Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 23 de maig de 2013, de la Presidència del Consorci Hospital General Universitari de València



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 7038 de 04.06.2013
Número identificador:  2013/5802
Referència Base de Dades:  005444/2013
 



RESOLUCIÓ de 23 de maig de 2013, de la Presidència del Consorci Hospital General Universitari de València (CHGUV), mitjançant la qual s'aproven les bases generals que han de regir els processos selectius d'ingrés o accés de personal al CHGUV. [2013/5802]

La Llei 7/2007, de 12 d'abril, de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, estableix en els seus títols IV i V els principis ordinadors dels processos d'accés a la funció pública, els seus requisits generals, els sistemes aplicables a l'efecte, l'organització i les funcions de les comissions de selecció; així com els criteris d'ordenació de l'activitat professional i de la planificació dels recursos, orientats a la consecució d'una administració pública més eficient tant en la utilització dels seus recursos com en la prestació dels seus serveis, objectius que, en l'àmbit del Consorci Hospital General Universitari de València (CHGUV), es materialitzen en els fins corresponents de la pròpia entitat dirigida a la ciutadania i dedicada a la promoció de la salut i a la prestació del servei públic a la protecció del qual es destina.

Per la seua banda, els estatuts refosos del Consorci Hospital General Universitari de València, aprovats mitjançant el conveni interadministratiu de col·laboració entre la Generalitat i la Diputació de València, subscrit el 29 de març de 2004, i publicat en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana número 5268, de 29 de maig de 2006, en regular els fins i els objectius de l'entitat així com la selecció del personal de nou ingrés incideixen de forma expressa en els aspectes esmentats per la norma bàsica.

L'esmentat estatut bàsic, en l'article 37.1, disposa la preceptiva negociació, entre d'altres matèries, de les relatives a les normes que fixen els criteris generales sobre les ofertes d'ocupació pública i el accés a esta ocupació, així com dels instruments de planificació de recursos humans. El compliment de tal obligació que es va posar de manifest tant en el capítol IV del III Conveni Col·lectiu d'esta entitat (BOP de València 70, 24.03.2010) com en el seu pla d'ordenació de recursos humans, aprovat per l'Acord del Consell de Govern d'estat entitat de 17 d'abril de 2012 (DOCV 6761, 25.04.2012), va donar lloc a l'adopció de la Resolució, de 13 d'agost de 2008, de la Presidència del Consorci Hospital Universitari de València, per la qual es van aprovar les bases generals que havien de regir els processos selectius d'accés o ingrés de personal al CHGUV (DOCV 5838, 29.08.2008 i que, al seu temps foren esmenades mitjançant la correcció d'errades publicada en el DOCV 5862, de 2.10.2008).

La finalitat de l'esmentada norma, tal i com es feia constar en al seua exposició de motius, més enllà d'homogeneïtzar els processos selectius i simplificar els seus tràmits, pretenia «...unificar -amb vocació de permanència en el temps- els criteris de gestió dels òrgans i comissions de selecció, i dotar tots els processos de major claredat, transparència i publicitat, per tal de contribuir a una major seguretat jurídica. Tot això d'acord amb els irrenunciables principis de legalitat, eficiència i periodicitat que han d'ordenar els processos de selecció de personal en les administracions públiques».

Amb este punt de partida, per tal de simplificar i agilitar encara més, si es pot, la coordinació entre els distints operadors implicats, el propi procediment administratiu de gestió i els futurs processos selectius d'accés a l'ocupació pública en esta entitat, per tractar de superar les disfuncions pràctiques dectectades en la seua aplicació; així com amb la finalitat d'adaptar-se als canvis jurídics haguts en este àmbit, s'ha considerat oportú publicar mitjançant la present resolució unes noves bases generals, que redunden, en qualsevol cas en una major eficiència, en unes majors garanties i, en conseqüència, en una major seguretat jurídica per a totes les parts implicades.

Per tot allò exposat, la Presidència del CHGUV en exercici de les competències de les quals disposa, en els termes previstos en l'article 13 dels seus estatuts refosos i en l'apartat 1.2. de l'Acord del Consell de Govern i del president del Consell, de 12 de desembre de 2003, pel qual es deleguen atribucions en matèria de personal, de contractació administrativa i de gestió econòmica en diversos òrgans del CHGUV, resol:





Aprovar les bases generals que han de regir d'ara endavant, els processos selectius d'accés o ingrés de personal al CHGUV derivats de les corresponents ofertes d'ocupació pública i incorporar-les en l'annex d'esta resolució.

Esta resolució ha de vigir l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.



Contra esta disposició les persones interessades poden interposar potestativament recurs de reposició davant de la Presidència del CHGUV en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la seua publicació o, directament, un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la seua publicació, davant del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb el que disposen els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, així com en els articles 25 i 46 de la Llei 29/1998, Reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa. Tot això sense perjudici de la interposició de qualsevol altre recurs que estimen procedent.



València, 23 de maig de 2013.- El president del CHGUV i conseller de Sanitat: Manuel Llombart Fuertes.





ANNEX

Bases generals reguladores dels processos selectius d'accés de personal al Consorci Hospital General Universitari de València (CHGUV)



Índex

1. Objecte

2. Normativa aplicable

3. Principi d'igualtat de tracte

4. Contingut mínim de les convocatòries i bases específiques

4.1. Programes o temaris específics

4.2. Barems específics de mèrits

5. Requisits generals de les persones candidates

5.1. Nacionalitat

5.2. Edat

5.3. Titulació

5.4. Coneixements de valencià

5.5. Capacitat

5.6. Habilitació

5.7. Persones amb discapacitat

6. Gestió administrativa de la convocatòria

6.1. Emplenament i presentació de sol·licituds

6.2. Terminis de presentació de sol·licituds de participació en els processos selectius i còmput corresponent

6.3. Taxes o drets d'examen

6.4. Admissió de persones aspirants

6.5. Persones amb discapacitat

6.6. Verificació de requisits

7. Gestió del procés selectiu

7.1. Calendari d'actuacions

7.2. Terminis entre proves

7.3. Convocatòria i orde d'actuació

7.4. Prova de coneixement del castellà

8. Organització i desenvolupament de les proves selectives

8.1. Fase d'oposició

8.1.1 Revisió i impugnació de proves o exercicis

8.2. Fase de concurs

8.2.1. Requisits generals dels mèrits computables en la fase de concurs

8.2.2. Forma d'acreditació de mèrits i altres especificacions

8.2.2.1. Experiència professional

8.2.2.2. Formació acadèmica

8.2.2.3. Formació especialitzada

8.2.2.4. Acreditacions professionals

8.2.2.5. Cursos de formació. Diplomes i màsters

8.2.2.6. Coneixement d'idiomes de la Unió Europea distints del castellà

8.2.2.7. Coneixement del valencià

8.2.2.8. Activitat docent, científica o investigadora

8.2.2.9. Publicacions. Treballs científics i d'investigació

9. Superació del procés selectiu i proposta de la comissió de selecció

9.1. Documentació prèvia

9.2. Reconeixement mèdic específic previ

9.3. Acumulació de places

9.4. Acreditació del coneixement del valencià

10. Llengües oficials a la Comunitat Valenciana

11. Comissions de selecció

12. Presentació de sol·licituds i documents. Seu de l'òrgan de gestió i de les comissions de selecció

13. Resolució de les convocatòries

14. Àmbit geograficofuncional de les places

15. Vinculació

16. Recursos

16.1 Contra les convocatòries i les bases específiques.

16.2 Contra els acords i resolucions de les comissions de selecció



17. Publicitat d'actes i acords

18. Pàgina web corporativa

19. Protecció de dades de caràcter personal

20. Habilitació de desenvolupament

Disposició addicional: administració electrònica







1. Objecte

L'objecte d'esta resolució és l'establiment de les bases generals o comunes que han de regir els processos selectius per a l'accés o ingrés, per qualsevol sistema dels previstos legalment, a categories o places del CHGUV d'acord amb el que prevegen les seues ofertes d'ocupació pública. S'han d'entendre inclosos en els al·ludits processos selectius d'accés els de promoció interna en qualsevol de les seues modalitats: vertical (canvi de grup de titulació) o horitzontal (canvi de categoria professional o funcional dins del mateix grup de titulació).

Queden expressament exclosos del seu àmbit d'aplicació i s'han de subjectar, per tant, al seu règim jurídic específic: els processos de provisió, per concurs o lliure designació; la selecció temporal de personal; i els processos selectius per a la provisió de places assistencials vinculades a altres de cossos docents universitaris en els termes regulats per l'article 105 de la Llei 14/1986, de 25 d'abril, General de Sanitat.





2. Normativa aplicable

A les presents bases generals, així com als processos selectius per elles regulats se'ls aplica la Llei 7/2007, de 12 d'abril, de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, el conjunt integrat de la legislació aplicable amb caràcter bàsic en matèria de funció pública; així com la d'ordenació i planificació sanitària, i la d'ordenació de les professions sanitàries en el que afecta les categories incloses en el seu àmbit d'aplicació.





3. Principi d'igualtat de tracte

Tant les ofertes d'ocupació pública del CHGUV, que hauran d'anar acompanyades d'un informe d'impacte per raó de gènere, com les seues respectives convocatòries d'accés han d'observar el principi d'igualtat de tracte entre dones i homes, d'acord amb el que establix l'article 14 de la Constitució espanyola; en la Llei 9/2003, de 2 d'abril, de la Generalitat, per a la igualtat entre dones i homes; en la Llei Orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la Igualtat Efectiva de Dones i Homes; en la Llei 7/2007, de 12 d'abril, de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic; així com en el I Pla d'Igualtat del CHGUV.

En este context, de conformitat amb l'objectiu 2 de l'esmentat Pla d'Igualtat, a fi d'eradicar la pervivència de qualsevol tipus de discriminació i, especialment a fi d'eliminar tot reducte de segregació professional, tant en l'accés a l'ocupació pública, com en la posterior promoció professional, les convocatòries de proves selectives per a l'accés a l'ocupació pública en la corresponent categoria o plaça han d'assenyalar si existeix infrarrepresentació d'algun dels dos sexes.





4. Contingut mínim de les convocatòries i les bases específiques

1. En els termes que establisquen les ofertes d'ocupació pública s'han de publicar per resolució de la Presidència del CHGUV les convocatòries específiques de places autoritzades per aquelles, que s'han de subjectar a les previsions d'estes bases generals i han de concretar els punts següents:

- Descripció i nombre de places, amb detall dels torns o modalitats d'accés, si és el cas.

- Naturalesa jurídica de la relació d'ocupació derivada de la superació del procés selectiu.

- Sistema d'accés.

- Estructura detallada de les fases del procés selectiu, nombre i contingut dels exercicis, caràcter eliminatori, les seues característiques bàsiques i puntuacions o regles específiques d'aplicació.

- Programa selectiu i barem de mèrits.

- Fase de concurs i la seua estructura, si escau.

- Titulacions acadèmiques, especialitats o acreditacions quan procedisca.

- Requisits específics i restriccions, si és el cas.

- Termini de presentació de sol·licituds.

- Import de la taxa per drets d'examen i entitats financeres col·laboradores.

- Període de prova o de formació del qual es faça dependre l'adquisició de la condició d'empleat o empleada públic/a, si és el cas.



2. Per raons d'eficiència, les convocatòries específiques poden regular de forma conjunta els processos i les característiques de diverses categories professionals.

4.1 Programes o temaris específics

1. Els programes o temaris corresponents a cada categoria o especialitat s'han de publicar en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana, bé annexos a les corresponents convocatòries o bé amb antelació a estes de forma independent mitjançant una resolució de la Presidència del CHGUV.

2. Els temes o àrees de coneixement comú a diverses categories o especialitats es poden publicar de forma conjunta.

3. Els programes cal que s'estructuren, almenys, en blocs de coneixements generals o comuns bàsics i en blocs específics o propis de la categoria, professió o especialitat que es convoque.

4.2. Barems específics de mèrits

Els barems de valoració de mèrits, en els casos en què les convocatòries preveren una fase de concurs, s'han de publicar en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana annexos a aquelles o de forma independent mitjançant una resolució de la Presidència del CHGUV. En este cas poden, per raons d'eficiència, referir-se a diverses categories professionals o grups d'estes.



5. Requisits generals de les persones candidates

Per a ser admeses a la realització dels processos selectius, les persones aspirants han de posseir en el dia de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantindre fins el moment de la presa de possessió, a més dels que establisquen les corresponents convocatòries específiques, els següents requisits de participació:

5.1. Nacionalitat

1. Poden participar en els processos selectius regits per estes bases:

a) Les persones amb nacionalitat espanyola.

b) Les persones nacionals d'altres estats membres de la Unió Europea.

c) Els/les cònjuges de les persones amb nacionalitat espanyola o de qualsevol altre estat membre de la Unió Europea, siga quina siga la seua nacionalitat sempre que no es troben divorciades o separades de dret. Les mateixes condicions són aplicables a les persones descendents menors de vint-i-un anys o majors de l'esmentada edat que siguen dependents.

d) Les persones incloses en l'àmbit d'aplicació dels tractats internacionals celebrats per la Unió Europea i ratificats per Espanya als quals siga d'aplicació la lliure circulació de treballadors.

2. Les persones aspirants no residents a Espanya incloses en l'apartat a, així com les persones estrangeres esmentades en els apartats b, c i d cal que acompanyen a la seua sol·licitud, la documentació que acredite les condicions que s'al·leguen.

5.2. Edat

Es requerix tindre complits setze anys d'edat.

5.3. Titulació

Es requerix estar en possessió o en condicions d'obtindre el títol o especialitat exigits per a l'ingrés en cada grup i categoria, d'acord amb les bases específiques de cada convocatòria. En el cas de titulacions o especialitats obtingudes a l'estranger s'haurà d'estar en possessió de la corresponent convalidació o credencial que acredite la seua homologació.

5.4. Coneixements de valencià

Sense perjudici del que preveu la base general 9.4, en compliment d'allò que s'ha exigit en l'article 16 de la Llei 4/1983, de 23 de novembre, d'Ús i Ensenyament del Valencià, les persones aspirants han de posseir un nivell de coneixements de valencià suficient que els permeten atendre amb normalitat el servei públic que se'ls puga encomanar.



5.5. Capacitat

No patir malaltia ni patir de limitació física o psíquica incompatible amb l'exercici de les corresponents funcions, així com comptar amb la capacitat funcional necessària.

5.6. Habilitació

No haver estat separat o separada, mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques de l'Estat espanyol o de qualsevol altre estat o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni haver estat objecte d'inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, ni per a l'accés ocupació pública, amb independència de la relació jurídica d'ocupació, ni per a l'exercici de funcions semblants a les exercides com a personal laboral de què s'haja estat objecte de separació o inhabilitació.

5.7. Persones amb discapacitat

Les persones aspirants que es presenten per la quota de reserva per a persones amb discapacitat, en els casos en els quals s'haja previst, cal que acrediten el reconeixement d'un grau de discapacitat igual o superior al 33 per cent i formulen esta opció de manera expressa en la sol·licitud.



6. Gestió administrativa de la convocatòria

6.1. Emplenament i presentació de sol·licituds

1. Els models oficials de sol·licituds de participació en cada procés selectiu s'han de publicar i emplenar a través de la pàgina web corporativa del CHGUV, d'acord amb les instruccions informatives corresponents que han d'estar disponibles en l'esmentat lloc web.

2. Una vegada emplenats els formularis disponibles, les persones interessades els han d'imprimir i cal que procedisquen a l'abonament de la corresponent taxa per drets d'examen. Finalment, el model oficial de sol·licitud juntament amb el comprovant bancari s'ha de presentar preferentment en el Registre General del CHGUV o a través de qualssevol de les altres formes previstes en l'article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

3. El simple emplenament electrònic de les sol·licituds, la seua presentació o l'ingrés de la taxa en l'entitat bancària, no supleix l'obligació de la seua presentació oficial en paper, tret que la convocatòria específica preveiera expressament la presentació telemàtica.

6.2. Terminis de presentació de sol·licituds de participació en els processos selectius i el còmput corresponent

1. El termini de presentació de sol·licituds de participació ha de ser d'almenys 20 dies naturals.

2. Els terminis dels actes administratius o de gestió de cada convocatòria es comencen a comptar a partir de l'endemà de la publicació oficial del corresponent acord o resolució.

3. Tret que expressament s'indique el contrari, els terminis assenyalats en dies s'han d'entendre hàbils.

6.3. Taxes o drets d'examen

1. L'import de la taxa per drets d'examen així com l'entitat o entitats bancàries habilitades per a rebre els ingressos s'han d'indicar en cada convocatòria. El seu pagament s'ha de justificar bé a través de l'oportú comprovant emés per les esmentades entitats o bé a través del segellat de l'exemplar corresponent de la sol·licitud.

2. Les persones amb discapacitat igual o superior al 33 per cent així com els/les membres de famílies nombroses de categoria especial estan exemptes del pagament dels drets d'examen; mentre que les persones integrants de famílies nombroses de categoria general tenen una bonificació del 50 per cent de la taxa.

3. Les persones exemptes del pagament de la taxa per raons de discapacitat, família nombrosa o qualsevol de les causes previstes, així com les persones beneficiàries d'alguna bonificació sobre el pagament, han de presentar un certificat acreditatiu de la concurrència de l'esmentada causa vàlidament emés per l'administració o organisme competent a l'efecte.

4. Cal procedir a la devolució de les taxes per drets d'examen únicament en els supòsits i procediments previstos en l'article 9 del Decret Legislatiu 1/2005, de 25 de febrer, del Consell de la Generalitat, pel qual s'aprova la Text Refós de la Llei de Taxes de la Generalitat. En conseqüència, no procedeix la devolució dels drets d'examen en els supòsits d'exclusió o no presentació per causa imputable a la persona aspirant.

5. La falta de justificació de l'abonament dels drets d'examen determina l'exclusió de la persona aspirant.

6. En cap cas la presentació i pagament a les oficines bancàries substitueix el tràmit essencial de la presentació de les sol·licituds dins del termini establert i en les formes indicades.

7. La liquidació de la taxa es pot realitzar per mitjans telemàtics quan ho preveja la corresponent convocatòria específica.

6.4. Admissió de persones aspirants

1. Transcorregut el termini de presentació de sol·licituds, l'òrgan de gestió ha de publicar en el termini d'un mes, la relació de persones admeses i excloses provisionalment en cada convocatòria específica, i ha de detallar nom i cognoms, número de DNI complet o incomplet, torn o modalitat d'accés i, si és el cas, causa d'exclusió.

2. Quan les persones candidates no emplenen les opcions destinades a triar el torn d'accés han de ser d'ofici assignades al torn general d'accés lliure.

3. En el termini de 10 dies hàbils les persones interessades poden esmenar el defecte o omissió que haja motivat la seua exclusió. Examinades i resoltes les reclamacions, la Direcció de Recursos Humans ha de publicar en el termini d'un mes la relació definitiva de persones admeses i excloses, de nou amb el detall de nom i cognoms, de número de DNI complet o incomplet, i de torn o modalitat d'accés.

4. Les persones candidates cal han de comprovar la seua correcta inclusió tant en les relacions provisionals com definitives de persones admeses i excloses en els processos selectius.

5. Cadascuna de les relacions nominals d'aspirants esmentades, ha de ser publicada i desagregar per sexes la dada numèrica.



6.5. Persones amb discapacitat

1. Les persones candidates amb discapacitat poden demandar en el model de sol·licitud les adaptacions o ajustaments de temps, d'accés i de mitjans en la realització dels exercicis selectius.

2. Les persones amb discapacitat que sol·liciten qualsevol adaptació de temps addicional, de mitjans o de condicions d'accés, cal que adjunten a la sol·licitud el dictamen tècnic facultatiu emés per l'òrgan tècnic competent de qualificació del grau de discapacitat, on consten de forma fefaent les discapacitats que han donat origen al grau de discapacitat reconegut, per tal que l'òrgan competent puga valorar l'adequació de l'adaptació sol·licitada.

6.6. Verificació de requisits

En qualsevol moment del procés tant l'òrgan de gestió com les comissions de selecció poden requerir les persones candidates perquè acrediten de forma fefaent els requisits exigibles o altres circumstàncies al·legades. En cas de constatar-se l'existència d'inexactituds o falsedats en els punts esmentats, l'òrgan de gestió mitjançant una resolució motivada exclourà les persones a les quals resulten imputables estes circumstàncies del procés, sense perjudici de les responsabilitats de qualsevol orde que foren exigibles.



7. Gestió del procés selectiu

La gestió dels processos selectius s'ha d'ajustar al que establix este apartat i, si és el cas, a les particularitats derivades de l'estructura específica de cada convocatòria.

7.1. Calendari d'actuacions

1. La Direcció de Recursos Humans ha de publicar, en coordinació amb les comissions de selecció, el calendari i el lloc de realització de les diferents proves així com de les distintes fases selectives.

2. La data de la primera prova de cada convocatòria s'ha de fer pública amb, almenys, una antelació de cinc dies naturals.

7.2. Terminis entre proves

Des de la total conclusió d'un exercici o prova, entenent per això la publicació dels seus resultats definitius, fins el començament del següent ha de transcórrer un termini mínim de 72 hores i màxim de dos mesos, tret que, per raons d'eficiència i economia, mitjançant un acord de l'òrgan de gestió, es preveja la realització de les distintes proves en el mateix dia.

7.3. Convocatòria i ordre d'actuació

1. Per a la realització de cada exercici les persones candidates han de ser convocades en crida única, i cal que s'excloguen del procés aquelles que no compareguen o ho facen una vegada iniciades les proves. Així mateix, s'han d'excloure aquelles persones que no acrediten la seua identitat mitjançant l'exhibició del seu DNI o equivalent per a nacionals d'altres estats, passaport o permís de conduir, sense que resulten admissibles les còpies dels esmentats documents. S'ha de tenir en compte que es pot requerir les persones interessades per tal que presenten la còpia de la seua sol·licitud de participació.

2. En cas de pèrdua o sostracció dels documents d'acreditació de la identitat de les persones aspirants, els certificats policials que facen constar les esmentades circumstàncies han de contindre la corresponent fotografia.

3. L'orde d'intervenció de les persones aspirants en les diferents fases dels processos selectius s'ha de realitzar per orde alfabètic de cognoms, a partir de la lletra que s'obtinga per sorteig d'acord amb la resolució de l'òrgan competent de l'Administració del Consell de l'any de cada convocatòria, i s'ha de mantindre fins a la seua finalització.

7.4. Prova de coneixement del castellà

1. Amb caràcter previ a la realització de les proves selectives, les persones candidates que no posseïsquen la nacionalitat espanyola i de l'origen de les quals no es desprenga el coneixement del castellà cal que acrediten la seua competència lingüística suficient per a l'exercici de la professió a què aspiren per mitjà de la realització d'una prova específica orientada a comprovar que posseïxen un nivell adequat de compressió i expressió oral i escrita en esta llengua.

2. El contingut d'esta prova s'ha d'ajustar al que disposa el Reial decret 1.137/2002, de 31 d'octubre, pel qual es regulen els diplomes d'espanyol com a llengua estrangera (DELE), per al nivell B1 de competència lingüística.

3. La prova s'ha de qualificar com a apta o no apta, i cal obtindre la qualificació d'apta per a passar a realitzar les proves selectives específiques.

4. Queden exemptes de la realització de la prova de coneixement del castellà les persones que ja estiguen en possessió del diploma d'espanyol com a llengua estrangera (DELE) regulat pel Reial decret esmentat o acrediten estar en possessió d'una titulació acadèmica espanyola homologable, expedida per l'òrgan oficial competent en el territori espanyol.

5. És competència de l'òrgan gestor de les convocatòries l'organització d'estes proves que s'han de realitzar en començar les específiques de cada categoria.



8. Organització i desenvolupament de les proves selectives

El procés selectiu ha de constar, en tot cas d'una fase d'oposició i s'ha de desenvolupar d'acord amb el que preveuen les convocatòries específiques.

8.1. Fase d'oposició

1. Les comissions de selecció han d'adoptar les mesures necessàries per a garantir la confidencialitat del procés i l'anonimat de les proves. Els exercicis que contingueren marques o indicis que permeten, encara que siga indirectament, identificar la seua autoria han de ser anul·lats. Així mateix, durant el desenvolupament de les diferents fases i proves, cal disposar de tot el que siga necessari pel seu adequat desenvolupament, pel manteniment de l'orde i pel de la igualtat d'oportunitats, de la correcta identificació de les persones candidates i de la prohibició de l'ús d'instruments de telecomunicació o comunicació electrònica.

2. Durant la celebració de les proves, de cara al seu adequat desenvolupament, les persones concurrents han d'observar, en tot moment, les instruccions tant de la comissió de selecció com del personal col·laborador o delegat d'esta. Qualsevol alteració s'ha de reflectir en l'acta corresponent a la sessió, tenint present que la comissió o el seu personal poden acordar la continuació d'un exercici per part d'un o una aspirant amb caràcter condicional si l'incident requerira un estudi i acord posterior de la comissió.

3. Després de la celebració de cada exercici, les comissions han de publicar una relació comprensiva de totes les persones participants amb expressió de les puntuacions obtingudes. En el supòsit en què l'òrgan de gestió acordara la celebració de tots els exercicis de la fase d'oposició en el mateix dia, cal entendre que participen en el segon exercici exclusivament les persones que hagen superat el primer.

8.1.1. Revisió i impugnació de proves o exercicis.

1. Sense perjudici dels recursos ordinaris, les persones candidates poden impugnar el contingut dels diferents exercicis en el termini de deu dies comptadors des del següent al de la seua celebració.

2. Les reclamacions interposades han d'especificar els motius de la impugnació així com detallar i acompanyar la documentació o bibliografia justificativa.

8.2. Fase de concurs

1. El concurs consistix a avaluar la competència, idoneïtat i aptitud per a l'exercici de les corresponents funcions de les persones concurrents, per mitjà de la valoració dels aspectes més significatius dels seus currículums d'acord amb el barem aprovat amb este fi.



2. Quan la convocatòria preveja la valoració de mèrits en alguna de les seues fases, selectives o no, només s'han de tindre en compte aquells obtingut fins a la data de finalització del període de presentació de les sol·licituds de participació.

3. Finalitzada la fase prèvia d'oposició, la publicació de les relacions nominals amb la puntuació total obtinguda, obrirà el termini de deu dies hàbils per a la presentació de la documentació acreditativa dels mèrits valorables per part de les persones que hagen superat l'esmentada fase.

4. La comissió de selecció ha de realitzar la valoració dels mèrits d'acord amb el que preveu la convocatòria específica.

5. Finalitzada la valoració, s'ha de fer pública una avaluació provisional detallada que pot ser objecte d'al·legacions durant un termini de deu dies hàbils.

6. Finalitzat tal termini, la comissió ha de publicar la valoració detallada i definitiva dels mèrits.

7. En cap cas la puntuació de la fase de concurs pot ser aplicada per a superar exercicis de la fase d'oposició, ni un mèrit pot ser computat en més d'un apartat o subapartat del barem d'aplicació.



8.2.1. Requisits generals dels mèrits computables en la fase de concurs.

1. Sense perjudici del que puga establir-se en cada convocatòria específica, cal valorar els següents mèrits:

- Experiència professional.

- Formació acadèmica.

- Formació especialitzada, si escau.

- Coneixement d'idiomes de la Unió Europea.

- Coneixement de valencià.

- Activitats docents, científiques i investigadores, si és el cas.

- Publicacions, si és el cas.

2. Per a ser valorats en els termes fixats per les convocatòries específiques, els mèrits s'han de presentar juntament amb una relació detallada d'estos i cal que s'ordenen i numeren de la mateixa forma en què figuren en el barem d'aplicació.

3. La documentació justificativa dels mèrits que es pretenen fer valdre ha de ser original o estar degudament confrontada per una administració pública o entitat de Dret públic. L'esmentada documentació, amb independència del suport en el qual s'aporte, ha de ser admesa per les comissions de selecció, sempre que quede garantida la seua autoria, autenticitat, integritat i conservació. Així mateix, han d'admetre's els documents firmats electrònicament que complisquen amb les garanties anteriorment citades i sempre que els sistemes de firma electrònica emprats s'ajusten al que disposa la Llei 59/2003, de 19 de desembre, de Firma Electrònica o hagen estat reconeguts o admesos per l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica o per altres administracions públiques.

4. En cas que els mèrits o documents es troben redactats en llengües no oficials a la Comunitat Valenciana, la comissió pot requerir la seua traducció jurada.

5. En el cas de certificats o titulacions emeses a l'estranger cal aportar la corresponent credencial d'homologació o la seua convalidació.



6. En general, i en especial respecta dels apartats d'experiència professional, formació, i activitat docent i investigadora, els mèrits al·legats només poden valorar-se si es troben en relació directa amb les funcions pròpies de la categoria a la qual s'aspira.

8.2.2. Forma d'acreditació de mèrits i altres especificacions.

8.2.2.1. Experiència professional.

1. Experiència en el sector públic, entenent per això serveis prestats en les distintes administracions públiques i en els serveis públics de salut: s'ha d'acreditar mitjançant certificat emés pel registre de personal o òrgan competent de la institució, entitat o administració pública.



2. Experiència en el sector privat: les persones aspirants han d'aportar inexcusablement els documents següents:

2.1. Experiència en el sector privat per compte d'altri:

a) Contracte de treball en el qual conste la categoria professional.

b) Certificat de vida laboral emés per l'entitat gestora de la Seguretat Social o entitat col·laboradora, o substitutiva d'esta, que acredite els grups i períodes de cotització que hi consten en els contractes aportats.



2.2. Experiència en el sector privat per compte propi:

a) Llicència fiscal o document d'alta en l'impost d'activitats econòmiques en l'epígraf corresponent a la categoria professional que s'al·lega haver exercit.

b) Document acreditatiu de la col·legiació professional, quan esta siga inexcusable per a l'exercici de l'activitat en qüestió.

c) Certificat de vida laboral emés per l'entitat gestora de la Seguretat Social o entitat col·laboradora o substitutiva d'esta que acredite els grups i períodes de cotització corresponents als contractes aportats.



3. La manca de coherència entre els documents aportats o l'absència d'algun dels documents esmentats ha de determinar la seua exclusió del còmput dels mèrits al·legats.

8.2.2.2. Formació acadèmica.

1. Cada titulació acadèmica que s'al·legue com a mèrit s'ha d'acreditar mitjançant l'aportació del propi títol o del corresponent certificat provsional substitutiu del primer en el qual hi conste l'abonament dels preus públics establerts per a la seua expedició (excepte en el supòsit corresponent a l'educació bàsica), emés per l'òrgan o entitat competent.

2. Així mateix, cal valorar l'expedient acadèmic que done dret a l'accés a la plaça convocada, quan aquesta exigeisca titulació universitària, i tot això en virtut de les qualificacions contingudes en la corresponent certificació acadèmica emesa per l'òrgan competent a l'efecte.

3. No s'han de computar les qualificacions obtingudes en els cursos o assignatures de religió, idiomes, ètica o moral, formació política o educació física ni les matèries de lliure elecció.

4. Tampoc cal tindre en compte aïlladament els cursos o mòduls integrats en una titulació acadèmica, quan formen part del pla d'estudis.

8.2.2.3. Formació especialitzada.

Mitjançant el títol oficial de les especialitats o, si és el cas, una acreditació oficial dels períodes de formació i residència previs a l'adquisició d'aquell.

8.2.2.4. Acreditacions professionals.

Mitjançant una certificació expedida per la institució o òrgan competent.

8.2.2.5. Cursos de formació. Diplomes i màsters.

1. Les activitats formatives s'han d'acreditar per mitjà de certificats emesos pels òrgans o els instituts de formació de les administracions públiques, pel Sistema Nacional de Salut o les seues escoles de formació i per les universitats, sempre que, en este últim supòsit, s'acompanye el programa d'estudis.

2. Únicament han de ser objecte de valoració els cursos convocats en el marc dels acords de formació de personal de les administracions públiques, o en el cas de formació contínua i continuada els impartits per centres degudament acreditats o reconeguts per a la docència pels òrgans competents. Sense perjudici d'això, les bases específiques poden preveure l'admissió de les activitats formatives impartides per entitats d'especial rellevància científica o tècnica, clarament identificades a l'efecte.

3. Queden exclosos del còmput de mèrits:

a) Els cursos d'idiomes inclòs el valencià.

b) Les activitats formatives diferents dels cursos, els diplomes i màsters, com ara l'assistència a jornades, reunions o d'altres.

c) Els certificats vàlidament emesos que no indiquen exactament els períodes de duració en hores lectives.

d) Els cursos integrats en una titulació universitària o acadèmica quan formen part del pla d'estudis.

e) Els cursos derivats de processos selectius, de promoció interna, de plans d'ocupació interns, de reassignació d'efectius o d'adaptació del règim jurídic a la naturalesa dels llocs ocupats.



f) Els cursos relacionats amb tecnologies de la informació i la comunicació; estadística; prevenció de riscos laborals; planificació, ordenació i gestió sanitària; i els de semblant naturalesa es consideren de caràcter generalista, per la qual cosa queden exclosos del còmput de mèrits excepte en el cas d'aquelles categories professionals en les quals els cursos pertanyen directament a la seua àrea funcional i d'activitat.



8.2.2.6. Coneixement d'idiomes de la Unió Europea distints del castellà.

1. Els coneixements lingüístics s'han de puntuar d'acord amb els nivells de competència lingüística establerts pel Consell d'Europa en el Marc comú europeu de referència per a les llengües: aprenentatge, ensenyament, avaluació, i s'han de documentar mitjançant certificació acadèmica, convalidació o homologació emesa per l'administració educativa competent.

2. Només es pot valorar el nivell més alt obtingut i en cap cas es poden considerar els cursos superats d'idiomes inclosos en els plans d'estudis de la formació reglada no específica, així com tampoc els integrats en plans de formació específicics per a persones en situació de desocupació o plans de formació de personal.

3. Els certificats dirigits a convalidar o homologar coneixements lingüístics, en l'àmbit de cadascuna de les convocatòries, i als exclusius efectes en elles previstos, s'entén que produeixen efectes des de la seua data d'expedició, amb independència de la data dels estudis als quals facen referència. De la previsió anterior s'exceptuen els estudis expressament esmentats en el Reial Decret 1629/2006, de 29 de desembre, pel qual es fixen els aspectes bàsics del currículum dels ensenyaments d'idiomes de règim especial regulades per la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig d'educació; així com els específicament previstos en el Decret 61/2013, de 17 de maig, pel qual s'establix un sistema de reconeixement de la competència en llengües estrangeres a la Comunitat Valenciana i es crea la Comissió d'Acreditació de Nivells de Competència en LLengües Estrangeres, o els que es pugen preveure, a l'empara d'este, mitjançant una ordre de la conselleria competent en matèria d'educació.



8.2.2.7. Coneixement del valencià.

1. Tal com s'ha exposat en l'apartat anterior, d'acord amb els nivells establerts pel Consell d'Europa en el Marc comú europeu de referència per a les llengües: aprenentatge, ensenyament, avaluació, el coneixement de la llengua cooficial s'acreditarà en virtut d'una certificació, convalidació o homologació emesa per la Junta Qualificadora de Coneixements del Valencià (JQCV).

2. Els certificats dirigits a convalidar o homologar els coneixements lingüístics, en l'àmbit de cadascuna de les convocatòries, i als exclusius efectes en estes previstos, s'entén que produeixen efectes des de la seua data d'expedició, amb independència de la data dels estudis als quals facen referència. No obstant, en els casos previstos en l'Ordre de 24 de juny de 1999, de la Conselleria de Cultura Educació i Ciència (DOCV 3544, 22/07/1999), s'entén que la data d'efectes és la pròpia dels estudis convalidats o homologats.

3. Només es pot valorar el nivell més alt obtingut.

8.2.2.8. Activitat docent, científica o investigadora.

Estos mèrits, s'han de documentar mitjançant certificació acreditativa emesa per l'òrgan acadèmic o administratiu competent.

8.2.2.9. Publicacions. Treballs científics i d'investigació.

1. Cal valorar els articles, llibres o capítols de publicacions individuals o col·lectives, sempre que compten amb reconegut prestigi o interés científic, en proporció al factor d'impacte d'estos.

2. Les publicacions han de detallar-se específicament en la preceptiva relació de mèrits. Si es tracta de recursos electrònics o es troben referenciats en bases de dades indexades, per mitjà d'estàndards internacionalment admesos i, en este cas, la comissió els pot valorar sempre que els considere prou acreditats i verificables.





9. Superació del procés selectiu i proposta de la comissió de selecció

1. Simultàniament amb la publicació definitiva de les puntuacions obtingudes en l'última prova o fase del procés, la comissió seleccionadora ha de publicar una relació de persones candidates, detallada d'acord amb les diferents proves, fases i modalitats o torns d'accés, ordenada de major a menor puntuació fins a fer-la coincidir amb el nombre de places convocades, que constitueix la proposta de persones que han superat la convocatòria a l'òrgan competent per a resoldre-la.

2. No pot declarar-se que ha superat el procés selectiu un nombre de persones major al de places convocades. No obstant això, en cas de renúncies o exclusions produïdes abans de la resolució definitiva de la convocatòria, l'òrgan de gestió pot requerir les comissions seleccionadores una relació complementària a fi de proveir la totalitat de les places.

9.1. Documentació prèvia

1. La Direcció de Recursos Humans, d'acord amb la proposta de la comissió ha de requerir les persones candidates seleccionades perquè aporten, en el termini de 20 dies naturals, la documentació acreditativa de, almenys, els requisits exigibles que es detallen tot seguit:



a) Còpia confrontada del DNI, certificat de naixement o document equivalent pels nacionals d'altres estats.

b) Còpia confrontada del títol acadèmic i de l'especialitat, exigibles segons la convocatòria o certificació acadèmica que acredite haver realitzat tots els estudis dirigits a l'obtenció d'aquells en els quals es faça constar l'abonament dels preus públics corresponents a l'efecte. En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger, fotocòpia confrontada de la credencial que acredite l'homologació que corresponga.



c) Còpia confrontada del certificat acreditatiu d'estar en possessió del certificat expedit per l'autoritat competent o homologat per esta del nivell de coneixements de valencià suficient que permeta atendre amb normalitat el servei públic que se'ls puga encomanar.



d) Declaració responsable de no haver estat separat o separada, per mitjà d'expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni comptar amb inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, ni per a l'accés a l'ocupació pública, amb independència de la relació jurídica d'ocupació, ni per a l'exercici de funcions semblants a les exercides com a personal laboral de les quals s'haja estat objecte de separació o inhabilitació. En el cas de les persones estrangeres, la declaració responsable ha de fer constar el fet de no trobar-se en situació d'inhabilitació o equivalent ni haver estat objecte de sanció disciplinària o anàloga que impedisca, conforme a la seua normativa estatal i en els mateixos termes, l'accés a la funció pública.

2. Les persones seleccionades que, dins del termini indicat, excepte casos de força major degudament acreditats i així apreciats per l'òrgan de gestió, no presentaren la documentació acreditativa, o si d'esta es deduïra que no tenen algun dels requisits exigits, no han de ser nomenades empleades públiques del CHGUV, sense perjudici de la responsabilitat en la qual pogueren incórrer per falsedat en les seues sol·licituds de participació o en la documentació aportada fins el moment.

9.2. Reconeixement mèdic específic previ

1. Com a condició necessària prèvia per a la seua contractació o nomenament, les persones proposades per les comissions de selecció han de sotmetre's a un reconeixement mèdic específic realitzat pel Servei de Prevenció de Riscos Laborals del CHGUV, que ha de certificar l'aptitud física, psíquica i funcional de les persones candidates per a la realització de les funcions pròpies de la categoria o professió, en atenció, en especial, al que disposa el segon paràgraf de l'article 25 de la Llei 13/1995, de 8 de novembre, de Prevenció de Riscos Laborals.



2. La Direcció de Recursos Humans ha de gestionar la realització d'estos reconeixements mèdics específics a les persones proposades, amb anterioritat a la resolució del seu nomenament.

9.3. Acumulació de places

Les places dels torns de promoció interna així com les reservades a persones amb discapacitat que no siguen cobertes cal que s'acumulen a les del torn lliure, llevat que la convocatòria específica ordene el contrari.

9.4. Acreditació del coneixement del valencià

1. En compliment del que estableix l'article 16 de la Llei 4/1983, de 23 de novembre, d'Ús i Ensenyament del Valencià, els qui superen les proves selectives han d'acreditar els seus coneixements de valencià mitjançant la presentació de certificats, diplomes o títols homologats per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià. Els que no puguen acreditar els esmentats coneixements han d'assistir als cursos específics que es convoquen a l'efecte.

2. Aquelles persones que no superen els cursos esmentats, segueixen obligades a realitzar els successius cursos que el CHGUV considere adequats per a l'adquisició del coneixement de valencià exigible.



10. Llengües oficials a la Comunitat Valenciana

D'acord amb el es que disposa en l'article 6 de l'Estatut d'Autonomia i en la Llei 4/1983, de 23 de novembre, d'Ús i Ensenyament del Valencià, així com en el 36 de la Llei 30/1992, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, les persones aspirants, les que puguen resultar interessades i les posseïdores d'interessos legítims, tenen dret a utilitzar al llarg dels procediments selectius qualsevol de les llengües oficials de la Comunitat Valenciana. Amb este fi, per a la confecció dels qüestionaris de preguntes o exercicis pràctics que establisca cada convocatòria, les persones aspirants han de realitzar la corresponent opció per la llengua en la qual desitgen que els siga proporcionat el material escrit en emplenar la sol·licitud de participació. En defecte d'opció se'ls ha de subministrar el referit material en castellà.



11. Comissions de selecció

1. Les persones integrants de les comissions de selecció han de ser nomenades per resolució del president del CHGUV, que cal que es publique en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana amb una antelació mínima d'un mes respecte de l'inici de les proves selectives, i en la composició cal ajustar-se sempre al principi de presència equilibrada de dones i homes, sempre que amb això no es contravinguen els principis de professionalitat i especialització dels seus membres.

2. Les comissions s'han d'integrar pels següents membres amb veu i vot: un president o presidenta, un secretari o secretària i un nombre de vocals que garantisca una composició imparella del ple d'òrgan; així com per altres tantes persones suplents de les anteriors.

3. Les persones integrants de les comissions han de posseir una classificació professional igual o superior al grup de les places convocades i, com a mínim, més de la mitat dels seus membres cal que compten amb la titulació corresponent a la mateixa àrea de coneixement exigida en la convocatòria.

4. Les comissions de selecció es troben sotmeses al que disposa l'article 60 de la Llei 7/2007, de 12 d'abril, de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, i han d'ajustar el seu funcionament a les previsions relatives als òrgans col·legiats contingudes en la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

5. Són funcions de les comissions, entre d'altres, les següents:

a) Gestionar i portar a terme el procés selectiu que s'establisca en cada convocatòria, fixar amb autonomia i independència funcional els seus criteris d'actuació d'acord amb les bases generals i amb les específiques de cada convocatòria, així com verificar el seu compliment.

b) Demanar assessorament tècnic quan siga necessari.

c) Dissenyar, proposar, confeccionar i avaluar les diferents proves i exercicis.

d) Adoptar les decisions necessàries d'acord amb les bases generals i amb la restant normativa aplicable.

e) Garantir la confidencialitat i l'anonimat de les proves, a més de la igualtat d'oportunitats entre les persones aspirants.

5. En categories professionals anàlogues o afins es pot nomenar, d'entre les i els membres de les comissions seleccionadores, una comissió de selecció central, les funcions de la qual han de ser la planificació global del procés i la determinació del contingut concret de determinades proves o de la part d'elles comuna a les categories sobre les quals exercisca competències, així com la seua valoració. Esta comissió ha de vetllar per l'adequada coordinació de les comissions que s'hi relacionen.

6. En cadascuna de les convocatòries cada comissió cal que tinga, a l'efecte de dietes i indemnitzacions, la categoria que corresponga al grup de major titulació de les categories professionals que gestione.

7. Les comissions poden comptar amb assessorament tècnic o especialitzat per a la realització de totes o algunes proves. Les persones que vagen a exercir estes funcions han de ser nomenades per l'òrgan gestor, i cal que se'ls apliquen els mateixos requisits i condicions que a les persones integrants de les comissions. Els assessors i assessores han de col·laborar amb l'òrgan de selecció exclusivament en l'exercici de les seues especialitats tècniques.

8. Les persones integrants de les comissions cal que s'abstinguen i poden ser recusades per les persones aspirants quan concorren les circumstàncies previstes en l'article 28 la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

9. A més de les prohibicions contingudes en l'article 60 de la Llei 7/2007, de 12 d'abril, de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, no poden formar part de les comissions ni actuar com a personal assessor d'aquelles, els empleats o empleades públics que hagen realitzat tasques de preparació d'aspirants a proves selectives en els cinc anys anteriors a la publicació de la convocatòria.



12. Presentació de sol·licituds i documents. Seu de l'òrgan de gestió i de les comissions de selecció

1. Les sol·licituds, documentació, escrits d'esmena i totes les comunicacions que es dirigisquen a l'òrgan de gestió o a les comissions de selecció cal que es presenten preferentment en el Registre General del CHGUV (av. Tres Creus, núm. 2, edifici Gerència, 46014 València) o a través de qualsevol dels mitjans i formes previstos en l'article 38 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.



2. La Direcció de Recursos Humans del CHGUV és l'òrgan de gestió de les convocatòries, així com de suport i assessorament tècnic a les comissions, i en el seu propi domicili tenen la seua seu la totalitat de comissions de selecció que es constituïsquen.



13. Resolució de les convocatòries

1. L'òrgan competent del CHGUV ha de dictar una resolució, d'acord amb la proposta de la respectiva comissió de selecció, en la qual ha de nomenar empleats/es públics/es, una vegada hagen acreditat els requisits exigibles, en el règim jurídic que procedisca d'acord amb els Estatuts del CHGUV, les bases específiques i la respectiva convocatòria, i ha d'establir els terminis per a la formalització dels corresponents contractes de treball o preses de possessió.

2. No obstant l'anterior, l'efectivitat dels nomenaments que es realitzen pot quedar condicionada bé a la superació d'un període de prova o bé d'un període formatiu específic, segons es dispose en la respectiva convocatòria.

3. Les persones que de forma no justificada, a judici de l'òrgan de gestió, no formalitzaren la corresponent presa de possessió en el termini fixat per a això, mitjançant una resolució motivada cal que siguen declarades decaigudes en els drets derivats de la seua participació en la convocatòria.



14. Àmbit geograficofuncional de les places

En el marc de l'ordenació sanitària de la Comunitat Valenciana, totes les places objecte de l'Oferta d'ocupació pública del CHGUV tenen la consideració de places del Departament de salut de València - Hospital General o del que en el futur corresponga, cosa que implica l'obligació de prestació de serveis en l'esmentat àmbit funcional i geogràfic, en les condicions singulars de les institucions sanitàries.



15. Vinculació

Les bases generals i les específiques de cada convocatòria vinculen al CHGUV, a les comissions de selecció i a les persones que participen en les convocatòries.

16. Recursos

16.1. Contra les convocatòries i les bases específiques

Contra les convocatòries específiques, la resolució d'aprovació de les quals posa fi a la via administrativa, les persones interessades poden interposar potestativament un recurs de reposició davant la Presidència del CHGUV en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la seua publicació en el DOCV o, directament, un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la seua publicació, davant el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb el que disposen l'article 109 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, i els articles 10, 14.2, 25.1 i 46 de la Llei 29/1998, 13 de juliol, Reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa. Tot això sense perjudici de la interposició de qualsevol altre recurs que estimen procedent.



16.2. Contra els acords i resolucions de les comissions de selecció



Contra els acords i resolucions de les comissions de selecció, les persones interessades poden interposar un recurs d'alçada davant de la Presidència del CHGUV, autoritat que les nomena, en el termini d'un mes comptador a partir de l'endemà del dia de la publicació del corresponent acord o acte.



17. Publicitat d'actes i acords

1. Amb excepció de la resolució per la qual s'aproven estes bases generals, les que aproven les corresponents bases i convocatòries específiques, així com les que posen fi a cadascuna d'aquelles nomenant les persones seleccionades, que cal que es publiquen totes elles en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana (DOCV), la resta de resolucions i acords de l'òrgan de gestió o de les comissions de selecció s'han de publicar amb caràcter oficial, d'acord amb el que preveu l'art. 59.6.b de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, en el tauler d'anuncis de la Direcció de Recursos Humans del CHGUV i, amb caràcter merament informatiu, en la pàgina web corporativa.



2. La publicació de les relacions definitives en les diferents fases del procés serveix de notificació a totes les persones interessades, resol així les al·legacions o impugnacions presentades i obri el termini per a la formalització de tots els recursos i reclamacions es consideren oportuns.





18. Pàgina web corporativa

Les presents bases generals, els programes corresponents als processos selectius i els barems de mèrits aplicables, així com la resta d'informació rellevant dels esmentats processos, com ara les seues resolucions i acords i, en especial, els formularis o models de sol·licituds juntament amb les seues instruccions d'emplenament s'han d'allotjar i mantindre actualitzades en el següent lloc web:

<http://chguv.san.gva.es/empleopublico>.



19. Protecció de dades de caràcter personal

Les dades de caràcter personal que consten en cadascun dels procediments selectius que es convoquen poden ser incloses en un fitxer per al seu tractament pel CHGUV, com titular responsable de l'esmentat fitxer, fent ús de les funcions pròpies que té atribuïdes i en l'àmbit de les seues competències. Respecte d'això, les persones interessades poden exercir els seus drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició, d'acord amb el que disposa l'article 5 de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal.





20. Habilitació de desenvolupament

Es faculta la Direcció de Recursos Humans del CHGUV, com a òrgan de gestió dels processos selectius, per a adoptar els acords, resolucions o instruccions necessàries per a l'aplicació d'estes bases generals i de les bases específiques, així com per a l'adequada ordenació i desenvolupament dels processos selectius, en especial pel que fa a la seua planificació i coordinació.





Disposició addicional. Administració electrònica

En el marc del que preveu la Llei 11/2007, de 22 de juny, d'Accés Electrònic dels Ciutadans als Serveis Públics, i en la Llei 3/2010, de 5 de maig, de la Generalitat, d'Administració Electrònica de la Comunitat Valenciana, el CHGUV ha d'adaptar progressivament la gestió dels seus processos de selecció als seus principis rectors, en especial als següents: principi de respecte a la protecció de dades de caràcter personal i a la confidencialitat de la informació, principi de seguretat en la implantació i utilització de mitjans electrònics, principi d'accessibilitat a la informació i als serveis, principi de responsabilitat de l'administració respecte de la informació i continguts que es difonguen electrònicament, principi de simplificació administrativa, principi de transparència i publicitat de les actuacions i, en tot cas, principi d'igualtat respecte de l'exercici de drets per mitjans no electrònics i de llibertat d'elecció tecnològica en l'accés electrònic a serveis i procediments.





Disposició derogatòria

Queden expressament derogades les anteriors bases generals reguladores dels processos selectius d'ingrés o accés de personal al CHGUV aprovades mitjançant la Resolució, de 13 d'agost de 2008, de la Presidència del Consorci Hospital General Universitari de València (DOCV 5838, 29.08.2008), així com les que van substituir les esmentades, publicades a través de la correcció d'errades publicada en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana número 5862, de 2 d'octubre de 2008.

Mapa web