Ficha disposicion

Ficha disposicion





DECRET 157/2015, de 18 de setembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 7620 de 22.09.2015
Número identificador:  2015/7708
Referència Base de Dades:  007531/2015
 



DECRET 157/2015, de 18 de setembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball. [2015/7708]

ÍNDEX



Preàmbul

Títol I. Disposicions generals

Article 1. Competències de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball

Article 2. Òrgans superiors i centres directius

Article 3. Nivell administratiu

Títol II. Estructura i funcions dels òrgans superiors, directius i serveis centrals de la Conselleria

Capítol I. Titular de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball

Article 4. Atribucions de la persona titular de la Conselleria

Article 5. Substitucions

Article 6. Gabinet

Article 7. Consell de Direcció

Capítol II. Secretaria Autonòmica i òrgans directius dependents

Secció primera. La Secretaria Autonòmica d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i treball

Article 8. Competències de la Secretaria Autonòmica d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball

Article 9. Nivell directiu i administratiu de la Secretaria Autonòmica d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball

Secció segona. Direcció General d'Economia, Emprenedoria i Cooperativisme

Article 10. Competències de la Direcció General d'Economia, Emprenedoria i Cooperativisme

Article 11. Nivell administratiu de la Direcció General d'Economia, Emprenedoria i Cooperativisme

Secció tercera. Direcció General de Treball i Benestar Laboral

Article 12. Competències de la Direcció General de Treball i Benestar Laboral

Article 13. Nivell administratiu de la Direcció General de Treball i Benestar Laboral

Secció quarta. Direcció General d'Indústria i Energia

Article 14. Competències de la Direcció General d'Indústria i Energia

Article 15. Nivell administratiu de la Direcció General d'Indústria i Energia

Secció cinquena. Direcció General d'Internacionalització

Article 16. Competències de la Direcció General d'Internacionalització

Secció sisena. Direcció General de Comerç i Consum

Article 17. Competències de la Direcció General de Comerç i Consum

Article 18. Nivell administratiu de la Direcció General de Comerç i Consum

Capítol III. La Sotssecretaria

Article 19. Sotssecretaria

Article 20. Secretaria General Administrativa

Article 21. Subdirecció General del Gabinet Tècnic

Títol III. Organització territorial.

Article 22. Direccions territorials

Disposició addicional

Única. Funcions atribuïdes a l'INVASSAT

Disposicions transitòries

Primera. Unitats administratives

Segona. Règim transitori de funcions de la Direcció Territorial del SERVEF

Disposició derogatòria

Única. Normativa derogada

Disposicions finals

Primera. Desplegament

Segona. Entrada en vigor

PREÀMBUL



Mitjançant el Decret 7/2015, de 29 de juny, del president de la Generalitat, modificat pel Decret 10/2015, de 7 de juliol, s'han determinat les conselleries en què s'estructura l'Administració de la Generalitat, i se'ls ha assignat, alhora, l'àmbit competencial material que és propi a cada una d'aquestes.

D'altra banda, pel Decret 9/2015, de 30 de juny, del president de la Generalitat, es determinen les secretaries autonòmiques en què s'estructura la Presidència de la Generalitat i les conselleries.

Pel que fa a la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, se li atribueixen les competències en matèria d'economia sostenible, foment de l'ocupació i de l'economia social, formació professional ocupacional i contínua, intermediació en el mercat laboral, indústria, energia, sectors productius, comerç interior i exterior, fires sectorials i activitats promocionals, artesania, consum i investigació i innovació tecnològica.

En el desplegament d'aquest, el Decret 103/2015, de 7 de juliol, del Consell, estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries, i dissenya el nivell directiu d'aquestes d'acord amb les competències assignades.

Partint d'aquesta estructura orgànica bàsica, i a l'empara del que disposa l'article 64 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, es fa necessari procedir a l'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball.

Per tot això, de conformitat amb el que estableix l'article 28, lletra f, de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, a proposta del conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, amb la deliberació prèvia del Consell, en la reunió del dia 18 de setembre de 2015,





DECRETE



TÍTOL I

Disposicions generals



Article 1. Competències de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball

La Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball és el departament del Consell al qual correspon l'exercici de les competències en matèria d'economia sostenible, foment de l'ocupació i de l'economia social, formació professional ocupacional i contínua, intermediació en el mercat laboral, indústria, energia, mineria, sectors productius, comerç interior i exterior, fires sectorials i activitats promocionals, artesania, consum i investigació i innovació tecnològica, i que exerceix les competències que legalment té atribuïdes a aquests efectes.

Sota la superior autoritat de la persona titular del departament, la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball dirigeix, impulsa i executa l'acció política i administrativa en les matèries de la seua competència.



Article 2. Òrgans superiors i centres directius

1. Sota l'autoritat de la persona titular del departament, la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball s'estructura en els següents òrgans superiors i centres directius:



a) Secretaria Autonòmica d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball

b) Sotssecretaria

c) Direcció General d'Economia, Emprenedoria i Cooperativisme



d) Direcció General de Treball i Benestar Laboral

e) Direcció General d'Indústria i Energia

f) Direcció General d'Internacionalització

g) Direcció General de Comerç i Consum

2. Adscrit a la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball s'enquadra, a través de la persona titular de la Conselleria a qui correspondrà la direcció estratègica, l'avaluació i el control dels resultats de la seua activitat, l'entitat pública empresarial Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE). Així mateix, a través de la Secretaria Autonòmica d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball s'enquadren l'organisme Servei Valencià d'Ocupació i Formació (SERVEF) i l'Institut Valencià de Seguretat i Salut en el Treball (INVASSAT).

3. Així mateix, correspon a la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball la tutela de la Xarxa d'Instituts Tecnològics de la Comunitat Valenciana.

4. Per raó de l'àmbit territorial en què s'exerceixen les atribucions, els òrgans de la Conselleria es classifiquen en serveis centrals i serveis perifèrics.



Article 3. Nivell administratiu

El nivell administratiu està constituït per totes les unitats d'aquesta naturalesa dependents directament dels òrgans superiores i nivell directiu del departament.





TÍTOL II

Estructura i funcions dels òrgans superiores,

directius i serveis centrals de la Conselleria



CAPÍTOL I

Titular de la Conselleria d'Economia Sostenible,

Sectors Productius, Comerç i Treball



Article 4. Atribucions de la persona titular de la Conselleria

1. La persona titular de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball és l'òrgan jeràrquic superior del departament, i exerceix totes les atribucions conferides per la Llei del Consell, i també qualsevol altra que li atorgue l'ordenament jurídic en l'àmbit competencial assignat a aquesta Conselleria.

2. La persona titular de la Conselleria, sota l'autoritat superior del Consell, assumeix la representació orgànica de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball davant de qualsevol classe d'institucions públiques i privades.



Article 5. Substitucions

1. En els casos d'absència o malaltia de la persona titular del departament, serà aplicable el que disposa l'article 12.1.i de la Llei del Consell.

2. Fins que es resolga la substitució, les funcions d'aquella persona titular del departament seran exercides temporalment per la persona titular de la secretaria autonòmica i resta de centres directius, llevat de les que li corresponen com a membre del Consell, seguint l'ordre de prelació previst en l'article 2 d'aquest decret.



3. Aquest ordre serà aplicable, així mateix, als efectes de la seua substitució, per a la Secretaria Autonòmica, Sotssecretaria i direccions generals.

4. El que estableixen els paràgrafs anteriors s'entén sense perjudici del que, si és el cas, dispose el conseller o la consellera mitjançant una resolució.



Article 6. Gabinet

1. El gabinet de la persona titular de la Conselleria és la unitat de suport, assessorament i assistència immediata al titular del departament, de qui depén directament.

2. El gabinet de la persona titular de la Conselleria té a càrrec seu el manteniment de les relacions de la persona titular del departament amb els alts òrgans i institucions de la Generalitat, de l'Estat i de les altres administracions públiques, i també el desenvolupament de totes les funcions que se li encomanen.



Article 7. Consell de Direcció

El Consell de Direcció és l'òrgan col·legiat d'assessorament i assistència a la persona titular de la Conselleria en l'elaboració, coordinació i execució del programa d'actuacions del departament. Sota la seua presidència, el Consell de Direcció està integrat pels titulars de la Secretaria Autonòmica, la Sotssecretaria, les direccions generals i el Gabinet del conseller o de la consellera, que exercirà la secretaria del Consell esmentat.

A les sessions del Consell de Direcció podran assistir, a més, les persones responsables de centres, òrgans, unitats o ens adscrits al departament quan la persona titular de la Conselleria ho considere convenient.



La persona titular de la Conselleria pot disposar, sempre que ho considere convenient, la constitució d'altres òrgans o comissions de caràcter consultiu i d'assessorament per a matèries concretes o assumptes específics amb la composició que en cada cas es determine.





CAPÍTOL II

Secretaria Autonòmica i òrgans directius dependents



Secció primera

La Secretaria Autonòmica d'Economia Sostenible,

Sectors Productius, Comerç i Treball



Article 8. Competències de la Secretaria Autonòmica d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball

1. Sota l'autoritat de la persona titular de la Conselleria, la Secretaria Autonòmica d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball assumeix les funcions que li atribueix l'article 68 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de la Generalitat, del Consell, en matèria d'economia sostenible, planificació econòmica i estadística de la Generalitat, les relatives a la matèria de treball i emprenedoria, seguretat i salut laboral, foment de l'ocupació, del cooperativisme i de l'economia social, intermediació en el mercat laboral i relacions laborals, indústria, seguretat industrial, investigació i innovació, i també les d'energia i mineria, comerç interior i exterior, artesania i consum. Així mateix, establirà les directrius generals de la política creditícia en l'àmbit de les seues competències, promovent els instruments financers relacionats amb l'economia sostenible, el cooperativisme i l'economia social, que amb aquesta finalitat es constituïsquen en coordinació amb l'Institut Valencià de Finances, d'acord amb les oportunes previsions pressupostàries.

2. La Secretaria Autonòmica d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball té atribuïdes les funcions de la Direcció General del Servei Valencià d'Ocupació i Formació (SERVEF).





Article 9. Nivell directiu i administratiu de la Secretaria Autonòmica d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball

1. A la Secretaria Autonòmica d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball li correspon dirigir i coordinar els centres directius que s'adscriuen sota la seua dependència, i també les unitats administratives que s'integren en aquests centres.

2. Li correspon, així mateix, impulsar i coordinar la consecució dels programes i l'execució dels projectes que exercisquen els centres directius que estiguen sota la seua dependència, i també controlar i supervisar el compliment dels objectius.

3. La Secretaria Autonòmica d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball està composta pels òrgans directius següents:



a) Direcció General d'Economia, Emprenedoria i Cooperativisme



b) Direcció General de Treball i Benestar Laboral

c) Direcció General d'Indústria i Energia

d) Direcció General d'Internacionalització

e) Direcció General de Comerç i Consum



Secció segona

Direcció General d'Economia, Emprenedoria i Cooperativisme



Article 10. Competències de la Direcció General d'Economia, Emprenedoria i Cooperativisme

1. La Direcció General d'Economia, Emprenedoria i Cooperativisme assumeix les competències que preveu l'article 70 de la Llei del Consell en matèria d'estudi i avaluació de l'economia valenciana, d'orientació, planificació i seguiment de les polítiques econòmiques generals i de competitivitat sectorials i territorials, de gestió estadística, les relatives a la supervisió de mediació d'assegurances i reassegurances privades, i també la promoció de l'emprenedoria, cooperativisme i economia social, registre de cooperatives de la Comunitat Valenciana i els registres administratius d'entitats d'economia social. A més, establirà les directrius generals de la política creditícia en l'àmbit de les seues competències i promourà els instruments financers relacionats amb l'economia sostenible, el cooperativisme i l'economia social, que amb aquest fi es constituïsquen en coordinació amb l'IVF, d'acord amb les previsions pressupostàries oportunes. Així mateix, li correspon assumir les competències que, derivades de la normativa estatal en matèria d'assegurances, afecten la Comunitat Valenciana. I també qualsevol altra competència que li encomanen les persones titulars de la conselleria o de la secretaria autonòmica de què depén, o li conferisquen les disposicions vigents.



Article 11. Nivell administratiu de la Direcció General d'Economia, Emprenedoria i Cooperativisme

1. De la Direcció General d'Economia, Emprenedoria i Cooperativisme depén la Subdirecció General d'Anàlisi, Planificació i Coordinació Econòmica, a la qual correspon el desenvolupament de les competències atribuïdes a la Direcció General en matèria d'estudi, avaluació i difusió de l'economia valenciana, d'avaluació, orientació, planificació, coordinació i seguiment de les polítiques econòmiques de suport a la competitivitat socioeconòmica de la Comunitat, en l'àmbit de les direccions generals de la Conselleria i de la Conselleria amb les altres conselleries, de la coordinació interna dels serveis de la Direcció General, i també la supervisió de la mediació d'assegurances i reassegurances privades.

2. La Subdirecció General d'Anàlisi, Planificació i Coordinació Econòmica s'estructura en els serveis següents:

2.1. Servei d'Anàlisi i Avaluació Econòmica, amb l'exercici de les funcions següents:

a) Realitzar estudis i anàlisis econòmiques de caràcter temàtic i/o sectorial i/o territorial de la Comunitat a fi d'identificar, definir i enfortir els factors d'especialització i potencialitat sectorial i polisectorial dels motors principals de la nostra economia regional.

b) Dur a terme l'elaboració documental, gestió de la participació en grups de treball i de la comunicació en el marc del procés de planificació de l'economia valenciana, de conformitat amb les directrius del Model Valencià de Desenvolupament Sostenible.

c) Coordinar i orientar les actuacions econòmiques vinculades al procés de planificació de l'economia valenciana per part dels participants públics i privats en aquest procés.

d) Vetlar per la coherència social i econòmica de les polítiques i iniciatives de millora de la competitivitat amb la política econòmica general de la Generalitat Valenciana, i també avaluar l'impacte de les polítiques sectorials en el desenvolupament econòmic sostenible.

e) Impulsar i assessorar projectes estratègics per a la promoció econòmica i la competitivitat de l'economia valenciana, orientades a la vertebració i reforç de la cadena de valor de les seues parts integrants.



f) Gestionar les eines de control d'execució dels indicadors i objectius macroeconòmics inclosos en la planificació de l'economia valenciana.

g) Qualsevol altra que li siga encomanada en relació amb les matèries que li són pròpies.

2.2. Servei de Promoció i Coordinació de la Competitivitat Territorial, amb l'exercici de les funcions següents:

a) Realitzar els informes d'anàlisi econòmica d'oferta programada encaminats a un millor coneixement de la conjuntura econòmica valenciana i les seues perspectives.

b) Realitzar informes d'anàlisi i predicció econòmica a demanda específica d'altres àrees de la Generalitat, encaminats a un millor coneixement de la conjuntura econòmica valenciana i les seues perspectives.

c) Dur a terme la difusió dels informes econòmics, a través dels canals disponibles, per als òrgans superiores de la Conselleria, resta d'àrees interessades de l'administració de la Generalitat, i també per a tots els usuaris externs interessats.

d) Estudiar i analitzar la incidència de la regulació en la política econòmica, i fomentar-ne la millora, creant entorns de regulació favorables al creixement econòmic i a la competitivitat, tant sectorial com territorial, en un marc de política econòmica sostenible.

e) Qualsevol altra que li siga encomanada en relació amb les matèries que li són pròpies.

3. Així mateix, de la Direcció General d'Economia, Emprenedoria i Cooperativisme depén la Subdirecció General d'Estadística, a la qual correspon el desenvolupament de les competències atribuïdes a la Direcció General en matèria de gestió, coordinació i difusió de l'estadística pública de la Generalitat, en els aspectes del seu desenvolupament i coordinació institucional en el conjunt de les conselleries, en la difusió de les dades estadístiques d'interés públic, i en la producció de les operacions estadístiques pròpies de l'àmbit econòmic, social i demogràfic de la Conselleria.

4. La Subdirecció General d'Estadística s'estructura en els serveis següents:

4.1. Servei de Coordinació, Planificació i Difusió Estadística, amb l'exercici de les funcions següents:

a) Impulsar les tasques de coordinació i planificació estadística de la Comunitat Valenciana assignades a la Direcció General en l'aplicació de la normativa vigent.

b) Donar suport permanentment a l'activitat i gestió del règim intern dels òrgans col·legiats de l'organització estadística de la Comunitat Valenciana.

c) Elaborar l'informe preceptiu de convenis de contingut estadístic que subscriguen les conselleries, organismes i empreses de la Generalitat i impulsar la cooperació amb altres administracions públiques o ens privats en matèria estadística.

d) Donar suport a l'elaboració, adaptació i manteniment de normes, classificacions, codis i nomenclatures que utilitze l'organització estadística de la Comunitat Valenciana.

e) Dur a terme l'atenció a usuaris externs, promoció estadística i prospectiva de demanda, i també estudis de satisfacció d'usuaris i gestió del Centre de Documentació i Informació Estadística.



f) Elaborar obres de recopilació i divulgació estadística i dur a terme el manteniment del Banc de Dades Territorial de la Comunitat Valenciana.

g) Qualsevol altra que li siga encomanada en relació amb les matèries que li són pròpies.

4.2. Servei d'Estadístiques Econòmiques, Demogràfiques i Socials, amb l'exercici de les funcions següents:

a) Elaborar el disseny i l'execució d'estadístiques econòmiques, demogràfiques i socials assignades a la Direcció General en el Pla Valencià d'Estadística vigent.

b) Dur a terme la sistematització i implementació de procediments i instruments per a control i millora contínua de la qualitat de la producció estadística oficial.

c) Impulsar la política d'arxius i registres administratius com a fonts d'informació estadística que correspon a la Direcció General, i col·laboració en la creació i manteniment d'infraestructura de directoris i marcs de mostreig basant-se en la gestió d'un sistema de registres que integre amb fins exclusivament estadístics la informació administrativa i estadística disponible.

d) Elaborar propostes de noves estadístiques conjunturals i estructurals, indicadors, panells i estadístiques de síntesi que completen i actualitzen l'oferta d'informació estadística pública valenciana i gestió tècnica i administrativa associada, per a incorporar-ho eventualment als instruments de planificació estadística de la Comunitat Valenciana.



e) Proporcionar assistència tècnica a les unitats estadístiques de la Generalitat en la utilització de mètodes i estàndards estadístics.

f) Qualsevol altra que li siga encomanada en relació amb les matèries que li són pròpies.

5. Així mateix, de la Direcció General d'Economia, Emprenedoria i Cooperativisme depén la Subdirecció General d'Economia Social i Emprenedoria, a la qual correspon el desenvolupament de les competències atribuïdes a la Direcció General en matèria de promoció de l'economia social a la Comunitat, en totes les modalitats i col·lectius, particularment en el cas dels emprenedors, els autònoms, les cooperatives i les societats laborals, i que portarà a terme les actuacions de registre, comunicació, promoció i suport públic als col·lectius esmentats.



6. La Subdirecció General d'Economia Social i Emprenedoria s'estructura en els serveis següents:

6.1. Servei de Foment del Cooperativisme i Economia Social, amb l'exercici de les funcions següents:

a) Exercir les competències de la Generalitat en matèria d'assessorament, inscripció, fiscalització i, si és el cas, intervenció de societats cooperatives.

b) Exercir les funcions registrals atribuïdes a l'Oficina Central del Registre de Cooperatives de la Comunitat, i també les de coordinació de les oficines del registre, vigilància, formació, estadística i publicació també atribuïdes a aquest.

c) Atendre la Secretaria Tècnica i tramitació administrativa de les competències del Consell Valencià del Cooperativisme

d) Exercir les competències registrals i les altres administratives no atribuïdes expressament a altres òrgans de la Generalitat en relació amb les mutualitats de previsió social no integrades en la Seguretat Social.



e) Exercir les funcions en matèria de qualificació administrativa i registre de societats laborals.

f) Gestionar en el seu àmbit funcional el seguiment i control de les mesures de foment de l'economia social.

g) Tramitar expedients sancionadors en matèria de cooperatives, societats laborals, i mutualitats de previsió no integrades en la Seguretat Social, quan no corresponga a un altre òrgan o unitat.

h) Qualsevol altra que li siga encomanada en relació amb les matèries que li són pròpies.

6.2. Servei de Foment de l'Emprenedoria, amb l'exercici de les funcions següents:

a) Fomentar la cultura emprenedora, l'esperit empresarial i l'autoocupació.

b) Elaborar propostes per al desenvolupament de polítiques públiques i programes de foment de l'emprenedoria.

c) Preparar, en col·laboració amb el SERVEF, disposicions normatives en matèria de foment de l'autoocupació i de l'emprenedoria.

d) Efectuar la prospecció financera de vies de finançament per a les polítiques de suport a l'emprenedoria.

e) Dur a terme anàlisis d'experiències en el marc de la Unió Europea sobre programes de suport a emprenedors.

f) Fomentar la responsabilitat social empresarial.

g) Impulsar i donar suport a mesures en favor de la dona emprenedora, dels joves i dels treballadors afectats per expedients de regulació d'ocupació.

h) Efectuar la coordinació, orientació i supervisió de totes les polítiques actives d'ocupació, a fi d'enfocar-les a afavorir la iniciativa i l'emprenedoria empresarial.

i) Supervisar l'activitat de tots els departaments de la Generalitat amb competències en matèria d'emprenedoria i autoocupació.

j) Donar suport als emprenedors i a les empreses naixents, mitjançant l'oferta de serveis especialitzats i assessorament.

k) Dur a terme la creació d'una xarxa de centres de difusió i informació, i també l'organització d'esdeveniments i campanyes de promoció per al foment de la iniciativa empresarial.

l) Impulsar accions, que permeten aprofitar la infraestructura dels centres SERVEF d'ocupació, centres de formació professional i projectes de formació en alternança amb l'ocupació per a convertir-los en centres d'estímul i suport a l'emprenedor.

m) Elaborar informes d'execució i estadístiques per a l'anàlisi de resultats dels programes de promoció i suport a emprenedors.

n) Qualsevol altra que li siga encomanada en relació amb les matèries que li són pròpies.



Secció tercera

Direcció General de Treball i Benestar Laboral



Article 12. Competències de la Direcció General de Treball i Benestar Laboral

a) La Direcció General de Treball exercirà les competències previstes en l'article 70 de la Llei del Consell en matèria de treball, conciliació laboral, inspecció de treball i relacions laborals. En particular, li corresponen les funcions següents:

b) Exercir com a autoritat laboral a la Comunitat Valenciana.

c) Regular les condicions individuals i col·lectives de treball en els casos que legalment siga procedent.

d) Resoldre els expedients sancionadors de l'ordre social i de prevenció de riscos laborals.

e) Exercir les funcions de mediació, arbitratge i conciliació laboral i d'Oficina Pública de Registre d'Actes Electorals Sindicals, i també les competències de l'exercici d'autoritat pública.

f) Gestionar els registres administratius d'associacions empresarials i professionals, sindicals, de treballadors autònoms, d'empreses acreditades del sector de la construcció, el registre dels convenis col·lectius de treball i la inspecció i, si és el cas, sanció.

g) Executar les disposicions d'aplicació en l'àmbit dels treballadors autònoms.

h) Exercir les competències atribuïdes a la Comunitat Valenciana en l'àmbit del benestar laboral dels treballadors.

i) Prestar assistència tècnica i pressupostària al Consell del Treball Autònom de la Comunitat Valenciana.

j) Qualsevol altra que li siga encomanada en relació amb les matèries que li són pròpies.



Article 13. Nivell administratiu de la Direcció General de Treball i Benestar Laboral

1. De la Direcció General de Treball i Benestar Laboral depén la Subdirecció General de Relacions Laborals, que té les funcions següents:

a) Executar la legislació laboral de l'Estat.

b) Ordenar, en el seu àmbit funcional, l'actuació de la Inspecció de Treball, i també tramitar i, si és el cas, resoldre els expedients sancionadors de l'ordre social i de prevenció de riscos laborals.

c) Exercir les facultats transferides a la Generalitat en matèria de representació col·lectiva i dret de reunió dels treballadors.

d) Fomentar l'increment de la productivitat a través d'estudis, assessoraments i resolucions sobre sistemes d'organització del treball i relacions humanes en els centres de treball.

e) Exercir les competències atribuïdes a la Generalitat en matèria d'oci i temps lliure dels treballadors.

f) Exercir les competències que comporten l'exercici d'autoritat pública, les de l'Oficina Pública Autonòmica de Registre d'Actes d'Eleccions a òrgans de representació dels treballadors, en l'empresa i a òrgans de representació dels funcionaris i la resta d'empleats públics i també les d'inspecció i, si és el cas, sanció.

g) Donar suport tècnicament i administrativament al Consell Tripartit per al Desenvolupament de les Relacions Laborals i la Negociació Col·lectiva de la Comunitat Valenciana.

h) Qualsevol altra que li siga encomanada en relació amb les matèries que li són pròpies.

2. A la Subdirecció General de Relacions Laborals correspon dirigir, planificar, coordinar i supervisar l'activitat del Servei de Relacions Laborals i Gestió de Programes, que s'enquadra sota la seua dependència amb les funcions següents:

a) Executar les disposicions i normes legals en matèria de relacions individuals i col·lectives de treball, i proposar-ne el desplegament.



b) Tramitar els expedients atribuïts a l'autoritat laboral en matèria de mobilitat geogràfica, quan no siguen competència de les direccions territorials.

c) Elaborar el calendari de festes laborals en l'àmbit local i de festes pròpies de la Comunitat Valenciana.

d) Tramitar expedients de regulació d'ocupació que afecten distints centres de treball d'una mateixa empresa, ubicats en més d'una província dins de l'àmbit de la Comunitat Valenciana, i també els que per la seua importància avoque de les direccions territorials.

e) Gestionar l'autorització i registre de les empreses de treball temporal que no siguen competència de les direccions territorials.

f) Exercir totes les funcions atribuïdes per la legislació vigent a l'Oficina Pública Autonòmica de Registre d'Actes d'Eleccions a òrgans de representació dels treballadors, en l'empresa i a òrgans de representació dels funcionaris i la resta d'empleats públics, regular, en l'execució de la legislació de l'Estat, tots els processos electorals sindicals i determinar la representativitat de les organitzacions sindicals.



g) Exercir la coordinació dels serveis de mediació, arbitratge i conciliació laboral, en les relacions individuals i col·lectives de treball.



h) Exercir les facultats en matèria de vagues, tancaments patronals i conflictes col·lectius que afecten més d'una província, dins de l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana.

i) Realitzar estudis i informes sobre diferents aspectes vinculats a les relacions laborals, a través de la gestió de la informació jurídica i econòmica de les empreses i sectors econòmics presents en l'economia valenciana.

j) Exercir les funcions en matèria de Registre de Convenis Col·lectius de Treball i Acords Col·lectius, d'àmbit de la Comunitat Valenciana.

k) Exercir les funcions inherents a l'Oficina Pública de Depòsit d'Estatuts de les Organitzacions de Treballadors i Funcionaris, i també d'Associacions Empresarials i Professionals d'àmbit de comunitat autònoma, i també el Registre Autonòmic d'Associacions de Treballadors Autònoms.

l) Exercir les funcions administratives en matèria d'autorització i registre de les empreses acreditades del sector de la construcció.

m) Tramitar expedients sancionadors en l'ordre social i en matèria de prevenció de riscos laborals.

n) Efectuar la gestió i seguiment dels ingressos dimanants dels procediments sancionadors en matèria competència d'aquesta Direcció General, i també el control de la recaptació per ingressos indeguts i reintegraments de subvencions.

o) Elaborar els projectes de normes per les quals s'aproven les bases i convocatòries que regulen les ajudes i subvencions, la competència de gestió de les quals té la Direcció General.

p) Tramitar les propostes de contractació administrativa de la Direcció General.

q) Dur a terme la gestió, seguiment, avaluació i control dels programes d'ajudes i incentius inclosos en les activitats de foment competència de la Direcció General.

r) Efectuar la coordinació i el seguiment dels programes europeus que afecten les competències assignades a aquest centre directiu.

s) Exercir les funcions atribuïdes a la Generalitat en matèria d'oci i temps lliure dels treballadors.

t) Qualsevol altra que li siga encomanada en relació amb les matèries que li són pròpies.



Secció quarta

Direcció General d'Indústria i Energia



Article 14. Competències de la Direcció General d'Indústria i Energia

La Direcció General d'Indústria i Energia assumeix les competències previstes en l'article 70 de la Llei del Consell en matèria d'empresa, indústria, seguretat industrial, investigació industrial i innovació i parcs tecnològics, coordinació de la Xarxa d'Instituts Tecnològics, i l'elaboració, gestió i execució d'actuacions per al desenvolupament i foment dels sectors energètic i miner, i també qualsevol altra competència que li encomanen les persones titulars de la Conselleria o la Secretaria Autonòmica de la qual depén, o li conferisquen les disposicions vigents.





Article 15. Nivell administratiu de la Direcció General d'Indústria i Energia

1. De la Direcció General d'Indústria i Energia depén la Subdirecció General d'Indústria, a la qual correspon el desenvolupament de les competències atribuïdes a la Direcció General, i en especial la supervisió i coordinació de totes les corresponents als serveis que estan sota la seua dependència.

2. La Subdirecció General d'Indústria s'estructura en els serveis següents:

2.1. Servei de Planificació i Ordenació Industrial, amb l'exercici de les funcions següents:

a) Elaborar estudis i propostes normatives, i també dur a terme la coordinació, suport i seguiment de l'ordenació i planificació estratègica del Consell en matèria d'indústria, innovació empresarial i investigació industrial.

b) Impulsar, coordinar i desenvolupar les actuacions en matèria de transferència de tecnologia, prospectiva tecnològica i industrial, intel·ligència competitiva, millora de l'organització i gestió empresarial, de la capacitat innovadora i del nivell tecnològic de les empreses.

c) Dur a terme la programació, gestió, promoció, seguiment i avaluació dels plans, programes, projectes i altres actuacions de foment i desenvolupament de la política industrial, especialment els encaminats a millorar la competitivitat dels sectors i al foment de la creació d'empreses innovadores.

d) Impulsar la participació d'entitats i empreses, en programes tecnològics nacionals i internacionals, i també el seguiment i avaluació d'aquesta participació.

e) Efectuar la identificació, caracterització, anàlisi estratègica, promoció i diversificació dels sectors empresarials.

f) Promocionar i fomentar els polígons industrials, parcs tecnològics, parcs logístics i centres empresarials de desenvolupament i innovació, atenent-ne especialment la localització eficient.

g) Dur a terme la proposta, avaluació, gestió i seguiment de convenis en matèries pròpies de les seues funcions.

h) Efectuar la coordinació i seguiment del Registre Integrat Industrial.

i) Efectuar la coordinació i seguiment de la informació que, sobre ordenació i planificació industrial, s'interrelacione amb la territorial, mediambiental, urbanística, sanitària i qualssevol altres.

j) Qualsevol altra que li siga encomanada en relació amb les matèries que li són pròpies.

2.2. Servei de Qualitat i Control Industrial, Vehicles i Metrologia, amb l'exercici de les funcions següents:

a) Dur a terme la planificació, coordinació, seguiment i control de les actuacions relatives a la qualitat i seguretat dels establiments, equipaments, aparells i productes industrials, i també de vehicles de motor.



b) Efectuar la proposta, avaluació, gestió i seguiment de convenis i altres instruments de col·laboració amb institucions públiques i privades en matèria de qualitat i control industrial.

c) Promoure iniciatives normatives, plans d'actuació i coordinació en el seu àmbit competencial.

d) Dur a terme la col·laboració, seguiment i desenvolupament de programes i actuacions en matèria de qualitat i seguretat industrial.

e) Elaborar informes i propostes sobre resolució d'expedients, procediment, organització, ordenació procedimental i normativa en matèria de qualitat i seguretat industrial.

f) Establir les condicions per a l'acreditació del compliment dels requisits que han de complir els professionals i les empreses que es dediquen a executar, mantindre, reparar o revisar instal·lacions, equips o aparells regulats pels reglaments tècnics de seguretat industrial.



g) Actualitzar i mantindre els registres autonòmics constituïts en matèria de seguretat industrial, i també la gestió de les bases de dades sobre registres especials que siguen competència seua.

h) Dur a terme la coordinació i seguiment d'actuacions de les entitats d'inspecció i control reglamentari en l'aplicació dels reglaments tècnics i normes de seguretat industrial.

i) Realitzar les actuacions necessàries per a l'autorització, seguiment i control dels agents implicats en el control metrològic de l'Estat.



j) Habilitar i controlar els laboratoris d'assaig i contrast d'objectes fabricats amb metalls preciosos.

k) Realitzar les actuacions necessàries per a l'autorització, seguiment i control de les estacions d'inspecció tècnica de vehicles dins del seu àmbit competencial.

l) Qualsevol altra que li siga encomanada en relació amb les matèries que li són pròpies.

3. De la Direcció General d'Indústria i Energia depén la Subdirecció General d'Energia i Mines, a la qual correspon el desenvolupament de les competències atribuïdes en matèria d'energia i mines al centre directiu esmentat, i en especial, la supervisió i coordinació de totes les corresponents als serveis que estan sota la seua dependència.



4. La Subdirecció General d'Energia i Mines s'estructura en els serveis següents:

4.1. Servei d'Energia, amb l'exercici de les funcions següents en matèria del sector energètic i d'instal·lacions radioactives i rajos X:

a) Proposar i participar en el desplegament normatiu l'elaboració de plans, programes i estudis relatius a les matèries assignades, i també el seu control i seguiment.

b) Dur a terme l'elaboració i proposta de criteris de planificació de la informació, inspecció i supervisió relatives als sectors d'activitat de les matèries que té atribuïdes; assessorament i coordinació de les unitats territorials en aquesta funció i realització del seguiment, anàlisi i avaluació de la seua execució.

c) Dur a terme l'elaboració d'informes i propostes sobre resolució d'expedients administratius en les matèries que té assignades.



d) Dur a terme l'elaboració d'estudis i propostes sobre procediments administratius en les matèries que té atribuïdes.

e) Efectuar la proposta, avaluació, gestió i seguiment de convenis i altres instruments de cooperació amb administracions públiques i altres institucions públiques i privades, en les matèries que li han sigut assignades.

f) Efectuar la proposta, avaluació, gestió i seguiment d'actuacions de suport i foment d'actuacions en les matèries que té atribuïdes.



g) Qualsevol altra que li siga encomanada en relació amb les matèries que li són pròpies.

4.2. Servei de Mines, amb l'exercici de les funcions següents:

a) Desenvolupar les funcions de caràcter tècnic relatives a la planificació, impuls, assessorament, coordinació, seguiment, anàlisi, control i avaluació de les actuacions en matèria de mines i de seguretat minera i pirotècnica.

b) Dur a terme l'elaboració i proposta de criteris de planificació de la informació, inspecció i supervisió relatives a l'ordenació tècnica de les exploracions i investigació minera, aprofitament de jaciments miners, aigües minerals i termals i, en general, dels recursos naturals existents, i també en matèria d'explosius i pirotècnia; assessorament i coordinació de les unitats territorials en aquesta funció i realització del seguiment, anàlisi i avaluació de la seua execució.



c) Participar en l'elaboració de propostes normatives, plans d'actuació, coordinació i control en les matèries que li han sigut assignades.



d) Efectuar la proposta, avaluació, gestió i seguiment de convenis i altres instruments de cooperació amb administracions públiques i altres institucions públiques i privades, en les matèries que li han sigut assignades.

e) Participar, en matèria de mines, en les propostes per a la centralització del Registre Integrat Industrial, i també per a la seua actualització i manteniment.

f) Dur a terme l'elaboració d'informes i propostes sobre resolució d'expedients, procediment, organització i ordenació en matèria de mines i de seguretat minera i pirotècnia.

g) Qualsevol altra que li siga encomanada en relació amb les matèries que li són pròpies.



Secció cinquena

Direcció General d'Internacionalització



Article 16. Competències de la Direcció General d'Internacionalització

1. La Direcció General d'Internacionalització assumeix les competències previstes en l'article 70 de la Llei del Consell en matèria en matèria d'elaboració, gestió i execució d'actuacions per al desenvolupament i foment del comerç exterior, defensa de la internacionalització dels sectors empresarials de la Comunitat Valenciana i de la seua projecció i defensa en el mercat global.

2. En particular, li correspon l'exercici de les següents competències en matèria d'internacionalització:

a) Dur a terme el posicionament de la Comunitat Valenciana en el mercat global de forma integral.

b) Dissenyar i executar programes destinats a incrementar la internacionalització i millorar la posició competitiva dels sectors productius de la Comunitat Valenciana en els mercats exteriors.

c) Dirigir i coordinar les actuacions encaminades a la captació d'inversions, en especial les que tinguen un major efecte multiplicador per a l'economia valenciana, i també les que afavorisquen la creació de llocs de treball de forma directa o indirecta.

d) Dissenyar i executar programes d'implantació d'empreses de la Comunitat Valenciana a l'exterior, que no comporten pèrdua d'ocupació o deslocalització.

e) Promocionar instruments de finançament i de mesures de suport per a les empreses que tinguen com a objecte la internacionalització a través del disseny, gestió i avaluació dels seus programes d'ajudes.

f) Procurar l'increment dels recursos humans especialitzats en internacionalització de la Comunitat Valenciana.

g) Analitzar i traslladar al teixit empresarial les tendències i claus de l'escenari internacional per a identificar oportunitats de negoci.

h) Dur a terme l'elaboració i desenrotllament de plans de sensibilització, divulgació i formació en matèria d'internacionalització.

i) Efectuar la planificació, coordinació i execució de les actuacions del Consell en matèria d'internacionalització dels sectors productius de la Comunitat Valenciana.

j) Dissenyar i posar en marxa noves infraestructures a l'exterior que servisquen de suport a les iniciatives d'internacionalització dels sectors productius i de la Comunitat Valenciana.

k) Potenciar la col·laboració entre les distintes institucions de la Comunitat Valenciana implicades en processos d'internacionalització amb l'objecte d'aprofitar les sinergies existents.

l) Organitzar i donar suport a la presentació dels productes i empreses de la Comunitat Valenciana en fires comercials i altres esdeveniments promocionals que tinguen lloc a l'exterior.

m) Fomentar la cooperació i impuls de plans d'actuació conjunts amb organismes i entitats públics i privats internacionals.

n) Realitzar convenis i acords de col·laboració amb entitats públiques i privades, quan incidisquen sobre el desenrotllament de les polítiques d'internacionalització del Consell.

o) Qualsevol altra competència que li encomanen les persones titulars de la Conselleria o la Secretaria Autonòmica de la qual depén, o li conferisquen les disposicions vigents.



Secció sisena

Direcció General de Comerç i Consum



Article 17. Direcció General de Comerç i Consum

1. La Direcció General de Comerç i Consum exerceix les competències previstes en l'article 70 de la Llei del Consell en matèria d'ordenació territorial de l'activitat comercial a la Comunitat Valenciana, comerç interior, artesania i protecció i defensa de les persones consumidores i usuàries, i també qualsevol altra competència que li encomanen les persones titulars de la Conselleria o la Secretaria Autonòmica de la qual depén, o li conferisquen les disposicions vigents.

2. A la persona titular de la Direcció General de Comerç i Consum li correspon l'expedició del Document de Qualificació Artesana.



Article 18. Nivell administratiu de la Direcció General de Comerç i Consum

1. De la Direcció General de Comerç i Consum depén la Subdirecció General de Comerç i Consum, que té les funcions següents:



a) Dur a terme l'elaboració de mesures encaminades a l'execució de la política de preus de la Generalitat i la tramitació, informació i redacció de propostes de resolució dels expedients en matèria de preus.



b) Dur a terme l'elaboració i/o participació en els desplegaments reglamentaris d'informes i propostes en matèria de normatives relacionades amb les competències de la Direcció General.

c) Dur a terme l'elaboració de propostes per a la reforma, modernització, millora o implantació i, si és el cas, autorització, d'estructures comercials amb impacte territorial.

2. La Subdirecció General de Comerç i Consum s'estructura en els serveis següents:

2.1. Servei de Promoció del Comerç, Consum i Artesania, amb l'exercici de les funcions següents:

a) Adoptar mesures encaminades al foment i desenvolupament sostenible del comerç interior, i també a la promoció de canals de comercialització de productes valencians.

b) Portar a terme actuacions que garantisquen la promoció del comerç urbà i que impulsen la compra de proximitat i el consum responsable.

c) Promoure programes de formació i participació en els sectors de comerç i artesania.

d) Impulsar la cooperació i l'associacionisme col·laboratiu en els sectors de comerç, artesania i consum, prestant-los el suport que puguen necessitar per a complir els seus fins.

e) Tutelar, promocionar i impulsar l'activitat de les cambres oficials de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació i coordinar i impulsar les institucions firals de la Comunitat Valenciana.

f) Impulsar les actuacions del Centre d'Artesania de la Comunitat Valenciana a fi de promoure un model artesà sostenible.

g) Gestionar convenis i altres instruments de cooperació amb institucions públiques i privades, en matèria de promoció i innovació comercial i artesanal.

h) Elaborar informes i propostes sobre resolució d'expedients, procediments i organització en matèria de comerç i artesania, i també per a la modernització i consolidació de les activitats comercials i artesanes.



i) Fomentar programes de qualitat en el comerç i l'artesania que generen confiança en els consumidors i que aporten plusvàlua social, i també l'elaboració de codis de bones pràctiques.

j) Potenciar la cooperació interadministrativa a fi d'aconseguir acostar l'Administració a la ciutadania a través de la Xarxa d'Agències per al Foment de la Innovació Comercial (Xarxa AFIC) i les oficines municipals d'informació al consumidor (OMIC), i també el desenvolupament procedimental per a la seua acreditació.

k) Qualsevol altra que li siga encomanada en relació amb les matèries que li són pròpies.

2.2. Servei de Defensa de les Persones Consumidores i Arbitratge de Consum, amb l'exercici de les funcions següents:

a) Gestionar i desenvolupar plans i instruments de cooperació amb institucions públiques i privades, en matèria de defensa dels drets de les persones consumidores i usuàries.

b) Desenvolupar un pla de formació en consum responsable, solidari i sostenible, tant en l'escola com en col·laboració amb el moviment consumidorista, i també elaborar informació sobre l'ús i consum adequats dels béns i serveis posats a disposició de les persones consumidores i usuàries en el mercat.

c) Promoure un moviment associatiu solidari, col·laboratiu i democràtic que genere confiança i contribuïsca al bé comú de la ciutadania com a persones consumidores i usuàries.

d) Potenciar la resolució de conflictes entre les persones consumidores i usuàries i les empreses i professionals a través de la mediació i l'arbitratge.

e) Impulsar, donar suport tècnicament i coordinar les juntes arbitrals de consum a la Comunitat Valenciana, i també desenvolupar plans de formació i acreditació de les i dels àrbitres i mantindre el cens d'empreses i professionals adherides al sistema.

f) Potenciar l'arbitratge virtual de consum en les juntes arbitrals de consum de la Comunitat Valenciana, i també l'arbitratge turístic.

g) Coordinar i col·laborar amb els departaments de la Generalitat en matèria d'habitatge, agències de viatge i transports, amb els quals es comparteixen les comissions arbitrals sectorials, integrades en les juntes arbitrals de consum de la Comunitat Valenciana.

h) Impulsar convenis de col·laboració en matèria d'arbitratge de consum amb altres institucions i entitats.

i) Gestionar el registre públic d'associacions de persones consumidores i usuàries de la Comunitat Valenciana.

j) Qualsevol altra que li siga encomanada en relació amb les matèries que li són pròpies.

2.3. Servei d'Inspecció del Comerç, Consum i Artesania, amb l'exercici de les funcions següents:

a) Realitzar accions informatives i de prevenció sobre les obligacions dels operadors.

b) Efectuar actuacions de vigilància i control del compliment de les normes dictades en matèria de comerç, artesania i de defensa de les persones consumidores i usuàries.

c) Aplicar mesures correctores de les conductes contràries a la normativa vigent en matèria de comerç, artesania i de defensa de les persones consumidores i usuàries.

d) Coordinar les accions d'inspecció i de col·laboració amb els òrgans de defensa de la competència.

e) Realitzar actuacions que potencien la transparència del mercat.

f) Gestionar la Xarxa d'Alertes, desenvolupant accions de control, avaluació d'anàlisi, introducció de productes i gestió de les notificacions nacionals i europees a la Comunitat Valenciana i també intercanvi d'informació i pla d'anàlisi de riscos.

g) Coordinar amb els Cossos i Forces de Seguretat les actuacions sobre situacions que suposen un risc per a les persones consumidores i usuàries.

h) Coordinar i donar suport a les actuacions en matèria d'informació desenvolupades per les entitats locals.

i) Coordinar els procediments sancionadors de les matèries pròpies de la Direcció General.

j) Qualsevol altra que li siga encomanada en relació amb les matèries que li són pròpies.

2.4. Servei d'Ordenació i Planificació del Comerç, Consum i Artesania, amb l'exercici de les funcions següents:

a) Redactar informes i propostes en matèria normativa, relacionades amb les competències de la Direcció General.

b) Implementar propostes de planificació territorial del comerç per a l'èxit d'una estructura comercial equilibrada entre formats i àrees comercials funcionals.

c) Desenvolupar plans d'actuació, coordinació i control en matèria d'establiment i utilització dels espais comercials, que garantisquen un model comercial, equilibrat, sostenible i de proximitat.

d) Elaborar propostes per a la reforma, modernització, millora o implantació, i si és el cas autorització, d'estructures comercials amb impacte territorial.

e) Desenvolupar plans de millora de l'eficiència comercial i mediambiental dels mercats municipals i dels mercats de venda no sedentària.

f) Gestionar i difondre la informació en matèria de comerç, consum i artesania.

g) Elaborar anàlisis i estudis en comerç, consum i artesania.

h) Realitzar anàlisis i estudis sobre els models d'aplicació als horaris comercials, i també desenvolupar polítiques que vetlen per la conciliació dels interessos de tots els agents implicats: persones empresàries, treballadores autònomes, empleades i consumidores.

i) Elaborar mesures encaminades a l'execució de la política de preus de la Generalitat i la tramitació, informació i redacció de propostes de resolució dels expedients en matèria de preus.

j) Qualsevol altra que li siga encomanada en relació amb les matèries que li són pròpies.





CAPÍTOL III

La Sotssecretaria



Article 19. Sotssecretaria

1. Sota la dependència directa de la persona titular de la Conselleria, la Sotssecretaria té encomanades les competències i funcions establides per l'article 69 de la Llei del Consell respecte a la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball.



2. En especial, té atribuïdes les competències següents:

a) Dirigir el Registre General, i també coordinar, supervisar i controlar l'organització i el funcionament de tots els centres, serveis i unitats dependents de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball.

b) Organitzar i controlar els assumptes generals i l'actualització periòdica de l'inventari de béns i material, i també la gestió i emmagatzematge de totes les dades i documentació que calguen per al funcionament correcte dels serveis.

c) Tramitar els expedients de contractació i de responsabilitat patrimonial.

d) Gestionar i coordinar els convenis i acords de col·laboració que hagen de proposar-se al Consell perquè se subscriguen amb entitats públiques o privades.

e) Elaborar la proposta d'avantprojecte del pressupost anual, tramitar les modificacions pressupostàries i realitzar el seguiment de l'execució del pressupost, i també la gestió d'aquest en totes les seues fases comptables.

f) Elaborar informes i propostes de disposicions sobre matèries del seu àmbit funcional, i també dictar resolucions, instruccions i ordres de servei en l'àmbit de la seua competència, i disposar-ne, si és el cas, la publicació en els diaris oficials.

g) Coordinar i impulsar la tramitació de projectes normatius, la supervisió i remissió dels expedients d'assumptes que s'hagen d'elevar a la Comissió de Secretaris Autonòmics i Sotssecretaris, i també al Consell perquè els aprove o en prenga coneixement.

h) Dur a terme la inspecció, investigació, instrucció, tramitació, informe i proposta en els procediments en matèria de defensa de la competència.

i) Les derivades de la condició de punt de contacte en l'àmbit de la Comunitat Valenciana de la Llei 20/2103, de 9 de desembre, de garantia de la unitat de mercat.

j) Racionalitzar els procediments administratius, impulsar i coordinar la implantació i desenvolupament dels sistemes i instruments de la gestió de qualitat i transparència en la Conselleria i, efectuar estudis i propostes sobre normalització de documentació, simplificació i transparència administrativa.

k) Coordinar, informar i donar compte a l'òrgan superior o centre directiu competent en matèria de qualitat dels serveis públics i simplificació administrativa, de transparència i participació ciutadana i de responsabilitat social, de totes les actuacions de la Conselleria en aquestes matèries.

l) Qualsevol altra que se li encomane o delegue o que li conferisquen les disposicions legals o reglamentàries.

3. Per a l'execució de les competències esmentades, de la Sotssecretaria depenen:

a) La Secretaria General Administrativa

b) La Subdirecció General del Gabinet Tècnic.



Article 20. Secretaria General Administrativa

1. La Secretaria General Administrativa, de conformitat amb el que estableix l'article 73 de la Llei del Consell, és la unitat amb la màxima jerarquia de nivell administratiu de la Conselleria, presta suport a la Sotssecretaria i, sota la seua autoritat, atén la totalitat dels serveis generals del departament.

2. La Secretaria General Administrativa s'estructura en els serveis següents:

2.1. Servei de Coordinació i Suport Tècnic, amb l'exercici de les funcions següents:

a) Impulsar i coordinar la tramitació d'assumptes que s'hagen d'elevar a la Comissió de Secretaris Autonòmics i Sotssecretaris, i també al Consell perquè els aprove o en prenga coneixement; preparar l'informe de la Sotssecretaria i traslladar els acords al centre directiu corresponent.

b) Efectuar estudis i propostes sobre modificació de la normativa vigent, elaboració de projectes normatius i de racionalització dels procediments administratius.

c) Assistir els òrgans superiores i el nivell directiu de la Conselleria en el disseny, proposta i implantació de plans d'actuació d'aquesta.



d) Coordinar el desenvolupament dels assumptes relacionats amb la Unió Europea, en l'àmbit competencial de la Conselleria.

e) Elaborar informes relatius a l'activitat competencial de la Conselleria, a proposta de les unitats directives corresponents.

f) Coordinar i, si és el cas, tramitar la publicació de normes, disposicions i actes de la Conselleria en els diaris oficials.

g) Coordinar el seguiment dels informes sol·licitats per altres conselleries i resta d'administracions públiques.

h) Efectuar la coordinació i tramitació dels recursos administratius.



i) Efectuar la coordinació, seguiment i supervisió dels assumptes relacionats amb els distints òrgans jurisdiccionals, en l'àmbit competencial de la Conselleria.

j) Tramitar els procediments de responsabilitat patrimonial.

k) Tramitar les queixes i suggeriments en l'àmbit competencial de la Conselleria.

l) Qualsevol altra que li siga encomanada en relació amb les matèries que li són pròpies.

2.2. Servei de Contractació i Assumptes Generals, amb l'exercici de les funcions següents:

a) Analitzar, dissenyar, determinar i ordenar els criteris en relació amb les contractacions.

b) Estudiar, preparar, formalitzar i portar el seguiment dels expedients de contractació.

c) Tramitar la contractació derivada dels acords marc formalitzats per la Central de Compres de la Generalitat.

d) Elaborar els informes i propostes en relació amb l'activitat contractual del departament.

e) Gestionar i supervisar els assumptes generals i les dependències comunes, i també el règim interior, manteniment d'instal·lacions, organització i coordinació del personal subaltern, conductors i auxiliars de servei de la Conselleria.

f) Realitzar estudis i propostes en relació amb l'organització i dels assumptes generals de la Conselleria.

g) Gestionar el Registre General de la Conselleria i coordinar la resta d'unitats registrals del departament.

h) Organitzar i gestionar l'Arxiu General de la Conselleria.

i) Efectuar la gestió patrimonial dels béns mobles i immobles adscrits a la Conselleria i qualsevol altra funció relativa a patrimoni, sense perjudici de les competències que tinga atribuïdes la conselleria competent en aquesta matèria.

j) Coordinar el Registre Únic de factures (RUF).

k) Qualsevol altra tasca que li siga encomanada en relació amb les matèries que li són pròpies.

2.3. Servei de Gestió Econòmica i Pressupostària, amb l'exercici de les funcions següents:

a) Elaborar l'avantprojecte de pressupostos de la Conselleria.

b) Tramitar i formalitzar els ingressos que s'originen per les activitats dels distints centres directius de la Conselleria.

c) Controlar i efectuar el seguiment de l'execució pressupostària i econòmica de tots els programes pressupostaris de la Conselleria i tramitar les modificacions pressupostàries corresponents.

d) Gestionar el programa pressupostari de la Conselleria.

e) Coordinar i efectuar el seguiment de les caixes pagadores de la Conselleria, i també comptabilitzar els comptes justificatius dels fons de caixa fixa gestionats pels centres directius de la Conselleria.

f) Supervisar l'activitat de gestió econòmica i pressupostària que realitzen altres unitats de la Conselleria.

g) Avaluar els programes pressupostaris i, en general, desenvolupar totes les funcions de caràcter econòmic i pressupostari que li siguen encarregades pels òrgans superiors.

h) Establir les directrius per a la gestió correcta de despeses i ingressos i per a la utilització òptima dels recursos.

i) Dissenyar i mantindre actualitzats els programes d'informació i gestió econòmica de la Conselleria.

j) Qualsevol altra tasca que li siga encomanada en relació amb les matèries que li són pròpies.

2.4. Servei de Personal, amb l'exercici de les funcions següents:

a) Tramitar les incidències de personal, incloses les relatives a la gestió de nòmina del personal adscrit al departament i preparar les propostes de modificació de les relacions de llocs de treball i les seues actualitzacions.

b) Realitzar els estudis, propostes i actuacions que hagen d'efectuar-se respecte al personal de la Conselleria i encarregar-se de la conservació i custòdia dels expedients personals dels empleats públics al servei de la Conselleria.

c) Vetlar pel compliment de la normativa en matèria de personal i tramitar, si és procedent, els expedients disciplinaris.

d) Proposar a l'Institut Valencià d'Administració Pública la realització de cursos de formació en matèries pròpies de la Conselleria.



e) Qualsevol altra tasca que li siga encomanada en relació amb les matèries que li són pròpies.

2.5. Servei de Gestió Administrativa i Defensa de la Competència, amb l'exercici de les funcions següents:

a) Coordinar, supervisar i impulsar la tramitació de les convocatòries de subvencions i ajudes i dels convenis que haja de subscriure la Conselleria.

b) Coordinar i impulsar l'actualització de la informació sobre òrgans col·legiats propis o que tinguen relació amb la Conselleria.

c) Instruir, inspeccionar, investigar i realitzar la proposta de resolució en els procediments sancionadors en matèria de defensa de la competència que haja de resoldre la Comissió de Defensa de la Competència de la Comunitat Valenciana.

d) Resoldre les qüestions incidentals, proposar les multes coercitives en el supòsit d'incompliment del deure de col·laboració establit en l'article 39 de la Llei 15/2007, de 3 de juliol, de Defensa de la Competència, i també proposar l'adopció de mesures cautelars.

e) Vigilar i realitzar el seguiment de l'execució i compliment de les resolucions dictades per la Comissió de Defensa de la Competència de la Comunitat Valenciana i, si és el cas, proposar a aquesta la imposició de multes coercitives.

f) Elaborar i proposar a la Comissió de Defensa de la Competència de la Comunitat Valenciana els informes que haja d'emetre en l'exercici de les seues competències consultives, i també els relatius a la impugnació d'actes administratius i disposicions generals de rang inferior a la llei dels qual es deriven obstacles al manteniment d'una competència efectiva en els mercats.

g) Adoptar mesures sobre l'aplicació dels mecanismes d'assignació d'assumptes establits en la Llei 1/2002, de 21 de febrer, de Coordinació de les Competències de l'Estat i les Comunitats Autònomes en Matèria de Defensa de la Competència.

h) Realitzar les funcions que haja de dur a terme la Sotssecretaria com a punt de contacte a la Comunitat Valenciana de la Llei 20/2013, de 9 de desembre, de Garantia de la Unitat de Mercat.

i) Qualsevol altra tasca que li siga encomanada en relació amb les matèries que li són pròpies.

2.6. Servei de Modernització i Simplificació Administrativa, amb l'exercici de les funcions següents, dins de l'àmbit funcional d'aquesta Conselleria i sense perjudici de les competències atribuïdes a la Direcció General de Tecnologies de la Informació i Comunicació de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic o, si és el cas, de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació:



a) Dur a terme l'estudi i proposta de mesures conduents a la simplificació, informatització i millora de la tramitació administrativa.



b) Promoure la reducció de les càrregues administratives a través de l'anàlisi i propostes de millora dels processos, de l'estructura i els mètodes de treball en aquesta conselleria.

c) Impulsar la tramitació telemàtica dels procediments competència de la Conselleria.

d) Efectuar l'actualització, gestió i millora del catàleg de procediments administratius de la Conselleria a través del Gestor únic de continguts, Guia Prop.

e) Coordinar el manteniment i actualització dels continguts de la pàgina web de la Conselleria, d'acord amb els principis de transparència, publicitat i orientació i participació de la ciutadania.

f) Dirigir i supervisar les actuacions tendents a la millora de la qualitat en els procediments, tràmits i en els serveis públics.

g) Dur a terme la racionalització dels procediments administratius i dels instruments de gestió, disseny i normalització d'impresos i formularis.

h) Efectuar l'atenció i informació al ciutadà a través de la bústia informa_indústria i altres canals de comunicació.

i) Racionalitzar els procediments administratius, impulsar i coordinar la implantació i desenvolupament dels sistemes i instruments de la gestió de qualitat i transparència en la Conselleria i efectuar estudis i propostes sobre normalització de documentació, simplificació i transparència administrativa.

j) Prestar suport tècnic i de gestió a la comissió de transparència que es constituïsca dins de l'àmbit de la Conselleria.

k) Qualsevol altra que li siga encomanada en relació amb les matèries que li són pròpies.



Article 21. Subdirecció General del Gabinet Tècnic

1. A la Subdirecció General del Gabinet Tècnic, amb dependència funcional del Gabinet del conseller, corresponen les funcions concernents a assessorament tècnic, informes, estudis, documentació i seguiment parlamentari.

A més, assumeix les funcions com a Unitat d'Igualtat de la Conselleria, amb caràcter transversal i en coordinació amb la Direcció General de l'Institut Valencià de les Dones i per la Igualtat de Gènere. Les funcions com a Unitat d'Igualtat seran:

a) Vetlar per l'aplicació efectiva del principi d'igualtat entre dones i homes.

b) Dur a terme el seguiment, avaluació del desenvolupament i grau de compliment de la normativa vigent en matèria d'igualtat entre dones i homes.

c) Assessorar en l'elaboració d'informes sobre impacte per raó de gènere.

d) Supervisar i proposar mesures per a la incorporació de la perspectiva de gènere en els contractes, subvencions, convenis, acords, gestió de recursos humans i qualsevol altra actuació que es duga a terme en l'àmbit de les seues competències, i també analitzar l'impacte dels resultats que la seua realització ha tingut respecte del gènere.

e) Fomentar i assegurar la utilització d'un llenguatge no sexista i no discriminatori en els documents i informes que s'elaboren.

f) Assistir tècnicament en l'elaboració de la publicitat institucional que des del seu departament es promoga, de manera que aquesta transmeta valors positius i igualitaris, evitant en tot cas estereotips de gènere.



g) Supervisar i proposar mesures per a la incorporació de la perspectiva de gènere en l'elaboració dels pressupostos.

h) Demanar la informació estadística generada per l'activitat del departament i assessorar en relació amb la seua elaboració i també realitzar l'anàlisi, seguiment i control, des de la dimensió de gènere, de les estadístiques oficials relacionades amb el seu àmbit competencial.

i) Promoure l'elaboració d'estudis d'investigació i informes tècnics de diagnòstic de la situació de les dones, en relació amb les àrees d'activitat del departament, amb la finalitat de detectar i corregir possibles situacions de desigualtat entre dones i homes.

j) Assessorar en l'elaboració de plans d'igualtat, col·laborar en l'avaluació d'aquests i proposar l'adopció de mesures correctores.

k) Impulsar la formació i sensibilització del personal del seu departament en relació a l'abast i significat del principi d'igualtat d'oportunitats entre dones i homes, mitjançant la formulació de propostes d'accions formatives a la Direcció General de l'Institut Valencià de les Dones i per la Igualtat de Gènere.

l) Impulsar i proposar mesures específiques dirigides a corregir situacions de desigualtat social que afecten especialment dones en exclusió social, víctimes de violència o que pateixen discriminació múltiple.

m) Promoure i impulsar el desenvolupament de mesures de coresponsabilitat i conciliació de la vida personal, laboral i familiar que adopte la conselleria amb competències en funció pública.

n) Qualsevol altra que li siga encomanada en l'àmbit de les seues competències.

2. La Subdirecció General del Gabinet Tècnic s'estructura en els serveis següents:

2.1. Servei d'Informes i Activitat Parlamentària, amb l'exercici de les funcions següents:

a) Proposar i tramitar les actuacions de la Conselleria relacionades amb els assumptes parlamentaris.

b) Col·laborar des d'un punt de vista pluridisciplinari, i d'acord amb criteris de competència tècnica, en la documentació, atenció i seguiment de l'activitat parlamentària

c) Qualsevol altra funció que li siga encomanada en relació amb les matèries que li són pròpies.

2.2. Servei de Documentació, Publicacions i Estadística Departamental, amb l'exercici de les funcions següents:

a) Elaborar i analitzar la informació i documentació sobre les matèries pròpies de la Conselleria.

b) Preparar els informes i estudis tècnics i memòries necessaris.

c) Proposar i elaborar les publicacions i estadístiques de la Conselleria.

d) Qualsevol altra funció que li siga encomanada en relació amb les matèries que li són pròpies.



TÍTOL III

Organització territorial



Article 22. Direccions territorials

1. Com a expressió del principi de desconcentració administrativa, la Conselleria s'organitza territorialment en serveis centrals, que estenen la seua competència a tot l'àmbit de la Comunitat Valenciana, i en direccions territorials, amb competència d'àmbit provincial.

2. En cada una de les capitals de les províncies d'Alacant, Castelló i València hi ha una direcció territorial d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, amb rang de Subdirecció General, que actua sota la dependència orgànica de la Sotssecretaria i amb competència al territori de la província respectiva, al capdavant de les quals hi ha un director o directora territorial amb el caràcter de representant permanent de la Conselleria al seu territori respectiu.

3. Funcionalment, les direccions territorials depenen dels distints centres directius de la Conselleria, segons l'índole de la matèria.

4. Als titulars de les direccions territorials correspon la direcció de tots els serveis, programes i activitats que exerceixen les unitats i els centres dependents o integrats en la direcció territorial, i exerceixen les funcions de direcció, coordinació i control d'aquests. El director o directora territorial és la unitat administrativa de relació ordinària i regular entre les unitats, centres i dependències territorials i els serveis centrals del departament. Així mateix, li correspon vetlar pel desenvolupament adequat de les funcions pròpies de la Conselleria en el seu àmbit territorial, fins que no es troben específicament atribuïdes a altres òrgans de l'Administració.

5. La persona titular de la direcció territorial exerceix les funcions que li atribueixen les disposicions vigents, i també les que expressament li deleguen els òrgans directius competents. A més, el/la director o directora territorial exerceix les funcions d'autoritat laboral a la província.



6. Les direccions territorials, per al compliment de les seues funcions, s'estructuren en els serveis següents:

6.1. Secretaria Territorial, amb rang de servei, amb les funcions següents:

a) Dur a terme la coordinació interna dels serveis i unitats administratives en l'àmbit de la direcció territorial.

b) Exercir les funcions relatives a gestió administrativa, gestió de personal, gestió econòmica i pressupostària, contractació administrativa, assumptes generals, informació i registre d'entrada i eixida de documents.

c) Totes les altres que se li encomanen d'acord amb les matèries que li són pròpies.



6.2 Servei Territorial de Treball, Economia Social i Emprenedoria, amb l'exercici de les funcions següents:

a) Dur a terme la tramitació, instrucció i proposta de resolució dels expedients relatius a la regulació d'ocupació, infraccions de l'ordre social, modificacions de les condicions de treball, ordenació laboral i en matèria de cooperatives, societats laborals.

b) Exercir, en l'àmbit provincial, les facultats en matèria de vagues, tancaments patronals, conflictes col·lectius i registre de convenis.



c) Actuar com a depositari dels estatuts de organitzacions sindicals, empresarials i professionals, i de les actes d'eleccions sindicals.

d) Exercir les funcions de mediació, arbitratge i conciliació prèvia a la via judicial.

e) Exercir les funcions normativament atribuïdes a l'Oficina Territorial de Registre de Cooperatives de la Comunitat Valenciana.

f) Exercir les funcions administratives en matèria d'autorització i registre de les empreses de treball temporal, i també les referents als serveis de prevenció aliens i a les entitats que exercisquen l'activitat d'auditoria dels sistemes de prevenció de les empreses.

g) Exercir les competències en relació amb el registre i depòsit de les actes de delegats de prevenció i de constitució dels comités de seguretat i salut, i també la seua acreditació, en els termes del Decret 18/2000, de 8 de febrer, del Consell, o norma que el substituïsca.

h) Dur a terme la gestió i seguiment dels ingressos dimanants dels procediments sancionadors respecte de les matèries que competisquen al servei territorial, i també el control de la recaptació per ingressos indeguts i reintegraments de subvencions.

i) Qualsevol altra que li encomanen els titulars dels òrgans dels quals depenen respecte de les matèries que li són pròpies.



6.3. Servei Territorial de Comerç i Consum, amb l'exercici de les funcions següents:

a) Resoldre tots els procediments de la seua competència o formular una proposta de resolució quan estiga atribuïda als serveis centrals de la Conselleria.

b) Iniciar d'ofici els procediments que corresponguen per raó de la matèria en el seu àmbit territorial respectiu.

c) Adoptar les mesures necessàries per a assegurar el compliment de les directrius, programes o normes establides per la Conselleria.

d) Dur a terme la realització de totes les funcions que es deriven de les atribucions que tinguen assignades en matèria d'inspecció i sancions.



e) Efectuar la gestió i seguiment dels ingressos dimanants dels procediments sancionadors respecte de les matèries que competisquen al servei territorial, i també el control de la recaptació per ingressos indeguts i reintegraments de subvencions.

f) Qualsevol altra que li encomanen els titulars dels òrgans dels quals depenen respecte de les matèries que li són pròpies.

6.4. Servei Territorial d'Indústria i Energia, amb l'exercici de les funcions següents:

a) Resoldre tots els procediments de la seua competència o formular una proposta de resolució quan estiga atribuïda als serveis centrals de la Conselleria.

b) Iniciar d'ofici els procediments que corresponguen per raó de la matèria en el seu àmbit territorial respectiu.

c) Adoptar les mesures necessàries per a assegurar el compliment de les directrius, programes o normes establides per la Conselleria.

d) Dur a terme la realització de totes les funcions que es deriven de les atribucions que tinguen assignades en matèria d'inspecció i sancions.



e) Efectuar la gestió i seguiment dels ingressos dimanants dels procediments sancionadors respecte de les matèries que competisquen al servei territorial, i també el control de la recaptació per ingressos indeguts i reintegraments de subvencions.

f) Qualsevol altra que li encomanen els titulars dels òrgans dels quals depenen respecte de les matèries que li són pròpies.





DISPOSICIONS ADDICIONALS



Única. Funcions atribuïdes a l'INVASSAT

S'atribueix a l'INVASSAT, organisme autònom de caràcter administratiu previst en la Llei 2/2004, de 28 de maig, de la Generalitat, l'exercici de les funcions de prevenció i protecció de riscos laborals, a excepció de la prevenció de riscos laborals en l'àmbit sanitari.



La persona titular de la direcció general competent en matèria de treball ho serà al seu torn de la direcció de l'Institut Valencià de Seguretat i Salut en el Treball (INVASSAT).





DISPOSICIONS TRANSITÒRIES



Primera. Unitats administratives

Les unitats i llocs de treball de nivell administratiu continuaran subsistents i donant el suport administratiu en relació amb els assumptes i expedients que els corresponga per raó de la matèria, sense perjudici de la competència per a resoldre dels òrgans als quals ha sigut atribuïda, i la seua retribució es realitzarà amb càrrec als mateixos crèdits pressupostaris. Tot això fins que es duguen a terme les modificacions o actuacions que siguen procedents en aquests en el marc de la normativa vigent en matèria de funció pública per a l'adequació de la nova estructura orgànica i sense perjudici que, posteriorment, siguen aprovades les relacions de llocs de treball adaptades a aquesta. Així mateix, des del moment de l'entrada en vigor d'aquest decret, es podran produir els canvis d'adscripció d'unitats administratives que siguen procedents, de conformitat amb la reorganització efectuada.



Segona. Règim transitori de funcions de la Direcció Territorial del SERVEF

Fins que no es proveïsquen els llocs de treball de les persones titulars de les direccions territorials del SERVEF, les funcions que se'ls atribueixen en virtut del Decret 194/2013, de 20 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'organització i règim jurídic del Servei Valencià d'Ocupació i Formació (SERVEF) (DOCV 7178, 23.12.2013), seran assumides per les persones titulars de les direccions territorials d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball d'aquesta Conselleria.





DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA



Única. Normativa derogada

Queden derogades totes les disposicions que del mateix rang o d'un rang inferior s'oposen al que estableix aquest decret i, en especial, el Decret 193/2013, de 20 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Economia, Indústria, Turisme i Ocupació.





DISPOSICIONS FINALS



Primera. Desplegament

Es faculta la persona titular de la Conselleria Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball per a dictar totes les disposicions que requerisca el desplegament i l'execució d'aquest decret, en compliment del que disposa l'article 65 de la Llei del Consell.



Segona. Entrada en vigor

Aquest decret entrarà en vigor l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.



València, 18 de setembre de 2015



El president de la Generalitat,

XIMO PUIG I FERRER



El conseller de Economia Sostenible,

Sectors Productius, Comerç i Treball,

RAFAEL CLIMENT GONZÁLEZ

Mapa web