Ficha disposicion

Ficha disposicion





DECRET 155/2013, d'11 d'octubre, del Consell, pel qual es modifica el Decret 32/2013, de 8 de febrer, del Consell, de règim jurídic del personal funcionari amb habilitació de caràcter estatal en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 7131 de 15.10.2013
Número identificador:  2013/9875
Referència Base de Dades:  009422/2013
 



DECRET 155/2013, d'11 d'octubre, del Consell, pel qual es modifica el Decret 32/2013, de 8 de febrer, del Consell, de règim jurídic del personal funcionari amb habilitació de caràcter estatal en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana. [2013/9875]

PREÀMBUL

L'aplicació pràctica del recent Decret 32/2013, de 8 de febrer, del Consell, de règim jurídic del personal funcionari amb habilitació de caràcter estatal en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, ha determinat la necessitat i l'oportunitat de matisar-ne determinats aspectes puntuals.

En primer lloc, l'article 3 establix que els llocs de treball en les mancomunitats de municipis es classifiquen d'acord amb la capacitat econòmica de les dites entitats, en les categories de primera, segona i tercera. Esta classificació, en el context econòmic actual, pot donar lloc a un increment del gasto de les mancomunitats en matèria de personal, per la qual cosa es proposa que, seguint el model previst per als consorcis, la classificació dels llocs d'habilitat estatal es duga a terme a proposta de la mateixa entitat local. D'esta manera, estes entitats, segons la seua capacitat econòmica, les seues necessitats organitzatives i amb respecte absolut a l'autonomia local, seran les que determinen l'opció que estimen més convenient.

En segon lloc, es proposa una modificació per a eliminar, en l'article 19.6, la necessitat del període de pràctiques en entitats locals en els supòsits de promoció interna, per no considerar-se necessari, tenint en compte que es tracta de funcionaris almenys amb dos anys d'experiència en l'Administració pública.

D'altra banda, es rectifica la redacció de l'article 52 en l'apartat 1 relatiu a les acumulacions de funcions, i s'elimina la referència a la categoria, afavorint d'esta manera una flexibilitat més gran en l'aplicació i es facilita a les entitats locals valencianes l'exercici de les funcions reservades per mitjà de funcionaris amb habilitació de caràcter estatal a través del sistema de l'acumulació de funcions.

Finalment, l'entrada en vigor de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de la Generalitat, de Règim Local de la Comunitat Valenciana, i posteriorment el Decret 32/2013, van deixar sense efecte el Decret 96/2009, de 17 de juliol, del Consell, pel qual es determinen els òrgans competents per a la incoació i la resolució dels procediments disciplinaris tramitats als funcionaris amb habilitació de caràcter estatal amb destinació en les entitats locals de la Comunitat Valenciana, i ara, per mitjà del present decret, es procedix a la seua derogació expressa.

En virtut de les competències que la Generalitat té atribuïdes en matèria de règim local, del que establix l'article 49.1.8a de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana, de la disposició final quarta de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de la Generalitat, de Règim Local de la Comunitat Valenciana, i del que establixen els articles 18.f i 43 de la Llei del Consell, a proposta del conseller de Presidència i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua, conforme amb el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana i amb la deliberació prèvia del Consell, en la reunió del dia 11 d'octubre de 2013,



DECRETE



Article únic. Modificació del Decret 32/2013, de 8 de febrer, del Consell

S'aprova la modificació dels articles 3, 19 i 52 i la disposició derogatòria única del Decret 32/2013, de 8 de febrer, del Consell, de règim jurídic del personal funcionari amb habilitació de caràcter estatal en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, que queden redactats com s'indica en l'annex d'este decret.





DISPOSICIÓ ADDICIONAL



Única. Regla de no-gasto

La implementació i el desplegament posterior d'este decret no podrà tindre cap incidència en la dotació de tots i cada un dels capítols de gasto assignada a la conselleria amb competències en matèria d'Administració local i, en tot cas, haurà de ser atesa amb els mitjans personals i materials d'esta conselleria.





DISPOSICIÓ FINAL



Única. Entrada en vigor

El present decret entrarà en vigor l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.



Crevillent, 11 d'octubre de 2013



El president de la Generalitat,

ALBERTO FABRA PART



El conseller de Presidència i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua,

JOSÉ CÍSCAR BOLUFER





ANNEX



Nova redacció dels articles 3, 19 i 52 i de la disposició derogatòria única del Decret 32/2013, de 8 de febrer, del Consell, de règim jurídic del personal funcionari amb habilitació de caràcter estatal en l'àmbit de la Comunitat Valenciana



«Article 3. Creació, classificació i supressió dels llocs de treball reservats a personal funcionari amb habilitació de caràcter estatal en mancomunitats i consorcis locals

1. En totes les mancomunitats i consorcis locals hi haurà, almenys, un lloc de treball reservat a personal funcionari amb habilitació de caràcter estatal.

2. Quan es constituïsquen les entitats a què es referix este article, la conselleria competent en matèria d'Administració local, d'ofici o a instància d'estes, procedirà a la creació i classificació dels llocs de treball reservats a personal funcionari amb habilitació de caràcter estatal i, si és el cas, a l'exempció de l'obligació de mantindre els dits llocs quan concórreguen les circumstàncies previstes en l'article 13.2 d'este decret.



3. Per a la creació, classificació i supressió dels llocs reservats serà aplicable el procediment previst en l'article anterior.



4. En les mancomunitats i consorcis la creació i classificació dels llocs correspondrà a la conselleria competent en matèria d'Administració local, que la realitzarà a proposta de l'entitat local interessada.



5. En les mancomunitats la secretaria de les quals estiga classificada en classe tercera, la responsabilitat administrativa de les funcions de comptabilitat, tresoreria i recaptació podrà ser atribuïda a personal funcionari d'estes o dels ajuntaments integrants de la mancomunitat».



«Article 19. Sistemes d'accés

1. L'accés a les subescales en les quals s'estructura l'escala de funcionaris amb habilitació de caràcter estatal a la Comunitat Valenciana es regirà pel que disposa este decret, per les bases de les convocatòries i per la resta de l'ordenament jurídic.

2. L'accés a la subescala de secretaria-intervenció es durà a terme per mitjà del sistema d'oposició, seguit d'un curs selectiu de formació.



La proves selectives hauran de consistir, com a mínim, en tres proves: dos de caràcter teòric, una d'estes oral, que versaran sobre el contingut del programa i tindran per objecte la demostració dels coneixements específics de les funcions a desenrotllar, i una de caràcter eminentment pràctic, que permetrà comprovar la capacitat d'anàlisi i l'aplicació raonada de coneixements teòrics.

3. L'accés a les subescales de secretaria i d'intervenció-tresoreria, categoria d'entrada, s'efectuarà d'acord amb els procediments següents:



a) Accés lliure: per mitjà del sistema d'oposició, seguida de curs selectiu de formació, per a les persones aspirants de lliure accés, per a la mitat de les places oferides.

Les proves selectives hauran de consistir, com a mínim, en tres proves obligatòries: dos de caràcter teòric, una d'estes oral, que versaran sobre el contingut del programa i tindran per objecte la demostració dels coneixements específics de les funcions a desenrotllar, i una de caràcter eminentment pràctic, que permetrà comprovar la capacitat d'anàlisi i l'aplicació raonada de coneixements teòrics.



b) Promoció interna des de la subescala de secretaria-intervenció: l'ingrés per mitjà de promoció interna des de la subescala de secretaria-intervenció per a la resta de les places oferides s'efectuarà pel sistema de concurs oposició, seguit d'un curs selectiu de formació, si així ho establixen les bases específiques de la convocatòria, i serà necessari tindre una antiguitat com a mínim de dos anys de servici actiu en esta subescala.

La fase d'oposició haurà de constar, com a mínim, de dos proves obligatòries, una teòrica i una altra pràctica. En la fase de concurs es valoraran, segons determine la convocatòria, com a mínim, els servicis efectius prestats pel personal funcionari pertanyent a la subescala de secretaria-intervenció en llocs reservats a esta subescala.

4. L'accés a les subescales de secretaria i intervenció-tresoreria, categoria superior, es durà a terme per mitjà de promoció interna des de les respectives subescales de secretaria i intervenció-tresoreria, categoria d'entrada, per mitjà del sistema d'oposició i concurs de mèrits. Per a participar en el dit procés de promoció interna, i siga quin siga el sistema selectiu, el personal funcionari amb habilitació de caràcter estatal pertanyent a la subescala de secretaria i intervenció-tresoreria categoria d'entrada haurà de tindre, almenys, una antiguitat de dos anys de servici actiu en la dita categoria.

L'ingrés per concurs de mèrits, per a la mitat de les places oferides, es resoldrà per aplicació del barem de mèrits generals, que suposarà el 60 per cent de la puntuació, i del de mèrits autonòmics, per a la puntuació restant.

L'accés pel sistema d'oposició per a la resta de les places oferides haurà de tindre, com a mínim, una prova de caràcter eminentment pràctic.

5. En els procediments selectius de promoció interna, les convocatòries podran establir l'exempció de la realització d'aquelles proves que tinguen per objecte acreditar coneixements ja exigits en l'accés al cos o escala d'origen.

6. En els sistemes d'accés lliure per oposició el curs selectiu de formació haurà d'incloure un període de pràctiques en entitats locals, que serà tutelat per funcionari amb habilitació de caràcter estatal de la dita entitat».



«Article 52. Acumulacions

1. La direcció general competent en matèria d'Administració local podrà autoritzar el personal funcionari amb habilitació de caràcter estatal que es trobe ocupant un lloc de treball, en l'àmbit del seu territori, reservat a este, a exercir en una entitat local les funcions reservades en els supòsits previstos en l'apartat 1 de l'article 50 i pel temps de la seua duració.

Les acumulacions recauran en habilitats o habilitades de la subescala per a les quals està reservat el lloc. Quan este no siga possible, i amb caràcter excepcional, podran recaure en habilitats o habilitades de la subescala immediatament inferior que estiguen en possessió de la titulació exigida per a accedir a aquella.

Per a autoritzar l'acumulació de funcions, haurà de quedar acreditat en l'expedient que no ha sigut possible efectuar un nomenament provisional, ni una comissió de servicis.

2. Per a autoritzar l'acumulació de funcions, serà necessària la sol·licitud de l'entitat local interessada, formalitzada mitjançant una resolució de la seua presidència, juntament amb la conformitat del funcionari o la funcionària amb habilitació de caràcter estatal, i de la presidència de l'entitat local en què preste els seus servicis.

3. L'exercici de les funcions acumulades donarà dret a la percepció d'una gratificació de fins al 30 per cent de les remuneracions corresponents al lloc principal. En cap cas es podrà autoritzar l'acumulació de funcions a més d'un lloc.

4. En tot cas, la provisió del lloc per concurs, lliure designació o nomenament provisional o la reincorporació de la persona titular d'este, determinarà el cessament de qui exercira les funcions.

5. Podran acordar-se acumulacions per a l'exercici de les funcions reservades, en entitats eximides de l'obligació de mantindre llocs reservats a personal habilitat de caràcter estatal».





DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA



Única. Normes derogades

1. Queden derogades expressament les disposicions següents:

a) El Decret 8/1995, de 10 de gener, del Consell, pel qual es regulen els mèrits a aplicar en els concursos de funcionaris d'Administració local amb habilitació de caràcter nacional que corresponguen al coneixement de les especialitats de l'organització territorial i normativa autonòmica, sense perjuí del que es disposa en la disposició final segona.



b) El Decret 159/1997, de 29 d'abril, del Consell, pel qual es va aprovar el reglament regulador de les competències de la Generalitat relatives als funcionaris de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional.

c) El Decret 96/2009, de 17 de juliol, del Consell, pel qual es determinen els òrgans competents per a la incoació i resolució dels procediments disciplinaris tramitats als funcionaris amb habilitació de caràcter estatal, amb destinació en les entitats locals de la Comunitat Valenciana.



d) L'Orde de 5 de novembre de 1998, de la Conselleria de Presidència, per la qual es va crear el fitxer de dades i es regula el Registre de Mèrits de Determinació Autonòmica de la Comunitat Valenciana dels funcionaris d'Administració local amb habilitació de caràcter nacional, sense perjuí del que disposa la disposició final segona.

2. Així mateix, queden derogades totes les disposicions del mateix rang o d'un rang inferior que s'oposen al que establix el present decret.

Mapa web