Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 17 de maig de 2023, de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual es convoquen en l'exercici 2023, subvencions pel foment de la formació, la investigació i la transferència de coneixement entre el Sistema Universitari Valencià i l'Administració pública valenciana en l'àmbit de l'economia pública.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 9611 de 06.06.2023
Número identificador:  2023/5485
Referència Base de Dades:  006052/2023
 



RESOLUCIÓ de 17 de maig de 2023, de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual es convoquen en l'exercici 2023, subvencions pel foment de la formació, la investigació i la transferència de coneixement entre el Sistema Universitari Valencià i l'Administració pública valenciana en l'àmbit de l'economia pública. [2023/5485]

ÍNDEX



Primer. Objecte i condicions de la concessió de la subvenció

Segon. Finançament i crèdits de la convocatòria

Tercer. Sol·licitants i entitats beneficiàries

Quart. Àrees d'interés prioritàries

Cinqué. Quantia de la subvenció, activitat finançable i duració

Sisé. Personal investigador predoctoral

Seté. Criteris de valoració

Huité. Forma i termini de presentació de les sol·licituds

Nové. Documentació de què s'ha d'acompanyar la sol·licitud

Desé. Resolució

Onzé. Convenis de col·laboració

Dotzé. Justificació de les subvencions

Tretzé. Pagament de la subvenció

Catorzé. Ordenació i instrucció

Quinzé. Mitjans de publicació i notificació dels diferents tràmits



Setzé. Òrgan competent per a la resolució i recursos

Desseté. Efectes

Dihuité. Recursos contra la convocatòria



Mitjançant l'Ordre 2/2021, de 5 de febrer, de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic (DOGV 9021, 16.02.2021), modificada per l'Ordre 2/2023, de 14 de març, de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic (DOGV 9560, 23.03.2023), s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions pel foment de la formació, la investigació i la transferència de coneixement entre el Sistema Universitari Valencià i l'Administració pública valenciana en l'àmbit de l'economia pública.

L'apartat 2 de l'article 12 de l'esmentada ordre estableix que el procediment per a la concessió de subvencions s'iniciarà d'ofici i es realitzarà mitjançant convocatòries que desenvoluparan la tramitació necessària per a la concessió d'aquestes subvencions.

En virtut del que s'ha exposat i de conformitat amb el que es preveu en el Decret 105/2019, de 5 de juliol, pel qual s'estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat, així com el que es disposa en el Decret 171/2020, de 30 d'octubre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, i de conformitat amb l'article 160.4.b de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions; la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; i el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, resolc:



Primer. Objecte i condicions de la concessió de la subvenció

1. L'objecte de la present resolució és realitzar la convocatòria per a l'exercici 2023 de les subvencions pel foment de la formació, la investigació i la transferència de coneixement entre el Sistema Universitari Valencià i l'Administració pública valenciana en l'àmbit de l'economia pública, regulades en l'Ordre 2/2021, de 5 de febrer, de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, modificades per l'Ordre 2/20023, de 14 de març i en el marc del Pla estratègic de subvencions de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic 2021-2023, aprovat per la Resolució d'11 de febrer de 2021, del conseller d'Hisenda i Model Econòmic (DOGV 9033, 03.03.2021).



2. Aquestes subvencions tenen caràcter pluriennal i una duració màxima de quatre anys.

3. Les condicions per a la sol·licitud, tramitació, resolució i notificació seran les establides en les esmentades bases reguladores i en la present convocatòria.



Segon. Finançament i crèdits de la convocatòria

1. Les subvencions que es convoquen es finançaran amb càrrec a la línia S1254000 del programa pressupostari 611.40, Finançament autonòmic, del pressupost de despeses de la Generalitat, recollida en els annexos de transferències i subvencions de la Llei 9/2022, de 31 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2023, o el seu equivalent en els exercicis successius, pels imports màxims següents (xifres en euros):



2023 2024 2025 2026 2027

24.500,00 73.500,00 74.700,00 82.700,00 62.600,00





2. Les anualitats corresponents a exercicis futurs quedaran condicionades a l'existència de crèdit adequat i suficient en els corresponents pressupostos de la Generalitat. La modificació de la distribució inicialment aprovada requerirà la tramitació del corresponent expedient de reajustament d'anualitats.



Tercer. Sol·licitants i entitats beneficiàries

1. Les persones sol·licitants i entitats beneficiàries seran, de conformitat amb l'article 5 de l'Ordre 2/2021, de 5 de febrer, les universitats del Sistema Universitari Valencià, d'acord amb l'article 2 de la Llei 4/2007, de 9 de febrer, de coordinació del Sistema Universitari Valencià, que impartisquen estudis oficials de doctorat i que complisquen amb els requisits establits en les bases reguladores.

2. Les subvencions seran percebudes directament per les universitats, que les destinaran al finançament de projectes d'investigació articulats entorn del desenvolupament d'una tesi doctoral en les àrees d'economia pública prioritàries establides en la present convocatòria.

3. Les entitats beneficiàries (universitats) estaran subjectes a les obligacions derivades de la normativa general de subvencions, de l'Ordre 2/2021, de 5 de febrer i d'aquesta convocatòria i subscriuran un conveni de col·laboració amb la Generalitat, en els termes previstos en l'esmentat article 5 de l'Ordre 2/2021, de 5 de febrer.



Quart. Àrees d'interés prioritàries

D'acord amb el que s'estableix en l'apartat 2 de l'article 2 de l'Ordre 2/2021, de 5 de febrer, per a la present convocatòria s'estableixen les següents àrees d'interés prioritàries:

1. Governança fiscal, creixement econòmic i equitat en el marc autonòmic.

2. Sistemes fiscals i transformació digital.

3. Determinants de les necessitats de despesa pública dels nivells de govern subestatals en el marc d'un estat descentralitzat

4. Avaluació de polítiques públiques



Cinqué. Quantia de la subvenció, activitat finançable i duració

1. El nombre màxim d'universitats beneficiàries en aquesta convocatòria serà de dues. Així mateix, es finançaran un nombre màxim de tres projectes d'investigació de tesi doctoral, d'acord amb el següent quadre:

2. L'import màxim per projecte i la seua distribució per anualitats serà la següent:



ANY Primer any Segon any Tercer any Quart any

Import màxim per projecte (euros) 24.500 24.500 25.700 31.300





3. Les subvencions es destinaran a finançar els següents conceptes:



a) El salari i la quota empresarial a la Seguretat Social del contracte del personal investigador predoctoral.

b) Altres despeses directament relacionades amb el desenvolupament de la tesi i la formació del doctorand, fins a un màxim de 3.500 euros per anualitat. Aquestes despeses podran finançar únicament els següents conceptes:

– Material bibliogràfic fins a un màxim de 1.000 euros per anualitat.



– Béns d'equip (ordinador portàtil) per a ús de l'investigador o investigadora predoctorals en el desenvolupament de la tesi fins a un màxim de 1.500 euros per a la primera o segona anualitat del projecte i per a la compra d'una unitat. L'ordinador portàtil serà propietat de l'entitat beneficiària, per la qual cosa hauran d'estar donats d'alta en l'inventari (físic i comptable) de l'entitat, i haurà de quedar constància de la seua adquisició amb càrrec a fons de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic.

– Despeses de difusió del projecte de tesi doctoral fins a un màxim de 3.500 euros per anualitat, com ara els costos de publicació en revistes especialitzades (incloent-hi les despeses de traducció) o les quotes per adhesió a associacions especialitzades, sempre que el treball presentat per a la publicació estiga signat per la persona que realitza el projecte d'investigació de tesi subvencionat.

– Despeses derivades de l'organització i participació de la persona investigadora predoctoral i del tutor o tutora designats per l'entitat beneficiària, en jornades, seminaris i activitats de formació específiques relacionades amb el tema de la tesi doctoral o l'adquisició de capacitats i habilitats investigadores, fins a un màxim de 3.500 euros per anualitat. Aquest apartat inclou les despeses d'inscripció, viatge, manutenció i allotjament.

4. El límit conjunt per any dels conceptes subvencionables (despeses de personal i altres despeses relacionades amb el desenvolupament de la tesi i la formació del doctorand) serà la quantia individual màxima de la subvenció establida en l'apartat 2 del present article.

5. L'import de les subvencions en cap cas podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, supere el cost real de l'activitat subvencionada, de conformitat amb l'article 19.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

6. En cap cas l'import de la subvenció serà superior a l'import de la despesa sol·licitada per a la seua execució.

7. Les entitats beneficiàries hauran d'assumir qualsevol cost de contractació que excedisca la subvenció atorgada, derivat tant dels increments retributius dels salaris del personal investigador, com dels increments de les quotes empresarials de la Seguretat Social o dels increments causats per qualsevol altra circumstància o modificació en el marc laboral o legislatiu.



Sisé. Personal investigador predoctoral

El personal investigador predoctoral serà seleccionat i desenvoluparà la seua tesi doctoral en els termes establits en l'article 6 i la resta d'articulat de les bases reguladores, en la resolució de concessió i el conveni de col·laboració que se subscriga.



Seté. Criteris de valoració

1. Els criteris que s'empraran per a seleccionar les universitats beneficiàries són els establits en l'article 17 de l'Ordre 2/2021, de 5 de febrer, modificada per l'Ordre 2/2023, de 14 de març:



a) Professorat amb doctorat per cada cent alumnes: professorat permanent doctor equivalent a temps complet per cada 100 alumnes matriculats en estudis de grau, màster i doctorat. Màxim: 25 punts.

b) Nombre de tesis doctorals llegides en els programes de doctorat en economia per cada cent alumnes matriculats en estudis de grau, màster i doctorat. Màxim: 20 punts.

c) Factor d'impacte mitjà: factor d'impacte mitjà de les publicacions per a les quals hi ha un autor o autora afiliats a la institució d'acord amb Journal Citation Reports referenciat a les àrees d'Economy, Finance i Business. Màxim: 20 punts.

d) Fons d'investigació per professorat doctor: recursos per a projectes d'investigació sobre el total de professorat permanent doctor equivalent a temps complet. Màxim: 20 punts.

e) Percentatge de tesis defensades amb esment internacional en programes de doctorat en economia sobre el total de tesis llegides en programes de doctorat en economia. Màxim: 15 punts.

2. Les universitats sol·licitants hauran de presentar un certificat del representant legal, en el qual es recullen els mèrits que seran objecte de valoració per a la concessió de les subvencions, així com el detall del càlcul i dades utilitzades per a la determinació d'aquests.

3. Els criteris de concessió indicats, sobre els quals les universitats sol·licitants hauran de proporcionar informació, estaran referits a les dades del curs acadèmic finalitzat en 2022, tenint en compte que:



– Les dades d'alumnes matriculats en estudis de grau, màster i doctorat es referiran a matèries relatives a economia en sentit ampli; és a dir, tenint en compte els estudis d'economia, empresa, finances, comptabilitat, auditoria, fiscalitat o màrqueting.

– Les dades de professorat permanent doctor es referiran igualment al professorat amb doctorat en els departaments relatius a economia en sentit ampli.

– Els programes de doctorat en economia i els recursos per a projectes d'investigació es referiran també a matèries relatives a economia en sentit ampli.

4. Per a cadascun d'aquests criteris, les universitats seran classificades, per ordre decreixent (de major a menor), en funció dels seus respectius registres (dades declarades).

Les que tinguen el registre més elevat obtindran el màxim de punts del criteri, i la puntuació anirà reduint-se de manera proporcional a les dades aportades per la resta de les universitats conformement a la següent fórmula (regla de tres inversa):

Puntuació de la universitat en el criteri X = (Puntuació màxima del criteri X * Dada declarada per la universitat en el criteri X) / Dada declarada per la universitat amb la puntuació més alta en el criteri X.



5. En cas de no presentar-se informació relativa a un criteri o el càlcul i detall de les xifres utilitzades per a la determinació de les ràtios o ser considerada aquesta informació per la comissió avaluadora com a inadequada o insuficient, es valorarà amb 0 punts.

6. La puntuació final de cada universitat serà la suma dels punts obtinguts en tots els criteris.

7. En cas d'empat en la puntuació final, per a desfer-lo s'utilitzarà la puntuació en el primer criteri; si l'empat persistira, s'empraria el segon criteri i, així, successivament.



Huité. Forma i termini de presentació de les sol·licituds

1. Les sol·licituds d'aquestes subvencions hauran de presentar-les les universitats del Sistema Universitari Valencià que impartisquen estudis oficials de doctorat, en el termini de 20 dies hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació de la present convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV). La sol·licitud de la subvenció es realitzarà per part del rector o rectora de la universitat o per part de la persona que ostente la representació legal de la universitat en matèria d'investigació.

2. Les sol·licituds i la documentació necessària es presentaran telemàticament per part del representant legal de la universitat mitjançant signatura electrònica o certificat digital, en el termini establit en l'apartat anterior, a través de la seu electrònica de la Generalitat en l'adreça web https://sede.gva.es/

3. Només podrà presentar-se una sol·licitud per universitat. En el cas que una universitat present més d'una sol·licitud, només es considerarà vàlida l'última sol·licitud presentada dins del termini.



Nové. Documentació de què s'ha d'acompanyar la sol·licitud

1. La sol·licitud s'acompanyarà del certificat del representant legal a què fa referència l'apartat 2 de l'article seté de la present convocatòria.



2. En el cas d'entitats privades, llevat que la documentació ja es trobe en poder de l'administració actuant, l'imprés de sol·licitud haurà d'anar acompanyat d'una còpia del document acreditatiu de la representació legal de la persona que dona conformitat a la sol·licitud en nom de l'entitat sol·licitant. No obstant això, si la representació legal de qui actua en nom de la universitat resulta de les seues normes d'organització i funcionament, no serà necessari aportar el document acreditatiu de la representació legal. D'altra banda, aquestes entitats hauran d'acreditar el compliment de la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat o, si és el cas, l'exempció d'aquesta obligació, segons el que es preveu en l'article 7 de la Llei 11/2003, de 10 d'abril, sobre l'estatut de les persones amb discapacitat.

3. Quan la sol·licitud no reunisca els requisits exigits en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o no s'acompanye de la documentació que d'acord amb aquesta convocatòria siga exigible, es requerirà l'entitat sol·licitant perquè en el termini de 10 dies hàbils des de l'endemà de la recepció del requeriment esmene la falta o adjunte els documents preceptius, amb l'advertiment que, si no ho fa, es considerarà que ha desistit de la seua sol·licitud, prèvia resolució dictada en els termes previstos en la legislació administrativa.



Desé. Resolució

La resolució de la convocatòria es realitzarà d'acord amb el que s'estableix en els articles 18 i 19 de les bases reguladores.



Onzé. Convenis de col·laboració

1. D'acord amb el que s'estableix en l'apartat 5 de l'article 19 de les bases reguladores, en la resolució de concessió s'establirà un termini d'1 mes perquè les universitats beneficiàries realitzen una proposta de projectes d'investigació de tesis doctorals per a finançar i que hauran d'ajustar-se a les àrees prioritàries establides en la present convocatòria. A aquest efecte, la universitat que quede en la primera posició en el procés de baremació haurà de presentar una proposta ordenada amb almenys 4 projectes d'investigació de tesis doctorals, mentre que la universitat que quede en segona posició haurà de presentar una proposta ordenada amb un mínim de 2 projectes d'investigació de tesis doctorals. Aquesta proposta haurà de contindre, per a cada projecte de tesi doctoral, el que s'estableix en l'apartat 6 de l'article 19 de les bases reguladores.

2. Sobre la base d'aquesta proposta, l'òrgan instructor dictarà la resolució definitiva de resolució de concessió, amb la selecció de projectes d'investigació de tesi per a finançar en funció de la viabilitat d'aquests i de l'existència de tutors o tutores disponibles en els diferents departaments o organismes autònoms de la Generalitat Valenciana. Per a això, podrà sol·licitar l'assessorament d'experts o expertes independents. La resolució de selecció de projectes d'investigació de tesi es publicarà en la pàgina web de la conselleria competent en matèria de finançament autonòmic. La resolució definitiva de concessió posarà fi a la via administrativa i serà notificada a les persones interessades.



3. Una vegada publicada la resolució de selecció dels projectes d'investigació de tesi per a finançar, i amb caràcter previ a la subscripció del conveni, les universitats podran iniciar el procés de selecció del personal investigador predoctoral, que s'ajustarà al que s'estableix en les bases reguladores i en la present convocatòria.

4. En un termini màxim de 3 mesos des de la publicació de la resolució de selecció de projectes d'investigació, se subscriurà amb cada entitat beneficiària el corresponent conveni de col·laboració, en el qual es concretaran els aspectes establits en l'article 5 de les bases reguladores.

5. Si en el termini indicat no s'ha subscrit l'esmentat conveni per causes imputables a l'entitat beneficiària, s'entendrà que renuncia a la subvenció concedida.

6. Si en el moment de la signatura del conveni no ha finalitzat el procés de selecció de la persona investigadora predoctoral, les dades de la persona candidata seleccionada s'incorporaran com a addenda al conveni.

7. La data d'inici del contracte o, si escau, el termini de 3 mesos i 10 dies des de la publicació de la resolució de selecció de projectes d'investigació determina l'inici de l'execució del projecte i de la subvenció.





Dotzé. Justificació de les subvencions

La justificació de les subvencions es realitzarà d'acord amb el que s'estableix en l'article 22 de les bases reguladores.



Tretzé. Pagament de les subvencions

1. Per a cada anualitat pressupostària, es realitzarà el pagament anticipat del cent per cent de l'import de les subvencions que es convoquen mitjançant la present resolució, si la llei de pressupostos de la Generalitat o una altra norma així ho estableixen, d'acord amb la sol·licitud presentada i en els termes establits en la resolució de concessió i aquesta resolució de convocatòria.

2. En un altre cas, el pagament de la subvenció es realitzarà prèvia justificació per l'entitat beneficiària de la realització del projecte d'acord amb la sol·licitud presentada i en els termes establits en la resolució de concessió i aquesta resolució de convocatòria.



Catorzé. Ordenació i instrucció

1. L'ordenació i instrucció del procediment per a la concessió de les subvencions convocades correspondrà a una persona titular de la direcció general competent en matèria de finançament autonòmic.

2. La selecció de les universitats es durà a terme per part de l'òrgan instructor a proposta d'una comissió avaluadora integrada pels següents membres:

– Presidència: titular de la Subdirecció General de Finançament Autonòmic i Política Financera o persona en qui delegue

– Vocal: cap del Servei de Finançament Autonòmic o persona en qui delegue.

– Vocal amb funcions de secretari o secretària: titular de la Unitat de Coordinació Administrativa i Suport Administratiu o persona en qui delegue.

3. En aplicació del que es preveu en el III Pla d'igualtat de dones i homes de l'Administració de la Generalitat, aprovat per l'Acord de 5 d'agost de 2022, del Consell, i el que es disposa en la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes, haurà d'existir una presència equilibrada de dones i homes en la comissió avaluadora.

4. Per a l'avaluació de les sol·licituds, en el cas que d'acord amb l'article 18 de les bases reguladores calga establir una relació prioritzada d'aquestes, la direcció general competent en matèria de finançament autonòmic podrà sol·licitar l'assessorament d'experts o expertes independents, a través de l'Agència Valenciana d'Avaluació i Prospectiva (AVAP) o l'Agència Estatal d'Investigació (AEI).



Quinzé. Mitjans de publicació i notificació dels diferents tràmits



1. La publicació de les llistes previstes en el procés de selecció es farà en la seu electrònica o portal institucional de la Generalitat en internet, www.gva.es, i en la pàgina web de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic http://www.hisenda.gva.es.

2. La resolució de concessió es publicarà en la seu electrònica esmentada en l'apartat 1 i també en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, amb expressió de les bases de la convocatòria, del programa i crèdit pressupostari al qual s'impute la subvenció atorgada, així com l'exprés esment dels grups d'investigació i entitats beneficiàries.



3. La publicació de la resolució de concessió en la seu electrònica de la Generalitat produirà els efectes de notificació a les persones interessades, d'acord amb el que es disposa en l'article 45.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



Setzé. Òrgan competent per a la resolució i recursos

1. La resolució de concessió de les subvencions convocades serà dictada per delegació, per la persona titular de la direcció general competent en matèria de finançament autonòmic. I això, de conformitat amb l'article 19 de l'Ordre 2/2021, de 5 de febrer, de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic.

2. La resolució que es dicte conformement al que es disposa en l'article anterior posarà fi a la via administrativa i contra aquesta es podrà interposar un recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de ser notificada, o bé directament un recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la notificació, de conformitat amb el que es disposa en l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

3. El termini màxim per a resoldre les sol·licituds presentades i per a la concessió de les subvencions que s'estableixen en la present convocatòria serà de sis mesos a partir de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. En el cas que es requerisca a l'interessat l'esmena de la sol·licitud, el còmput d'aquest termini s'interromprà pel temps que transcórrega entre la notificació del requeriment i el seu efectiu compliment per part del destinatari o, en defecte d'això, pel termini concedit, d'acord amb el que s'estableix en l'article 22 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



Desseté. Efectes

La present resolució produirà efectes des de l'endemà de ser publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Dihuité. Recursos contra la convocatòria

Contra la present resolució, que posa fi a la via administrativa, conforme a l'article 114 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, es podrà interposar un recurs contenciós administratiu davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de ser publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, conformement al que disposen els articles 46 i concordants de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.



A més, abans d'acudir a la via judicial, podrà recórrer potestativament en reposició contra la resolució, davant del mateix òrgan que l'ha dictada, en el termini d'un mes comptat també des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, de conformitat amb l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



València, 17 de maig de 2023.– El sotssecretari de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic (p. d. Resolució de 8.06.22, DOGV 9360): Daniel González Serisola.

Mapa web