Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDRE 83/2016, de 12 de desembre, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions a la difusió del llibre i la lectura.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 7937 de 15.12.2016
Número identificador:  2016/9928
Referència Base de Dades:  009379/2016
 
  • Anàlisi jurídica

    Texto
    Texto Texto2
    Data d'entrada en vigor: 16.12.2016
    Data de fi de vigència: 13.04.2022
  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport
    Grup temàtic: Legislació, Ajudes
    Matèries: Arxius, biblioteques i sector del llibre



ORDRE 83/2016, de 12 de desembre, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions a la difusió del llibre i la lectura. [2016/9928]

Preàmbul

Article 1. Objecte i finalitat

Article 2. Supòsits exclosos

Article 3. Despeses subvencionables

Article 4. Requisits dels beneficiaris

Article 5: Obligacions dels beneficiaris

Article 6. Sol·licituds i documentació

Article 7. Tramitació del procediment

Article 8. Valoració de les sol·licituds

Article 9. Resolució de la convocatòria

Article 10. Procediment de concessió

Article 11: Finançament de les activitats subvencionades

Article 12. Justificació de la subvenció

Article 13. Règim de pagament de la subvenció

Article 14. Reintegrament

Article 15. Compatibilitat amb altres subvencions i ingressos

Article 16. Pla de control

Article 17. Inspecció i control

Article 18. Infraccions i sancions administratives

Disposició addicional

Única. Habilitació competencial

Disposició final

Única. Entrada en vigor





PREÀMBUL



La Generalitat, segons estableix l'article 49.1.4 de l'Estatut d'Autonomia, té competència exclusiva en matèria de cultura. D'acord amb això, resulta oportú potenciar la labor i iniciativa dels llibrers, llibrers d'ocasió, il·lustradors, tipògrafs, escriptors i editors, bé individualment o a través de les seues associacions i fundacions, així com de les associacions del sector del llibre i la lectura en àmbit competencial de la Generalitat.

Amb l'aprovació d'aquesta ordre es pretén establir les bases per a la convocatòria de subvencions destinades a la difusió del llibre i la lectura en l'àmbit competencial de la conselleria competent en matèria de cultura. Aquestes subvencions s'emmarquen dins del Pla Estratègic de Subvencions 2016-2019 de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport aprovat per Resolució de 30 d'agost de 2016, del seu titular, publicat en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana, de 5 de setembre de 2016.

Les consegüents convocatòries de subvencions regulades per aquestes bases no necessiten notificar-se a la Comissió Europea, atés que les subvencions que s'atorgaran tenen la consideració de ajudes de minimis, d'acord amb el que indica l'article 3 del Reglament (UE) número 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis (DOUE L 352, 24.12.2013).



En cap cas les subvencions que s'atorguen podran superar l'import màxim total per beneficiari establit en l'article 3.2 del Reglament (UE) número 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis (DOUE L 352, 24.12.2013). Concretament, l'import total sota aquest concepte de minimis concedit per un estat membre a una única empresa no excedirà 200.000 euros (100.000 euros quan es realitze per compte d'altri operacions de transport de mercaderies per carretera) en un període de tres exercicis fiscals (l'exercici fiscal corrent i els dos exercicis anteriors).



Als efectes de la concessió de les subvencions regulades per aquestes bases, es tindrà en compte el que estableix l'article 1 del Reglament (UE) número 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis (DOUE L 352, 24.12.2013).



D'acord amb l'apartat 1 de l'article 5 del Reglament (UE) número 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis (DOUE L 352, 24.12.2013), les ajudes de minimis concedides d'acord amb l'esmentat reglament podran acumular-se amb les ajudes de minimis concedides d'acord amb el Reglament (UE) núm. 360/ 2012 de la Comissió, fins al límit màxim establit en aquest últim reglament, i podran acumular-se, també, amb ajudes de minimis concedides d'acord amb altres reglaments de minimis fins al límit màxim pertinent establit en l'article 3, apartat 2, del mencionat Reglament (UE) número 1407/2013 de la Comissió.



Així mateix, i d'acord amb l'apartat 2 de l'article 5 del Reglament (UE) número 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis (DOUE L 352, 24.12.2013), les ajudes de minimis no s'acumularan amb cap subvenció estatal en relació amb les mateixes despeses subvencionables o amb ajuda estatal per a la mateixa mesura de finançament de risc, si aquesta acumulació excedeix la intensitat de subvenció o l'import de subvencions superior corresponent fixat en les circumstàncies concretes de cada cas per un reglament d'exempció per categories o una decisió adoptats per la Comissió. Les ajudes de minimis que no es concedisquen per a costos subvencionables específics, ni puguen atribuir-se a costos subvencionables específics, podran acumular-se amb altres subvencions estatals concedides en virtut d'un reglament d'exempció per categories o d'una decisió adoptats per la Comissió.

Per tot això, en virtut de la competència atribuïda per l'article 165.1 de la Llei 1/2015, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, en relació amb el Decret 7/2015, de 29 de juny, del president de la Generalitat, pel qual es determinen les conselleries en què s'organitza l'Administració de la Generalitat, que assigna a la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, les competències en matèria de promoció i patrimoni cultural; el Decret 155/2015, de 18 de setembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, després de ser informada aquesta ordre prèviament per l'Advocacia de la Generalitat i la Intervenció Delegada i oït el Consell Jurídic Consultiu,





ORDENE



Article 1. Objecte i finalitat

1. La present ordre estableix les bases reguladores que regiran el procediment de gestió i concessió de les subvencions destinades a la difusió del llibre i la lectura com a mitjà d'afavorir les iniciatives que suposen la difusió i promoció del sector del llibre valencià.

2. Seran objecte de les convocatòries de subvencions regulades per les presents bases les activitats següents:

a) Organització i realització d'activitats de difusió i promoció del llibre valencià realitzades per les associacions i col·lectius professionals de llibrers, llibrers d'ocasió, il·lustradors, tipògrafs i editors valencians.



b) Organització i realització d'activitats de difusió i promoció realitzades per associacions d'escriptors.

c) Organització i realització d'activitats de foment de la lectura realitzades per associacions del sector del llibre i la lectura diferents de les assenyalades en l'article 1.2 a) i 1.2 b).

d) Les despeses de funcionament generades per l'activitat de les associacions. Les despeses corresponents a les retribucions del personal dependents de les entitats beneficiàries es consideraran despeses de funcionament en tot cas.

e) La participació en les fires no internacionals del llibre de l'Estat espanyol.

f) L'organització, gestió i la participació en les fires del llibre, locals o generals, amb arrelament o repercussió i interés cultural a la Comunitat Valenciana.

g) L'organització, la gestió i la participació en les fires del llibre d'ocasió locals o generals, amb arrelament o repercussió i interés cultural a la Comunitat Valenciana.



Article 2. Supòsits exclosos

1. Queden exclosos expressament de les subvencions regulades en aquestes bases les despeses protocol·làries i de representació, així com qualsevol altre tipus de despesa o activitat que s'establisca en les convocatòries de subvencions.



Article 3. Despeses subvencionables

1. La dotació pressupostària anual fixada per a les subvencions a la difusió del llibre i la lectura es distribuirà en els modes i percentatges que s'indiquen en les corresponents convocatòries. Sense perjuí de les dotacions percentuals indicades, quan per raó de falta de sol·licituds o d'incompliments de requisits no s'esgotara la quantia establida per a un dels blocs o àrees d'activitats subvencionables, l'excedent generat incrementarà la dotació assignada a un altre bloc.

2. Per a la determinació de la quantia de la subvenció, la dotació econòmica total de cada un dels blocs o àrees d'activitats subvencionables establits en la corresponent convocatòria es distribuirà proporcionalment tenint en compte que:

a) Programes d'activitats. Se subvencionaran fins al màxim del 100 % les despeses ocasionades per l'execució d'activitats previstes en els apartats a), b) i c) de l'article 1.2 d'aquestes bases.

b) Despeses de funcionament. Se subvencionarà fins a un 25 % de les despeses de funcionament generades per l'activitat de les associacions (apartat 2.d de l'article 1 d'aquestes bases).

c) Les activitats indicades en l'apartat e de l'article 1.2 d'aquestes bases se subvencionaran fins al 50 %.

d) Les activitats previstes en els apartats f) i g) de l'article 1.2 d'aquestes bases se subvencionaran fins al 100 %.

En cap cas les subvencions a concedir podran ser superiors a la dotació establida en les corresponents convocatòries.

2. Les despeses subvencionables hauran d'haver-se realitzat en els terminis indicats en la convocatòria de subvencions i respondre de manera directa i indubtable a l'activitat subvencionada.



Article 4. Requisits dels beneficiaris

1. Podran obtindre la condició de beneficiaris les associacions o fundacions de llibrers, de llibrers d'ocasió, d'il·lustradors, de tipògrafs i d'editors, així com les associacions i fundacions d'escriptors o del sector del llibre i la lectura l'activitat de la qual es realitze en l'àmbit competencial de la Generalitat i complisquen les condicions següents:

a) Que es troben en la situació que fonamenta la concessió de la subvenció, o en les que concórreguen les circumstàncies previstes en aquestes bases reguladores i en la resolució de convocatòria.

b) Estar legalment constituïdes i gaudir de capacitat jurídica i d'obrar en el territori de la Comunitat Valenciana.

c) No incórrer en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiari arreplegades en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

d) Trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social, de conformitat amb el que arrepleguen els articles 18 i 19 del Reglament de la Llei general de subvencions, segons el que estableix el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. Aquest punt haurà d'acreditar-se amb anterioritat a dictar-se la proposta de resolució, així com en els processos de justificació de la subvenció concedida, en cas de no haver atorgat el sol·licitant l'autorització expressa a l'Administració valenciana perquè obtinga directament les dades necessàries per a acreditar el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, així com per a la comprovació directa de les dades d'identitat (DNI).



e) Trobar-se al corrent en el pagament d'obligacions per reintegrament de subvencions.

2. També podran ser beneficiaris els centres valencians en l'exterior regulats per la Llei 11/2007, de 20 de març, de la Generalitat, de comunitats de valencians en l'exterior, que estiguen registrats en el Registre de Centres Valencians en l'Exterior adscrit a la Direcció General de la Generalitat competent en matèria de comunitats de valencians en l'exterior, sempre que complisquen les condicions exigides en les bases d'aquesta convocatòria.



Article 5: Obligacions dels beneficiaris

A més de les obligacions que, amb caràcter general, s'estableixen en l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, són obligacions de les entitats beneficiàries de la subvenció les següents:

a) Acreditar davant de l'entitat concedent la realització de l'activitat, així com el compliment dels requisits i condicions que determinen la concessió o gaudi de la subvenció.

b) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, incloent-hi els documents electrònics, mentre puguen ser objecte de les actuacions de comprovació i control.

c) Sotmetre's a les actuacions de comprovació i control financer que corresponen a la Intervenció General, en relació amb la subvenció concedida, així com a les actuacions de comprovació que haja d'efectuar la conselleria competent en matèria del llibre en relació amb l'objecte i destinació de la subvenció concedida, d'acord amb el que estableix l'article 46 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i amb el capítol III del títol X de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.



d) Comunicar a la conselleria competent en matèria del llibre, a través de la direcció general competent en la dita matèria, l'obtenció de qualssevol altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, tant en règim de minimis com si no, procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats i concedits per a la mateixa finalitat que la prevista en la corresponent convocatòria. Aquesta comunicació haurà d'efectuar-se, per mitjà de declaració responsable, tan prompte com es conega i, en tot cas, amb anterioritat a la justificació de l'aplicació donada als fons percebuts.

e) Complir les obligacions de publicitat previstes en els articles 3.2 i 3.3 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana.



f) Justificar la subvenció en els termes i terminis previstos en la respectiva convocatòria.

g) Procedir al reintegrament dels fons percebuts en els supòsits previstos en l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i d'acord amb el que estableix l'article 172 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.

h) Disposar dels llibres comptables, registres diligenciats i la resta de documents degudament auditats en els termes exigits per la legislació mercantil i sectorial aplicable al beneficiari en cada cas, així com tots els estats comptables i registres específics que siguen exigits per les bases reguladores de les subvencions, amb la finalitat de garantir l'adequat exercici de les facultats de comprovació i control.



Article 6. Sol·licituds i documentació

Les sol·licituds es formularan en la forma i terminis que es determinen en la corresponent convocatòria, i la seua presentació, junt amb la documentació necessària, suposa l'acceptació de les bases que s'estableixen en aquesta ordre.



Article 7. Tramitació del procediment

1. L'òrgan competent per a l'ordenació i instrucció del procediment de concessió de la subvenció serà la direcció general competent en matèria del llibre que, en qualsevol moment del procediment, podrà, d'ofici, acordar totes les actuacions necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut de les quals ha de pronunciar-se la resolució.

2. La comprovació de l'existència de dades no ajustades a la realitat podrà comportar, en funció de la seua transcendència, la denegació de la subvenció sol·licitada, sense perjuí de les restants responsabilitats que puguen derivar-se de la dita circumstància.

3. La concessió de la subvenció es realitzarà en règim de concurrència competitiva, arreplegat en l'article 164 de la Llei 1/2015, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, i en l'article 22 de la Llei 38/2003, general de subvencions.



Article 8. Valoració de les sol·licituds

1. L'examen i valoració de les sol·licituds presentades, així com la consegüent proposta de concessió i denegació de les subvencions, correspondrà a una comissió tècnica composta per:

– Presidència: persona titular d'una subdirecció general de la direcció general competent en matèria del llibre o persona en qui delegue.



– Vicepresidència: persona titular d'una direcció de servei de la subdirecció general de la direcció general competent en matèria del llibre.



– Vocalies: tres persones funcionàries, tècniques de l'Administració pública, adscrites a la direcció general competent en matèria del llibre nomenades, totes elles, per la persona titular de la direcció general amb competència en matèria del llibre.

– Secretaria: un tècnic o una tècnica funcionaris adscrits a la direcció general competent en matèria del llibre.

Tots els membres de la comissió tècnica de valoració tindran veu i vot, excepte la secretaria que tindrà veu però no vot.

2. La comissió tècnica de valoració quedarà vàlidament constituïda amb la presència de les persones que ocupen la presidència i la secretaria i de la meitat almenys dels seus membres, d'acord amb el que estableix l'article 17.2 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

3. En allò que no preveu el punt anterior, la comissió ajustarà el seu funcionament al que estableix, sobre òrgans col·legiats de les distintes administracions públiques, l'article 15 i següents de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

4. La comissió tècnica de valoració, després de l'examen i valoració de les sol·licituds, elevarà un informe definitiu de valoració a l'òrgan instructor on es concrete el resultat de l'avaluació efectuada.



Article 9. Resolució de la convocatòria

1. L'òrgan instructor, a la vista dels expedients i de l'informe de la comissió tècnica de valoració, formularà una proposta de resolució definitiva, que elevarà la persona titular de la conselleria competent en matèria del llibre que serà la competent per a resoldre, sense perjuí de les disposicions vigents sobre la delegació de l'exercici de competències.

Una vegada realitzada la proposta de la comissió avaluadora sobre l'adjudicació de quantitats i la denegació de la subvenció de les sol·licituds que no complisquen els requisits previstos en les bases reguladores i en la resolució de convocatòria, es resoldrà aquesta.

En tot cas, la denegació de la subvenció haurà de ser motivada i les raons es faran constar en l'esmentada resolució.

2. El termini màxim per a tramitar, resoldre i notificar les sol·licituds sobre les subvencions arreplegades en aquesta ordre serà de sis mesos a comptar de la data de publicació de la resolució de la corresponent convocatòria. Transcorregut el dit termini sense que s'haja notificat cap resolució expressa, les sol·licituds es consideraran desestimades per silenci administratiu, de conformitat amb el que disposa la Llei de procediment administratiu comú.

3. La resolució de concessió serà publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, segons el que disposa la Llei de procediment administratiu comú i l'article 18 de la Llei general de subvencions.





Article 10. Procediment de concessió

1. Les subvencions seran concedides, d'acord amb els principis de publicitat, transparència, objectivitat, igualtat i no-discriminació, per mitjà del procediment de concurrència competitiva a tots els sol·licitants que complisquen els requisits establits en l'article 4 d'aquestes bases i realitzen les activitats assenyalades en l'article 1.2 com a objecte de les corresponents convocatòries de subvencions.

2. El procediment de concessió s'iniciarà d'ofici per mitjà de convocatòria pública aprovada per l'òrgan competent i publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

3. La comissió tècnica de valoració podrà requerir als interessats totes les dades i acreditacions que consideren necessàries per a la deguda qualificació de les despeses objecte de subvenció.

4. Les fases per a l'atorgament de la subvenció són:

Fase primera. Comprovació de la documentació

En primer lloc, es comprovarà que la documentació justificativa que acompanya la sol·licitud acredita suficientment la quantia sol·licitada per l'interessat en concepte de subvenció i s'ajusta a l'objecte establit en les bases de la convocatòria de subvencions.

Fase segona. Assignació de la subvenció

La dotació econòmica es distribuirà entre els beneficiaris proporcionalment a les despeses subvencionables establides en la convocatòria tenint en compte els factors següents:

X = dotació econòmica.

I = inversió justificada de cada sol·licitant.

T = suma de les inversions justificades de tots els sol·licitants.

Fórmula de repartiment: subvenció = (X*I)/T



Article 11: Finançament de les activitats subvencionades

1. L'import de les subvencions regulades en aquestes bases en cap cas podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb subvencions o ajudes d'altres administracions públiques, o d'altres ens públics o privats, supere el cost de l'activitat que ha de desenvolupar el beneficiari.

2. Tota alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció, i en tot cas, l'obtenció concurrent d'altres subvencions o ajudes concedides per altres administracions o ens públics o privats, podrà donar lloc a la modificació o revocació de la resolució de concessió, així com al reintegrament de les quantitats percebudes en els termes establits per l'article 172 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, i l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el corresponent procediment sancionador.





Article 12. Justificació de la subvenció

1. La justificació de la subvenció concedida es realitzarà per part de les entitats beneficiàries per mitjà de la presentació, davant de la direcció general competent en matèria del llibre, de la documentació justificativa de caràcter econòmic, o de qualsevol altre tipus, que s'establisca en la corresponent convocatòria de subvencions.

2. Independentment de la tipologia de les entitats o col·lectius sol·licitants, la sol·licitud de subvenció anirà acompanyada, com a mínim, dels originals o de fotocòpies compulsades de la següent documentació general a què s'afegirà, en els casos que corresponga, diversa documentació específica:

2.1. Documentació general:

a) Memòria de les activitats exercides en relació amb la finalitat de la subvenció sol·licitada, amb indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts. La memòria haurà de ser firmada pel representant legal de l'entitat sol·licitant.

b) Memòria econòmica que incloga una relació classificada de les despeses de l'activitat, amb identificació del creditor i del document de despesa o factura, el seu import, data d'emissió i data de pagament.

c) Factures originals, fotocòpies compulsades i la resta de documents de valor probatori equivalent amb validesa en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa, de les despeses realitzades que hauran de correspondre de manera indubtable a l'activitat per a la qual se sol·licita la subvenció. En tots aquests documents haurà de constar clarament que han sigut emesos a nom de l'entitat sol·licitant i estaran datades dins del lapse temporal que s'establisca en la resolució de convocatòries de subvencions regulades per les presents bases.

d) Original o fotocòpia compulsada de justificants de pagament de les despeses i la resta de documents de valor probatori equivalent, amb validesa en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa, incorporats en la relació a què es fa referència anteriorment, degudament indexats i ordenats.

e) Certificació, per part del representant legal de l'entitat sol·licitant, que acredite que les factures corresponen a les activitats objecte de subvenció.

f) Fotocòpia compulsada del NIF de l'entitat sol·licitant.

g) Qualsevol altre tipus de document que s'establisca en la corresponent convocatòria de subvencions.

2.2. Documentació específica

En cas que el sol·licitant siga una associació o fundació de llibrers, de llibrers d'ocasió, d'il·lustradors, d'escriptors, d'editors o tipògrafs, o una associació del sector del llibre i la lectura en l'àmbit competencial de la Generalitat, la sol·licitud haurà d'anar acompanyada dels documents següents:

a) Fotocòpia compulsada dels estatuts de l'entitat inscrits en el registre públic corresponent.

b) Fotocòpia compulsada del número de registre de l'entitat.

c) Document de l'acord de l'òrgan directiu de l'entitat, ja siga assemblea general o junta directiva, en el qual es nomena el seu representant.

d) Qualsevol altre tipus de document que s'establisca en la corresponent convocatòria de subvencions.

3. Els documents justificatius de les despeses subvencionables es presentaran en el moment de la sol·licitud.

4. No està prevista la subcontractació amb tercers de l'activitat per a la qual se sol·licite la subvenció ni tan sols en els límits establits en l'article 29 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.





Article 13. Règim de pagament de la subvenció

1. El pagament s'efectuarà d'una sola vegada, per mitjà de transferència bancària, una vegada publicada la resolució d'adjudicació, sempre que el beneficiari complisca els requisits exigits per la Llei 38/2003, general de subvencions, tal com s'exigeix en les presents bases.

2. L'aportació de la conselleria competent en matèria del llibre podrà ser, com a màxim, del 100 % del cost de la despesa que es realitze. Els beneficiaris hauran d'aportar amb càrrec al seu pressupost la part no finançada per la Generalitat.

3. Amb caràcter previ al pagament de la subvenció, el beneficiari haurà de trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social.



Article 14. Reintegrament

Serà procedent el reintegrament de les quantitats percebudes i l'exigència de l'interés de demora corresponent des del moment del pagament de la subvenció fins a la data en què s'acorde la procedència del reintegrament, en els casos previstos en l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i d'acord amb el que estableix l'article 172 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.



Article 15. Compatibilitat amb altres subvencions i ingressos

Les subvencions regulades per les presents bases seran compatibles amb la percepció d'altres subvencions procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats, nacionals o internacionals, sempre que el conjunt de totes aquestes no supere el cost de l'activitat subvencionada.

Als efectes de control dels límits anteriorment exposats, s'exigirà als sol·licitants una declaració responsable en què s'indiquen totes les subvencions que tinguen concedides o sol·licitades per al mateix objecte. Així mateix, s'inclouran en aquesta declaració totes les subvencions que hagen sigut concedides d'acord amb un règim expressament designat com de minimis, i que l'entitat tinga concedides durant l'exercici fiscal en curs i els dos exercicis fiscals anteriors. D'acord amb l'article 30.4 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, quan les activitats hagen sigut finançades amb la subvenció i també amb fons propis o altres subvencions o recursos, haurà d'acreditar-se en la justificació l'import, procedència i aplicació d'aquests fons a les activitats subvencionades.



Als efectes de la tramitació l'Administració farà una comprovació exhaustiva de les dades a què es refereixen les dites declaracions responsables en consonància amb el que estableix l'article 6 del Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell, pel qual s'estableixen mesures de simplificació i de reducció de càrregues administratives en els procediments gestionats per l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic.

Article 16. Pla de control

Es durà a terme un pla de control de la realització de l'activitat subvencionada, per mitjà de la comprovació i control de la documentació de caràcter econòmic justificativa de l'import concedit, que a aquest efecte s'ha establit en les presents bases com a aportació preceptiva pels beneficiaris per al pagament de la subvenció, de conformitat amb el que estableix l'article 169 de la Llei 1/2015, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions. Igualment, es podran realitzar controls sobre el terreny, a posteriori i/o de qualitat i realitzant mostres aleatòries, dirigides o de risc, sobre un percentatge mínim de subvencions, que determinarà l'òrgan concedent, sobre el total pagat en aquesta línia.



Article 17. Inspecció i control

Quan de l'exercici de les funcions d'inspecció o control es deduïsquen indicis de la incorrecta obtenció, gaudi o destinació de la subvenció percebuda, la conselleria competent en matèria del llibre podrà acordar la retenció de les factures, documents equivalents o substitutius i de qualsevol altre document relatiu a les operacions en què aquests indicis es manifesten.



Article 18. Infraccions i sancions administratives

Les infraccions i sancions administratives s'ajustaran al que disposa el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el capítol IV del títol X de Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.







DISPOSICIÓ ADDICIONAL



Única. Habilitació competencial

S'autoritza la direcció general amb competències en matèria del llibre a dictar totes les instruccions que considere per a adoptar les mesures necessàries per a l'aplicació d'aquesta ordre i de les corresponents convocatòries, en l'àmbit de les seues competències.





DISPOSICIÓ FINAL



Única. Entrada en vigor

La present ordre entrarà en vigor l'endemà de ser publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 12 de desembre de 2016



El conseller d'Educació, Investigació, Cultura i Esport,

VICENT MARZÀ IBÁÑEZ

Mapa web