Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDRE 33/2017, de 7 d'agost, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions destinades a la millora, ampliació o reparació d'instal·lacions esportives de municipis de la Comunitat Valenciana.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8107 de 17.08.2017
Número identificador:  2017/7474
Referència Base de Dades:  007352/2017
 



ORDRE 28/2017, de 7 d'agost, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions destinades a la millora, ampliació o reparació d'instal·lacions esportives de municipis de la Comunitat Valenciana. [2017/7474]

ÍNDEX



Preàmbul

Article 1. Objecte de l'ordre

Article 2. Bases i convocatòria

Disposicions addicionals

Primera. Incidència pressupostària

Segona. Delegació

Disposicions finals

Primera. Normativa aplicable

Segona. Entrada en vigor

Annex. Bases

Primera. Objecte

Segona. Compatibilitat de les ajudes

Tercera. Entitats beneficiàries

Quarta. Obligacions de les entitats beneficiàries

Cinquena. Procediment de concessió

Sisena. Sol·licituds

Setena. Esmena de sol·licituds

Huitena. Ordenació i instrucció

Novena. Comissió de valoració i seguiment

Desena. Criteris objectius d'atorgament de la subvenció

Onzena. Determinació de la subvenció

Dotzena. Resolució

Tretzena. Modificació de la resolució

Catorzena. Despeses subvencionables

Quinzena. Subcontractació

Setzena. Justificació de la subvenció i pagament

Dissetena. Pèrdua del dret al cobrament de la subvenció

Divuitena. Control i supervisió

Dinovena. Reintegrament de la subvenció

Vintena. Règim sancionador





PREÀMBUL



L'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana, aprovat per la Llei orgànica 5/1982, d'1 de juliol, en el seu article 49.1.28 estableix la competència exclusiva de la Generalitat en matèria d'esports.

La Llei 2/2011, de 22 de març, de la Generalitat, de l'Esport i l'Activitat Física de la Comunitat Valenciana, enumera entre els seus principis rectors el de la consideració de l'esport i de l'activitat física com a activitats socials d'interès públic que milloren la salut i augmenten la qualitat de vida i el benestar; la consideració del fenomen esportiu com a manifestació cultural, amb especial referència als esports autòctons com a patrimoni dels valencians i valencianes; el reconeixement de la pràctica esportiva com a factor essencial per a la cura de la salut, per a l'augment de la qualitat de vida i del benestar social, per al desenvolupament integral de la persona i per al rendiment de beneficis de salut a totes les edats mitjançant les activitats físiques oportunes.



En coherència amb els principis anteriors, la Llei 2/2011, estableix en el seu article 3 com a línia general d'actuació de la Generalitat, la de completar la xarxa bàsica d'instal·lacions esportives, promovent la construcció d'instal·lacions públiques i privades. A més de la construcció de noves instal·lacions esportives, es considera fonamental el correcte manteniment, renovació i millora de les instal·lacions existents.



Així mateix, tant l'article 3.5 com l'article 45 de la Llei citada, contemplen també com a línia general d'actuació la defensa i suport als esports autòctons i jocs tradicionals, contenint el mandat exprés a la conselleria competent en matèria d'esport de promocionar aquests esports i jocs. En particular, l'article 46 disposa que la Generalitat donarà suport i tutelarà l'esport de la pilota valenciana.

D'altra banda, les actuacions previstes en la present Ordre s'alineen amb l'establit en l'article 7 de la mateixa Llei, competències dels municipis: construir, ampliar i millorar les instal·lacions esportives en el seu àmbit territorial, així com gestionar-les i mantenir-les en adequades condicions d'ús, tot i respectant la Llei 7/1985, reguladora de les bases de règim local.

Per al compliment de tot l'anterior, es considera oportuna la concessió de les subvencions i ajudes que es regulen en la present Ordre i que es dirigeixen, d'una banda, a municipis de fins a 5.000 habitants que compten amb una manca d'instal·lacions esportives i, per una altra, a la millora, manteniment i conservació de trinquets i espais tradicionals en tots els municipis, en compliment amb el principi rector de foment d'esports autòctons previst en la Llei 2/2011.



La finalitat d'aquesta ordre és per tant coadjuvar amb els municipis en el manteniment, millora i conservació de les instal·lacions esportives perquè cobrisquen en la mesura del possible les seues principals necessitats en aquest àmbit, facilitant la pràctica de l'esport de manera que redunde en la millora de la salut i benestar de la població a la qual es dirigeix. Així mateix, i per a la defensa i suport a la pràctica d'esports autòctons, es pretén col·laborar amb les entitats locals valencianes en la conservació d'instal·lacions esportives tradicionals destinades a la pràctica de pilota valenciana, en les modalitats de trinquets i frontons.



Les ajudes regulades en aquesta ordre no estan subjectes a la política de competència de la Unió Europea en matèria d'ajudes públiques i, per tant, no precisen notificació a la Comissió Europea, per no reunir els requisits de l'article 107.1 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, ja que en raó de la qualitat de la persona beneficiària i de l'objecte de les ajudes, aquestes accions subvencionables no afecten a la competència, ni als intercanvis comercials entre els estats membres, i tampoc afavoreixen a determinades empreses o produccions.

Per tant, amb la percepció de les citades subvencions no existeix possibilitat de falsejament de la competència que afecte als intercanvis comercials entre Estats membres, als efectes assenyalats en el Decret 147/2007, de 7 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar subvencions públiques.

De conformitat amb l'article 164.a de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, la resolució de 30 d'agost de 2016, del conseller d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual s'aprova el Pla Estratègic de Subvencions 2016-2019 de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport (DOGV 7865, 05.09.2016), inclou la línia de subvenció objecte d'aquestes bases.



L'elaboració i publicació d'aquesta ordre s'emmarca dins de les exigències contingudes en la Llei 1/2015, en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament d'aquesta llei. El Decret 103/2015, de 7 de juliol, del Consell, pel qual s'estableix l'estructura bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat i el Decret 155/2015, de 18 de setembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, atribueixen a aquesta conselleria entre altres competències, la de planificar i gestionar l'execució de la política esportiva de la Generalitat.

En el procés d'elaboració d'aquesta ordre, d'acord amb l'article 165 de la Llei 1/2015, ha emès informe l'Advocacia de la Generalitat i la Intervenció Delegada de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.

A més s'han realitzat els tràmits d'audiència pertinents.

Per tot açò, en virtut de la normativa citada, havent donat compliment a l'article 43 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i conforme el Consell Jurídic Consultiu de la Generalitat Valenciana,







ORDENE



Article 1. Objecte de l'ordre

L'objecte de la present ordre és aprovar les bases reguladores de les subvencions que concedisca la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport destinades a la millora, ampliació i reparació d'instal·lacions esportives en general i d'espais esportius tradicionals en particular, en municipis de la Comunitat Valenciana, mitjançant les següents actuacions:

– Tipus A: millora, ampliació o reparació d'instal·lacions esportives en municipis de la Comunitat Valenciana fins a 5.000 habitants. En aquestes actuacions no serà necessària l'aportació econòmica de l'entitat local.

– Tipus B: construcció, reforma, xicotetes actuacions de millora, ampliació o reparació d'instal·lacions esportives tradicionals i frontons en municipis de la Comunitat Valenciana. S'entén com a tals trinquets d'escala i corda, raspall, galotxa, així com carrers i frontons valencians per a qualsevol modalitat oficial de pilota valenciana.



Article 2. Bases i convocatòria

La concessió de les ajudes es regirà per les bases que figuren en l'annex d'aquesta ordre.

De conformitat amb l'article 18.2 de la Llei 38/2003, la conselleria amb competències en matèria d'esport remetrà a la Base de Dades Nacional de Subvencions informació sobre les convocatòries i les resolucions de concessió recaigudes sobre la base de la present ordre, en els termes establits en l'article 20 de la citada llei.

L'extracte de cada convocatòria anual es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, a través de la Base de Dades Nacional de Subvencions.

Les subvencions que es concedisquen es publicaran, com a mínim, en la pàgina web de la conselleria amb competència en matèria d'esport, amb indicació del seu import, objectiu o finalitat i entitats beneficiàries.



El procediment de concessió de les ajudes regulades en la present ordre es tramitarà en règim de concurrència competitiva.





DISPOSICIONS ADDICIONALS



Primera. Incidència pressupostària

La present ordre no suposa increment de la despesa i, per tant, la seua aprovació no ocasiona cap incidència pressupostària



Segona. Delegació

Es delega en la persona titular de la direcció general amb competència en matèria d'esport, la facultat de concedir o denegar aquestes ajudes, i se li autoritza a modificar els termes i terminis previstos en les convocatòries quan concórreguen circumstàncies que ho aconsellen, així com a adoptar les mesures oportunes per al compliment i aplicació d'aquesta ordre i per a resoldre totes les incidències que es plantegen en la seua interpretació i execució.





DISPOSICIONS FINALS



Primera. Normativa aplicable

La present ordre es dicta en desenvolupament del que es disposa en la Llei 1/2015, en els preceptes bàsics de la Llei 38/2003 i del Reglament que la desenvolupa, aprovat per Reial decret 887/2006.



Segona. Entrada en vigor

La present ordre entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 7 d'agost de 2017



El conseller d'Educació,

Investigació, Cultura i Esport,

VICENT MARZÀ IBÁÑEZ



ANNEX

Bases reguladores per a la concessió de subvencions destinades

a la millora, ampliació o reparació d'instal·lacions esportives

de la Comunitat Valenciana



Primera. Objecte

L'objecte de les ajudes regulades en la present ordre és la millora ampliació o reparació d'instal·lacions esportives en general i espais esportius tradicionals en particular, d'entitats locals de la Comunitat Valenciana, mitjançant les següents actuacions o programes:



– Tipus A: millora, ampliació o reparació d'instal·lacions esportives en municipis de la Comunitat Valenciana que tinguen fins a 5.000 habitants. En aquestes actuacions no serà necessària l'aportació econòmica de l'entitat local.

– Tipus B: construcció, reforma, xicotetes actuacions de millora, ampliació o reparació d'instal·lacions esportives tradicionals i frontons en municipis de la Comunitat Valenciana. S'entén com a tals trinquets d'escala i corda, raspall, galotxa, així com frontons valencians per a qualsevol modalitat oficial de pilota valenciana.

Per a rendibilitzar els recursos econòmics de les administracions públiques per al compliment dels principis d'eficàcia, eficiència i economia que ha de presidir tota l'activitat administrativa, els ajuntaments solament podran presentar un projecte en el marc de cada convocatòria anual.

Els projectes que es presenten hauran d'ajustar-se a la Normativa Bàsica d'Instal·lacions Esportives i la NIDE del Consell Superior d'Esports, hauran de comptar amb la deguda dotació d'equipament esportiu i infraestructures complementàries imprescindibles.



Segona. Compatibilitat de les ajudes

Les subvencions que regula la present ordre, i sense perjudici del que es disposa en la base anterior, són compatibles amb qualsevol altra que per a la mateixa finalitat siguen convocades per qualsevol administració o entitat pública i privada sempre que el conjunt de les ajudes no supere el cost total del projecte presentat. Aquesta circumstància haurà de posar-se en coneixement de l'òrgan instructor, aportant la corresponent concessió de subvenció.



Tercera. Entitats beneficiàries

Podran sol·licitar les ajudes contemplades en aquesta ordre les següents entitats:

Per a les actuacions tipus A, aquells municipis de la Comunitat Valenciana que tinguen fins a 5.000 habitants, d'acord amb les xifres oficials del padró municipal d'habitants a la data de publicació de la corresponent convocatòria, que s'acreditarà per la persona que ostente la secretaria mitjançant certificat de l'ajuntament.

Per a les actuacions tipus B, tots els municipis de la Comunitat Valenciana.

Les convocatòries regularan la forma i termini en què hauran de presentar-se les sol·licituds.

No podran obtenir la condició de beneficiària aquelles entitats en les qui concórrega alguna de les circumstàncies a que es refereix l'article 13, apartats 2 i 3 de la Llei 38/2003.



Quarta. Obligacions de les entitats beneficiàries

A més de les establides en l'article 14 de la Llei 38/2003 i altra normativa d'aplicació i sense perjudici de les obligacions específiques que les convocatòries establisquen, hauran de complir les següents obligacions:

– Realitzar l'activitat que fonamente la concessió de la subvenció en l'exercici que corresponga a la convocatòria i dins del termini que en ella es determine.

– Sotmetre's a les actuacions de comprovació i control financer que efectue l'òrgan concedent o qualssevol altres actuacions de comprovació i control financer que puguen dur a terme els òrgans de control competents, per al que hauran d'aportar tota la informació que es requerisca en l'exercici d'aquestes actuacions, d'acord amb el que estableixen l'article 46 de la Llei 38/2003 i el capítol III del títol X de la Llei 1/2015.



– Acreditar davant l'entitat concedent el compliment dels requisits i condicions que determinen la concessió o gaudi de l'ajuda.

– Estar donat d'alta en el programa OnEsport i tenir actualitzades les dades censales de totes les instal·lacions de titularitat municipal.

– Justificar davant la direcció general competent en matèria d'esport l'ajuda concedida en els termes i terminis previstos.

– Comunicar a la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, mitjançant certificació expedida per la persona que exercisca les funcions de secretaria de l'entitat, l'obtenció de subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat, procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats, amb indicació expressa de l'import de les subvencions assolides, a quins conceptes es van a destinar i si cobreixen el 100 % del cost total real de tal actuació o actuacions. La comunicació haurà d'efectuar-se tan aviat com es tinga coneixement de l'obtenció de la subvenció, i en tot cas, amb anterioritat a la justificació de l'aplicació donada als fons percebuts, d'acord amb el que es disposa en la Llei 38/2003.

– Acreditar no ser deutora per resolució ferma de procedència de reintegrament, tant a la data de concessió com a la de pagament.

– Acreditar estar al corrent en el compliment de l'obligació de rendició dels seus comptes anuals davant la Sindicatura de Comptes.

– No estar incurs en les prohibicions que s'estableixen en l'article 13.2 de la Llei 8/2003.

– En tot cas, són obligacions dels beneficiaris les establides en l'article 14 de la Llei 38/2003.

– Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, en tant puguen ser objecte d'actuacions de comprovació i control previstes en la normativa aplicable durant un període mínim de sis anys.

– Procedir al reintegrament dels fons percebuts en els suposits previstos en l'article 172 de la Llei 1/2015.

– Facilitar l'ús lliure i generalitzat d'aquestes atenent a la normativa d'accessos i usos restringits que siga aplicable.

L'incompliment de les anteriors obligacions, així com de les que específicament establisquen les corresponents convocatòries, produirà la pèrdua del dret al cobrament total o parcial de la subvenció atorgada, deixarà aquesta sense efecte i donarà lloc, si escau, a l'exigència de les responsabilitats que corresponguen d'acord amb la legislació vigent i, de forma especial, atenent al que es disposa en la Llei 1/2015.





Cinquena. Procediment de concessió

El procediment de concessió de les ajudes es tramitarà en règim de concurrència competitiva dins dels crèdits anuals destinats, si escau, a les mateixes, respectant els principis de publicitat, transparència, objectivitat, igualtat i no discriminació, d'acord amb l'establit en l'article 164 de la Llei 1/2015 i l'article 22 de la Llei 38/2003.



El procediment de concessió s'iniciarà d'ofici mitjançant convocatòria aprovada per la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport i publicada en la base de dades nacional de subvencions, d'acord amb el procediment establit en l'article 20.8 de la Llei 38/2003 i complint el que es disposa en el capítol II del títol I d'aquesta llei. Les subvencions s'aniran adjudicant entre les diferents sol·licituds segons prelació per ordre de puntuació fins a esgotar el límit fixat en la convocatòria, dins del crèdit disponible, d'acord amb els criteris del punt desè d'aquestes bases.



Sisena. Sol·licituds

Cada municipi presentarà una sola sol·licitud. Les sol·licituds es formularan d'acord amb l'establit en la corresponent convocatòria, en el termini que es determine en la mateixa.

Juntament amb la documentació específica que determine la convocatòria, els sol·licitants hauran de presentar declaració responsable de no concórrer en l'entitat sol·licitant les circumstàncies assenyalades en l'article 13 de la Llei 38/2003.

La convocatòria de subvencions podrà establir el procediment telemàtic per a la presentació i tramitació de les sol·licituds.



Setena. Esmena de sol·licituds

Rebudes les sol·licituds i incoat l'expedient, el servei que tinga assignada la funció de tramitació de les subvencions per a infraestructures esportives, adscrit a la direcció general en matèria d'esport les verificarà i podrà realitzar d'ofici les actuacions que considere necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s'ha de pronunciar la resolució.



Quan la sol·licitud no reunisca els requisits exigits, o no s'acompanye la documentació que resulte exigible, es notificarà a la persona sol·licitant la causa que impedeix la continuació del procediment, i se li requerirà perquè en el termini de 10 dies, esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb indicació que, si així no ho fera, se li tindrà per desistit de la seua petició, prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes previstos legalment.



Huitena. Ordenació i instrucció

L'ordenació i instrucció del procediment de concessió correspondran al departament competent en matèria d'infraestructures esportives que rebrà les sol·licituds presentades i verificarà que les mateixes reuneixen els requisits per a poder ser tramitades i d'ofici acordarà totes les actuacions necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut de les quals haja de pronunciar-se la resolució i podrà recaptar els informes dels organismes i entitats que estime oportú i efectuar les comprovacions necessàries sobre l'exactitud de tot açò.





Novena. Comissió de valoració i seguiment

L'examen i valoració de les sol·licituds presentades així com la consegüent proposta de concessió i denegació de les ajudes correspondran a una comissió de valoració i seguiment, que estarà integrada per la persona titular de la subdirecció general competent en matèria d'esport o persona que designe en la seua substitució, que actuarà com a president, cinc persones al servei d'aquesta subdirecció general, designades per la direcció general competent i un representant de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies. La composició de la comissió haurà de ser paritària, quant a la presència de dones i homes sempre que siga possible.

La comissió se sotmetrà, quant al seu règim de funcionament, al que es disposa per als òrgans col·legiats en el capítol II, secció 3.ª del títol preliminar de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

Després d'avaluar les sol·licituds admeses a tràmit, la comissió de valoració elevarà a l'òrgan competent per a resoldre proposta motivada de resolució.

En la proposta motivada de resolució:

– Figuraran per ordre decreixent de puntuació obtinguda, totes aquelles entitats beneficiàries a les quals podria atorgar-se la subvenció, especificant la seua avaluació i els criteris de valoració seguits per a efectuar-la, així com la quantia a atorgar.

– Es faran constar si escau les condiciones, obligacions i determinacions accessòries a que hagen de subjectar-se les entitats beneficiàries propostes.

– Es ressenyaran les sol·licituds que, si escau, hagen de ser denegades, així com les causes de denegació de les mateixes.



Desena. Criteris objectius d'atorgament de la subvenció

Per a elaborar el seu dictamen sobre les sol·licituds presentades, la comissió de valoració i seguiment tindrà en compte els criteris següents:



– Memòria descriptiva. Es valorarà la justificació de l'actuació, la definició i descripció de l'objecte, la justificació del termini d'execució, el desenvolupament conceptual i el programa del projecte, les tècniques i materials a emprar (memòria constructiva). Fins a 25 punts

– Documentació gràfica. es valoraran els plànols de situació i emplaçament, plànols d'estat actual, plànols de plantes, plànols de seccions i pla estat alçats. Fins a 5 punts

– Dèficit d'instal·lacions esportives en la localitat i la seua relació amb la zona d'influència de les mateixes. En aquest apartat es valorarà en major mesura la manca d'instal·lacions i teixit associatiu, els acords amb entitats públiques que permeten compartir l'ús i explotació de les instal·lacions que es projecten i les existents. La repercussió social i economia que es genere en l'entorn i en la població de l'ajuntament, en el foment de l'ús d'instal·lacions dirigit a persones en risc d'exclusió social, premiant als més xicotets per la seua dificultat d'autofinançament. Es consideraran igualment els beneficis generals que la inversió repercutisca en l'entorn i especialment en les zones més deprimides del territori. Fins a 25 punts

– Memòria esportiva. Es valorarà el grau d'ocupació de les instal·lacions per edats i per gènere, les disciplines esportives, els horaris de les instal·lacions esportives, els nivells d'activitats esportives, la creació d'escoles esportives i clubs, i d'acords o convenis per a la realització d'activitats esportives amb entitats públiques i/o entitats esportives que la inversió que es plantege puga ocasionar. Fins a 25 punts. (Aquest aspecte serà valorat en relació al nombre d'habitants del municipi sol·licitant)

– Pla de manteniment preventiu de les instal·lacions que se sol·liciten. Fins a 10 punts.

– Pla de foment de l'ús de les instal·lacions esportives que incorporen l'efectiva consideració del principi d'igualtat real i efectiva entre dones i homes. Es valorarà l'obertura de les disciplines esportives a les dones, i el desenvolupament de programes específics en totes les etapes de la vida i en tots els nivells. Fins a 10 punts.

Només es valoraran les circumstàncies que queden acreditades o justificades per la documentació aportada per cada sol·licitant.

El dictamen de la comissió de valoració contindrà una relació ordenada per puntuació de totes les sol·licituds valorades, una proposta de distribució inicial de la subvenció que es realitzarà tenint en compte el que es disposa en la base onzena, i si escau, proposta motivada de sol·licituds que han d'excloure's o denegar-se.

El dictamen podrà contenir també observacions, anàlisis i recomanacions complementàries en relació a l'aplicació dels criteris de valoració de les sol·licituds presentades.



Onzena. Determinació de la subvenció

L'import total a concedir es determinarà en la convocatòria corresponent i es finançarà amb càrrec al capítol corresponent dels pressupostos de la Generalitat i amb càrrec a la línia que determine la llei anual de pressupostos.

Per a la determinació d'aquestes subvencions, de la quantia individualitzada, es tindrà en compte el següent:

Les subvencions seran per l'import sol·licitat o la part de la despesa que poguera ser objecte de subvenció atenent a la puntuació obtinguda.



Les subvencions s'assignaran per ordre de puntuació fins a esgotar el crèdit total convocat.

Quan es produïsca renúncia d'alguna de les entitats beneficiàries, el crèdit pressupostari no aplicat podrà concedir-se, sense necessitat de nova convocatòria, a l'entitat sol·licitant o sol·licitants següents a aquella, per ordre de puntuació.



Dotzena. Resolució

A la vista de la documentació aportada i la proposta de l'òrgan col·legiat, la persona titular de la direcció general amb competència en matèria d'esport resoldrà i notificarà en el termini màxim de 6 mesos a explicar des de la publicació de la corresponent convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. La resolució inclourà la concessió o denegació expressa de la subvenció, motivada d'acord amb la valoració realitzada conforme al que es disposa en les presents bases.



Transcorregut el termini abans esmentat sense que s'haguera notificat resolució expressa, les persones interessades podran entendre desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu. Tot açò, sense perjudici que subsistisca l'obligació legal de l'administració de resoldre expressament.

Les resolucions de l'òrgan concedent esgoten la via administrativa.



La resolució del procediment es notificarà als interessats ajustant-se al que es disposa en la legislació de procediment administratiu comú.





Tretzena. Modificació de la resolució

La modificació o alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció i, en tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions o ajudes atorgades per altres administracions o ens públics o privats, podrà donar lloc a la modificació de la resolució de concessió i, si escau, a la pèrdua del dret al cobrament total o parcial de la subvenció.

En els supòsits de l'article 37 de la Llei 38/2003 i en cas d'incompliment de les obligacions a les quals es refereixen aquestes bases, es produirà la pèrdua del dret al cobrament total o parcial de la subvenció atorgada i es podrà deixar aquesta sense efecte o minorar la seua quantia, amb reintegrament de les quantitats indegudament percebudes i l'exigència dels interessos de demora des del moment del pagament de la subvenció.

Tota alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció, i, en tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions o ajudes atorgades per part d'altres administracions o ens públics o privats la suma total de les quals supere el cost subvencionable, donarà lloc a la modificació de la resolució de concessió.

Les entitats beneficiàries podran sol·licitar amb caràcter excepcional la modificació del contingut de l'actuació subvencionada així com de la forma i terminis de la seua execució i justificació de les corresponents despeses, quan apareguen circumstàncies que alteren o dificulten el desenvolupament de l'actuació i podran ser autoritzades sempre que no danyen drets de tercers. La resolució sobre la modificació sol·licitada serà adoptada per la persona titular de la direcció general competent en matèria d'esport.

La sol·licitud haurà de presentar-se abans que concloga el termini per a la realització de l'activitat.



Catorzena. Despeses subvencionables

Les subvencions només podran cobrir les despeses que de manera indubtable responguen a la naturalesa de l'activitat subvencionada, i es realitzen dins del termini concedit per a l'execució de la mateixa, no sent admissibles despeses que no estiguen específicament contemplades en la descripció del projecte.

Les despeses subvencionables es regiran pel que es disposa en l'article 31 de la Llei 38/2003. A l'efecte d'aquesta ordre, es consideren despeses subvencionables aquelles en les quals incorreguera l'entitat sol·licitant, com a conseqüència de la realització de projectes concordes amb els requisits i criteris indicats en aquest article.

Els conceptes subvencionables seran:

1. El cost de l'execució de les obres de construcció, millora o reparació de les instal·lacions esportives municipals, tant referent a espais esportius, com a espais complementaris i auxiliars, inclosos els impostos que corresponguen (IVA vigent).

2. L'equipament esportiu necessari per al correcte funcionament de les instal·lacions esportives existents.

3. Els honoraris tècnics corresponents a la redacció del projecte, direcció de les obres i direcció d'execució, seguretat i salut, podran ser incorporats com a concepte subvencionable.

No serà objecte de subvenció la compra de terrenys i immobles.

No serà subvencionable aquella part del projecte que siga realitzada per l'entitat sol·licitant a través del seu propi personal o dels seus serveis municipals

En la corresponent convocatòria de subvencions es determinarà el marc temporal de les actuacions objecte de subvenció.



Quinzena. Subcontractació

Els ajuntaments podran concertar amb tercers l'execució total del projecte que constitueix l'objecte de la subvenció. La tramitació i contractació de les obres o equipaments serà realitzada pels ajuntaments conforme a la normativa d'aplicació en l'àmbit local i, específicament, la que regeix les contractacions de les administracions públiques, i seran els ajuntaments contractants els responsables directes de les conseqüències que dels incompliments pogueren derivar-se. En tot cas, s'observarà l'establit en l'article 29 de la Llei General de subvencions.





Setzena. Justificació de la subvenció i pagament

El termini de presentació de les justificacions requerides serà el que s'establisca en la convocatòria anual de subvencions, que en cap cas podrà ser posterior a 15 dies abans de la finalització de l'exercici pressupostari, sense perjudici de la possibilitat establida en l'article 70 del Reial decret 887/2006.

Documentació justificativa, prèviament al cobrament de la subvenció:

– Declaració expressa de l'Ajuntament que el projecte ha sigut executat conforme a l'indicat en la sol·licitud de la documentació inicial.



– Testimoniatge fotogràfic de l'actuació.

– Certificat del/ la secretari/a de l'ajuntament beneficiari en el qual es faça constar que en la tramitació i contractació de les obres i equipaments es va complir la normativa d'aplicació en l'àmbit local i, específicament, la que regeix les contractacions de les administracions públiques. Necessàriament s'especificarà que l'acta de replanteig previ va ser favorable.

– Memòria d'actuació, subscrit per tècnic municipal, que inclourà una relació de les certificacions d'obra, amb identificació del creditor i de les factures, el seu import, data d'emissió, el percentatge subvencionat amb les ajudes regulades en aquestes bases i, en cas d'aportació amb fons propis o altres subvencions o recursos, s'haurà d'acreditar el seu import, procedència i aplicació de tals fons a les activitats subvencionades, així com les actes de comprovació de replanteig, actes de recepció i la certificació final d'obra. En aquesta memòria s'haurà de contemplar la supervisió del projecte-memòria realitzada pels tècnics al servei de les entitats locals, d'acord amb l'establit en el TRLCSP i el seu reglament.

– Certificació que l'actualització realitzada ha sigut incorporada al cens d'instal·lacions esportives local a través del Programa OnEsport.



En lloc visible de la instal·lació, es posarà un cartell fent referència a la participació de la Generalitat en el finançament del projecte.



La direcció general competent en matèria d'esport podrà sol·licitar qualsevol altra documentació necessària per a la correcta verificació de la subvenció que inclourà, en tot cas, la comprovació del compliment de l'obligació de les entitats beneficiàries de mantenir un sistema de comptabilitat separat o un codi comptable adequat que facilite una pista d'auditoria apropiada.

La falta de presentació de la justificació en el termini indicat podrà ser considerada causa de reintegrament i altres responsabilitats establides en la normativa aplicable.

L'acreditació de l'entitat beneficiària d'estar al corrent en les seues obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social es farà mitjançant declaració responsable o mitjançant autorització expressa a l'administració de la Generalitat perquè obtinga directament les dades d'acord amb l'art. 22 i 24 del Reglament de la Llei 38/2003.

La Generalitat tramitarà el pagament atenent a l'establit en l'article 88.1 del Reial decret 887/2006.



Dessetena. Pèrdua del dret al cobrament de la subvenció

Sense perjudici de qualsevol altra causa que derive de la normativa aplicable a la subvenció, constitueixen en tot cas una causa de pèrdua del dret al cobrament de la subvenció les següents:

a) No presentar tota la documentació justificativa en temps i/o en forma, de conformitat amb el previst en la Base 16 d'aquesta ordre.

b) Incompliment de les condicions establides per a la concessió de la subvenció.

c) Qualsevol altra causa que pose de manifest que l'entitat no reunia els requisits per a ser beneficiària d'aquestes subvencions o l'alteració dels supòsits que van servir de base per a l'avaluació de les sol·licituds.





Dihuitena. Control i supervisió

Les entitats beneficiàries estaran sotmeses a les actuacions de control de les activitats, compliment de l'objecte, condicions i finalitat de la subvenció i de fiscalització de l'òrgan gestor i de la resta d'organismes.



La direcció general competent en matèria d'esport efectuarà la comprovació administrativa de la justificació documental de la subvenció concedida mitjançant la revisió de la documentació establida en aquestes bases.

En cas d'existir discrepàncies entre els valors comprovats per l'administració i els que figuren en la documentació justificativa, l'entitat beneficiària podrà promoure la taxació pericial contradictòria en els termes previstos en l'article 33 de la Llei 38/2003.

El centre directiu responsable de la gestió d'aquestes subvencions durà a terme la comprovació material de l'efectiva execució de l'obres mitjançant el següent pla de control:

– Tipus de control: durant el primer semestre natural de l'any següent a aquell en què es va produir la convocatòria, es realitzarà un control administratiu i sobre el terreny relatiu a l'execució de la inversió i comprovació de la documentació administrativa aportada pel beneficiari de la subvenció.

– Criteris de selecció de la mostra: la selecció de la mostra es durà a terme mitjançant sorteig, excloent a aquells expedients en els quals, per qualsevol motiu, no es va aconseguir la fase de reconeixement de l'obligació econòmica i pagament de la subvenció.

– El percentatge mínim de subvencions a controlar sobre el total pagat de la línia serà el 5 %. Si després de la selecció obligatòria aleatòria dels expedients a controlar no s'aconsegueix aquest percentatge, se substituirà el de menor import per un altre obtingut pel mateix mètode.

El pla de control de subvencions de la Direcció General d'Esport serà aprovat per resolució del director general titular d'aquesta.





Denovena. Reintegrament de la subvenció

Procedirà el reintegrament de les subvencions concedides o la seua minoració, i l'exigència dels interessos de demora des del moment del pagament de la subvenció, per incompliment de les obligacions i requisits que s'estableixen en la present ordre, així com en els supòsits de causes de reintegrament que estableix l'article 37 de la Llei general de subvencions.

El procediment de reintegrament s'ajustarà a les previsions contingudes en l'article 172 de la Llei 1/2015.

La tramitació del procediment garantirà l'audiència a l'interessat. Es podrà prescindir del tràmit d'audiència quan el sol·licitant renuncie a la subvenció i no figuren en el procediment ni siguen tinguts en compte en la resolució altres fets ni altres al·legacions o proves que les presentades per l'interessat.

El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució procedent serà de dotze mesos a comptar des de l'inici de l'expedient de declaració de pèrdua de dret o de minoració.

Les resolucions de l'òrgan competent esgoten la via administrativa.





Vintena. Règim sancionador

S'aplicarà el règim sancionador per la comissió d'infraccions administratives contemplades en la normativa bàsica estatal que s'estableix en el títol IV de la Llei 38/2003, a aquells subjectes beneficiaris de subvencions, que siguen responsables de les mateixes, sent sancionats conforme al que es disposa en el capítol IV del títol X de la Llei 1/2015.

Mapa web