Ficha disposicion

Ficha disposicion





DECRET 110/2010, de 23 de juliol, del Consell, pel qual s'adscriu a la conselleria competent en matèria d'educació la gestió del personal i dels llocs de treball de la inspecció educativa de la Comunitat Valenciana.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 6319 de 27.07.2010
Número identificador:  2010/8471
Referència Base de Dades:  008429/2010
 



DECRET 110/2010, de 23 de juliol, del Consell, pel qual s'adscriu a la conselleria competent en matèria d'educació la gestió del personal i dels llocs de treball de la inspecció educativa de la Comunitat Valenciana. [2010/8471]

Índex

Preàmbul

Article 1. Llocs

Article 2. Gestió i resolució dels assumptes del personal

Article 3. Situacions administratives

Article 4. Denominació de les unitats administratives

Article 5. Drets econòmics

Disposició addicional primera. Baixes i altes en els registres

Disposició addicional segona. Transferència de crèdit

Disposició addicional tercera. Reingrés en el cos

Disposició addicional quarta. Atribucions en l'ordenament jurídic

Disposició transitòria primera. Modificacions dels llocs

Disposició transitòria segona. Jornada laboral i horaris

Disposició transitòria tercera. Formes temporals de provisió de llocs

Disposició transitòria quarta. Drets econòmics inherents

Disposició derogatòria única. Derogació normativa

Disposició final primera. Desplegament

Disposició final segona. Entrada en vigor

Preàmbul

L'article 27.8 de la Constitució Espanyola conté i disposa el mandat dirigit als poders públics d'inspeccionar el sistema educatiu a fi de garantir el compliment de la llei. La Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació, indica, en l'article 148 que és competència i responsabilitat dels poders públics la inspecció del sistema educatiu i que correspon a les administracions públiques competents ordenar, regular i exercir la inspecció educativa dins del respectiu àmbit territorial. I, en la disposició addicional sèptima, referida a l'ordenació de la funció docent i a les funcions dels cossos docents, s'inclou la inspecció com el cos d'inspectors d'educació, que és l'escalafó més elevat dels cossos que componen la funció pública docent.

A la Comunitat Valenciana, en el marc de la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació, l'organització i funcions de la inspecció educativa s'arreplega en el Decret 180/1992, de 10 de novembre, del Consell, modificat pel Decret 197/1993, de 13 d'octubre, del Consell.

Va ser el Decret 197/1993, de 13 d'octubre, el que va fixar l'actual inclusió dels llocs de treball de funcionaris del cos d'inspectors d'educació en la relació de llocs de treball de l'administració del Consell, d'acord amb el que preveuen el Decret 245/1991, de 23 de desembre, del Consell, sobre relacions de llocs de treball, i el Decret 70/1989, de 15 de maig, del Consell, sobre regulació del personal docent en llocs d'Administració Educativa. És a partir d'este decret quan s'encomana a la conselleria competent en matèria de funció pública autonòmica l'ordenació, gestió i règim jurídic dels llocs corresponents, si bé a proposta de la conselleria competent en matèria d'educació.

El present decret té com a objecte incloure els llocs corresponents en les plantilles de llocs docents de la conselleria competent en matèria d'educació, i atribuir a esta la seua ordenació i gestió, a fi d'evitar disfuncions formals i competencials i garantir un tractament jurídic homogeni respecte de la resta de personal docent, amb base a la seua consideració com un cos docent més, a partir de la Llei Orgànica 9/1995, de 20 de novembre. Esta consideració com a cos docent ha sigut especificada en la legislació posterior i s'ha mantingut amb la Llei Orgànica 10/2002, de 23 de desembre, de Qualitat de l'Educació, i amb la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació.

Quant als drets econòmics, s'inclou com a annex II la taula retributiva aplicable al personal de referència, ajustada a les disposicions del Reial Decret Llei 8/2010, de 20 de maig, pel qual s'adopten mesures extraordinàries per a la reducció del dèficit públic, així com al que preveuen el Decret Llei 3/2010, de 4 de juny, del Consell, de mesures urgents en matèria de retribucions en l'àmbit del sector públic valencià, i l'Acord d'11 de juny de 2010, del Consell, que el desplega.

En virtut d'això, prèvia consulta i negociació amb les organitzacions sindicals més representatives presents en la Mesa Sectorial de Funció Pública i la Mesa Sectorial d'Educació, d'acord amb el que preveu la Llei 7/2007 de 12 d'abril, de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, després dels informes preceptius, a proposta de la consellera competent en matèria de funció pública i del conseller competent en matèria d'educació, conforme amb el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana i amb la deliberació prèvia del Consell, en la reunió del dia 23 de juliol de 2010,

DECRETE

Article 1. Llocs

Els llocs de treball de l'annex I exercits pels inspectors i inspectores del cos d'inspectors al servici de l'administració educativa i del cos d'inspectors d'educació i pels inspectors de la funció inspectora que actualment figuren en la relació de llocs de la conselleria competent en matèria d'educació, gestionats per la Direcció General d'Administració Autonòmica, de la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques, es donen de baixa en estes relacions i es donen d'alta en la relació de llocs docents de la conselleria competent en matèria d'educació.

Article 2. Gestió i resolució dels assumptes del personal

La conselleria competent en matèria d'educació gestionarà i resoldrà tots els assumptes, incidències i reclamacions relatives als llocs de treball enumerats en l'annex I del present decret i al personal adscrit a estos.

Article 3. Situacions administratives

El personal que ocupa els llocs de treball indicats en l'annex I mantindrà la relació jurídica i la mateixa situació administrativa que té amb la Generalitat a la data d'entrada en vigor del present decret.

Article 4. Canvis de denominació de les unitats administratives

El cap del Servici Central de la Inspecció Educativa, cada un dels caps de servici de la Inspecció Educativa de cada direcció territorial i cada un dels inspectors coordinadors de circumscripció passen a denominar-se, respectivament, inspector/a general d'educació, inspector/a en cap territorial i inspector/a coordinador/a.

Article 5. Drets econòmics

El règim econòmic aplicable al personal integrant de la Inspecció Educativa serà el previst per al personal docent amb les quanties que figuren en l'annex II per a l'any 2010. Estes quanties s'actualitzaran en funció del que prevegen les lleis de pressupostos anuals.

Este règim econòmic només es podrà incrementar amb les retribucions següents: triennis, segons el grup a què pertany cada funcionari (grup A1 o A2); component retributiu relacionat amb la formació permanent del professorat i la realització d'activitats per a la millora de la qualitat de l'ensenyança, en virtut del Decret 74/1999, d'1 de juny, del Consell, pel qual es disposa l'aplicació del component retributiu regulat en el Decret 157/1993, de 31 d'agost, del Consell, al personal integrant de la Inspecció Educativa; i el component específic de càrrec establit en l'annex II del present decret, que s'assignarà als funcionaris de carrera del cos d'inspectors d'educació que exercisquen les funcions d'inspector/a general d'educació i d'inspector/a en cap territorial.

DISPOSICIONS ADDICIONALS

Primera. Baixes i altes en els registres

La conselleria competent en matèria de funció pública realitzarà els actes que legalment i reglamentàriament siguen procedents per a donar de baixa el personal i els llocs de treball a què es referix l'annex I en el Registre de Personal i en la relació de llocs de treball gestionats per aquella. Així mateix, la conselleria competent en matèria d'educació procedirà a donar d'alta en el Registre de Personal Docent i en la relació de llocs docents gestionats per aquella el mencionat personal i els llocs de treball a què es referix l'annex I, en compliment del que disposa el present decret, i s'efectuaran en ambdós unitats les anotacions registrals procedents.

Segona. Transferència de crèdit

Es faculta la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació per a portar a efecte les mesures d'assignació i transferència de crèdit pressupostari oportunes per al compliment de les mesures que disposa el present decret.

Tercera. Reingrés en el cos

1. Aquell personal l'últim lloc de treball del qual siga un dels continguts en l'annex I i que a l'entrada en vigor del present decret estiga en situació administrativa diferent de la de servici actiu i que no comporte reserva del lloc de treball, quan exercisca el seu dret al reingrés haurà de demanar a la conselleria competent en matèria d'educació el reingrés en el cos a què pertanga, i se li aplicarà el règim jurídic general establit per a este personal.

2. S'aplicarà el mateix règim exposat en l'apartat anterior a les persones que ocupen els llocs de treball indicats en l'annex I quan accedisquen a la situació administrativa d'excedència o una altra diferent de la de servici actiu que no comporte reserva del lloc de treball i sol·liciten amb posterioritat el reingrés.

Quarta. Atribucions en l'ordenament jurídic

Les atribucions que l'ordenament jurídic vigent atorga a la conselleria competent en matèria de funció pública s'entendran referides a la conselleria competent en matèria d'educació, en relació amb el personal i els llocs de treball a què es referix el present decret.

DISPOSICIONS TRANSITÒRIES

Primera. Modificacions dels llocs

El present decret no afectarà els procediments de provisió de llocs de treball que s'hagen iniciat amb anterioritat a la seua entrada en vigor.

Segona. Jornada laboral i horaris

Fins que no es regule el règim de jornada i calendari laboral del personal de la Inspecció Educativa inclòs en l'àmbit d'aplicació del present decret, este es continuarà regint per les condicions de treball que fins a la data del present decret els eren aplicables.

Tercera. Formes temporals de provisió de llocs

Quant a les comissions de servicis i adscripcions provisionals, es mantindran les que estiguen vigents en la data d'entrada en vigor d'este decret, i fins a la seua finalització, de conformitat amb el règim jurídic aplicable al personal inclòs dins de l'àmbit d'aplicació del present decret, i, en la data de l'adscripció dels llocs de treball i de la incorporació de les persones als llocs inclosos en l'annex I, els òrgans competents adoptaran les resolucions i els actes administratius que jurídicament siguen procedents, d'acord amb la normativa aplicable.

Quarta. Drets econòmics inherents

El present decret no podrà comportar, per al personal integrant de la Inspecció Educativa, la disminució de la quantia dels drets econòmics inherents al sistema de carrera vigent per a aquells en el moment de la seua entrada en vigor.

DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA

Única. Derogació normativa

Queden derogades totes les normes del mateix rang o d'un rang inferior que s'oposen al que disposa el present decret.

DISPOSICIONS FINALS

Primera. Desplegament

Es faculta la conselleria competent en matèria d'educació per a dictar els actes i disposicions necessaris per al desplegament i l'execució del contingut del present decret.

Segona. Entrada en vigor

El present decret entrarà en vigor l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.

València, 23 de juliol de 2010

El president de la Generalitat,

FRANCISCO CAMPS ORTIZ

El conseller d'Educació,

ALEJANDRO FONT DE MORA TURÓN

La consellera de Justícia i Administracions Públiques,

PAULA SÁNCHEZ DE LEÓN GUARDIOLA

ANNEX I

LLOCS DE TREBALL DE LA INSPECCIÓ EDUCATIVA



ANNEX II

RETRIBUCIONS DELS INSPECTORS D'EDUCACIÓ ADEQUADES A L'ESTRUCTURA RETRIBUTIVA DOCENT

Retribucions mensuals



Paga extraordinària de desembre de 2010





* * * * * * * * * * * * * *

ANEXO I

PUESTOS DE TRABAJO DE LA INSPECCIÓN EDUCATIVA



ANEXO II

RETRIBUCIONES DE LOS INSPECTORES DE EDUCACIÓN ADECUADAS A LA ESTRUCTURA RETRIBUTIVA DOCENTE

Retribuciones mensuales



Paga extraordinaria de diciembre de 2010

Mapa web