Ficha disposicion

Ficha disposicion





DECRET 65/2024, de 10 de juny, del Consell, pel qual es regula el Registre de personal funcionari habilitat de la Generalitat.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 9869 de 12.06.2024
Número identificador:  2024/5520
Referència Base de Dades:  005451/2024
 



DECRET 65/2024, de 10 de juny, del Consell, pel qual es regula el Registre de personal funcionari habilitat de la Generalitat. [2024/5520]

Índex

Preàmbul

Capítol I. Disposicions generals

Article 1. Objecte

Article 2. Àmbit d'aplicació

Article 3. Creació del Registre de personal funcionari habilitat de la Generalitat

Article 4. Òrgans competents per a l'habilitació

Capítol II. Del Registre de personal funcionari habilitat de la Generalitat

Article 5. Pràctica de la inscripció

Article 6. Inscripció en el Registre

Article 7. Contingut del Registre

Article 8. Funcionament del Registre

Article 9. Accés a la informació

Article 10. Protecció de dades de caràcter personal

Article 11. Vigència de l'habilitació

Capítol III. Del personal funcionari habilitat i les seues funcions

Article 12. Del personal funcionari habilitat

Article 13. Funcions del personal funcionari habilitat

Article 14. Del servici d'assistència en l'ús de mitjans electrònics



Article 15. Identificació o firma electrònica

Article 16. Notificació per compareixença espontània

Article 17. Expedició de còpies autèntiques

Disposicions addicionals

Disposició addicional primera. Entitats locals de la Comunitat Valenciana

Disposició addicional segona. Incidència pressupostària



Disposició addicional tercera. Especialitats per raó de la matèria

Disposició derogatòria

Disposició derogatòria única

Disposicions finals

Disposició final primera. Assignació de mitjans

Disposició final segona. Habilitació de desplegament

Disposició final tercera. Entrada en vigor





PREÀMBUL



I



L'article 12 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, configura el deure de les administracions públiques de garantir que les persones interessades puguen relacionar-se amb l'Administració a través de mitjans electrònics, per a la qual cosa posaran a la seua disposició els canals d'accés que siguen necessaris, així com els sistemes i les aplicacions que es determinen en cada cas.

Este deure té una projecció específica sobre les persones interessades que no estiguen obligades a relacionar-se electrònicament amb l'Administració, amb especial referència a la identificació o firma electrònica, presentació de sol·licituds a través del Registre electrònic general i obtenció de còpies autèntiques.

Amb la finalitat de garantir el dret de les persones interessades a ser assistides en l'ús de mitjans electrònics, i així complir el mandat expressat en la normativa esmentada, el present decret del Consell té per objecte la creació i regulació del Registre de personal funcionari habilitat de la Generalitat i dels organismes autònoms i entitats de dret públic que integren el seu sector públic instrumental.



Els servicis d'assistència que preste a la ciutadania este personal funcionari habilitat permeten un avanç significatiu en un doble vessant.



D'una banda, es fa un pas més cap a l'administració electrònica, ja que permeten accedir a estos mitjans a qui, d'una altra manera, només podria relacionar-se mitjançant paper amb l'Administració, i que, si no disposara d'eixa assistència, podria situar-se en una posició desigual respecte de la resta de la població que té estos mitjans i els utilitza de manera autònoma, amb la qual cosa s'aconseguix reduir la bretxa tecnològica.

D'altra banda, dins del context descrit, el present decret del Consell constituïx l'instrument normatiu pel qual es dona el degut compliment al mandat que contenen els articles 12.3 i 27.1 de la Llei 39/2015, 1 d'octubre.

En este sentit, si les persones no disposen dels mitjans electrònics necessaris, la seua identificació o firma electrònica en el procediment administratiu podrà ser vàlidament realitzada per personal funcionari habilitat mitjançant l'ús del sistema de firma electrònica del qual estiga dotat per a fer-ho.

El paràgraf tercer de l'esmentat article 12 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, disposa que l'Administració general de l'Estat, les comunitats autònomes i les entitats locals mantindran actualitzat un registre en què constarà el personal funcionari habilitat per a la identificació o firma.

En els mateixos termes es pronuncia l'article 27 de la llei esmentada respecte de la realització de còpies autèntiques, i disposa que estes administracions podran fer còpies autèntiques mitjançant personal funcionari habilitat o una actuació administrativa automatitzada.



D'altra banda, l'article 41 d'esta llei establix la preferència de mitjans electrònics per a la pràctica de les notificacions i matisa que estes podran practicar-se per mitjans no electrònics quan la persona interessada comparega espontàniament en les oficines d'assistència en matèria de registres i sol·licite la comunicació o notificació personal en eixe moment.

L'habilitació al personal funcionari per a la identificació o firma garantix l'efectiu compliment d'esta previsió, en la mesura en què esta permet l'accés a la seu electrònica o carpeta ciutadana, a on la persona assistida podrà comparéixer i accedir al contingut de les notificacions sol·licitades.

En definitiva, la legislació sobre procediment administratiu comú reconeix al personal funcionari habilitat les funcions d'identificació o firma, d'expedició de còpies autèntiques i de pràctica de notificacions electròniques per compareixença espontània de la persona interessada.



A este efecte, preveu l'obligació de comptar amb un registre de personal funcionari habilitat, que haurà de ser plenament interoperable i estar interconnectat amb els de la resta d'administracions públiques, i en el qual s'inclourà, almenys, el personal funcionari que preste servicis en les oficines d'assistència en matèria de registres, segons el que disposen els articles 12 i 27.

L'exposició de motius de la llei esmentada establix que, si així ho decidix organitzar cada administració, podrà constar conjuntament el personal funcionari habilitat per a la realització de còpies autèntiques i el personal dedicat a assistir les persones interessades en l'ús de mitjans electrònics. No hi ha cap impediment al fet que una mateixa persona funcionària tinga reconegudes les dos funcions o només una.

Les previsions relatives al Registre de personal funcionari habilitat són objecte de desplegament reglamentari en el Reial decret 203/2021, de 30 de març, pel qual s'aprova el Reglament d'actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics de l'Administració general de l'Estat, a l'empara del que disposa el 149.1.18é de la Constitució Espanyola, que atribuïx a l'Estat la competència exclusiva en matèria de procediment administratiu comú i per a dictar les bases del règim jurídic de les administracions públiques, per la qual cosa este Reial decret 203/2021, de 30 de març, constituïx normativa bàsica parcial en determinats articles, segons el que assenyala la seua disposició final primera, apartats primer i segon.









II



En l'àmbit de la Comunitat Valenciana, el Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'administració electrònica de la Comunitat Valenciana, ja preveia la figura de personal funcionari habilitat. En particular, la norma li atribuïx les funcions d'identificació o autenticació de les persones que no tenen un instrument de firma o acreditació d'identitat electrònica, i d'obtenció de còpies electròniques mitjançant la digitalització de documents, segons els seus articles 28 i 64, respectivament.

Així mateix, la norma esmentada establix en l'article 29 que el Registre de personal funcionari habilitat contindrà la llista de personal funcionari habilitat per a dur a terme qualsevol procediment o tràmit electrònic la gestió del qual corresponga a qualsevol òrgan de la Generalitat. Este article afig que la gestió d'altes, modificacions i baixes de personal funcionari habilitat es farà per mitjà del Registre electrònic de representació de la Generalitat.





III



El present decret del Consell s'estructura en tres capítols, consta de dèsset articles, tres disposicions addicionals, una derogatòria i tres disposicions finals.

El capítol I arreplega les disposicions generals relacionades amb l'objecte del decret, la creació del Registre de personal funcionari habilitat i els òrgans competents en esta matèria.

El capítol II regula el procediment per a l'habilitació, la inscripció en el Registre i el seu contingut mínim; així mateix, regula el funcionament per mitjans electrònics i l'accés a la informació que este conté.



El capítol III desenvolupa les funcions que exercirà el personal funcionari habilitat. Les funcions principals són l'assistència específica en l'ús de mitjans electrònics, la identificació o firma de la persona assistida a través del personal funcionari habilitat adscrit a les oficines d'assistència en matèria de registres, quan alguna de les persones interessades no dispose dels mitjans electrònics necessaris, i l'expedició de còpies autèntiques.

En l'àmbit de la identificació o firma, el funcionari habilitat podrà practicar notificacions electròniques a la persona assistida quan esta les sol·licite mitjançant compareixença espontània.

El personal funcionari habilitat podrà atendre el públic quan ja exercisca esta funció o estiga adscrit a les oficines d'assistència en matèria de registres, sense que l'atorgament de l'habilitació modifique els horaris habituals d'atenció a la ciutadania ni l'adscripció orgànica del lloc de treball que exercixen.

S'hi inclouen tres disposicions addicionals referents a la inexistència d'incidència pressupostària, a la col·laboració amb les entitats locals i, finalment, a l'especialitat per raó de la matèria.

També té una disposició que deroga els articles 28, 29 i 64 del Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'administració electrònica de la Comunitat Valenciana a fi d'unificar la regulació d'este registre de funcionaris habilitats.



Les disposicions finals es referixen a l'habilitació per a desplegar este decret del Consell, l'assignació de mitjans, així com la data d'entrada en vigor d'esta norma.





IV



En compliment del que establix l'article 129 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en l'elaboració de la present regulació s'ha actuat d'acord amb els principis de necessitat, eficàcia, proporcionalitat, seguretat jurídica, transparència i eficiència.

Així, la present disposició es gesta en virtut del principi de necessitat i eficàcia, ja que, ateses les innovacions normatives produïdes en els últims anys, insta a posar en pràctica totes les mesures de simplificació i agilització administrativa i responsabilitat professional i social que siga possible arbitrar, i, entre estes, la que ací es promou, de manera que la via reglamentària és un instrument adequat per a aconseguir els objectius que la inspiren.

En connexió amb l'anterior, el present decret del Consell conté la regulació imprescindible i es dicta després de constatar que no hi ha altres mesures menys restrictives de drets, o que imposen menys obligacions a les persones destinatàries, de manera que es complix el principi de proporcionalitat.

Quant al principi de seguretat jurídica, esta disposició es concep d'acord amb la normativa bàsica i la de rang superior per a crear un instrument jurídic de caràcter estable i aclaridor que responga, a més, al principi d'eficiència, defuja càrregues administratives innecessàries o accessòries en congruència amb la seua finalitat simplificadora i afavorisca la deguda implantació de processos de tramitació electrònica integrada i la racionalització de la gestió dels recursos públics. A més, ha sigut sotmés als tràmits de consulta prèvia i informació pública que preveu la normativa aplicable, en compliment del principi de transparència.

En virtut del que s'ha exposat i de les competències atribuïdes en matèria de tecnologies de la informació i simplificació administrativa, les dos del Decret 10/2023, de 19 de juliol, del president de la Generalitat; d'acord amb el que establixen els articles 18.f), 28.c), 33.1 i 43 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell; a proposta conjunta del president de la Generalitat i de la consellera d'Hisenda, Economia i Administració Pública, i amb la deliberació prèvia del Consell, en la reunió del dia 10 de juny de 2024,





DECRETE



CAPÍTOL I

Disposicions generals



Article 1. Objecte

1. És objecte d'este decret del Consell la creació, la regulació i el funcionament del Registre de personal funcionari habilitat de la Generalitat, en el qual constaran inscrites les dades del personal funcionari habilitat per a l'assistència en l'ús de mitjans electrònics.

2. Així mateix, regula els òrgans competents per a atorgar l'habilitació al personal funcionari, l'abast i la duració d'esta, així com la delimitació de les funcions del personal funcionari habilitat.





Article 2. Àmbit d'aplicació



1. El present reglament és aplicable al personal funcionari de carrera o interí de l'Administració de la Generalitat i dels seus organismes autònoms i entitats de dret públic de les quals siga objecte d'inscripció en el Registre de personal funcionari habilitat.

2. Les disposicions que conté este reglament són, així mateix, aplicables a les persones interessades que, sense estar obligades a relacionar-se electrònicament amb l'Administració, no tinguen mitjans electrònics suficients per a comunicar-se amb esta i sol·liciten ser assistides per personal funcionari públic habilitat a este efecte per a rebre informació i poder relacionar-se amb qualsevol òrgan de l'Administració pública utilitzant estos mitjans i recursos.



Article 3. Creació del Registre del personal funcionari habilitat de la Generalitat

1. Es crea el Registre de personal funcionari habilitat de la Generalitat, en el qual constaran inscrites les dades del personal funcionari habilitat per a l'assistència en l'ús de mitjans electrònics a les persones interessades.

2. Este registre serà únic en el seu àmbit d'aplicació, interoperable i estarà interconnectat amb els registres de personal funcionari habilitat de les diferents administracions públiques.



Article 4. Òrgans competents per a l'habilitació

1. L'òrgan directiu amb competències en matèria de simplificació administrativa assumix la direcció, supervisió, coordinació i gestió del Registre de personal funcionari habilitat.

2. Corresponen a l'òrgan directiu amb competències en matèria de tecnologies de la informació i les comunicacions la implementació i la gestió tècnica de la plataforma tecnològica que suporta el Registre.

3. Les subsecretaries són els òrgans competents per a habilitar personal funcionari de cada conselleria, d'ofici o a proposta del centre directiu o de la unitat administrativa de la qual depenguen. La inscripció en el Registre la faran estes subsecretaries o la unitat administrativa designada, si és el cas. Per agilitat en la gestió, sobretot en departaments amb estructures organitzatives àmplies i/o complexes, les subsecretaries podran delegar esta competència en altres òrgans, de conformitat amb el que disposa la normativa reguladora del règim jurídic del sector públic.



4. Els òrgans que exercisquen la direcció de personal de cada organisme o entitat de dret públic integrada en el sector públic instrumental de la Generalitat, en els termes que preveu la normativa sobre regulació del règim del personal directiu del sector públic instrumental de la Generalitat, seran competents per a habilitar i registrar el personal funcionari de cada organisme o entitat.





CAPÍTOL II

Del Registre de personal funcionari habilitat de la Generalitat



Article 5. Pràctica de la inscripció

1. La unitat administrativa que determine la subsecretaria de cada conselleria o les persones que exercisquen la direcció de personal de cada organisme o entitat integrada en el sector públic instrumental de la Generalitat serà la responsable de la inscripció de l'alta, modificació i baixa de les persones funcionàries habilitades del seu departament o organisme, i practicarà els assentaments corresponents en el registre.

2. Les altes, modificacions o baixes del Registre de personal funcionari habilitat tindran efecte des del moment en què s'inscriguen. El Registre generarà una credencial disponible a petició de la persona habilitada.



Article 6. Inscripció en el Registre

1. En el Registre de personal funcionari habilitat s'inscriuran:

a) El personal funcionari habilitat per a la identificació o firma electrònica de les persones assistides en l'ús de mitjans electrònics.

b) El personal funcionari habilitat per a expedir còpies autèntiques.

2. En tot cas, s'hi inscriurà el personal funcionari habilitat que presta servici en les oficines d'assistència en matèria de registres de l'Administració de la Generalitat.





Article 7. Contingut del Registre

1. Les altes, modificacions i baixes del personal funcionari habilitat constaran en el Registre de personal funcionari habilitat de la Generalitat.

2. En el Registre del personal funcionari habilitat es faran constar, com a mínim, les següents dades del personal funcionari habilitat:



a) Nom i cognoms del personal funcionari.

b) Document nacional d'identitat (DNI) o número d'identitat d'estranger (NIE).

c) Òrgan o organisme d'adscripció.

d) Lloc de treball que exercix: denominació i número de lloc, si és el cas.

e) Si presta servicis en una oficina d'assistència en matèria de registres o no.

f) Número de registre de personal funcionari que siga habilitat.

g) Correu electrònic corporatiu.

h) Data d'alta i atorgament de l'habilitació.

i) Tipus d'habilitacions: identificació o firma electrònica, expedició de còpies autèntiques, o les dos.

j) Modificacions de l'habilitació, si és el cas.

k) Data de baixa en el Registre, si és el cas.



Article 8. Funcionament del Registre

1. El funcionament del Registre serà íntegrament a través de mitjans electrònics.

2. De tota alta, modificació o baixa que es realitze en el Registre se n'assegurarà la traçabilitat, en particular la data i hora de l'assentament de l'alta, modificació o baixa.

3. La informació que conté el Registre es custodiarà en els termes que establisca la legislació aplicable i complirà les garanties i mesures de seguretat que preveu la legislació en matèria de protecció de dades de caràcter personal i en la que fa referència al funcionament de l'Administració pública per mitjans electrònics.



Article 9. Accés a la informació

1. L'accés al contingut d'este registre garantirà a cada una de les conselleries la comprovació de les persones funcionàries que estiguen habilitades en els seus respectius àmbits competencials; igualment, el Registre serà accessible per a les persones titulars o responsables autoritzades dels òrgans de les administracions públiques, els seus organismes públics i entitats de dret públic per a obtindre informació sobre les seues habilitacions. D'acord amb el principi de minimització, l'accés a estes dades ha de ser adequat, pertinent i limitat en relació amb les finalitats per a les quals són tractades.

2. El Registre oferirà als òrgans i organismes interessats, com a via d'accés a la informació, l'accés en línia mitjançant servicis web a l'efecte de comprovar, automàticament i en temps real des de les aplicacions, l'habilitació d'un funcionari per al procediment al qual donen suport. Les peticions al Registre per als procediments i tràmits per mitjans electrònics, de les quals l'òrgan o organisme administratiu peticionari siga competent, s'enviaran per un canal segur de comunicacions i hauran de firmar-se amb firma electrònica avançada qualificada o segell electrònic qualificat de l'esmentat òrgan o administració d'adscripció. L'aplicació de suport al Registre mantindrà la traçabilitat de totes les peticions rebudes.

3. Les persones funcionàries inscrites en el Registre tindran accés a consultar les dades que afecten la seua situació en este, les habilitacions conferides i els termes en els quals s'han atorgat estes, així com a rectificar estes dades en els casos en què siga procedent.



Article 10. Protecció de dades de caràcter personal

1. Les dades personals es tractaran de conformitat amb el que disposa el Reglament (UE) 2016/679, del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i la lliure circulació d'estes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades), i la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.



2. La subsecretaria del departament responsable de les activitats de tractament de les dades de caràcter personal que conté el Registre garantirà:

a) L'aplicació dels principis de protecció de dades regulades en l'article 5 del Reglament (UE) 2016/679, del Parlament i del Consell, de 27 d'abril de 2016.

b) El compliment del deure d'informació de conformitat amb els articles 13 i 14 del Reglament (UE) 2016/679, del Parlament i del Consell, de 27 d'abril de 2016, amb totes les persones interessades les dades de les quals siguen objecte de tractament de les activitats regulades en este decret del Consell.

c) L'adopció de mesures d'índole tècnica i organitzativa que siguen necessàries i apropiades per a garantir un nivell de seguretat adequat al risc, assegurant, en tot cas, la confidencialitat, la seguretat i la integritat de les dades, així com les conduents a fer efectives les garanties, les obligacions i els drets reconeguts en el règim jurídic de protecció de dades. Estes mesures es correspondran amb les que establix l'Esquema Nacional de Seguretat.

3. Les persones afectades per les diferents activitats de tractament podran exercir els seus drets d'accés, rectificació i supressió de dades, així com de limitació o oposició del tractament, quan siga procedent, davant del departament de la Generalitat competent en matèria de registres de personal funcionari habilitat.



Article 11. Vigència de l'habilitació

1. L'habilitació tindrà vigència indefinida sempre que el personal funcionari estiga en actiu. L'habilitació es revocarà quan es produïsca un canvi de lloc de treball o se suprimisquen els procediments i servicis que abaste la seua habilitació, o quan no estiga en situació de servici actiu, fet que donarà lloc a la baixa del personal funcionari habilitat en el Registre.

2. Així mateix, l'òrgan competent per a la concessió de l'habilitació podrà revocar-la en qualsevol moment.





CAPÍTOL III

Del personal funcionari habilitat i les seues funcions



Article 12. Del personal funcionari habilitat

1. El personal funcionari habilitat haurà d'estar en situació de servici actiu i podrà estar adscrit a les oficines d'assistència en matèria de registre de la Generalitat o a altres unitats administratives diferents, quan motius organitzatius o raons d'eficàcia procedimental així ho aconsellen.

2. L'atorgament de l'habilitació no suposarà cap modificació en l'adscripció orgànica del lloc de treball que exercix el personal funcionari habilitat.

3. El personal funcionari habilitat adscrit a les oficines d'assistència en matèria de registres actuarà dins dels horaris habituals d'atenció al públic de les dependències administratives en què exercisca la seua funció.



Article 13. Funcions del personal funcionari habilitat

1. El personal funcionari habilitat podrà exercir les següents funcions d'assistència en l'ús de mitjans electrònics, en funció de la seua habilitació:

a) Assistència específica en l'ús de mitjans electrònics. El personal funcionari habilitat ajudarà i informarà les persones interessades en l'ús de mitjans electrònics.

b) La identificació o firma electrònica en el procediment administratiu podrà ser vàlidament realitzada per personal funcionari habilitat quan alguna de les persones interessades no dispose dels mitjans electrònics necessaris.

c) Notificació per compareixença espontània. El personal funcionari habilitat podrà practicar notificacions si la persona assistida així ho sol·licita mitjançant l'acte de presència en les oficines d'assistència en matèria de registres.

d) L'expedició de còpies autèntiques, que sol·licite la persona assistida, de documents que estiguen en poder de l'Administració i que hagen sigut expedits per esta, o bé dels que li ha entregat a esta la persona interessada.

2. Les funcions que preveu l'apartat anterior les durà a terme, almenys, el personal funcionari habilitat que exercisca tasques d'atenció al públic o estiga adscrit a les oficines d'assistència en matèria de registres.



Article 14. Del servici d'assistència en l'ús de mitjans electrònics



1. El personal funcionari públic habilitat assistirà les persones físiques que ho sol·liciten i que, sense tindre l'obligació de relacionar-se electrònicament amb l'Administració, no disposen de mitjans electrònics necessaris per a la realització d'actuacions i tràmits amb la Generalitat, en particular, respecte a la identificació o firma electrònica, així com per a la presentació de sol·licituds i expedició de còpies autèntiques.

2. L'abast de la intervenció del funcionari es limitarà a proporcionar a la persona interessada els mitjans electrònics necessaris per a la seua identificació o firma electrònica en el procediment de què es tracte.

3. Seran les unitats competents per raó de la matèria o del procediment de què es tracte les que, si és el cas, hauran d'efectuar les comprovacions oportunes del contingut, l'autenticitat, la validesa o la suficiència de la documentació presentada, sense perjuí de les responsabilitats penals, civils o administratives en què puguen incórrer les persones assistides per la inexactitud, falsedat o omissió, de caràcter essencial, del que s'ha aportat o declarat, d'acord amb el règim que preveu la normativa reguladora del procediment administratiu comú.





Article 15. Identificació o firma electrònica

1. Les actuacions d'identificació o firma electrònica del personal funcionari habilitat es duran a terme mitjançant l'ús del sistema de firma electrònica del qual estiga dotat per a fer-ho, faran referència expressa a esta circumstància, i podran comprovar-se, a través dels codis segurs de verificació o un altre sistema de verificació utilitzat, en la seu electrònica de la Generalitat.

2. La persona assistida o, si és el cas, qui la represente, acreditarà la seua identitat en el moment de requerir el servici d'assistència de què es tracte i haurà de prestar el consentiment exprés a l'ús de l'assistència electrònica pel personal funcionari habilitat, preferentment mitjançant la firma manuscrita digitalitzada en un dispositiu electrònic per a dur a terme cada una de les actuacions administratives en les quals haja de concretar-se este servici d'assistència.

3. El personal funcionari habilitat digitalitzarà la documentació en paper que presente amb la sol·licitud, escrit o comunicació, i entregarà a la persona assistida tota la documentació acreditativa del tràmit realitzat, els documents originals aportats, si és el cas, així com una còpia del document de consentiment exprés firmat, del qual quedarà constància en l'expedient, i el formulari d'este estarà disponible en el punt d'accés general electrònic de l'Administració de la Generalitat.





Article 16. Notificació per compareixença espontània

1. La notificació per compareixença espontània en les oficines en matèria de registres, mitjançant la sol·licitud de comunicació o notificació en eixe moment de la persona interessada o del seu representant, es realitzarà a través d'un accés específic del personal funcionari habilitat.



Este accés li permetrà consultar la llista de les notificacions i comunicacions pendents, comparéixer i accedir al contingut de les que siguen d'interés de la persona assistida, rebutjar la notificació, així com consultar les notificacions rebudes i caducades.

2. L'accés o el rebuig per part de les persones interessades de les notificacions practicades pel personal funcionari habilitat tindrà plens efectes jurídics, de conformitat amb el que establix la normativa de procediment administratiu comú.

3. La pràctica de la notificació comportarà la posada a la disposició de la persona assistida d'un justificant de recepció que contindrà la justificació de l'accés al contingut de la notificació o el seu rebuig, la identificació de la persona assistida o el seu representant, la identificació de l'acte notificat i la data i hora en què es va produir la posada a disposició i l'accés al seu contingut o el rebuig.



Article 17. Expedició de còpies autèntiques

1. Podran expedir còpies autèntiques d'acord amb les normes tècniques corresponents, a sol·licitud de la persona assistida, respecte dels documents produïts pels òrgans o les entitats inclosos en l'àmbit d'aplicació d'este decret del Consell que estiguen en els expedients que tramiten o tinguen davall de la seua custòdia, o bé dels documents originals entregats a estes per la persona assistida per a incorporar-los a l'expedient al qual s'aporten.

2. En el primer cas, l'òrgan que va emetre el document original haurà d'expedir-la o denegar-la, de conformitat amb els criteris que preveu la normativa reguladora de l'exercici del dret d'accés a la informació pública. El termini per a fer-ho és de quinze dies a comptar de la recepció de la sol·licitud, d'acord amb el que establix la legislació sobre procediment administratiu comú. L'obtenció de còpies autèntiques es regix per les mateixes regles del silenci que l'exercici de dret d'accés a la informació pública, és a dir, el silenci desestimatori.







DISPOSICIONS ADDICIONALS



Primera. Entitats locals de la Comunitat Valenciana

1. Les entitats locals de la Comunitat Valenciana, en exercici de la seua pròpia i respectiva capacitat d'autoorganització i potestat normativa reglamentària, podran establir el seu propi registre de funcionaris habilitats, o un altre sistema d'equivalent, per a prestar la deguda assistència als seus veïns en la utilització de mitjans electrònics.

2. Igualment, les entitats locals de la Comunitat Valenciana, a través del seu personal funcionari habilitat, podran prestar el servici d'assistència en l'ús de mitjans electrònics a les persones interessades, segons l'àmbit d'aplicació i les funcions reconegudes al personal habilitat en este decret del Consell, per a la realització d'actuacions i tràmits de la Generalitat, mitjançant la subscripció de convenis de col·laboració amb la Generalitat.



Segona. Incidència pressupostària

L'aplicació del que disposa este decret del Consell no podrà tindre gens d'incidència en la dotació dels capítols de gasto assignat a les conselleries competents, i, en tot cas, haurà de ser atesa amb els mitjans personals i materials d'esta.



Tercera. Especialitats per raó de la matèria

Els procediments regulats en normes especials com ara matèria tributària, expropiació forçosa, contractació administrativa, elaboració de disposicions generals, entre altres, es regiran d'acord amb el que es disposen estes normes, i, supletòriament, pel que disposa este decret del Consell.





DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA



Única. Derogació normativa

1. Queden derogats els Articles 28, 29 i 64 del Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'administració electrònica de la Comunitat Valenciana.

2. Queden derogades totes les disposicions de rang igual o inferior que s'oposen al que disposa este decret del Consell.





DISPOSICIONS FINALS



Primera. Assignació de mitjans

La conselleria competent en matèria de tecnologies de la informació i les comunicacions, així com els òrgans responsables dels diferents ens del sector públic instrumental en el seu àmbit, realitzaran les actuacions necessàries per a garantir el compliment del que disposa este decret del Consell, tant en la posada en funcionament de les aplicacions informàtiques que es desenvolupen a este efecte com, si és el cas, en la implementació de noves funcionalitats en les aplicacions existents.





Segona. Habilitació de desplegament

Es faculten les persones titulars dels departaments competents en matèria de simplificació administrativa, tecnologies de la informació i atenció a la ciutadania per a desplegar este decret del Consell.





Tercera. Entrada en vigor

Este decret del Consell entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 10 de juny de 2024



El president de la Generalitat,

CARLOS MAZÓN GUIXOT



La consellera d'Hisenda,

Economia i Administració Pública,

RUTH MARÍA MERINO PEÑA

Mapa web