Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ d'11 d'agost de 2021, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per la qual es convoquen cinc beques per a la realització de pràctiques professionals en la Direcció General de Persones Majors.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 9170 de 09.09.2021
Número identificador:  2021/9004
Referència Base de Dades:  008385/2021
 



RESOLUCIÓ d'11 d'agost de 2021, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per la qual es convoquen cinc beques per a la realització de pràctiques professionals en la Direcció General de Persones Majors. [2021/9004]

Mitjançant l'Ordre 1/2021, de 14 de gener, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, es van aprovar les bases reguladores de la convocatòria i concessió de beques per a la realització de pràctiques professionals en les direccions generals amb competències en matèria de serveis socials, dependència i persones majors (DOGV 9001, 20.01.2021), d'ara endavant Ordre 1/2021.

L'article 2, apartat primer, de la citada Ordre 1/2021, estableix que la convocatòria s'iniciarà d'ofici per resolució de la persona titular de les direccions generals amb competències en matèria de serveis socials, dependència i persones majors, mitjançant la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Les subvencions convocades mitjançant aquesta ordre no requeriran notificació a la Comissió Europea, per no reunir els requisits establits en l'article 107 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, de conformitat amb l'assenyalat en el Decret 128/2017, de 29 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea, dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques, ja que tant les persones beneficiàries, com l'objecte de les beques, no afecten la competència, ni als intercanvis comercials entre els estats membres.



En virtut de l'exposat, i de conformitat amb les competències conferides pel Decret 170/2020, de 30 d'octubre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives i l'art. 160.4.b) de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, resolc:



Primer. Objecte

1. Convocar, en règim de concurrència competitiva cinc beques per a realitzar pràctiques professionals en la Direcció General de Persones Majors, d'acord amb el que s'estableix en l'Ordre 1/2021:



Especialitats Nombre de beques

Dret 3 (2 d'elles reservades per a persones amb diversitat funcional)

Psicologia 1

Sociologia 1





2. Les condicions i gaudi de les beques i la realització de les pràctiques professionals s'ajustarà a les disposicions de l'Ordre 1/2021.



3. Les persones beneficiàries d'aquestes beques realitzaran les seues pràctiques en la seu de la Direcció General de Persones Majors, carrer Democràcia, 77, València, o en les dependències de la Direcció Territorial de la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, avinguda de l'Oest, 36, València.

La direcció tècnica, supervisió i tutoria de les beques s'exercirà per la persona que ocupe la Subdirecció General de Persones Majors o, si fa el cas, el cap del servei o de secció corresponent.



Segon. Requisits que han de reunir les persones beneficiàries

1. Per a obtindre la condició de beneficiaris de les beques regulades en l'Ordre 1/2021, s'hauran de complir, a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, els requisits establits en l'article 3 de la citada ordre.

2. Les titulacions exigides per a cadascuna de les especialitats convocades seran les de les àrees de coneixement que s'indiquen a continuació, expedides o homologades per les institucions competents en titulacions acadèmiques universitàries:

Branca de coneixement o especialitat. Titulació exigida

Dret Grado en Dret, Grau en Gestió i Administració Pública

Psicologia Grau en Psicologia i Grau en Treball Social

Sociologia Grau en Sociologia





3. En cas que no es presentara cap persona amb diversitat funcional a la plaça reservada o no tinguera la puntuació mínima que s'establisca, aquesta beca entrarà en el torn d'accés ordinari establit en la convocatòria.



Tercer. Finançament i dotació de les beques

Les subvencions contingudes en la present convocatòria, es concediran amb càrrec als pressupostos de la Generalitat per al 2021, Secció 16, servei 02, programa pressupostari 313.60, capítol IV, en la línia pressupostària i per l'import que es detalla a continuació:

Denominació: línia de subvenció S1118000, Beques professionals Direcció General.

Consignació pressupostària: 17.379,00 € per a l'anualitat 2021 i 52.137,00 € per a l'anualitat 2022.



Quart. Durada i pròrroga

Les beques tindran una durada màxima de 12 mesos, comptats des de la data que s'indique en la resolució de concessió, podent ser prorrogada, sense necessitat de nova convocatòria, mitjançant resolució expressa, fins a un període màxim de 12 mesos addicionals, sempre que existisca crèdit adequat i suficient en els pressupostos de la Generalitat per als exercicis als quals afecte la pròrroga i que el desenvolupament de l'activitat que s'estiga exercint així ho requerisca o aconselle.





Cinqué. Import i pagament de la beca

1. Tant respecte de l'import inicial de la beca com en el cas de pròrroga d'aquesta, la quantia procedent serà la que resulte aplicable d'acord amb la resolució a què es refereix l'article 17.1 del Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques, que estiga vigent en aquest període.

2. Aquesta beca tindrà una dotació de 1.088,43 euros mensuals bruts, de conformitat amb el que es disposa en la Resolució de 5 de febrer de 2021, de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual s'estableix la quantitat mensual de percepció en l'exercici 2020 i la quantitat inicial de percepció per a l'exercici 2021, de les beques sotmeses a l'àmbit d'aplicació del Decret 132/2009, sense perjudici de ser incrementada aplicant el mateix increment global que el que estableix per a la despesa del sector públic valencià la llei de pressupostos de cada any.

3. Sobre aquest import s'haurà de practicar la retenció corresponent a compte de l'impost sobre la renda de les persones físiques, així com la corresponent cotització a la Seguretat Social en els termes establits en el Reial decret 1.493/2011, de 24 d'octubre, i altres que, si fa el cas, pogueren correspondre.

4. L'import de cada beca s'abonarà a les persones beneficiàries per mensualitats vençudes, amb el certificat previ en el qual es faça constar que s'han realitzat les activitats encarregades d'acord amb la fi que justifica la concessió de cada beca, per part de la persona que exercisca la direcció tècnica, supervisió i tutoria.

5. En el cas que, concedida la beca, algun període de desenvolupament de les pràctiques no es realitze durant un mes complet i implique una meritació econòmica a favor de la persona beneficiària inferior a la corresponent a un mes natural, la prestació econòmica serà proporcional a aquest període. En aquests supòsits es garantirà, en tot cas, el dret d'audiència a la persona interessada.



Sisé. Termini, lloc i forma de presentació de les sol·licituds

1. El termini de presentació de sol·licituds serà de 15 dies hàbils comptats a partir de l'endemà de la publicació de la present convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Cada aspirant només podrà presentar una sol·licitud, optant exclusivament a una de les beques convocades, amb independència que es reunisca més d'una de les titulacions exigides en les corresponents convocatòries. En el cas que una mateixa persona, dins del termini establit, present més d'una sol·licitud, s'entendrà que l'última presentada reemplaça a les anteriors.



2. Les sol·licituds es presentaran per via telemàtica. Per a això s'haurà d'accedir a la seu electrònica de la Generalitat: https://sede.gva.es, i buscar el tràmit de sol·licitud de beca dissenyat a l'efecte.

Per a poder realitzar la presentació electrònica, la persona sol·licitant podrà utilitzar els certificats electrònics incorporats al document nacional d'identitat, els certificats electrònics reconeguts i aquells sistemes de signatura electrònica avançada que s'admeten per l'Administració segons la normativa vigent. En la sol·licitud s'especificarà la beca per la qual s'opta i s'emplenarà el currículum en el mateix tràmit, a fi d'obtindre una autobaremació inicial dels mèrits que es calcularà de manera automàtica, sense perjudici de la seua acreditació en la fase d'entrevista.

3. Les persones amb discapacitat o diversitat funcional que opten a una plaça reservada per a persones amb discapacitat ho hauran de fer constar en la sol·licitud.

4. Segons el que disposa l'art. 69 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, la inexactitud, falsedat o omissió de caràcter essencial, en qualsevol dada, o manifestació, de la declaració responsable, així com la falta d'acreditació dels requisits exigits, determinarà la impossibilitat de continuar en la convocatòria.



Seté. Presentació de documentació acreditativa dels mèrits

1. Amb la finalitat de reduir càrregues administratives a les persones interessades, al costat de la sol·licitud i el currículum no s'acompanyarà cap documentació.

2. Les persones sol·licitants que hagen sigut seleccionades per a la fase d'entrevista, d'acord amb el que disposa l'article 7 de l'Ordre 1/2021, hauran de presentar la documentació acreditativa dels mèrits detallats en el currículum en el moment en el qual acudisquen a la realització d'aquesta.

3. Si la documentació presentada no reunira els requisits exigits en la convocatòria, o no foren aportats alguns dels documents preceptius, es requerirà i se li concedirà un termini de 10 dies hàbils perquè esmene la falta o s'acompanyen els documents, de conformitat amb l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

4. Els mèrits no prou acreditats no seran tinguts en compte a l'efecte de la seua valoració. El compliment temporal dels mèrits s'entendrà referit a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.



5. En el cas que, revisada la documentació aportada, es comprovara que la puntuació atorgada per a l'accés a l'entrevista és inferior a l'obtinguda, d'acord amb els mèrits al·legats en la sol·licitud, i ocasionara que altres persones sol·licitants puguen obtindre una puntuació superior dins de la corresponent especialitat, aquestes seran citades per a la realització de l'entrevista i la presentació de la corresponent documentació.



6. La presentació de la sol·licitud per a optar a aquestes beques implicarà l'acceptació per la persona sol·licitant de les bases d'aquesta convocatòria.

7. Quant a la gestió electrònica del procediment administratiu d'aquesta convocatòria s'observarà el que es disposa en l'Ordre 17/2011, de 6 de maig, de la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques, per la qual es desenvolupa el capítol II, de les beques de pràctiques professionals, del Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques.

8. Les dades de caràcter personal de les persones interessades, recollides durant el transcurs del procediment, seran objecte de tractament en els termes i condicions que es recullen en la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, i en l'Ordre 3/2011, de 8 de novembre, de la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública, per la qual es crea un fitxer de dades de caràcter personal denominat beques de pràctiques professionals de la Generalitat.







Huité. Comissió avaluadora i procediment de selecció

Per a l'examen de les sol·licituds de beca i l'elaboració de les oportunes propostes es constituirà una comissió avaluadora, conforme al que s'estableix en l'article 9 de l'Ordre 1/2021.

Quant al funcionament d'òrgans col·legiats serà necessari aplicar el que s'estableix en els articles 15 al 18 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.



Nové. Ordenació i instrucció del procediment

1. L'ordenació i instrucció del procediment correspondrà a la Direcció General de Persones Majors.

2. En qualsevol moment al llarg del procediment, l'òrgan instructor podrà sol·licitar als òrgans, administracions i entitats competents, la transmissió telemàtica d'aquelles dades que siguen necessaris per a la correcta instrucció del procediment, permetent la comprovació dels fets sobre els quals haja de pronunciar-se la resolució.



3. Estudiades les sol·licituds i documentació presentada la Comissió avaluadora elevarà a l'òrgan competent un llistat provisional de les persones aspirants admeses i la seua valoració, així com una relació dels aspirants exclosos i la causa de l'exclusió, per a la seua publicació, i es concedirà un termini de 10 dies hàbils, durant el qual les persones interessades podran presentar les al·legacions que consideren oportunes. Estudiades les al·legacions, s'elevarà a l'òrgan competent per a la seua publicació el llistat definitiu, que contindrà la relació definitiva de la puntuació obtinguda per totes les persones aspirants així com de les persones excloses i el motiu de l'exclusió. En el mateix acte es farà la convocatòria dels qui hagen obtingut, en cada àrea, les 10 millors puntuacions per a la realització d'una entrevista. La falta d'assistència per la persona candidata a aquesta entrevista serà causa d'exclusió del procés selectiu. Realitzada l'entrevista i conclosa la selecció, es publicarà la llista amb les persones que resulten beneficiàries de les beques, i aquestes podran formular les al·legacions que estimen oportunes durant el termini de 10 dies hàbils. Les publicacions de llistats i relacions que determina el procés de selecció s'inseriran en la seu electrònica de la Generalitat: https://sede.gva.es. i en el tràmit dissenyat a l'efecte.





Deu. Criteris de valoració

Les sol·licituds presentades es valoraran d'acord amb els criteris establits en l'article 4 de l'Ordre 1/2021.



Onze. Resolució

1. De conformitat amb el que es disposa en la disposició addicional tercera de l'Ordre 1/2020 es delega en la persona titular de la Direcció General de Persones Majors, la facultat de dictar la resolució de concessió de beques de pràctiques professionals.

2. Vista la proposta motivada formulada per la comissió avaluadora la Direcció General de Persones Majors, dictarà resolució que contindrà la relació tant de persones beneficiàries, com de les persones les sol·licituds de les quals hagen sigut desestimades, així com una borsa de reserva constituïda en la forma prevista en l'article 10, apartat 7, de l'Ordre 1/2021.

3. El termini màxim per a dictar i publicar la resolució serà de 3 mesos, a comptar des de la data de publicació de la convocatòria, sense perjudici que puga ampliar-se en els termes previstos en la legislació bàsica de procediment administratiu comú.

4. Conclòs aquest termini, sense que s'haja dictat i publicat la resolució expressa, les persones interessades podran entendre desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu.

5. La resolució de concessió es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, amb expressió de les bases, convocatòria, programa i crèdit pressupostari al qual s'imputen les beques atorgades, relació de les persones beneficiàries, quantitats concedides i la seua finalitat.

La publicació de la citada resolució assortirà els efectes de notificació a les persones interessades, d'acord amb el que es disposa en l'article 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i s'inserirà la informació corresponent en la seu electrònica o portal institucional de la Generalitat en internet.

Dotze. Drets i obligacions

Les persones beneficiàries tenen els drets i obligacions establits en l'article 17 de l'Ordre 1/2021.

Les persones beneficiàries de la beca hauran d'exercir les pràctiques amb un horari màxim de 30 hores setmanals, distribuïdes segons organitze qui exercisca de tutor o tutora en la Direcció General de Persones Majors.



Tretze. Pèrdua del dret a l'abonament i reintegrament

La pèrdua del dret a gaudir de la beca i l'obligació de reintegrament s'estableixen en l'article 18 de l'Ordre 1/2021.



Catorze. Pla de control

De conformitat amb el que s'estableix en l'article 169 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, es durà a terme un pla de control de la realització de l'activitat objecte d'aquesta convocatòria, segons el que s'estableix en l'article 15 de l'Ordre 1/2021.



De conformitat amb el que estableixen els articles 112, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i els articles 10, 14 i 46 de la Llei reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, contra la present resolució, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar, potestativament, recurs de reposició davant el mateix òrgan que dicta l'acte, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació de la present resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana; o, directament, recurs contenciós administratiu davant els jutjats contenciosos administratius de la Comunitat Valenciana en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la publicació de la present resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.





València, 11 d'agost de 2021.– La vicepresidenta del Consell i consellera d'Igualtat i Polítiques Inclusives: Mónica Oltra Jarque.

Mapa web