Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 20 de juny de 2023, de la Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital, per la qual es convoquen, per al curs 2023-2024, les ajudes complementàries a les beques per a l'activitat de mobilitat d'estudiants per estudis del programa «ERASMUS+», corresponents a entitats d'educació superior de la Comunitat Valenciana.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 9624 de 23.06.2023
Número identificador:  2023/7075
Referència Base de Dades:  006844/2023
 



RESOLUCIÓ de 20 de juny de 2023, de la Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital, per la qual es convoquen, per al curs 2023-2024, les ajudes complementàries a les beques per a l'activitat de mobilitat d'estudiants per estudis del programa «ERASMUS+», corresponents a entitats d'educació superior de la Comunitat Valenciana. [2023/7075]



ÍNDEX



Títol I. Beques

Article 1. Objecte

Article 2. Persones beneficiàries

Article 3. Finançament

Títol II. Procediment

Article 4. Requisits

Article 5. Sol·licituds i documentació de què s'han d'acompanyar



Article 6. Termini i lloc de presentació

Article 7. Selecció i valoració de les sol·licituds

Article 8. Distribució de l'import global entre les entitats sol·licitants

Article 9. Criteris de concessió

Article 10. Termini de resolució i notificació

Títol III. Del pagament i justificació de la subvenció

Article 11. Justificació i pagament

Article 12. Col·laboració de la Generalitat

Article 13. Obligacions de les persones beneficiàries de les beques

Article 14. Compatibilitat de les ajudes.

Article 15. Circumstàncies que donen lloc a la modificació de la resolució

Article 16. Mètode de comprovació i pla de control

Article 17. Responsabilitat i règim sancionador

Article 18. Recursos



Per l'Ordre 13/2022, de 29 de setembre, de la Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital, s'aproven les bases reguladores per a la concessió de les ajudes complementàries a les beques per a l'activitat de mobilitat d'estudiants per estudis del programa «ERASMUS+», corresponents a entitats d'educació superior de la Comunitat Valenciana (DOGV 9444, 07.10.2022).

De conformitat amb la doctrina constitucional aplicable a l'àmbit educatiu universitari, la present convocatòria contempla la totalitat de les universitats integrants del Sistema Universitari Valencià.

De conformitat amb l'article 160.4.b de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, resolc:





TÍTOL I

Beques



Article primer. Objecte

Convocar, per al curs 2023-2024, les ajudes complementàries a les beques per a l'activitat de mobilitat d'estudiants per estudis del programa «ERASMUS+», corresponents a entitats d'educació superior de la Comunitat Valenciana.



Article segon. Persones beneficiàries

1. Podrà ser persona beneficiària d'aquesta convocatòria el següent alumnat:

a) Alumnat matriculat en les universitats que integren el Sistema Universitari Valencià, a les quals fa referència l'article 2 de la Llei 4/2007, de 9 de febrer, de coordinació del Sistema Universitari Valencià, i dels centres adscrits.

b) Alumnat matriculat en ensenyaments artístics superiors dels centres adscrits a l'Institut Superior d'Ensenyaments Artístics de la Comunitat Valenciana.

2. Aquest alumnat haurà de complir els requisits continguts en aquesta resolució i serà avaluat d'acord amb els criteris de valoració establits en aquesta.



Article tercer. Finançament

Les subvencions contingudes en la present convocatòria es concediran amb càrrec als pressupostos de la Generalitat per a l'any 2023, per un import global màxim de 740.000 € (set-cents quaranta mil euros), aplicació pressupostària 21.02.02.422.60.4, línia de subvenció S3171000, «Ajudes programa mobilitat estudiantat («ERASMUS+»)», del programa pressupostari 422.60, Universitat i estudis superiors.

L'esmentat import podrà ser incrementat a conseqüència d'una generació, una ampliació o una incorporació de crèdit, o de l'existència de romanents d'altres convocatòries finançades amb càrrec al mateix crèdit o a crèdits inclosos en el mateix programa o programes del mateix servei, que no requerirà nova convocatòria, de conformitat amb el que es preveu en l'article 58.2.a del Reglament de la Llei general de subvencions.





TÍTOL II

Procediment



Article quart. Requisits

Les persones beneficiàries hauran de reunir els següents requisits:

1. Estar matriculades en alguna de les institucions d'educació superior, en qualsevol dels ensenyaments següents:

1.1. Ensenyaments universitaris adaptats a l'Espai Superior d'Educació Superior conduents a títols oficials de grau.

1.2. Ensenyaments artístics superiors.

2. Haver sigut seleccionades per a realitzar una part dels seus estudis en l'activitat de mobilitat d'estudiants per a estudis per alguna de les institucions indicades en l'apartat 1 de l'article 1 d'aquesta ordre que haja obtingut la Carta Erasmus d'educació superior del programa «ERASMUS+» per al període 2021-2027, en institucions europees d'Educació Superior de qualsevol estat membre de la UE o tercers països integrats en el programa «ERASMUS+» i el Regne Unit.



3. Ser nacional d'algun dels països participants en el programa «ERASMUS+». També podran participar els nacionals d'altres països si estan en possessió d'un permís de residència vàlid per a residir a Espanya durant el període de realització de la mobilitat.

4. No queden incloses en aquesta resolució les ajudes per als estudis d'especialització, ni estudis conduents a l'obtenció de títols propis de les universitats.

5. Únicament podrà ser objecte d'ajuda una mobilitat per sol·licitant, i en aquells casos que la persona beneficiària tinga assignades dues mobilitats, només es finançarà aquella que tinga concedida una major quantia.



Article cinqué. Sol·licituds i documentació de què s'han d'acompanyar

1. Les sol·licituds seran formalitzades per les entitats a les quals fa referència l'article segon, punt 1, de la present resolució, en la seua qualitat de gestores de les beques «ERASMUS+».

2. Aquestes sol·licituds aniran acompanyades de la següent documentació:

a) Informe de l'entitat sol·licitant en el qual es faça constar el finançament de les beques «ERASMUS+», amb indicació dels fons percebuts per a això procedents de la Unió Europea, el ministeri competent en matèria d'universitats, l'entitat sol·licitant o altres institucions.



b) Relació individualitzada i certificada de l'estudiantat de l'entitat sol·licitant beneficiari de les beques «ERASMUS+» per a la mobilitat d'estudiants per estudis, durant el curs 2023-2024. Aquesta relació haurà d'incloure l'estudiantat que complisca els requisits establits en l'article anterior, i la següent informació addicional:

b.1) Estat membre de destinació i mesos d'estada.

b.2) Puntuació parcial resultant de l'aplicació dels criteris continguts en l'article nové d'aquesta resolució.

c) Declaració responsable de l'entitat sol·licitant per la qual s'acredite que les persones beneficiàries d'aquesta subvenció compleixen amb les obligacions per reintegrament de subvencions.

d) Declaració responsable de l'entitat sol·licitant per la qual s'acredite que no concorren cap de les circumstàncies per a no resultar beneficiària d'una subvenció, de les previstes en els apartats 2 i 3 de l'article 13, i en l'apartat 5 de l'article 34, de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

3. Les dades personals de l'estudiantat recollides durant la tramitació del procediment s'inclouran en un fitxer automatitzat de l'òrgan convocant, de conformitat amb els termes i condicions recollits en la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.



Article sisé. Termini i lloc de presentació

1. Les entitats sol·licitants presentaran les sol·licituds en el termini del 7 al 21 de setembre de 2023.

2. Les sol·licituds es presentaran telemàticament a través del procediment establit en la corresponent instrucció elaborada per la direcció general competent en matèria d'universitats.

3. Les entitats sol·licitants que no reunisquen els requisits establits en la present resolució o no aporten la documentació prevista en l'article anterior seran requerides telemàticament per a la seua esmena o perquè adjunten els documents preceptius, en el termini de deu dies, amb la indicació que, si no ho fan, es considerarà que han desistit de la petició, d'acord amb el que es disposa en l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, prèvia resolució dictada en els termes previstos en l'article 21 de l'esmentada llei.



Article seté. Selecció i valoració de les sol·licituds

1. L'òrgan competent per a l'ordenació i instrucció de l'expedient serà la Subdirecció General d'Universitats, la qual realitzarà d'ofici totes les actuacions que considere necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut de les quals s'haja de dictar la resolució.

2. Per a la valoració de les sol·licituds es constituirà una comissió composta pels següents membres:

Presidència: la persona titular de la subdirecció general competent en matèria d'universitats o persona en qui delegue, o en defecte d'això, una persona funcionària que designe la persona titular de la direcció general competent en matèria d'universitats.

Vocals: una persona en representació de l'Institut Superior d'Ensenyaments Artístics de la Comunitat Valenciana (ISEACV) i dos funcionaris o funcionàries de la Direcció General d'Universitats, el nomenament de les quals serà realitzat per la persona titular de la Direcció General.

Secretaria: la persona que designe la persona titular de la direcció general amb competència en matèria d'universitats.

3. La comissió ajustarà el seu funcionament al que es disposa en els articles 15 i següents de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i procurarà una composició paritària de dones i homes, de conformitat amb el que es disposa en l'article 10 de la Llei 9/2003, de 2 d'abril, de la Generalitat, per a la igualtat entre dones i homes.



4. Després de la valoració de les sol·licituds, la comissió emetrà un informe en un termini no superior a 10 dies des de la data de reunió de la comissió, en el qual es concretarà el resultat de la valoració efectuada i la distribució del crèdit disponible entre les entitats sol·licitants, segons el que s'estableix en l'article huité.

5. Així mateix, i ajustant-se als criteris de concessió establits en l'article nové, l'informe contindrà la relació de l'estudiantat beneficiari, amb indicació de l'import de l'ajuda obtinguda, així com la relació dels estudiants i estudiantes que, per motiu de la puntuació total obtinguda i del crèdit disponible, no resulten beneficiaris de les ajudes.



6. L'import de l'ajuda proposada, per mes d'estada, per a cada estudiant o estudianta beneficiaris, es determinarà segons el grup al qual estiga adscrit el país de destinació de la persona sol·licitant, d'acord amb la taula següent:





Import mensual en euros per país d'estada



GRUP PAÍS IMPORT

1 Dinamarca, Finlàndia, Irlanda, Islàndia, Liechtenstein, Luxemburg, Noruega, el Regne Unit, Suècia 310 €

2 Alemanya, Àustria, Bèlgica, Xipre, França, Grècia, Itàlia, Malta, Països Baixos, Portugal 260 €

3 Bulgària, Croàcia, Eslovàquia, Eslovènia, Estònia, Hongria, Letònia, Lituània, Polònia, República Txeca, Macedònia del Nord, Romania, Sèrbia, Turquia 210 €





7. Les ajudes es concediran per un màxim de mesos. En el cas que l'estada siga de menor duració, únicament es concedirà l'ajuda per l'estada efectivament realitzada per l'estudiant. Els períodes de les estades s'ajustaran al calendari acadèmic de la institució d'acolliment.





Article huité. Distribució de l'import global entre les entitats sol·licitants

1. La comissió, a la vista de les sol·licituds presentades, determinarà la distribució entre les entitats sol·licitants del crèdit disponible determinat en l'article tercer d'aquesta Resolució.

2. Aquesta distribució es realitzarà atenent el nombre d'estudiants de cadascuna de les entitats sol·licitants, persones beneficiàries d'una beca «ERASMUS+» i del nombre total de mesos d'estada d'aquests estudiants per a l'activitat de mobilitat objecte de l'ajuda.



Article nové. Criteris de concessió

L'estudiantat que complisca els requisits establits en l'article quart serà ordenat d'acord amb la puntuació total obtinguda per cada estudiant que resulte de l'aplicació dels següents criteris:

1. La puntuació que resulte de la diferència entre la nota mitjana que conste en el certificat acadèmic personal de l'estudiant i la nota mitjana de l'estudiantat del mateix ensenyament que haja finalitzat els seus estudis en el curs acadèmic 2021-2022, en la mateixa institució acadèmica i titulació.

En aquelles titulacions en les quals no haja finalitzat els seus estudis cap promoció d'estudiants, la puntuació a la qual es refereix el paràgraf anterior s'obtindrà de la diferència entre la nota mitjana que conste en el certificat acadèmic personal de l'estudiant i la nota mitjana de l'estudiantat de la seua mateixa promoció.

2. Haver sigut beneficiari d'una beca o ajuda de la Generalitat, per a la realització d'estudis universitaris, durant el curs acadèmic anterior al de realització de l'activitat de mobilitat objecte de l'ajuda. En cas de no poder acreditar la condició de persona beneficiària d'aquesta beca de la Generalitat, serà suficient que l'estudiant siga sol·licitant d'aquesta beca i es comprove, una vegada avaluada aquesta sol·licitud, que compleix els requisits exigits per a l'obtenció.

La puntuació addicional atorgada a l'alumnat que complisca aquesta condició serà del 10 % del valor màxim establit en la taula de qualificacions utilitzada per a l'obtenció de la puntuació a la qual es refereix el punt 1 anterior.

3. Una vegada realitzada l'ordenació de l'estudiantat a què es refereix aquest article, seran proposades com a persones beneficiàries d'aquestes ajudes aquelles la posició de les quals en aquesta ordenació es trobe dins de l'import destinat a l'entitat on es troben matriculades, fixat d'acord amb la distribució del crèdit disponible establida en l'article huité d'aquesta resolució.

4. En el cas que dos o més estudiants obtinguen la mateixa puntuació total, tindrà preferència, per a optar a l'ajuda, qui realitze una estada de major duració sobre qui la realitze de menor duració. Si continua l'empat, tindrà preferència l'estudiant amb millor nota mitjana del seu certificat acadèmic personal. Si persisteix aquest empat, tindrà preferència el sexe infrarepresentat en la titulació en la qual estiguen matriculats aquests estudiants i, si no hi ha un altre remei, es distribuirà l'import corresponent entre l'estudiantat amb igual puntuació, en quantitats proporcionals a l'import mensual per país de destinació, d'acord amb la taula inclosa en l'article seté, punt 6, d'aquesta resolució.



Article desé. Termini de resolució i notificació

1. L'òrgan instructor, a la vista de l'informe de la comissió establida en l'article seté, punt 2, formularà la proposta de concessió i emetrà un informe en el qual conste que, de la informació que consta en el seu poder, es desprén que les persones beneficiàries compleixen tots els requisits per a obtindre aquestes beques.

2. Vista la proposta de concessió, la persona titular de la Direcció General d'Universitats, per delegació de la persona titular de la Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital, acordarà la distribució entre les entitats sol·licitants de l'import global màxim destinat a finançar la present convocatòria i la concessió de les ajudes a l'estudiantat beneficiari.

3. Així mateix, la resolució contindrà la relació de persones que, reunint els requisits establits en la convocatòria, no resulten beneficiàries per raó de la puntuació obtinguda. Aquest alumnat podrà suplir, per ordre de puntuació, les renúncies o revocacions que entre les persones beneficiàries puguen produir-se amb posterioritat.

4. En cap cas la quantia de l'ajuda concedida a una persona beneficiària podrà ser superior a l'import que li haguera correspost d'acord amb les dades utilitzades per a la valoració de la sol·licitud, encara que aquesta persona haja modificat el període i/o país d'estada. En el cas que l'import que efectivament corresponga a una persona beneficiària, pel període efectivament realitzat i/o per la modificació del país de destinació, siga inferior al que li haguera correspost d'acord amb les dades utilitzades per a la valoració de la sol·licitud, la diferència serà destinada a l'estudiantat al qual es refereix el punt 3 d'aquest article.



5. El termini per a dictar resolució no serà superior a sis mesos, comptats a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria, sense perjudici de l'ampliació de terminis prevista en l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En cas que no siga dictada una resolució per l'òrgan competent en aquest temps, es podrà considerar desestimada la sol·licitud per silenci administratiu.

6. La resolució del procediment es notificarà a les persones interessades ajustant-se al que es disposa en l'article 40 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. La pràctica d'aquesta notificació s'ajustarà a les disposicions contingudes en l'article 45.1.b de l'esmentada llei, publicant-se en la pàgina web:

https://innova.gva.es/va/web/universidad/ayudas-y-becas





TÍTOL III

Del pagament i justificació de la subvenció



Article onzé. Justificació i pagament

L'import global de les ajudes es lliurarà a cada entitat sol·licitant prèvia justificació telemàtica davant de la Direcció General d'Universitats, dins del termini de vint dies naturals a comptar des de l'endemà de la publicació de la resolució de concessió d'aquestes ajudes en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, de l'acte administratiu de l'entitat sol·licitant pel qual s'acorde l'increment de la quantia de la beca al seu estudiantat beneficiari, en concepte de beneficiaris de les beques «ERASMUS+» durant el curs 2023-2024, amb expressió de la quantia de complement d'aquesta i del total resultant, així com de la seua notificació a la persona beneficiària.



Article dotzé. Col·laboració de la Generalitat

Les entitats sol·licitants faran constar en totes les seues publicacions sobre beques «ERASMUS+», que aquests compten amb una ajuda complementària de la Generalitat.



Article tretzé. Obligacions de les persones beneficiàries de les beques



Les persones beneficiàries quedaran sotmeses al que es disposa en l'article 35 del Reial decret 1721/2007, de 21 de desembre, pel qual s'estableixen el règim de les beques i ajudes a l'estudi personalitzades.



Article catorzé. Compatibilitat de les ajudes

Les ajudes concedides seran compatibles amb altres ajudes o subvencions, qualsevol que siga la seua naturalesa i l'entitat que les concedisca i sempre que conjuntament no superen el cost total de l'acció. El sol·licitant haurà de declarar davant de la seua entitat col·laboradora les ajudes que haja obtingut o sol·licitat per a la mateixa acció, en el moment en què aquests es concedisquen, i acceptarà les eventuals minoracions aplicables per al compliment del que s'ha indicat anteriorment.



Article quinzé. Circumstàncies que donen lloc a la modificació de la resolució

La concessió de l'ajuda serà modificada i serà procedent el seu reintegrament i l'exigència de l'interés de demora des del moment del pagament de l'ajuda, en els casos establits en els articles 37 i 38 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i 172 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.

Les quantitats per a reintegrar tindran la consideració d'ingressos de dret públic, sent aplicable el que es disposa en el capítol I del títol II de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.



El procediment per al reintegrament de les subvencions serà, igualment, l'establit pels articles 41 i 42 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i pel capítol III del títol X de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.

La persona titular de la Direcció General d'Universitats, per delegació de la persona titular de la Conselleria competent en matèria d'universitats, resoldrà la modificació de la resolució, així com el procediment de reintegrament de la subvenció.



Article setzé. Mètode de comprovació i pla de control

1. La comprovació administrativa de la justificació documental de la subvenció concedida es realitzarà mitjançant la revisió de la documentació que a aquest efecte s'ha establit en la present resolució com d'aportació preceptiva per la persona beneficiària, per al pagament de la beca.

2. La comprovació material de l'efectiva realització de l'activitat, existència de la condició o compliment de la finalitat, es durà a terme en els termes establits en el pla de control que s'elaborarà a aquest efecte en els termes establits en l'article 169.3 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.





Article desseté. Responsabilitat i règim sancionador

Les persones beneficiàries de les beques quedaran sotmeses a les responsabilitats i règim sancionador regulat en els capítols I i II del títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en el capítol IV del títol X de la Llei 1/2005, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.





Article dihuité. Recursos

Contra la present resolució, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se amb caràcter potestatiu un recurs de reposició davant de la consellera d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital, en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de ser publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, de conformitat amb el que es preveu en els articles 114, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé interposar-se directament un recurs contenciós administratiu davant del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos comptats a partir de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, d'acord amb els articles 10, 14 i 46 la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.



Alacant, 20 de juny de 2023.– La consellera d'Innovació, Universitat, Ciència i Societat Digital: Josefina Bueno Alonso.

Mapa web