Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDRE 58/2016, de 23 de setembre, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de premis a l'esport olímpic i paralímpic.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 7882 de 27.09.2016
Número identificador:  2016/7437
Referència Base de Dades:  007215/2016
 
  • Anàlisi jurídica

    Texto
    Texto Texto2
    Data d'entrada en vigor: 28.09.2016
  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport
    Grup temàtic: Legislació, Premis
    Matèries: Esport



ORDRE 58/2016, de 23 de setembre, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de premis a l'esport olímpic i paralímpic. [2016/7437]

ÍNDEX



Preàmbul

Article 1. Objecte

Article 2. Persones beneficiàries

Article 3. Naturalesa jurídica i procediment

Article 4. Finalitat dels premis

Article 5. Sol·licituds

Article 6. Comissió tècnica d'avaluació i barem aplicable

Article 7. Pla de control

Article 8. Resolució de concessió

Article 9. Publicitat dels premis

Article 10. Obligacions de les persones beneficiàries

Article 11. Modificació de la resolució de concessió

Article 12. Compatibilitat de les ajudes

Article 13. Procediment de pagament

Article 14. Invalidesa de la resolució de la concessió

Article 15. Reintegrament i/o revocació de les ajudes

Disposició addicional única. Incidència pressupostària

Disposició final primera. Normativa aplicable

Disposició final segona. Delegació i desplegament

Disposició final tercera. Entrada en vigor





PREÀMBUL



L'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana, aprovat per la Llei Orgànica 5 1982/ d'1 de juliol, en l'article 49.1.28 estableix la competència exclusiva de la Generalitat en matèria d'esports.

D'altra banda, l'article 6 del Decret 7/2015, de 29 de juny, del president de la Generalitat, pel qual es determina les conselleries en què s'organitza l'administració de la Generalitat, atribueix a la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, la competència en matèria d'esport.

La Llei 2/2011, de la Generalitat, de 22 de març, de l'Esport i l'Activitat Física de la Comunitat Valenciana, en l'article 17 estableix mesures de protecció i suport als esportistes d'elit, i de forma específica la de convocar ajudes per als esportistes d'elit en consideració als seus resultats esportius i a les exigències de la seua preparació.



El Decret 13/2006, de 20 de gener, del Consell de la Generalitat, sobre els Esportistes d'Elit de la Comunitat Valenciana, qualifica i protegeix els nostres i les nostres esportistes per a accedir a beneficis i mesures de suport.

Basant-se en això, és oportú promoure l'esport d'elit, la competència esportiva de rendiment i l'excel·lència esportiva, i en aquest sentit s'emmarquen els premis destinats a recolzar els esportistes d'elit de la Comunitat Valenciana en la seua classificació i preparació per als Jocs Olímpics i Paralímpics.

Les ajudes que s'atorguen a l'empara de les presents bases no necessiten notificació a la Comunitat Europea per no reunir els requisits de l'article 107 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, segons disposa el Decret 147/2007, de 7 de setembre, del Consell, en la mesura que no afecten els intercanvis comercials entre els estats membres per raó de les persones beneficiàries i la finalitat de la subvenció.



De conformitat amb l'article 164.a de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions, per Resolució de 30 d'agost de 2016, del conseller d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, s'aprova el Pla Estratègic de Subvencions 2016-2019 de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, que inclou la línia de subvenció objecte d'aquestes bases.

Per això, en virtut de les facultats que em confereix l'article 28 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, l'article 160.2 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública del Sector Públic Instrumental i de Subvencions, la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions així com el Decret 155/2015, de 18 de setembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esports, i vistos els informes preceptius, el resultat del tràmit d'audiència i conforme amb el Consell Jurídic Consultiu,





ORDENE



Article 1. Objecte

Aquesta ordre té per objecte establir les bases reguladores per a la concessió de premis a esportistes de la Comunitat Valenciana d'esport no professional com a ajuda en la seua classificació i preparació prèvia als Jocs Olímpics i Paralímpics. Aquesta preparació inclou la participació en competicions classificatòries oficials prèvies.



Article 2. Persones beneficiàries

1. Les persones beneficiàries seran aquelles persones físiques que acrediten els requisits establits en el present article i que puguen obtindre la condició de beneficiàries per no concórrer cap de les circumstàncies que ho impedeixen, les quals es detallen en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions:

a) Tindre nacionalitat espanyola, amb veïnatge administratiu en qualsevol municipi de la Comunitat Valenciana en el moment de la sol·licitud, excepte aquells esportistes inclosos en Centres Estatals de Tecnificació Esportiva o situació semblant, que hagen desenvolupat la seua carrera esportiva a la Comunitat Valenciana fins a aqueix moment, aquesta situació l'acreditarà la seua federació esportiva.

b) Esportistes que acrediten en modalitats oficialment reconegudes durant les dos últimes temporades, o si és el cas durant el període que establisca la convocatòria, resultats esportius representant Espanya en Jocs Olímpics, Jocs Paralímpics, o en competicions oficials de Campionats del Món i Campionats d'Europa en el rang de resultats arreplegats en l'article 6. Hauran d'acreditar seguir en actiu acreditant resultat en competició oficial nacional o internacional, o a falta d'això s'aportarà certificat federatiu que justifique suficientment els motius ja siguen per lesió o per una altra causa.

c) Estar en possessió de la corresponent llicència en vigor d'una federació esportiva de la Comunitat Valenciana. En cas de tindre llicència per un club d'una altra comunitat autònoma, per no existir a la Comunitat Valenciana un club en màxima categoria d'àmbit estatal, l'aportarà amb informe favorable de la federació esportiva de la Comunitat Valenciana que justifique aquesta situació.

d) No percebre ajuda amb motiu de la seua activitat esportiva de la direcció general amb competència en matèria d'esport de la Generalitat Valenciana o d'una altra comunitat autònoma durant l'any de la convocatòria, ni tindre ingressos derivats de la seua activitat esportiva, amb independència de la seua procedència, que superen els 60.000 € durant l'any anterior a la convocatòria.

2. Les persones interessades hauran de complir aquests requisits en el moment de finalització del termini de presentació de sol·licituds, que s'acompanyaran de la documentació que ho acredite, segons l'article 5 d'aquesta ordre.



Article 3. Naturalesa jurídica i procediment

1. El procediment s'iniciarà d'ofici, per convocatòria pública mitjançant una resolució dictada per la persona titular de la direcció general amb competència en matèria d'esport, en la qual es farà menció expressa a aquesta ordre i es donarà publicitat de les línies de crèdit i l'import global màxim destinat a la concessió d'aquests premis, d'acord amb el que establisca la corresponent llei de pressupostos de la Generalitat.



2. Els premis que es concedisquen tindran el caràcter de subvenció, la seua instrucció i ordenació correspondrà al servei que tinga assignada la funció de tramitació de l'ajudes de les matèries relacionades amb esportistes, adscrit a la direcció general amb competència en matèria d'esport. La seua concessió es tramitarà en règim de concurrència competitiva, que es realitzarà per mitjà de la comparació de les sol·licituds presentades, amb l'objecte d'establir una prelació entre aquestes.



3. Aquestes subvencions no requeriran una altra justificació que l'acreditació de trobar-se en la situació per a ser beneficiari, presentada prèviament a la concessió del premi, sense perjudici dels controls que puguen establir-se per a verificar la seua existència, de conformitat amb l'article 30.7 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.



Article 4. Finalitat dels premis

1. La finalitat d'aquests premis serà recolzar els esportistes per la seua participació i classificació en representació del nostre país en els Jocs Olímpics i Jocs Paralímpics, en competicions oficials de Campionats del Món i Campionats d'Europa, en modalitats oficialment reconegudes, per a edats majors de 18 anys. Podran considerar-se aquells esportistes menors d'aquesta edat que pels seus bons resultats esportius participen en aquests campionats per a majors de 18 anys.



2. Les proves de modalitats que no siguen olímpiques ni paralímpiques, es consideraran exclusivament, a més del que puga establir la convocatòria corresponent, quan es participe com a selecció nacional o sistema de classificació semblant i acrediten una participació mínima de 12 països i 16 esportistes en aqueixa categoria. En aquests esports i campionats es presentarà informe federatiu que ho justifique suficientment.



Article 5. Sol·licituds

1. Les sol·licituds de subvenció hauran d'ajustar-se al model inclòs en cada convocatòria anual i hauran d'anar acompanyades de la documentació que determine la convocatòria i que serà, com a mínim, la documentació necessària que acredite els requisits per a ser persona beneficiària d'aquestes ajudes.

2. A més de la informació i documentació que es determine en la convocatòria anual, l'òrgan instructor podrà, en qualsevol moment de la tramitació de l'expedient, demanar qualsevol altra que considere necessària per al millor coneixement i comprensió de l'acreditació de la situació per a ser persona beneficiària de la subvenció.

3. La sol·licitud de les ajudes regulades en aquesta convocatòria suposarà la seua prioritat sobre altres que per la seua activitat esportiva tinga sol·licitades o concedides en la direcció general amb competències en esport. La seua concessió suposarà el desistiment d'altres sol·licituds presentades de la persona interessada i pendents de resolució o la renúncia de les ja resoltes.

4. Les sol·licituds, junt amb la documentació corresponent, es presentaran preferentment en el registre de la conselleria competent en matèria d'esport, i en les direccions territorials amb competència en esports d'Alacant, Castelló i València, o en qualsevol dels llocs a què es refereix la legislació sobre el procediment administratiu comú.



En cas d'enviament per correu certificat, la presentació de la documentació a l'oficina de correus corresponent ha de fer-se en sobre obert, a fi que en la capçalera del primer full de la documentació presentada es facen constar clarament el nom de l'oficina, la data i el lloc de l'admissió.

Així mateix, aquest procediment estarà publicat en la seu electrònica de la Generalitat, https://sede.gva.es, i podrà realitzar-se la presentació telemàtica de les sol·licituds, per a això s'accedirà al catàleg de procediments administratius de la Generalitat. Per a poder accedir a aquest sistema telemàtic, la persona que ho sol·licite haurà de disposar d'algun dels sistemes de firma electrònica admesos en la Seu de la Generalitat. Si alguns dels documents a aportar junt amb la sol·licitud no poden ser presentats de forma telemàtica, se'n farà l'entrega per registre d'entrada, en el termini més breu possible dins de l'establit.



5. Quan la sol·licitud no reunisca els requisits o falte algun document complementari dels exigits, es requerirà la persona interessada perquè ho esmene en el termini de 10 dies, amb la indicació que, si no ho fa, es considerarà que ha desistit de la petició amb una resolució prèvia dictada a aquest efecte.

6. Es procedirà de conformitat amb el que preveu la legislació sobre el procediment administratiu comú.

Article 6. Comissió tècnica d'avaluació i barem aplicable

1. Es constituirà una comissió tècnica d'avaluació formada per cinc membres, designats per la persona titular de la direcció general amb competència en matèria d'esport, encarregada de l'estudi i valoració de les sol·licituds presentades. Aquesta comissió estarà composta per la persona que siga cap del servei amb competències en la tramitació d'aquestes ajudes, que la presidirà, i quatre tècnics o tècniques en gestió de l'esport de la direcció general amb competències en esport i de les direccions territorials d'esport, una de les quals actuarà com a secretari o secretària de la comissió.

El règim jurídic de la Comissió serà l'establit en la legislació de règim jurídic del sector públic.

2. La valoració de les sol·licituds s'efectuarà atesos els criteris següents:

a) Per classificació en proves i modalitats esportives incloses en els Jocs Olímpics i Jocs Paralímpics.

1r Haver participat i resultats en Jocs Olímpics o Paralímpics en l'última edició, entre 60 i 100 punts.

2n Classificació en Campionat del Món Sénior, llocs 1 a 16, entre 60 i 100 punts.

3r Classificació en Campionat d'Europa, llocs 1 a 8, entre 40 i 60 punts.

4t Classificació en Campionat del Món, inferior a sénior i majors de 18 anys, llocs 1 a 8, entre 20 i 40 punts

5t Classificació en Campionat d'Europa, inferior a sénior i majors de 18 anys, llocs 1 a 4, fins a 20 punts.

b) Per classificació en altres proves i modalitats esportives oficials, no incloses en l'apartat anterior.

1r Classificació en Campionat del Món Sénior, llocs 1 a 8, entre 40 i 60 punts.

2n Classificació en Campionat d'Europa, llocs 1 a 4, entre 20 i 40 punts.

3r Classificació en Campionat del Món inferior a sénior i majors de 18 anys, llocs 1 a 4, entre 10 i 20 punts.

4t Classificació en Campionat d'Europa inferior a sénior i majors de 18 anys, llocs 1 a 4, fins a 10 punts.

Es podrà considerar en ambdós casos el Rànquing Mundial o Europeu als efectes de classificació certificat per la federació esportiva.

3. Tots els resultats hauran de correspondre, al període des de l'any de celebració dels últims Jocs Olímpics i Paralímpics, fins al final de termini de sol·licituds, llevat que la convocatòria establisca un període concret. Els sol·licitants hauran d'acreditar almenys un dels resultats arreplegats en l'apartat 2, i acreditar que continuen la seua preparació i que estan en actiu presentant resultats en competicions oficials cada any, o per mitjà d'informe justificatiu de la federació esportiva en cas que siga degut a lesió o situació semblant. S'acreditarà i valorarà exclusivament un resultat de cada campionat.

Els resultats en esport individual es refereixen únicament a resultat en proves individuals, dobles, relleus i grups d'actuació simultània. No es preveuen classificacions per equip, club o selecció.

En esports col·lectius s'entén participació amb la selecció espanyola en competicions oficials durant el període a què es referisca la convocatòria.

4. La comissió tècnica d'avaluació podrà adaptar els criteris d'avaluació establits per als esportistes de modalitats esportives i campionats oficials que per la seua denominació o naturalesa no s'ajusten als àmbits de competició habituals, així com per a aquells que registren escassa participació d'esportistes o equips en una determinada categoria.



5. Finalitzada la valoració, s'establirà un ordre de prelació entre les sol·licituds ordenades de major a menor puntuació, i es realitzarà entre elles la distribució econòmica corresponent distribuint mòduls de subvenció proporcionalment a la puntuació, des dels de major fins als de menor puntuació, fins a esgotar el crèdit pressupostari. En el cas de produir-se empat entre els que reunisquen els requisits es valorarà per al seu desempat la major puntuació en la competició de màxim nivell.





Article 7. Pla de control

La documentació que es presentarà amb la sol·licitud del premi permetrà comprovar que les persones beneficiàries es troben en la situació que els permet obtindre aquestes ajudes. Així mateix, la direcció general amb competència en matèria d'esports podrà adoptar les mesures que considere oportunes per al seu adequat control.



Article 8. Resolució de concessió

1. Una vegada formalitzats els actes d'instrucció corresponents, la comissió tècnica d'avaluació elevarà, a través de l'òrgan instructor, la proposta de concessió o denegació a la persona titular de la direcció general amb competència en matèria d'esport, i basant-se en la proposta esmentada resoldrà sobre l'ajuda i determinarà la seua quantia.

2. La persona titular de la direcció general amb competències en matèria d'esport resoldrà la concessió o denegació de les sol·licituds presentades en el termini màxim de sis mesos comptat des de la publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana o des de la finalització del termini de presentació de sol·licituds, segons s'establisca en la convocatòria. No obstant això, les sol·licituds sobre les quals no recaiga una resolució expressa en aquest termini podran entendre's desestimades o denegades, sense perjudici de l'obligació legal de resoldre establida en la legislació sobre el procediment administratiu. La direcció general amb competència en matèria d'esport notificarà a les persones interessades la resolució de concessió o denegació de les sol·licituds presentades dins del mateix termini de sis mesos.





Article 9. Publicitat dels premis

1. De conformitat amb l'article 18.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport remetrà a la Base de Dades Nacionals de Subvencions informació sobre les convocatòries i les resolucions de concessió recaigudes basant-se en aquesta ordre, en els termes establits en l'article 20 de l'esmentada Llei General de Subvencions.

2. L'extracte de cada convocatòria anual es publicarà en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana, a través de la Base de Dades Nacionals de Subvencions.

3. Els premis que es concedisquen es publicaran, com a mínim, en la pàgina web de la conselleria amb competència en matèria d'esport, amb indicació del seu import, objectiu o finalitat i persones beneficiàries.





Article 10. Obligacions de les persones beneficiàries

Sense perjudici del que disposa la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, són a més obligacions de les persones beneficiàries d'aquestes ajudes:

a) Mantindre's en la situació que legitima la seua concessió i complir la finalitat de l'ajuda concedida.

b) Acreditar el compliment dels requisits i condicions que determinen la concessió o gaudi de l'ajuda.

c) Sotmetre's a les actuacions de control financer que corresponen a la Intervenció General, en relació amb les ajudes concedides.

d) Comunicar a la direcció general amb competència en matèria d'esport l'obtenció de subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a l'activitat esportiva, procedents d'altres administracions o ens públics o privats. Aquesta comunicació haurà d'efectuar-se tan prompte com es conega.

e) Acreditar que es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social, només en el cas de no haver atorgat autorització expressa a l'administració valenciana, perquè obtinga directament les dades necessàries, o presentació de declaració responsable, si és el cas, de conformitat amb l'article 24 de la Llei General de Subvencions.

f) La persona beneficiària estarà obligada a mantindre la residència fiscal i complir les seues obligacions tributàries a Espanya.

g) Procedir al reintegrament dels fons percebuts en els supòsits previstos en l'article 16 d'aquesta orde.



Article 11. Modificació de la resolució de concessió

1. Tota alteració en les condicions tingudes en compte per a la concessió de l'ajuda podrà donar lloc a la modificació de la resolució de concessió, de conformitat amb l'article 64 del Reglament General de Subvencions, aprovat pel Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol.



2. En el cas que augmente la dotació pressupostària de la línia pressupostària es distribuirà l'augment entre les persones sol·licitants, sense obrir nou termini de sol·licituds, en aplicació dels criteris establits en aquestes bases i d'acord amb el que disposa l'article 58.2 del Reglament mencionat en el punt anterior.

3. Així mateix, en el cas de produir-se renúncies o revocacions, la convocatòria podrà establir la possibilitat de procedir al prorrateig de l'import desafectat entre les persones beneficiàries de les ajudes, respectant en tot cas els criteris de valoració establits en les bases.





Article 12. Compatibilitat de les ajudes

1. Les ajudes que s'atorguen a l'empara de les presents bases reguladores seran compatibles amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a l'activitat esportiva, procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals, si la suma de totes elles no supera els 60.000 €.



2. Aquestes ajudes no seran compatibles amb les beques academicoesportives o altres que convoque la direcció general amb competència en matèria d'esports destinades directament a esportistes, o concedides per una altra comunitat autònoma amb motiu de la seua activitat esportiva.



Article 13. Procediment de pagament

Una vegada resolta la convocatòria i efectuats els tràmits comptables preceptius, es procedirà al seu abonament d'una sola vegada, en el compte bancari indicat per la persona beneficiària.



Article 14. Invalidesa de la resolució de la concessió

Són causes de nul·litat i d'anul·labilitat de la resolució de concessió de l'ajuda les previstes en l'article 36 Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, en aquest supòsit resultaran aplicables les previsions establides en l'article referit.



Article 15. Reintegrament i/o revocació de les ajudes

1. Procedirà el reintegrament de les quantitats percebudes i l'exigència de l'interés de demora des del moment del pagament de l'ajuda o, si és el cas, la revocació de l'ajuda, en els casos següents:

a) Obtindre l'ajuda sense reunir les condicions requerides.

b) Incompliment de la finalitat per a la qual l'ajuda va ser concedida.

c) Incompliment de les condicions imposades a les persones beneficiàries amb motiu de la concessió de l'ajuda. S'establiran uns criteris de graduació per a determinar la quantitat a percebre o l'import a reintegrar, segons el cas, aquests criteris hauran de respondre al principi de proporcionalitat.

d) Haver sigut sancionat per dopatge per l'organisme competent a nivell internacional o nacional. En cas que no s'haja dictat una resolució ferma, quedarà en suspens la concessió d'ajuda o el seu reintegrament, fins que aquesta adquirisca fermesa.

e) Així com tots aquells casos que estableix l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i l'article 172 de la Llei 1/2015, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions.

2. Els supòsits de reintegrament s'estableixen sense perjudici dels casos en què s'haja d'iniciar un procediment sancionador d'acord amb el que estableixen els articles 52 i següents de la Llei General de Subvencions.



DISPOSICIÓ ADDICIONAL



Única. Incidència pressupostària

Aquesta ordre no suposa increment de la despesa per tant la seua aprovació no ocasiona cap incidència pressupostària.



DISPOSICIONS FINALS



Primera. Normativa aplicable

Aquesta ordre es dicta en desplegament del que disposa la llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública del Sector Públic Instrumental i de Subvencions, els preceptes bàsics de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i del Reglament que la desplega, aprovat per Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol.





Segona. Delegació i desplegament

Es delega en la persona titular de la direcció general amb competència en matèria d'esport, la facultat de convocar, concedir o denegar aquestes ajudes, i se l'autoritza a adoptar les mesures oportunes per al compliment i aplicació d'aquesta ordre i per a resoldre totes les incidències que es plantegen en la seua interpretació i execució.



Tercera. Entrada en vigor

Aquesta ordre entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.



València, 23 de setembre de 2016



El conseller d'Educació, Investigació, Cultura i Esport,

VICENT MARZÀ IBÁÑEZ

Mapa web