Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDRE 43/2016, de 3 d'agost, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es modifica l'Ordre 53/2012, de 8 d'agost, de la Conselleria d'Educació, Formació i Ocupació, per la qual es regula el servei de menjador escolar en els centres docents no universitaris de titularitat de la Generalitat dependents de la conselleria amb competència en matèria d'educació.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 7845 de 05.08.2016
Número identificador:  2016/6403
Referència Base de Dades:  005974/2016
 



ORDRE 43/2016, de 3 d'agost, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es modifica l'Ordre 53/2012, de 8 d'agost, de la Conselleria d'Educació, Formació i Ocupació, per la qual es regula el servei de menjador escolar en els centres docents no universitaris de titularitat de la Generalitat dependents de la conselleria amb competència en matèria d'educació. [2016/6403]

PREÀMBUL



El menjador escolar és un servei complementari en l'acció educativa de l'escola que afavoreix, a més, l'accés generalitzat a una alimentació saludable i de qualitat per a la totalitat de l'alumnat, incidint de manera fonamental en aquell alumnat amb una situació socioeconòmica desfavorable. D'altra banda, el menjador escolar és un instrument afavoridor de la conciliació laboral i familiar, així com un espai de convivència de l'alumnat que cal aprofitar i potenciar.



Durant aquests anys s'ha vist la necessitat d'adequar la dinàmica de funcionament del servei de menjador a les noves necessitats que van sorgint.

Entre aquestes necessitats hi trobem el compromís de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport de garantir el funcionament del menjador escolar durant tot el període lectiu del curs escolar. D'altra banda, les noves necessitats dels centres educatius fan necessari puntualitzar aspectes com ara la ràtio de monitors per comensal de menjador o garantir la presència de responsables del centre durant la prestació del servei.

El Decret 155/2015, de 18 de setembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, atribueix a la Direcció General de Centres i Personal Docent, entre altres competències, la planificació, ordenació i execució d'actuacions relatives al transport i menjador escolar, serveis escolars, escola llar i altres de naturalesa anàloga.



Per tot això, en virtut de les atribucions conferides per l'article 28.e de la Llei 5/1983, del Consell, i el Decret 103/2015, de 7 de juliol, del Consell, pel qual s'establix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat, i vista la proposta del director general de Centres i Personal Docent,



ORDENE



Article únic

Es modifiquen els articles 2, 7.1, 7.7, 7.8, 9, 11.3.f, 17.5, i 21 de l'Ordre 53/2012, de 8 d'agost, de la Conselleria d'Educació, Formació i Ocupació, per la qual es regula el servei de menjador escolar en els centres docents no universitaris de titularitat de la Generalitat dependents de la conselleria amb competència en matèria d'educació, que quedaran redactats d'acord amb l'annex I.



DISPOSICIÓ ADDICIONAL



Única

L'aplicació i el posterior desplegament d'aquesta ordre no podrà tindre cap incidència en la dotació de tots i cada un dels capítols de despesa assignats a la conselleria competent en matèria d'educació i, en tot cas, haurà de ser atés amb els mitjans personals i materials de la conselleria competent per raó de la matèria.



DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA



Única

Es deroguen l'apartat 2 de l'article 7, l'apartat 2.c de l'article 4, l'apartat 6 de l'article 15, i l'apartat 3 de l'article 18 de l'Ordre 53/2012, de 8 d'agost, de la Conselleria d'Educació, Formació i Ocupació, per la qual es regula el servei de menjador escolar en els centres docents no universitaris de titularitat de la Generalitat dependents de la conselleria amb competència en matèria d'educació. Així mateix, queden derogades totes les disposicions del mateix rang o d'un rang inferior que s'oposen al que disposa la present ordre.



DISPOSICIÓ FINAL



Única

La present ordre entrarà en vigor l'endemà de ser publicada en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.



València, 3 d'agost de 2016



El conseller d'Educació, Investigació, Cultura i Esport,

VICENT MARZÀ IBÁÑEZ





ANNEX

Nova redacció dels preceptes afectats per la modificació parcial de l'Ordre 53/2012, de 8 d'agost, de la Conselleria d'Educació, Formació i Ocupació, per la qual es regula el servei de menjador escolar en els centres docents no universitaris de titularitat de la Generalitat dependents de la conselleria amb competència en matèria d'educació



U

L'article 2 queda redactat de la manera següent:

Article 2. Concepte de servei de menjador escolar

1. El servei de menjador escolar comprén tant l'alimentació de l'alumnat usuari com la vigilància i l'atenció educativa d'aquest, durant tots els dies lectius del curs escolar.

2. El servei de menjador escolar comprendrà, d'una banda, la programació, l'elaboració i la distribució dels menús i totes aquelles actuacions tendents a garantir el compliment dels requisits i controls higienicosanitaris.

3. El servei de menjador escolar comprendrà, d'altra banda, l'atenció educativa de l'alumnat, que es desenvoluparà tant durant el període d'alimentació com durant els períodes anterior i posterior a aquest. A través de l'atenció educativa fomentarà la promoció de la salut, els hàbits alimentaris i les habilitats socials de l'alumnat, així com hàbits relacionats amb la cultura, l'esport i l'oci.

4. No obstant el caràcter de servei complementari, l'administració educativa garantirà la prestació d'aquest quan reunisca alguna de les condicions següents:

a) Alumnat transportat que siga beneficiari directe de l'ajuda per al menjador escolar d'acord amb la normativa que regula la convocatòria de les dites ajudes.

b) Alumnat d'educació especial.

c) Alumnat escolaritzat en centres d'acció educativa singular (CAES).



Dos

L'article 7.1 queda redactat de la manera següent:

7.1. El servei de menjador escolar podrà ser sol·licitat pels pares o tutors de l'alumnat matriculat en el centre docent que preste aquest servei. A aquest efecte, s'haurà de presentar la instància normalitzada que facilitarà cada centre, on se sol·licite el servei de menjador escolar en nom de l'alumnat interessat.



Tres

L'article 7.7 queda redactat de la manera següent:

7.7. El consell escolar farà públic el llistat d'admesos i suplents, ordenat segons els criteris de priorització, en el tauler d'anuncis del centre, amb anterioritat al primer dia lectiu del curs corresponent.



Amb els no admesos es constituirà una llista d'espera ordenada segons els criteris anteriors. Aquesta llista tindrà una vigència d'un curs acadèmic.



Quatre

L'article 7.8 queda redactat de la manera següent:

7.8. El procediment de selecció i admissió de l'alumnat haurà d'haver finalitzat amb anterioritat al primer dia lectiu del curs escolar, sense perjuí que, excepcionalment, durant el curs escolar hagen de produir-se incorporacions davant de la necessitat d'admetre alumnat adscrit al centre després de la iniciació del curs.



Cinc

L'article 9 queda redactat de la manera següent:

Article 9. Calendari de funcionament del servei de menjador escolar



El servei de menjador escolar funcionarà durant tots els dies lectius de cada curs escolar.



Sis

L'article 11.3.f queda redactat de la manera següent:

11.3 f) Participar en les activitats educatives programades tant en el projecte educatiu del servei de menjador com en el programa anual de menjador. No obstant això, hi ha la possibilitat que l'alumnat usuari del servei de menjador escolar participe, voluntàriament, en activitats extraescolars que s'organitzen en el centre.



Set

L'article 17.5 queda redactat de la manera següent:

17.5. Assegurar la presència del responsable de menjador durant el temps de duració de la prestació del servei. En cas d'absència del responsable de menjador, la direcció del centre haurà d'assegurar la presència d'un membre de l'equip directiu durant el dit temps.



Huit

L'article 21 queda redactat de la manera següent:

Article 21. Nombre de monitors o monitores de menjador

1. En funció de l'etapa i del nombre d'alumnes usuaris del servei de menjador, s'estableix el següent nombre mínim de monitors o monitores:

– Educació Infantil de 2 i 3 anys: un monitor o monitora per cada 10 alumnes o fracció superior a 5.

– Educació Infantil de 4 i 5 anys: un monitor o monitora per cada 20 alumnes o fracció superior a 7.

– Educació Primària i Secundària Obligatòria: un monitor o monitora per cada 30 alumnes o fracció superior a 10.

– Educació especial i alumnes amb necessitats educatives especials, escolaritzats en règim ordinari: un monitor o monitora per cada 6 alumnes o fracció igual o superior a 1. Excepcionalment, el titular de la direcció territorial d'educació podrà reduir la ràtio anterior quan es produïsquen disfuncions que impedisquen una normal atenció al dit alumnat, analitzat cada cas concret amb la direcció del centre.

Mapa web