol·licitud.

La falta de justificació de l'abonament dels drets d'examen o de la presentació dins del termini i en la forma escaient en el registre electrònic corresponent de la sol·licitud determinarà l'exclusió de la persona aspirant.

5.3. Serà procedent la devolució de les taxes per drets d'examen en els supòsits i per mitjà dels procediments que preveu l'article 1.2-6 de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes.





6. Admissió de les persones aspirants

6.1. Les persones aspirants queden vinculades per les dades que hagen fet constar en les seues sol·licituds i només en poden sol·licitar la modificació mitjançant un escrit motivat, dins del termini que estableix la base 4.1 per a la presentació de sol·licituds.

6.2. Acabat el termini de presentació de sol·licituds, i amb una verificació prèvia del fet que s'ha efectuat el pagament dels drets d'examen, la Direcció General de Funció Pública dictarà la resolució, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, que contindrà la llista provisional de persones admeses i excloses per a la realització de les proves i distingirà, si és el cas, entre les que hi accedeixen pel contingent de reserva per a diversitat funcional i les que hi accedeixen pel contingent de reserva de malaltia mental.

6.3. Les persones aspirants podran, en cas d'error, exclusió o de no figurar en la llista provisional de persones admeses i excloses, esmenar electrònicament els defectes en què hagen incorregut en la seua sol·licitud o realitzar les al·legacions que consideren convenients en el termini de deu dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació de la resolució a què es refereix la base anterior, d'acord amb el que estableix l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

A aquest efecte, hauran de seguir les instruccions que s'indiquen en la resolució per la qual es publique la llista provisional d'admesos i exclosos. Especialment, les persones aspirants que no hagen pogut completar la presentació i el registre de la seua sol·licitud electrònicament per motius tècnics, tal com preveu la base 4.3, hauran d'annexar, en tot cas, el justificant de l'intent de la presentació i el registre de la sol·licitud o la sol·licitud, i el pagament electrònic de la taxa o, si és el cas, el document que acredite l'aplicació de les bonificacions o exempcions corresponents; tot això, efectuat en el termini que preveu la base 4.1 per a presentar sol·licituds.

6.4. En tot cas, a fi d'evitar errors i, en el supòsit que se'n produïsquen, procedir a esmenar-los dins del termini i en la forma escaient, les persones aspirants comprovaran que no figuren recollides en la llista provisional de persones excloses i, a més, que les seues dades personals i altres circumstàncies consignades en la sol·licitud consten correctament en les llistes de persones admeses.

6.5. Transcorregut el termini anterior, vistes les al·legacions i, si és el cas, esmenats els defectes, es dictarà una resolució que eleve a definitiva la llista de persones admeses i excloses a la realització de les proves, i distingisca, si és el cas, entre les que hi accedisquen pel contingent de reserva per a diversitat funcional i les que hi accedisquen pel contingent de reserva per a malaltia mental, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

6.6. En la resolució per la qual es faça pública la llista definitiva de persones admeses al present procediment selectiu s'establirà, amb almenys deu dies d'antelació, la data, el lloc i l'hora d'inici del primer exercici, així com l'ordre de crida d'aquestes, que s'iniciarà en la lletra «Q», segons el resultat del sorteig del dia 18 d'octubre de 2022 (DOGV 9454, 21 d'octubre).



6.7. Prova de coneixement del castellà per a les persones admeses que no tinguen nacionalitat espanyola

Amb caràcter previ a la realització de les proves d'accés, les persones que no tinguen la nacionalitat espanyola i les que del seu origen es desprenga que no tenen coneixements del castellà hauran d'acreditar, mitjançant la realització d'una prova, que tenen un nivell adequat de comprensió i expressió oral i escrita d'aquesta llengua.

El contingut d'aquesta prova s'ajustarà al que disposa el Reial decret 1137/2002, de 31 d'octubre, pel qual es regulen diplomes d'espanyol com a llengua estrangera, modificat per la disposició final primera del Reial decret 1004/2015, de 6 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament que regula el procediment per a l'adquisició de la nacionalitat espanyola per residència.

La prova es qualificarà d'apte o no apte, i és necessari obtindre la valoració d'apte per a passar a fer la prova d'oposició.



Queden eximides de fer aquesta prova les persones que estiguen en possessió dels diplomes, certificats o títols acreditatius del coneixement de l'espanyol com a llengua estrangera que hagen sigut integrats en el Sistema Internacional de Certificació de l'Espanyol com a Llengua Estrangera (SICELE); pel que fa a cada un dels seus sis nivells, respectivament, als diplomes d'espanyol en el corresponent nivell A1, A2, B1, B2, C1 i C2; tot això, d'acord amb el que recull la disposició addicional quarta del Reial decret 1137/2001, modificat pel Reial decret 1004/2015, anteriorment esmentats.



7. Procés selectiu

El procés selectiu serà mitjançant el sistema d'oposició, amb les valoracions, els exercicis i les puntuacions que s'especifiquen en les bases següents.

Aquest procés inclou la superació d'un curs selectiu. Per a la realització d'aquest curs selectiu, els aspirants que hi accedisquen seran nomenats funcionaris en pràctiques per l'autoritat convocant.

7.1. Desenvolupament del procés selectiu

El procés selectiu constarà de dos exercicis, de caràcter obligatori i eliminatori. Entre el primer exercici i el segon, es farà el curs selectiu.



7.1.1. El primer exercici constarà de 2 parts, que es realitzaran en el mateix dia, de caràcter obligatori i eliminatori.

a) La primera part, que tindrà lloc al matí, consistirà a contestar per escrit un qüestionari de cent seixanta preguntes que, en tot cas, es formularan amb quatre respostes alternatives, de les quals només una serà la correcta, sobre la totalitat del temari que recull l'annex I. Cinquanta preguntes versaran sobre les matèries recollides en la «part general», noranta preguntes versaran sobre «part especial» A) Temes comuns, i les altres vint preguntes de la «part especial» B) Temes específics, «opció 1: matèries jurídiques», o «opció 2: matèries econòmiques», segons l'opció que s'haja indicat en la instància d'acord amb les instruccions del punt 4.2.

L'OTS determinarà el temps de realització de l'examen prèviament, que en cap cas serà inferior a seixanta segons ni superior a noranta segons per pregunta.

b) La segona part, que tindrà lloc a la vesprada, consistirà a contestar per escrit un qüestionari de quaranta preguntes teoricopràctiques que, en tot cas, es formularan amb quatre respostes alternatives, de les quals només una serà la correcta, sobre la totalitat del temari que recull l'annex I, excepte les matèries recollides en la «part general», de les quals trenta preguntes versaran sobre «part especial» A) Temes comuns, i les altres deu preguntes sobre B) Temes específics, «opció 1: matèries jurídiques», o «opció 2: matèries econòmiques», segons l'opció que s'haja indicat en la instància d'acord amb les instruccions del punt 4.2.

L'OTS determinarà el temps de realització de l'examen prèviament, que en cap cas serà inferior a cent vint segons ni superior a cent huitanta segons per pregunta.

7.1.2. De les persones aspirants que hagen superat el primer exercici i sobre la base de la puntuació obtinguda en aquest, accediran a la realització del curs selectiu un nombre equivalent a les places que cal cobrir, incrementat, si és el cas, amb el nombre de places de promoció interna que queden desertes més un 10 %. En el cas que una o més persones aspirants tinguen la mateixa qualificació que l'última amb dret a accedir al curs, totes les que presenten una puntuació idèntica accediran al curs.



El curs selectiu estarà organitzat i realitzat per l'Institut Valencià d'Administració Pública.

Els aspirants admesos al curs selectiu seran nomenats per l'òrgan convocant funcionaris en pràctiques durant el temps que estiguen en el curs i amb determinació de la data en què començarà a fer efecte aquest nomenament.

El curs tindrà com a finalitat proporcionar als aspirants la formació i capacitació suficient per a l'adquisició de coneixements pràctics, habilitats i competències per a desenvolupar amb eficàcia les funcions que exerciran en l'acompliment dels seus llocs de treball.

Per això el curs combinarà, de conformitat amb el que es detalle en la guia de continguts d'aquest, una activitat formativa tutoritzada de caràcter pràctic amb l'estada en entorns laborals on adquiriran coneixements pràctics sobre la gestió dels diferents procediments administratius propis de les funcions del lloc, entre els quals estaran, necessàriament, la gestió de personal, la contractació administrativa, la gestió economicopressupostària, les subvencions, la responsabilitat patrimonial o els procediments de caràcter sancionador.



El curs tindrà una duració estimada de 4 mesos. Des de la publicació de la llista de persones aspirants que tenen dret a accedir al curs selectiu fins al començament d'aquest no podrà transcórrer més d'1 mes.



La Direcció General de Funció Pública establirà oportunament el contingut, el calendari i els llocs de realització, així com les altres normes que l'hagen de regular.

El caràcter selectiu del curs exigirà l'assistència a aquest, així com realitzar les activitats que s'encarreguen. A la finalització d'aquest i com a requisit per a poder qualificar el segon exercici del procés, s'haurà d'obtindre la declaració d'«apte», que emetrà l'OTS sobre la base de l'informe del tutor dels aspirants, que serà designat per la Direcció General de Funció Pública.

El curs selectiu inclourà un mòdul en matèria d'igualtat entre dones i homes, i un mòdul en matèria de violència de gènere.

A les persones aspirants que no superen el curs selectiu no es podrà qualificar el segon exercici; per tant, quedaran excloses del procés selectiu. En aquests casos es dictarà una resolució motivada per part de l'autoritat convocant.

7.1.3. El segon exercici constarà de 2 parts, de caràcter obligatori i eliminatori.

a) La primera part tindrà caràcter obligatori i no eliminatori, i consistirà en la realització d'una sèrie de proves per a l'avaluació de les següents competències generals que es consideren convenients per a l'exercici de les funcions assignades a les places objecte de la present convocatòria:

1. Pensament crític, anàlisi i resolució creativa de problemes.

Gestionar informació complexa amb una perspectiva holística, de pensament sistèmic. Mostrar que es té consciència de les ramificacions de les qüestions que van més enllà del propi àmbit de responsabilitat i considerar el context general i altres punts de vista. Captar el que és essencial i estructurar els pensaments de manera clara. Desenvolupar solucions creatives i innovadores que tinguen en compte les necessitats i les postures de les parts interessades.

2. Gestionar la informació (alfabetització digital i en matèria de dades).

Trobar, filtrar, avaluar, utilitzar, crear i comunicar continguts utilitzant les tecnologies de la informació i internet. Llegir, comprendre i utilitzar les dades de diferents maneres, i demostrar capacitats de càlcul. Traslladar coneixements, capacitats i competències a través d'eines digitals i adaptar-se amb rapidesa a les noves realitats informàtiques i professionals.

3. Treball en equip.

Col·laborar entre estructures i assumir la responsabilitat dels resultats de l'organització en el seu conjunt. Compartir (en lloc d'acumular) coneixements, mostrar esperit de servei. Fer front als conflictes de manera constructiva. Demostrar facilitat per a treballar en un entorn multicultural i multilingüe, suport a la diversitat i un comportament respectuós i inclusiu cap als altres.

4. Aprenentatge com a capacitat.

Desenvolupar estratègies d'aprenentatge, identificar les pròpies necessitats d'aprenentatge i esforçar-se per millorar contínuament. Responsabilitzar-se del propi aprenentatge i reflexionar sobre aquest. Mostrar disposició a canviar l'estratègia davant de la nova informació, aprendre dels errors i aplicar les lliçons apreses amb determinació. Fer observacions i ser receptiu i respondre a aquestes.

Aquestes competències generals seran avaluades per part del personal especialista que a aquest efecte designe l'òrgan tècnic de selecció, a través d'un exercici en grup i la prova de la safata electrònica.

Per a avaluar-ho, el personal especialista que a aquest efecte designe l'òrgan tècnic de selecció farà les proves següents:



Exercici en grup: cada aspirant participarà en un exercici en grup. L'objectiu d'aquesta prova col·lectiva, de 60 minuts de duració, és mesurar les capacitats rellevants per a l'acompliment relacionades amb el treball en equip i altres capacitats d'interacció de la persona aspirant en el si d'un grup o equip, i la qualitat de la seua contribució a una tasca col·lectiva. El personal especialista agruparà les persones aspirants, sobre la base de l'ordre de crida que es preveu en la base 6, en grups de 8 persones, i es faran els exercicis que siguen necessaris perquè participen en aquesta prova tots els aspirants.

Segons l'exercici, cada persona pot rebre un dossier d'informació que és idèntic per a tots els membres del grup i, si és el cas, una informació addicional que pot ser diferent per a cada aspirant.

L'exercici té una part de treball individual en la qual cada participant ha de processar la informació rebuda en un temps limitat, per a la qual cosa ha d'identificar els aspectes més importants d'aquesta. A continuació, s'inicia la dinàmica de grup en la qual l'equip ha de complir l'objectiu que s'haja plantejat.

Safata electrònica: consisteix en una simulació d'una situació de treball real i reprodueix una safata de correu electrònic amb informació relativa a aspectes del treball i el seu acompliment. Els candidats han de trobar la millor solució possible en un període de temps determinat. En concret, es realitza en un ordinador, en la bústia de correu electrònic del qual la persona aspirant trobarà diversos correus que haurà de llegir i, després, ordenar una sèrie d'accions que se li proposen per a un nombre de situacions específiques (des d'aquelles amb les quals està totalment d'acord fins a aquelles amb les quals està totalment en desacord).



En concret, les persones aspirants respondran entre 18 i 21 preguntes relatives a la informació proporcionada en aquests correus electrònics. Cada pregunta presentarà 3 opcions i s'ha de classificar cada una d'acord amb una escala que presenta 5 posicions: totalment en desacord, en desacord, neutral, d'acord o totalment d'acord.



Amb antelació suficient es faran públiques a les persones aspirants unes instruccions per a la realització d'aquestes proves.

Sense perjudici del que preveu la base 7.1, per a afavorir el principi d'agilitat del procés selectiu i perquè concloga en els terminis que estableix la normativa, la realització d'aquestes proves, especialment l'exercici en grup, podrà tindre lloc en la fase final del curs selectiu. No obstant això, de conformitat amb el que disposa la base 7.1.2, per a poder qualificar el segon exercici del procés, s'haurà d'obtindre la declaració d'«apte» en el curs.

b) La segona part consistirà a resoldre, mitjançant un ordinador facilitat pel centre gestor, en un temps mínim de tres hores i màxim de quatre, que determinarà l'òrgan tècnic de selecció, 2 o 3 supòsits pràctics, referits a les matèries que recull l'annex I. Un d'aquests supòsits versarà sobre la «part especial» B) Temes específics «opció 1: matèries jurídiques» o «opció 2: matèries econòmiques», segons l'opció que s'haja indicat en la instància d'acord amb les instruccions del punt 4.2.



Es presumirà un valor idèntic a tots els supòsits pràctics, que es distribuirà proporcionalment entre les preguntes o els apartats que componguen el supòsit pràctic, llevat que l'OTS, atenent l'extensió, complexitat i/o dificultat tècnica, establisca diferent puntuació als supòsits pràctics o a cada una les qüestions formulades en els supòsits esmentats, cas en què ho comunicarà a les persones aspirants, amb caràcter previ a la realització de l'exercici.

7.2. Qualificació dels exercicis

La puntuació màxima que es podrà obtindre serà de 100 punts, que es distribuiran de la manera següent:

7.2.1. La qualificació del primer exercici serà de 0 a 50 punts.

a) La primera part es qualificarà de 0 a 25 punts. És necessari obtindre 12,5 punts per a superar la primera part.

El nivell de coneixements mínims exigits per a arribar als 12,5 punts en l'exercici serà contestar el 50 % de respostes correctes netes. Les contestacions errònies es valoraran negativament amb una penalització equivalent a un terç del valor de cada contestació correcta i les contestacions en blanc ni puntuen ni penalitzen. La fórmula de correcció serà:



Respostes correctes netes = nre. d'encerts – (nre. D'errors / 3)

Establides les respostes correctes netes, es convertiran en puntuacions finals mitjançant una distribució proporcional.

b) La segona part es qualificarà de 0 a 25 punts. Serà necessari obtindre 12,5 punts per a superar la segona part.

El nivell de coneixements mínims exigits per a arribar als 12,5 punts en l'exercici serà contestar el 50 % de respostes correctes netes. Les contestacions errònies es valoraran negativament amb una penalització equivalent a un terç del valor de cada contestació correcta i les contestacions en blanc ni puntuen ni penalitzen. La fórmula de correcció serà:



Respostes correctes netes = nre. d'encerts – (nre. D'errors / 3)

Establides les respostes correctes netes, es convertiran en puntuacions finals mitjançant una distribució proporcional.

No obstant això, de conformitat amb el que disposa el punt 7.1.2, només passaran a la següent fase del procés, que consisteix en la realització del curs selectiu, les persones aspirants que entren en la llista que s'hi estableix.

7.2.2. La qualificació del curs serà, de conformitat amb el que estableix el punt 7.1.2, d'«apte» o «no apte».

7.2.3. La qualificació del segon exercici serà de 0 a 50 punts.

a) La primera prova, que no tindrà caràcter eliminatori, relativa a les competències generals, es puntuarà de 0 a 10 punts, dels quals 5 corresponen a l'exercici en grup i els altres 5 a la safata electrònica.

b) La segona prova, que tindrà caràcter eliminatori, relativa a supòsits pràctics, es qualificarà de 0 a 40 punts i serà necessari obtindre un mínim de 20 punts per a superar-la.

Per a superar el segon exercici, serà necessari obtindre un mínim de 25 punts, puntuació que estarà determinada per la suma de les puntuacions obtingudes en les dues parts de l'exercici.

7.3. La puntuació final de les proves selectives, a l'efecte d'ordenació dels opositors en la llista d'aprovats, estarà determinada per la suma total de les qualificacions obtingudes en cada un dels dos exercicis obligatoris i s'ha d'haver obtingut, com a mínim, la puntuació indicada en cada cas.

Quan es produïsquen empats, es dirimiran de la manera següent: s'atendrà, en primer lloc, la màxima puntuació obtinguda en el primer exercici i, si persistira l'empat, es dirimirà a favor de la màxima puntuació obtinguda en el segon exercici. En cas de continuar l'empat, es resoldrà a favor de la màxima puntuació obtinguda en la segona part del primer exercici i, finalment, a favor de la màxima puntuació obtinguda en la primera part del segon exercici.

Si persisteix l'empat, es resoldrà en favor de la dona, en el cas que aquest sexe estiga infrarepresentat dins del col·lectiu de persones que formen part del cos o l'escala objecte de la convocatòria.

Finalment, si encara persistira l'empat, es dirimirà per ordre alfabètic del primer cognom de les persones aspirants empatades, ordre que s'iniciarà per la lletra «Q», segons el resultat del sorteig del 18 d'octubre de 2022 (DOGV 9454, 21 d'octubre).

7.4. Les persones aspirants que hagen superat el segon exercici i no obtinguen plaça, si volen, quedaran exemptes de la realització del primer exercici en la convocatòria següent del cos objecte de la present convocatòria, amb la qual cosa conservaran la nota que hagen obtingut en l'exercici esmentat i accediran directament a la realització del curs selectiu.

De conformitat amb el que assenyala l'apartat 5 de l'article 18 del Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell, les persones aspirants que hagen optat per les vacants reservades a persones amb diversitat funcional i tinguen una puntuació superior a l'obtinguda per altres aspirants del torn lliure general, però no hagen obtingut vacant en el contingent de reserva esmentat, seran incloses pel seu ordre de puntuació en el torn lliure general.

Així mateix, les persones aspirants que hagen optat pel torn lliure de persones amb malaltia mental i no hagen obtingut vacant en el contingent de reserva esmentat seran incloses pel seu ordre de puntuació en el torn lliure general.



8. Desenvolupament de les proves selectives

8.1. Convocatòria per a la realització de les proves

8.1.1. El primer exercici es farà en el lloc, la data i l'hora que s'establisca en la resolució per la qual s'aprove i publique, en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, la llista definitiva de persones admeses a la realització de les proves, per a la qual cosa haurà de transcórrer un termini no inferior a deu dies hàbils des de la publicació i la data de realització de la prova.

8.1.2. L'anunci de la realització del segon exercici, si és el cas, el farà públic l'OTS a través dels mitjans que estableix la base 13, d'acord amb el que preceptua l'apartat 2 de l'article 16, del Decret del Consell 3/2017, de 13 de gener, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana. Es preveu la realització dels exercicis successius que siguen procedents, en un termini que permeta que el procés finalitze en un any des de la convocatòria.

8.2. Concurrència a les crides per a la realització de les proves



8.2.1. Les persones admeses seran convocades per a la realització de cada exercici en crida única.

8.2.2. Perdran el dret quan es personen en els llocs de realització una vegada iniciades les proves o si no hi assisteixen, encara que es dega a causes justificades.

No obstant això, en el supòsit que hi concórrega causa de força major, l'OTS podrà apreciar les circumstàncies al·legades i admetre la persona aspirant, sempre que es posen de manifest amb la deguda antelació, no haja finalitzat l'exercici corresponent i aquesta admissió no menyscabe el principi d'igualtat.

Especialment, si alguna de les aspirants no pot completar el procés selectiu a causa d'embaràs de risc o part, degudament acreditat, la seua situació quedarà condicionada a la finalització d'aquest i a la superació de les proves que hagen quedat ajornades, les quals no es podran demorar de manera que es menyscabe el dret de la resta de les persones aspirants a una resolució del procés ajustada a temps raonables, la qual cosa haurà de valorar l'OTS i, en tot cas, la realització d'aquestes tindrà lloc abans de la publicació de la llista d'aspirants que han superat el procés selectiu.

És aplicable a les víctimes de violència de gènere exactament la mateixa previsió quan acrediten degudament que no hi poden assistir per motius de seguretat.

8.3. Regles generals per a la realització de les proves

8.3.1. Les persones aspirants hauran d'observar les instruccions de l'OTS o del personal col·laborador durant la realització de les proves, amb vista al desenvolupament adequat d'aquestes.

Qualsevol alteració en el desenvolupament normal de les proves per part d'una persona aspirant quedarà reflectida en l'acta corresponent i aquesta persona aspirant podrà continuar el desenvolupament de l'exercici amb caràcter condicional fins que l'OTS resolga alguna cosa sobre l'incident.

8.3.2. Abans de l'inici de cada exercici i sempre que s'estime convenient durant el desenvolupament d'aquest, els membres de l'òrgan tècnic de selecció, el personal ajudant o assessor comprovaran la identitat de les persones admeses, mitjançant la presentació exclusivament del original del DNI, del NIE, del passaport o del permís de conduir emés a Espanya.

8.3.3. En totes les proves, l'OTS adoptarà les mesures que siguen necessàries per a garantir l'anonimat en la valoració d'aquestes, i seran anul·lats tots els exercicis que continguen alguna marca que en puga identificar l'autoria.



9. Llistes de persones aprovades

9.1. En finalitzar cada un dels exercicis de l'oposició, l'OTS publicarà la llista de persones que han superat la prova amb la indicació del seu nom, cognoms, document d'identitat anonimitzat i la puntuació obtinguda, amb la distinció, si és el cas, entre les que hi van accedir pel contingent de reserva per a diversitat funcional i les que hi van accedir pel contingent reservat per a malaltia mental. S'entendrà que han superat l'oposició únicament les persones que hagen obtingut la puntuació mínima exigida per a superar cada un dels exercicis.

9.2. Finalitzada l'oposició, l'òrgan tècnic de selecció, mitjançant un anunci, publicarà les llistes definitives de persones aspirants aprovades per l'ordre de puntuació total a què es refereix la base 7.3.

L'OTS no podrà en cap cas declarar que han superat el procés selectiu un nombre superior al de llocs de treball convocats, tenint en compte el que preveuen les bases 1 i 11 d'aquesta convocatòria.





10. Llista definitiva i presentació de documents

10.1. L'OTS elevarà a la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, per a publicar-les en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, les llistes definitives de persones aprovades per ordre de puntuació total perquè, en el termini de deu dies hàbils comptats des de l'endemà de la publicació, aporten davant de la Direcció General de Funció Pública els documents següents:

a) Fotocòpia del DNI o NIE.

b) Còpia autenticada del títol acadèmic exigible segons el que estableix la base 2.1.3 de la convocatòria o certificació acadèmica que acredite haver efectuat tots els estudis per a obtindre el títol. En el cas de titulacions obtingudes en l'estranger, còpia autenticada de la credencial d'homologació o, si és el cas, del certificat d'equivalència corresponent. Aquest requisit no serà aplicable als aspirants que hagen obtingut el reconeixement de la seua qualificació professional, en l'àmbit de les professions regulades, a l'empara de les disposicions de dret de la Unió Europea.

c) Declaració jurada de no haver sigut separada o separat, o haver-se revocat el seu nomenament com a personal funcionari interí, amb caràcter ferm, mitjançant un procediment disciplinari de cap administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni trobar-se inhabilitada o inhabilitat per sentència ferma per a l'exercici de qualsevol funció pública o de les pròpies del cos, l'agrupació professional o l'escala objecte de la convocatòria. En el cas del personal laboral, no trobar-se inhabilitat, per sentència ferma o com a conseqüència d'haver sigut acomiadat disciplinàriament de manera procedent, per a exercir funcions semblants a les pròpies de la categoria professional a què es pretén accedir.

Si es tracta de persones nacionals d'altres estats, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent ni haver sigut sotmeses a cap sanció disciplinària o equivalent que impedisca, en els mateixos termes i en el seu estat, accedir a l'ocupació pública.

d) Certificat mèdic acreditatiu de tindre la capacitat física i psíquica necessària per a l'acompliment de les funcions dels llocs de treball oferits.

e) Qui supere les proves selectives ha d'acreditar els coneixements que té de valencià mitjançant la presentació dels certificats, diplomes o títols que hagen sigut homologats per la Generalitat, o mitjançant la realització d'un exercici específic a aquest efecte. El personal que no puga acreditar aquests coneixements haurà de fer els cursos de perfeccionament que, a aquest efecte, es realitzaran a través de l'Institut Valencià d'Administració Pública (IVAP) en coordinació amb la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.

Segons el que preceptua la normativa, qui supere les proves selectives ha d'acreditar els seus coneixements de valencià en el corresponent grau mitjà o C1, amb un certificat expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.

Les persones que, en data de presentació de la documentació requerida, estiguen en actiu i inscrites en el Registre de personal de la Direcció General de Funció Pública només hauran de justificar els apartats 10.1.b) i 10.1.e), llevat que ja els tinguen acreditats i inscrits en el Registre de personal de la Direcció General de Funció Pública, cas en què únicament hauran de manifestar-ho per escrit davant de la Direcció General de Funció Pública, sense aportar la documentació corresponent.



10.2. Les persones que superen les proves selectives pel contingent de reserva de persones amb diversitat funcional hauran de presentar, a més dels documents anteriors, la còpia autenticada de la certificació de la conselleria competent o els òrgans competents d'altres administracions públiques que acredite que té una diversitat funcional igual o superior al 33 %, així com l'informe de compatibilitat per a l'acompliment de les tasques i funcions del lloc.

Les persones que superen les proves selectives pel contingent de reserva de persones amb malaltia mental hauran de presentar, a més dels documents anteriors, la còpia autenticada de la certificació de la conselleria competent o els òrgans competents d'altres administracions públiques que acredite que té una diversitat funcional de grau igual o superior al 33 % i la valoració del qual derive d'una malaltia mental, així com l'informe de compatibilitat per a l'acompliment de les tasques i funcions del lloc.

10.3. Les persones que superen les proves selectives i que van sol·licitar una de les exempcions o bonificacions de les que estableix la base 5 hauran de presentar, addicionalment, una còpia autenticada dels documents acreditatius de la concurrència d'aquesta exempció o bonificació.

10.4. Les persones seleccionades que, dins del termini indicat i excepte casos de força major, no presenten la documentació que acredite els punts indicats, o si d'aquesta es dedueix que falta algun dels requisits exigits, no podran ser nomenades personal de l'Administració de la Generalitat, sense perjudici de la responsabilitat en què puguen haver incorregut per falsedat en les seues sol·licituds de participació.



10.5. No obstant el que disposen els apartats anteriors, d'acord amb el que estableix l'article 28 de la Llei 39/2015, l'òrgan gestor del procés selectiu podrà verificar la realitat de les dades declarades i la veracitat dels documents aportats, o, si és el cas, recaptar-los electrònicament a través de les seues xarxes corporatives o d'una consulta a les plataformes d'intermediació de dades o altres sistemes electrònics habilitats a aquest efecte, especialment els relatius a la condició de personal amb diversitat funcional, malaltia mental, família nombrosa, titulació acadèmica, certificat expedit per la JQCV, llevat que la persona interessada manifeste expressament que no presta el seu consentiment, per a la qual cosa ha de marcar la casella que conté el formulari de la sol·licitud.

11. Nomenament com a personal funcionari de carrera

Transcorregut el termini de presentació de la documentació, es dictarà la resolució, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, i es procedirà al nomenament com a personal funcionari de carrera del cos, l'escala o l'agrupació professional convocat, prèvia adjudicació d'un lloc de treball d'acord amb la puntuació obtinguda.



Amb la finalitat d'assegurar la cobertura de les places convocades, incloent entre aquestes les possibles acumulacions del torn de promoció interna, quan es produïsquen renúncies de les persones seleccionades abans del nomenament o la presa de possessió, o en el cas que aquestes no complisquen els requisits de la base 10 anterior, l'òrgan convocant podrà requerir a l'OTS la llista complementària de les persones que seguisquen les proposades per al seu possible nomenament com a personal funcionari de carrera.



12. Òrgan tècnic de selecció

12.1. L'OTS designat per a dur a terme el procés selectiu corresponent a la present convocatòria estarà integrat per set persones, que tindran la titularitat de la presidència, la secretaria i cinc vocalies, i s'haurà de designar el mateix nombre de persones suplents.



12.2. La llista nominal de les persones que integren l'OTS es publicarà amb una antelació mínima d'un mes a la data de començament de les proves, mitjançant una resolució que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, en la forma que preveu la base 13.

12.3. L'OTS podrà sol·licitar la designació de personal col·laborador de caràcter administratiu o de personal col·laborador de suport tècnic que estime oportuna per a realitzar adequadament les proves.

12.4. Correspon a l'OTS exercir les funcions relatives a la determinació concreta del contingut de les proves en l'oposició i a la qualificació de les persones aspirants després de fer-les i, en general, adoptar totes les mesures que calguen amb vista a desenvolupar correctament les proves selectives.

12.5. Les persones integrants de l'OTS, així com el personal col·laborador de suport tècnic, s'hauran d'abstindre i podran ser recusades per les persones interessades quan hi concórreguen circumstàncies de les que preveuen els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

Així mateix, s'hauran d'abstindre les persones integrants de l'OTS que hagen fet tasques de preparació de persones aspirants en els cinc anys anteriors a la publicació d'aquesta convocatòria.

12.6. A l'efecte de comunicacions i de qualssevol altra incidència, l'OTS tindrà la seu en la Direcció General de Funció Pública, carrer de la Democràcia, 77, torre 4, 46018 València.

12.7. A l'efecte de gratificacions i indemnitzacions, l'OTS i el personal col·laborador a què fa referència l'apartat 3 es regiran pel que disposa el Decret 24/1997, d'11 de febrer, del Consell, sobre indemnitzacions per raó del servei i gratificacions per serveis extraordinaris, modificat pel Decret 95/2014, de 13 de juny.

12.8. El funcionament de l'OTS s'adaptarà al que estableix la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i la resta de normativa vigent, amb subjecció, quant al desenvolupament i l'execució del procediment selectiu, a les resolucions i instruccions dictades per l'òrgan gestor i altres competents en matèria de funció pública, així com als protocols establits a l'efecte de garantir la transparència i l'anonimat en la correcció d'exercicis.



13. Publicitat

Totes les resolucions que dicte l'òrgan competent, així com els acords i/o les notes informatives emesos per l'OTS, es publicaran en la seu electrònica de la Generalitat, portal de l'Administració de la Generalitat (http://sede.gva.es, cercador d'ocupació pública, descripció: 3/22), i en la pàgina web de la Direcció General de Funció Pública: http://sede.gva.es/.



14. Recursos

14.1. La present convocatòria i tots els actes administratius que es dicten en el desenvolupament del procés selectiu posen fi a la via administrativa. Contra aquests podrà interposar-se, potestativament, un recurs de reposició en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de publicar-se en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, davant del mateix òrgan que ha dictat l'acte contra el qual es recorre, d'acord amb el que disposen els articles 123 i 124, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o, directament, un recurs contenciós administratiu davant del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de publicar-se en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, d'acord amb el que estableixen els articles 10, 14.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Tot això, sense perjudici que les persones interessades puguen fer ús, si és el cas, de qualsevol altre que estimen procedent.

14.2. Contra els acords i actes de tràmit de l'OTS, si aquests últims decideixen directament o indirectament el fons de l'assumpte, determinen la impossibilitat de continuar el procediment o produeixen indefensió o perjudici irreparable a drets i interessos legítims, podrà interposar-se un recurs d'alçada davant de l'Hble. consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, en el termini d'un mes, a partir de l'endemà de la publicació del corresponent acord, i segons el que disposen els articles 121 i 122, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



València, 27 d'octubre de 2022.– La consellera de Justícia, Interior i Administració Pública: Gabriela Bravo Sanestanislao.







ANNEX I

Temari per a les proves selectives d'accés al cos superior tècnic d'administració general de l'Administració de la Generalitat

(A1-01)



Part general

I. Constitució i organització de l'Estat

1. La Constitució Espanyola de 1978. Característiques, estructura. Títol preliminar. Dels drets i deures fonamentals. De la reforma constitucional.

2. La Corona: la seua regulació en la Constitució Espanyola. Les Corts Generals. Les cambres: composició, organització i funcions. La funció legislativa. Relacions entre les cambres. Els tractats internacionals.

3. Del Govern i de l'Administració. El president o presidenta del Govern. El Consell de Ministres. Estatut dels membres del Govern. Les funcions del Govern. Relacions entre el Govern i les Corts Generals.



4. L'Administració pública: principis constitucionals que la informen. Govern i Administració. L'Administració general de l'Estat: organització administrativa. Els ministeris: estructura. Els òrgans territorials.



5. Economia i hisenda: principis reguladors en la Constitució. El Tribunal de Comptes en la Constitució.

6. El poder judicial: la regulació constitucional de la justícia. El Consell General del Poder Judicial: composició i funcions. La regulació constitucional del Tribunal Constitucional, el Defensor del Poble: naturalesa, competències i resolucions.

7. Regulació constitucional de l'organització territorial de l'Estat: principis generals. L'Administració local. Les comunitats autònomes.



II. Organització de la Comunitat Valenciana

8. L'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana.

9. Les Corts: Dels drets dels diputats i diputades; De les comissions: normes generals; Control de les disposicions del Consell amb força de llei; De les interpel·lacions i preguntes parlamentàries. El sistema electoral valencià: el dret de sufragi, el sistema electoral i la convocatòria d'eleccions.

10. El president o la presidenta de la Generalitat: elecció i estatut personal. Atribucions. El Consell: composició. Atribucions i funcionament. La iniciativa legislativa i la potestat reglamentària. Relacions entre el Consell i les Corts.

11. Govern i Administració. Els consellers o les conselleres. Estatut personal. L'Administració pública de la Generalitat. Organització, competències i estructura. Organització territorial de les conselleries. Responsabilitat dels membres del Consell i de l'Administració pública de la Generalitat.

12. El Síndic de Greuges, la Sindicatura de Comptes, el Consell Jurídic Consultiu, el Consell Valencià de Cultura, l'Acadèmia Valenciana de la Llengua, el Comité Econòmic i Social. Lleis que regulen aquestes institucions: objecte, funcions i competències.

III. Unió Europea

13. Les institucions i els organismes de la Unió Europea. Composició i funcions: el Parlament Europeu, el Consell Europeu, el Consell de la Unió Europea, la Comissió Europea, el Tribunal de Justícia de la Unió Europea, el Banc Central Europeu, el Tribunal de Comptes. El Comité Econòmic i Social. El Comité de les Regions.

IV. Matèries transversals

14. La Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes. La Llei 9/2003, de 2 d'abril, de la Generalitat, per a la igualtat de dones i homes.

15. La Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere: objecte i principis rectors, mesures de sensibilització, prevenció i detecció; drets de les dones víctimes de violència de gènere; tutela institucional.

Part especial

A) Temes comuns

I. Dret administratiu

1. Les fonts del dret administratiu (I): el dret de la Unió Europea. Els tractats internacionals. La primacia del dret europeu respecte a la Constitució i les seues conseqüències per al sistema de fonts. La Constitució. La llei: les seues classes. Els principis de legalitat, reserva de llei, de jerarquia normativa i de competència. Els estatuts d'autonomia. Les lleis de les comunitats autònomes. Referència al costum i els principis generals del dret.

2. Les fonts del dret administratiu (II): el reglament: concepte, classes i naturalesa. Fonament i límits de la potestat reglamentària. La inderogabilitat singular de les disposicions generals. El control de la potestat reglamentària.

3. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques: objecte i àmbit subjectiu d'aplicació. Les persones interessades en el procediment. L'activitat de les administracions públiques: normes generals d'actuació. Termes i terminis. Especial referència a la identificació, la signatura i la utilització de mitjans electrònics, el registre i l'arxiu electrònic.

4. Els actes administratius: requisits. Eficàcia dels actes. Nul·litat i anul·labilitat. Especial referència a la notificació electrònica.

5. Disposicions sobre els procediments administratius: garanties del procediment. Iniciació, ordenació, instrucció, finalització i execució del procediment. La tramitació simplificada. Especial referència al procediment electrònic.

6. La revisió dels actes en via administrativa: la revisió d'ofici. Els recursos administratius.

7. La iniciativa legislativa i la potestat per a dictar reglaments i altres disposicions. Forma, estructura i procediment d'elaboració dels projectes normatius de la Generalitat. Les exigències de qualitat normativa i programació.

8. La Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. Disposicions generals. Dels òrgans de les administracions públiques. Actuació i funcionament electrònic del sector públic.



9. La Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. Dels convenis. Decret 176/2014, de 10 d'octubre, del Consell, pel qual es regulen els convenis que subscriga la Generalitat i el seu registre.



10. La potestat sancionadora de l'Administració. Principis de la potestat sancionadora. Especialitats en els procediments sancionadors.



11. La responsabilitat patrimonial de l'Administració pública. Responsabilitat de les autoritats i el personal al servei de les administracions públiques. Especialitats en els procediments en matèria de responsabilitat patrimonial.

12. El patrimoni de les administracions públiques: concepte i classificació. La Llei de patrimoni de la Generalitat. Disposicions generals, protecció i defensa del patrimoni, afectació, adscripció i mutació demanial, adquisició de béns i drets, utilització i aprofitament de béns i drets, alienació, cessió gratuïta de béns.

13. Normativa bàsica estatal en matèria de subvencions. Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions. Títol X. Decret 128/2017, de 29 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques.

14. Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. De l'ordre jurisdiccional contenciós administratiu, la impugnació de l'actuació de la Generalitat subjecta al dret administratiu: qüestions a les quals s'estén, òrgans i competències; termini per a la interposició del recurs contenciós; emplaçament i personació de la Generalitat; l'execució de sentències.



15. Els contractes del sector públic. Objecte i àmbit d'aplicació de la Llei de contractes del sector públic. Delimitació dels tipus contractuals. Contractes administratius i contractes privats. Perfecció i forma del contracte. Règim d'invalidesa. Del recurs especial en matèria de contractació. Parts del contracte. Òrgans autonòmics en matèria de contractació.

16. Els contractes del sector públic. Objecte, pressupost base de licitació, valor estimat, preu del contracte i la seua revisió. Garanties exigibles en la contractació del sector públic. Normes generals de la preparació de contractes per les administracions públiques. Especial referència a les clàusules socials i ambientals. Els contractes menors.

17. Els contractes del sector públic. Adjudicació dels contractes de les administracions públiques: normes generals. Tipus de procediment. Efectes, compliment i extinció dels contractes administratius. Dels tipus de contractes de les administracions públiques.

II. Gestió pública

18. La governança com a paradigma de gestió pública. El Llibre blanc de la UE i els cinc principis de la bona governança. El dret a la bona administració en la normativa europea, estatal i autonòmica. L'agenda 2030 i els Objectius de Desenvolupament Sostenible de Nacions Unides. Els compromisos de la Comunitat Valenciana.

19. Gestió de la qualitat i millora contínua dels serveis públics. La gestió de la qualitat en l'Administració valenciana: normativa, metodologia. Les cartes de serveis. El sistema de queixes i suggeriments del Decret 41/2016, de 15 d'abril, del Consell.

20. La planificació estratègica. Utilitat i marc legal. Àmbit objectiu, subjectiu i temporal de la planificació. Fases de la planificació. Fase 1: anàlisi de situació.

21. La planificació estratègica: fase 2: planificació operativa i elaboració de projectes. Fase 3: seguiment i avaluació dels plans d'actuació. Estructura del pla i de l'informe d'avaluació.

22. Govern obert: principis. La transparència i el bon govern: normativa bàsica estatal i autonòmica. La participació ciutadana en l'Administració valenciana. Els grups d'interés. La protecció de dades de caràcter personal: normativa bàsica estatal i autonòmica. Especial referència als drets digitals i a les figures del responsable i l'encarregat del tractament de dades, i el delegat de Protecció de Dades.



23. Avaluació de polítiques i programes públics. Què és avaluar? L'avaluació dins del cicle d'intervenció de les polítiques públiques. Enfocaments principals d'avaluació: característiques. Tipologies d'avaluació. El disseny de l'avaluació. Tècniques. L'informe d'avaluació.

III. Organització i règim dels empleats públics

24. L'Estatut bàsic de l'empleat públic: objecte i àmbit d'aplicació. Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la Generalitat, de la funció pública valenciana: objecte, principis i àmbit d'aplicació de la llei. Organització de l'Administració de la Generalitat en matèria de funció pública. Personal al servei de les administracions públiques.

25. Estructura i ordenació de l'ocupació pública: estructuració de l'ocupació pública. Ordenació dels llocs de treball. Instruments de planificació i ordenació de l'ocupació pública. Registres de personal.

26. Naixement i extinció de la relació de servei dels empleats públics. Selecció de personal. Adquisició i pèrdua de la condició del personal empleat públic. Provisió de llocs i mobilitat. Promoció i carrera professional. L'avaluació de l'acompliment. El teletreball: principis i regulació en la Generalitat.

27. Situacions administratives dels funcionaris al servei de la Generalitat. Drets, deures i incompatibilitats del personal empleat públic. Règim disciplinari. Responsabilitat civil, penal i administrativa dels funcionaris. Referència a la responsabilitat comptable. Els conflictes d'interessos.

28. La representació, negociació col·lectiva i participació institucional dels empleats públics.

IV. Gestió economicopressupostària

29. El finançament de la Comunitat Valenciana. La política tributària de la Generalitat; especial referència a la gestió de tributs propis i cedits.

30. Els fons Next Generation: consideracions generals. Normativa estatal i autonòmica del Pla de recuperació, transformació i resiliència: aspectes generals.

31. La Llei orgànica d'estabilitat pressupostària: àmbit d'aplicació i principis generals. Estabilitat pressupostària, sostenibilitat financera i regla de despesa. Mesures preventives, correctives i coercitives. Normativa sobre període mitjà de pagament a proveïdors. Instrumentació del principi de transparència.

32. La Llei 1/2015, de 6 de febrer de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions: àmbit d'aplicació i organització del sector públic de la Generalitat. El règim de la hisenda pública de la Generalitat. El sector públic instrumental de la Generalitat: els organismes públics, les societats mercantils, les fundacions i els consorcis.

33. El pressupost: concepte i naturalesa. Principis pressupostaris. El cicle pressupostari. Normativa bàsica estatal en matèria pressupostària. Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions: els principis i les regles de programació i gestió pressupostària. La programació pressupostària i l'objectiu d'estabilitat.

34. El pressupost de la Generalitat: contingut, elaboració i estructura. Tramitació i aprovació. La gestió del pressupost. Referència als documents comptables. La liquidació del pressupost.

35. Els crèdits pressupostaris en la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector instrumental i de subvencions. Modificacions dels crèdits inicials: requisits, procediment i competències. Despeses pluriennals: concepte i funcionament. Despeses d'exercici corrent, d'exercicis tancats i despeses pluriennals.



36. El control intern de la gestió economicofinancera de la Generalitat efectuat per la Intervenció General de la Generalitat: àmbit i objectius, principis d'actuació i prerrogatives, deures i facultats del personal controlador, deure de col·laboració i assistència jurídica; plans anuals i elevació al Consell d'informes generals. La funció interventora. El control financer. L'auditoria pública. La supervisió contínua. El control del Tribunal de Comptes: la seua funció fiscalitzadora, l'enjudiciament comptable i la seua relació amb la Sindicatura de Comptes.



V. Unió Europea

37. Naturalesa, valors i finalitat i objectius de la Unió Europea. Els membres de la Unió Europea. Les competències de la Unió Europea, delimitació, classificació i principis del seu exercici.

38. Característiques de l'ordenament jurídic de la Unió Europea. Fonts del dret de la Unió Europea. Tractats constitutius. Actes jurídics de la Unió: reglaments, directives, decisions, recomanacions i dictàmens.

39. Drets fonamentals i ciutadania de la Unió. El mercat interior: la lliure circulació de mercaderies, lliure circulació de treballadors, lliure circulació de persones, serveis i capitals. Les competències i garanties sobre l'espai de llibertat, seguretat i justícia.

40. Les polítiques de la Unió Europea (I): agricultura, transports, medi ambient, política econòmica i monetària.

41. Les polítiques de la Unió Europea (II): ocupació i política social; educació, formació professional i joventut; cultura; salut pública. La cohesió econòmica, social i territorial.

VI. Competències de la Generalitat

42. Les competències de la Generalitat en matèria de polítiques de prestació social, serveis socials, dependència, persones amb diversitat funcional, famílies, infància i adolescència, adopcions, joventut, dona, persones migrants i voluntariat social. Principals normes reguladores: aspectes generals.

43. Les competències de la Generalitat en matèria de justícia, interior, protecció civil, emergències i administració pública. Principals normes reguladores: aspectes generals.

44. Les competències de la Generalitat en matèria d'educació, formació professional reglada, cultura i promoció cultural, política lingüística, esport, universitats, ciència i investigació i innovació tecnològica. Principals normes reguladores: aspectes generals.

45. Les competències de la Generalitat en matèria de sanitat, salut pública, farmàcia, avaluació, investigació, qualitat i atenció al pacient. Principals normes reguladores: aspectes generals.

46. Les competències de la Generalitat en matèria d'economia social, foment de l'ocupació, formació professional ocupacional i contínua, intermediació en el mercat laboral. Principals normes reguladores: aspectes generals.

47. Les competències de la Generalitat en matèria d'indústria, energia, sectors productius, comerç interior i exterior, turisme, fires sectorials i activitats promocionals, artesania i consum. Principals normes reguladores: aspectes generals.

48. Les competències de la Generalitat en matèria d'agricultura, ramaderia, pesca, alimentació, desenvolupament rural, política agrària comuna, medi ambient, recursos hídrics, canvi climàtic i prevenció d'incendis. Principals normes reguladores: aspectes generals.

49. Les competències de la Generalitat en matèria d'ordenació del territori i del litoral, urbanisme, obres públiques, habitatge, transports, ports, costes i aeroports. Principals normes reguladores: aspectes generals.

B) Temes específics

Opció 1. Matèries jurídiques

1. L'Administració pública com a persona jurídica. Les potestats administratives. L'activitat discrecional: els seus límits i control. Les relacions entre l'Administració i els tribunals de justícia. Conflictes de jurisdicció entre els tribunals de justícia i l'Administració.

2. Els actes jurídics de l'Administració: públics i privats. L'acte administratiu. Concepte i elements. Classificació dels actes administratius. Especial referència als actes de tràmit i que posen fi a la via administrativa.

3. L'eficàcia temporal de les normes. La seua entrada en vigor i la fi de la seua vigència. La derogació tàcita. El dret transitori. El principi d'irretroactivitat i els drets adquirits.

4. El sector públic institucional. Classificació i règim jurídic, organització i funcionament. El sector públic instrumental de la Generalitat.



5. La jurisdicció contenciosa administrativa. Naturalesa. Qüestions a les quals s'estén. Òrgans i competències. Les parts i l'objecte del recurs contenciós administratiu. Les mesures cautelars.

6. Els procediments davant de la jurisdicció contenciosa administrativa. Recursos i execució de sentències. Procediments especials.

7. Del Tribunal Constitucional, la seua organització i atribucions. Els procediments de declaració d'inconstitucionalitat. El recurs d'empara constitucional. Els conflictes constitucionals. La impugnació de disposicions sense força de llei i resolucions de les comunitats autònomes. El recurs previ d'inconstitucionalitat contra projectes d'estatuts d'autonomia i les seues propostes de reforma.

8. Expropiació forçosa: fonament i naturalesa. Subjectes, objecte i causa de l'expropiació. Procediment general. Peculiaritats del procediment d'urgència. Les expropiacions especials.

9. L'ordenament jurídic en matèria d'administració local. La Llei 8/2010, de 23 de juny, de la Generalitat, de règim local de la Comunitat Valenciana: el municipi, la província, les àrees metropolitanes i les mancomunitats, referència general a les seues competències i òrgans de govern. Les relacions entre la comunitat autònoma i les entitats locals.



10. Dret de la Unió Europea. El dret primari i el dret derivat. Jerarquia de les normes. La relació entre el dret de la Unió Europea i l'ordenament jurídic dels estats membres. Principis i control. La participació de les CA i de la Generalitat en la formació i en l'execució del dret de la Unió Europea.

11. La Llei de l'Estatut dels Treballadors: fonts de la relació laboral. Forma del contracte. Tipus de contracte i la seua duració. Drets i deures derivats del contracte. Modificació, suspensió i extinció del contracte de treball.

Opció 2. Matèries econòmiques

1. El finançament de les CA: principis generals. Recursos de les CA. Competències. Resolució de conflictes. El sistema de finançament de les CA de règim comú: necessitats globals de finançament i recursos addicionals que s'integren en el sistema. Recursos financers. Capacitat tributària. Transferència del Fons de Garantia de Serveis Públics Fonamentals. Fons de Suficiència Global. Fons de Convergència Autonòmica: fons de competitivitat i fons de cooperació.



2. Els efectes econòmics del pressupost. El pressupost i l'estabilització econòmica. Efectes del pressupost sobre el creixement econòmic. La comptabilitat pública de la Comunitat Valenciana. La comptabilitat pressupostària i la comptabilitat financera en l'àmbit de la Generalitat. Organització i competència en matèria comptable en la Generalitat. El compte general. Formació i remissió. Documents i estats que la integren. 

3. La comptabilitat del sector públic de la Generalitat: principis generals i fins, aplicació dels principis comptables, destinataris de la informació comptable i competències en matèria comptable. Procediment de registre comptable de les fases d'execució del pressupost. Responsabilitats pels danys i perjudicis causats a la hisenda de la Generalitat.

4. La Tresoreria de la Generalitat. Organització i normativa. Instruments financers emprats pel deute públic de la Generalitat. Pagaments que cal justificar. Bestretes de caixa fixa. El règim jurídic de l'endeutament i dels avals del tresor públic.

5. El deute públic: classes. El cicle del deute. Deute públic i equitat fiscal. L'administració del deute. L'endeutament autonòmic i els compromisos d'estabilitat financera.

6. Concepte de política econòmica. Definició, intervenció del govern en l'activitat econòmica. Funcions econòmiques dels poders públics: especial menció a la promoció i defensa de la competència. Objectius i mitjans de la política econòmica. L'existència de diferents nivells de govern: implicació en la política econòmica. Enfocaments actuals.

7. El producte interior brut: concepte i mètodes de determinació. IPC i inflació: causes i efectes sobre l'economia. Dèficit públic: efectes i finançament. Balança de pagaments. Creixement, desenvolupament i redistribució de la renda. Concepte i factors del creixement econòmic. Creixement i cicles econòmics. Tipologia de la distribució de la renda. La política redistributiva: objectius, instruments i efectes.

8. Economia valenciana: PIB i renda. Característiques i especialització dels sectors productius: agricultura, indústria, construcció i serveis. Evolució del mercat de treball de la Comunitat Valenciana i situació actual. Productivitat, capital i progrés tècnic. Característiques del teixit empresarial de la Comunitat Valenciana.

9. Fonts estadístiques de l'economia espanyola i valenciana. La comptabilitat nacional i regional. Índex de preus al consum. Enquesta de població activa i desocupació registrada. Enquesta de pressupostos familiars. Taules input-output. Comptes ambientals. Mesuradors de la qualitat de l'ocupació. Mesuradors de la desigualtat econòmica.

10. Mètodes quantitatius per a l'anàlisi econòmica: estadística i econometria. Estadística descriptiva: mesures de posició, de dispersió i anàlisi de desigualtat. Regressió lineal minimoquadràtica: concepte, aplicacions i bondat de l'ajustament. Anàlisi de dades temporals: construcció d'índexs econòmics i interpretació de sèries temporals.



11. Principals tècniques d'anàlisis per a l'avaluació de polítiques públiques: conceptes i aplicacions. Mètodes d'aparellament. Mètode de diferències en diferències. Regressió en discontinuïtat. Anàlisi cost benefici.







ANNEX II

MONOGRAFIA PROFESSIONAL DELS LLOCS PERTANYENTS AL COS A1-01



1. CONTEXT

TIPUS DE TASQUES

Art. 31.1.b de la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la funció pública valenciana, LFPV, sobre grups de classificació professional:

Els llocs de treball que es classifiquen per a la provisió pel subgrup A1, amb caràcter general, tindran funcions de planificació, assessorament, gestió, inspecció, execució, control, avaluació, estudi i proposta de caràcter administratiu de nivell superior.

Art. 32.a de l'LFPV, sobre els cossos generals:

Són cossos generals els que habiliten per a exercir llocs de treball que tinguen atribuïdes funcions comunes en l'exercici de l'activitat administrativa, incloent-hi les de gestió, inspecció, assessorament, control, execució i altres similars relacionades amb aquesta.

LLOCS DE TREBALL ASSOCIATS AL COS

– Des d'un punt de vista horitzontal, les àrees més habituals són les referides a la contractació administrativa, la gestió econòmica i pressupostària, la responsabilitat patrimonial, procediments sancionadors, subvencions, convenis o la gestió de personal.

– Des d'un punt de vista vertical, exemples de llocs als quals solen adscriure's els funcionaris/àries pertanyents al cos A1-01 són els de tècnic/a, inspector/a, analista, cap de secció, cap d'unitat, cap de servei, director/a territorial, subdirector/a general o secretari/ària general administratiu/iva.

2. FUNCIONS I RESPONSABILITATS

MISSIÓ

Exercir les funcions de planificació, assessorament, gestió, inspecció, control, avaluació, estudi i proposta de caràcter administratiu de nivell superior en l'àmbit funcional al qual es trobe adscrit/a, d'acord amb la normativa i els criteris de gestió que resulten aplicables per a assegurar la consecució dels principis generals d'actuació de les administracions públiques.

RESPONSABILITATS

– Gestió, seguiment i impuls dels procediments i expedients administratius a càrrec seu, incloent-hi la proposta de resolució.

– Planificació i execució dels plans, polítiques i programes d'actuació del seu àmbit competencial, incloent-hi el control i l'avaluació de resultats, i proposar, si és el cas, les accions correctives i de millora que siguen procedents.

– Assistència tècnica als òrgans administratius, directius i tècnics dels quals depenga, incloent-hi l'evacuació de tots els informes que li siguen requerits.

– Col·laborar des del seu àmbit de destinació en totes les iniciatives, grups i projectes de millora o disseny de serveis que li siguen encomanats.

– Efectuar totes les funcions afins de caràcter administratiu de nivell superior que li siguen assignades.

– En el cas d'exercir tasques de prefectura de qualsevol nivell: supervisar, orientar i motivar les persones a càrrec seu per a la consecució de les comeses atribuïdes a la unitat administrativa en el marc d'un bon clima laboral.

3. CONEIXEMENTS I CAPACITATS PROFESSIONALS

Conéixer les institucions i les normes reguladores que ordenen l'activitat i el funcionament de les administracions públiques (saber).

Conéixer els aspectes teòrics i pràctics relatius a la gestió dels recursos públics, els fonaments sobre la governança i les polítiques públiques, els sistemes de qualitat aplicables i l'entorn actual de les administracions públiques (saber).

Manejar adequadament les fonts legals, comprendre i redactar documents i textos corresponents a l'activitat administrativa, resoldre les incidències generades en la seua tramitació i informar sobre aquestes (saber fer).

Saber dissenyar un pla d'actuació de l'Administració. L'anàlisi de la situació de partida. Les seues metes estratègiques, objectius operatius, recursos i els sistemes de seguiment i control (saber fer).

Ser capaç d'aplicar en la seua activitat professional les eines digitals necessàries, tant pel que fa a la gestió com a la relació interna i/o externa necessària (saber fer).

Ser capaç de treballar de manera col·laborativa, així com de dirigir equips, fixant objectius i el seu seguiment, orientant els membres de la seua unitat sobre el seu acompliment i resolent conflictes en el grup (saber fer).

Mapa web