Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDRE 71/2016, de 15 de novembre, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió d'ajudes econòmiques, en concepte de subvenció, dirigides a centres privats concertats per al desenvolupament de la compensació educativa i de programes per a la reducció de l'abandonament escolar.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 7920 de 18.11.2016
Número identificador:  2016/9139
Referència Base de Dades:  008672/2016
 



ORDRE 71/2016, de 15 de novembre, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió d'ajudes econòmiques, en concepte de subvenció, dirigides a centres privats concertats per al desenvolupament de la compensació educativa i de programes per a la reducció de l'abandonament escolar. [2016/9139]

ÍNDEX



Preàmbul

Article 1. Objecte

Article 2. Convocatòria i concessió de les subvencions

Disposició addicional

Única. Despesa pública

Disposicions finals

Primera. Normativa aplicable

Segona. Habilitació

Tercera. Entrada en vigor

Annex únic. Bases reguladores per a la concessió d'ajudes econòmiques, en concepte de subvenció, dirigides a centres privats concertats per al desenvolupament de la compensació educativa i de programes per a la reducció de l'abandonament escolar.

Primera. Objecte de la subvenció

Segona. Beneficiaris

Tercera. Requisits dels beneficiaris

Quarta. Règim normatiu

Cinquena. Procediment de concessió

Sisena. Sol·licituds

Setena. Esmena de la documentació presentada

Huitena. Criteris objectius d'atorgament i quantia de l'ajuda

Novena. Comissió de valoració

Desena. Resolució de la convocatòria

Onzena. Termini de resolució del procediment

Dotzena. Recursos

Tretzena. Compatibilitat i concurrència amb altres subvencions



Catorzena. Modificació de la resolució de concessió

Quinzena. Obligacions dels beneficiaris de la subvenció

Setzena. Règim de pagament

Dessetena. Mètode de comprovació i pla de control

Dihuitena. Reintegrament de la subvenció

Dinovena. Règim d'infraccions i sancions





PREÀMBUL



La Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació, estableix, entre els seus principis, «l'equitat per garantir la igualtat d'oportunitats per al ple desenvolupament de la personalitat a través de l'educació, la inclusió educativa, la igualtat de drets i oportunitats que ajuden a superar qualsevol discriminació i l'accessibilitat universal a l'educació, i que actue com a element compensador de les desigualtats personals, culturals, econòmiques i socials, amb especial atenció a les que es deriven de qualsevol tipus de discapacitat» i «la flexibilitat per a adequar l'educació a la diversitat d'aptituds, interessos, expectatives i necessitats de l'alumnat, així com als canvis que experimenten l'alumnat i la societat». Així mateix, estableix en els capítols I i II del títol II l'atenció a l'alumnat amb necessitat específica de suport educatiu i la compensació de les desigualtats en educació, respectivament, indicant en l'article 80.1 que «les administracions públiques desenvoluparan accions de caràcter compensatori en relació amb les persones, grups i àmbits territorials que es troben en situacions desfavorables i proveiran els recursos econòmics i els suports precisos per a això» i en l'article 80.2 que «les polítiques d'educació compensatòria reforçaran el sistema educatiu de manera que s'eviten desigualtats de factors socials, econòmics, culturals, geogràfics, ètnics o d'una altra índole».

L'Ordre de 4 de juliol de 2001, de la Conselleria de Cultura i Educació, regula l'atenció a l'alumnat amb necessitats de compensació educativa a la Comunitat Valenciana en centres d'educació infantil (2n cicle), educació primària i educació secundària obligatòria.

La Resolució de 30 d'agost de 2016, del conseller d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual s'aprova el Pla estratègic de subvencions 2016-2019 de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, que figura com a annex únic, assenyala com a objectiu estratègic 1 de la Direcció General de Política Educativa promoure actuacions educatives inclusives i que reduïsquen les desigualtats.



Per a complir amb les disposicions indicades i regular que cada centre elabore un pla d'actuació per a la millora on s'incloga, si s'escau, la compensació educativa i intervencions per a la reducció de l'abandonament escolar, s'ha publicat l'Ordre 38/2016, de 27 de juliol, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es regula el Pla d'actuació per a la millora, el Programa de reforç per a 4t d'ESO, el Programa d'aula compartida per a ESO, i s'estableix el procediment per a la dotació de recursos als centres sostinguts amb fons públics, per al curs 2016-2017.

Segons l'article 13 d'aquesta mateixa ordre i amb la finalitat d'ajudar a sufragar les actuacions planificades pels centres privats concertats per a la compensació educativa o el desenvolupament de programes per a la reducció de l'abandonament escolar, la conselleria competent en matèria d'educació considera la necessitat de convocar ajudes econòmiques.

Per això, i a través d'aquesta ordre, s'aproven les bases reguladores per a la concessió d'ajudes en concepte de subvencions dirigides a centres privats concertats, i es dóna compliment al que disposa l'article 165 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions, relatiu a les bases reguladores de la concessió de subvencions.

De conformitat amb el que disposa l'article 7.4 del Decret 147/2007, de 7 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar subvencions, es fa constar que les subvencions d'aquesta ordre no estan subjectes a la notificació prevista en l'article 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, ja que no reuneix tots els requisits de l'article 107.1 d'aquest tractat.

En el procés d'elaboració d'aquesta ordre, d'acord amb el que disposa l'article 165 abans esmentat, s'han emés informes per part de l'Advocacia General de la Generalitat i de la Intervenció Delegada de la conselleria competent en matèria d'educació. A més, s'han realitzat els tràmits d'audiència pertinents.

Per tot això, vista la proposta del director general de Política Educativa i de conformitat amb la dita proposta, emés l'informe de l'Advocacia de la Generalitat i la Intervenció Delegada, i de conformitat amb el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana, i en virtut de l'atribució de competències efectuades pel Decret 7/2015, de 29 de juny, del president de la Generalitat, fent ús de les competències que em confereix el Decret 155/2015, de 18 de setembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, així com de les atribucions que em confereix l'article 165 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions, i conforme amb el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana.







ORDENE



Article 1. Objecte

La present ordre té per objecte aprovar les bases reguladores de concessió d'ajudes econòmiques destinades a centres privats concertats per al desenvolupament d'intervencions educatives adreçades a la compensació educativa i programes per a la reducció de l'abandonament escolar. Aquestes bases reguladores apareixen com a annex d'aquesta ordre.



Article 2. Convocatòria i concessió de les subvencions

1. La convocatòria de les subvencions es realitzarà mitjançant resolució del director general de Política Educativa de la conselleria amb competències en matèria d'educació, que arreplegarà, almenys, els aspectes establits en l'article 166 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions.

2. La concessió d'ajudes econòmiques en concepte de subvenció es realitzarà en règim de concurrència competitiva.





DISPOSICIÓ ADDICIONAL



Única. Despesa pública

Les bases que s'aproven mitjançant la present ordre no comporten cap despesa. La despesa que puga generar la resolució de la convocatòria de les ajudes que regula aquesta ordre s'aprovarà per a cada convocatòria amb anterioritat a la seua publicació.





DISPOSICIONS FINALS



Primera. Habilitació competencial

S'autoritza la persona titular de la direcció general competent en matèria d'innovació i qualitat educativa a adoptar les mesures oportunes per al compliment i aplicació d'aquesta ordre, i també per a resoldre i notificar totes les incidències que es plantegen en la interpretació i execució de la norma.



Segona. Entrada en vigor

La present ordre entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 15 de novembre de 2016



El conseller d'Educació, Investigació, Cultura i Esport,

VICENT MARZÀ IBÁÑEZ





ANNEX ÚNIC

Bases reguladores per a la concessió d'ajudes econòmiques, en concepte de subvenció, dirigides a centres privats concertats per al desenvolupament de la compensació educativa i de programes per a la reducció de l'abandonament escolar.



Primera. Objecte de la subvenció

La conselleria competent en matèria d'educació, prèvia convocatòria, podrà atorgar ajudes econòmiques, en concepte de subvenció, destinades a centres privats concertats per al desenvolupament d'intervencions educatives adreçades a la compensació educativa i a programes per a la reducció de l'abandonament escolar incloses al Pla d'actuació per a la millora del centre educatiu.



Segona. Beneficiaris

Podran obtindre la condició de beneficiaris de les ajudes regulades en aquesta ordre els centres privats concertats que impartisquen educació infantil (segon cicle), primària, secundària obligatòria i educació especial de la Comunitat Valenciana.



Tercera. Requisits dels beneficiaris

1. Per a cada convocatòria, la sol·licitud d'ajudes dels centres privats concertats inclourà, per a acreditar els requisits adients, la documentació següent:

a) Declaració responsable de la titularitat del centre de no incórrer en cap de les circumstàncies que impedeixen obtindre la condició de beneficiari de la convocatòria de subvencions segons la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions.

b) Declaració responsable de compromís de compliment de les obligacions que es deriven de la recepció de la subvenció.

2. Documentació acreditativa d'estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social:

a) Certificat actualitzat de l'Administració de la Seguretat Social, acreditatiu del fet que el centre es troba al corrent de les seues obligacions amb la Seguretat Social.

b) Certificat actualitzat de la delegació corresponent de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, acreditatiu del fet que el centre es troba al corrent de les seues obligacions tributàries amb la hisenda estatal.

c) Certificat actualitzat de la conselleria competent en hisenda de la Generalitat, acreditatiu del fet que el centre es troba al corrent de les seues obligacions tributàries amb la hisenda autonòmica valenciana.



La presentació d'aquests certificats podrà ser substituïda per l'autorització a la conselleria competent en educació per a accedir a la informació proporcionada per l'Agència Estatal d'Administració Tributària, per l'Administració de la Seguretat Social i per l'Administració tributària de la Generalitat, de trobar-se al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social. De conformitat amb el que disposa el Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell, pel qual s'estableixen mesures de simplificació i reducció de càrregues administratives en els procediments gestionats per l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic. Aquesta autorització s'inclourà a la sol·licitud.



Quarta. Règim normatiu

Les ajudes atorgades en concepte de subvenció als centres privats concertats es tramitaran en règim de concurrència competitiva, segons estableix l'article 22.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i l'article 164 i concordants de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions.



Cinquena. Procediment de concessió

El procediment de concessió de les subvencions regulades en les presentes bases, s'iniciarà d'ofici per mitjà de convocatòria aprovada per resolució de la persona titular de la conselleria competent en matèria d'educació, on es publicaran les línies de subvenció, els imports màxims de les ajudes econòmiques a concedir, la ponderació dels criteris objectius d'atorgament que figuren en la base 8 d'aquest annex i el pla de control que estableix l'article 169 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions.



Sisena. Sol·licituds

1. Les sol·licituds es formularan en els models i terminis que es determinen en la corresponent convocatòria.

2. Juntament amb la documentació específica establida en la convocatòria, els sol·licitants hauran de presentar els documents referits en la base 3 d'aquest annex.

3. El consell escolar i el claustre seran informats d'aquesta sol·licitud.

4. L'incompliment de les condicions i terminis fixats per les convocatòries determinarà la denegació de les ajudes.

5. La sol·licitud, juntament amb la documentació requerida, es presentarà preferentment en el registre d'entrada de la conselleria amb competències en matèria d'educació. A més a més, es podrà presentar en els registres de les direccions territorials amb competència en educació d'Alacant, Castelló i València, o per qualssevol dels mitjans establits en la legislació de procediment administratiu comú. En el cas de presentar-la en una oficina de correus, s'haurà de fer en un sobre obert perquè la instància siga datada i segellada abans de ser certificada i, en tot cas, s'haurà d'ajustar als requisits establits en l'article 31 del Reial Decret 1829/1999, de 3 de desembre, pel qual s'aprova el reglament que regula la prestació dels serveis postals, d'acord amb la Llei 24/1998, de 13 de juliol, del Servei Postal Universal i de Liberalització dels Serveis Postals.



Setena. Esmena de la documentació presentada

1. S'estableix com a òrgan instructor d'aquest procediment la subdirecció general competent en matèria d'innovació i qualitat educativa.



2. Rebudes les sol·licituds i incoat l'expedient, l'òrgan instructor les verificarà i podrà realitzar d'ofici les actuacions que considere necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s'ha de pronunciar la resolució.

3. L'òrgan instructor reclamarà els documents o dades essencials que trobe a faltar per a la correcta resolució de l'expedient. El centre sol·licitant disposarà d'un termini de 10 dies hàbils a comptar des de la comunicació anterior per a esmenar la falta o adjuntar els documents preceptius amb indicació que, si no ho fa, es considerarà que ha desistit de la seua petició i es declararà eixe desistiment en la resolució de la convocatòria. Per a agilitzar les gestions de l'òrgan instructor, el centre sol·licitant enviarà les esmenes presentades per registre al correu electrònic que s'indicarà en les corresponents convocatòries anuals.





Huitena. Criteris objectius d'atorgament i quantia de l'ajuda

1. Les ajudes econòmiques destinades a la compensació educativa seran atorgades als centres sol·licitants que desenvolupen intervencions adreçades a la compensació educativa en el seu Pla d'actuació per a la millora. Les ajudes seran proporcionals als següents criteris objectius, la ponderació dels quals s'establirà en cada convocatòria:

– Nombre d'alumnat de compensació educativa en educació infantil (segon cicle), primària i secundària obligatòria.

– Nombre d'alumnes matriculats en educació infantil (segon cicle), primària i secundària obligatòria.

– Índex socioeconòmic i cultural del centre.

– Catalogació com a centre CAES.

2. En qualsevol cas, la quantitat atorgada a cada centre no podrà superar la quantitat que aquest haja sol·licitat com a ajuda per al desenvolupament d'intervencions educatives adreçades a la compensació educativa incloses en el Pla d'actuació per a la millora del centre.

3. Les ajudes econòmiques destinades a desenvolupar programes per a la reducció de l'abandonament escolar seran atorgades als centres sol·licitants que desenvolupen al seu Pla d'actuació per a la millora intervencions educatives, la línia principal de les quals siga la prevenció de l'abandonament escolar prematur. Les ajudes seran proporcionals als següents criteris objectius, la ponderació dels quals s'establirà en cada convocatòria:

– Nombre d'alumnat amb necessitats de compensació educativa en educació infantil (segon cicle), primària, secundària obligatòria i educació especial que presente dificultats d'inserció escolar per trobar-se en situació desfavorable derivada de circumstàncies socials, econòmiques, culturals, ètniques o personals, degudes a:

a) Incorporació tardana al sistema educatiu.

b) Escolarització irregular, per itinerància familiar o per abandonaments educatius reiterats o periòdics.

c) Residència en zones socialment, culturalment o econòmicament desfavorides.

d) Dependència d'institucions de protecció social del menor.

– Nombre d'alumnat matriculat en educació infantil (segon cicle), primària, secundària obligatòria i educació especial.

– Índex socioeconòmic i cultural del centre.

– La valoració de la tasca social a desenvolupar pel centre en el seu Pla d'actuació per a la millora.

– Catalogació com a centre CAES.

4. En qualsevol cas, la quantitat atorgada a cada centre no podrà superar la quantitat que aquest haja sol·licitat com a ajuda per a desenvolupar programes per a la reducció de l'abandonament escolar.

5. Es consideraran despeses objecte de subvenció les referides en l'apartat quart de l'Ordre de 26 de juny de 1989, de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència, per la qual es regula el procediment de justificació de l'apartat «altres despeses» del mòdul de concert dels centres docents privats concertats.

6. La quantia de les ajudes serà per l'import sol·licitat o la part de la despesa que puga ser objecte de subvenció fins a esgotar la dotació màxima establida a l'efecte, atenent la ponderació dels criteris objectius d'atorgament establits en cada convocatòria i les despeses objecte de subvenció.



Novena. Comissió de valoració

1. Es constituirà una comissió de valoració, la composició de la qual serà la següent:

Presidència:

El subdirector o subdirectora general competent en innovació i qualitat educativa, o la persona suplent.

Vocalies:

El cap o la cap del servei d'Inspecció General d'Educació, o la persona suplent.

El cap o la cap del servei amb competències en avaluació i estudis, o la persona suplent.

El cap o la cap del servei amb competències en innovació i qualitat, o la persona suplent.

Una persona en representació de la subdirecció general competent en personal docent.

Una persona en representació de la subdirecció general competent en centres docents.

Els caps dels serveis territorials d'educació, o les persones suplents.



Els inspectors coordinadors o les inspectores coordinadores designats per cada direcció territorial.

Un funcionari o funcionària de la direcció general competent en innovació i qualitat educativa, qui ocuparà la secretaria de la comissió.



S'hi podran incorporar, amb veu i sense vot, els tècnics o tècniques en la matèria que es consideren necessaris per al correcte desenvolupament de les funcions encomanades.

2. Les funcions d'aquesta comissió seran les següents:

a) Revisar i valorar les sol·licituds i la documentació presentada pels centres, atenent els criteris objectius d'atorgament establits en la corresponent convocatòria.

b) Informar sobre la proposta elaborada per l'òrgan instructor per a la dotació de les ajudes econòmiques als centres privats concertats.





Desena. Resolució de la convocatòria

1. Amb caràcter previ a la resolució del procediment, a més dels informes exigits per la normativa aplicable, caldrà emetre els següents informes: informe de la comissió de valoració que concrete el resultat de l'avaluació de les sol·licituds i informe de l'òrgan instructor en què conste que de la informació que es troba en el seu poder es desprèn que els beneficiaris compleixen tots els requisits necessaris per accedir a aquestes.

2. L'òrgan instructor elaborarà, per a cada convocatòria, una proposta d'adjudicació d'ajudes per als centres privats concertats per al finançament d'actuacions corresponents a la compensació educativa i programes per a la reducció de l'abandonament escolar, atenent la disponibilitat pressupostària de cada exercici i sense superar, en cada cas, les quantitats sol·licitades. Aquesta proposta serà informada per la comissió de valoració i contindrà la relació dels centres privats concertats amb indicació de les ajudes econòmiques concedides o denegades a cadascú. S'especificarà, si s'escau, el motiu de la denegació.



3. L'òrgan instructor elevarà la proposta a la direcció general competent en matèria d'innovació i qualitat educativa perquè l'autoritze.



4. La direcció general competent en matèria d'innovació i qualitat educativa resoldrà la convocatòria en el termini màxim de tres mesos comptats des de la seua data de publicació.

5. La proposta provisional d'adjudicació d'ajudes es publicarà en el web de la conselleria competent en matèria d'educació i es donarà un termini d'audiència de 10 dies hàbils, durant els quals es podran efectuar les consultes o al·legacions que s'estimen oportunes a l'òrgan instructor a través del correu electrònic que s'indicarà en les corresponents convocatòries anuals.

6. La concessió d'una subvenció a l'empara d'aquesta ordre no comportarà cap obligació per part de la conselleria competent en matèria d'educació d'atorgar subvencions en exercicis posteriors.

7. Es procedirà a la publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana de les subvencions concedides amb indicació de la convocatòria, el programa i crèdit pressupostari a què s'imputen, en virtut dels articles 18 i 20 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions. En la resolució constarà la relació de centres beneficiaris amb la indicació de la concessió o denegació de les ajudes econòmiques i en tot cas s'especificarà la quantitat concedida o el motiu de la denegació.



Onzena. Termini de resolució del procediment

El termini màxim per a resoldre la sol·licitud serà de sis mesos a comptar des de la publicació de la corresponent convocatòria. Vençut el termini sense haver-se notificat cap resolució expressa, les persones interessades podran considerar desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu, segons s'estableix en l'article 55 de la Llei 9/2001, de 21 de desembre, de la Generalitat, de mesures fiscals, de gestió administratives i financeres, i d'organització de la Generalitat Valenciana.



Dotzena. Recursos

Les resolucions de concessió dictades pels òrgans competents de la Conselleria d'Educació posaran fi a la via administrativa, i contra aquestes, de conformitat amb la legislació de procediment administratiu comú, es podrà interposar potestativament un recurs de reposició davant del mateix òrgan que les haja dictat en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació, o bé directament un recurs contenciós administratiu davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la publicació, sense perjuí que puga interposar-se'n qualsevol altre que es considere pertinent.





Tretzena. Compatibilitat i concurrència amb altres subvencions



1. La percepció d'aquesta subvenció és compatible amb qualssevol altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat procedents d'organismes públics o privats.

2. L'import de les subvencions concedides no podrà, aïlladament o en concurrència amb subvencions o ajudes d'altres administracions públiques o d'altres ens públics o privats, nacionals o internacionals, superar el cost de l'activitat que ha de desenvolupar el centre beneficiari.



Catorzena. Modificació de la resolució de concessió

Qualsevol alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció i, en tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions o ajudes atorgades per altres administracions o ens públics o privats, podrà donar lloc a la modificació de la resolució de concessió.





Quinzena. Obligacions dels beneficiaris de la subvenció

1. Els beneficiaris de la subvenció, de conformitat amb l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, han de complir les obligacions següents:

a) Desenvolupar, durant el curs escolar objecte de la justificació, intervencions educatives adreçades a la compensació educativa o a la reducció de l'abandonament escolar autoritzades per l'Administració educativa.

b) Presentar la documentació justificativa de la subvenció en els termes i terminis previstos en la convocatòria davant de la direcció general competent en matèria d'innovació i qualitat educativa.

c) Sotmetre's a les actuacions de comprovació que puga efectuar la conselleria competent en matèria d'educació de la Generalitat, així com qualssevol altres de comprovació i control financer que puguen realitzar els òrgans de control competents, per a la qual cosa hauran d'aportar tota la informació que els siga requerida en l'exercici de les actuacions anteriors.

d) Disposar dels documents comptables en els termes exigits per la legislació mercantil i sectorial aplicable al centre beneficiari, amb la finalitat de garantir l'exercici adequat de les facultats de comprovació i control.

e) Acreditar, abans de ser dictada la proposta de resolució de concessió, estar al corrent de les seues obligacions tributàries i de la Seguretat Social en els termes que preveu la normativa vigent.

f) Comunicar a la direcció general competent en matèria d'innovació i qualitat educativa l'obtenció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos que financen les activitats subvencionades. Aquesta comunicació haurà d'efectuar-se tan prompte com es conega i, en tot cas, abans de la justificació de l'aplicació donada als fons rebuts.

g) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, mentre puguen ser objecte de les actuacions de comprovació i control.

h) Incloure en la publicitat del centre el fet que la compensació educativa i els programes per a la reducció de l'abandonament escolar estan parcialment o totalment subvencionats per la conselleria competent en matèria d'educació.

i) Procedir al reintegrament dels fons percebuts en el cas d'incompliment de qualssevol de les condicions i obligacions imposades als beneficiaris amb motiu de la concessió de la subvenció i en els supòsits previstos en l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i l'article 172 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions.



Setzena. Règim de pagament

1. El pagament de les ajudes s'ajustarà al que disposa l'article 34 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i l'article 171 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions.

2. El pagament es farà efectiu quan es justifique la totalitat de la subvenció concedida i s'efectuarà al mateix compte que el centre tinga donat d'alta en la conselleria competent en matèria d'educació per a percebre el pagament del concert. No obstant això, amb caràcter previ al pagament de la subvenció, el centre beneficiari haurà d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social i aportar la declaració responsable de no ser deutor per resolució de procediment de reintegrament de subvencions.



Dessetena. Mètode de comprovació i pla de control

1. La comprovació administrativa de la justificació documental de la subvenció concedida es farà mitjançant la revisió del compte justificatiu presentat pel centre a l'efecte.

2. El termini per a presentar la justificació de la subvenció a la direcció general competent en matèria d'innovació i qualitat educativa en els termes que es descriuen en els punts següents s'establirà per a cada curs escolar en la convocatòria corresponent i, en tot cas, amb anterioritat a la data de tancament de l'exercici econòmic que determine la conselleria competent en matèria d'hisenda.

3. La titularitat del centre haurà de presentar a la direcció general competent en matèria d'innovació i qualitat educativa, a efectes de compte justificatiu, la documentació següent:

a) Memòria econòmica justificativa del cost de les activitats subvencionades, que contindrà:

1r. La relació classificada de les despeses de l'activitat amb identificació del creditor i del document, el seu import, la data d'emissió, la data de pagament i el document justificatiu del seu pagament. Tota la facturació haurà d'estar datada en el període comprés entre l'1 de setembre del curs escolar corresponent i la data de justificació establida per a cada convocatòria.

2n. Les factures o documents de valor probatori equivalent amb validesa en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa incorporats en la relació anteriorment citada.

b) Document de la titularitat del centre en què es faça constar que s'estan desenvolupant les actuacions referents a la compensació educativa.

c) Certificats de trobar-se al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, en els mateixos termes que els requerits en la base tres d'aquest mateix annex.

4. Tots els documents que s'aportaran hauran de ser originals o fotocòpies compulsades.

5. La quantitat justificada serà com a mínim igual a l'ajuda concedida.

6. Per a la comprovació material de la realització efectiva de l'activitat, l'existència de la condició o el compliment de la finalitat, s'establirà en cada convocatòria el pla de control que s'elaborarà a aquest efecte en els termes establits en l'article 169 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions, i que inclourà:

a) Tipus de control a efectuar sobre la línia: administratius, sobre el terreny, a posteriori i/o de qualitat.

b) Criteris de selecció de la mostra: aleatoris, dirigits o de risc.



c) Percentatge mínim d'ajuda a controlar sobre el total pagat en eixa línia.

7. La falta de justificació és una infracció greu segons l'article 57 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i serà sancionada segons la legislació vigent.



Dihuitena. Reintegrament de la subvenció

1. El centre receptor reintegrarà la quantitat percebuda i l'exigència de l'interès de demora des del moment del pagament de la subvenció fins a la data en què s'acorde el reintegrament, en els casos següents:



a) Obtenció de la subvenció falsejant les condicions requerides per a això o ocultant aquelles que ho hagueren impedit.

b) Incompliment de l'activitat i no-adopció del comportament que fonamenten la concessió de la subvenció.

c) Incompliment de l'obligació de justificació o la justificació insuficient en els termes que estableix l'article 30 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i en els terminis assenyalats per a cada convocatòria.

d) Incompliment de l'obligació d'adoptar les mesures de difusió contingudes en la lletra h de la base catorzena d'aquest mateix annex.



e) Resistència, excusa, obstrucció o negativa a les actuacions de comprovació i control financer previstes en els articles 14 i 15 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, així com l'incompliment de les obligacions comptables, registrals o de conservació de documents quan d'això se'n derive la impossibilitat de verificar l'ús donat als fons percebuts, el compliment de l'objectiu, la realitat i la regularitat de les activitats subvencionades.

f) Incompliment de qualssevol de les condicions i obligacions imposades als beneficiaris amb motiu de la concessió de la subvenció previstes en cada convocatòria.

2. Tota alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció i, en tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions o ajudes atorgades per part d'altres administracions o ens públics o privats la suma de les quals supere el cost de l'activitat subvencionable donarà lloc a la modificació de la resolució de concessió, reduint-se la subvenció en la quantia que supere el cost dels serveis de conformitat amb l'article 37.1, lletra g, de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

3. El beneficiari haurà d'efectuar el reintegrament per mitjà d'una transferència bancària o xec nominatiu a favor de la conselleria competent en matèria d'hisenda de la Generalitat per l'import resultant de les quantitats sobrants per qualssevol de les causes enumerades en aquest article. La còpia de la transferència bancària o el xec nominatiu hauran de ser remesos a la direcció general competent en matèria d'innovació i qualitat educativa per al seu coneixement o tramitació.

4. El procediment de reintegrament de les quantitats indegudament percebudes l'iniciarà la direcció general competent en matèria d'innovació i qualitat educativa, la qual notificarà a l'interessat l'import de la subvenció que ha de ser reintegrat a la Generalitat, l'obligació que ha resultat incomplida pel centre i la motivació que justifica el reintegrament. El procediment haurà de garantir la preceptiva audiència a la persona interessada abans de dictar la resolució definitiva. Aquesta serà notificada igualment a l'interessat i tindrà naturalesa de liquidació definitiva a aquest efecte del còmput del cobrament del deute en període voluntari de recaptació.



Denovena. Règim d'infraccions i sancions

El règim sancionador en les ajudes econòmiques regulades en aquesta ordre serà l'establit en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i en el capítol IV de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions.

Mapa web